Steam yleisesti

Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
70
Mikähän nyt on kun pari päivää sitten ilmeni semmoinen ongelma pöytäkoneessa, että steam alkoi lataa tosi hitaasti pelejä, siis jotain 0-500 kb/s välillä.
Netti muuten toimii normaalisti speedtestin mukaan ja esim originista ja uplaysta ladatessa nopeudet on normaalit tälle netille, eli 3-6 mb/s välillä.
Samalla netillä läppärillä kuitenkin tulee steamista tuolla normaalilla nopeudella.

Asiat mitä olen kokeillut:
-Reitittimen nollaus
-Steamista latausalueen vaihto
-Latausvälimuistin nollaus
-Windowsin palomuuri pois käytöstä
-Steamin uudelleen asennus
-Pelin asennus toiselle levylle
-Windowsin uudelleen asennus

Alkaa vähän ideat loppumaan :confused:
Itsellä ilmaantunut samanlainen ongelma nyt lähipäivien aikana, oletko löytänyt ratkaisua? Onkohan steamin pääsä nyt jotain ongelmaa
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 747
Karseista CD/DVD-kopiosuojauksista on päästy samalla eroon ja hyvä niin.

Siinä mielessä uusien launcher-softien ilmaantuminen on myös hyvä, että se vähentää pelikaupan keskittymistä. Steam on hyvä alusta, mutta vähän ikävää olisi pitää kaikki munat yhdessä korissa.

Epic Launcher on onneksi ihan toimiva, toisin kuin esimerkiksi Bethesdan tekele.


Oma suosikkikauppa on silti GOG, ilman Galaxya tietysti.
Miksi et tykkää Galaxystä?
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 084
Miksi et tykkää Galaxystä?
Et kysynyt minulta, mutta itsellänikään ei ole Galaxyä. Johtuu ehkä siitä, ettei kiinnosta pitää turhia clienttejä asennettuna, ja toisaalta myös siitä, miten kökkö se oli alkuaikoinaan kun sitä lyhyesti kokeilin (luultavasti nykyään paljon parempi).

Olen vain tottunut lataamaan tarvitsemani GOG-installerit manuaalisesti. Vanhat pelit myös harvoin kaipaavat ja saavat päivityksiä, joten auto-update on itselleni melko tarpeeton.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 828
Mikähän nyt on kun pari päivää sitten ilmeni semmoinen ongelma pöytäkoneessa, että steam alkoi lataa tosi hitaasti pelejä, siis jotain 0-500 kb/s välillä.
Netti muuten toimii normaalisti speedtestin mukaan ja esim originista ja uplaysta ladatessa nopeudet on normaalit tälle netille, eli 3-6 mb/s välillä.
Samalla netillä läppärillä kuitenkin tulee steamista tuolla normaalilla nopeudella.

Asiat mitä olen kokeillut:
-Reitittimen nollaus
-Steamista latausalueen vaihto
-Latausvälimuistin nollaus
-Windowsin palomuuri pois käytöstä
-Steamin uudelleen asennus
-Pelin asennus toiselle levylle
-Windowsin uudelleen asennus

Alkaa vähän ideat loppumaan :confused:
selviskö tää koskaan?

alkaa vähän syömään miestä tämä GTA V lataaminen kun kestää viikon.
 
Liittynyt
30.11.2018
Viestejä
4
selviskö tää koskaan?

alkaa vähän syömään miestä tämä GTA V lataaminen kun kestää viikon.
Selvis silleen, että useita eri latausalueita kokeiltuani Kanada oli semmoinen mistä tuli normaalia nopeutta. Kyllä se tuollakin vielä välillä hidastelee, mut siihen yleensä auttaa steamin uudelleenkäynnistys
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 417
Kannattaa myös muistaa sekin että sillä hetkellä sen alueen serveri voi olla rasituksen alaisena jos uusi peli tullut tai vastaavaa.
Jos kova kiirus on niin yrittää vaihdella servereitä mutta itselläni toistaiseksi toiminut sama jo monta vuotta.

Sitten oma kokemukseni mukaan niin sitten noi serveritkin on jaottelut pelikohtaisesti että samalta serveriltä voi saada nopeampaa toista peliä kuin toista, tämän havaitsin kun ark survival evolved julkaistiin niin sitä sai ihan mopo vauhtia ja sitten kokeilin toista peliä ladata(sama serveri) niin tuli mitä pitikin.
En vain älynyt vaihtaa serveriä että olisko toisella tullut nopeampaa tuo arkki koneelle.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 928
Loppu pommitukselle: Valve taistelee Steamin peliarvioiden manipulointia vastaan uudella työkalulla

Steam on kärsinyt jo pitkään pelaaja-arvosteluiden negatiivisesta pommituksesta, ja Valven uusi työkalu tähtää tilanteen korjaamiseen.

