Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 970
Katos toi läpi. Guía para configurar la imagen de tu Smart TV TCL C645, C745, C805 y C845: los mejores settings
Firmiksistä yms. jutustelua käyttäjien kesken.
Huh, nyt on Spanish-lessons otettu ja säädöt tehty. Nyt täytyy kyllä myöntää, että mun henkilökohtainen ongelma on yksinkertaisesti se, että mä en ymmärrä mitkä kriteerit määrittelevät nk. "hyvän kuvanlaadun" ja mitkä ei. Eli tässäkin ohjeessa movie mode on se mitä muokataan ja pitkälti samoja asioita tehdään jokaisessa videossa/artikkelissa mitä netistä löytää. Vinkkinä kaikille, että jokaiselle kuvamuodolle (HDR, HDR10, SDR, Dolby Vision jne) tehdään säädöt erikseen ja silloin, kun kyseistä formaattia jostakin televisioon tuotetaan. Eli vain yhden kerran asetusten tekeminen ei riitä. Saattoi olla noobie kommentti, mutta niinhän mä oonkin.

Nyt sitten itse movie-tilan säätämisen lopputulos. Kuva on kerrassaan upean näköistä säätöjen jälkeen, mutta mun aivot haluavat jotenkin yli kirkasta ja terävää ainakin toistaiseksi. Jos taas vertaan eiliseen fudiksen katsomiseen niin Smart HDR oli kaikista terävin ja kirkkain. Miellytti siis omaa silmää eniten. Eli mun silmät eivät näe niitä virheitä joita todennäköisesti joku muu näkee. Smart HDR on miltei sama kuin "Dynamic" tila, joten todella kirkasta matskua ja varmaan ylivalotusta joissakin tilanteissa. Fudikset tosin tulee Mtv Katsomosta ja sehän ei ole formaatiltaan mitään supertarkkaa kuvaa, mutta sinne päin Ehkäpä pitää viikonloppuna katsoa joku 4k leffa ja vertailla nyt säädettyä movie-modea näihin preset-tiloihin. Ehkäpä sieltä mustan erot pistää sitten eniten silmään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 812
Huh, nyt on Spanish-lessons otettu ja säädöt tehty. Nyt täytyy kyllä myöntää, että mun henkilökohtainen ongelma on yksinkertaisesti se, että mä en ymmärrä mitkä kriteerit määrittelevät nk. "hyvän kuvanlaadun" ja mitkä ei. Eli tässäkin ohjeessa movie mode on se mitä muokataan ja pitkälti samoja asioita tehdään jokaisessa videossa/artikkelissa mitä netistä löytää. Vinkkinä kaikille, että jokaiselle kuvamuodolle (HDR, HDR10, SDR, Dolby Vision jne) tehdään säädöt erikseen ja silloin, kun kyseistä formaattia jostakin televisioon tuotetaan. Eli vain yhden kerran asetusten tekeminen ei riitä. Saattoi olla noobie kommentti, mutta niinhän mä oonkin.

Nyt sitten itse movie-tilan säätämisen lopputulos. Kuva on kerrassaan upean näköistä säätöjen jälkeen, mutta mun aivot haluavat jotenkin yli kirkasta ja terävää ainakin toistaiseksi. Jos taas vertaan eiliseen fudiksen katsomiseen niin Smart HDR oli kaikista terävin ja kirkkain. Miellytti siis omaa silmää eniten. Eli mun silmät eivät näe niitä virheitä joita todennäköisesti joku muu näkee. Smart HDR on miltei sama kuin "Dynamic" tila, joten todella kirkasta matskua ja varmaan ylivalotusta joissakin tilanteissa. Fudikset tosin tulee Mtv Katsomosta ja sehän ei ole formaatiltaan mitään supertarkkaa kuvaa, mutta sinne päin Ehkäpä pitää viikonloppuna katsoa joku 4k leffa ja vertailla nyt säädettyä movie-modea näihin preset-tiloihin. Ehkäpä sieltä mustan erot pistää sitten eniten silmään.
Sun silmät määrittelee hyvän kuvan. Itse olet tyytyväinen kuvaan, niin silloin säädöt onnistuneet. Jotkut tykkää kirkkaammasta kuvasta, kun toiset taas viilaa kirkkautta pois. Tuo on yksilöllistä. Pääasia, että olet itse säätöihin tyytyväinen säätöjen kanssa painimisen jälkeen.
 
Liittynyt
04.05.2021
Viestejä
60
LG C3 77" osto olisi verkkokauppa.comin tarjouksesta harkinnassa.

Kuvanlaatu/paneeli varmasti mainio mutta huolettaa webOS elinikä ja applikaatiotuki esim. 5-10 vuoden päähän ajateltuna. Kuinka hyvin LG on pitänyt yllä aikaisempia malleja?

USB-laitteelle tallennuksesta oli netissä vähän epämääräistä keskustelua. Onko tuossa siis perus 2 viritintä ja toimiiko siten kahden eri nipussa olevan kanavan tallennus normaalisti? Voi kahden kanavan tallennuksen lisäksi katsoa TV:stä jomman kumman tallennuksessa olevan nipun muita kanavia?

Käsi tottunut Samsungin pieneen kaukosäätimeen, mitenhän suuri järkytys tuo LG:n magic remote tulee olemaan?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 473
huolettaa webOS elinikä ja applikaatiotuki esim. 5-10 vuoden päähän ajateltuna. Kuinka hyvin LG on pitänyt yllä aikaisempia malleja?
LG aloitti hiljattain webOS: Renew -ohjelman, jossa vanhemmat laitteet alkaa saamaan versiopäivityksiä pelkkien korjauspäivitysten sijaan/lisäksi

C3 kun on 2023 malli, niin tuon mukaan ainakin webOS 27 (2028) asti olisi tulossa päivityksiä.

