Zelda: Tears of the Kingdom (Nintendo Switch) , julkaisu 12.5.2023

Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
985
Nintendon peleistä harvemmin omaa ketjua tehty ja keskustelu Switchistäkin on integroitu yleiseen keskusteluun Nintendon konsoleista ( Yleinen Nintendo ketju (WiiU, Switch & 3DS) ). Tämä peli tulee olemaan melkoisen suosittu niin parempi aloittaa ihan oma keskustelu jotta tuo ketju yleiseen keskusteluun Nintendosta ei täyty Tears of Kingdomilla.

Peli on "jatkumoa" edelliseen WiiU/Switch peliin Zelda: Breath of the Wildiin ja ensimmäinen 3D-Zelda Switchille yksinoikeudella. Breath of the Wild on arvostelijoiden ylistämä peli ( The Legend of Zelda: Breath of the Wild Reviews , The Legend of Zelda: Breath of the Wild ) ja näillä näkymin Tears of the Kingdom ei sen rinnalla kalpene ( The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom Reviews , The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom ).












Jos Breath of the Wild on pelaamatta ja tarkoitus tarttua suoraan Tears of the Kingdomiin niin halutessaan voi vilkaista tarinasta yhteenvedon (ei tarvetta, parempi ehkä pelata molemmat pelit läpi ilman spoilereita) :




Omassa perheessä BotW on ollut pelatuin yksinpeli johon yhteensä upotettu yli 1000h peliaikaa ja vaikka uskonkin TotK olevan pelinä samaa tasoa se tuskin niihin lukemiin tulee yltämään (lapset jo vanhempia, pelimaku muuttunut). Useampi sata tuntia peliaikaa siihen luultavasti silti tulee kertymään kun nuorinkin lapsista saattaa pelistä innostua jollain aikajänteellä.


Peli luultavasti (en ole lukenut arvosteluja, kammoksun spoilereita) tulee olemaan rasittava monien "Zeldamaisten" juttujen suhteen (kuten hitaat keskustelut, hitaat arkkujen aukaisut + niihin liittyvä hidas animaatio) ja BotW myötä todeeella herkästi kuluvat aseet (vihasin aluksi, totuin kun asetuin padawanaksi seuraamaan lapseni pelaamista) - heti ei kannata antaa periksi, omat muistelut Breath of the Wildista:
1683820208083.png

Odotukset peliltä kovat ja onnekkaimmat pääsevät peliä takomaan jo reilun viiden tunnin päästä :kippis:
 
Viimeksi muokattu:
Amiibot:

Peli tukee BotW tyyliin Amiiboja eli niitä melkoisen hintavia keräilyfiguureja. Nämä eivät ole missään nimessä pakollisia pelin pelaamiseen ( ja koska yksinpeli eikä Switchillä ole saavutusten keräämistä niin ei anna etulyöntiä mihinkään) , mutta mukava lisäjännityksen tuoja kun niistä voi saada priimaa tai sekunda tavaraa (24h ajastin muistaakseni per Amiibo eli kerran vuorokaudessa voi jokaisella onneaan kokeilla). Tässä vaiheessa en osaa sanoa miten iso hyöty näistä BotW Amiiboista on TotK kun spoilereita välttelen, mutta päivittelen myöhemmin kun päässyt itsekkin testaamaan (kaikki alla olevat Amiibot löytyy iteltä, ei ole ollut halvin peli kun nämäkin kerännyt :D ).

1683830743704.png


Näistä tullut uusintapainos jokunen kuukausi takaperin luultavasti TotK julkaisu mielessä eli luultavasti antavat Zeldaan sopivaa tavaraa ( siinä missä sekalaiset Amiibot tarjoavat geneerisiä tavaroita tyyliin omenoita ja lihaa).

Tears of the Kingdomin yhteydessä julkaistaan sarjan ensimmäinen Amiibo:

1683831016308.png
 
Viimeksi muokattu:
Nintedolta tullut kommenttia, että toimii myös vaikka ensimmäistä ei olisi pelannut. Itseä vähän kiinostaisi, mutta ensimmäinen läpi pelaamatta. Toiv tarina ns uusi ja vain pieniä viittauksia vanhaan. Pääsisi nauttimaan paremmin:)
 
Nintedolta tullut kommenttia, että toimii myös vaikka ensimmäistä ei olisi pelannut. Itseä vähän kiinostaisi, mutta ensimmäinen läpi pelaamatta. Toiv tarina ns uusi ja vain pieniä viittauksia vanhaan. Pääsisi nauttimaan paremmin:)
Juurkin näin eli korkeintaan pieniä mitättömiä viittausia BotW, ehkä liian varovaisesti sen ilmaisin?

