Ennenkuin voin muodostaa asiasta mielipidettä, onko tuossa liisauksessa kilometrirajoitus, ja millainen se mahtaa olla?Jos MY 60tkm 3v jälleenmyyntiarvo olisi 35ke (60ke->35ke=25ke menetys) ja rahoituskulut olisivat noin 5000e (Teslan laskurista tulee tuon verran nykyisellä 2,9% korkotarjouksella 5ke käsirahalla), kuukausikulu auton omistamiselle olisi 833e. Samaisen auton saa tällä hetkellä liisattuna hintaan 901e ja siihen kuuluu renkaiden vaihdot, renkaiden säilytys ja kuluneiden renkaiden vaihto. Enkö ymmärrä jotain, vai miksi minusta tuntuu, että tässä tilanteessa on ihan ok maksaa tuo 67e/kk että saan nuo palvelut ja turvan arvon tipahtamiseen?
Lisäksi en jaksa laskea itse, joten onko tuo laskemasi lainan kuukausikulu vain arvonmenetyksen osalle, vai koko auton hinnalle? Jos jälkimmäiselle, tulee huomioida että omistamalla siitä käytetystä autosta saa myöhemmin jotain takaisinkin, liisatusta ei. Kysyn koska 833€/kk kuulostaa aika paljolta jos se jyvitetään vain arvonmenetyksen osuudeksi, kun itse maksan 400€/kk autolainasta n. 30k€ hintaiselle sähköautolle, lainalla koko auto ilman käsirahaa. Tosin korkokin kyllä on mulla pienempi.