Digitaalisten pelien kauppa-alusta Steam on joutunut viime vuosina huonoon valoon, eikä ainostaan Valven omalaatuisesta tavasta hyväksyä myyntiin arveluttavia tuotteita. Jotkut pelit ovat pelkkää vihapuheen levittämistä ja trollaamista, vaikka Valven ainoat ohjenuorat pelien Steamiin hyväksymisen estämiseksi ovat laittomuudet ja trollaaminen.


Steam on kärsinyt tarkoituksella hyvin negatiivisten peliarvioiden pommittamisesta, jota uusi työkalu pyrkii estämään.

Valven mukaan se aikoo pureutua ongelmaan kehittämällään ohjelmalla, joka tunnistaa arvioiden pommittamisen mahdollisimman nopeasti, uutisoi Game Rant.

Työkalun ohella arvioita tarkistelevat myös ihmiset, jotta peliarviot saadaan normalisoitua. Valve ilmoittaa peliarvosteluiden pommituksesta kyseisen pelin kehittäjälle, joka voi päättää poistetaanko tarkoituksella negatiiviset arvostelut vai ei.
Loppu pommitukselle: Valve taistelee Steamin peliarvioiden manipulointia vastaan uudella työkalulla | Muropaketti.com
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
Kukahan noista negatiivisista arvosteluista nyt on kärsinyt? Minusta on ollut erittäin hyvä tapa laittaa recent/overall arvostelut erikseen, jolloin paskamyrskyt on ollut helpompi tunnistaa. Toisaalta kyllä se heikon arvostelun syy yleensä löytyy niistä arvosteluista lukemalla.
Kehottaisin enemminkin pelinkehittäjiä opettelemaan edes alkeellisimmat markkinoinnin ja PR:n perusteet, ettei tule esimerkiksi vittuiltua pääasiakassegmenteille jne...
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
629
Arvosteluita ei poisteta, vaan niitä ei enää lasketa kokonaisarvosanaan.

Once our team has identified that the anomalous activity is an off-topic review bomb, we'll mark the time period it encompasses and notify the developer. The reviews within that time period will then be removed from the Review Score calculation. As before, the reviews themselves are left untouched - if you want to dig into them to see if they're relevant to you, you'll still be able to do so.
Steam Blog :: User Reviews Revisited
 

Dudem

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 847
Tulikin viikonloppuna siirrettyä peliostot GOG:n puolelle kun luin tuon Valven uutisen tuosta muutoksesta tähän arvostelu hommaan. Niitä tulee kuitenkin paljon katseltua ja tehtyä päätöksiä niidenkin perusteella, että haluaako pelintekijää tukea.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 084
Tulikin viikonloppuna siirrettyä peliostot GOG:n puolelle kun luin tuon Valven uutisen tuosta muutoksesta tähän arvostelu hommaan. Niitä tulee kuitenkin paljon katseltua ja tehtyä päätöksiä niidenkin perusteella, että haluaako pelintekijää tukea.
Tuo muutoshan nyt ei käytännössä vaikuta sellaisiin kuin sinä ja minä, jotka tykkäämme perehtyä muuhunkin kuin pintapuoliseen "Very Positive user reviews" tms. -keskiarvoon. Arvostelujahan ei poisteta, vaan yhden asian kneejerk-protesti-/tukiarvosteluja vain yritetään jättää laskematta keskiarvoon, jotta sellaiset ei vääristäisi sitä kohtuuttomasti.

Toki hieman valitettavaa on, että niiden tunnistaminen tehdään ajankohdan perusteella, jolloin pesuveden mukana voi mennä asiaan liittymättömiäkin arvosteluja, mutta kun resurssit on nämä niin tulos tämä.

Pidän muutosta ihan positiivisena tai oikeammin ei käytännössä mitään väliä omalle kohdalleni. Ylipäätään en anna kauheasti arvoa käyttäjäarvioille Steamissa tai muissa vastaavissa (GOGissa itse asiassa vielä vähemmän, ainakin vanhoissa peleissä, koska siellä arvostelut on melkein poikkeuksetta yläkanttiin nostalgian takia...)
 
Viimeksi muokattu:

Dudem

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 847
Tuo muutoshan nyt ei käytännössä vaikuta sellaisiin kuin sinä ja minä, jotka tykkäämme perehtyä muuhunkin kuin pintapuoliseen "Very Positive user reviews" tms. -keskiarvoon. Arvostelujahan ei poisteta, vaan yhden asian kneejerk-protesti-/tukiarvosteluja vain yritetään jättää laskematta keskiarvoon, jotta sellaiset ei vääristäisi sitä kohtuuttomasti.

