Mikä konetiskiaine?

Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 829
En nyt sanoisi että täysin turtunut olen. Helposti haistaa jos vaihtuu pyykinpesuaine. En vaan onnistu noista astioista haistamaan mitään vaikka löyhkäfairia käytän.

Edit. Ymmärrän kyllä jos on haju yliherkkä niin kuvitellut asiatkin saattaa aiheuttaa ärtymystä.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 479
En nyt sanoisi että täysin turtunut olen. Helposti haistaa jos vaihtuu pyykinpesuaine. En vaan onnistu noista astioista haistamaan mitään vaikka löyhkäfairia käytän.

Edit. Ymmärrän kyllä jos on haju yliherkkä niin kuvitellut asiatkin saattaa aiheuttaa ärtymystä.
Hieno piikki, mutta ohi menee ja vahvasti. Tai sitten mielikuvitukseni voima on lähes rajaton, koska täysin poikkeuksetta jos olen jonkun asunnossa sen Fairyn löyhkän havainnut, kysymällä/kommentoimalla on varmistunut että se tosiaan on käytössä. :D

Vittuilusi toimisi myös hieman paremmin jos olisin ainoa hajusta valittaja, mutta netti täynnä keskusteluja samasta aiheesta, ulkomaita myöten.

Mutjoo, se toisaalta tiedetään ihan tieteellisestikin, että eri ihmisten aivot rekisteröivät hajuja ja makuja hieman eri tavalla (esim. case korianteri), joten voihan se olla että Fairyssä käytetään jotain sellaista ainetta, jolle toiset turtuvat heti/eivät ole yhtään herkkiä ja toiset haistavat naapurikorttelistakin.
 
Viimeksi muokattu:

Raaka

Tukijäsen
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
674
Ei tännekkään tule enää toistamiseen Fairyn tabletteja. Kerta erehdys riittää

Ihan järkyttävälle teolliselle liuokselle haisee astiat sen jälkeen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
813
Itselläni kanssa ollut tuota hajuongelmaa Fairyn tablettien kanssa. Kokeiltu aina pussillinen kolmella eri koneella ja jos laittoi kattilapesun eikä yhtään muoviastiaa koneeseen, niin hajua ei jäänyt kovin paljon kiinni. Muoviastia kyllä haisi aina voimakkaalle.
Nykyään ollut jo monta vuotta käytössä Finishin Power Ball versio napeista, Mielen koneella ja tämä on ollut hyvin pesevä ja hajuton yhdistelmä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
208
Kyllä Fairy tosiaan jollekin haisee ja kone ei ehkä täysin huuhtele sitä pois, mutta Fairy on ollut ainoa mikä pesee astiat puhtaaksi meidän koneella. Finishiä kokeillut pari kertaa ja taas parhaillaan käytössä ja aterimet ei vaan lähde puhtaaksi sama mitä tekee. Fairyllä ei ollut mitään ongelmia. Itseä se Fairyn haju ei siis ole haitannut.

Jännästi tuntuu, että ihan sama mitä muutoksia tekee, vaihtuuko kone tai pesuaine tai vaikka vaan paikka, niin tuntuu että aina on huonommin kuin ennen. :lol: Ihan sama kaikkien pesulaitteiden kanssa ja myös viimeksi kuivausrummun kanssa. Ketuttaa kun uudet laitteet toimii huonommin kuin vanhat.

Putsaan APK:n vain tarvittaessa, enkä kyllä suodattimesta ole ikinä löytänyt mitään, vaikka astioita ei huuhdella ennen koneeseen laittoa. Tottakai lihapullat ja isommat ruoantähteet laitetaan biojätteeseen ennen astioiden koneeseen laittoa. Ehkä suodatin tulee tarkistettua kerran vuodessa eli nykyisen koneen kanssa noin kymmenen kertaa.
 
Liittynyt
13.09.2018
Viestejä
80
Olen kans fairyn tabletteja käyttänyt vuosia, koska pesee parhaiten, ja olen yliherkkä hajuille, mut ei nämä käytössä tai sen jälkeen haise.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
2 007
Kylläpäs kannattaa. Muuten proteiinit palavat astioihin kiinni, kun käyttää korkeita pesulämpötiloja.
Enpä ole tuollaiseen vielä törmännyt vaikka on samalla tavalla tullut käytettyä koneita jotain 30 vuotta...

Jotenkin tuo astioiden esihuuhtelu ennen koneeseen laittoa tuntuu itsestä järjettömälle. Koneissa hinkataan jollain ekopesulla joka käyttää vettä pari litraa koko pesuun ja huuhteluun mutta astioita huuhdellaan juoksevan veden alla. Tosin en itse näissä ajattele lainkaan veden- tai sähkönkulutusta vaan ihan ajatuksena, jos on pesukone niin miksi mitään tarvisi ennen sinne laittoa huuhdella, samalla vaivalla sen sitten jo pesee käsin...
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
249 680
Viestejä
4 353 197
Jäsenet
72 469
Uusin jäsen
supersykke

Hinta.fi

Ylös Bottom