Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Liittynyt
10.04.2019
Viestejä
14
Sonyissa on ongelmana tuo, että ne ovat Suomessa hyvin premium-hintaluokkaa. Eli jos Sony on oltava, niin sellaista harvoin löytyy hyvästä tarjouksesta. Tuo A80L on selvästi parempi kuin X90L kaikessa paitsi kirkkaudessa, mutta 2000€ 65" OLEDista on hieman tyyristä. Samaten 2300€ 65" miniledistä on todella paljon.

Niin tai näin, tuo X90L lienee aika verrattavissa nykyiseen telkkariisi, OLED ja miniled ovat parempia. Itse ottaisin noista tuon OLEDin.
OLED ei miellyttäny silmää.. Sitä lähettii hakee mut tossa X90L:ssä oli parempi kuva.. Otettiin se.. Olemme tyytyväisiä..
 
Liittynyt
10.04.2019
Viestejä
14
Millä tavalla koit, että kuva oli parempi?
No siis, kuva ei ollut yhtä terävä ja tarkka kuin takana olevassa X85L:ssä joka on heikompi malli kuin mukaan lähtenyt X90L (ei esillä).. Musta oli kyllä mustaa (yllätys) mutta siinä valaistuksessa esim. kuva ei yksinkertaisesti miellyttänyt.. Epätarkka kuva.. Epäterävä ja hailakka.. Emäntä sano ensin et ”Mä tykkään kyllä tosta toisesta kuvasta enemmän” ja mun kommentti siihen oli ”Tiäks, mä olen iha samalla linjalla, tykkään kans..” Olkoonki vaa ovh 3000€ OLEDi 2000€ hinnalla mut jos 1600€ saa omaa silmää miellyttävämmän, tarkemman ja valovoimasemman kuvan ni miksei.. Käytännössä rauta on sisällä samaa, vain paneeli erona; OLED vs Full Array LED.. ‍:rolleyes: Makuasioita sano musti, vai miten se meni..
 
Liittynyt
27.08.2018
Viestejä
219
Melko lailla naulan kantaan.. Plus epäterävä ja epätarkka ja suorastaan huono kuva..
Katselukulmat tuossa X90L taitaapi olla merkittävästi kehnommat. Mutta jos suoraan edestä katselee ja pääosin kirkkaassa päivänvalossa, niin siihen tarkoitukseen varmasti ok hankinta. Toki heijastukset OLEDissa olisivat olleet pienemmät. Ja kirkkautta olisi saanut hieman lisää ottamalla sen C3 kovaan 1400e alehintaan.

Kuulostaa jotenkin erikoiselta tuo "epätarkka kuva". Liekö mitkä asetukset olleet tv:ssä päällä + mikä oli lähdemateriaali. Kaupan tiloissa esittelymateriaalien perusteella ei pääosin valintaa kannattaisi tehdä. Mutta loppupeleissä tärkeintä toki on, että itse tykkää katsomansa tv:n kuvasta.
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
979
Muutaman 4K HDR pätkän katsonut nyt C3 77":lla ja hiton hyvältä näyttää, en oikein keksi parantamisen tarvetta kuvalle. Eiköhän tällä muutama vuosi pärjätä hienosti ja katsoo sitten, josko jotain uutta kiinnostavaa olisi markkinoilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 899
Jäi myös vähän auki että mitä paskaa oli materiaalina jos kuva näytti oledissa epätarkalta.
Eikös siellä telkkarikanavat yleensä pyöri?

Ja netti niin hidas, että mitään kunnon materiaalia ei pysty katsomaan, kun lataa?

Jo 85" TCL oli hyvällä materiaallilla ihan kelpo peli. Ei toki mikään huippu kumminkaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 899
Muutaman 4K HDR pätkän katsonut nyt C3 77":lla ja hiton hyvältä näyttää, en oikein keksi parantamisen tarvetta kuvalle. Eiköhän tällä muutama vuosi pärjätä hienosti ja katsoo sitten, josko jotain uutta kiinnostavaa olisi markkinoilla.
:thumbsup: Seuraava "hyppy" sitten joskus 83" :) Mutta 77" on varmaan kuva-alaltaan jo tosi pitkäksi aikaa täysin riittävä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 327
:thumbsup: Seuraava "hyppy" sitten joskus 83" :) Mutta 77" on varmaan kuva-alaltaan jo tosi pitkäksi aikaa täysin riittävä.
Olohuoneen ykköstelkkari päivittyy vasta sitten seuraavaksi, kun "OLED tasoista" kuvaa saa järkihintaan +100" koossa. Siihen asti täytyy tyytyä LCD:n tarjoamaan kuvaan. Nyt siis vuoden ollun käytössä TCL 98c735, joka on kyllä monilta osin ollut todella positiivinen kokemus. Tuossa on vielä reilu 4 vuotta onsite takuuta jäljellä eli eiköhän 4 vuoden päästä viimeistään OLEDien hinnat tuossa isommassa koossa ole tullut sen verran alas, että voi alkaa miettimään korvaajaa :)
 
Liittynyt
05.11.2021
Viestejä
86
Tuli katsottua super8-leffa suoratoistosta ja ihan lopussa kun kuva menee pimeäksi ennen tekstejä, tuli silminnähtävä "valovuoto" ja joku pystysuora viiva. Katselin aivan pilkkopimeässä ja aiemmin ei ole tullut moista huomattua. Otin kuvankin pysäytyskuvasta kännyllä 10 sekunnin valotusajalla, joten ei ihan noin graavilta luonnossa näytä. Mistähän lie johtuu? Telkkuna LG:n B2 oled
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
249 657
Viestejä
4 352 580
Jäsenet
72 469
Uusin jäsen
supersykke

Hinta.fi

Ylös Bottom