Zelda: Tears of the Kingdom (Nintendo Switch) , julkaisu 12.5.2023

Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 379
Olen nyt käynyt kaikki 4 temppeliä läpi ja olen linnassa siinä kohtaa kun tulee 5 phantom ganonia vastaan. Tässä pääsin siihen asti, että yksi phantom ganoneista alkaa täyttää lattiaa gloomilla ja kohta se onkin täynnä ja henki lähtee. Miten hitossa tuossa pitäisi toimia?
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
423
Olen nyt käynyt kaikki 4 temppeliä läpi ja olen linnassa siinä kohtaa kun tulee 5 phantom ganonia vastaan. Tässä pääsin siihen asti, että yksi phantom ganoneista alkaa täyttää lattiaa gloomilla ja kohta se onkin täynnä ja henki lähtee. Miten hitossa tuossa pitäisi toimia?
Laitan spoileriin:
Keskity tuossa toisessa vaiheessa siihen Phantom Ganoniin, kuka alkaa tekemään sitä lattiaa gloomiksi. Sit ku saat sen matalaks, niin jatkat niiden muiden räiskimistä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 408
Tears of the Kingdomiin ei ole tulossa DLC:tä.

Se on sitten niin. Jos paukut käytetään uuden Zeldan kehitykseen seuraavan generaation Nintendolle, niin olen ihan tyytyväinen. Sitäkin oli vissiin rajoitetusti jossain messuilla demottu, joten eiköhän se lähivuosina tule. :D Huhujen mukaan on demottu ehostettua versiota BotW:sta.

 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 379
Nintendo on tainnut pelata itsensä Zeldan kanssa nyt sellaiseen pussiin, ettei enää taida tulla normaaleita Zelda-pelejä, jossa olisi selkeä juoni ja tarinan kulku. Pahasti pelkään, että jatkossa Zeldat alkavat olla vain kopioita edellisistä, niinkuin nytkin TotK on käytännössä kopio BotW:ista.

Itse kaipailen sellaisia Ocarina of Timen ja Twilight Princessin tyylisiä Zeldoja. Toki maistuisi myös perinteinen "2D Zeldakin", jos vaikka Link's Awakeningin moottorilla tekisivät uuden. Kelpaisi vaikka uudelleen lämmitetyt Link to the Past tai Link Between Worlds, jos eivät jaksaa kokonaan uutta tehdä.
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
923
Nintendo on tainnut pelata itsensä Zeldan kanssa nyt sellaiseen pussiin, ettei enää taida tulla normaaleita Zelda-pelejä, jossa olisi selkeä juoni ja tarinan kulku. Pahasti pelkään, että jatkossa Zeldat alkavat olla vain kopioita edellisistä, niinkuin nytkin TotK on käytännössä kopio BotW:ista.

Itse kaipailen sellaisia Ocarina of Timen ja Twilight Princessin tyylisiä Zeldoja. Toki maistuisi myös perinteinen "2D Zeldakin", jos vaikka Link's Awakeningin moottorilla tekisivät uuden. Kelpaisi vaikka uudelleen lämmitetyt Link to the Past tai Link Between Worlds, jos eivät jaksaa kokonaan uutta tehdä.
Kyllä tämä Breath of the Wildin maailma (jota nähtiin myös Hyrule Warriorsissa ja Tears of the Kingdomissa) on nyt taputeltu ja siihen ei jatkoa tule. Toisaalta en jaksa uskoa BotW pelimoottorin ja vapauden rampauttamiseen tyyliin Majoras Mask/Ocarina of Time/Twilight Princess ”putkijuoksuun” eli eiköhän jatkossakin päästä leikkimään fysiikoilla open-world meiningillä.

Vaikka itelle aikoinaan kaikki yllä mainitut vanhemmat Zeldat olivatkin yksiä upeimmista pelikokemuksista ikinä niiden julkaisussa, niin niilläkään nostalgiabonuksilla en koe kyseisiä pelejä enää pelikelpoisiksi - kankeaa, hidasta, tylsää ja vieläpä aika rujon näköistä. 2D-zeldat toisaalta kestäneet ajanhammasta ja ihan ekasta osasta lähtien oikein mukavaa viihdettä.

