Zelda: Tears of the Kingdom (Nintendo Switch) , julkaisu 12.5.2023

Joo paljon on lapsissa eroja näissä. Oma 8v kummipoika rämppäsi nopeasti kaikki tekstit ja skippaa välivideot peleistä ja kysyy sitten "mitä pitää tehä?" Sama myös peleissä jotka saa suomeksi. Itse pelaaminen taas kiinnostaa kun hahmoa pääsee ohjastamaan.
Niin itsekin aikoinaan rämppäsin ja ei se menoa haitannut. Jopa ps1 Syphon Filtereissä pääsin lapsena yllättävän pitkälle ja kun vanhemmalla iällä kokeillut niin ei voi kuin ihmetellä miten onnistunut.
Mutta lapsena sitä oli tosiaan aikaa ja jaksamista kokeilla mitä erilaisimpia tapoja ja uusia juttuja mitä ei välttämättä nykypäivänä enää osaisi edes keksiä. Mutta hyvin sopii tämä peli lapselle ilman että lukisi tekstin tekstiä.

Edit. Sanoisin että olisi jopa suorastaan outoa jos alle 10v koittaisi enkuksi noita tekstejä lukea :D
 
Siisti satunnainen hetki eilen. Kaivauduin ulos muuan luolasta tajuamatta edes olevani tulossa ulospäin (luulin olevani vielä suht syvällä), kun yhtäkkiä avautui tämä näkymä:

d6YbJR.jpg
 
Tuli eilen pelailtua taasen vähän eteenpäin streamissä, kävipä tälläinen hauska hetki - nappasin tippuvan Star Fragmentin ilmassa :lol:
 
Noita on mulla sattunut jo pari kolme kertaa että nappasin star fragmentin lennosta. Ei siis taida olla hirmu harvinainen tilanne. :joy:
 
Näin vähän epäilin myös, tarvitsee vain olla syöksymässä taivaista oikeaan aikaan. Olihan se jo BotW tiedossa kaava että kun tuijottelee paikoillaan yöllä tiettyyn suuntaan niin mahdollinen Star Fragment tippuu jonnekin näkökentän alueella. Syöksyn aikana näkökenttä on suoraan alaspäin niin mahdollinen Fragment spawnaa luultavasti pelaajan yläpuolelle ja pystyy tekemään noin.
 
Tässä pelissä hankala edetä juonta kun kokoajan tulee vastaan uutta tutkittavaa. Itsellä yksi bossi alhaalla ja päätin bossin jlk mennä katsomaan lookout landingiin mikä meno. Tästä päätöksestä useampi tunti kun halusin hoitaa yhden side questin pois alta ja vastaan tuli toinen. Pitäs yks kartan osa saada auki mut torniin vaikea päästä,.. tornista näkyi kuvio maassa ja eikun sinne.. tähti lensi ihan läheltä niin sitä nappaamaan ja kohtasin matkalla vihun joka vaan piti saada matalaksi. Taistelun jlk näkyi shrine niin vois sen napata vielä nopeesti..mitä tuo liila savu on horisontissa..., keiju kuulemma täällä ihan lähellä.. :D

Onkos tuolla taivaalla muuten tutorial tyyppistä isompaa aluetta? Toistaiseksi bongannut vain pieniä saarekkeita, jossa vihuja. Jäänyt aika vaisuksi taivas sen jälkeen kun
sieltä tultiin alas
 
Tässä pelissä hankala edetä juonta kun kokoajan tulee vastaan uutta tutkittavaa. Itsellä yksi bossi alhaalla ja päätin bossin jlk mennä katsomaan lookout landingiin mikä meno. Tästä päätöksestä useampi tunti kun halusin hoitaa yhden side questin pois alta ja vastaan tuli toinen. Pitäs yks kartan osa saada auki mut torniin vaikea päästä,.. tornista näkyi kuvio maassa ja eikun sinne.. tähti lensi ihan läheltä niin sitä nappaamaan ja kohtasin matkalla vihun joka vaan piti saada matalaksi. Taistelun jlk näkyi shrine niin vois sen napata vielä nopeesti..mitä tuo liila savu on horisontissa..., keiju kuulemma täällä ihan lähellä.. :D

