ZTE MC7010 keskustelua

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
639
No tuo mullakin oli ajatuksena että omasta päästä sais "ohjattua DSS:n tarpeen pois päältä"
 
Liittynyt
19.03.2021
Viestejä
386
Tähän liittyen yksi mitä olen ihmetellyt. Asun juuri N78 rajalla, N28 yhdistää ja toimii hyvin, yläkulma näyttää 4/5 palkkia. Jos poistan käytöstä kaikki muut 5G-taajuudet paitsi N78 niin näyttää edelleen 3/5 palkkia mutta ei kuitenkaan yhdistä?
 
Liittynyt
01.11.2022
Viestejä
169
Ostin ZTE:n kaveriksi käytetyn Asus Blue Cave reitittimen (ZTE on sen WAN portissa) mikä toimii todella hyvin, ja ulkoverkosta pääsee varmatoimisesti mm. ip-kameroille. ZTE on ollut vakaa DNA:n B12 firmiksellä ja Elisan 600M liittymällä nyt sen pari kk kun on ollut käytössäkin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.03.2021
Viestejä
386
Osaako joku sanoa millä tavoin 5G-antennin toimintatila suuntaava/ympärisäteilevä vaikuttaa käytännössä N78 kuuluvuuteen? Eli jos modeemi on suunnattu oikein ja kuuluvuus ympärisäteilevänä vaikka -100 niin mitä se on suuntaavana? Vai miten vaikuttaa?
 
Liittynyt
25.12.2016
Viestejä
2 026
Pystyykö DNA firmiksellä olevaa laitetta käyttämään Elisan SIMmillä?
Omat kokemukset DNA:n firmiksellä ja Elisan simmillä Nokian radioverkossa hyvin ristiriitaiset. Välillä on data mennyt 5G yli ja nopeudet hyvät, välillä taas 5G yli ei data liiku. Jälkimmäinen tilanne ollut vallalla pitempään. Syytä miksi näin, ei ole kukaan pystynyt kertomaan.
 
Liittynyt
01.11.2022
Viestejä
169
Pystyykö DNA firmiksellä olevaa laitetta käyttämään Elisan SIMmillä?
Tässä on pöytäkoneen Speedtestin tuloksia siltä ajalta kun ZTE on DNA:n B12 firmiksellä ja Elisan 600M liittymällä ollut käytössä. Kerran on lennossa yhteys pudonnut hetkeksi joskus puolenyön aikaan, ja kerran joku irrotti töpselin pöytälamppua varten :rolleyes:.

Nopeustestithän ei kerro vakaudesta, mutta joka ilta tuntitolkulla tulee katseltua tuubia yms. ja pelailtua joskus kuudenkin tunnin sessioita moninpelejä, eikä putoamisia ole huomattu.

zte_dna_b12_elisa_600m.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
439
^Hyvät on latenssit ja nopeudet. Tällä hetkellä on Huawei 5g cpe pro 2 DNA liittymällä, vaihdan sen tilalle tuon ZTE:n ja optiona on sitten vielä vaihtaa operaattoria tai ottaa molemmat käyttöön yhtäaikaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
264
Omat kokemukset DNA:n firmiksellä ja Elisan simmillä Nokian radioverkossa hyvin ristiriitaiset. Välillä on data mennyt 5G yli ja nopeudet hyvät, välillä taas 5G yli ei data liiku. Jälkimmäinen tilanne ollut vallalla pitempään. Syytä miksi näin, ei ole kukaan pystynyt kertomaan.
Mielenkiintoista. DNA laite ja Elisan simmi sekä sama ongelma. 4G sinänsä toimii hyvin ja vakaasti, mutta 5G nappaa kiinni satunnaisesti. Asun kantaman laitamilla joten vaatii hyvän sään, mutta hämmentävää on että läheskään joka kerta hyvän saan aikana 5G ei kytkeydy. Talvemmalla yritin lukita vain tuon 5G taajuuden käyttöön, mutta sain purkin niin jumin että piti tehdä factory reset, ei vastannut mihinkään yhteyksiin, ei edes BT. Aiheutti harmitusta etätyöpäivän aamuna kun pakkasta oli -27 astetta ja laite majailee tv-antennin putkessa korkealla...

