Yleistä keskustelua sähköautoista

Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 722
Mikä niistä napeista tekee paskat? Oletko testannut? Ainakin tässä 2024 vuoden Model 3 LR:ssa ratin ”nappien” haptiikka antaa hyvän ja selkeän palautteen niitä käytettäessä ja niiden sijainti on itselle juuri sopiva peukaloon nähden.

Itse ajelen omat ajot enimmäkseen viiksellisellä autolla ja ottaisin kyllä ennemmin napit milloin vain, ihan vain koska mielestäni niiden käyttö on vaivattomampaa. Ainoa miinus tulee siitä, jos ratti on ylösalaisin esim. parkkipaikalla, mutta siihenkin tottui melko nopsaan.
No kyllähän ne suoralla tiellä toimii jossa kädet pysyy samassa paikassa ratissa, mutta vähänkään tiukempi kiertoliittymä niin tekisi varmaan mieli olla käyttämättä vilkkua poistuttaessa. Tässäkin piti keksiä pyörä uudestaan vaikka olemassa oleva ratkaisu toimi moitteetta.
 
Liittynyt
27.02.2022
Viestejä
787
No kyllähän ne suoralla tiellä toimii jossa kädet pysyy samassa paikassa ratissa, mutta vähänkään tiukempi kiertoliittymä niin tekisi varmaan mieli olla käyttämättä vilkkua poistuttaessa. Tässäkin piti keksiä pyörä uudestaan vaikka olemassa oleva ratkaisu toimi moitteetta.
Ei ole vielä tällaista kiertoliittymää tullut vastaan, vaan ihan on voinut normaalisti pitää molemmat kädet ratissa kiinni, jolloin vilkkunappi löytyy ihan tutusta paikasta peukalon alta. Kannattaa muuten huomioida, että Teslassa on suht nopea ohjaus.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.12.2019
Viestejä
76
Teslaa en itsekään halua, ja käynnistysnappinsaisi olla, kuten muutkin napit, ainakin yleisimmät. Kosketusnäytöt ja hipaisukytkimetnei sytytä.

Toyotan bz4x/solterra on ollut mielessä i3:n seuraajaksi. Mutta skoda enyaq voisi olla vielä parempi. KiaEv6 kiinnostelisi kanssa, mutta onko mitä lastentauteja? Pieniakkuinen 4veto, 99% ajasta lataan kotona, kilsoja tulee maltillisesti. Bmw ix3 haluaisin kaikkein eniten itseäni miellyttävän vanhahtavan ohjaamon ja tilojen puolesta, mutta saisi olla 4-veto
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 105
Vielä jännempi juttu on se, että kuinka jotain voikin arvostella niin vahvasti, ilman minkäänlaista kokemusta. :tup:
Montako tuntia pitää koeajaa, että saa todeta, että on paska? Tesla kun kehittäis yhteistyössä Sybianin kanssa suorastaan pärisyttävän käyttöliittymän, niin kokeilisitko ennen kuin toteaisit paskaksi? Onneksi on vaihtoehtoja kaikille.
 
Liittynyt
27.02.2022
Viestejä
787
Montako tuntia pitää koeajaa, että saa todeta, että on paska? Tesla kun kehittäis yhteistyössä Sybianin kanssa suorastaan pärisyttävän käyttöliittymän, niin kokeilisitko ennen kuin toteaisit paskaksi? Onneksi on vaihtoehtoja kaikille.
Käy edes istumassa kyydissä jos ei muuta. Sekin on jo parempi, kuin vain mutuilla paskaksi. :tup:
 
Liittynyt
27.02.2022
Viestejä
787
Istuttu, ajettu ja cybertruckin nähty ja siltikin olen sitä mieltä, että nappivilkkujen keksijä pitäisi viedä saunan taakse. Kelpaako jo?
:sclap:

Oikein hyvä! Mielipiteessäsi ei ole mitään väärä, kuten ei minunkaan. Itseä hiertää ainoastaan se, että osa tulee ilman mitään kokemusta kertoilemaan mikä on paskaa omassa päässä keksittyjen tilanteiden perusteella. Äkkiä sekaan eksyy myös väärää tietoa ja mielikuvia, kuten oli esim. Teslan käynnistysnapin puuttumisen suhteen. :tup:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
950
Osalle kansasta pitäis tehdä sähköauto jonka ovi avataan avaimella, virta päälle avaimella, ajovalmius virta-avaimesta kääntämällä, jonka jälkeen kaiuttimista alkaa kuulua pörinää. Joku savukonekin varmaan sinne taakse vielä lisäefektiksi. Olis sitten mahdollisimman tuttuja ominaisuuksia.
Pörinää ja savua en kaipaa, mutta nuo muut ominaisuudet olisi kyllä täysin tervetulleita omaan sähköautoon. Haluan itse päättää milloin auto on käynnissä ja haluan sen pysyvän käynnissä kunnes toisin komennan. Nykyisissä tämän vallan joutuu luovuttamaan sähköaivolle.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 769
Tuo TM testi, avatkaa asteikkoa 'kierroskestävyys' @Takaisku Kiinalaisissa heikko, BYD Seal olematon. Lämpöongelmia, ylikuumenemista vai mitä?
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
415
Bydin jarrut ei kestänyt kuin pari kierrosta.



MG:ssä renkaat ja jarrut, Teslassa myös jarrut rajoitteena. Smartissa eturenkaat. Cuprassa katoaa tehot.
Missäs radalle ne ajoi?

Teslalla piti ajaa lyhennettyä reittiä ja silti ensimmäisen kunnon jarrutuksen jälkeen jarrut suli niin että toinen jarrutus meinasi mennä pitkäksi savun saattelemana.



Painavat autot vaatii jarruilta enemmän.

Lopussa akut niin kuumana ettei meinannut edes Fiestasta päästä ohi...
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 284
Miksi ihmeessä tavallisille autoille tehdään rata-ajotesti ? Ketä tälläinen testi palvelee ?
Vai oliko TM:n toimituksella tylsää ja jotain kivaa leikkimistä piti keksiä kesäpäivän ratoksi.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 769
Aina samat kysymykset vaikka ratatesti on ollu teknarissa jo... Vuosikymmenen? Aika menee niin nopeaan...
 
Liittynyt
04.11.2018
Viestejä
202
Tuo TM testi, avatkaa asteikkoa 'kierroskestävyys' @Takaisku Kiinalaisissa heikko, BYD Seal olematon. Lämpöongelmia, ylikuumenemista vai mitä?
Tässä vissiin viitataan tähän; Tekniikan Maailma

Kierroskestävyys määritelty näin "Voimalinjan, jarrujen ja renkaiden kesto perättäisillä kierroksilla."

Vertailun autot on kyllä ihan älyttömiä. Jutun otsikko siis "Electric Scandinavian Sports Car of the Year 2024" ja tähän kategoriaan sitten kuuluu järjestävän tahon (ei ollut TM) puolelta niin Ariyaa kuin Taycaniakin. Ovatkohan ottaneet vaan kaikki yli 300hp tehoiset sähkärit.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 566
Viestejä
4 334 496
Jäsenet
72 244
Uusin jäsen
Elkku00

Hinta.fi

Ylös Bottom