Muutoin taas kannattaa enemmän tarkastella näiden tarpeellisten sovellusten tuki, joka LG:llä ulottuu varsin pitkälle:
Disney+ - tuki webOS 3.0 alkaen, eli vuosimallista 2016 (C6 jne.)
HBO Max - tuki webOS 3.5 alkaen, eli vuosimallista 2017 (C7 jne.)

Eli tuossa alkaa olemaan jo 7-8 vuotta vanhat laitteet edelleen tuettuna ja tuki jatkunee, kunnes näiden palvelujen tarjoajat muuttavat sovelluksessa jotain niin paljon, että tukea ei voida enää antaa (uudempia koodekkeja mitä kyseiset televisiot ei tue tms.).
 
Liittynyt
19.11.2021
Viestejä
116
LG C3 77" osto olisi verkkokauppa.comin tarjouksesta harkinnassa.

Kuvanlaatu/paneeli varmasti mainio mutta huolettaa webOS elinikä ja applikaatiotuki esim. 5-10 vuoden päähän ajateltuna. Kuinka hyvin LG on pitänyt yllä aikaisempia malleja?

USB-laitteelle tallennuksesta oli netissä vähän epämääräistä keskustelua. Onko tuossa siis perus 2 viritintä ja toimiiko siten kahden eri nipussa olevan kanavan tallennus normaalisti? Voi kahden kanavan tallennuksen lisäksi katsoa TV:stä jomman kumman tallennuksessa olevan nipun muita kanavia?

Käsi tottunut Samsungin pieneen kaukosäätimeen, mitenhän suuri järkytys tuo LG:n magic remote tulee olemaan?
Hyvin on pitkäikäistä kuten AeshmA kuvaili, erityisesti tuon uuden 5v-suunnitelman vuoksi.

Tuplavirittimiä ei löydy LG:ltä, että jos pakko tallennella ja katsoa eri kanavaa niin sitten takaisin Samsungin/Sonyn suuntaan.

Itse ainakin Magic Remotesta tykkään, erityisesti kun jokaisen numeronäppäimen taakse saa pitkällä painalluksella suoratoistopalvelut, niin saa kaikille näppäimille jotain tekemistä. Kirjoittamista vaikkapa YouTubeen en haluaisi edes kuvitella ilman kaukkarista löytyvää osoitinta, mutta toki sen saa tehtyä vaikkapa erillisellä näppäimistöllä jos paljon haeskelee asioita.
 
Liittynyt
21.09.2023
Viestejä
11
Hyvin on pitkäikäistä kuten AeshmA kuvaili, erityisesti tuon uuden 5v-suunnitelman vuoksi.

Tuplavirittimiä ei löydy LG:ltä, että jos pakko tallennella ja katsoa eri kanavaa niin sitten takaisin Samsungin/Sonyn suuntaan.

Itse ainakin Magic Remotesta tykkään, erityisesti kun jokaisen numeronäppäimen taakse saa pitkällä painalluksella suoratoistopalvelut, niin saa kaikille näppäimille jotain tekemistä. Kirjoittamista vaikkapa YouTubeen en haluaisi edes kuvitella ilman kaukkarista löytyvää osoitinta, mutta toki sen saa tehtyä vaikkapa erillisellä näppäimistöllä jos paljon haeskelee asioita.

tai jos edelleenkin haluat älgeen -ilman tuplavirittimiä- niin sitten digiboxi-ostoksille, niin voit tallentaa jopa 5 - 15 kanavaa yhtäaikaa riippuen virittimistä sekä tallennusmedioiden tyypistä eli normi kovo vai ssd
 
Liittynyt
01.05.2024
Viestejä
4
LG C3 77" tarjous on kyllä kova. Ainoa mitä tässä nyt itse pohtii on S95C 65". Kooksi 65 voisi riittää just sen hetken kun alkaa harmittelemaan et miksi ei ottanut isompaa
 
Liittynyt
26.12.2022
Viestejä
137
LG aloitti hiljattain webOS: Renew -ohjelman, jossa vanhemmat laitteet alkaa saamaan versiopäivityksiä pelkkien korjauspäivitysten sijaan/lisäksi

C3 kun on 2023 malli, niin tuon mukaan ainakin webOS 27 (2028) asti olisi tulossa päivityksiä.

Muutoin taas kannattaa enemmän tarkastella näiden tarpeellisten sovellusten tuki, joka LG:llä ulottuu varsin pitkälle:
Disney+ - tuki webOS 3.0 alkaen, eli vuosimallista 2016 (C6 jne.)
HBO Max - tuki webOS 3.5 alkaen, eli vuosimallista 2017 (C7 jne.)

Eli tuossa alkaa olemaan jo 7-8 vuotta vanhat laitteet edelleen tuettuna ja tuki jatkunee, kunnes näiden palvelujen tarjoajat muuttavat sovelluksessa jotain niin paljon, että tukea ei voida enää antaa (uudempia koodekkeja mitä kyseiset televisiot ei tue tms.).
In LG's presentation this week, it outlined its plans in more detail. All 2022 models are planned to get webOS versions up to webOS 26; 2023 LG TVs will get versions up to webOS 27; and 2024 models will get webOS versions up to webOS 28.
Tarkoittaakos tämä nyt sitä, että minäkin saan mahdollisesti paremman käyttöjärjestelmän jossain vaiheessa tähän 2022 QNED (a7 gen5) telkkuun?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 473
Tarkoittaakos tämä nyt sitä, että minäkin saan mahdollisesti paremman käyttöjärjestelmän jossain vaiheessa tähän 2022 QNED (a7 gen5) telkkuun?
LG:n suunnitelmat ovat OLED, QNED8K ja ehkä muita 2022 mallistosta, joten ei kannata pidätellä hengitystä.