Onkos tuolla taivaalla muuten tutorial tyyppistä isompaa aluetta? Toistaiseksi bongannut vain pieniä saarekkeita, jossa vihuja. Jäänyt aika vaisuksi taivas sen jälkeen kun
sieltä tultiin alas
Tässä tosiaan eksyy tekemään aivan kaikkea muuta kuin pelastamaan Zeldaa, itsekin hairahduin avaamaan koko kartan ja hankkimaan master swordin ennen ensimmäistäkään linnaa.
Taivaalla ei ole aloitusalueen kokoisia muita saaria, mutta kunhan staminaa ja zonai laitteita alkaa olemaan riittävästi, niin kyllä sieltä kaikenlaista tutkittavaa ja pulmaa löytyy kuitenkin.
 
Mistähän saisi lisää tunteja vuorokauteen että ehtisi pelata tätä enemmän? Jos ihan nopeasti kokeilee illalla kun on tunti aikaa niin kaksi tuntia menee ihan hujauksessa seikkaillessa :giggle:
 
Mistähän saisi lisää tunteja vuorokauteen että ehtisi pelata tätä enemmän? Jos ihan nopeasti kokeilee illalla kun on tunti aikaa niin kaksi tuntia menee ihan hujauksessa seikkaillessa :giggle:

Näinhän siinä yleensä käy. Mullakin tavoite, että menen klo 23 nukkumaan, mutta aika usein siinä käy niin, että virahtaa seuraavan vuorokauden puolelle ja aamulla sitten hyvä olo.
 
Story meni läpi, 70h sanoo kello. Helvetin kova oli, samoja ongelmia kuin ylhäällä eli teki mieli jatkaa ja jatkaa.
Nyt pieni tauko että kerkeää toista peliä aloittamaan, sen jälkeen jatkettava sivutehtäviä.
 
Mulla on plakkarissa noin 40 tuntia ja tarinaa olen siitä ajasta pelannut aika minimaalisesti. Lähinnä vain haahuillut maailmassa aukomassa karttaa ja aina kun on sattunut jossain kaukaisuudessa silmään shrine, olen könynnyt sen selvittämään. Noista shrineistä puheenollen, niin minusta nuo ovat tässä uudessa aika selvästi parempia kuin BotW:ssa. Siinä ne eivät jotenkin tyylillisesti minusta istuneet muuhun peliin ja jonkun verran tuli myös vastaan sellaisia vähän epämääräisempi, "mitähän tässä pitää tehdä" -tyyppisiä virityksiä. TotK:ssa on toistaiseksi nuo shrinet olleet kaikki varsin hyviä. Tokihan tässäkin vielä osaa vastaan muutama kökömpikin tulla, kun ei vielä läheskään kaikkia ole tietenkään läpi käyty.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä tässä on nyt tullu pelattua tätä niin monien tavaroiden saaminen on tehty paljon vaikeammaksi ja työläämmäksi mitä botwissa oli.
Ja noi bosseilta saadut "palkinnot" alkaa aina välistä vähän vituttaa kun esim. yrität kerätä maasta esineitä, varmaan sen 1000 kertaa on lootit lentäny hiiteen kun nopeasti yrität kerätä ja rämpytät A-nappia...
 
Mitä tässä on nyt tullu pelattua tätä niin monien tavaroiden saaminen on tehty paljon vaikeammaksi ja työläämmäksi mitä botwissa oli.
Ja noi bosseilta saadut "palkinnot" alkaa aina välistä vähän vituttaa kun esim. yrität kerätä maasta esineitä, varmaan sen 1000 kertaa on lootit lentäny hiiteen kun nopeasti yrität kerätä ja rämpytät A-nappia...

Tällaista en kyllä ole havainnut. Tai siis oikeastaan jopa päinvastaiset kokemukset, kun tuntuu, että tavaraa on inventaariossa koko ajan yllin kyllin. Lootistakaan ei ole käynyt kertaakaan mielessä, että ei kerkeä kerätä. Niitä toki lentelee sinne tänne, se on totta, mutta aina ne halutut kamat on mukaan saanut.
 