” Jos Breath of the Wild on pelaamatta ja tarkoitus tarttua suoraan Tears of the Kingdomiin niin halutessaan voi vilkaista tarinasta yhteenvedon (ei tarvetta, parempi ehkä pelata molemmat pelit läpi ilman spoilereita) ”
 
ennakkoon ostin switchillä ja löytyy jo asennettuna switchistä, mutta koskahan mun konsoli antaa käynnistää kyseisen pelin? klo 00.00?
 
Zelda: BotW nosti avoimen maailman pelit aivan uudelle tasolle ja se oli kyllä erittäin hyvä peli. Aseiden hajoaminen oli ainoa ikävä puoli, vaikka peli oli tehty niin että uuden löysi nopeasti. Kyllä se silti aina harmitti.

Switchin ostaminen on mielessä, mutta vähän tuntuu turhalta vain yhden pelin takia sellainen hommata. Kellään kaverillakaan ei ole että sais vaikka kuukaudeksi lainaan.
 
Nintedolta tullut kommenttia, että toimii myös vaikka ensimmäistä ei olisi pelannut. Itseä vähän kiinostaisi, mutta ensimmäinen läpi pelaamatta. Toiv tarina ns uusi ja vain pieniä viittauksia vanhaan. Pääsisi nauttimaan paremmin:)

Minulla on takana uraa pelien kanssa jo yli 30 vuotta ja Breath Of The Wild oli ensimmäinen Zelda, jota olen koskaan tosissaan pelannut (jostain syystä junnuna NES, SNES ja N64 aikaan ne ei kiinnostaneet). Silti ei ollut mitään ongelmaa päästä tarinaan sisälle, ja mitä ensimmäisiä arvioita tästä uudesta olen lukenut, niin ei tule olemaan tässäkään. Ylipäätään, jos Breath Of The Wildia jostain on enemmälti nähnyt kritisoitavan, niin se on juuri tarinan "ohuus". Joidenkin mielestä siinä ei juuri tarinaa ollutkaan ja onhan se totta, että kun peliin kuitenkin menee ihan keskivertopelaajallakin (ei mikään zeldafani) helposti yli 100 tuntia, niin tarinaa eteenpäin vievää aikaa tuossa on ihan ykköstunteja. Pelin juttu on se upea maailma ja vapaus. Tällä yritän vaan sanoa, että ei mitään ongelmaa, jos Breath Of The Wild on pelaamatta. Ei kun menoksi vaan! Ilmeisesti tämä on rakennettu saman kartan pohjalle, mutta maailmaa on vielä laajennettu ja paranneltu. Tässä vaiheessa olisi ehkä jopa vähän turhaa aloittaa siitä edellisestä osasta, kun on tarjolla "sama peli" parempana versiona.
 
Switchin ostaminen on mielessä, mutta vähän tuntuu turhalta vain yhden pelin takia sellainen hommata. Kellään kaverillakaan ei ole että sais vaikka kuukaudeksi lainaan.

Menisi kyllä enemmän tuonne yleiseen nintendoketjuun tämä kommentti, mutta kyllä sille konsolille löytyy muutakin hienoa pelattavaa kuin tämä peli. Siis jos vaan uskaltaa päästää irti siitä ajatuksesta, että pitää pelata markkinoiden kovimmalla raudalla. Itse ostin vasta vuodenvaihteessa Switch OLEDin aika heräteostoksena (ei ollut mielessä yhtään must play -peliä) ja se on kiilannut mulla käytetyimmäksi pelilaitteeksi (löytyy myös PS5, PC ja parikymmentä vanhempaa konsolia).
 