 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 891
Samsungin oledeissa banding ei ilmeisesti ole ongelma, noin yleisesti ainakaan. Omassa yksilössä ei ole silmämääräisesti katsottuna ollenkaan bandingia havaittavissa. Ja s90c kyseessä.
Varmaan yksilöeroja on mutta ei ole kovin kauan, kun pitkästä aikaa selasin Avsforumin uniformity ketjua mihin on ilmestynyt nyt myös QD-OLEDeista kuvia niin kyllähän nuo omaan silmään näyttää aivan hirveiltä. Ei sen puoleen kyllä uudemmat WOLEDit on edelleen hirveitä, ellei jopa hirveämpiä kuin ennen. Aikoinaan kuvittelin oman 77C9:n olevan todella huono mutta itse asiassa tuon ketjun kuvia selailleena näyttää, että se on itse asiassa jopa aika hyvä yksilö.

Mutta kaikkihan tuota ei näe tai edes ala etsimään. Siihen vaikuttaa myös katseluolosuhteet ja asetukset (isolla kirkkaudella ei näy niin selvästi ja myös gamma-asetus vaikuttaa paljon).
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 256
Varmaan yksilöeroja on mutta ei ole kovin kauan, kun pitkästä aikaa selasin Avsforumin uniformity ketjua mihin on ilmestynyt nyt myös QD-OLEDeista kuvia niin kyllähän nuo omaan silmään näyttää aivan hirveiltä. Ei sen puoleen kyllä uudemmat WOLEDit on edelleen hirveitä, ellei jopa hirveämpiä kuin ennen. Aikoinaan kuvittelin oman 77C9:n olevan todella huono mutta itse asiassa tuon ketjun kuvia selailleena näyttää, että se on itse asiassa jopa aika hyvä yksilö.

Mutta kaikkihan tuota ei näe tai edes ala etsimään. Siihen vaikuttaa myös katseluolosuhteet ja asetukset (isolla kirkkaudella ei näy niin selvästi ja myös gamma-asetus vaikuttaa paljon).
Niinhän tuolla näkyy olevan, lisäksi MLA:n luulin olevan myös lähes immuuni, mutta hirveitä KG G4 paneeleita tuolla myös. Kaikki QD-OLEDit mitä itse asentanut ja nähnyt (6kpl 77" S90C) ovat olleet tosi puhtaita, olisiko uusimmat erät huonompia?
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 909
Varmaan yksilöeroja on mutta ei ole kovin kauan, kun pitkästä aikaa selasin Avsforumin uniformity ketjua mihin on ilmestynyt nyt myös QD-OLEDeista kuvia niin kyllähän nuo omaan silmään näyttää aivan hirveiltä. Ei sen puoleen kyllä uudemmat WOLEDit on edelleen hirveitä, ellei jopa hirveämpiä kuin ennen. Aikoinaan kuvittelin oman 77C9:n olevan todella huono mutta itse asiassa tuon ketjun kuvia selailleena näyttää, että se on itse asiassa jopa aika hyvä yksilö.

Mutta kaikkihan tuota ei näe tai edes ala etsimään. Siihen vaikuttaa myös katseluolosuhteet ja asetukset (isolla kirkkaudella ei näy niin selvästi ja myös gamma-asetus vaikuttaa paljon).
Omassa LG B8 näin tuon vertical banding kyllä selvästi, mutta se ei koskaan ollut itselle millään tavalla häiritsevää. Tässä S90C en kuitenkaan näe sitä lainkaan, vaan hämärän harmaat kohtaukset näyttävät ihan puhtaalta. Toki vaan yhden laitteen kokoinen otos.
 
Liittynyt
16.01.2020
Viestejä
78
Procaster 55Q950H alkoi 2kk vanhana käynnistymään itsestään. Mikähän avuksi? Hdmi cec tuli laitettua pois päältä vaan ei mitään hyötyä. Päivityksetkin haettu.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 833
Procaster 55Q950H alkoi 2kk vanhana käynnistymään itsestään. Mikähän avuksi? Hdmi cec tuli laitettua pois päältä vaan ei mitään hyötyä. Päivityksetkin haettu.
Jos ei tehdasreset korjaa tilannetta, niin kauppaan takaisin/huoltoon.
 
Liittynyt
23.09.2017
Viestejä
5

Perusjampan silmään tuossa näyttäisi ominaisuudet olevan todella hyvät hintaan nähden. Onko tuosta jotain jenkkimallia mistä löytys arvosteluita? Tai osaisko joku sanoa että tuleeko sika säkissä?
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 891
lisäksi MLA:n luulin olevan myös lähes immuuni, mutta hirveitä KG G4 paneeleita tuolla myös.
Joo, vähän tuo oli itsellekin yllätys nähdä kuinka hirveitä nekin on.

Kaikki QD-OLEDit mitä itse asentanut ja nähnyt (6kpl 77" S90C) ovat olleet tosi puhtaita, olisiko uusimmat erät huonompia?
Voi olla, luin pikaisesti tuota ketjua mutta jotain tuon tapaista taisi olla mainittu. Tosin liekö yksinkertaisesti kyse siitä, että tahtoo valmistajat muokata laatukriteereitään ajan kuluessa. Suurin osa kuluttajista ei kuitenkaan huomaa mitään vaikka minkälaista kuraa sattuisikin olemaan. Ehkäpä korkeimmat panokset laatuun laitetaan, kun jotain uutta julkaistaan.