En ole sen jälkeen tutkinut, 4G tosiaan ihan ok mutta mielellään lisävauhdin ottaisi. Ei ole mitään logiikkaa oikein tuossa milloin automatiikka sen 5G löytää....
 
Liittynyt
03.08.2019
Viestejä
222
Mitäs mieltä porukka laitteesta, onko edelleen pätevä vai onko uudempaa mallia tulossa. Mökille Kuopioon tulossa yhteisverkko luultavasti kesän aikana ja DNA:n sekä Telian(lähempänä) mastot otetaan verkkoon, joten parempaa laitetta hakusessa. Tällä hetkellä ei toimi kuin Telia, mutta jatkossa DNA:n pitäisi myös toimia.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 031
Mielenkiintoista. DNA laite ja Elisan simmi sekä sama ongelma. 4G sinänsä toimii hyvin ja vakaasti, mutta 5G nappaa kiinni satunnaisesti. Asun kantaman laitamilla joten vaatii hyvän sään, mutta hämmentävää on että läheskään joka kerta hyvän saan aikana 5G ei kytkeydy. Talvemmalla yritin lukita vain tuon 5G taajuuden käyttöön, mutta sain purkin niin jumin että piti tehdä factory reset, ei vastannut mihinkään yhteyksiin, ei edes BT. Aiheutti harmitusta etätyöpäivän aamuna kun pakkasta oli -27 astetta ja laite majailee tv-antennin putkessa korkealla...

En ole sen jälkeen tutkinut, 4G tosiaan ihan ok mutta mielellään lisävauhdin ottaisi. Ei ole mitään logiikkaa oikein tuossa milloin automatiikka sen 5G löytää....
Nuo radiosignaalit ei koe säätä samoin kuin ihmiset. Mikä meistä tuntuu hyvältä säältä, ei ole välttämättä hyvä sää radiosignaaleille.
 
Liittynyt
19.03.2021
Viestejä
386
Ollut pelkästään N28 tähän mennessä käytössä hyvällä signaalilla ja toiminut hyvin, nyt koittanut saada N78 käyttöön kun pari uutta tukiasemaa aukesi. Mistähän mahtaa johtua että löytää kyllä heti N78 kahdestakin eri tukarista ja yhdistää, mutta pysyy kiinni vain pari sekuntia? Signaali on toki kehno luokkaa -108 mutta SINR kohtalainen. Kerran pysyi sen aikaa kiinni että pääsi speedtestin läpi ja oli heti jotain 300-400 joka olisi about tuplat nykyiseen. Suuntauksella ja antennin tilana ympärisäteilevä/suuntaava ei tunnu olevan vaikutusta.

Vaikea uskoa että tuo signaalikaan olisi niin huono ettei pysy edes yhteydessä? Mökillä taas puhelimella sisätiloissa on N78 samaa luokkaa tai jopa huonompi signaali ja pysyy kyllä kiinni siinä, niin miksi tämä modeemi ei pysy?
 
Liittynyt
24.04.2023
Viestejä
4
Termos,
Oisko jollain vinkkiä mitä yrittää seuraavaksi kun:

mulla on 7010 siltaavana ja cat6 pitkin menee sähkökeskuksen it-kaappiin jossa PoE. Jos vedän poesta suoraan koneeseen kiinni, saan speedtestillä 850-900. Jos laitan huawein mesh purkin väliin ja samaan osoitteeseen niin nopeus putoaa 90megaan. Oon kokeillut kahdella eri meshillä ja ubiquitin reitittimellä. Sama lopputulos.
Mulla oli tarkoitus ton reitittimen jälkeen työntää catilla tyhmään kytkimeen josta jaella yhteyttä lankoja pitkin huoneisiin, mutta jos toi noin toimii niin ei onnistu.
Varmaan jotain säätöä pitää tehdä ZTE päähän?
Kaikkia laitteita yritetty resetoida, catit on kaikki kutosia ja samoilla cateilla saa sen melkee gigan ulos kun ottaa suoraan poesta.
Elisan aspa ja omaguru pyöritteli päätään meshin asetuksissa ja sano että huawei on huono. Ulkopurkkiin eivät koskeneet.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 031
Termos,
Oisko jollain vinkkiä mitä yrittää seuraavaksi kun:

mulla on 7010 siltaavana ja cat6 pitkin menee sähkökeskuksen it-kaappiin jossa PoE. Jos vedän poesta suoraan koneeseen kiinni, saan speedtestillä 850-900. Jos laitan huawein mesh purkin väliin ja samaan osoitteeseen niin nopeus putoaa 90megaan. Oon kokeillut kahdella eri meshillä ja ubiquitin reitittimellä. Sama lopputulos.
Mulla oli tarkoitus ton reitittimen jälkeen työntää catilla tyhmään kytkimeen josta jaella yhteyttä lankoja pitkin huoneisiin, mutta jos toi noin toimii niin ei onnistu.
Varmaan jotain säätöä pitää tehdä ZTE päähän?
Kaikkia laitteita yritetty resetoida, catit on kaikki kutosia ja samoilla cateilla saa sen melkee gigan ulos kun ottaa suoraan poesta.
Elisan aspa ja omaguru pyöritteli päätään meshin asetuksissa ja sano että huawei on huono. Ulkopurkkiin eivät koskeneet.
Melkein kuulostaisi sellaiselta että jostain syystä mesh ei kättele tuon zte:n kanssa kuin 100Mbps. Ja mitään säätöjä tuohon ei kyllä zte:stä löydy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 360
Ollut pelkästään N28 tähän mennessä käytössä hyvällä signaalilla ja toiminut hyvin, nyt koittanut saada N78 käyttöön kun pari uutta tukiasemaa aukesi. Mistähän mahtaa johtua että löytää kyllä heti N78 kahdestakin eri tukarista ja yhdistää, mutta pysyy kiinni vain pari sekuntia? Signaali on toki kehno luokkaa -108 mutta SINR kohtalainen. Kerran pysyi sen aikaa kiinni että pääsi speedtestin läpi ja oli heti jotain 300-400 joka olisi about tuplat nykyiseen. Suuntauksella ja antennin tilana ympärisäteilevä/suuntaava ei tunnu olevan vaikutusta.

Vaikea uskoa että tuo signaalikaan olisi niin huono ettei pysy edes yhteydessä? Mökillä taas puhelimella sisätiloissa on N78 samaa luokkaa tai jopa huonompi signaali ja pysyy kyllä kiinni siinä, niin miksi tämä modeemi ei pysy?
Varmaankin se 4G jota käytetään ton 5G:n ohjaamiseen (NSA) on niin huono ettei sinne sitä yhteyttä saada kunnolla muodostettua ja pääset odottamaan tätä seuraavaa 5G-jeesusta, eli SA-aikakautta.
 
Liittynyt
19.03.2021
Viestejä
386
Varmaankin se 4G jota käytetään ton 5G:n ohjaamiseen (NSA) on niin huono ettei sinne sitä yhteyttä saada kunnolla muodostettua ja pääset odottamaan tätä seuraavaa 5G-jeesusta, eli SA-aikakautta.
Tiedä siitä sitten, olen kokeillut kolmen eri maston kaikki 4G-taajuudet läpi niin loistavalla(800mhz) kuin olemattomalla(2600mhz) signaalilla ja kaikki tekee samoin.
 
Liittynyt
24.04.2023
Viestejä
4
Melkein kuulostaisi sellaiselta että jostain syystä mesh ei kättele tuon zte:n kanssa kuin 100Mbps. Ja mitään säätöjä tuohon ei kyllä zte:stä löydy.
Joo ja siis kun sama toistuu vaikka koko mesh purkkia ei ole kiinni ja on toi uniquitin reititin sen meshin tilalla.
Noi catti kaapelit on kaikki samaa sorttia cat6:sta ja otettu kaikki suoraan pussista tota kytkentää varten. Toki oon vaihdellut paikkojakin, mutta ei oo hyötyä.
 
