Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
17500 jaettuna 20 työpäivällä on 875km päivässä. Missä vaiheessa se sitä myyntityötä tekee"Mukava" duunipaikka ollut tällä myyntitykillä. On saanut viettää laatuaikaa ratissa riittämiin. Kuukausittain ajosuorite 17500 km.
Akku ihan hyvässä hapessa kuitenkin, vaikka mies ehkä ei
![]()
Lähes 600 000 kilometriä ajetun sähköauton akun kunto yllätti autonvalmistajankin
Kyseessä saattaa jopa olla maailman eniten ajettu Hyundai Ioniq 5.www.iltalehti.fi
Pastesin tänne Tesla-huuman ollessa kuumimmillaan jonkun tahon ennustuksen että VW on sähköautoissa markkinajohtaja tulevaisuudessa (Euroopassa). Sille naurettiin enkä itsekkään uskonut siihen mutta taisi osua ennustus paremmin kuin normi foorumihuutelijalla.Erikoinen myydyimpien sähköautojen TOP 10 Saksassa huhtikuussa. 9 kpl Volkkareita ja ja yksi BMW, sekin vasta sijalla 7. Aika paljon kyllä Volkkari ottanut tuulta alleen muissakin maissa tänä vuonna.
Sille naurettiin enkä itsekkään uskonu
17500 jaettuna 20 työpäivällä on 875km päivässä. Missä vaiheessa se sitä myyntityötä tekee![]()
Jotain hämärää tuossa on. Etelä korean präntti kartalla on karkeasti 400x300km. Äijä on siis joka päivä ajanut korean päästä päähän noin hieman asiaa yksikertaistaen.Työpäivien pituudet taitaa olla tyypillisesti pitkiä tuolla päin, ainakin Suomeen verrattuna, mutta silti kun lukee tällaisia älyttömiä päiväsuorituksia, niin tulee pieni epäily, että onko näin oikeasti tapahtunut, vai onko kyseessä vain autofirman mainos.
Yhtenä vaihtoehtona olemme katselleet myös käytettyä e-tron GT:tä, mutta siinä vähän hirvittää maksaa 3 vuotta käytetystä autosta sama raha, millä saisi ihan uudenkin auton. Tesla 3 ja Y on nyt pyörineet vaihtoehtona. Mutta tosiaan, tuossa e-tron GT:ssä on ilmeisesti vanhemman sukupuolen mediasysteemit, niin siinä oli siististi mittariston näyttö ihan normaalin näköinen ja keskinäyttökin siististi integroitu keskikonsoliin. Oli paljon miellyttävämmän näköinen kuin tämä uusi suuntaus, missä näytöt ovat ikäänkuin tabletteja mitkä on liimattu keskikonsolin päälle. Ja käytetyssä autossa myös se etu noihin uusiin nähden, ettei tarvitse joka startilla erikseen napsautella ylinopeushälytyksiä pois päältä.
Vihdoin saatiin päätöksiä tehtyä ja lopulta vaaka kallistui kuitenkin tuohon käytettyyn e-tron GT:hen. Rehellisyyden nimissä täytyy mainita, että sekä Q6 e-tron että A6 e-tron olivat miellyttävämpiä ajaa, mutta tuo kuljettajan näkymä isoine laajakuvanäyttöineen, josta osa peittyy ratin taakse, ei tuntunut omalta. Fiilis tuon GT:n ratin takana oli vain yksinkertaisesti parempi, vaikka se vanhempaa tekniikkaa onkin. Lisäksi tuumailin, että tässä käytetyssä kun oli jo melkein puolet uuden hinnasta sulanut pois, niin ehkä tässä ei arvonalenema ole jatkossa niin suuri kuin jos ostaisi tuollaisen uuden. Q6 ja A6 e-tronien hinta kun karkasi jo lähemmäs 90 k€:oon siinä missä käytetyn GT:n sai alle 60 k€. Aika sitten näyttää oliko valinta oikea![]()
No en nyt tiedä. Molemmat Tesla 3 ja Y olivat miellyttävämpiä ajaa. Tämä e-tron GT on huomattavasti jäykempi ja kovempi. Ja matalahan tämä on.E-tron GT on varmasti hyvä auto ja onhan se kalliimman luokan auto kuin Y/3, niin varmasti eron huomaa.