Tällä yritän vaan sanoa, että ei mitään ongelmaa, jos Breath Of The Wild on pelaamatta. Ei kun menoksi vaan! Ilmeisesti tämä on rakennettu saman kartan pohjalle, mutta maailmaa on vielä laajennettu ja paranneltu. Tässä vaiheessa olisi ehkä jopa vähän turhaa aloittaa siitä edellisestä osasta, kun on tarjolla "sama peli" parempana versiona.
Kyllä ne on kaksi täysin eri peliä vaikka kartassa jotain yhtäläisyyksiä olisikin. Itsekkin pelaisin suorilta TotK vaika BotW olisi kokematta tiedostaen kuitenkin sen, että mikäli TotK on merkittävästi parempi niin BotW ei välttämättä enää imaise mukaansa jos sitä joskus päätyisi pelaamaan.
 
Kyllä ne on kaksi täysin eri peliä vaikka kartassa jotain yhtäläisyyksiä olisikin. Itsekkin pelaisin suorilta TotK vaika BotW olisi kokematta tiedostaen kuitenkin sen, että mikäli TotK on merkittävästi parempi niin BotW ei välttämättä enää imaise mukaansa jos sitä joskus päätyisi pelaamaan.

Joo ei ollut tarkoitus väittää, että tässä vain jostain Breath Of The Wildin lisäosasta tai muusta olisi kyse. Eri peli tottakai. Lähinnä vaan juuri se oli pointti, että jos ei ole edellistä pelannut, niin en näe syytä pidättäytyä uudesta pelistä sen takia. Pelaa nyt vaan suoraan uuden, mikä on ilmeisesti vieläkin edellistä erinomaista peliä parempi. Itsekin kyllä usein sorrun siihen, että kun löydän uuden pelin, niin haalin heti ne aiemmat osat ja lopulta ei aika riitä sitten pelata niitä (edes sitä uusinta ja oletettavasti parasta).
 
Vajaan tunnin ehdin aamulla pelaamaan ja kyllähän se maistui juuri siltä, miltä oletinkin. Hirveästihän tuossa ajassa ei ehtinyt vielä mitään uutta ja mullistavaa vastaan tulla, mutta pistin merkille, että inventaarion käyttäminen on nyt vähän aiempaa jouhevampaa ja todennäköisesti myös kokkailu tulee helpottumaan, vaikka vielä en ruuanlaittopuuhissa ole ollutkaan. Hyvin peli rullaa ja kauniilta näyttää.
 
Vajaan tunnin ehdin aamulla pelaamaan ja kyllähän se maistui juuri siltä, miltä oletinkin. Hirveästihän tuossa ajassa ei ehtinyt vielä mitään uutta ja mullistavaa vastaan tulla, mutta pistin merkille, että inventaarion käyttäminen on nyt vähän aiempaa jouhevampaa ja todennäköisesti myös kokkailu tulee helpottumaan, vaikka vielä en ruuanlaittopuuhissa ole ollutkaan. Hyvin peli rullaa ja kauniilta näyttää.
Aloitetaanko kolmella sydämellä ilman master swordia kuitenkin:D? Miten tuo tavaroiden puuttuminen edellisestä pelissä tehty?
 
Aloitetaanko kolmella sydämellä ilman master swordia kuitenkin:D? Miten tuo tavaroiden puuttuminen edellisestä pelissä tehty?

En nyt kehtaa alkaa tarinaa spoilaamaan, mutta kukaan tuskin olettaa, että tässä päästään aloittamaan kovin laajalla arsenaalilla, niin totean, että kyllä lähes alasti ja heikkona lähdetään liikkeelle. Joitain "hauskoja" tilanteita kyllä tuli heti alussa eteen johtuen siitä, että pelaaminen ja maailma tuntuu hyvin samalta kuin Breath Of The Wild. Hyppäsin muun muassa korkealta kuolemaan, kun tajusin vasta ilmassa, että ainiin eihän minulla ole mitään liitelyä mahdollistavaa välinettä.