Liittynyt
16.03.2018
Viestejä
1 595
Joo ja siis kun sama toistuu vaikka koko mesh purkkia ei ole kiinni ja on toi uniquitin reititin sen meshin tilalla.
En tunne modeemia mutta onkohan tämä sama jossa jollain oli ongelmia jonkun "pätkä" kaapelin kanssa, oire oli ainakin samanlainen.
 
Liittynyt
24.04.2023
Viestejä
4
En tunne modeemia mutta onkohan tämä sama jossa jollain oli ongelmia jonkun "pätkä" kaapelin kanssa, oire oli ainakin samanlainen.
Mulla on noita paketissa olevia catti6sia tossa kasa, avasin sieltä nyt koko reitille uudet ja tilanne pysyy samana.
 
Liittynyt
24.04.2023
Viestejä
4
Piirsin paintilla hienon kuvan tosta kytkennästä ja variaatioista joita kokeillut
48F62406-103D-476F-986F-E9260D73EDB2.jpeg
 

Tigiiz

(oo=[][]=oo)
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
191
Piirsin paintilla hienon kuvan tosta kytkennästä ja variaatioista joita kokeillut
Zte resetoitu ja ajantasalla päivitykset?
Tarkista että modeemilla ja käytettävällä reitittimellä on eri ip. Esim. zte 192.168.0.1 ja reititin 192.168.1.1.
Testaa kytkeä suoraan zte:n injektorilta reitittimen wan-porttiin ja sitten asunnon ristikytkennän kautta onko eroa?
Voit myös kokeilla laittaa modeemin dmz:aan siltauksen sijaan, sitä käsitelty aikasemmalla sivulla viimeksi..
 
Liittynyt
19.04.2023
Viestejä
1
Sama juttu tääl, modeemi toimii ihan hyvin mut seuraavana päivänä ei auttanu muuko resetti, ongelma selvis menemällä http://192.168.8.1/index.html#tr069config sivulle ja ottaa pois päältä noi asiat.
Hyvä DNA sanon minä.. eli on operaattorilukittu. Laite ostettu viime kesänä DNA:lta ollu siitä asti laatikossa.


Nythän se modemin ongelma selkenikin .. eli dna versiossa modemissa on seuraavasti....

kiinnostais tietää onko tälle modemille olemassa "ei operaattori" firmistä ?

 
Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
2 501
Sama juttu tääl, modeemi toimii ihan hyvin mut seuraavana päivänä ei auttanu muuko resetti, ongelma selvis menemällä http://192.168.8.1/index.html#tr069config sivulle ja ottaa pois päältä noi asiat.
Hyvä DNA sanon minä.. eli on operaattorilukittu. Laite ostettu viime kesänä DNA:lta ollu siitä asti laatikossa.
Eli mitä tää tekee jos nää ottaa pois? Ja mikä kaikki tarkalleen pitää ottaa pois?
 
Liittynyt
01.11.2022
Viestejä
169
Kiinnostaa myös tuo TR-069, kun pystyisin naapurin Elisan ZTE:stä kopioimaan nuo asetukset DNA:n ZTE:hen missä on Elisan simmi ja DNA:n firmis. Saisiko tuosta DNA:sta tehtyä Elisan vastaavaa itse.

Ainoa asetus minkä kopioin naapurista aikanaan oli PDP-Tyyppi = IPv4v6, kun DNA:lla se on defaulttina IPv4.
 

