Sähkötupakka

Merkava

מרכבה
BANNED
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 233
Lääkeainerikos kyseessä jos tulliin jää. Sakoilla varmaankin selviää mutta onko sen arvoista niin kukin miettiköön omalle kohdalle
Moneen duuniin pääsy tyssää seinään, oliko 10 vuodeksi, kunnes "pillerihuume" merkintä vanhentuu.

Arpaonni toki mukana. Jos hyvällä tuulella tullimies ja höyryävä kahvikuppi edessä, saattaa soittaa vittuilusoiton että anna olla viimeinen kerta.

Jos ei ole Costa-Ricaa saanut, voi tuhota pitkän pätkän työuraa jonkun onnettoman e-tikun vuoksi.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 005
Älkää nyt hulluja puhuko

Lääkeainerikkomus korkeintaan ja todnäk. syyttämättäjättämispäätös. Tahallisuus kiistetään vähintään ja jos et jätä merkintää omaan rahaliikenteeseen niin kiistät koko tilauksen.

...jos tullia nyt edes kiinnostaa. Ite menettänyt aina vain ”aineet”.

Siinä samaa mieltä, että ei kannata ryhtyä jos kuumottaa liikaa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Kyllä vaikuttaa tämä sähkötupakointi aivan liian monimutkaiselta jos pitää ruveta vielä leikkimään kotikemistiä viitosen kemialla. Pitkään olen harkinnut vaihtoehtoja tupakoinnille, kun olen oikea himonikotinisti, ja vaihtoehdon pitää sisältää nikotiinia.
Taitaa kuitenkin jäädä nämä käryyttimet kaupan hyllylle, kun vaikuttaa tuo nesteiden kanssa lutrailu olevan tarpeellista.
 
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
182
@Merkath kiitos neuvoista, toi Smok Nord näytti paljon paremmalta vaihtoehdolta ja jos toi litkujen sekottelu itse on todellakin noin simppeliä hommaa niin kai sitä voisi kokeilla. Sitten kun alan liikkeeseen tulee eksyttyä kun ei niitä omalla paikkakunnallani ole..
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 666
Kyllä vaikuttaa tämä sähkötupakointi aivan liian monimutkaiselta jos pitää ruveta vielä leikkimään kotikemistiä viitosen kemialla. Pitkään olen harkinnut vaihtoehtoja tupakoinnille, kun olen oikea himonikotinisti, ja vaihtoehdon pitää sisältää nikotiinia.
Taitaa kuitenkin jäädä nämä käryyttimet kaupan hyllylle, kun vaikuttaa tuo nesteiden kanssa lutrailu olevan tarpeellista.
Nuuska on huomattavasti helpompi ja nykyään halvempikin vaihtoehto tupakoinnille.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 699
@Merkath kiitos neuvoista, toi Smok Nord näytti paljon paremmalta vaihtoehdolta ja jos toi litkujen sekottelu itse on todellakin noin simppeliä hommaa niin kai sitä voisi kokeilla. Sitten kun alan liikkeeseen tulee eksyttyä kun ei niitä omalla paikkakunnallani ole..
Tilailin itse täältä 5kpl näitä shortfill pulloja eri makuja testiin. Näissä pulloissa siis on nesteen lisäksi tyhjää hiukan päälle 10ml, joten sen 10ml niksa-annoksen voi vaan kaataa sekaan ja ravistella, että saa 3% nikotiinillista valmista nestettä. Suht edullisilla posteilla tuli ja nopsaan suoraan postilaatikkoon. Ei tulliselvityksiä tai muuta.

Grimm's Nectar ja Lime Tart menevät jatkoon, vaimoke tykkäsi myös Blue Cheesesta (mustikka-juustokakku, ei sentään sinihomejuusto :D). Strawberry ambrosia kanssa ihan menettelevä, mutta hiukan kaipaisi mielestäni lisää makua. Jatkossa sitten ostelen noita hyviä makuja tiivisteinä (saa myös ainakin omasta paikallisesta Puffilan liikkeestä 2-3e kalliimmalla per puteli kuin tuolta) ja sekoittelen itse isommat määrät 50-100ml pulloihin. Nom Bongo on myös tähän mennessä paras kokeilemani hedelmämaku, mutta papaijan maku maistuu hiukan aniksiselta ja ei siten sovi kaikille (emännän inhokki).

Kiinasta saa muutamalla eurolla paljon laadukkaita pulloja, ruiskuja ym. Ihan mukava noita on loppujen lopuksi itse sekoitella se 5min ja jättää sitten muutamaksi päiväksi tai viikoksi (riippuen mausta) hautumaan. Tarvittaessa saa itse kontrolloitua helpommin VG/PG ratiota, nikotiinin määrää ja maun vahvuutta. Shortfilleistä on tosin hyvä ainakin aloittaa, niin säästyy turhalta vaivalta. The Milkmanin nesteet ovat myös olleet oikein herkullisia, etenkin Hazel yksi oma lemppari.