Ihan uteliaisuudesta, millä tavalla totesit nuo 6kpl puhtaiksi? Tarkoitan, että katsoitko ne läpi pimeässä tilassa tyypillisillä testikuvilla (harmaa 1%-10% testit 1% pykälissä edeten) ja mahdollisesti videomateriaalilla, jossa ongelmat tyypillisesti näkyvät? Koska eihän nuo hyvin valaistussa tilassa tahdo edes näkyä puhumattakaan siitä, että reilusti yli 99% videomateriaalista on sellaista missä tuo ei näy edes huonommissakaan paneeleissa. Samoin kuva-asetukset vaikuttaa, esim. omassani saa hyvinkin puhtaan 5% harmaan, kun heittää OLED-valon 100% (normaalisti 25% käytössäni) ja Gamma 2.2, tai ottaa jonkin standard tai HDR-kuvatilan tai mulkkaa brightness-asetusta ylöspäin.
 
Liittynyt
01.05.2024
Viestejä
4
Taas tämmöisen "aikaa jäljessä olevan" peruskysymyksiä, eli mitä kaikkea asetuksia uudessa telkussa on ekana laitettava kuntoon? Movie modessa kaikki paitsi konsoli sit game modeen. Jos joku on säätänyt LG C3:sta erityisesti niin kiinnostaa!

Kiitti
 
Liittynyt
15.04.2023
Viestejä
59
Taas tämmöisen "aikaa jäljessä olevan" peruskysymyksiä, eli mitä kaikkea asetuksia uudessa telkussa on ekana laitettava kuntoon? Movie modessa kaikki paitsi konsoli sit game modeen. Jos joku on säätänyt LG C3:sta erityisesti niin kiinnostaa!

Kiitti
Asetuksia löytyy joka lähtöön ja makuun. Youtubeen esim: LG C3 settings tai sit katot esim rratings sivustolta asetukset
 
Liittynyt
17.10.2022
Viestejä
43
Ostin syyskuussa 2022 QE85QN95AATXXC täällä vinkatun töllön. Laitoin sillloin kuvaasetukset täällä vinkatun rtingsin arvojen mukaan ja olenkin ollut töllöön erittäin tyytyväinen. Nyt kuva on alkanut näyttää mielestäni jotenkin vähän harmaalta kuvalähteestä riippumatta...vaikea kuvailla. Olen koittanut vaihdella kuvatilaa jne, mutta jotenkin tuntuu että tv:ssä olisi jokin muuttunut. Takuutakin olisi vielä jäljellä mutta en tiedä alanko repimään alas seinältä jos ei oikeasti ole edes vikaa vaan ainoastaan minun tietämättömyyttä tms. Onko jollain vinkata jotain vaikka kuvaus onkin ehkä epäselvin :lol: edit. Tässä esimerkkikuvassa kuva näyttää kyllä aika kaamealta.

20240504_220056.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.09.2018
Viestejä
559

Perusjampan silmään tuossa näyttäisi ominaisuudet olevan todella hyvät hintaan nähden. Onko tuosta jotain jenkkimallia mistä löytys arvosteluita? Tai osaisko joku sanoa että tuleeko sika säkissä?
Mä katoin näitä kans, mutta noissa on ilmeisesti vain 60hz paneeli. Jos näin on, niin melko harhaanjohtava tuo "120 Hz:n Full HD Game -kiihdytin".


1714858549878.png
 

Liitteet

Liittynyt
17.10.2022
Viestejä
43
Ostin syyskuussa 2022 QE85QN95AATXXC täällä vinkatun töllön. Laitoin sillloin kuvaasetukset täällä vinkatun rtingsin arvojen mukaan ja olenkin ollut töllöön erittäin tyytyväinen. Nyt kuva on alkanut näyttää mielestäni jotenkin vähän harmaalta kuvalähteestä riippumatta...vaikea kuvailla. Olen koittanut vaihdella kuvatilaa jne, mutta jotenkin tuntuu että tv:ssä olisi jokin muuttunut. Takuutakin olisi vielä jäljellä mutta en tiedä alanko repimään alas seinältä jos ei oikeasti ole edes vikaa vaan ainoastaan minun tietämättömyyttä tms. Onko jollain vinkata jotain vaikka kuvaus onkin ehkä epäselvin :lol: edit. Tässä esimerkkikuvassa kuva näyttää kyllä aika kaamealta.

Itselleni vastaten...one connect boxista töllöön menevä johto irti ja takaisin niin taas näyttää siltä miltä kuuluukin :thumbsup: Oli jopa ihan Samsungin oma ohje kun vähän selas apuja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 473
Mitä "vikaa" kun tän vuoden malli ja nuin halpa?:geek:
e. Ja siis 50" kakkostöllöä hakusessa
Lienee vain viime vuoden malli uudella mallinumerolla ja tuotekuvalla, sillä käyttöjärjestelmä näyttää olevan 2023 vuoden Tizen.
Tuskin siis mitään erityistä vikaa ja ajanee asian kakkostelkkarina.
 
Liittynyt
19.11.2021
Viestejä
116
Lienee vain viime vuoden malli uudella mallinumerolla ja tuotekuvalla, sillä käyttöjärjestelmä näyttää olevan 2023 vuoden Tizen.
Tuskin siis mitään erityistä vikaa ja ajanee asian kakkostelkkarina.
Jeps sama kuin aikaisemmin:
AU71 = 2021 ja AU70 = 2022 (vaikka BU-sarja tuli 2022)
CU71 = 2023 ja CU70 = 2024 (vaikka DU-sarja tuli 2024)

Ovat tuotantovuodeltaan "periaatteessa" vuotta uudempaa mallia, mutta rakennettu edeltävän vuoden runkoon samoilla ominaisuuksilla.
DU71 (D= 2024) on sitten se hitusen aidosti softapäivitetty malli jossa Tizen 2024, vaan ei niilläkään taida hirveästi eroa olla.
 
Liittynyt
27.11.2023
Viestejä
15
65" OLED 1500-2000€ budjetilla mietinnässä.

LG C3 moni kehuu, se olisi verkkiksessä tarjouksessa mutta WebOS ei houkuttele lainkaan, huonoa kokemusta vanhemmasta WebOS versiosta ja moni ilmeisesti nykyistäkin inhoaa.
Samsungilta useampi OLED malli tuossa hintaluokassa mutta puuttuva Dolby Vision HDR tuki, liian lelumaiset kaukosäätimet ja tässäkin vähän ennakkoluuloinen Tizen käyttöjärjestelmästä.
Sonyt tuntuu olevan liian kalliita, verkkiksessä tosin yksi Sonyn OLED malli tarjouksessa 1599€ mutta se on ilmeisesti Sonyn katalogissa joku ihan budjetti OLED hinnat alkaen malli, onko se mistään kotoisin?
Philipseistä arvosteluita ja kommentteja lukeneena niiden käyttöjärjestelmässä bugeja ja muutenkin toimii tahmeasti, eikä niitä muutenkaan tunnu kukaan ostavan vaikka useampi liike myy, kai siitä voi jotain johtopäätöksiä kenties vetää.

Tuli sitten tämmöiset vastaan:
Toshiba 65" OLED hintaan 1699€
tai
Panasonic 65" OLED hintaan 1999€
Onko näistä kenelläkään kokemusta?
Tai onko muuten kenelläkään mielipiteitä tai kommentteja heittää ajatuksiini?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
340
65" OLED 1500-2000€ budjetilla mietinnässä.

LG C3 moni kehuu, se olisi verkkiksessä tarjouksessa mutta WebOS ei houkuttele lainkaan, huonoa kokemusta vanhemmasta WebOS versiosta ja moni ilmeisesti nykyistäkin inhoaa.
Kannattaa käydä kaupassa kokeilemassa niin saa itse itselleen selvitettyä millainen se nykyinen käyttöliittymä on.

Itselläni ei ole LG WebOS:stä pahaa sanottavaa.
 
Liittynyt
24.12.2023
Viestejä
9
65" OLED 1500-2000€ budjetilla mietinnässä.

LG C3 moni kehuu, se olisi verkkiksessä tarjouksessa mutta WebOS ei houkuttele lainkaan, huonoa kokemusta vanhemmasta WebOS versiosta ja moni ilmeisesti nykyistäkin inhoaa.
Samsungilta useampi OLED malli tuossa hintaluokassa mutta puuttuva Dolby Vision HDR tuki, liian lelumaiset kaukosäätimet ja tässäkin vähän ennakkoluuloinen Tizen käyttöjärjestelmästä.
Sonyt tuntuu olevan liian kalliita, verkkiksessä tosin yksi Sonyn OLED malli tarjouksessa 1599€ mutta se on ilmeisesti Sonyn katalogissa joku ihan budjetti OLED hinnat alkaen malli, onko se mistään kotoisin?
Philipseistä arvosteluita ja kommentteja lukeneena niiden käyttöjärjestelmässä bugeja ja muutenkin toimii tahmeasti, eikä niitä muutenkaan tunnu kukaan ostavan vaikka useampi liike myy, kai siitä voi jotain johtopäätöksiä kenties vetää.

Tuli sitten tämmöiset vastaan:
Toshiba 65" OLED hintaan 1699€
tai
Panasonic 65" OLED hintaan 1999€
Onko näistä kenelläkään kokemusta?
Tai onko muuten kenelläkään mielipiteitä tai kommentteja heittää ajatuksiini?
C3 + siihen päälle joku Apple TV / Nvidia Shield?
 
Liittynyt
15.04.2023
Viestejä
59
65" OLED 1500-2000€ budjetilla mietinnässä.

LG C3 moni kehuu, se olisi verkkiksessä tarjouksessa mutta WebOS ei houkuttele lainkaan, huonoa kokemusta vanhemmasta WebOS versiosta ja moni ilmeisesti nykyistäkin inhoaa.
Samsungilta useampi OLED malli tuossa hintaluokassa mutta puuttuva Dolby Vision HDR tuki, liian lelumaiset kaukosäätimet ja tässäkin vähän ennakkoluuloinen Tizen käyttöjärjestelmästä.
Sonyt tuntuu olevan liian kalliita, verkkiksessä tosin yksi Sonyn OLED malli tarjouksessa 1599€ mutta se on ilmeisesti Sonyn katalogissa joku ihan budjetti OLED hinnat alkaen malli, onko se mistään kotoisin?
Philipseistä arvosteluita ja kommentteja lukeneena niiden käyttöjärjestelmässä bugeja ja muutenkin toimii tahmeasti, eikä niitä muutenkaan tunnu kukaan ostavan vaikka useampi liike myy, kai siitä voi jotain johtopäätöksiä kenties vetää.

Tuli sitten tämmöiset vastaan:
Toshiba 65" OLED hintaan 1699€
tai
Panasonic 65" OLED hintaan 1999€
Onko näistä kenelläkään kokemusta?
Tai onko muuten kenelläkään mielipiteitä tai kommentteja heittää ajatuksiini?
LG C2 omistajana ei ole pahaa sanottavaa käyttöjärjestelmästä. Itsellä käyttö rajoittuu lähinnä suoratoistopalveluihin ja niille saa ohjelmoitua pikapainikkeet numeronäppäimille, joten en varsinaisesti tarvitse "surffailla" käyttöjärjestelmän sisällä juurikaan.
 
Liittynyt
26.12.2022
Viestejä
137
Tarkennan aikaisempaaa viestiäni jossa moitin WebOS:ssää, niin kyse oli WebOS22:sta ja sen säätömahdollisuuksista.