fin_modder

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.04.2023
Viestejä
73
ZTE:n kanssa elämää tullut nyt puoli vuotta täyteen. DNA 1G mobiilisim sisällä Hyvinkään alueella.
Muutamia juttuja:
  • Jos signaali on yli -100db, ei tule toimimaan hyvin. Alle tuon, toimii huomattavasti paremmin, eli suuntauksella on tosiaan paljon väliä.
  • MTU ja MSS pakko asettaa 1500 ja 1460 muuriin sekä purnukkaan, muuten ei toimi IPsec purkin läpi.
  • IPsec ei muuten toimi jos laite on siltaavassa tilassa ollenkaan. Eli LAN laite ipsec VPN -> pfSense muuri -> ZTE siltaava -> Internet, ei toimi. Paluupaketti tulee johonkin mihin sattuu porttiin ja palomuuri ei tietenkään osaa yhdistää paketteja oikeaan sessioon, eli jotain tosi hämärää tapahtuu firmiksessä kun kyseessä on ipsec UDP paketti. Samaa ei tapahdu jos laitat laitteen reitittävään tilaan, perään muurin staattisella osoitteella LAN:ssa ja tuuppaat DMZ:n päälle. Sessiot aukeaa OK ja paluupaketit löytävät perille.
  • Julki IP vaihtuu varmaan noin kolme kertaa päivän aikana jos laite on reitittävässä tilassa vaikka APN:n on julkinen.dna.fi. Kun laite oli minulla noin 5kk siltaavana, IP vaihtui ainoastaan jos laitteelta kadotti virrat.
  • Bufferbloat on 1Gbit SIM:llä törkeää jos aletaan lähestymään yli 400m nopeuksia. Puhutaan siis 1000ms latenssista jos lataan esim 600m speedtestin mukaan. pfsenseen pistin fq_codel limitterin 400 sisään 50 ulos, ja pingi nousee ladattaessa 22ms -> 33ms, joka on jo ihan OK.
  • Laitteesta puuttuu vieläkin lukko jolla sen saisi pakotettua 4G ja 5G tilaan, valintoina on vain 5G NSA ja 5G/4G/3G. Tämä aiheuttaa sen että laite toki tippuu huonolla säällä sinne 3G:n puolelle, ja voi taas nauttia 10m sisään ja 3m ulos yhteyksistä :)
  • Ainiin edit, IPV6 ei toimi ollenkaan, ei saa mitään prefixejä LAN:n siltaavana, eikä reitittävänä suostu reitittämään IPV6:sta läpi.

TLDR: ihan ok verrattuna varmaan noihin sisäpurkkeihin mutta verkon laadussa on paljon moitittavaa. 10v sitten ADSL oli vakaampi ja pienempi pingi kuin tässä upouudessa 5G rotiskossa...
 

fin_modder

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.04.2023
Viestejä
73
Tää taitaa olla enempi dnan "ominaisuus" kuin zten ongelma.
Joo näinhän tuo näyttää menevän vieläkin, tuo keskustelu on tainnut tulla itsellä joka kerta vastaan kun olen tutkinut asiaa tässä vuosien varrella.
IPV6 toimi siltaavassa tilassa, jossa sain edes muurille IPV6, jolloin palvelut mitä käytän ulkoverkosta kodin suuntaan toimivat suoraan AAA recordeilla. DNA, tuo IPV6:n kehitysmaa :(
 
Liittynyt
16.03.2018
Viestejä
1 595
Tää taitaa olla enempi dnan "ominaisuus" kuin zten ongelma.
Joskus tuon ketjun aikaan joku DNA foorumilla oli saanut ipv6 toimimaan ZTE MF286 Asus yhdistelmällä ipv4 pätki enemmän kuin laki sallii mutta ipv6 tais toimia.

Mä olen vaatimattomilla taidoilla koittanut saada opnsense:ä toimimaan huonolla menestyksellä, osoite tulee mutta en saa menemään läpi.
 
Liittynyt
19.03.2021
Viestejä
386
  • Laitteesta puuttuu vieläkin lukko jolla sen saisi pakotettua 4G ja 5G tilaan, valintoina on vain 5G NSA ja 5G/4G/3G. Tämä aiheuttaa sen että laite toki tippuu huonolla säällä sinne 3G:n puolelle, ja voi taas nauttia 10m sisään ja 3m ulos yhteyksistä :)
Mä en ole ikinä nähnyt että laite menisi 5G NSA tilassa 3G:lle, onko se tosiaan mahdollista? No joka tapauksessa tuosta pääsee halutessaan eroon cell lockilla: 5G juttelua
 

jjs

Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
359
Joskus tuon ketjun aikaan joku DNA foorumilla oli saanut ipv6 toimimaan ZTE MF286 Asus yhdistelmällä ipv4 pätki enemmän kuin laki sallii mutta ipv6 tais toimia.