BotW varten teki mieli ”levelöidä” susi Amiibo Twilight Princessin WiiU painoksella, mutta monen yrityksen jälkeen ei vaan enää siihen putkijuoksuun kyennyt, aivan järkyttävä pelikokemus BotW vapauden jälkeen.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 379
TotK:issa omasta mielestäni huonoa on esineiden määrä. Se, että sinulla on inventoryssä miljoona erilaista asiaa, ei millään tavalla tee pelistä parempaa. Ärsyttää vaan kun pitäisi esim. nuoliin fusettaa välillä pommia ja välillä brightbloom seedejä vai mitä ne oli, ja se listan rullaus kestää niin maan helvetisti, kun niitä kamoja on niin paljon. Ja lopulta 90 % tavaroista on ihan turhia.

Pelissä on aivan liian paljon tyhjänpäiväistä "puuhastelua", eli sellaista päämäärätöntä touhuilua, mitä pelaajat sitten tekee ihan vaan koska niin voi tehdä. Varsinkin tuo ylenpalttinen koneiden rakentelu ei jaksa kovin pitkälle kiinnostaa.

Ja itse Zeldan ääninäyttely, ei helvetti. Ihan kuin nainen olisi joku retardi, joka ei osaa puhua normaalisti vaan puhuu voihkimalla.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 092
TotK:issa omasta mielestäni huonoa on esineiden määrä. Se, että sinulla on inventoryssä miljoona erilaista asiaa, ei millään tavalla tee pelistä parempaa. Ärsyttää vaan kun pitäisi esim. nuoliin fusettaa välillä pommia ja välillä brightbloom seedejä vai mitä ne oli, ja se listan rullaus kestää niin maan helvetisti, kun niitä kamoja on niin paljon. Ja lopulta 90 % tavaroista on ihan turhia.
Omalta kohdaltani voin sanoa että tämä oli minusta täysin vaivatonta, kiitos pätevien sorttausvaihtoehtojen. Jos halusi fusettaa jotain mitä yleensäkin tykkäsi käyttää niin sorttaus sen mukaan mitä käyttää eniten toi ne saman tien saataville, tai jos tarvitsi erityistä tuhovoimaa, niin sorttaus fuse-tehon perusteella. Kun suosikit oli löytyneet (päällimmäisenä juuri valosiemenet, savupommisieni, se jutska joka sai viholliset pieksämään omiaan, tuli-, jää- ja sähköjutut, pommit ja muut perussetit) ja niitä oli ehtinyt edes hieman käyttää, niin mitään ei ongelmaa ei sen jälkeen ollut.