LG:n 2022-2023 halvimmissa malleissa WebOS on melko takkuileva, mutta nyt uusimpien tietojen valossa (WebOS Renew -ohjelma) ko. käyttöjärjestelmän tulevaisuus näyttää lupaavalta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 970
Nyt on TCL845:sta n. viikko käytetty ja olen kyllä todella tyytyväinen laitteeseen. Oikeastaan mitään varsinaista kitistävää ei vielä löydy.

Ainoa mitä olen huomannut on nyt se, että normaali Ylen lähetyksissä (varmaan muillakin kanavilla) TCL ikään kuin tummentaa kuvan ja sitten pumppaa sen nopeasti takaisin sille kirkkaudelle missä kuva suurimman osan ajasta on. En tiedä onko tämä juuri jokin ominaisuus josta on kenties aiemmin puhuttu, mutta hyvin nopeasti tuo tummennus ja takaisin kirkkauden nosto tapahtuu. Ja ei sitä kovin usein tapahdu, esim. eilen ylen uutisten kohdalla huomasin kaksi kertaa 30min aikana että näin kävi. Oliko tämä joku tuttu ominaisuus siis joka liittyy tekniikkaan?

Asetuksista olen kytkenyt AI:n pois päältä joka kuvauksensa mukaan juuri tätä kirkkauden automaattista säätöä lennossa tekee. Jostain syystä millään muulla materiaalilla kuin tv-tunerilla en tätä ilmiötä ole nähnyt.
 
Liittynyt
25.02.2023
Viestejä
26
Nyt on TCL845:sta n. viikko käytetty ja olen kyllä todella tyytyväinen laitteeseen. Oikeastaan mitään varsinaista kitistävää ei vielä löydy.

Ainoa mitä olen huomannut on nyt se, että normaali Ylen lähetyksissä (varmaan muillakin kanavilla) TCL ikään kuin tummentaa kuvan ja sitten pumppaa sen nopeasti takaisin sille kirkkaudelle missä kuva suurimman osan ajasta on. En tiedä onko tämä juuri jokin ominaisuus josta on kenties aiemmin puhuttu, mutta hyvin nopeasti tuo tummennus ja takaisin kirkkauden nosto tapahtuu. Ja ei sitä kovin usein tapahdu, esim. eilen ylen uutisten kohdalla huomasin kaksi kertaa 30min aikana että näin kävi. Oliko tämä joku tuttu ominaisuus siis joka liittyy tekniikkaan?

Asetuksista olen kytkenyt AI:n pois päältä joka kuvauksensa mukaan juuri tätä kirkkauden automaattista säätöä lennossa tekee. Jostain syystä millään muulla materiaalilla kuin tv-tunerilla en tätä ilmiötä ole nähnyt.
Mites leffojen katselu tai pelaaminen?
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 909
65" OLED 1500-2000€ budjetilla mietinnässä.

LG C3 moni kehuu, se olisi verkkiksessä tarjouksessa mutta WebOS ei houkuttele lainkaan, huonoa kokemusta vanhemmasta WebOS versiosta ja moni ilmeisesti nykyistäkin inhoaa.
Samsungilta useampi OLED malli tuossa hintaluokassa mutta puuttuva Dolby Vision HDR tuki, liian lelumaiset kaukosäätimet ja tässäkin vähän ennakkoluuloinen Tizen käyttöjärjestelmästä.
Sonyt tuntuu olevan liian kalliita, verkkiksessä tosin yksi Sonyn OLED malli tarjouksessa 1599€ mutta se on ilmeisesti Sonyn katalogissa joku ihan budjetti OLED hinnat alkaen malli, onko se mistään kotoisin?
Philipseistä arvosteluita ja kommentteja lukeneena niiden käyttöjärjestelmässä bugeja ja muutenkin toimii tahmeasti, eikä niitä muutenkaan tunnu kukaan ostavan vaikka useampi liike myy, kai siitä voi jotain johtopäätöksiä kenties vetää.

Tuli sitten tämmöiset vastaan:
Toshiba 65" OLED hintaan 1699€
tai
Panasonic 65" OLED hintaan 1999€
Onko näistä kenelläkään kokemusta?
Tai onko muuten kenelläkään mielipiteitä tai kommentteja heittää ajatuksiini?
Aika ahtaalle mennään OLEDeissa jos LG ja Samsung ovat suoraan ulkona. Tuo Sony on muuten hyvä, mutta kirkkaudeltaan heikompi kuin muut vastaavan hintaluokan OLEDit. Jos tuo ei häiritse, käyttömukavuus tuossa lienee ihan hyvä. Silti, aika vanha malli jo ja se hinnaston halvin Sony OLED. Itse en hirveästi tuosta kiihottuisi. Mutta tosiaan jos käyttis on ihan ykköskriteeri, niin Sony nousee silloin aika korkealle.

Sinänsä en tiedä mitä vikaa LG webosissa on, oikein sulava ja kätevä käyttis OLEDeissa. Se Samsungin tizenkin on aivan ok, eikä sitä ainakaan itseä häiritse yhtään käyttää. Ylipäätään en siellä käyttiksessä tee muuta kuin valitsen halutun suoratoistopalvelun, ja niiden appit ovat samat kaikilla alustoilla. Kuva-asetusten säätäminen on ärsyttävämpää Tizenillä kuin muilla, mutta ei niinkään tarvitse enää koskea jahka ovat kunnossa.
 
Liittynyt
27.11.2023
Viestejä
15
Oolrait kiitos vastanneille.