No en nyt tiedä. Molemmat Tesla 3 ja Y olivat miellyttävämpiä ajaa. Tämä e-tron GT on huomattavasti jäykempi ja kovempi. Ja matalahan tämä on.
Ei tästä ajon perusteella uskoisi että on uutena ollut yli sadantonnin auto.
Ok, en ole itse ajanut niin en tiedä, mutta S:n ero oli noihin niin tuntuva, että olisin luullut tuossakin.
Otitko muuten tuohon mitään turvaa tai onko akkutakuuta vielä? Oon ymmärtänyt vikoja olleen jonkun verran?
Vois mennä toiseen ketjuun, mutta vaikuttaa hiljaiselta ja ajallisesti rajallinen tarjous;
K-lataukselle etukoodi: Mammutti
K-Lataus -20 % koodilla Mammutti
Mammuttimarkkinoiden ajan K-Latauksen latauksista alennus -20 %, kun käytät koodia Mammutti. Koodi on voimassa 15.–25.5. Edun saat syöttämällä etukoodin K-Lataus-sovelluksen kohdassa Oma profiili → Etuu
Tuo kanssa sellainen ihme feature K-latauksen apissa jolla ei varmastikaan saa yhtään uutta asiakasta. Luulisi että kannataisi tuo korjata pikimiten.Missä niin kova hinta on? Ooks varma, ettet ole uloskirjautunu sovelluksesta?
Missä niin kova hinta on? Ooks varma, ettet ole uloskirjautunu sovelluksesta?
Ei kyllä se on vaan saatanan paskaa suunnittelua. Siihen hinta näkymään pitäisi laittaa kissankokoisin kirjaimin että nämä hinnat ovat kirjautumattomilla asiakkaille.. Et ole ainoa joka menee vipuun ja K-lataus menettää paljon asiakkaita tuon takia.eli tämäkin case paljastui käyttäjävirheeksi.
Ei tästä ajon perusteella uskoisi että on uutena ollut yli sadantonnin auto.
Tarkoitatko Henri Posan ulosantia vai iltapulua yleisesti kun puhut "laatumediasta"? Ei ole provokaatio, en vain ole kovin perillä. Olen pitänyt muutamia Posan kirjoittamia juttuja ihan aiheellisina. Pitäisikö olla kriittisempi?Ja jotta ei mene täysin offtopiciksi, niin omiin silmiin osui "laatumedian" tekemä lyhyt juttu Xpengin P7+:sta, jota odotellaan ainakin Eurooppaan ennemmin tai myöhemmin saapuvaksi. Mielenkiintoinen kokonaisuus, jos tuo uumoiltu 40 k€ hintataso pitää kutinsa: Jos tämän auton todella saa 40 000 eurolla, ovat muut valmistajat äkkiä ihmeissään
Eiks se ole vain yleinen mielipide siitä, että iltapäivälehdet ovat tällaisia b-luokan tiedonlähteitä. En siis kohdistanut piikkiä miltään osin toimittajan ulosantiin tai asiantuntemukseen, vaikkakin tuossa jutun lopussa lukee, että kyseinen juttu pohjautuu Xpengin masinoimaan ja maksamaan vierailuun KiinassaTarkoitatko Henri Posan ulosantia vai iltapulua yleisesti kun puhut "laatumediasta"? Ei ole provokaatio, en vain ole kovin perillä. Olen pitänyt muutamia Posan kirjoittamia juttuja ihan aiheellisina. Pitäisikö olla kriittisempi?