Tuo monipuolinen sorttaussysteemi (ja että sorttaaminen oli tarjolla myös kaikissa niissä pikavalikoissa kuten nuolenfusetusvalikossa) teki kaikesta inventory-käpistelystä minusta kaikkiaan paljon vaivattomampaa kuin BOTWissa.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
342
Tuo monipuolinen sorttaussysteemi (ja että sorttaaminen oli tarjolla myös kaikissa niissä pikavalikoissa kuten nuolenfusetusvalikossa) teki kaikesta inventory-käpistelystä minusta kaikkiaan paljon vaivattomampaa kuin BOTWissa.
Kyllähän tuo minunkin mielestäni kätevää oli kun peli huomasi yleisimmin käytetyt fuse-tavarat inventaariossa ja yhdellä sort-vaihtoehdolla tyrkytti useimmiten käytettyjä ensimmäisenä, niitä ei kuitenkaan NIIN montaa ole pelissä mitä jatkuvasti käytetään - tai no riippuu pelityylistä tietty.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 817
Wind waker -henkinen maailma ja seikkailu voisi olla hieno. Parhaita ellei jopa paras Zelda minulle. Nyt sitä voisi ulottaa kunnolla veden alle ym.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 379
Kyllähän tuo minunkin mielestäni kätevää oli kun peli huomasi yleisimmin käytetyt fuse-tavarat inventaariossa ja yhdellä sort-vaihtoehdolla tyrkytti useimmiten käytettyjä ensimmäisenä, niitä ei kuitenkaan NIIN montaa ole pelissä mitä jatkuvasti käytetään - tai no riippuu pelityylistä tietty.
Tämä oli mulla tuossa se kritiikin syy. Vain muutamia tavaroita oikeasti käytetään ja ne miljoona muuta ovat vain haitoilla. Tai mikäpä minä olen sanomaan, voihan se olla että muut pelaajat tykkää tuollaisesta ylimääräisestä puuhastelusta, kuten ruokareseptien virittelystä jne. Minulle ne taas eivät tuo sellaista lisäarvoa, jota haluaisin Zelda-peliin. Minulle Zeldoissa on aina ollut pääosassa se seikkailu ja puzzlejen ratkominen. Näissä kahdessa uusimmassa on sitten keksitty niin paljon asiaankuulumatonta lisäpuuhastelua, ettei se oikein jaksa kiinnostaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 408
Tämä oli mulla tuossa se kritiikin syy. Vain muutamia tavaroita oikeasti käytetään ja ne miljoona muuta ovat vain haitoilla. Tai mikäpä minä olen sanomaan, voihan se olla että muut pelaajat tykkää tuollaisesta ylimääräisestä puuhastelusta, kuten ruokareseptien virittelystä jne. Minulle ne taas eivät tuo sellaista lisäarvoa, jota haluaisin Zelda-peliin. Minulle Zeldoissa on aina ollut pääosassa se seikkailu ja puzzlejen ratkominen. Näissä kahdessa uusimmassa on sitten keksitty niin paljon asiaankuulumatonta lisäpuuhastelua, ettei se oikein jaksa kiinnostaa.
Varmaan näissä on takana, että yritetään herätellä kiinnostusta nuoremmassa pelaajakunnassa, mitä ei välttämättä peleissä se tarina edes niin kiinnosta, vaan kaikenlainen häröily avoimessa maailmassa (vrt. Minecraft). Mitä tuohon rakenteluun tulee, niin sitähän ei kuitenkaan ole juurikaan pakollista harrastaa. Eli ketä se ärsyttää, niin voi jättää rakentelut rakentelematta. Okei parissa kohtaa on vähän pakko, mutta sen ehkä kestää.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 379
Varmaan näissä on takana, että yritetään herätellä kiinnostusta nuoremmassa pelaajakunnassa, mitä ei välttämättä peleissä se tarina edes niin kiinnosta, vaan kaikenlainen häröily avoimessa maailmassa (vrt. Minecraft). Mitä tuohon rakenteluun tulee, niin sitähän ei kuitenkaan ole juurikaan pakollista harrastaa. Eli ketä se ärsyttää, niin voi jättää rakentelut rakentelematta. Okei parissa kohtaa on vähän pakko, mutta sen ehkä kestää.
No joo, tuossa on ehkä perää. Olen seurannut sukulaisten ja tuttavien lasten minecrafin peluuta ja ollut huuli pyöreänä vähän sitä mieltä, että nykylapset ja nuoriso on jollain tapaa outoja, sillä miksi kukaan tuollaista pelaisi, jossa vain päämäärättömästi haahuillaan vailla mitään tavoitetta.