Aikaisemmassa LGssä WebOS selaaminen oli äärimmäisen tahmeaa, valikoiden navigoinnissa pitkähkö viive napin painalluksen jälkeen ja ohjelmat aukesivat todella hitaasti.
Nykyisessä Panasonicissa usean vuoden omistuksen aikana on ollut telkkarin käyttöjärjestelmän päivitysten ja ohjelmien päivityksien kanssa useamman kerran kummia yhteensopivuus ongelmia.
Näin ollen isoimmat murheet aiemmissa telsuissa onkin ollut lähinnä softapuolella, jonka vuoksi nyt tulevan telkkarin käyttöjärjestelmälle olen kenties laskenut turhan paljon painoarvoa ostopäätöstä tehdessä.

Hyvä kuulla että ilmeisesti telkkareissa on käyttiksissä menty kehityksessä eteenpäin ja huolenaiheeni liioiteltuja sen osalta.

Tuleva telkkari tulee olemaan LG C3, nappaan sen heti kun jossain joku tarjous näkyy.
 
Liittynyt
21.04.2020
Viestejä
168
Tänään kantoi Matkahuolto LG C3:n ovelle ja täytyy sanoa, että on makoisa peli! Kotinäkymää saa hyvin mukautettua, käynnistyksen saa valittua LiveTV:ksi (oletuksena aukeaa tuo kotinäkymä) ja tuo jo mainostettu pikavalinta-toiminto on todella mainio käytössä - näin tunnin testauksella :cool:

Edellinen tollotin oli 7v vanha halpis-LG, joten loikka uuteen oli valtava.
 
Liittynyt
26.12.2022
Viestejä
137
Mullakin edellinen LG oli 7-8v vanha. Ihan mukavasti on tuossa ajassa telkkarit ja näytöt kehittyny. Päivitin äskettäin "halpaan" Mini LED:iin ja pitkästä aikaa tulee taas elokuvia katseltua.

____

WebOs Renew -ohjelmaan liittyen:
Sain tiedon LG:n chatin kautta että 2022 QNED87:aan on tulossa WebOS23. :thumbsup:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 970
Mites leffojen katselu tai pelaaminen?
Taisin löytää aiheuttajan.. Ja se näyttää olevan kuvamode "parannettu hdr". Jos valitsen jonkin muun kuvamoden, niin punanaamaisuutta ei ilmene. Aiemmin puhuin että kuva himmenee ja sitten kirkkautta tulee lisää.. Niin tavallaan tapahtuukin mutta helpoiten oiretta voi tosiaan selittää punanaamaisuudella. Erityisesti kun kuvassa on esim. sininen tausta ja lähikuva hlöstä, niin vaaleat kasvot muuttuvat punertaviksi kunnes hetken kuluttua palaavat normaaliksi.
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 909
Taisin löytää aiheuttajan.. Ja se näyttää olevan kuvamode "parannettu hdr". Jos valitsen jonkin muun kuvamoden, niin punanaamaisuutta ei ilmene. Aiemmin puhuin että kuva himmenee ja sitten kirkkautta tulee lisää.. Niin tavallaan tapahtuukin mutta helpoiten oiretta voi tosiaan selittää punanaamaisuudella. Erityisesti kun kuvassa on esim. sininen tausta ja lähikuva hlöstä, niin vaaleat kasvot muuttuvat punertaviksi kunnes hetken kuluttua palaavat normaaliksi.
Joo älä ikinä käytä noita "HDR-tehoste" tai "Parannettu HDR" -tyylisiä asetuksia. Aivan hirveitä kuvanraiskaajia.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
979

Perusjampan silmään tuossa näyttäisi ominaisuudet olevan todella hyvät hintaan nähden. Onko tuosta jotain jenkkimallia mistä löytys arvosteluita? Tai osaisko joku sanoa että tuleeko sika säkissä?
Yksi tärkein ominaisuus on käyttöliittymä. Jos esim. kanavanvaihto on tuskaisen hidasta alkaa se ärsyttämään hyvin pian. Ainakin android on usein mainittu turhan hitaaksi. Nopeimmat on käsittääkseni LG ja Samsung. Kannattaa selvittää ja mieluiten kokeilla ennen ostoa.

 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 812
Yksi tärkein ominaisuus on käyttöliittymä. Jos esim. kanavanvaihto on tuskaisen hidasta alkaa se ärsyttämään hyvin pian. Ainakin android on usein mainittu turhan hitaaksi. Nopeimmat on käsittääkseni LG ja Samsung. Kannattaa selvittää ja mieluiten kokeilla ennen ostoa.

Samsung nyt ei todellakaan ole nopein kanavanvaihdossa, varmaan yksi hitaimmista. Itsellä S92C ja hitosti hitaampi vaihtamaan kanavaa, kuin esim. aiempi Sonyn GoogleTV. Tosin ei tuolla Sampan 2-3 sek. viiveellä ole mitään merkitystä ihmisen elämään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
979
Samsung nyt ei todellakaan ole nopein kanavanvaihossa. Itsellä S92C ja hitosti hitaampi vaihtamaan kanavaa, kuin esim. aiempi Sonyn GoogleTV.
Tuo perustui siis hakukoneiden antamiin tietoihin. Jos sinä tiedät paremmin niin tee toki tuollainen vertailu. Se tosin on sitten ristiriidassa hakutulosten kanssa joten kumpaan tässä pitäisi luottaa?
 
Liittynyt
01.11.2023
Viestejä
173
Ei kyllä omissakaan google tv töllöissä ole mielestäni hidas tuo kanavanvaihto. Toinen on sonyn oled ja toinen tcl miniled. Varmasti jos tykkää kellotella vaihtoja, niin nopeampiakin löytyy.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
979
Ei kyllä omissakaan google tv töllöissä ole mielestäni hidas tuo kanavanvaihto. Toinen on sonyn oled ja toinen tcl miniled. Varmasti jos tykkää kellotella vaihtoja, niin nopeampiakin löytyy.
Näyttää noissa vertailuissakin olevan ristiriitaista tietoa. Ja Google TV on siis päivitetty versio Android TVstä ja ilmeisesti parempi.
Tuon mukaan Samsung olisi noista huonoin. Googlea en olohuoneeseeni halua joten LG vaikuttaisi varmimmalta valinnalta.