Tällaista en kyllä ole havainnut. Tai siis oikeastaan jopa päinvastaiset kokemukset, kun tuntuu, että tavaraa on inventaariossa koko ajan yllin kyllin. Lootistakaan ei ole käynyt kertaakaan mielessä, että ei kerkeä kerätä. Niitä toki lentelee sinne tänne, se on totta, mutta aina ne halutut kamat on mukaan saanut.
No onhan tässä paljon vaikeampi hankkia esim. noi majoras ja korok maskit. Botwissa senkuin kävelit suoraan arkuille, tässä se ei ihan pelkästään riitä. Tosin botwissa oli tuon majoras maskin hankkimisen jälkeen helppo hankkia hyvät aseet linnasta (kuhan sisälle eka vaan pääs), kun yksikään vihu ei hyökänny kimppuun. :D
 
No onhan tässä paljon vaikeampi hankkia esim. noi majoras ja korok maskit. Botwissa senkuin kävelit suoraan arkuille, tässä se ei ihan pelkästään riitä. Tosin botwissa oli tuon majoras maskin hankkimisen jälkeen helppo hankkia hyvät aseet linnasta (kuhan sisälle eka vaan pääs), kun yksikään vihu ei hyökänny kimppuun. :D

Toisaalta kumpikin maski oli BOTWissa maksumuurin takana (DLC-paketissa), ja kyllähän niiden löytäminenkin vaati ensin tekstivihjeiden etsimisen muista paikoista, ellei satu tuurilla noiden maskien sijainteihin tai katso netistä spoilereita.
 
aivan järkyttävää tökkimistä gameplay ja peli näyttää mille perunalle näyttää.
Tuo tökkivä gameplay on vaan aivan liikaa.
Julkaisussa switch oli tehoiltaan jo antiikkinen, niin nyt tuo romurauta on kyllä aika hyvä määritelmä.
Digital Foundryn mukaan toimisi varsin hyvin
No sovitaan, että on romurautaa.
Ja kyllä, @venalaine, kyllä se minullakin selkäranka katkesi ja 200 € hyvin käytetty.
IMG_6653.jpeg
:srofl:
 
Ja noi bosseilta saadut "palkinnot" alkaa aina välistä vähän vituttaa kun esim. yrität kerätä maasta esineitä, varmaan sen 1000 kertaa on lootit lentäny hiiteen kun nopeasti yrität kerätä ja rämpytät A-nappia...
Nuohan voi käydä inventaarion kautta ottamassa pois päältä yksitellen (ja takaisin päälle), itse en noita juuri päällä pidä jos en koe tarpeelliseksi, pyörivät vain "jaloissa" ja taistelen taistelutkin mieluummin yksin.
 
Ilmeisesti käytetty, kun noin halvalla sait?
Just näin. Ymmärsin että lähinnä kerännyt pölyä alkuperäisessä laatikossaan edellisellä omistajalla. Siltähän tuo laite näyttääkin. Nyt noista fyysisistä peleistä eroon ja Japan eShopista Game Vouchereita reiluun 65 € hintaan niin pääsee turhasta ryönästä myös eroon.
 
  • Tykkää
Reactions: Zat
Nuohan voi käydä inventaarion kautta ottamassa pois päältä yksitellen (ja takaisin päälle), itse en noita juuri päällä pidä jos en koe tarpeelliseksi, pyörivät vain "jaloissa" ja taistelen taistelutkin mieluummin yksin.
Niinhän ne voi ja ei niistä tosiaan ihan hirveesti ole hyötyä ja jurikin toi jaloissa pyöriminen on ongelma kun oot keräämässä maasta kamaa ja joku noista sattuu työntämään eteen niin tuloksena on joko kamat lentää taivaan tuuliin tai parhassa tapauksessa räjäytät ittes jos oot lähellä seinää. Mutta on noista joissain tapuksessa hyötyäkin kun esim. erään mustan hinoxin tappamisessa loppu nuolet ja melee kalusto oli sen verran hidasta sekä sydämmet lopussa eikä oikeen mitään millä olis healannu... mutta kyllä sen viimeseltä sai hengiltä, kun hetken pyöri ympäri sopivan välimatkan päässä. :D
 
Alku raapaisut vasta takana, muutama eka Shrine tehty.