Mitä Zeldan rakenteluun tulee, niin kyllä se ihan pakollista on. Aika monessa paikkaa ainoa tapa edetä tai ratkaista jokin pulma on rakennella joitain virityksiä. Itse en ole rakentanut Zeldassa ainuttakaan vehjettä, jonka rakentamisen voi välttää ja silti olen rakennellut aivan helvetisti. Monissa shrineissäkin suurin osa ajasta tuhlaantuu siihen, että pyörittelee osia oikeisiin asentoihin ja liittää sitten toisiinsa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 408
Mitä Zeldan rakenteluun tulee, niin kyllä se ihan pakollista on. Aika monessa paikkaa ainoa tapa edetä tai ratkaista jokin pulma on rakennella joitain virityksiä. Itse en ole rakentanut Zeldassa ainuttakaan vehjettä, jonka rakentamisen voi välttää ja silti olen rakennellut aivan helvetisti. Monissa shrineissäkin suurin osa ajasta tuhlaantuu siihen, että pyörittelee osia oikeisiin asentoihin ja liittää sitten toisiinsa.
Joo on pakollista joissain kohdin, mutta se nyt varmasti on ihan pelaajasta kiinni, että kuinka paljoksi tai liiaksi sen kokee. En itsekään tuosta rakentelusta innostu, mutta vielä ei ole tullut vastaan seinä sen kanssa.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 092
Tietty määrä rakentelua TOTKissa on kyllä pakollista, mutta varsin vapaavalintaista on että miten luova siinä haluaa olla. Pakolliset ajoneuvot annetaan aina valmiina osina joiden kokoaminen ei vaadi juurikaan ajattelua (ja joskus jopa valmiiksi koottuina tai melkein), ja itse rakentelun mekaanista vaivaa taas helpottaa suuresti kun saa Autobuildin (itse löysin sen melko varhain läpipeluussani).
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
242
Mielenkiintoinen keskustelu. Rakentelussa ja noissa inventaarion tavaroiden käytössä vedän aika lailla minimillä, mutta olisi mielenkiintoista jos olisi kysely/selvitys mitä me eri tyypit käytetään ja vertailla onko se samaa vai onko kaikilla sama pieni määrä eri suosikkeja.

Onhan noita käyttötarkoituskia käsittämätön määrä ja suurin osa jää kyllä tajuamatta ja se vaikuttaa siihen turhuuden kokemukseen.

Saattaa olla minispoileri, mutta voi vaikka kokeilla mitä käy kun jäädyttää lihapalan ja laittaa sen kilpeen. Tuleekin kesäkäyttöinen lumilauta... ei olisi tullut mieleen, mutta varsin hyödyllinen kapine jos arvostaa nopeampaa kulkua...
Näitä samanlaisia esimerkkejä varmaan on loputtomiin.

Kuulun myös tähän kategoriaan, joka ei arvosta tuota romumäärää ja päämäärätöntä keräilyä ja upgradegrindiä, mutta toisille se seikkailu, laadukas taistelu ja puzzlet merkkaavat sitten minua vähemmän.
Vaikka taistelu on tuossa tehty tosi hyvin niin pyrin sitä välttämään oikeastaan aina eli pelaan kuten menisin oikeassa elämässä. Taistelusta voisi innostua jos osaisi ne 1007er nyanssia ja hyödynnetävää kombinaatiota, mutta siksi koen nyky urheilupelit vähän samalla tavalla. Pelata voi opettelemalla 42 näppäinkombinaatiota, mutta yhtä hyvin pärjää vain käyttämällä 2-nappia ja tällainen variaatiohan se vasta hyvän pelin tekee jos sitä voi pelata eri sitoutukistasolla suhteessa opeteltaviin pelimekaniikoihin.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 770
Itse toivoisin Nintendon ottavan askeleen taaksepäin, vähän perinteisempien Zeldojen suuntaan ja kehittävän niitä sitten monipuolisemmiksi. Botw ja TotK toki ovat hyviä pelejä, mutta en haluaisi että sarja ottaa tämän pidemmäksi aikaa uudeksi suunnakseen.

Oikeastaan haluisin nähdä isomman kaavan 2D-Zeldan. Siitä on melko pitkä aika kun viimeksi saatu uusi 2D-Zelda ja siitä LBW:stäkin voidaan keskustella kuinka ”uusi” peli todella on.

Mutta toki tiedostan, että kahden uusimman Zeldan myynnit ovat sen verran hurjat, että eivät voi olla vaikuttamatta seuraavien pelien kehityssuuntaan.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
242
Itse toivoisin Nintendon ottavan askeleen taaksepäin, vähän perinteisempien Zeldojen suuntaan ja kehittävän niitä sitten monipuolisemmiksi. Botw ja TotK toki ovat hyviä pelejä, mutta en haluaisi että sarja ottaa tämän pidemmäksi aikaa uudeksi suunnakseen.