And the Best Smart TV OS Is...

We're going to call it a three-way tie between Google TV, WebOS, and Roku. In truth, each of the smart TV operating systems excels in a different area, but Fire TV falls flat due to the lack of the Google Play Store, while TizenOS is by far the weakest of the bunch.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
979
Tosin ei tuolla Sampan 2-3 sek. viiveellä ole mitään merkitystä ihmisen elämään.
Jokainen joka on joskus kärsinyt lagaavasta käyttiksestä tietää miten ärsyttävää ja verenpainetta nostavaa se on. 2-3s odottelu jokaisesta kaken painalluksesta kuulostaa jo suorastaan helvetilliselle. Itse hyppisin varmaan seinille jo ensimmäisellä käytöllä.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 812
Jokainen joka on joskus kärsinyt lagaavasta käyttiksestä tietää miten ärsyttävää ja verenpainetta nostavaa se on. 2-3s odottelu jokaisesta kaken painalluksesta kuulostaa jo suorastaan helvetilliselle. Itse hyppisin varmaan seinille jo ensimmäisellä käytöllä.
Missä on puhuttu jokaisesta kaken painalluksesta ? Puhuttu TV-kanavan vaihtumisesta tyyliin TV1->Sub (ei valikoiden), niin saattaa pari sekkaa kestää vaihtuminen. Täytyy melkoinen kanavilla poukkoilija olla, jos aiheuttaa seinille hyppelyä mitätön viive.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 970
Edellisessä Philipsissa kesti kanavanvaihto n. 4sek ja se oli joskus TODELLA ärsyttävää. Nyt uudessa TCL:ssä kanavanvaihto tapahtuu käytännössä heti napin painalluksesta ja on kyllä hyvin miellyttävää. Kaikkeen toki tottuu, mutta kyllä se vasteaika komentoihin on tosiaan merkittävä ominaisuus kun telkkaria hankkii. Minähän en tosin näin tehnyt vaan ostin sian säkissä :D Loppu hyvin kaikki hyvin.
 
Liittynyt
18.05.2020
Viestejä
147
Tarkoitus olisi ostaa uusi tv korvaamaan kohta jo 8-vuotias 32" Samsungin töllötin. Ja noiden vuosien aikana kyllä todella pudonnut telkkarimaailman kelkasta. Budjettini ei juuri yli 500€ veny, joten tämän alle olisi mukava löytää hyvä 4K vehje. Kuinka metsään tuon hintaluokan telkkarilla voi mennä, jos vaatimuksena on 50-55" koko, kohtuullisen laaja katselukulma, hyvä käyttöliittymä ja yleisesti hyvä värimaailma esim. elokuvia varten? Muutama malli mitä katsellut: Philips The One PUS8508 50" & Samsung CU7172 55" & LG UR7300 55"

Kiinnostaisi tietää, onko joku noista sellainen, mitä ei ainakaan kannattaisi ostaa, tai onko nyt markkinoilla tuohon hintaluokkaan joku "no-brainer" malli joka on hyväksi todettu? Kiitos.
 
Liittynyt
24.08.2019
Viestejä
39
Onko kokemuksia LG:n B3:sta? Sitä näyttäisi löytyvän mukavaan 1500 € hintaan 65 tuumaisena. Käyttötarkoitus PS5 ja Apple TV:llä streamauspalvelut, eli itse TV:n käyttöliittymällä ei ole juuri mitään väliä, perinteisiä TV-lähetyksiä ei tule katsottua.
Saa toki suositella muita saman hintaluokan tuotteita em. käyttöön.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 473
Onko kokemuksia LG:n B3:sta? Sitä näyttäisi löytyvän mukavaan 1500 € hintaan 65 tuumaisena. Käyttötarkoitus PS5 ja Apple TV:llä streamauspalvelut, eli itse TV:n käyttöliittymällä ei ole juuri mitään väliä, perinteisiä TV-lähetyksiä ei tule katsottua.
Saa toki suositella muita saman hintaluokan tuotteita em. käyttöön.
Karsittu versio C3:sta, vain kaksi HDMI 2.1 porttia (joista toinen eARC) jne.

Juuri huhtikuun puolella tuon B3 hinta kävi 1199€ ja C3 hinta on käynyt 1599€ (77" C3 kävi peräti 1759€), joten tuolla 1499€ hinnalla ei oikein voi erityisiä suosituksia antaa LG OLED65B3 65" OLED 4K TV, halvin hinta €1499 (tänään) (jostain syystä verkkiksen hintaa ei löytynyt hinta.fi, joten joutuu linkkaamaan hintaoppaan).

Edit: jos sattuu olemaan Elisan asiakas, niin OmaEduissa näyttäisi olevan Samsung S92C (variantti S90C:stä) 1599€
1715329189655.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
979
Edellisessä Philipsissa kesti kanavanvaihto n. 4sek ja se oli joskus TODELLA ärsyttävää. Nyt uudessa TCL:ssä kanavanvaihto tapahtuu käytännössä heti napin painalluksesta ja on kyllä hyvin miellyttävää. Kaikkeen toki tottuu, mutta kyllä se vasteaika komentoihin on tosiaan merkittävä ominaisuus kun telkkaria hankkii. Minähän en tosin näin tehnyt vaan ostin sian säkissä :D Loppu hyvin kaikki hyvin.
Mikä käyttis siinä TCLssä on? Tai mikä malli se on?
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 254
Viestejä
4 230 322
Jäsenet
71 185
Uusin jäsen
kyynel

Hinta.fi

Ylös Bottom