Noista arvosteluista puheenollen... Suomeksi on tullut ulos vasta Gamereactorin arvostelu, enkä nyt tiedä, että onko ihan oikea henkilö sattunut arvostelemaan peliä. Ei nyt sillä, että peliarvostelijan pitäisi olla sarjan fani, mutta jotenkin tuntuu, että arvostelija ei ole ihan ymmärtänyt pelisarjan henkeä (tai oikeastaan ylipäätään japsiroolipelejä). Puutteina muun muassa mainittu: "...maailman sopimattomia outouksia ja lapsellisuuksia, vaikeasti sisäistettävän tarinan taustalle jääminen, retroäänien kierrätys, jazzahtava musiikki, hiljainen maailma". Jos "outoudet ja lapsellisuudet" on pahasta, niin lähes kaikki JRPG:t ansaitsevat tällä perusteella pyyhkeitä. Hahmoja kuvataan "viisivuotiaan tuherruksiksi". Samoin äänien moittiminen ihmetyttää. Ainakin Breath Of The Wildissä ne taisivat olla yksi pidetyimmistä asioista. Zeldaan ei todellakaan sopisi mikään menomusiikki ja efektitykitys. Hiljaisuus ja ajoittain pelkkä tuulensuhina luo juuri osaltaan tunnetta siitä, että on yksin suuressa maailmassa.

 
Viimeksi muokattu:
Peli odottaa Switchillä että joutaisi pelaamaan. Mutta tänään aloitellaan.
 
Eilen tuli RTX 4090 jonka kanssa pitäisi leikkiä, mutta kuitenkin kutkuttaisi kovasti hakea tämä ja aloitella tänään :D
 
Eilen tuli RTX 4090 jonka kanssa pitäisi leikkiä, mutta kuitenkin kutkuttaisi kovasti hakea tämä ja aloitella tänään :D
Onneksi Jedi Survivorin kanssa ehti vähän totutella 30fps ruudunpäivitykseen ja FSR:n ihanuuksiin niin ne ei nyt Zeldan kanssa niin häiritse kun peli itsessään on täyttä rautaa! Lyhyesti testasin sekä handheldinä että telakassa eikä malttanut lopettaa vaikka on vähän muuta ohjelmaa tälle päivälle.
 
Pakkohan se oli yöllä vähän testailla ja pelasin ”tutoriaalin” läpi. Hitusen tunnelmaa latisti kun kuulokkeita en jaksanut virittää ja äänet oli pienellä, mutta kyllähän tämä mukavan tutulta vaan silti tuoreelta tuntuu BotW verraten.

”Tutoriaalista” varuiksi spoilereiden taakse:

Tarkoitan siis siltä taivasalueelta poistumista erikoiskyvyt takataskussa, tais mennä 3h siinä ja tuo voi olla pelisarjaan tutustujille melko haastava jos fysiikkamoottorin hienoudet ei ole tiedossa. Sama oli BotW eli alkupeli pisteeseen jossa erikoiskyvyt ja paraglider hankittuna, moni heitti pyyhkeen kenttään jo tuota tehdessä.

Pieniä mutta oikeasti pitkässä juoksussa isoja muutoksia tullut käyttöliittymään kuten arkkua avatessa arkku ei menekkään kiinni mikäli sen tyyppisiä tavaroita on jo slotit täynnä vaan suoraan saa valikon josta nakata vanhan tavaran pois uuden tieltä ja kokkailussa jos jollain materiaalilla on onnistunut resepti alla niin sen voi suoraan valita sen materiaalin kohdalta (vai oliko tämä jo BotW? Jos oli niin en oo huomannu :D ).

Jollain tapaa ahdistavampi maailma verraten BotW johtuen mistä lähtökohdista peli lähtee liikkeelle ja millainen tilanne sen myötä Hyrulessa on meneillään.

Telia yllätti ja Collectors Edition onkin jo tänään noudettavissa, diginä kerkesin tosin jo lisäksi nappaamaan (perheessä tarvitaan 2-3 kopiota eli tällä kombolla homma toimii).

Tuohon #2 viestiin laitoin eilen vähän tietoa pelin Amiibo-tuesta, se vielä itellä testaamatta.
 
Viimeksi muokattu:
Muista pienistä "miksei ollut jo BOTWissa" -parannuksista mulla pisti silmään, että ase/kilpi/jousi-pikamenuista (jotka tulee D-padilla) pystyy nyt pudottamaan esineitä ja myös automaattisesti järjestämään ne. Ennen kumpikin vaati varsinaiseen valikkoon menoa, mikä oli ihan turha hidaste.

Kokeilin äsken pari tuntia, ja kyllähän se hyvältä tuntui.
 