Toki hieman valitettavaa on, että niiden tunnistaminen tehdään ajankohdan perusteella, jolloin pesuveden mukana voi mennä asiaan liittymättömiäkin arvosteluja, mutta kun resurssit on nämä niin tulos tämä.

Pidän muutosta ihan positiivisena tai oikeammin ei käytännössä mitään väliä omalle kohdalleni.
Itse taas näen sen niin, että tuo on yksi vähistä keinoista joilla pelaajat voivat näyttää mielipiteensä firman touhuista. Olisi tähän varmaan ollut muitakin vaihtoehtoja, mutta tälläpä nyt sitten mentiin.

Ja kun tälle muutoslinjalle nyt halutaan sitten lähteä, niin minä siirryin lompakkoni kanssa muualle. Ei paljon vaikuta, mutta periaatteet on periaatteita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Todennäköisesti muutos tuo enemmän hyvää kuin vie jotain merkityksellistä pois. Tuollaiseen semi-automatiikkaan varmaan jää hyvin esim. sellaiset vammaiset protestit kuin esim. Devotion- pelin yhteydessä kun joku taiwanilainen koodari oli sattunut pistämään peliin jonkin easter eggin jossa muutaman mutkan kautta vihjailtiin että Kiinan presidentti näyttää Nalle Puhilta. Lopputuloksena tuhannet mannerkiinalaiset "ostivat" pelin ja laittoivat Steamiin negative reviewn ja loputonta lässytystä siitä miten kunniaa on verisesti loukattu, koska Kiinassa on ns. social credit- systeemi jossa netissä sopivasti persettä nuolemalla voi saada jotain hyötyä elämään (tai välttyä haitoilta). Ja sitten toki peli refundiin kun review oli tehty.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 219
Eiköhän sen review voi poistaa kylmästi, jos on vaan ostettu peli ja samantein vedetty refund. Luulis tuollaiset pystyvän helposti erottamaan, tottakai ne voi sitten sen vajaa 2 tuntia pitää peliä päällä ja antaa edelleen negatiivisen turhan palautteen, mutta vaatisi enemmän aikaa/vaivaa, niin luulis vähentävän.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
110
Tuo muutoshan nyt ei käytännössä vaikuta sellaisiin kuin sinä ja minä, jotka tykkäämme perehtyä muuhunkin kuin pintapuoliseen "Very Positive user reviews" tms. -keskiarvoon.
No näinpä. En itse anna juuri mitään arvoa näille Erittäin myönteinen, Enimmäkseen myönteinen yms arvosteluille. Jos näiden perusteella valikoisi pelejä, niin kyllä melkoisella kurallakin täyttyisi pelikirjasto. Vastaavasti taas moni oikeasti hyvä peli jäisi pelaamatta, kun nämä "tiedostavat asiakkaat" haukkuvat esim vanhoista klassikoista tehdyt PC-porttaukset kaikkien todella pikkumaisten ongelmien vuoksi. Onhan tämä kritiikki usein ihan perusteltuakin, mutta monesti ei oikein tunnu keskimääräinen Steamin arvostelujen kirjoittaja kykenevän katsomaan isoa kuvaa, joka siellä pienten ongelmien takana piilee. Vähän ehkä tämmöistä elitismiäkin havaittavissa, kun jokaisen pitää oikein kilpailla omalla tietämyksellään siitä, mikä missäkin porttauksessa kusi ja miksi alkuperäinen versio on niin paljon parempi :D

Niin suuri osa noista arvosteluista ylipäätään on todella lapsellisia, että tälle pitkän tai lyhyenkään aikavälin keskiarvolle ei mielestäni kannata paljon arvoa antaa. Ei äkkiä tule kyllä tosiaan mieleen, että olisin mitään peliä ostanut tai jättänyt ostamatta Steamin käyttäjäarvostelujen perusteella. Jos noista kuitenkin jotain haluaisi saada irti, niin kannattaa mieluummin etsiä rakentavaan sävyyn kirjoitettuja arvosteluja ja tehdä niiden pohjalta omat johtopäätökset.

Sitä en lähde nyt arvioimaan, että oliko tämä Steamin liike oikea vai väärä, sillä omasta näkökulmastani lopputulema on, että aivan sama. Joku tietysti saa tästäkin aiheen pahoittaa mielensä ja vaihtaa palveluntarjoajaa :rolleyes: Tai ainakin avautua asiasta tähän sävyyn, vaikka oikeasti tietää itsekin, että ei Steamista aio mihinkään luopua sen ylivoimaisen tarjonnan vuoksi.
 