Jännä systeemi tuo rakentelu vaikka en ole alkua pidemmälle päässykkään. Aloin väsäämään tukeista taloa mutta huomsin äkkiä ettei ne rakennelmat ikävä kyllä pysy pitkään siinä kuosissa :rofl: no tämähän ei ole yllätys kun aattelee miten paljon tuo söisi muistia.

Aika erilainen on kyllä kun Botw vaikka samaa onkin paljon.

Hienon näköinen tuo on ja ei kyllä haittaa yhtään tuo 30fps ja alle pyöriminen, reagoi ohjaukseen kuitenkin todella hyvin.
 
  • Tykkää
Reactions: Zat
Tullu tässä nyt jonkin verran peliltua ja yks bossi mataissa, mutta kuvittelenko vaan vai onko tässä ruuan saanti työläämpää kuin botwissa? Ja sama tuntuu olevan miekkojen ja jousien kans, että jatkuvasti lopussa. Ja ehkä ei ois pitäny vielä käydä siellä luolassa mistä botw alko, sai vaan yhen riesan peräänsä mikä alko botwissakin pitemmän päälle ärsyttää... :smoke:
Alkoi kiinnostaa minkä rieasan tuolta luolasta saa peräänsä? En ole vielä käynyt tuolla.
 
Alkoi kiinnostaa minkä rieasan tuolta luolasta saa peräänsä? En ole vielä käynyt tuolla.
Kannattaa käydä eka kahtoo siellä, mutta siis...
Hätiköin tuon kommentin kanssa ja tässä ei ilmeisesti olekkaan Yiga Clanien random encounttereita niinkuin Botwissa. Aattelin vaan kun tuolta luolasta tulin pois niin eka tyyppi jolle puhuin sattu muuten vaan olemaan Yiga ja olis vissiin hyökänny kimppuun puhumisen jälkeen, jos tuolla ei olis käynykkään.
 
Jos nyt jotain plussaa ja miinuksia

+Kartan muutokset. Ei tuntunut copy pastelta ja maailma tuntui elävemmältä vrt botw
+Ultrahand kyvyt. Varsinkin fuse oli nerokas.
+Sivutehtävät tuntuivat paljon mielenkiintoisimmilta kuin edeltävässä. Niitä oikeasti jaksoi ja halusi tehdä.
+Temppelit. Ei vielä ihan alkuperäisen tasoisia mutta paljon paljon parempia. Todella mahtipontisia oli muutama bossitaistelu.

+- Sage kyvyt. Kyvyissä ei sinänsä mitään ongelmaa ollut mutta niiden käyttäminen hankalaa taistelussa. Jonkun pikavalitsimen tarvitsisi.
+- Suorituskyky OK, ultrahandin käyttöä suurin joka tankkas fps:sää alas.

Myös jotenkin tuntui että botw juoni nyt pyyhittiin maton alle. Alunperinhän tämän piti vain olla DLC josta sitten kehittyi kokonainen peli. Ihan kuin botw juonesta tuli nyt tämän "dlc".
 
Myös jotenkin tuntui että botw juoni nyt pyyhittiin maton alle. Alunperinhän tämän piti vain olla DLC josta sitten kehittyi kokonainen peli. Ihan kuin botw juonesta tuli nyt tämän "dlc".

Ja olikin minusta täysin oikea päätös tehdä jatko-osan tarinasta lähes täysin itsenäinen, koska BOTW:n juoni oli aika hintelä ja loppuun käsitelty viimeistään Hyrule Warriors Age of Calamityn myötä. En toki usko että sinäkään tarkoitit tuota moitteeksi.

(Olen itse vielä suht alussa TOTKin tarinatehtävissä mutta mm. avannut kaikki geoglyfit.)
 