Olis ollut kiva päästä tänään vähän pelailemaan Zeldaa, mutta Posti otti ja petti. Olin ennakkotilannut Pelaajashopista seurannallisena kirjeenä, jonka Pelaajashop pisti keskiviikkona matkaan ja seurannan mukaan eilen aamulla klo 6:20 on paketti ollut kotikaupungissani rekisteröitynä. Mutta onhan se nyt mahdoton paikka saman kaupungin sisällä saada kahden työpäivän aikana paketti toimitettua. :giggle: Ilmeisesti ei alueen jakelupäivät osunut kohdalleen.
 
Olis ollut kiva päästä tänään vähän pelailemaan Zeldaa, mutta Posti otti ja petti. Olin ennakkotilannut Pelaajashopista seurannallisena kirjeenä, jonka Pelaajashop pisti keskiviikkona matkaan ja seurannan mukaan eilen aamulla klo 6:20 on paketti ollut kotikaupungissani rekisteröitynä. Mutta onhan se nyt mahdoton paikka saman kaupungin sisällä saada kahden työpäivän aikana paketti toimitettua. :giggle: Ilmeisesti ei alueen jakelupäivät osunut kohdalleen.

Jännä, että näitä sai kuitenkin varaamatta paikallisesta powerista suoraan hyllystä.
 
”Tutoriaalista” varuiksi spoilereiden taakse:

Tarkoitan siis siltä taivasalueelta poistumista erikoiskyvyt takataskussa, tais mennä 3h siinä ja tuo voi olla pelisarjaan tutustujille melko haastava jos fysiikkamoottorin hienoudet ei ole tiedossa. Sama oli BotW eli alkupeli pisteeseen jossa erikoiskyvyt ja paraglider hankittuna, moni heitti pyyhkeen kenttään jo tuota tehdessä.

Perään spoiler #2 samasta aiheesta:

Siis hyi helvetti miten järkyttävää paskaa tuo alkualue voi pahimmillaan ollakkaan, siis oikeasti ihan jäätävää kuraa jos väärässä paikassa teet virhesuunnistuksen niin saat harhailla tunteja päästäksesi peliin takaisin mukaan (vaikka sen kohdan läpäissyt pelaaja olisi vieressä xD ) - vähän vastaavaa oli BotW ja moni tosiaan jätti pelin pelaamatta tuosta syystä, tämä TotK on moninkertaisesti pahempi.
 
Jimmsiltä lähti vasta torstaina päivällä paketti matkaan, oli illalla Turussa matkalla mutta tänään ei mitään päivitystä seurannassa. Ens kerralla tilaan vpd:stä tai haen liikkeestä..
 
Muistakaa hyvät kanssapelurit, että postihan jakelee nykyisin vain joka toinen päivä. Eli joka toinen viikko voi tulla tavaraa ma, ke, pe ja joka toinen ti ja to. Syö kyllä aikalailla miellekkyyttä postin kautta tilata jotain julkkaripäivää ajatellen.
 
Tänään kerkesi pari tuntia pelata ja kyllähän tuo alkoi pikkuhiljaa taas koukuttaa, vaikka tutoriaali-alueella vielä olenkin. Oli vaan pienoinen kulttuurishockki palata 2 vuoden jälkeen Switchin pikselimössön ja low-fps:n pariin. Melkein olisin toivonut että tämä uusi Zelda olisi siirretty Nintendon next-gen laitteelle, koska Switch on jo auttamattoman vanhaa romurautaa.
 
Ekoja fiiliksiä iteltä:
Alko kyllä suoraan sanoen ahistaa toi taivaalla olo. Ja lähinnä pelko persiissä, että joko hajoaa kaikki työkalut ja et saa rakennettua lauttaa että pääsee vesistön yli tai kaikki ropelit on loppu etkä saa lauttaa liikkeelle ja oot soft lockannu ittes. Tuli reilu pari tuntia pyörittyä ympyrää etsiessä pääsyä shrinelle ja välistä oltiin pimeässä luolassa ja millon missäkin. Ja ensimmäinen korokin siemen pani vaan ajattelemaan, että ei kait tästä vaan oo taas alkamassa ikuisuus projektia... nimimerkillä botwissa se 700+ korokin siementä jo kerättynä. :smoke:
 
Ekat fiilikset itseltä heti alussa että onkohan tässä nyt liikaa kaikkea uuttaa mekaniikkaa, mutta olen vielä siellä aloitusalueella ja ehkä noihin uusiin mekaniikoihin pääsee nopeasti sisään. Vihollisten vaikeustasoa tuntuisi nostettaneen edellisen pelin alkuun verrattuna, se vähän pakottaa miettimään niitä lähestymistapoja eikä vaan huiskia miekalla menemään.
 
Tässä nyt ei ilmeisesti ole hard modea vielä näin julkaisussa, että liekö tulee DLCnä?
Pitää varmaan se odotella ennen kun lunastaa ja alkaa pelaamaan.
 
Ei se nyt ihan romurautaa voi olla, kun sille tehdään pelejä, joista osa luokitellaan kaikkien aikojen parhaiksi (kuten nämä Zeldat). Ihan heti ei näyttäisi olevan uuttakaan tulossa:
Kyllä romuraudallekkin voi tulla edelleen hyviä pelejä, mutta kyllä Switchin heikot tehot näkyy peleissä mm. Pokemon Scarlet ja Violet ovat hyviä esimerkkejä. Nuo ovat Pokemon-pääsarjan heikoimpia arvosanoja saaneita pelejä nimenomaan teknisten ongelmien takia. Ne oli liian kunnianhimoisia pelejä Switchin raudalle. Veikkaan että pääsyy Zelda: Tears of kingdomin viivästyksiin oli nimenomaan vanha rauta ja ongelmat saada peli pyörimään tarpeeksi hyvin.
 
Melkein olisin toivonut että tämä uusi Zelda olisi siirretty Nintendon next-gen laitteelle, koska Switch on jo auttamattoman vanhaa romurautaa.
Ei se nyt ihan romurautaa voi olla, kun sille tehdään pelejä, joista osa luokitellaan kaikkien aikojen parhaiksi
Kyllä se vaan lähestyy romurautaa. Aivan kauhea katsoa noita IGN/Gamespot/Nintendo Life arvosteluita pelistä kun hehkutetaan 10/10 ja aivan järkyttävää tökkimistä gameplay ja peli näyttää mille perunalle näyttää. Ei peli voi olla 10/10 jos pelikokemus tökkii laitteella, jonka suorituskykyyn ei edes pelaaja voi vaikuttaa.
Ja älä ymmärrä väärin, en tullut tänne haukkumaan pcmasterrace edustajana kuinka Switch on huono, Katselin pelin trailereita, teasereita, tubetuksia ja arvosteluja toivoen että tämä uusin Zelda olisi vielä tarjoillut minulle perustelut miksi haluaisin ostaa Switchin takaisin taloon, mutta ei. Tuo tökkivä gameplay on vaan aivan liikaa. On tottakai teknisesti upea saavutus, että tuolla raudalla on saatu peli edes toimimaan noin kuin se toimii (ilman lataustaukoja kolmen maailman välillä), mutta romurauta on romurautaa. Kukin tyylillään.
 
Kyllä romuraudallekkin voi tulla edelleen hyviä pelejä, mutta kyllä Switchin heikot tehot näkyy peleissä mm. Pokemon Scarlet ja Violet ovat hyviä esimerkkejä. Nuo ovat Pokemon-pääsarjan heikoimpia arvosanoja saaneita pelejä nimenomaan teknisten ongelmien takia. Ne oli liian kunnianhimoisia pelejä Switchin raudalle. Veikkaan että pääsyy Zelda: Tears of kingdomin viivästyksiin oli nimenomaan vanha rauta ja ongelmat saada peli pyörimään tarpeeksi hyvin.
Julkaisussa switch oli tehoiltaan jo antiikkinen, niin nyt tuo romurauta on kyllä aika hyvä määritelmä.
Itse rakastan Zeldoja ja Marioita, mutta onhan toi suorituskyky ja grafiikat nyt aivan surkuhupaisaa vuonna 2023.
Toivottavasti seuraava nintendon konsoli olisi täysiverinen kotikonsoli modernilla laitteistolla, taikka sitten julkaisisi semmoisen Switchin missä se telakka tuo lisätehoa huomattavasti.

Mutta jotta ei olisi täysin offtopic, niin mites tämä Zelda nyt pyörii verrattuna aikaisempaan?
 