Mä olen vaatimattomilla taidoilla koittanut saada opnsense:ä toimimaan huonolla menestyksellä, osoite tulee mutta en saa menemään läpi.
Sama ongelma täällä Opnsensen ja dnan kanssa. Reititin kyllä saa osoitteen. Kokeilin jopa tehdä sisäverkkoon oman privaatti osoiteavaruuden, mutta joko oma osaaminen loppui kesken, tai tuota ei voi saada toimimaan.
 
Liittynyt
27.12.2018
Viestejä
2 389
tai tuota ei voi saada toimimaan.
IPv6:tta ei saa toimimaan toisen reitittimen kanssa, kun mobiilioperaattorit antavat vain yhden verkon /64 prefiksillä. Se Traficomin suositushan on jotain aivan muuta, oliko nyt /56, jolla saisi prefix-delegaatiolla 256 subnetia.
Sakari Alanne taannoin Elisalla: "Kyllä /64:stä riittää jaettavaa"
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 031
Ainiin edit, IPV6 ei toimi ollenkaan, ei saa mitään prefixejä LAN:n siltaavana, eikä reitittävänä suostu reitittämään IPV6:sta läpi.
Hyvin on IPv6 toiminut. Purkki reitittävänä kun siltaavana ei suostu toimimaan OpenWRT:n kanssa. Hukkaa jatkuvasti IPv4 osoitteen jos siltaavaksi laittaa.
Jos ei IPv6 toimi, niin lähtisin kyllä asiaa selvittämään niistä omista säädöistä.
1684271471076.png


Kannattaisi tutkailla että onko siinä pfsensessä relay mahdollisuutta tuolle IPv6:lle. Sellaisella se ainakin OpenWRT:n kanssa pelaa ja kaikki laitteet saa julkisen IPv6:n.
 

jjs

Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
359
Hyvin on IPv6 toiminut. Purkki reitittävänä kun siltaavana ei suostu toimimaan OpenWRT:n kanssa. Hukkaa jatkuvasti IPv4 osoitteen jos siltaavaksi laittaa.
Jos ei IPv6 toimi, niin lähtisin kyllä asiaa selvittämään niistä omista säädöistä.


Kannattaisi tutkailla että onko siinä pfsensessä relay mahdollisuutta tuolle IPv6:lle. Sellaisella se ainakin OpenWRT:n kanssa pelaa ja kaikki laitteet saa julkisen IPv6:n.
Ja dna käytössä myös sinulla?
 
Liittynyt
27.12.2018
Viestejä
2 389
Kannattaisi tutkailla että onko siinä pfsensessä relay mahdollisuutta tuolle IPv6:lle
Ei ole. Lisäksi tuo on kaamea rajoitus, kun reititin ei voi tehdä IPv6-reititystä eli mitään ipv6-ruleja ei pysty tekemään. Ja operaattorin purkki ei niitä osaa myöskään

E: Toki LANissa on mahdollista järjestellä niin, että IPv6:n suhteen pfSense-clientit asioivat suoraan mokkulan kanssa, em. rajoituksin
 

fin_modder

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.04.2023
Viestejä
73
Onko arvot oikeinpäin mulle DNA ilmoittaa DHCP tiedoissa MTU 1464

e: tein jatko-opintoja MTU-header 20+20 =MSS1424
No mitähän ihmettä, tuohan voisi selittää erikoisuuksia tuon toimivuudessa jos DNA ilmoittaa tuollaisia arvoja omassa päässä lukittuna nuo MTU 1500 ja MSS 1460...
Täytyy kokeilla illalla onko mitään vaikutusta esim tuohon kyykkäämiseen kovalla kuormalla.
 