Hiukan pännii kun briteissä 10ml 18mg nikotiinia on £1, täällä sen ~7e. Lait ja verot nyt vaan on mitä on.

Laitteet (pari modia ja tankkia, sekä coileja) tilasin alkuvuodesta myös aliexpressistä. ~80e modeja saa ihan aitona sieltä siihen ~30e pintaan ja >40e tankkeja parilla kympillä (isommilla 5-8ml säiliöillä). Nämä tilasin tietämättä että lakimuutos koski myös laitteita, joten sain sitten kuumotella tuleeko tullilta ärähdys tai mahdollisesti syyteharkinta lievästä salakuljettamisesta. Menivät onneksi kuitenkin sukkana läpi, Kiinasta kun kuitenkin on tuo pakettivoluumi niin valtava ja paketeissa poikkeuksetta aina alhaiset hinnat ja jokin kuvaus sisällölle luokkaa 'electonic gadgets'. Näillä selviää pitkään, jatkossa varmaankin aion kuitenkin tukea tuota paikallista liikettä. Hyvää palvelua olen aina saanut siltä tiskin takaa vapottelevalta yhdeltä ainoalta myyjältä. :D

Edit: Noiden pikkutikkujen (Smok Nord ym) lisäksi taitaa myös olla hitusen isompia, mutta edelleen todella pieniä all-in-one modi/tankki paketteja, joissa voi sitten myös säätää watteja ja muuta jännää.
 
Viimeksi muokattu:

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 270
Kyllä vaikuttaa tämä sähkötupakointi aivan liian monimutkaiselta jos pitää ruveta vielä leikkimään kotikemistiä viitosen kemialla. Pitkään olen harkinnut vaihtoehtoja tupakoinnille, kun olen oikea himonikotinisti, ja vaihtoehdon pitää sisältää nikotiinia.
Taitaa kuitenkin jäädä nämä käryyttimet kaupan hyllylle, kun vaikuttaa tuo nesteiden kanssa lutrailu olevan tarpeellista.
Jos haluaa optimoida nesteisiin menevän rahamäärän niin kannattaa tehdä omat nesteet. Ei se eroa jostain drinkin tekemisestä juuri ollenkaan. Sekoitetaan kolmea ainetta ja jätetään kaappiin pariksi viikoksi "kypsymään".
 
Liittynyt
07.08.2018
Viestejä
25
@Merkath kiitos neuvoista, toi Smok Nord näytti paljon paremmalta vaihtoehdolta ja jos toi litkujen sekottelu itse on todellakin noin simppeliä hommaa niin kai sitä voisi kokeilla. Sitten kun alan liikkeeseen tulee eksyttyä kun ei niitä omalla paikkakunnallani ole..
Mistä noita nordeja saa. Itekkin tekis mieli työmaalaitteeksi mutta ainakin finnvape ja happyjuice myi eioota. Kiinasta saa toki mutta entäs laillisesti.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
1 441
Ei saa myydä yli 2ml tankkeja suomessa.
Ostin Engine MTL:n kun erehdyin sanomaan myyjälle että höyryttelen ensin suun kautta. Tankki jotain 1.5 ml, aivan liian tiukka imu jota sai posket kuopalla vetää, maistuu pelkälle pahville vaikka laittoi pumpulia niin vähän että se alkoi jo kurlaamaan. Se meni samantien roskiin.
Soveltuuko Geekvape Zeus ensin suuhun menetelmälle? Tapana höyrytellä aika löysällä imulla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 699
Mistä noita nordeja saa. Itekkin tekis mieli työmaalaitteeksi mutta ainakin finnvape ja happyjuice myi eioota. Kiinasta saa toki mutta entäs laillisesti.
Kävin kauppareissun yhteydessä paikallisessa Puffin liikkeessä hieman hypistelemässä noita pod-systeemejä ja kyselemässä niiden saatavuudesta. Smok Nordia kuulemma saavat tilattua, mutta vaihtopodien saatavuudessa on ollut jotain häikkää toimittajalla.

Suosittelivat liikkeessä myös Lost Vapen Orion Q:ta ja Aspire Nautilus AIO:ta, joihin molempiin on hyvä saatavuus. Tuo Orion Q tuntui kyllä kädessä paljon laadukkaammalta kuin Aspire (metallia ja enemmän painoa), mutta hintaa sillä oli noin kympin enemmän ja vaihtopoditkin ovat 5,90e vs Aspiren 3,20e.

Näistä löytyy myös revikkaa Youtubesta:


 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
178
Suunnitellut kesälle hankkia uutta laitetta, vakavassa harkinnassa Vaporesso Luxe kitti (8ml Skkr tankilla). Aikaisemmassa ajossa ollut Eleaf istick Pico ja hätävaralaitteena ijust S. Kotimaassa hintaa tälle on aikas tuhdisti, pelkkä modi 80€ ja tankki päälle, Skkr tankkia ei tosin esim. vaperoomista saakkaan. Aliexpress tarjoaisi kitin 50€ ja pelkkä modi 35€. Revikoitten perusteella ihan hyvä setti mutta onko teillä ketjun konkareilla parempia ehdotuksia tai moitteita tuosta?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 699
Suunnitellut kesälle hankkia uutta laitetta, vakavassa harkinnassa Vaporesso Luxe kitti (8ml Skkr tankilla). Aikaisemmassa ajossa ollut Eleaf istick Pico ja hätävaralaitteena ijust S. Kotimaassa hintaa tälle on aikas tuhdisti, pelkkä modi 80€ ja tankki päälle, Skkr tankkia ei tosin esim. vaperoomista saakkaan. Aliexpress tarjoaisi kitin 50€ ja pelkkä modi 35€. Revikoitten perusteella ihan hyvä setti mutta onko teillä ketjun konkareilla parempia ehdotuksia tai moitteita tuosta?
Itse hankin kyseisen modin Aliexpressistä ja hiukan myöhemmin tuon SKRR tankin perään. SKRR:ssä käytän noita Vaporesson QF-coileja, jotka eivät käytännössä vuoda koskaan tai sylje mitään suuhun. Maku on kyllä miedompi kuin Freemax Mesh Prossa, mutta siinä onkin triple mesh coil käytössä. Sanoisin SKRR tankin olevan kuitenkin erinomainen rakenteellisesti ja sitä on ilo käyttää. Oman yksilön mukana ei valitettavasti tullut tuota ruuvattavaa drip tippiä (pakkausvirhe?), mutta ei sille varsinaisesti kauheasti käyttöäkään olisi.

Luxe-modi on myös aivan mahtava, tekee teknisesti kaiken mitä modilta toivon, istuu hyvin käteen ja näyttää hienolta. Hitti tulee heti nappia painaessa eikä sekunnin tai parin päästä. Itse ajelen Luxen custom wattage -curvella Freemax Mesh Pro:ta, joten voin asettaa eri tehot aina 0.5sec välein per hitti. Iso 'kosketusnäyttö' ei tosin ole kaikkien mieleen. Asetukset sillä saa näppärästi laitettua kun ei tarvitse pieneltä mustavalkoiselta ruudulta tihrustaa, eikä kädessä tuo näyttö kenellekään edes näy. Firmwaren saa myös päivitettyä aika kätevästi ja samalla softalla myös koneella säädettyä noita custom curveja. Kannattaa tosin olla tarkka että tulee oikea firmware päivityksessä, muuten saattaa modi brickata.

Kovin monesta nykyaikaisesta modista ei minulla ole vielä kokemusta, ijoy Shogun on tulossa tässä myöhemmin vielä Luxelle kaveriksi.

SKRR-tankkia saa ainakin Puffilta, hinta muistaakseni 42e.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
178
Itse hankin kyseisen modin Aliexpressistä ja hiukan myöhemmin tuon SKRR tankin perään. SKRR:ssä käytän noita Vaporesson QF-coileja, jotka eivät käytännössä vuoda koskaan tai sylje mitään suuhun. Maku on kyllä miedompi kuin Freemax Mesh Prossa, mutta siinä onkin triple mesh coil käytössä. Sanoisin SKRR tankin olevan kuitenkin erinomainen rakenteellisesti ja sitä on ilo käyttää.
SKRR-tankkia saa ainakin Puffilta, hinta muistaakseni 42e.
Selvä juttu, hyvä että löytyi heti omakohtaisiakin kokemuksia, kiitos! Kuulostaa sitten tuo kitti kyllä kannattavalta hankinnalta suoraan, kaikinpuolin, suomi-hinnaksi tulisi joku 120€. :tup:
Paraneekohan maun tuotto jos laittaa siihen noita GT6 ja GT8 coileja, joissa kolme ja neljä lankaa/aukkoa, siihen kun käyvät ilmeisesti kaikki nuo GT coilit..
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
1 441
Onko täällä wikkaus-asiantuntijoita? Mistä johtuu että Geekvape Zeus:n höyryt on kirpeämpiä kuin entisen Kangerin vaikka tein ihan samanlaisen vastuksen 24gaugella n. 0.45ohm 2.5mm halkaisijalla. Olen tottunut miedompiin höyryihin.
(mouth to lung tyyli pienillä wateilla)

Mihin suuntaan kannattaisi yrittää ohmeissa/gaugeissa/pumpuloinnissa, jos se jotain auttaisi.
Kangerin äänet alusta asti jonkilaista kohinaa/porinaa, Zeus:lla ensin ei mitään sitten enemmän rätinää.

edit. Nyt se vähän auttoi kun teki vastuksesta tiiviimmän pakan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
877
Geekvapen Zeus ei taida olla mtl-tankki. Se on suunniteltu keuhkovetoihin. Elikkä siitä johtuu ainakin osaksi. MTL-tankiksi voin suositella mitä vaan kayfunia (esim. Laadukas klooni) ja moni on tykännyt esim. Berserker MTL-tankista.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
1 441
Geekvapen Zeus ei taida olla mtl-tankki. Se on suunniteltu keuhkovetoihin. Elikkä siitä johtuu ainakin osaksi. MTL-tankiksi voin suositella mitä vaan kayfunia (esim. Laadukas klooni) ja moni on tykännyt esim. Berserker MTL-tankista.
Tiedä noista MTL-tankeista, Engine MTL:ssä ainakin oli helkatin tiukka imu suurimmallakin ilma-aukolla, ja pieni tankki.