Dudem

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 847
Sitä en lähde nyt arvioimaan, että oliko tämä Steamin liike oikea vai väärä, sillä omasta näkökulmastani lopputulema on, että aivan sama. Joku tietysti saa tästäkin aiheen pahoittaa mielensä ja vaihtaa palveluntarjoajaa :rolleyes: Tai ainakin avautua asiasta tähän sävyyn, vaikka oikeasti tietää itsekin, että ei Steamista aio mihinkään luopua sen ylivoimaisen tarjonnan vuoksi.
Mielensä pahoitus, tottahan toki, kun taas heikennetään kuluttajien vaikutus mahdollisuuksia. :greedy: Hienohan se on heitellä analysointeja muiden kulutustottumuksista yhden viestin perusteella, minun viestiinihän tämä osoitettu oli, ehkä ensi kerralla kasvatat selkärangan ja lainaat suoraan sitä viestiä. Niin ei tarvitse vihjailla. Onneksi näitä oman kiinnostuksen pelejä löytyy myös muista kaupoista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
110
Mielensä pahoitus, tottahan toki, kun taas heikennetään kuluttajien vaikutus mahdollisuuksia. :greedy: Hienohan se on heitellä analysointeja muiden kulutustottumuksista yhden viestin perusteella, minun viestiinihän tämä osoitettu oli, ehkä ensi kerralla kasvatat selkärangan ja lainaat suoraan sitä viestiä. Niin ei tarvitse vihjailla. Onneksi näitä oman kiinnostuksen pelejä löytyy myös muista kaupoista.
Itse asiassa tuolla edellisellä viestilläni enemmänkin esitin ajatuksiani siitä, millaisia reaktioita odotin tämän Valven ratkaisun saavan aikaan joissakin henkilöissä. En rehellisesti sanoen edes ollut lukenut sinun viestiäsi. Nyt kun kuitenkin nostit asian itse esille, niin edellinen viestisi kyllä todella on malliesimerkki tästä mielensäpahoittamisesta. Pahoittelen, että en antanut viestillesi aiemmin sen ansaitsemaa huomiota.

Erittäin hienoa myös, että sinulla on tällaisia yllä kuvailemiasi periaatteita. Säästää varmaan pidemmällä aikavälillä mukavasti rahaakin, kun ostaa pelejä vain rajatummasta valikoimasta. Itse puolestani suhtaudun tässäkin asiassa palveluntarjoajan valintaan hyvinkin pragmaattisesti. Periaatteessa olisi minusta parasta, että kaikki pelit olisivat yhdessä paikassa ja voisin lompakolla äänestämiselläni kokea Steamin kilpailijoiden boikotoimisen edistävän jotenkin tätä tavoitetta. Loppujen lopuksi kuitenkin kyse on siitä, että voin pelata kaikkia haluamiani pelejä, joten olen ihan hyvin mielin voinut joustaa tästä periaatteesta ja ostaa ne yksittäiset pelit myös Originista ja GOG:sta. GOG on kyllä ihan hyvä palvelu, ei siinä mitään. En vaan ole nähnyt tarpeelliseksi alkaa siirtämään olemassa olevaa kirjastoani Steamista mihinkään.

Kulutustottumuksiasi en toki lähde tämän yhden viestisi perusteella arvioimaan. Tämäkin vain noin yleisesti Steamin käyttäjäarvosteluissa on tullut pantua merkille, että samat nillittäjät, jotka "boikotoivat" pelitaloa X, tuntuvat monesti jännällä tavalla ostavan myös niitä boikottiin asetettuja pelejä, joista puolestaan voidaan nillittää vähän lisää. Aika löyhän periaatteen ihmisiäkin siis löytyy. Tämä ei siis kohdistunut millään tavalla sinuun. No tietysti voisin nyt asiaa sivuten kysyä, että miten käytännössä sinun kohdallasi tämä "lompakon kanssa muualle siirtyminen" näkyy? Aiotko olla käyttämättä myöskään olemassa olevia Steam-kirjaston pelejäsi vai peräti sulkea tilin kokonaan? Tilin myyminen ei taida olla sallittua, mutta en tiedä miten lie lahjoittaminen.