Oikeastaan haluisin nähdä isomman kaavan 2D-Zeldan. Siitä on melko pitkä aika kun viimeksi saatu uusi 2D-Zelda ja siitä LBW:stäkin voidaan keskustella kuinka ”uusi” peli todella on.

Mutta toki tiedostan, että kahden uusimman Zeldan myynnit ovat sen verran hurjat, että eivät voi olla vaikuttamatta seuraavien pelien kehityssuuntaan.
Samaten 2D-zelda kiinnostais, ehkä kuitenkin yhdistettynä ja modernisoituna, kuten oliko 3D-Zeldaan samalla tavalla kuin 3DS:n Zelda oliko Link to the Past, joka osui todella upeasti
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 092
Samaten 2D-zelda kiinnostais, ehkä kuitenkin yhdistettynä ja modernisoituna, kuten oliko 3D-Zeldaan samalla tavalla kuin 3DS:n Zelda oliko Link to the Past, joka osui todella upeasti
A Link Between Worlds (jatko-osa SNESin A Link to the Pastille ja käytti samaa overworldia). Ja joo, se oli kyllä loistava.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 721
Mitä tuohon "turhaan" tavaraan tulee niin ainahan sen voi myydä ja ostaa niistä tulleilla rupeilla vaikka nuolia, niitä kun ei ikinä ole liikaa tässä pelissä... ;)
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
185
Nintendo on tainnut pelata itsensä Zeldan kanssa nyt sellaiseen pussiin, ettei enää taida tulla normaaleita Zelda-pelejä, jossa olisi selkeä juoni ja tarinan kulku. Pahasti pelkään, että jatkossa Zeldat alkavat olla vain kopioita edellisistä, niinkuin nytkin TotK on käytännössä kopio BotW:ista.

Itse kaipailen sellaisia Ocarina of Timen ja Twilight Princessin tyylisiä Zeldoja. Toki maistuisi myös perinteinen "2D Zeldakin", jos vaikka Link's Awakeningin moottorilla tekisivät uuden. Kelpaisi vaikka uudelleen lämmitetyt Link to the Past tai Link Between Worlds, jos eivät jaksaa kokonaan uutta tehdä.
En kyllä kaipaa enää paluuta aikaan ennen BoTW:ia. Kyllä Zelda-sarja alkoi pahasti junnaamaan samaa kaavaa ja vaati merkittävää uudistusta pelisarjaan ja tässä BotW onnistui erinnoimaisesti. Alkoi pahasti puuduttamaan kun joka pelissä sai linnoista samat gadgetit, pelimaailma oli täysin kuollut ja mikään ei motivoinut tutkimaan paikkoja kun arkuista löytyi vain turhaa tauhkaa tai rahaa jolla ei tehnyt mitään kun lompakko oli jatkuvasti täynnä.
On totta, että Tears of Kingdom vaikuttaa enemmän massiiviselta stand-alone lisäpaketilta BotW:iin kuin täysiveriseltä jatko-osalta. Minusta tämä on ok, koska BotW uudisti sarjaa niin massiivisesti, mutta kolmatta kertaa vastaava kierrätys ei enää toimi. Se kyllä vähän ihmetyttää, että mihin Tears of Kingdomin pitkä kehitysaika käytettiin? Rakennuspelimekaniikan kehittämiseen ja hiomiseen? Tiettävästi uusien alueiden kehittämisessä ei kauaa mennyt aikaa.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 092
Se kyllä vähän ihmetyttää, että mihin Tears of Kingdomin pitkä kehitysaika käytettiin? Rakennuspelimekaniikan kehittämiseen ja hiomiseen? Tiettävästi uusien alueiden kehittämisessä ei kauaa mennyt aikaa.
Aika lailla varmaan just siihen; testailua, tasapainottamista, säätämistä. Ultrahand kaikkinensa, recall, fuse (kaikkiin aseisiin ja kilpiin ja kaikilla materiaaleilla) ja ascend ovat kyllä sellainen setti isotöisiä innovaatioita, että sen kaiken saaminen noinkin toimivaksi ja bugittomaksi kokonaisuudeksi on varmasti ollut älytön homma.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 379
Itse näen tässä runsaasti hukattuja resursseja. Pelissä on niin paljon paikkoja ja tavaroita, jotka ovat pelin kannalta merkityksettömiä. Suurimmassa osassa karttaa ei tarvitse käydä lainkaan ja pelin voi läpäistä vaikka kulkisit vain 1 % koko kartasta.