Mitä olen Zeusta testannut näyttäisi että höyryn kirpeys/väkevyys on suoraan verrannollinen coilin sisätilavuuteen, eli kuinka paljon se höyrystää kerrallaan.
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
877
Myös pumpulointi vaikuttaa, että kuinkas hyvin kyseinen laitos wickaa. Kayfun 5 klooni (esim. Tobecon) ainakin on 5ml tankki ja omasta mielestäni mtl-imutteluun aika löysäksi saa. Itse tykkään tosin keuhkoon vetää reilusti.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
177
Zeusin kanssa pumpulointi vaikuttaa eritoten.
Kannattaa hapsuttaa pumpulin päät vaikka terävillä pinsetin kärjillä, kunnes materiaalista on lähtenyt n. 1/3. neste liikkuu huomattavasti nopeammin.
(tehoaa myös griffinin vuoto-ongelmaan)
 
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
182
Mistä noita nordeja saa. Itekkin tekis mieli työmaalaitteeksi mutta ainakin finnvape ja happyjuice myi eioota. Kiinasta saa toki mutta entäs laillisesti.
Kävin helsingin Puff:sta hakemassa, kyselin eka facebookin kautta että löytyykö hyllystä ja kyllä löytyi. Tosi tyytyväinen ollut laitteeseen, hyvät höyryt tulee noinkin pienestä laitteesta :cool:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
108
Minulle myivät tuossa vuosi sitten Pico 25 + Nautilus 2 kombon ja sillä on menty tähän asti, nikotiinimäärät alkaa olemaan pieniä ja haluaisin ehkä enemmän höyryä niin olisiko tuohon Picoon suositella jotain toista tankkia jonka kivijalasta saisi?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
108
Kiitos vaan kaikille vihjeistä :D Päädyin ottamaan Eleafin Ellon ja jos olisin tämän tiennyt, en olisi ikinä mitään Nautilusta ostanutkaan..
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
877
Kiitos vaan kaikille vihjeistä :D Päädyin ottamaan Eleafin Ellon ja jos olisin tämän tiennyt, en olisi ikinä mitään Nautilusta ostanutkaan..
Ootahan kun jossaki vaiheessa oot rahoissaan ja ostat 2-3 akkuisen modin ja siihen Uwellin Crown 4 + mesh coileja niin sitten se Eleafin Ello tuntuu samalta fiilikseltä. Sitten kun siitä jossaki vaiheessa innostut ja vaihdat kunnolliseen RTA:han niin sama homma. Sitten siittä lähtee innostus vielä eteenpäin ja RDA:t alkaa kiinnostamaan niin kierre on valmis ja parhaiden höyryjen metsästys karkaa käsistä...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
108
Ootahan kun jossaki vaiheessa oot rahoissaan ja ostat 2-3 akkuisen modin ja siihen Uwellin Crown 4 + mesh coileja niin sitten se Eleafin Ello tuntuu samalta fiilikseltä. Sitten kun siitä jossaki vaiheessa innostut ja vaihdat kunnolliseen RTA:han niin sama homma. Sitten siittä lähtee innostus vielä eteenpäin ja RDA:t alkaa kiinnostamaan niin kierre on valmis ja parhaiden höyryjen metsästys karkaa käsistä...
Tämmönen tilanne vähän pelottaakin, kun tarkoituksena oli vaan lopettaa tupakanpoltto tämän avulla....
 

Janezki

Vähempi Jumaluus
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
81
Kiitos vaan kaikille vihjeistä :D Päädyin ottamaan Eleafin Ellon ja jos olisin tämän tiennyt, en olisi ikinä mitään Nautilusta ostanutkaan..
Ello on ihan pätevä tankki, tuliko siinä mukana kilkkeet 4ml versioon muuttamista varten?
Muutenhan tuota saa olla täyttämässä vähän väliä.
Ellohan on ns. Smok Big Baby Beast yhteensopiva, joten siihen saa menemään monen valmistajan atopäitä, kuten nyt vaikka Smok Big Baby (X4, T6, T8 ja Baby mesh atopäät), Joyetech:in ProC2 ja ProC3, Geekvapen Aero ja Supermesh sekä CoilArt Mage mesh-coilit, näin muutamia mainitakseni. :)
Elloon varmaan parhaiten menee Eleaf HW2, Smok X4 ja Joyetech ProC2. Kaveriksi tuo vaatisi kyllä mielellään tupla-akkuisen modin, jotta ei tarvii olla heti akkua vaihtamassa ja jaksaa antaa vähän kuumotusta sille atopäällekkin. :)

Itse olen tykästynyt nyt noihin CoilArt:in mesheihin, tulee sen verta mukavasti makua ja höyryä niillä. Joytechin, Smokin ja Eleafin coileja löytyy mulla tarpeettomana, jos kiinnostaa kokeilla eri vaihtoehtoja.
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 498
Mistäs nyt kannattaisi tilata ja minkälainen "aloituspaketti"?

