Eikö ihminen saa olla tavoitettavissa vaikka ei olisi töissä?Sanon vaan kerran, koska sinulla on eri näkemys asiasta. Minulla on työkännykkä ja oma kännykkä erikseen. Näin omat viestikanavat on puhtaita, omat viestit ei häiritse töitä ja tärkeimpänä - voin lopettaa työt päivän päätteeksi ja jättää ihan kaikki työhön liittyvät asiat "töihin", vaikka olisin etätöissä. Kun työkännykkä = oma kännykkä, niin viestitulva oli suuri ja meni välillä työasiat ja omat sekaisin. Jatkuva viestitulva vie keskittymisen pois palavereissa ja itse olen omassa yksityiselämässäkin rajoittanut ilmoituksia, niin en ole somesta riippuvainen. Täältäkin saan ilmoituksen sähköpostiin vain myynti-ilmoituksista, joita on harvakseltaan.
Yritän tässä ajatuksenvirrassa vaan sanoa, että jatkuva viestitulva ei ole sekään hyväksi ja voi ylikuormittaa herkemmän henkilön aivoja ja aiheuttaa stressiä. Varsinkin nyt lomakautena.
--
Valitan offtopiccia, mutta tuo tavoitettavissa oleminen ja jatkuva viestitulva ei ole terveellistä (mielelle) ja ei todellakaan tarpeellista. Terveysdata toki on, mutta jätin sen tämän viestin ulkopuolelle.
Itsellä älykello palvelee omaan puhelimeen liitettynä "viestikanavana". Todella kätevää kun voi helposti katsoa vaatiiko puhelimeen tullut viesti nopeaa reagointia vai ei, samanlaiset "turhakkeet" löytyy myös muilta perheenjäseniltä ja palaute on ollut pelkästään positiivista... toki nuo on ohjelmoitu jokaisella omien mieltymysten mukaan ja "viestitulva" ei häiritse kun/jos niin haluaa.
Ei tulisi mieleenkään liittää mitään työpuhelinta omassa ranteessa olevaan älykelloon...
Lisäys: On muuten mukavaa olla esim. kalassa tai muuten vaan harrastamassa, kun puhelimen voi laittaa äänettömälle ja "unohtaa" sen reppuun/veneen penkin alle. Kellon kautta voi sitten seurailla mahdollisia viestejä ja ei muiden tarvitse kuunnella sitä sinun puhelimen piipitystä, lisäksi jää se turha puhelimen jatkuva vilkuilu pois....
Viimeksi muokattu: