- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 2 196
Näyttääköhän samalta kuin tässäSitten itse ainakin tarkistaisin suuttimia.
Näyttääköhän samalta kuin tässäSitten itse ainakin tarkistaisin suuttimia.
Enemmänkin tältä:Näyttääköhän samalta kuin tässä
Mikä moottorikoodi? Hytkytys on paljon ajettujen pumppareiden ominaisuus melkeimpä, kulahtaneet suuttimet ja kulunut nokka-akseli yhdessä tuon yleensä aiheuttaapiAudi A3 2008 diesel. Moottori hytkyttää tyhjäkäynnillä. Mistä voisi johtua?
Mikä kone ? oman Passatin (2007)1.9tdi on tota tehny niin kauan kuin auto on ollu, eli reilut kolme vuotta.Audi A3 2008 diesel. Moottori hytkyttää tyhjäkäynnillä. Mistä voisi johtua?
Taitaa joo noissa Passateissa olla sama kone. 1.9 TDI siis tässäkin. Ajossa tosiaan täysin normaali, mutta tyhjäkäydillä hytkyttää matkustajiakin.Mikä kone ? oman Passatin (2007)1.9tdi on tota tehny niin kauan kuin auto on ollu, eli reilut kolme vuotta.
E:jaa tuossahan se kone oli sanottukkin aiemmin
Kyllä jos noin paljon ajetun pumpparin kantta alat remontoimaan niin siinä tonni voi oieta ja viheltää mennessään. Toki se nyt voi mennä tolleen hytkymällä seuraavat 100tkm ihan tosta vainTaitaa joo noissa Passateissa olla sama kone. 1.9 TDI siis tässäkin. Ajossa tosiaan täysin normaali, mutta tyhjäkäydillä hytkyttää matkustajiakin.
Mitä tällaisesta 350 tkm ajetusta hytkyttävästä vekottimesta kannattaisi maksaa? Tonnin verran varmaan pitää rempparahaa ainakin varata. On siis halpa vara-auto haussa - em. ominaisuus koeajolla huomattu.
Kaksoismassavauhtipyörä tai mekatroniikka on oma valistunut veikkaus.Hei,
Mulla on 2012 2.0 TDi Octavia DSG ja ongelma on seuraava. Lämpimillä keleillä, kun on auton ajanut puolisen tuntia lämpimäksi alkaa kolmosella ravistaa kahdella eri kierrosalueella 3-4 nopeaa ravistusta. Vaihdon aikana tämä ei varsinaisesti tapahdu vaan myös vaihde lukittuna kolmoselle täräyttää pariin otteeseen. Hauskinta on, että talvisin ei sitä tee vaikka ajaisi monta tuntia putkeen. Mutta heti kun kelit lämpenee yli siihen noin yli kymmenen plusasteen alkaa taas tilanteen huomata. Muilla vaihteilla ei ongelmia ole!
Huollossa sanoin tästä ja väittivät ettei viittaa lootaan. Epäilivät vetoniveliä tms.
Onko valistuneita arvauksia?
Mites tekee kun lähet rauhallisesti liikkeelle pyörät käännettynä ääriasentoo jompaan kumpaan suuntaan? Jos täristää niin kytkin.Hei,
Mulla on 2012 2.0 TDi Octavia DSG ja ongelma on seuraava. Lämpimillä keleillä, kun on auton ajanut puolisen tuntia lämpimäksi alkaa kolmosella ravistaa kahdella eri kierrosalueella 3-4 nopeaa ravistusta. Vaihdon aikana tämä ei varsinaisesti tapahdu vaan myös vaihde lukittuna kolmoselle täräyttää pariin otteeseen. Hauskinta on, että talvisin ei sitä tee vaikka ajaisi monta tuntia putkeen. Mutta heti kun kelit lämpenee yli siihen noin yli kymmenen plusasteen alkaa taas tilanteen huomata. Muilla vaihteilla ei ongelmia ole!
Huollossa sanoin tästä ja väittivät ettei viittaa lootaan. Epäilivät vetoniveliä tms.
Onko valistuneita arvauksia?
Kuten sanottu tekee vain kolmosella ja lämpimillä keleillä eli joku lämpötilasidonnaisuus tässä on. Kunhan tietäis mikä.Mites tekee kun lähet rauhallisesti liikkeelle pyörät käännettynä ääriasentoo jompaan kumpaan suuntaan? Jos täristää niin kytkin.
Online Audi vehicles spare parts catalogue, Audi VIN decoder, Part number search, *** Online tuolta kaivamaanAudi A6 C6 4F5 vm 2006:ssa eivät liiku enää tuulilaskinpyyhkijät, kun sieltä on kuulemma joku hammasratas mennyt pyöreäksi. Olisiko jollain antaa sopivaa varaosanumeroa tai vaikka ihan linkkiä korvaavaan tuotteeseen? Merkkihuollossa ottaisivat 570 € + työt.
Onkohan mahdollisesti kyseessä 4F1955119C, 4F1955119B tai 4F1955119?
heitetään villinä veikkauksena kulahtanut kampiakselin värinänvaimennin, toki suuttimien korjauskertoimet ja lämpöanturien näyttämät olisi kiva kurkata VCDS:llä vikakoodien lisäksi.Taitaa joo noissa Passateissa olla sama kone. 1.9 TDI siis tässäkin. Ajossa tosiaan täysin normaali, mutta tyhjäkäydillä hytkyttää matkustajiakin.
Mitä tällaisesta 350 tkm ajetusta hytkyttävästä vekottimesta kannattaisi maksaa? Tonnin verran varmaan pitää rempparahaa ainakin varata. On siis halpa vara-auto haussa - em. ominaisuus koeajolla huomattu.
Kiitos! Itse en osaa ole edes käyttänyt, niin osaatko/osaako joku sanoa, onko kyseessä alla oleva osa?
Ainoa varma tapa on purkaa se ja katsoa osanumero vanhastaKiitos! Itse en osaa ole edes käyttänyt, niin osaatko/osaako joku sanoa, onko kyseessä alla oleva osa?
E: eiku prkl siinähän onkin aika monta vaihtoehtoa. Millähän saisi varmuuden mikä noista on kyseessä?
Merkkihuollosta sain tiedon, että 119-, 119A-, 119B- ja 119C-loppuiset kaikki käyvät ja ovat samoja osia.Kiitos! Itse en osaa ole edes käyttänyt, niin osaatko/osaako joku sanoa, onko kyseessä alla oleva osa?
E: eiku prkl siinähän onkin aika monta vaihtoehtoa. Millähän saisi varmuuden mikä noista on kyseessä?
Jos sattuu olemaan vika siinä että pyöreä kulunut osa luistaa siitä pyyhkijän juuresta (9) niin tilapäiskikkana joskus kaverille lyötiin pistepuikoilla vuorotellen molempiin osiin painaumat niin syntyi ~ sauma mikä sen verran piti että pyyhkijät toimi.Audi A6 C6 4F5 vm 2006:ssa eivät liiku enää tuulilaskinpyyhkijät, kun sieltä on kuulemma joku hammasratas mennyt pyöreäksi. Olisiko jollain antaa sopivaa varaosanumeroa tai vaikka ihan linkkiä korvaavaan tuotteeseen? Merkkihuollossa ottaisivat 570 € + työt.
Onkohan mahdollisesti kyseessä 4F1955119C, 4F1955119B tai 4F1955119?
Vanha viesti, mutta vastaan silti. Oven välipelti alkaa vuotamaan kaikissa "neloskoppaisissa", foam-tiiviste murenee eikä pidä enää vettä. Seurauksena vesi valuu oven sisäpuolelle, ovipahvin välistä kynnyksellä ja siitä lattiamatolle ovea avattaessa tai viimeistään mutkaan ajettaessa. Korjaaminen on työlästä, pitää irrottaa ovipahvi ja raottaa välipeltiä sen verran että saa raavittua vanhan tiivisteen pois ja tiivistettyä uudelleen esim. butyylimassalla. Jotkut vetävät tiivistemassa peltien saumaan liikoja purkamatta, pitää se ehkä niinkin...VW Bora vm 2003
Vänkärin jalkatilaan valuu vettä?
Onko jotain "tyypillistä" paikkaa josta lähteä tutkimaan?
Näyttäisi istuttaessa tulevan vasemman jalan paikkeilta jostain...?
Samoten kuskin jalan lepuutustuelle välillä myös vähän vettä tipahtelee, mutta ei todellakaan siinä määrin kuin tuo vänkärin jalkatila.
Tähänkin vinkkejä otetaan vastaan.
Itsellä oli aiemmin 2009 DSG7 ja nyt 2015. Eikä ole ollut ongelma. Varmaan riippuu aika paljon missä ajelee, kaupungissa kytkin kuluu mutta maantiellä ei. Itsellä tosin ollut aika paljon sekalaista ajoa.Farmariin ois tarkoitus vaihdella ja olen VAG vaihtoehtoja katsellut tässä (Skoda Octavia, VW Golf/Passat).
Muutamia vuosia sitten oli vm. 2006 Passatti käytössä ja silloin siinä ei suurempia probleemoita ollut.
Ketjun lueskelin läpi ja pitää ilmeisesti olla hieman tarkkana ennen kuin lyö rahat tiskiin.
Vaatimuksena on tällä hetkellä automaattivaihteisto ja bensakone.
Oliko nyrkkisääntönä että koittaa välttää nuo 2009-2011 (taikka sitten varalta tuonne 2013) tuotokset?
Tai jos noihin päätyy niin:
-EA888 moottoreissa pitää olla korjattu tuon öljyvian osalta
-Jakohihnalla mieluummin kuin ketjulla, tai jos ketjulla niin pitää olla korjattu mieluummin 2011 jälkeen
-Välttää DSG 7-vaihteisessa kuivakytkin versiota
Todennäköisesti ostat turhaan uuden moottorin. Neljään autoon olen korjannut tuon vian ottamalla pyyhkijämekanismin irti, akselit veks, puhdistus ja liukupintoihin uudet vesivaseliinit ja taas pyyhkiin kuin uutena.Audi A6 C6 4F5 vm 2006:ssa eivät liiku enää tuulilaskinpyyhkijät, kun sieltä on kuulemma joku hammasratas mennyt pyöreäksi. Olisiko jollain antaa sopivaa varaosanumeroa tai vaikka ihan linkkiä korvaavaan tuotteeseen? Merkkihuollossa ottaisivat 570 € + työt.
Onkohan mahdollisesti kyseessä 4F1955119C, 4F1955119B tai 4F1955119?
Hyvä artikkeli, asennusoluet on kuvissa mukana. Pyyhkijävarsien irrotukseen on hyvä olla Motonetin ulosvetäjä, ettei rikota mitään. Moottorissa on ohjauselektroniikka mukana, sitä ei kannata ilman kytkentäkaaviota testata. Autossa sen voi toki koestaa, jos moottorin saa mekanismista irti.Todennäköisesti ostat turhaan uuden moottorin. Neljään autoon olen korjannut tuon vian ottamalla pyyhkijämekanismin irti, akselit veks, puhdistus ja liukupintoihin uudet vesivaseliinit ja taas pyyhkiin kuin uutena.
Itsellä tuossa 2010 Golf R:ssä hapettui mekanismi niin pahasti, että yksi kohta murtui poikki asti. Tilasin skruvatilta uuden mekanismin ilman moottoria ja vaihdoin vanhan moottorin uuteen mekanismiin. Koskaan en ole nähnyt vinkkareiden liikkuvan niin nopeasti, kuin nyt. Eli moottori on varmasti tuossa setissä se viimeinen joka pettää.Hyvä artikkeli, asennusoluet on kuvissa mukana. Pyyhkijävarsien irrotukseen on hyvä olla Motonetin ulosvetäjä, ettei rikota mitään. Moottorissa on ohjauselektroniikka mukana, sitä ei kannata ilman kytkentäkaaviota testata. Autossa sen voi toki koestaa, jos moottorin saa mekanismista irti.
Mitään kattavaa tilastoa ongelmien laajuudesta ei ole olemassa, mutta 6-lovinen manuaali ei ole (enää) mikään pomminvarma. Ketjukoneista pysyisin itse erossa (vaikka itsekin ajan sellaisella, 2.0 TSI), ketju venyy oli uutta tai vanhaa laatua. Nettiauton halvin 3. Leon maksaa 8700€, oli tuollainen pari päivää laina-autona ja ihan hyvät fiilikset jäi. Blue motion Golfin saa samalla rahalla.Auton vaihto mielessä ja katsellut kuutos koppaisia golffeja bensakoneella (n.2010vm budjetilla 5-6000e). Onko nuo 1.2 ja 1.4 tsi koneet kuinka kestäviä, jos nokkaketju ongelmia ei lasketa? Eli onko yli 200tkm ajetut koneet jo loppu? Onko noissa ollut öljynkulutus ongelmaa? Googlella löysin juttua vain uudempien hihnakoneiden öljynkulutuksesta.