Mitä nyt itse tähän esillä olleeseen asiaan tulee (näin pienen johdannon jälkeen :D), niin en kyllä itse edes leimaisi tätä Valven ratkaisua kuluttajan kannalta huonoksi ratkaisuksi. Esimerkiksi tässä asiaan liittyvässä uutisessa kerrotaan, että Metro Exoduksen myyntikanavien osalta tehdyt ratkaisut aiheuttivat negatiivisen arvosteluryöpyn pelisarjan aiempien pelien kohdalla:

Valve takes steps against Steam review bombs | PC Gamer

Eihän tämä tietysti ihan ongelmatonta ole, että samalla yhtälöstä poistuu myös ne samoihin aikoihin kirjoitetut järkevät arvostelut. Voi myös miettiä, missä määrin tämän ratkaisun takana ovat liiketoiminnalliset tavoitteet ja missä määrin oikeasti on kyse siitä, että arvosanoista halutaan keskimäärin lähempänä totuutta olevia. Kuitenkin taas jos ajatellaan käytännöllisesti, niin tuollaiset mitenkään kyseiseen peliin liittymättömät arvostelut vaan vääristävät totuutta ja mielestäni on kuluttajalle lopulta edullisempaa, että jäljelle jäävät vain ne (enemmän tai vähemmän) kriittisesti kirjoitetut arvostelut, jotka oikeasti liittyvät itse asiaan. Sitten on toki taas näitä periaatteen ihmisiä, joille tärkeintä on saada oma ääni kuuluviin, vaikka ei mitään järkevää sanottavaa olisi tai sen puoleen edes kykyä tarkastella asioita useammasta näkökulmasta. Sanonpa nyt tämänkin, että minusta ylipäätäänkään Steamin käyttäjäarvostelujen tai foorumeiden ensisijainen tehtävä ei ole toimia minään sananvapauden mekkana. Enemmänkin nuo tarjoavat viihdesisältöä ja joskus parhaimmillaan jopa hyödyllistäkin tietoa.
 

Dudem

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 847
Itse asiassa tuolla edellisellä viestilläni enemmänkin esitin ajatuksiani siitä, millaisia reaktioita odotin tämän Valven ratkaisun saavan aikaan joissakin henkilöissä. En rehellisesti sanoen edes ollut lukenut sinun viestiäsi. Nyt kun kuitenkin nostit asian itse esille, niin edellinen viestisi kyllä todella on malliesimerkki tästä mielensäpahoittamisesta. Pahoittelen, että en antanut viestillesi aiemmin sen ansaitsemaa huomiota.

Erittäin hienoa myös, että sinulla on tällaisia yllä kuvailemiasi periaatteita. Säästää varmaan pidemmällä aikavälillä mukavasti rahaakin, kun ostaa pelejä vain rajatummasta valikoimasta. Itse puolestani suhtaudun tässäkin asiassa palveluntarjoajan valintaan hyvinkin pragmaattisesti. Periaatteessa olisi minusta parasta, että kaikki pelit olisivat yhdessä paikassa ja voisin lompakolla äänestämiselläni kokea Steamin kilpailijoiden boikotoimisen edistävän jotenkin tätä tavoitetta. Loppujen lopuksi kuitenkin kyse on siitä, että voin pelata kaikkia haluamiani pelejä, joten olen ihan hyvin mielin voinut joustaa tästä periaatteesta ja ostaa ne yksittäiset pelit myös Originista ja GOG:sta. GOG on kyllä ihan hyvä palvelu, ei siinä mitään. En vaan ole nähnyt tarpeelliseksi alkaa siirtämään olemassa olevaa kirjastoani Steamista mihinkään.

Kulutustottumuksiasi en toki lähde tämän yhden viestisi perusteella arvioimaan. Tämäkin vain noin yleisesti Steamin käyttäjäarvosteluissa on tullut pantua merkille, että samat nillittäjät, jotka "boikotoivat" pelitaloa X, tuntuvat monesti jännällä tavalla ostavan myös niitä boikottiin asetettuja pelejä, joista puolestaan voidaan nillittää vähän lisää. Aika löyhän periaatteen ihmisiäkin siis löytyy. Tämä ei siis kohdistunut millään tavalla sinuun. No tietysti voisin nyt asiaa sivuten kysyä, että miten käytännössä sinun kohdallasi tämä "lompakon kanssa muualle siirtyminen" näkyy? Aiotko olla käyttämättä myöskään olemassa olevia Steam-kirjaston pelejäsi vai peräti sulkea tilin kokonaan? Tilin myyminen ei taida olla sallittua, mutta en tiedä miten lie lahjoittaminen.