Jos nyt jotain plussaa ja miinuksia

+Kartan muutokset. Ei tuntunut copy pastelta ja maailma tuntui elävemmältä vrt botw
+Ultrahand kyvyt. Varsinkin fuse oli nerokas.
+Sivutehtävät tuntuivat paljon mielenkiintoisimmilta kuin edeltävässä. Niitä oikeasti jaksoi ja halusi tehdä.
+Temppelit. Ei vielä ihan alkuperäisen tasoisia mutta paljon paljon parempia. Todella mahtipontisia oli muutama bossitaistelu.

+- Sage kyvyt. Kyvyissä ei sinänsä mitään ongelmaa ollut mutta niiden käyttäminen hankalaa taistelussa. Jonkun pikavalitsimen tarvitsisi.
+- Suorituskyky OK, ultrahandin käyttöä suurin joka tankkas fps:sää alas.

Myös jotenkin tuntui että botw juoni nyt pyyhittiin maton alle. Alunperinhän tämän piti vain olla DLC josta sitten kehittyi kokonainen peli. Ihan kuin botw juonesta tuli nyt tämän "dlc".
Itelllä ei noista temppeleistä (yks on vielä korkkaamatta) ole muuta valittamista kuin, että ne on liian pieniä ja äkkiä läpikoluttuja. Tosin shrinet ja luolat korjaa tätä valituksen aihetta kivasti.
 
Mikä on raadin mielipide: onko BotW kestänyt aikaa ja kannattaako se pelata alle? TotK arvosteluissa ja kommenteissa tuntuu alleviivattavan elämänlaatua parantavat asiat verrattuna edelliseen?
 
Onhan se kestänyt. Jos noita kahta vaikka tekniseltä kantilta vertaat, niin eipä juuri eroa ole. Samalle pohjalle ne on rakennettu. Jos en olisi kumpaakaan näistä pelannut, niin itse ehkä tässä vaiheessa menisin suoraan TotK:hon. Se kuitenkin sisältää kaiken sen hyvän, mikä oli BotW:ssä ja vähän päälle. Jos molemmat putkeen pelaa, niin voi iskeä vähän ähky ja vaikka erinomaisia pelejä ovatkin, niin ehkä siinä tapauksessa voi jo alkaa toistaa itseään. Kannattaa muistaa, että TotK sisältää koko BotW:n maailman. Tarinaahan siinä BotW:ssäkin oli lopulta aika vähän eli ihan hirveästi ei lopulta jää kokematta.
 
Mikä on raadin mielipide: onko BotW kestänyt aikaa ja kannattaako se pelata alle? TotK arvosteluissa ja kommenteissa tuntuu alleviivattavan elämänlaatua parantavat asiat verrattuna edelliseen?
Jos BotW:n tosiaan pelaa ennen TotK, niin kyllä se edelleen loistava peli on. Käänteisessä järjestyksessä jos pelaisi, niin alkaisi varmasti nopeasti kaipaamaan TotK:n nopeampaa liikkumista paikasta toiseen yms. QoL päivityksiä.
 
Mikä on raadin mielipide: onko BotW kestänyt aikaa ja kannattaako se pelata alle? TotK arvosteluissa ja kommenteissa tuntuu alleviivattavan elämänlaatua parantavat asiat verrattuna edelliseen?

On kyllä kestänyt, eikä TOTK minusta suorastaan korvaa sitä, koska erot on yllättävän isoja. Suosittelen kyllä pelaamaan BOTWin, jos vain kiinnostaa. Tarinan tai yleisen ymmärtämisen kannalta se ei kuitenkaan ole tärkeää.

BOTW on aika lailla lempipelini, enkä vielä ole ihan varma, onko TOTK selkeästi sitä parempi, vaikka ilman muuta kehitystä on monella akselilla tapahtunut.
 
Viimeksi muokattu:
Laitetaas muutama ei niin ilmiselvä ja hyödyllinen fuse:

kilpi + ruby = kylmänsietoa
kilpi + sapphire = kuumansietoa
kilpi + topaz = sähköshokkeja parrylla
kilpi + kärry = vauhtia alamäkeen
kilpi + kelkka = sama juttu mutta lumella ja hiekassa
kilpi + wing = hyppyyn korkeutta ja helpompi bullet time
kilpi + mirror = aurinkoisella säällä vihujen sokaisu

pidempi yiga-miekka + joku tulidmg = knockback + vihut tuleen (ja ruoholla helppo bullet time)

Tuliteriä aseita löytyy vain syvyyksistä.