Liittynyt
16.03.2018
Viestejä
1 595
No mitähän ihmettä, tuohan voisi selittää erikoisuuksia tuon toimivuudessa jos DNA ilmoittaa tuollaisia arvoja omassa päässä lukittuna nuo MTU 1500 ja MSS 1460...
Täytyy kokeilla illalla onko mitään vaikutusta esim tuohon kyykkäämiseen kovalla kuormalla.
Loitsulla
more /var/db/dhclient.leases.vtnet0 (oma wlan nic)
sain joskus pfsensestä ulos:
lease {
interface "vtnet0";
fixed-address 178.55.7.254;
next-server 178.55.7.253;
option subnet-mask 255.255.255.252;
option routers 178.55.7.253;
option domain-name-servers 62.241.198.245,62.241.198.246;
option host-name "pfSense";
option interface-mtu 1464;
option dhcp-lease-time 7200;
option dhcp-message-type 5;
option dhcp-server-identifier 178.55.7.253;
renew 1 2022/5/16 16:54:24;
rebind 1 2022/5/16 17:39:24;
expire 1 2022/5/16 17:54:24;
}
Varmaan osaat myös pingin avulla määritellä MTU arvon.

edit: myös opnsense antaa vastaavan tiedon.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.03.2017
Viestejä
221
Ei kyllä pidä paikkaansa. PFSensellä pystyy kyllä itse jakelemaan IPv6 osoitteita ja välittämään niitä operaattorilta..
 
Liittynyt
18.05.2020
Viestejä
1 136
Hei.
Mulla on tuo elisan zto7010 purkki ja se toimii reitittimenä. Sit on kotiverkko kytkimellä muissa laitteissa ja mesh 4 purkeissa.
Miten hyvin tuo purkki toimisi jos hommaan edgerouter x purkin perään ja laitan tuon zto:oon siltaavaksi?
Mulla ei ole oikein kokemusta purkkien siltakytkennnöistä että mitä etuja siinä sitten saavutetaan.
Lähinnä ajattelin että saisin muutaman vapaan rj-45 liittimen ja eikös sillä sitten voisi koodata IOT laitteille ihan oman sisäverkon jotta ois "turvallisempi"
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 996
Hei.
Mulla on tuo elisan zto7010 purkki ja se toimii reitittimenä. Sit on kotiverkko kytkimellä muissa laitteissa ja mesh 4 purkeissa.
Miten hyvin tuo purkki toimisi jos hommaan edgerouter x purkin perään ja laitan tuon zto:oon siltaavaksi?
Mulla ei ole oikein kokemusta purkkien siltakytkennnöistä että mitä etuja siinä sitten saavutetaan.
Lähinnä ajattelin että saisin muutaman vapaan rj-45 liittimen ja eikös sillä sitten voisi koodata IOT laitteille ihan oman sisäverkon jotta ois "turvallisempi"
En suosittele ZTE:n siltatilaa Ubiquitin laitteiden kanssa, voi aiheuttaa pätkimistä. Jos sinulla ei ole julkista IP-osoitetta, niin ei ole haittaa olla kaksi reititintä peräkkäin, kunhan niiden IP-osoitealueet ovat eri. Jos on julkinen IP, niin ZTE:n reitittävä tila ja DMZ ajaa siltatilan viran ilman pätkimisiä.
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
362
Mulla on ollu hankinnasta asti mc7010 siltaavana ja hyvin oin toiminu Telian x2, ikivanhan asusin ja nyt pfsensen kanssa. Ei pätki eikä yski sen kummemmin. Tiiä sitten mahtasko toimia "paremmin" reitittävänä kun muutamia hassuja juttuja tässä välillä aina huomaa.
Esim tietyllä kelillä joutuu aina yön jäljiltä käyttämään jotain 4g taajuutta pois/päälle että nopeudet pomppaa siihen mitä ne nyt normaalisti on, en usko että tämä olis tuosta kiinni mutta en ole testannut.
Niin ja päivitystä tähän ei ole tullut eli tämä on edelleen viimeisin päivitys: 2022-09-26 14:51:21
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 593
Viestejä
4 205 564
Jäsenet
70 923
Uusin jäsen
Rezponze

Hinta.fi

Ylös Bottom