Mitä nyt itse tähän esillä olleeseen asiaan tulee (näin pienen johdannon jälkeen :D), niin en kyllä itse edes leimaisi tätä Valven ratkaisua kuluttajan kannalta huonoksi ratkaisuksi. Esimerkiksi tässä asiaan liittyvässä uutisessa kerrotaan, että Metro Exoduksen myyntikanavien osalta tehdyt ratkaisut aiheuttivat negatiivisen arvosteluryöpyn pelisarjan aiempien pelien kohdalla:

Valve takes steps against Steam review bombs | PC Gamer

Eihän tämä tietysti ihan ongelmatonta ole, että samalla yhtälöstä poistuu myös ne samoihin aikoihin kirjoitetut järkevät arvostelut. Voi myös miettiä, missä määrin tämän ratkaisun takana ovat liiketoiminnalliset tavoitteet ja missä määrin oikeasti on kyse siitä, että arvosanoista halutaan keskimäärin lähempänä totuutta olevia. Kuitenkin taas jos ajatellaan käytännöllisesti, niin tuollaiset mitenkään kyseiseen peliin liittymättömät arvostelut vaan vääristävät totuutta ja mielestäni on kuluttajalle lopulta edullisempaa, että jäljelle jäävät vain ne (enemmän tai vähemmän) kriittisesti kirjoitetut arvostelut, jotka oikeasti liittyvät itse asiaan. Sitten on toki taas näitä periaatteen ihmisiä, joille tärkeintä on saada oma ääni kuuluviin, vaikka ei mitään järkevää sanottavaa olisi tai sen puoleen edes kykyä tarkastella asioita useammasta näkökulmasta. Sanonpa nyt tämänkin, että minusta ylipäätäänkään Steamin käyttäjäarvostelujen tai foorumeiden ensisijainen tehtävä ei ole toimia minään sananvapauden mekkana. Enemmänkin nuo tarjoavat viihdesisältöä ja joskus parhaimmillaan jopa hyödyllistäkin tietoa.
Lähdetäänpä siitä, että pahoittelen eilistä avautumistani sinulle, ei ole tarkoitus keskustella keskustelijoista.

Omat periaatteet on sellaiset olleet jo reilun vuosikymmenen, että tiettyjen firmojen pelit ovat jääneet kauppaan, esim. EA, Ubisoft ja jokunen vuosi takaperin myös Activision Blizzard. Uplay tili tosin löytyy yhdelle pelille, kun erehdyin vuosia sitten ostamaan sellaisen joka sellaista vaati. Helpompi varmaan mainita ne omat tilit, eli Steam, GOG ja Battle.net löytyy. Pääasiassa Steamiin ne pelit on tullut hankittua ja GOG:n sitten lisäksi joitakin kiinnostavia. Steamissa 330 peliä ja GOG:ssa 99. En meinannut alkaa Steam tiliäni poistamaan tai siirtämään koko kirjastoani toiseen paikkaan, vaan seuraan mitä Valve touhuaa ja sillä välin GOG:sta hankitaan mitä hankitaan tai ollaan hankkimatta ja pelataan näitä mitä on kasaantunut.

Näistä tulikin jo aiemmin mainittua, jos itsellä pelitalo X pääsee paskalistalle, se pysyy siellä ja pelit menevät EVVK. Niin en meinannut Steam tiliäni lopettaa (taloudellisesti järjetöntä ja 15 vuotta on tili ollut siellä, ei tässä kuitenkaan olla täysin mieltänsä pahoitettu, vaikka sinä sitä vihjasit), enkä meinannut lopettaa myöskään Factorion pelaamista, joka on the peli tällä hetkellä itsellä ja se tuli aikanaan Steamiin hankittua. Vaan pistin ostokset jäihin Steamista. Ja minä en yritä ketään opettaa, että näin pitää tehdä, vaan jokainen tehkööt omat päätöksensä ja jos kaikkia mahdollisia uusia pelejä haluaa pelata. No silloin joutuu sitten tukemaan tätä nykyistä meininkiä ja eri firmoja.

Niin arvasin kyllä, että tästä tulee keskustelua, ei vaan aina jaksa alkaa selittämään juurta jaksaen niitä omia mielipiteitä. Olisi varmaan pitänyt. Ja en pidä siitä, että täysin tyhjästä käydään "pommittamassa" pelejä, vaan odotan, että se tapahtuisi asiasta. Mikä tosin näin internetissä on turha toivo, mutta saahan sitä toivoa. Tosin Metro meininki oli täysin aiheellista, jos 2 viikkoa ennen julkaisua touhu muuttuu täysin. Ja Epicin kaupassahan ei tätä ominaisuutta vielä ole/vaatii pelifirman sen aktivoivan.