Taistelumekaaniikassa puffshroom tuntuu aika ylivertaiselta, kun poistamisen arvoisilla vihuilla on niin paljon hp:ta. Tässä hyvä kaveri on lyhempi yiga-miekka (parempi sneakstrike) paljon lämää tekevällä fusella.

Radiant ja evil-setit antaa 1,8x damage bonuksen luuaseisiin. Tää stäckkää attack upin kanssa. Jos "min-maxaa", niin molduga jaw paras fuse. (Esim. silver lynel tippuu yhdellä mountilla melkein tuhotulla royal guards claymorella.)
 
Mikä on raadin mielipide: onko BotW kestänyt aikaa ja kannattaako se pelata alle? TotK arvosteluissa ja kommenteissa tuntuu alleviivattavan elämänlaatua parantavat asiat verrattuna edelliseen?
On kestänyt aikaa ja ite melkeinpä suosittelen pelaamaan ensin TotK, sen jälkeen vaihtelun vuoksi Huryle Warriors (joka pohjautuu tapahtumiin ennen BotW) ja viimeisenä BotW.

 
On kestänyt aikaa ja ite melkeinpä suosittelen pelaamaan ensin TotK, sen jälkeen vaihtelun vuoksi Huryle Warriors (joka pohjautuu tapahtumiin ennen BotW) ja viimeisenä BotW.


Nyt on kyllä pakko kysyä mikä on logiikka sen takana että ensin pelaisi TotKin ja sitten vasta Botwin??
Jos nuo molemmat haluaa pelata, niin järkevämmältä tuntuisi niin pelillisesti kuin tarinallisesti ensin Botw ja sitten TotK.


Harmi kun nuo Warriors spin-offit ovat pelattavuudeltaan niin tylsää hakkaamista ettei noita jaksa vaikka kaikki varsinaiset Zeldat onkin pelattuina.
 
Nyt on kyllä pakko kysyä mikä on logiikka sen takana että ensin pelaisi TotKin ja sitten vasta Botwin??
Jos nuo molemmat haluaa pelata, niin järkevämmältä tuntuisi niin pelillisesti kuin tarinallisesti ensin Botw ja sitten TotK.


Harmi kun nuo Warriors spin-offit ovat pelattavuudeltaan niin tylsää hakkaamista ettei noita jaksa vaikka kaikki varsinaiset Zeldat onkin pelattuina.
Logiikka on päästä heti uusimman pelin pariin, välttää ähky pelaamalla erityyppinen peli välissä (joka taustoittaa BotW tarinaa todella kattavasti) ja lopulta BotW kun taustatarina jo takataskussa.

Toki tarinallisesti paras pelata Warriors -> BotW -> TotK, mutta usean kohdalla kerkeää vuosi vaihtua ennen kuin TotK pariin kerkeäisi.
 
Logiikka on päästä heti uusimman pelin pariin, välttää ähky pelaamalla erityyppinen peli välissä (joka taustoittaa BotW tarinaa todella kattavasti) ja lopulta BotW kun taustatarina jo takataskussa.

Toki tarinallisesti paras pelata Warriors -> BotW -> TotK, mutta usean kohdalla kerkeää vuosi vaihtua ennen kuin TotK pariin kerkeäisi.

Joo no nyt sain kiinni mitä ajat takaa. Enkä tuosta sinänsä ole eri mieltä.
 
Age of Calamity on ihan viihdyttävä peli mutta tarina siinä ei ole samaa timelineä kun botw/totk.
 
Alussa oli skeptikko, mikä hiton Zelda meets minecraft... Haluan vaan takaisin siihen fiilikseen minkä lapsena koki kun olin ensimmäistä kertaa metsässä, johon auringonvalo paistaa oksien läpi.