Ihan pihalla näistä, mutta olisi kiva vaihtaa tähän röökin sijaan.

Nesteitä ilmeisesti saa ihan suomesta? Laitteet mistä? Makunesteitä voisi myös nikotiinin lisäksi hommata.

Hinnalla nyt ei niin väliä. Ei mitään turhaa luksusta, mutta perus hyvä toimiva paketti missä hyvä toimintavarmuus.
 
Liittynyt
15.10.2017
Viestejä
600
Ite oon suosinu tuota Puffia, netistä saa makunesteet ja pohjanesteet tilattua mutta kaikki muu pitää hakea myymälästä. Niitäki onneksi alkaa oleen ympäri Suomea. Suosittelen käymään siellä jos omasta kaupungista semmonen löytyy.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
579
Mistäs nyt kannattaisi tilata ja minkälainen "aloituspaketti"?

Ihan pihalla näistä, mutta olisi kiva vaihtaa tähän röökin sijaan.

Nesteitä ilmeisesti saa ihan suomesta? Laitteet mistä? Makunesteitä voisi myös nikotiinin lisäksi hommata.

Hinnalla nyt ei niin väliä. Ei mitään turhaa luksusta, mutta perus hyvä toimiva paketti missä hyvä toimintavarmuus.
Jollei mitään hajua aiheesta, niin kannattaa marssia sinne kivijalkamyymälään hakemaan joku aloituspaketti ja kun kerrot olevasi ihan noviisi, saat varmasti kunnollisen käytönopastuksen alkuun.
Sitten kun perusasiat on hanskassa, on paljon helpompi lukea aiheesta foorumeilta ja alkaa tilailemaan parempia härveleitä vaikka fasttechiltä.

Itsehän tein juuri päinvastoin ja atopäitä, sekä nesteitä meni ämpärillinen:rofl:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
458
Säästää pitkän pennin kun ostaa kerralla kunnon laitteet. Ei tarvi koko aikaa olla ostelemassa uusia vehkeitä. Ei tästäkään nyt mitään harrastusta kannata kehittää, vaan ottaa lopettamisen kannalta. Varmaan melko henkilökohtaista miten menee, mutta itse ei tarvinnut loppupeleissä sähköröökiä edes kauaa käyttää, kun pystyi senkin lopettamaan. Nyt on vajaa purkki nuuskaa jäljellä ja sitten vielä Zonnicin pusseilla loppusilaus.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133
Se nyt vaan on ikävä tosiasia että minun tai jonkun toisen määritys kunnollisesta laitteesta on erilainen kuin sinun tai jonkun muun ja jokainen tykkää erilaisesta ja ei sama toimi kaikille ja niin edelleen.
Höyryttelyssä vaihtoehtoja on todella paljon oli se melkein mikä tahansa asia, tai oikeastaan nesteiden suhteen vaihtoehtoja on käytännössä rajaton määrä. Mikä maku/mitkä maut ja kuinka paljon, PG/VG suhde, nikotiinin määrä. Ja sitten kun sitä päästään höyryttelemään niin sitten voidaan puhua eri tankkien/drippereiden eroista ja sitten on vastuksen materiaali ja millä teholla ja miten sitä vastusta ajetaan jne.

@slayer665 Ainoa suositus mitä voin antaa on lompsia sinne kivijalkaliikkeeseen ja jutella ja kysellä.
Ainakin täällä Seinäjoen Finnvapella on erittäin asiantuntevat tyypit ja he kyllä osaavat neuvoa. Eiköhän tämä myös ole sama kaikissa kivijaloissa, ei kai Puff tai Finnvape jne palkkaisi myyjäksi sellaista joka ei olisi höyryttelyn konkari/tietäisi paljon asioista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
458
Se nyt vaan on ikävä tosiasia että minun tai jonkun toisen määritys kunnollisesta laitteesta on erilainen kuin sinun tai jonkun muun ja jokainen tykkää erilaisesta ja ei sama toimi kaikille ja niin edelleen.
Höyryttelyssä vaihtoehtoja on todella paljon oli se melkein mikä tahansa asia, tai oikeastaan nesteiden suhteen vaihtoehtoja on käytännössä rajaton määrä. Mikä maku/mitkä maut ja kuinka paljon, PG/VG suhde, nikotiinin määrä. Ja sitten kun sitä päästään höyryttelemään niin sitten voidaan puhua eri tankkien/drippereiden eroista ja sitten on vastuksen materiaali ja millä teholla ja miten sitä vastusta ajetaan jne.

@slayer665 Ainoa suositus mitä voin antaa on lompsia sinne kivijalkaliikkeeseen ja jutella ja kysellä.
Ainakin täällä Seinäjoen Finnvapella on erittäin asiantuntevat tyypit ja he kyllä osaavat neuvoa. Eiköhän tämä myös ole sama kaikissa kivijaloissa, ei kai Puff tai Finnvape jne palkkaisi myyjäksi sellaista joka ei olisi höyryttelyn konkari/tietäisi paljon asioista.
No lähinnä nyt meinasin sitä, ettei marssi liikkeeseen kahdenkympin budjetilla, että tällä joku hyvä setti, vaan panostaa kerralla vähän (reilusti) enemmän. Youtube on oikein mainio paikka tutustua laitteisiin ja aikoinaan arvosteluiden perusteella ostin montakin laitetta. Näin jälkeenpäin vain voi sanoa, että vähemmälläkin olisi pärjännyt vallan hyvin. Ja kyllä se röökin voittava maku varmaankin kohtalaisen nopeasti löytyy. Kuten sanoin, niin mitään harrastusta tästäkään ei kannata itselleen kehittää ja noi lankojen kanssa puljaamiset ja täydellisen maun etsiminen menee jo harrastuneisuuden puolelle. Röökistä pääsee eroon ilman sen kummempaa hifistelyäkin.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 012
Tupankanpolttoa yrittänyt ennenkin lopettaa, vaihtelevalla menestyksellä. Sain kaverilta "romut". Nyt kun oli Helsingissä asiaa niin ostin Vaperoomista:
Innokin Zenith tankin
Aramax booster 50/50 10ml 20mg 6kpl
Menthol/tupakan maut.
Ja atopäitä 5kpl.

Joskus enenkin näistä innostunut, mutta nyt olis sitä intoa taas vähän enemmän. Kertokaahan tyhmällä ohjeita!!!

PS. Aspiren Nautilus oli vanha tankki. Kaveri vääntänyt ne niin lujaan kiinni että tiivisteet paskana. Jos joku tietää edullisen paikan, tai vaikka olutpalkalla semmosen sais, niin \o/
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
360
Itse nuuskamälliä käyttäyt rehellisesti melkein 20 vuotta. Ja vieläkin käytän. Tosin tuo on mennyt oman tupakan kasvattamiseen.

Itse eVic dual ja tohon päähän sitten atomisaattorit
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
781
Tupankanpolttoa yrittänyt ennenkin lopettaa, vaihtelevalla menestyksellä. Sain kaverilta "romut". Nyt kun oli Helsingissä asiaa niin ostin Vaperoomista:
Innokin Zenith tankin
Aramax booster 50/50 10ml 20mg 6kpl
Menthol/tupakan maut.
Ja atopäitä 5kpl.

Joskus enenkin näistä innostunut, mutta nyt olis sitä intoa taas vähän enemmän. Kertokaahan tyhmällä ohjeita!!!

PS. Aspiren Nautilus oli vanha tankki. Kaveri vääntänyt ne niin lujaan kiinni että tiivisteet paskana. Jos joku tietää edullisen paikan, tai vaikka olutpalkalla semmosen sais, niin \o/
Aspire Nautilus accessories
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
108
Olisko täällä kellään tietoa miten onnistuu nesteiden ja coilien lähetys Suomen sisällä? Eli isäukko pitäis saada käännytettyä pois tupakasta, mutta hänellä lähimpään alan kauppaan 100km ja minulla 1km, niin kuinkahan tuo lähettely onnistuu, että nuuskitaanko näitä kotimaan paketteja kuinka tarkkaan..
 

Merkava

מרכבה
BANNED
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 233
Olisko täällä kellään tietoa miten onnistuu nesteiden ja coilien lähetys Suomen sisällä? Eli isäukko pitäis saada käännytettyä pois tupakasta, mutta hänellä lähimpään alan kauppaan 100km ja minulla 1km, niin kuinkahan tuo lähettely onnistuu, että nuuskitaanko näitä kotimaan paketteja kuinka tarkkaan..
Ketään ei kiinnosta kotimaan posti. Ja täysin laillista. Saat kyllä ite postittaa kun kauppa ei etämyy.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 699
Olisko täällä kellään tietoa miten onnistuu nesteiden ja coilien lähetys Suomen sisällä? Eli isäukko pitäis saada käännytettyä pois tupakasta, mutta hänellä lähimpään alan kauppaan 100km ja minulla 1km, niin kuinkahan tuo lähettely onnistuu, että nuuskitaanko näitä kotimaan paketteja kuinka tarkkaan..
Mikä niitä nuuskisi, metallin/pumpulin haistava koira? Posti huvikseen availee paketteja? Ei tuossa muutenkaan käsittääkseni ole mitään laitonta.
 