Sinänsä samaa mieltä tästä loppu viestistäsi.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 342
Ei tuo kovin sekavalta näytä minun mielestäni. Kaivattua uudistusta, koska onhan tuo Steamin nykyinen UI aivan järkyttävän "vanhahtava".
Viittasin tuohon nyky tyyliin mihin törmää streamaussivustoilla, kuvia kuvien perään sivu täynnä. Nuo varmaan saa piilotettua ja näkyy vain pelin tiedot, joka valittuna.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
Enemmän kyllä kiinnostaisi jos saisivat koko Steamistä sulavamman.
Se on melko jähmeä kun siirryt paikasta toiseen jne.
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 082
Löytyihän steamin topicci onneksi.. täällä varmaan tulisi apua tähän ongelmaan?

Ongelmana on se, kun pelissä haluttaisiin kaverin / kavereitten kanssa jutella puhelussa, ettei tartte erillistä softaa siihen.. Niin ei meinaa mitenkään yhdistää / aloittaa puhelua, aina vaan vaikka vastaa niin kestää n.5-10 min. Yleensä ei edes yhdistä, vaikka painaa "vastaa" nappulaa.. Ja yleisestikin steami todella hidas netin kanssa? Tuntuu pätkivän todella paljon kun peli päällä. Koneessa kuitenkin puhtia pitäisi piisata.. ryzen 5 2600, 16gb ram, rx 580.. ja lämmöt näyttiksessä alle 80 joka pelissä jota pelaan, prossulla max 48.

Tuollaiset nopeudet kuitenkin on, ei pitäisi siitä johtua?



 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 082
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 747
Steam pyytää salasanaa joka kerta kun käynnistän sen. :( Onko muilla ollut samaa ongelmaa?

Edit: Steamin uudelleen asennus näyttäisi korjanneen ongelman.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 476
Hmmh. Steamissa connection erroria.

Tässä nyt ei varsinaisesti ole mitään epätavanomaista, paitsi nyt pienen ajan sisään toinen kerta kun Steam-palvelut on alhaalla.

...mutta miksen saa käynnistettyä sovellusta lainkaan offline-modessa? Kerrankin tilanne, että olisin halunnut tässä jatkaa Legend of Grimrock 2:sta juuri kiinnostumatta siitä, mikä on Steam-palvelimien tilanne. Mutta enhän minä saa pelivalikkoa auki lainkaan, kun Steamin avaus antaa pelkkää connection erroria. Muistaakseni olen kyllä aiemmin päässyt käsiksi kirjastooni myös disconnected-tilassa. Nyt menin sulkemaan sovelluksen kun luulin että itsellä kone häröilee, tämä oli selvästi virhe.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 928
Hmmh. Steamissa connection erroria.

Tässä nyt ei varsinaisesti ole mitään epätavanomaista, paitsi nyt pienen ajan sisään toinen kerta kun Steam-palvelut on alhaalla.

...mutta miksen saa käynnistettyä sovellusta lainkaan offline-modessa? Kerrankin tilanne, että olisin halunnut tässä jatkaa Legend of Grimrock 2:sta juuri kiinnostumatta siitä, mikä on Steam-palvelimien tilanne. Mutta enhän minä saa pelivalikkoa auki lainkaan, kun Steamin avaus antaa pelkkää connection erroria. Muistaakseni olen kyllä aiemmin päässyt käsiksi kirjastooni myös disconnected-tilassa. Nyt menin sulkemaan sovelluksen kun luulin että itsellä kone häröilee, tämä oli selvästi virhe.
Onneksi en ole ainoa ongelman kanssa. Luulin steamin menneen koneella solmuun kun pelaamisen lopetettua erroria puskee.
Mukavia nämä "vuokrapelipalvelut" kun serverit nurin niin pelata ei.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
937
Tuota ihmettelen kanssa ettei Steamia voi käynnistää edes offline-tilassa? Mahtava palvelu teillä, Valve.

Jotkut pelit saa käyntiin suoraan levyltä .exe:stä, mutta ainakaan Sekiroa ei saa eli yrittää silti yhdistää Steamiin -> ei toimi.
 
Liittynyt
03.03.2018
Viestejä
1 209
Minulla ei nykyään oikeistaan muilla alustoilla pelejä ole, kuin steamin puolella. Melkeen pahaa tekee, kun tähän tilanteeseen ajautunut. Mutta kun se on vain niin helppo ja toimiva + kaveritkin sieltä päivittäin chattityylisesti tavoitettavissa. Pelit kylläkin hintavia ja aina löytää netin perukoilta steam-avaimia halvemmalla pienellä etsinnällä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Onneksi en ole ainoa ongelman kanssa. Luulin steamin menneen koneella solmuun kun pelaamisen lopetettua erroria puskee.
Mukavia nämä "vuokrapelipalvelut" kun serverit nurin niin pelata ei.
Joo sama, luulin että pitää kohta asentaa koko paska uusiksi ja toivoa parasta :D
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 082
Onkos muilla ongelmia tällä hetkellä steamin kanssa?Miulla väittää ettei saa yhteyttä steam verkkoon.. mutta kaikki muut toimii minulla kyllä hyvin?
 