Ketjun venyminen oli tiedossa. Ketju on aika halpa ja kaveri sanoi ettei ole paha homma vaihtaa itse. Eli tuo ei minua juuri huoleta, mutta muuten kestävyys mietityttää.Mitään kattavaa tilastoa ongelmien laajuudesta ei ole olemassa, mutta 6-lovinen manuaali ei ole (enää) mikään pomminvarma. Ketjukoneista pysyisin itse erossa (vaikka itsekin ajan sellaisella, 2.0 TSI), ketju venyy oli uutta tai vanhaa laatua. Nettiauton halvin 3. Leon maksaa 8700€, oli tuollainen pari päivää laina-autona ja ihan hyvät fiilikset jäi. Blue motion Golfin saa samalla rahalla.
Ketju TSI-koneiden kestävyyteen vaikuttaa lähinä se, vaihtaako ketjun heti oireiden ilmetessä. Merkkhuolto tekee ketjun venymismittauksia, jos ketju venähtää niin se on pakko vaihtaa. Ketjun vaihto maksaa alta tonnin.
Öljynkulutuksesta on joitakin raportteja, mutta mitään laajaa epidemiaa ei pitäisi olla. Ölppä vaan maistuu toisille enemmän... Omat TSI koneet (2.0 gen3) eivät ole vieneet öljyä.
Osta Toyota. Tai V-koppanen 1.6 bensa, mieluitin ilman FSI:tä. Varaudu helmojen uusimiseen...
No jos ominaisuudet on tiedossa niin puskii vaan. Onhan noita ketjukoneita sentään vititettykin, eivät ne täysiä pommeja ole. Ja jos oikein huonosti käy niin romikselta uutta konetta ja matka jatkuu. Jos alkaa (liikaa) kiinnostamaan niin tuolta löytyy 210-sivuinen ketju aiheesta...Ketjun venyminen oli tiedossa. Ketju on aika halpa ja kaveri sanoi ettei ole paha homma vaihtaa itse. Eli tuo ei minua juuri huoleta, mutta muuten kestävyys mietityttää.
Toisaalta jos vitoseen tekee/teettää helmat (silleen kunnolla) niin autolla ajaa taas kymmenen vuotta. Kolmas vaihtoehto olisi perinteinen 1.8T. Löytyy monessa kokoonpanossa ja autossa, ei kylläkään kovin uusissa. Ajelin 10 vuotta 20VT TS Leonilla, oli hyvä auto. Toki nyt hyvän yksilön löytäminen on aika tuurissa...Viitos koppasia kävin paria katsomassa ja helmat tosi lahoja. Hitsaamaan en kyllä ala. Muuten kävisi kyllä tuollainen ihan perus 1.6 koneinen. Ja toyotaakin tullut kyllä katseltua, mutta tuossa hintaluokassa ei oikein löydy mallia joka kiinnostaisi.
1.4 hihnakone on varma peli, mutta 1.5 koneissa esiintyy kai jotain sylinterinlepuutukseen liittyvää nykimistä. DSG taitaa nykyään kestää jo paremmin, mutta en itse ostaisi yli 100tkm ajettuja.Itsellä tullut fiilis hankkia Octavia 1.5T tai 1.4T koneella ja DSG. Joku 3 vuotta vanha tms. Farkku. Oisko heittää ajatusta onko tuhoon tuomittu ja jos on niin mitäs tilalle? Lähinnä 1.5T moottorin ongelmat ja DQ200 kytkin pelottaa (ja silti tekee mieli ostaa..)
Mikäs korjaamo kyseessä, veikkaan merkkiä...Tästä ei ole vielä keskusteltu, kun ratkaisu ei ole aivan selvä. Laakeriliuskat on ehkä mahdollista saada puljusta, josta hommasin akselinkin.
AdBlue-järjestelmän vikatilanteita on ollut. Tuolla lisää tarinaa. Isoa A:ta löytyy löytyy myös 2.0 TSI tekniikalla, jossa siinäkin on toki omat ongelmansa. Kulutus ei ole suurin ongelma, kuitenkaan.Nyt kiinnostelisi hankkia isompaa tila-autoa ja segmettiin osuisi Seat Alhambraa/VW Sharania. Moottorina noissa katsetuissa on aina 2.0 TDI ja vaihteistona DSG. Vuosimallit näyttäisivät olevan 2016 ja uudempaa kilsojen ollessa 50k ja siitä eteenpäin.
Mitä näissä tulee ottaa huomioon, jos lähtee ostohousuja sovittelemaan?