Peli onnistuu tasapainoilemaan todella hyvin kaikille pelaajatyypeille omassa piirissä.
Jatkuvasti laittaa ajattelemaan ja maailma ja tapa houkutella tekee perus mee pisteeseen a-tehtävistäkin mielenkiintoisia.

Wau. Erityisen siistiä on huomata miten eri tavalla ihan oikeasti voi tehdä shrinet. Tytär 10v tajuaa minua paljon nopeammin ja yksinkertaisimman ratkaisun. Kun taas mie huomaan keksiväni jotain todella kummallista ja kaukaa haettua ratkaisutapaa.

Ekat muutama tunti olin sitä mieltä, että keskinkertainen peli, mutta hyvä, koska Zelda. Ja kuinka väärässä olinkaan. Menee kyllä ehkä jopa maailman parhaan pelin kärkeen omalla listallani.
 
Aivan jäätävää grindaamista tässä kyllä.

Luonnollisesti tutkimalla ei saa tarpeeksi rahaa, varusteita, fusion osia aseisiin ja zonnitea. Jos jotain haluaa niin pitää erikseen mennä farmaamaan. Varsinkin zonnite on kokoajan loppu.

Vaikeustaso myöskin tuntuu olevan liian helppo. Haasteet eivät kannusta tutkimaan maailmaa parempien varusteiden saamiseksi tai olemassa olevien varusteiden päivittämiseksi.

Muuten mainio peli. Tuo grindaaminen vaan laskee intoa pelata niin paljon että välillä ei kiinnosta yhtään.
 
Aivan jäätävää grindaamista tässä kyllä.

Luonnollisesti tutkimalla ei saa tarpeeksi rahaa, varusteita, fusion osia aseisiin ja zonnitea. Jos jotain haluaa niin pitää erikseen mennä farmaamaan. Varsinkin zonnite on kokoajan loppu.

Vaikeustaso myöskin tuntuu olevan liian helppo. Haasteet eivät kannusta tutkimaan maailmaa parempien varusteiden saamiseksi tai olemassa olevien varusteiden päivittämiseksi.

Muuten mainio peli. Tuo grindaaminen vaan laskee intoa pelata niin paljon että välillä ei kiinnosta yhtään.

Erikoinen kokemus. En ole siis kertaakaan kuullut että näin olisi aiemmin kommentoitu ja itsellä inventoryt jatkuvasti aivan tapissa vaikka en ole mitään grindannut. Tuota Zonaiittia tippuu eteen jatkuvasti jos tuota alamaailmaa tutkii.

Itsellä peleissä siis grindaus on yleisesti yksi vastenmielisimmistä asioista, niin siinä mielessä hauska koska en ole tässä kokenut joutuvani kertaakaan tuohon.
 
Aivan jäätävää grindaamista tässä kyllä.

Luonnollisesti tutkimalla ei saa tarpeeksi rahaa, varusteita, fusion osia aseisiin ja zonnitea. Jos jotain haluaa niin pitää erikseen mennä farmaamaan. Varsinkin zonnite on kokoajan loppu.

Vaikeustaso myöskin tuntuu olevan liian helppo. Haasteet eivät kannusta tutkimaan maailmaa parempien varusteiden saamiseksi tai olemassa olevien varusteiden päivittämiseksi.

Muuten mainio peli. Tuo grindaaminen vaan laskee intoa pelata niin paljon että välillä ei kiinnosta yhtään.
Kokeile olla grindaamatta ja sen sijaan pelaat niitä tehtäviä ja tapat vihuja sitä mukaa, kun tulee eteen. Ei niitä kaikkia armoreita ole pakko maxata :D
 
Erikoinen kokemus. En ole siis kertaakaan kuullut että näin olisi aiemmin kommentoitu ja itsellä inventoryt jatkuvasti aivan tapissa vaikka en ole mitään grindannut. Tuota Zonaiittia tippuu eteen jatkuvasti jos tuota alamaailmaa tutkii.

Itsellä peleissä siis grindaus on yleisesti yksi vastenmielisimmistä asioista, niin siinä mielessä hauska koska en ole tässä kokenut joutuvani kertaakaan tuohon.
Näinpä. Activity-sivun mukaan itsellä pelitunteja on "yli 100" ja enimmäkseen olen tehnyt muita kuin main questeja enkä kyllä muista, että mitään olisi tarvinnut grindata.
 
Pelasin tätä ennen Elden Ringin lähes läpi, onhan tämä siihen verrattuna naurettavan helppo vaikka ei grindaisikaan.
Bossit ja puzzlet on myös helppoja/yksinkertaisia. Shrinet on pääosin niin yksinkertaisia ja helppoja laitettu opettamaan joku pelimekaniikka, ettei oikein jaksaisi niissä käydä edes. Välillä tulee kyllä vastaan ihan hyviäkin.

Viimeaikoina isoin pettymys oli Gerudon pomo, tein sen viimeisenä neljästä aika myöhään. Siinä vaiheessa oli about 50 armoria niin ei se tehnyt vahinkoa, kuin todella vähän. Ehkä noidenkin pitäisi vähän skaalata Linkin mukana?

Siitä huolimatta mielestäni hyvä peli, on kiva tutkia ja löytää uusia asioita, spoilerit olen jättänyt katsomatta tarkoituksella.
 
Chasm yllätti positiivisesti ja tuota on ollut ihan mielenkiintoista tutkia. Taivas taas on ollut lievä pettymys, koska tuo tuntuu olevan täynnä copypaste saaria. Hyrule ei ole enää lähellekkään yhtä kiinnostava kuin Botw:ssa, koska muutoksista huolimatta se on suureksi osaksi nähty sama vanha. Toivon että pelintekijät ei lähde enää kolmatta kertaa kierrättämään samaa hyrulea seuraavassa osassa.
 
Toivon että pelintekijät ei lähde enää kolmatta kertaa kierrättämään samaa hyrulea seuraavassa osassa.

Siitä nyt ei ole pienintäkään pelkoa; kyllä tämä maailmankartta on nyt imetty kuiviin. Sen sijaan voi miettiä, että tekevätkö vielä kolmannenkin pelin käytännössä samalla pelattavuudella vai uudistetaanko graafinen tyyli ja pelituntuma täysin kuten on tapana isojen Zelda-pelien välissä.
 
Siitä nyt ei ole pienintäkään pelkoa; kyllä tämä maailmankartta on nyt imetty kuiviin. Sen sijaan voi miettiä, että tekevätkö vielä kolmannenkin pelin käytännössä samalla pelattavuudella vai uudistetaanko graafinen tyyli ja pelituntuma täysin kuten on tapana isojen Zelda-pelien välissä.

Vaikka seuraavasta Nintendosta ei mitään tietoa vielä olekaan, niin uskallan kyllä väittää varmaksi, että seuraava Zelda tullaan julkaisemaan sille eikä missään nimessä enää Switchille. Kehitys kun vie väkisinkin vuosia. Jotenkin olisin taipuvainen uskomaan, että seuraavan generaation konsolilla kyllä laitettaisiin pelattavuus, graafinen tyyli ja aikalailla kaikki muukin uuteen uskoon.
 
Oon jonkun verran pelannut ja edennyt mutta mitään high-end varusteita ja vihollisia ei ole tullut vastaan, mutta nyt tuli tehtyä kombinaatio lightscale trident + ancient blade jonka tuloksena damagea 144! Tähän asti parhaat aseet on ollu jotain luokkaa 50. Eihän tuota tietenkään raaski käyttää kun hajoaa saman tien....
 
Julkasupäivänä ostin ja tutoriaalin vasta läpi vetäny, sen verran huonoon aikaan sattu toi että saattaa olla että syksyllä vasta alan jatkamaan tota, oikeastaan vähän pelottaa tota alkaa pelaamaan jos muut hommat jää sivuun ton takia niin sen takia olen nyt lykännyt ton jatkamista....botw julkasussa muistan kun 3-4 viikkoo istuin vain telkkarin ääressä mutta toi sattu semmoseen aikaan ettei ollu juuri muuta tekemistä
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 390
Viestejä
4 489 665
Jäsenet
74 151
Uusin jäsen
Malik

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom