Youtuben ja muiden videopalveluiden helmiä

erikoisninja

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
496
Joskus teininä puolet noista, oispa ollut täys jousto silloin pentuna.
Ite ajoin teininä betoniporsaiden yli mummopyörällä, mutta sit se katkes eikä voinu ajaa enää. Jos olis ollu tällänen pyörä jossa ei oo edes satulaa, niin sillä olis päässy varmaan vaikka leikkimökin katolle juur yrittämättä.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
2 093
Aika hienoja ilmoja. Joskus teininä puolet noista, oispa ollut täys jousto silloin pentuna.
Nostan kypärää, jos jäykällä vedit puolet kuvan hypyn korkeudesta ja pysyit pystyssä. Löytyy videolla kohdasta 1:15.

Itse vetelin 20v sitten 6" joustavalla täysjoustolla puolikkaita Fabion rappushypyistä, mutta vain pituudeltaan. Pahimmissa oli meinaan korkeutta yli tuplasti mitä minulla ja vielä tasamaalle (0:39, 25 askelmaa). Tasamaalle en nimittäin uskaltanut tavallista lastauslaituria korkeammalta.
 

Liitteet

Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 383
Shortseista vielä sen verran että tässä muutama kanava joissa ei hajoo pää Tiktok-kuonaan.

Auto ja koneistusjuttuja

Armeijajuttuja

Nileredin shorts kanava. Tyypiltä löytyy siis myös todella hyvä pääkanava. Kemiajuttuja.

Katelkaa ja tykätkää vaikka näistä niin alkaa tulemaan paljon parempaa kamaa shortseihin.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 682
Heppu rakentaa sähkömoottoripyörän aika pitkälti "metritavarasta":




Mielenkiintoinen projekti. Monessa kohdassa olisi selvinnyt helpommallakin, mutta tämä oli tällainen melko askeettinen näkökulma rakentamiseen. Lopputulos on minun mielestäni melko ruma, mutta se on makuasia ja tekijä oli todennäköisesti hakemassa juuri tuollaista ulkoasua.
 

A Lake Elk

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
1 443
Veritasiumilta taas erinomainen ja mielenkiintoinen video (IMHO) rakettien tulevaisuudesta, eli 3D-tulostetuista raketeista. Itteä jäi kaivelemaan se, että 3D-tulostettu on 5-10 prosenttia painavampi, kuin perinteisin tavoin koostettu raketti. Eiks juuri paino ole se tärkein asia, jota pyritään minimoimaan?

Ymmärrän toki hyödyt tuosta 3D-tulostuksesta, esim. tarvittavien osien määrä (= yli 1000 vs. 1) ja rakennusaika (= 9kk vs. 2vk).

 

A Lake Elk

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
1 443
Ken Jeongin haastattelu Hot Ones -kanavalla:




Täytyy myöntää, et tuossa Hot Ones kanavan haastatteluissa on sitä jotain, joka tekee niistä mielenkiintoisia.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 682
Tuli vastaan niin uskomattoman lukaalin esittely, että sopinee tännekin. Sijainti Los Angelesin laitamilla ja hintaa $55 000 000, eli ei ihan joka jampan ulottuvilla. :D

 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Offtopikkia:
Ette kirjaudu youtubeen niin nämä samat videot on siellä mainostuksessa. Hupaisa vaan huomata.
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 682
Offtopikkia:
Ette kirjaudu youtubeen niin nämä samat videot on siellä mainostuksessa. Hupaisa vaan huomata.
En tiedä kenestä kaikista puhut, mutta tuliko tämä sinulle jotenkin yllätyksenä, että Youtube suosittelee tunnistamattomille käyttäjille suunnilleen samoja videoita (ajankohdan, alueen ja tiedossa olevan katseluhistorian (cookie) perusteella)?
 

Dudem

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 846
Tuossa olisi vielä kymmenkertaisella hintalapulla varustettu lukaali, hinta on tosin myyjän arvio. ;)

Tölli.
Tuosta olikin jossain toisessa videossa juttua miten pankki vei tönön ja sille suunnittelijalle/rakennuttajalle jäi vielä 80 miljoonaa taalaa maksettavaa siitä. :D
 
Liittynyt
29.07.2021
Viestejä
65
En tiedä kenestä kaikista puhut, mutta tuliko tämä sinulle jotenkin yllätyksenä, että Youtube suosittelee tunnistamattomille käyttäjille suunnilleen samoja videoita (ajankohdan, alueen ja tiedossa olevan katseluhistorian (cookie) perusteella)?
Luulen, että se hauskuus on siinä, että ihmiset linkittävät videopalvelun helmiin tuben etusivun suositteluja. Helmiä yleensä etsitään, eikä napata siitä paskapinon päältä ensimmäisiä.
 
Liittynyt
15.01.2018
Viestejä
119
Tuon talon rakennuttaja taitaa olla hieman sekaisin ainakin haastattelun perusteella.

Onkohan saanut tönöä kaupaksi. On kyllä täysin järjetön projekti.

Alkaa olla aika rajalliset markkinat tuon hintaisilla taloilla, varmasti on hienoa tehdä tuollainen muttei toi sälli kyllä ole yhtään ajatellut että kuinka monella edes koko maailmassa tuohon hintaan olisi varaa. Kyllähän noi kovasti kommenteissa viittaavat riehakkaaseen kokaiinin käyttöön tuon hepun kohdalla. :)
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 992
Vanhemmalle polvelle helmiä tuubin täydeltä.

 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 682
Luulen, että se hauskuus on siinä, että ihmiset linkittävät videopalvelun helmiin tuben etusivun suositteluja. Helmiä yleensä etsitään, eikä napata siitä paskapinon päältä ensimmäisiä.
Hmm, olisi aika erikoista alkaa vaatimaan tänne vain sellaisia videoita, jotka eivät ole suosittuja muualla, tai joita ei varmasti ole suositeltu Youtuben algoritmien toimesta kenellekään laajemmin. Ja vielä huvittavampaa on, kun eihän kukaan voi edes tietää, että mikä on minkäkin videon näkyvyys muilla käyttäjillä.

Minun mielestä tuo oli aivan käsittämättömän upea ja fiksusti suunniteltu huvila, vaikka toki kallis olikin. Lisäksi esittely oli tuotettu tyylikkäästi. Tarkoitus ei ole koskaan ollut postata mitään "paskapinon päällimmäisiä", mutta ehkä en seuraa skeneä tarpeeksi tietääkseni mikä kuuluu siihen kategoriaan ja mikä ei, tai sitten olen vaan käsittänyt ketjun tarkoituksen väärin alusta lähtien. Jatkakaa...
 
Liittynyt
29.07.2021
Viestejä
65
Hmm, olisi aika erikoista alkaa vaatimaan tänne vain sellaisia videoita, jotka eivät ole suosittuja muualla, tai joita ei varmasti ole suositeltu Youtuben algoritmien toimesta kenellekään laajemmin. Ja vielä huvittavampaa on, kun eihän kukaan voi edes tietää, että mikä on minkäkin videon näkyvyys muilla käyttäjillä.

Minun mielestä tuo oli aivan käsittämättömän upea ja fiksusti suunniteltu huvila, vaikka toki kallis olikin. Lisäksi esittely oli tuotettu tyylikkäästi. Tarkoitus ei ole koskaan ollut postata mitään "paskapinon päällimmäisiä", mutta ehkä en seuraa skeneä tarpeeksi tietääkseni mikä kuuluu siihen kategoriaan ja mikä ei, tai sitten olen vaan käsittänyt ketjun tarkoituksen väärin alusta lähtien. Jatkakaa...
En tiedä, mistä skenestä puhut, ja ehkä itse olen ymmärtänyt helmen väärin. Joku taloesittely, joita nyt tulee teeveestäkin jatkuvasti, ei mielestäni tee pätkästä helmeä. Mutta, jatkakaa. Eihän minun pakko ole noita katsoa. Voin poimia helmet videopalvelujen helmiä -ketjusta sitten ihan itse. Niitäkin täällä on nimittäin.
 

Ville Suvanto

Modulaattori
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
461
Siivoilin muutaman offtopiciksi menneen viestin pois. Muistetaan samalla, että jätetään henkilökohtaisuudet pois.
 
Liittynyt
17.12.2016
Viestejä
139




Kyseessä kokonainen soittolista, brittiläiset kahjot rakentavat vanhaan Miniin Toyota Celican 4WD-tekniikan.
 

IcyT

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
662
Onko toi pelkkää tarinaa, vai onko tuossa takana jokin oikea tapaus?
On taustalla oikea tapaus. Tarina pyörii sähköisiin laskutusratkaisuihin erikoistuneen isohkon suomalaisen kansainvälisesti toimivan firman tuotteen ympärillä.
 

jad

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 216
Kyllähän tuo firmakin aikanaan sherlokoitiin tarinan julkaisuaikoihin.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 090
Samaa minä ihmettelin, kun yritin availla noista ensimmäistä pätkää. Luulin että se on joku huumoripläjäys, kun kömpelö kone lukee siinä hitaalla tahdilla jotain reddit-postauksia. Ei vissiin ollut vitsi kuitenkaan... :D
Sama oli alkuvaikutelma, mutta tempaisikin mukaansa. Ei olisi uskonut alun perusteella että tulee katsottua putkeen kaikki. Samanlaista vetoa kuin Dogvillessä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 682
Tässä olennaisimmat lainaukset tuosta tarpeettoman pitkästä haxor-tarinasta:

TL;DR: CFO forgets his password after vacation, locks his account and the IT admin account in the company's software used to approve payments, including payroll. I create a man-in-the-middle attack so that I can get paid.
TL;DR: Vendor claimed the security holes in my previous tale were fixed, they were not, then claims there are no security holes. I was able to demonstrate arbitrary account takeover (without leaving a trace). Legal threats between companies start.
TL;DR: I own all the monies in all of any bank using %money% and you can too!
TL;DR: Vulnerabilities are maybe fixed(?), politics are dirty, and the media gets involved.

Työntekijä ei ollut suomalainen, mutta yritykset ja se turvaton rahaliikennesovellus olivat. Sitä en osaa sanoa kuinka paljon tarinassa on kertojan omaa suolausta mukana.

Btw. Suosittelen kaikille asiasta kiinnostuneille lukemaan tarinan itse (alkaen tästä). Se on paljon parempi luettuna, kuin youtuben automatiikan höpisemänä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 682
Siitä on aikaa vierähtänyt kun tuon tarinan kokonaisuudessaan luin, mutta minulla on muistikuva, että tämä hemmo olisi ollut suomalainen.
Voi sillä toki kansalaisuus olla, mutta heppu sanoo tuossa tarinassa itse useampaankin kertaan, ettei osaa puhua, eikä myöskään lukea suomen kieltä muutamia yksittäisiä sanoja enempää.
 
  • Tykkää
Reactions: jad
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 206
Viestejä
4 194 564
Jäsenet
70 871
Uusin jäsen
Hedelma

Hinta.fi

Ylös Bottom