Mihin mahdat verrata? Ihan samaa ripulia minusta nuo kaikki ovat. ABC:n on ylivoimaisesti ärsyttävin, kun sovellusta joutuu jopa käyttämään, kun ei voi vain heilauttaa donglea. Nesteen appi on varmaan kaikkein karuin esitys.Koko K-lataus-sovellus on sellainen kankea ja vanhentunut buginen kasa sitä itseään, että se täytyisi räjäyttää taivaan tuuliin. On täysin käsittämätöntä, että UI ja toiminnallisuus ovat kuin epämiellyttävä röyhtäisyn tuulahdus kymmenen vuoden takaa.
K-ryhmä antaa kyllä turhaa tasoitusta kilpailijoille, kun huomioidaan sekin, että kaikenlainen laturisäätö on noilla varsin yleistä - se toki on uusilla latureilla hiukan vähentynyt.
En kyllä keksi oikein muuta kankeutta kuin satunnaiset uloskirjautumiset ja melkein joka kerta tapahtuvat "päivitykset" käynnistyksessä.Koko K-lataus-sovellus on sellainen kankea ja vanhentunut buginen kasa sitä itseään, että se täytyisi räjäyttää taivaan tuuliin. On täysin käsittämätöntä, että UI ja toiminnallisuus ovat kuin epämiellyttävä röyhtäisyn tuulahdus kymmenen vuoden takaa.
K-ryhmä antaa kyllä turhaa tasoitusta kilpailijoille, kun huomioidaan sekin, että kaikenlainen laturisäätö on noilla varsin yleistä - se toki on uusilla latureilla hiukan vähentynyt.
Ikävä viivästyminen - olisi varmasti kysyntää tuolle. Mutta vetääkö jo nykymalliston myynti niin hyvin, että pitää kasvattaa tuotantokapasiteettia ennen uuden mallin tuontia?VW ID2 ensiesittely siirtyy 2025 lopulta vuoden 2026 ensimmäiselle neljännekselle. Tilattavissa saman vuoden pääsiäisen jälkeen ja toimitukset loppukesästä alkaen.
![]()
VW verschiebt ID.2 schon wieder, erst werden ID.3 und 4 überarbeitet
Volkswagen verschiebt die Präsentation des günstigen ID.2 schon wieder. Dafür will der Konzern noch 2025 einen komplett überarbeiteten ID.4 vorstellen und auch der ID.3 erhält ein umfassendes Facelift - das aber laut Gerüchteküche dann auch erst 2026.winfuture.de
Natsaa itselle aika hyvin kun menee ensi vuoden elokuussa ID3 liisari vanhaksi - voisi hyvin vaihtaa pienempään pieniakkuisempaan kärryyn ton jälkeen.VW ID2 ensiesittely siirtyy 2025 lopulta vuoden 2026 ensimmäiselle neljännekselle. Tilattavissa saman vuoden pääsiäisen jälkeen ja toimitukset loppukesästä alkaen.
![]()
VW verschiebt ID.2 schon wieder, erst werden ID.3 und 4 überarbeitet
Volkswagen verschiebt die Präsentation des günstigen ID.2 schon wieder. Dafür will der Konzern noch 2025 einen komplett überarbeiteten ID.4 vorstellen und auch der ID.3 erhält ein umfassendes Facelift - das aber laut Gerüchteküche dann auch erst 2026.winfuture.de
Tämä on kyllä hyvin mielenkiintoinen auto etenkin työsuhdeautoksi, kun tuo kiinteä 170€ veroetu korostuu näissä halvoissa autoissa. Vuodelle 2025 laskettuna 30k€ sähköauton käyttöetu olisi 325€/kk ja jos päästäisiin siihen 25k€ hintaan niin enää 255€/kk.. Aikas halpaa ajamista ihan uudelle ja varsin pätevältä vaikuttavalle autolle.Natsaa itselle aika hyvin kun menee ensi vuoden elokuussa ID3 liisari vanhaksi - voisi hyvin vaihtaa pienempään pieniakkuisempaan kärryyn ton jälkeen.
Ei tavallaan enää uutinen, tässä pätkä Tekniikan maailman uutista helmikuulta:VW ID2 ensiesittely siirtyy 2025 lopulta vuoden 2026 ensimmäiselle neljännekselle. Tilattavissa saman vuoden pääsiäisen jälkeen ja toimitukset loppukesästä alkaen.
![]()
VW verschiebt ID.2 schon wieder, erst werden ID.3 und 4 überarbeitet
Volkswagen verschiebt die Präsentation des günstigen ID.2 schon wieder. Dafür will der Konzern noch 2025 einen komplett überarbeiteten ID.4 vorstellen und auch der ID.3 erhält ein umfassendes Facelift - das aber laut Gerüchteküche dann auch erst 2026.winfuture.de
Toyotan vastine Subarun Trailseekerista. Toyotan keula sopii omaan silmään paremmin. Kovasti odotan, milläin nämä ovat saatavilla ja mihin hintaan.Ja onko tämä nyt sitten Säköfarkku Tojotalta ? Ainakin näyttää siltä.
Voisin kuvitella että myy suomessa hyvin sitten kun tulee.
Aika turha laskea siihen siirron osalta muuta kuin siirto+vero, kun sähkö on oltava vaikka ajat bensalla ja maksat perusmaksut sun muut joka tapauksessa.Aamun sanomalehtikatsaus menossa ja tässä yksi nosto.
Minua on jo pidempään ärsytäänyt näissä keskusteluissa ( täällä ja lehdissä ) se että kun sähkön hinnasta puhutaan ja kuinka paljon auton lataaminen maksa, niin aina unohdetaan se siirtomaksu. Vaikka sähkö oli ilmaista , siirtomaksu ja verot on siellä kuitenkin.
Kertoo myös tämänkin jutun kirjoittajan "ammattitaidosta".
Myös tuon Sakan kaverin laskutoimitukset hymyilyttää.
![]()
Kuinka paljon bensa- ja sähköauton ”polttoaine” maksaa 100 kilometrillä? Valtava ero
Autokauppaketju kertoo asiakkaidensa yllättyneen sähköautoilun kustannuksista.www.iltalehti.fi
Vaikka minäkin saisin ilmaista sähköä vuorokauden ympäri, niin hinta on kuitenkin sen 7 senttiä/kWh. ( siirron perusmaksu ,siirtomaksu, huoltovarmuusmaksu, sähkövero + sähköä myyvän yhtiön perusmaksu).
On hieman eri asia puhua tuossakin jutussa mainitusta 0,5 cent /kWh tai sitten 7 c/kWh + 0,5c /kWh. Aika iso ero.
Ei ne mitään pienempää penkkiä sinne laita, vaan ruuvaavat sinne tilanjakajan, jolloin yksi leveä penkki muuttuu juridisesti kahdeksi penkiksi.Kipin kapin kauppaan ostamaan Buzz. Tollasesta leveäpenkkisestä Buzzista tulee vielä yhtä haluttu kun Ferrari GTOsta tai lokkisiipi Mersusta.
![]()
Volkswagenilla outo korjauskampanja: Sähköauton takapenkki on liian leveä
Takimmaisella penkkirivillä pitäisi Yhdysvaltain turvallisuusmääräysten mukaan olla kolmet turvavyöt, kun nyt niitä on vain kahdet.www.tekniikkatalous.fi
Volkkari laittaa pienemmän penkin taakse.
Ihan asiallisen näköinen kyllä omaan silmään. Ilmeisesti myös valmistus Subarun tehtaalla.Toyotan vastine Subarun Trailseekerista. Toyotan keula sopii omaan silmään paremmin. Kovasti odotan, milläin nämä ovat saatavilla ja mihin hintaan.
Kenties kannattaisi säätää se ratti oiken ? Ei se peitä yhtään mitään, niinkuin Audin viisas insinööri on sen suunnitellut. Asia on otettu aika hyvin huomioon kun siihen perehtyy hieman.
VW ID2 ensiesittely siirtyy 2025 lopulta vuoden 2026 ensimmäiselle neljännekselle. Tilattavissa saman vuoden pääsiäisen jälkeen ja toimitukset loppukesästä alkaen.
![]()
VW verschiebt ID.2 schon wieder, erst werden ID.3 und 4 überarbeitet
Volkswagen verschiebt die Präsentation des günstigen ID.2 schon wieder. Dafür will der Konzern noch 2025 einen komplett überarbeiteten ID.4 vorstellen und auch der ID.3 erhält ein umfassendes Facelift - das aber laut Gerüchteküche dann auch erst 2026.winfuture.de
Kuinkaha monta kertaa Volkkarin ostajat ottaa tuon märän rätin naamalleen, että pari vuotta vanhassa autossa on jo SER-softa? Itelle pelkästään tämä on jo este. Volkkarin ostamiseen.Tuleekohan ID2 siis uudella MEB Plus alustalla?
Tuota ID2:n myöhästymistä isompi uutinen on mielestäni tämä: Ensi vuonna VW lanseeraa siis MEB Plus alustan ja uudistaa ID3, ID4 ja ID7 mallit vissiin "perinteisemmän" volkkarin näköisiksi. Samalla vissiin intotainment päivittyy ja vanhat ohjelmistot jätetään taas roikkumaan? Toivottavasti sisällä päästään eroon haptisista napeista.
Lisäksi akkuja (varmaan ainakin hinnaston alapäässä) tulee siirtymään LFP -tekniikkaan. Tämä voi mahdollistaa halvempia hintoja ja paremmin ladattan (sinne 100% asti) akun:
![]()
Volkswagen revamps its EV strategy with new platform, cheaper batteries
Volkswagen will shake up its electric car lineup starting in 2026 with a new platform, cheaper battery tech, and a design refresh aimed at making EVs more affordable and appealing.www.arenaev.com
Kuinkaha monta kertaa Volkkarin ostajat ottaa tuon märän rätin naamalleen, että pari vuotta vanhassa autossa on jo SER-softa? Itelle pelkästään tämä on jo este. Volkkarin ostamiseen.
Jotkut vaan ostaa auton itse auton takia, ei softan. Kun kaikki on kerrran säädetty paikoilleeen, niin ei sinne ruudulle nyt juurikaan asiaa enään ole....pari vuotta vanhassa autossa on jo SER-softa? Itelle pelkästään tämä on jo este. Volkkarin ostamiseen.
Jos se alakulma sulla peittyy ratin taakse, niin eihän sinne jää yhtään mitään mistä jäisit paitsi tai että siellä olisi edes jotain mitä pitäisi seurata. Vai onko ? Mielestäni murheista pienin liittyen tuohon näyttöön.Onko muuten joku oikeasti saanut säädettyä tuollaisen uuden Audin (A5/A6/Q6) ratin niin, ettei se peitä lainkaan tuota MMI-näyttöä? Kävin eilen taas Audi-liikkeessä ja samalla kävin ihan ajan kanssa säätelemässä sekä rattia että penkkiä ja en millään löydä sieltä sellaista asentoa, millä ratti ei ainakin osaa tuosta MMI-näytöstä peittäisi.
Jos se alakulma sulla peittyy ratin taakse, niin eihän sinne jää yhtään mitään mistä jäisit paitsi tai että siellä olisi edes jotain mitä pitäisi seurata. Vai onko ? Mielestäni murheista pienin liittyen tuohon näyttöön.
Isompi ongelma omalla setupilla on se, että näyttö on aavistuksen kaukana. Joutuu aavistuksen kurkottamaan. Varsinkin jos parkissa näprää enemmän näyttöä.
"Kännykkäsukupolvi" odottaa että uutta softaa tippuu määräajoin. Pääasia että softa tulee, sisällöllä ei niin väliä. Kuola suunpielissä odotetaan uutta softaversiota, ja sitten kuitenkin kaikki on ihan niinkuin ennenkin isossa kuvassa.En ole alkuunkaan ymmärtänyt sitä, että miksi jotkut ovat vaatimassa että autoon pitäisi saada softapäivityksillä uusia ominaisuuksia ja vieläpä ilmaiseksi?