Liittynyt
07.08.2018
Viestejä
25
Ello on ihan pätevä tankki, tuliko siinä mukana kilkkeet 4ml versioon muuttamista varten?
Muutenhan tuota saa olla täyttämässä vähän väliä.
Ellohan on ns. Smok Big Baby Beast yhteensopiva, joten siihen saa menemään monen valmistajan atopäitä, kuten nyt vaikka Smok Big Baby (X4, T6, T8 ja Baby mesh atopäät), Joyetech:in ProC2 ja ProC3, Geekvapen Aero ja Supermesh sekä CoilArt Mage mesh-coilit, näin muutamia mainitakseni. :)
Elloon varmaan parhaiten menee Eleaf HW2, Smok X4 ja Joyetech ProC2. Kaveriksi tuo vaatisi kyllä mielellään tupla-akkuisen modin, jotta ei tarvii olla heti akkua vaihtamassa ja jaksaa antaa vähän kuumotusta sille atopäällekkin. :)

Itse olen tykästynyt nyt noihin CoilArt:in mesheihin, tulee sen verta mukavasti makua ja höyryä niillä. Joytechin, Smokin ja Eleafin coileja löytyy mulla tarpeettomana, jos kiinnostaa kokeilla eri vaihtoehtoja.
mistäs noita coil arteja sais/kuka myy. saako muualta kun aliexpress/fasttech?
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 498
Tarviis vähä jeesiä.

Kävin ostamassa iKuu i80 laitteen. Miten nuo asetukset nyt kannattaa laittaa? Vähän pihalla tästä. Watteja nyt testailin niin 25-30W oli aika jees. Laite näyttää 0,27 ohmia ja 2,85v. Hönkäystä kun ottaa niin näkyy myös ~10.8A.

Atomisaattorissa lukee 0.5ohm 30-100w.

Syökö akun noilla asetuksilla nopeasti?

Muuta niksiä tällaiselle aloittelijalle? Nesteen tein itse 100ml pulloon. 20ml 18mg nikotiinia, 10ml vanilijan makua ja loput 70ml 30PG/70VG pohjanestettä.

Tulee aika tuhdit savut. Onkohan tuossa nyt kuinka paljon nikotiinia jos vertaa normi röökiin? o_O

Edit: huomasin että tuossa on tuollainen auki kierrettävä(säädettävä) reikä ennen atomisaattoria. Sitä ilmeisesti kannattaa pitää vähän raollaan? Tuli ainakin isommat savut eikä tuntunut niin tuhdilta kurkussa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Tarviis vähä jeesiä.

Kävin ostamassa iKuu i80 laitteen. Miten nuo asetukset nyt kannattaa laittaa? Vähän pihalla tästä. Watteja nyt testailin niin 25-30W oli aika jees. Laite näyttää 0,27 ohmia ja 2,85v. Hönkäystä kun ottaa niin näkyy myös ~10.8A.

Atomisaattorissa lukee 0.5ohm 30-100w.

Syökö akun noilla asetuksilla nopeasti?

Muuta niksiä tällaiselle aloittelijalle? Nesteen tein itse 100ml pulloon. 20ml 18mg nikotiinia, 10ml vanilijan makua ja loput 70ml 30PG/70VG pohjanestettä.

Tulee aika tuhdit savut. Onkohan tuossa nyt kuinka paljon nikotiinia jos vertaa normi röökiin? o_O

Edit: huomasin että tuossa on tuollainen auki kierrettävä(säädettävä) reikä ennen atomisaattoria. Sitä ilmeisesti kannattaa pitää vähän raollaan? Tuli ainakin isommat savut eikä tuntunut niin tuhdilta kurkussa.
Tehon suhteen meet niillä tehoilla mitkä tuntuu hyvältä. Sama pätee ilmansäätöön (se pohjassa oleva säädettävä aukko). Tämä aukko määrittää, kuinka paljon ilmaa pääsee virtaamaan laitteen läpi. Eli pienempi aukko kuristaa imua. Akku kuluu nopeemmin kun tehoa kasvattaa, mutta kun olet käyttänyt laitetta tarpeeksi kauan niin alat kyllä huomaamaan, miten asetukset vaikuttaa.

Tuo sinun sekoittamasi neste olisi minulle tuhtia nikotiinipitoisuudeltaan, mutta sopiva nikotiinimäärä on täysin yksilöllistä ja mihin on tottunut. Tuosta sekoituksesta syntyy noin 5mg/ml nikotiivivahvuus, joka ei ole mitenkään "liikaa". Suora vertailu tupakan nikotiinimäärään on aika hankalaa, mutta arviolta jossain sinisen tupakan lukemissa varmaan ollaan. Sähkötupakka ensikertailaiselle voi tuntua aika kovasti kurkkuun tuntuvalta.

Oletko muuten aivan varma, että atossa on tuo 0,5ohm atopää? Laitteen mukana taitaa tulla 0.3ohm ja 0.5ohm, joka tarkoittaisi, että tällä hetkellä laitteessa on asennettu 0.3ohm atopää. Tätä tukee myös laitteen mittaama resistanssi 0.27ohm.

TL;DR Kovaa ajoa vaan!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 498
Tehon suhteen meet niillä tehoilla mitkä tuntuu hyvältä. Sama pätee ilmansäätöön (se pohjassa oleva säädettävä aukko). Tämä aukko määrittää, kuinka paljon ilmaa pääsee virtaamaan laitteen läpi. Eli pienempi aukko kuristaa imua. Akku kuluu nopeemmin kun tehoa kasvattaa, mutta kun olet käyttänyt laitetta tarpeeksi kauan niin alat kyllä huomaamaan, miten asetukset vaikuttaa.

Tuo sinun sekoittamasi neste olisi minulle tuhtia nikotiinipitoisuudeltaan, mutta sopiva nikotiinimäärä on täysin yksilöllistä ja mihin on tottunut. Tuosta sekoituksesta syntyy noin 5mg/ml nikotiivivahvuus, joka ei ole mitenkään "liikaa". Suora vertailu tupakan nikotiinimäärään on aika hankalaa, mutta arviolta jossain sinisen tupakan lukemissa varmaan ollaan. Sähkötupakka ensikertailaiselle voi tuntua aika kovasti kurkkuun tuntuvalta.

Oletko muuten aivan varma, että atossa on tuo 0,5ohm atopää? Laitteen mukana taitaa tulla 0.3ohm ja 0.5ohm, joka tarkoittaisi, että tällä hetkellä laitteessa on asennettu 0.3ohm atopää. Tätä tukee myös laitteen mittaama resistanssi 0.27ohm.

TL;DR Kovaa ajoa vaan!
Kiitos kattavasta vastauksesta! Tosiaan. Laitteen mukana tuli erikseen 0,5ohm ato. Luulin oletuksena että myös valmiina sisällä on sama, en edes tarkistanut asiaa.

Kovasti tämä alkuun tuntuu yskittävän. Muuten ihan kelpo laite ja röökiä ei ole tehnyt mieli.

Vähän vielä tekniikka hakusessa. Eli jos ehtii pitää jonkun aikaa nappia pohjassa ennen kuin ottaa savut niin välillä tulee vähän turhan tuhdit. Nyt pyrkinyt vetämään juuri samaan aikaan ilmaa sisään kun painaa napin.

Toinen mikä "häiritsee" on se kuinka usein tuota "tulisi" polttaa. Rööki on rööki se vedetään ja tumpataan kun siltä tuntuu, mutta tämän kanssa tulee ehkä useammin otettua savuja, mutta taas henkosten määrä kerralla vähämmän. Mutta kaippa tähän ajan kanssa jonkinlainen tatsi tulee. :rolleyes:

Plussaa myös siitä että haju ei kyllä tartu mihinkään ja häviää todella nopeasti! Ihan passaa sisällä pössytellä eikä muijakaan motkota :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 699
Tuo sinun sekoittamasi neste olisi minulle tuhtia nikotiinipitoisuudeltaan, mutta sopiva nikotiinimäärä on täysin yksilöllistä ja mihin on tottunut. Tuosta sekoituksesta syntyy noin 5mg/ml nikotiivivahvuus, joka ei ole mitenkään "liikaa".
Nyt on kyllä laskut väärin, tuosta tulee 3.6mg/ml vahvuista nestettä. Tupakasta suoraan vapottamiseen siirtyneet aloittavat usein paljon kovemmista määristä, kuten vaikkapa 6-12mg/ml. Tosin sitten riippuu laitteestakin paljon sitä höyryä vapottelee, näillä sub-ohm laitteilla vapotellessa voi esimerkiksi 3mg/ml tuntua olevan lähempänä 6mg/ml.

Tupakkaan on tosiaan paha suoraan verrata. Hetki menee löytää nesteen vahvuudet ja laitteen asetukset, mitkä tuntuvat itselle hyviltä. :)
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 498
Kiitos! Mites jos haluan vaihdella makuja ja nesteitä tuo tankki kannattaa putsata? Vai heittää vaan eri litku perään ja edellisen maku häviää hetken päästä?
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 498
Puffin myyjä suositteli seuraavaa sekoitus suhdetta: 100ml purkkiin 10ml makua, 20ml 18mg nikotiinia ja loput 70ml pohjanestettä.

Tuo vaikuttaa ihan hyvältä. Menen nyt ainakin alkuun tämän mukaan.

Edit: Onko muuten hyvä idea ravistamalla sekoittaa tuota valmista litkua? Siitä ei ollut myyjän kanssa puhetta?
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 293
Viestejä
4 193 454
Jäsenet
70 896
Uusin jäsen
sussu

Hinta.fi

Ylös Bottom