Liittynyt
27.08.2017
Viestejä
185
No en haluiskaan lauantai-iltana pelailla… Tajusin just että 100 % asennetuista peleistä on Steamissa.
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 082
No en haluiskaan lauantai-iltana pelailla… Tajusin just että 100 % asennetuista peleistä on Steamissa.
En ymmärrä, siis onko nyt muillakin ongelmia steamin kanssa ollut tänään useampaan otteeseen..? Taas minulla on katkaistu yhteys, vaikka netti toimii muuten hyvin.. mutta kaveri sanoi että hänellä toimii normaalisti?
Minulla lukee siis "yhteys katkaistu" eikä pysty tekemään mitään steamissa.
 
Liittynyt
24.05.2018
Viestejä
418
Niillä on vissii tänää ollu ongelmia tuon kans, no eikö ne siitä kohta starttaa taas. tehdään sen aikaa jotain muuta :D
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
No en haluiskaan lauantai-iltana pelailla… Tajusin just että 100 % asennetuista peleistä on Steamissa.
Jos oikeasti tulee yllätyksenä ettei Steamin kaltaisen palvelun toimivuus ole 100%, niin eipä siitä ainakaan kannata valittaa netissä.

Ihan sama juttu kuin käteisrahan vihaaminen. Pitää olla korttia tai puhelinta jne. Sitten kun menee netti poikki, käteisen omistajat vetävät jonon ohi ja v*ttuilevat näille kortti/puhelinhörhöille.

Ehkä joidenkin nämä pitää kokea ennen kuin ymmärtävät.

Alanpa tästä pelaamaan peliä joka ei ole Steamissa :comp2:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
367
Steam-verkkoon ei saatu yhteyttä.. eipä ole ennen näkynyt moista ilmoitusta.
 

qettyz

Tukijäsen
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
780
Täällä tulee virhettä myös, vissiin siellä on vähän jotain ongelmaa sitten eikä omissa linjoissa.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 620
On kyl steam todella harvoin poikki ollutkaan, sinällään itteni yllätti että ensin lähin ratkomaan onko netti poikki.
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 082
Näyttävästi ongelmaa ollu telian netillä? Kaverilla jolla oli telia, oli ongelmia myös kuten minullakin. Toisella kaverilla, kenellä oli dna:n netti niin toimi hyvin silloin samaan aikaan...?
 
Liittynyt
10.06.2017
Viestejä
85
Itsellä oli tuota jo torjantaina ja myös eilen. Elisan netti itsellä joten ei ainakaan pelkästään telialaisten ongelma ole tämä.
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 082
Itsellä oli tuota jo torjantaina ja myös eilen. Elisan netti itsellä joten ei ainakaan pelkästään telialaisten ongelma ole tämä.
Itsellänikin ollut jo useammin.. vaihdoin jo latausaluetta ja kaikkea mahollista, mutta kyllä se vaa steamin päässä vika on pakko olla
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
362
eikös steam ollu viimeviikolla viimeks nurin aika monella. Mitähän lie säätävät.
 
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
37
Steam näyttää että peli olisi jo kirjastossa, vaikka se ei ole. Yritin ladata pelin mutta lataus epäonnistui jonka jälkeen yritin etsiä peliä hausta mutta sitä ei enää löydy. Nettiselaimen kautta näen pelisivun ja se kertoo että peli olisi jo ladattuna. Missä vika?
 
Viimeksi muokattu:

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 082
Mikähän lie, kun yhtäkkiä steam lataa näitä pelejä käynnistäessä hirmu kauan? Ennen on mennyt reippaasti alle 5 sekuntia, ehkä 2s tai 3s. Nyt menee hieman yli 10s kun käynnistyy..?

Käyttis on m.2 ssd:llä ja steam, mutta steamin pelit on samsungin 2,5" 860 500gb evolla. Nopeudetkin näyttää olevan ok tällä sampan levyllä.. Mistähän johtuu?
nimetön.png
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 280
Viestejä
4 193 119
Jäsenet
70 896
Uusin jäsen
sussu

Hinta.fi

Ylös Bottom