Itse näen tässä runsaasti hukattuja resursseja. Pelissä on niin paljon paikkoja ja tavaroita, jotka ovat pelin kannalta merkityksettömiä. Suurimmassa osassa karttaa ei tarvitse käydä lainkaan ja pelin voi läpäistä vaikka kulkisit vain 1 % koko kartasta.
Vanhoissa Zeldoissa kaikki oli merkityksellistä, kaikki paikat kartalla ja tavaroilla oli oikeasti merkitystä. Nyt tätä ns. turhaa tauhkaa on yli 90 % pelistä. En tiedä nauttiiko joku sitten tuollaisesta, että ruokia joutuu kokkailemaan ja tavaroita yhdistelemään jne. Ei se ainakaan minulle tuo peliin mitään lisäarvoa, että siinä voi puuhastella kaikkea turhaa. Niilläkin resursseilla, joita näihin kahteen Zeldaan on käytetty, olisi voinut tehdä puolenkymmentä perinteisempää täysin uutta Zelda-seikkailua.
Itse olen pelaamisessa sitä koulukuntaa, että haluan keskittyä itse pelaamiseen. Pelissä kuin pelissä skippaan kaikki cutscenet jos vaan voin. Jos haluan katsoa elokuvaa, niin katson silloin elokuvan. Pelit saisivat olla pelejä.