Tässä tajusin, että itellä tuli BotW pelattua WiiU:lla aikoinaan ja Switchillä oma pelitili ollut lapsen käytössä ”restartteihin” kun tykkäs aloittaa pelin alusta ja teki sitä monen monta kertaa. Ainakin yksi asia siirtyy Switchin BotW tallennuksesta jos sellainen löytyy eli hieman pännii :D

Hevoset. BotW tallissa olleet hevoset siirtyy TotK suoraan kiintymistasoineen ja kaiketi kaikkineen. Lapsi tuolla painelee Eponalla, Zeldan hepalla ja sillä jättihepalla menemään, itellä lähti nollista liikkeelle :psmoke:

Onhan tämä pelialueen laajuus jälleen mykistävä, huh huh. Eiköhän tämän parissa useampi vuosi taas mene ja handheldinä tulee luultavasti lähinnä pelattua - upealta näyttää ainakin OLED-versiolla (toki OLED telkusta vielä parempi). Aseiden kestävyys perstuntumalla parempi kuin BotW ja taitaa staminakin kestää paremmin kiikkumista.

GOTY.
 
Joku päälle 10h takana ja kyllähän tuo koukuttaa. Paljon on tekemistä joka akselin suunnalla.
 
Kyllä se vaan lähestyy romurautaa. Aivan kauhea katsoa noita IGN/Gamespot/Nintendo Life arvosteluita pelistä kun hehkutetaan 10/10 ja aivan järkyttävää tökkimistä gameplay ja peli näyttää mille perunalle näyttää. Ei peli voi olla 10/10 jos pelikokemus tökkii laitteella, jonka suorituskykyyn ei edes pelaaja voi vaikuttaa.
Ja älä ymmärrä väärin, en tullut tänne haukkumaan pcmasterrace edustajana kuinka Switch on huono, Katselin pelin trailereita, teasereita, tubetuksia ja arvosteluja toivoen että tämä uusin Zelda olisi vielä tarjoillut minulle perustelut miksi haluaisin ostaa Switchin takaisin taloon, mutta ei. Tuo tökkivä gameplay on vaan aivan liikaa. On tottakai teknisesti upea saavutus, että tuolla raudalla on saatu peli edes toimimaan noin kuin se toimii (ilman lataustaukoja kolmen maailman välillä), mutta romurauta on romurautaa. Kukin tyylillään.
Julkaisussa switch oli tehoiltaan jo antiikkinen, niin nyt tuo romurauta on kyllä aika hyvä määritelmä.
Itse rakastan Zeldoja ja Marioita, mutta onhan toi suorituskyky ja grafiikat nyt aivan surkuhupaisaa vuonna 2023.
Toivottavasti seuraava nintendon konsoli olisi täysiverinen kotikonsoli modernilla laitteistolla, taikka sitten julkaisisi semmoisen Switchin missä se telakka tuo lisätehoa huomattavasti.

Mutta jotta ei olisi täysin offtopic, niin mites tämä Zelda nyt pyörii verrattuna aikaisempaan?

No sovitaan, että on romurautaa. Itseäni tuo rauta nyt ei kuitenkaan millään muotoa häiritse. Hyvä peli on hyvä peli, pyöripä millä alustalla hyvänsä. Ja siis multakin PS5 ja PC löytyy, eikä silti ahdista Zeldaa pelata. Ja tuosta pyörimisestä, niin samalla tavoin tämä pyörii, kun Breath Of The Wildikin. Eli jos on sitä mieltä, että se näytti hirveältä, niin näyttää tämäkin ja vastaavasti, jos se näytti hyvältä, niin näyttää sitten tämäkin. Sellaiset reilut 10 tuntia olen tätä nyt ehtinyt pelata. Juonta olen ehtinyt edistää hyvin vähän, kun aina näkyy jossain joku Shrine tai onkalo, mitä pitää lähteä tutkailemaan.
 
Juonta olen ehtinyt edistää hyvin vähän, kun aina näkyy jossain joku Shrine tai onkalo, mitä pitää lähteä tutkailemaan.

Tästä tykkään kyllä mielettömästi. Maailma rakennettu juurikin noin että aina näkee jotain mielenkiintoista ja kun karttaa ei täytetä automaattisesti jollain merkeillä, sitä pääsee itse tutkimaan. Saman syyn takia esim Elden Ring koukutti itseä niin kovasti.
 