Vanhoissa Zeldoissa kaikki oli merkityksellistä, kaikki paikat kartalla ja tavaroilla oli oikeasti merkitystä. Nyt tätä ns. turhaa tauhkaa on yli 90 % pelistä. En tiedä nauttiiko joku sitten tuollaisesta, että ruokia joutuu kokkailemaan ja tavaroita yhdistelemään jne. Ei se ainakaan minulle tuo peliin mitään lisäarvoa, että siinä voi puuhastella kaikkea turhaa. Niilläkin resursseilla, joita näihin kahteen Zeldaan on käytetty, olisi voinut tehdä puolenkymmentä perinteisempää täysin uutta Zelda-seikkailua.

Itse olen pelaamisessa sitä koulukuntaa, että haluan keskittyä itse pelaamiseen. Pelissä kuin pelissä skippaan kaikki cutscenet jos vaan voin. Jos haluan katsoa elokuvaa, niin katson silloin elokuvan. Pelit saisivat olla pelejä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 721
Itse näen tässä runsaasti hukattuja resursseja. Pelissä on niin paljon paikkoja ja tavaroita, jotka ovat pelin kannalta merkityksettömiä. Suurimmassa osassa karttaa ei tarvitse käydä lainkaan ja pelin voi läpäistä vaikka kulkisit vain 1 % koko kartasta.

Vanhoissa Zeldoissa kaikki oli merkityksellistä, kaikki paikat kartalla ja tavaroilla oli oikeasti merkitystä. Nyt tätä ns. turhaa tauhkaa on yli 90 % pelistä. En tiedä nauttiiko joku sitten tuollaisesta, että ruokia joutuu kokkailemaan ja tavaroita yhdistelemään jne. Ei se ainakaan minulle tuo peliin mitään lisäarvoa, että siinä voi puuhastella kaikkea turhaa. Niilläkin resursseilla, joita näihin kahteen Zeldaan on käytetty, olisi voinut tehdä puolenkymmentä perinteisempää täysin uutta Zelda-seikkailua.

Itse olen pelaamisessa sitä koulukuntaa, että haluan keskittyä itse pelaamiseen. Pelissä kuin pelissä skippaan kaikki cutscenet jos vaan voin. Jos haluan katsoa elokuvaa, niin katson silloin elokuvan. Pelit saisivat olla pelejä.
Toi 1% kattais varmaan alotus saaren jälkeen suoraan bossille menoa? EI ainakaan ihan hirveesti kerkeis sydämiä hankkia tai muutakaan varusteita ja sekä cutscenejä tulemaan mitä joutuisit skippailemaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 408
Toi 1% kattais varmaan alotus saaren jälkeen suoraan bossille menoa? EI ainakaan ihan hirveesti kerkeis sydämiä hankkia tai muutakaan varusteita ja sekä cutscenejä tulemaan mitä joutuisit skippailemaan.
Kärjistyshän tuo toki oli. Kyllä siellä kartalla pitää oikeasti aika monessa paikassa käydä. Minusta vaan kuulostaa nyt siltä, että henkilö pelaa väärän genren peliä. Jos merkityksetön "haahuilu" ei kiinnosta, ei avoimen maailman pelit liene lähtökohtaisesti se paras ratkaisu.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 379
Toi 1% kattais varmaan alotus saaren jälkeen suoraan bossille menoa? EI ainakaan ihan hirveesti kerkeis sydämiä hankkia tai muutakaan varusteita ja sekä cutscenejä tulemaan mitä joutuisit skippailemaan.
No ei. Ota huomioon että esim. aloitussaarellakaan sinun ei tarvitse koko karttaa kulkea läpi. Eli ihan jo siinä aloitussaarella on sellaisia kolkkia ja nurkkia joissa ei tarvitse käydä kävelemässä. Eilen sain Purah padiin aktivoitua sen Hero's Path moden, niin siitä näki sitten sen realiteetin, kuinka vähän kartasta on oikeasti kuljettu. Kaikki 5 sagea on hommattu ja main questeista Dragon's Tears ja Defeat Ganondorf on vielä kesken. Shrinejä koluttu joku 60 kpl. Silti kun katson karttaa, niin alle prosentti on kuljettu.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 379
Kärjistyshän tuo toki oli. Kyllä siellä kartalla pitää oikeasti aika monessa paikassa käydä. Minusta vaan kuulostaa nyt siltä, että henkilö pelaa väärän genren peliä. Jos merkityksetön "haahuilu" ei kiinnosta, ei avoimen maailman pelit liene lähtökohtaisesti se paras ratkaisu.
Niin, monessa paikassa pitää käydä, mutta kun kuljet esim. paikasta A paikkaan B, niin siihen niiden ympärille jää paljon sellaista maastoa, jossa ei tarvitse kulkea.

Ja sitä olen tässä juuri sanonut, että tällainen avoimen maailman peli ei kiinnosta yhtään ja siksi mielestäni Zeldat on pilattu kun siihen on lähdetty. Kai minä tämän kuitenkin väännän vielä loppuun kun juuri ennen tätä sain urakan loppuun ja pelasin kaikki Zeldat läpi.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 092
Minulle taas BOTW ja TOTK on parhaat Zeldat, vaikka tykkään kovasti perinteisenlaisistakin. Perinteinen putkijuoksutyyli (pelit ei toki täysin lineaarisia mutta reitit on ahtaita) oli minusta jo aikansa elänyt 3D-Zeldoissa. Harmi jos joillekuille siirtymä avomaailmaan pilaa sarjan.

Zelda on kutakuinkin suosikkipelisarjani, ja etukäteen olin erittäin skeptinen avomaailma-Zeldan ideaan, mutta tulos yllätti täysin. BOTWin olen pelannut läpi ainakin 6 kertaa, ja TOTKiinkin tulee varmasti palattua. Mitään muuta 3D-Zeldaa ei ole jaksanut hakata toistuvasti näin tiuhaan tahtiin, joskin parhaita 2D-Zeldoja on, mutta ne on niin tiukkoja paketteja että ne läpäisee aina muutamassa illassa.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 379
Tuo oli muuten hyvä vinkki, että depthsin lightrootit ja maanpäälliset shrinet ovat aina kartalla samalla kohdalla. Helpottaa etsimistä jos on sattunut jo vastakappaleen löytämään kartalle.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 092
Hyvinkin. Alussa ennemminkin shrinet helpottaa lightrootien löytämistä, mutta pitemmän päälle lightrootit on se helpompi vaihtoehto löytää, koska ne melkein kaikki näkyvät aivan helvetin kauas.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 895
Tuli vetäistyä tämä ikuisuusprojekti läpi ja olihan tämä upea kokemus! Erityisesti pidin ongelmanratkaisuista ja mielestäni tämä onkin iso puzzle-peli taistelulla höystettynä. Juoni oli myös erinomainen ja sisältöä maailmassa on valtavasti. Piti vielä läpipeluun jälkeen ladata edellinen tallennus ja jatkaa maailman tutkimista. Miinuksena asioiden ehkä turhankin paljon toistaminen ja pelin pitkittäminen sekä paikoin kankea gameplay.

Kaiken kaikkiaan heittämällä yksi Switchin parhaista peleistä! 4.5/5. :kippis:
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 849
Viestejä
4 206 268
Jäsenet
70 991
Uusin jäsen
Blankd

Hinta.fi

Ylös Bottom