Varmaan n. 15h takana ja on kyllä loistava peli, ei voi muuta sanoa. Harmi vaan, kun joutuu töihin välillä, ei malttaisi..:geek:
 
Itsellä myös jokunen tunti takana ja onhan tämä koukuttava tutkia ja edetä. Asia mistä hlökohtaisesti en kyllä välitä on tuo rakentaminen ja asioiden yhdistely. Ikinä en oo tykönny minecraft tai muista rakenna itse peleistä. Siinä missä jotkut osaa luoda valtavia hienoja juttuja niin itellä riittää mielenkiinto just verran tehdä häkkyrä et pääsee eteenpäin.

Kun näkee saaren mihin täytyy rakentaa silta yhdistelemällä ni ei vaan nappaa/hidastaa etenemistä. Voi olla, että itellä koordinaatio ja luovuus sen verra huono et nuo asiat eivät ole mua varten. Toiv noita ei nyt kuitenkaan ärsytykseen asti tule.
 
On kyllä ollut aivan mahtava. Ensimmäiset 8h takana ja monta (sataa) tuntia vielä todennäköisesti edessä.

Hyvä näyttö siitä, että pelaamiseen ei aina tarvitse sitä uusinta, hienointa ja välkkyvintä rautaa, vaan 6 vuotta vanhalle ”alitehoiselle android tabletille” voidaan edelleen tehdä pelejä joka lyö muille isommille toimijoille luun kurkkuun.
 
Rakentamista varten on toinen ability mikä hiukan nopeuttaa, vaikeus taso on mitä on vihulliset one shottaa missä tällä hetkellä seikkailen (kaikki staminaan), tosin taisin hypätä ainakin yhden "osan" pelistä ohi (monsterit vaihtui I => III versioihin). Suosittelen lintujen tekemistä ensin (liito apuja), sit ehkä fisut (III levelin monstereita), mastermiekka (tutorialin lopussa vinkki mistä sen saa) auttaa mukavasti näitä kolmos tason monstereita vastaan ( olikohan 9 minuutin cooldown). Ilmeisesti edellisestä pelistä hevoset säilyi varastossa, oli ganonin ja zeldan hevoset siellä vaikka en vielä niitä ole tässä pelissä kesyttänyt (ganonin näyttäisi olevan rannikolla tässä pelissä). Alueet hiukan vaihtuneet vaikeustasoiltaan, jos muistan oikein edellisestä pelistä.
 
Rakentamista varten on toinen ability mikä hiukan nopeuttaa, vaikeus tä on vihulliset one shottaa missä tällä hetkellä seikkailen (kaikki staminaan), tosin taisin hypätä ainakin yhden "osan" pelistä ohi (monsterit vaihtui I => III versioihin). Suosittelen lintujen tekemistä ensin (liito apuja), sit ehkä fisut (III levelin monstereita), mastermiekka (tutorialin lopussa vinkki mistä sen saa) auttaa mukavasti näitä kolmos tason monstereita vastaan ( olikohan 9 minuutin cooldown). Ilmeisesti edellisestä pelistä hevoset säilyi varastossa, oli ganonin ja zeldan hevoset siellä vaikka en vielä niitä ole tässä pelissä kesyttänyt (ganonin näyttäisi olevan rannikolla tässä pelissä). Alueet hiukan vaihtuneet vaikeustasoiltaan, jos muistan oikein edellisestä pelistä.
Tämmöinen mennyt kyllä itseltä ohi, tarkoitatko tutorialilla ensimmäistä aluetta?
Great Sky Islands?
 
Tutoriaali eilen tahkottu läpi, olisko 5 tuntia kaikkiaan menny räpeltäessä kaverin kanssa tota olutta maistellen samalla....muutaman kerran sai hyvät naurut noista ultrahand sähellyksistä
 
Juuri pääsin aloitusalueelta pois ja rakentelu on vielä aika hakusessa. Pystyykö noita laitteita kytkemään erikseen päälle vai meneekö kaikki rakennelmaan kiinnitetyt laitteet aina samaan aikaan päälle?
 
Tutoriaali eilen tahkottu läpi, olisko 5 tuntia kaikkiaan menny räpeltäessä kaverin kanssa tota olutta maistellen samalla....muutaman kerran sai hyvät naurut noista ultrahand sähellyksistä
5h tutoriaaliin? Kylläpäs pelit tehty pitkäksi, kun tutoriaaliin menee jo pelkästään 5h.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 278
Viestejä
4 486 107
Jäsenet
74 132
Uusin jäsen
Jaakko0000000

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom