Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Liittynyt
24.08.2018
Viestejä
14
Hakusessa 50-55" 4k-töllötin, toistaiseksi bluray- ja Netflix-käyttöön, leffojen suurkuluttajille. Katselutila hämärä, telkkua/sarjoja katsellessa kylläkin valoisa mikäli sillä on merkitystä? Netflixit ja Areenat sun muut pitäisi laitteesta löytyä ja bluetooth olisi hyvä lisuke. Hintaluokka reilu tonnin mikäli vähän lisää ei tuo merkittävää hyötyä. Suosituksia?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
669
Hakusessa 50-55" 4k-töllötin, toistaiseksi bluray- ja Netflix-käyttöön, leffojen suurkuluttajille. Katselutila hämärä, telkkua/sarjoja katsellessa kylläkin valoisa mikäli sillä on merkitystä? Netflixit ja Areenat sun muut pitäisi laitteesta löytyä ja bluetooth olisi hyvä lisuke. Hintaluokka reilu tonnin mikäli vähän lisää ei tuo merkittävää hyötyä. Suosituksia?
Sony KD-55XE8505 699 €

Sony 55&quote; 4K UHD Smart TV KD-55XE8505 - Televisiot
Sony KD-55XE8505 55" Smart Android 4K Ultra HD LED ‐televisio 699,00 €

100 hertsin VA-paneeli. Edge LED -taustavalo. Mustan taso ok, tosin alempaa FALD-mallia huonompi. Esim. kirkkaat tekstit eivät aiheuta taustavalon vuotoa, mutta pohjamusta on FALD-mallia hieman harmaampaa. Elokuvien 24p-toisto ja liiketoisto muutenkin ovat Sonylla markkinoiden parasta tasoa mahdollisesti Philipsin ohella.

Gigantista maksuton toimitus kotiin.

tai

Sony KD-55XE9005 899 €

Sony 55 4K UHD Smart TV KD-55XE9005 - Televisiot

100 hertsin VA-paneeli. FALD-taustavalo (Full-Array Local Dimming). Ylempää mallia parempi mustan taso. Esim. kirkkaat tekstit saattavat joskus aiheuttaa taustavalon vuotoa - tämä on osin säätökysymys ja häiritsevyys saattaa riippua katsojasta. Elokuvien 24p-toisto ja liiketoisto muutenkin ovat Sonylla markkinoiden parasta tasoa mahdollisesti Philipsin ohella.

Gigantista maksuton toimitus kotiin.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Hakusessa 50-55" 4k-töllötin, toistaiseksi bluray- ja Netflix-käyttöön, leffojen suurkuluttajille. Katselutila hämärä, telkkua/sarjoja katsellessa kylläkin valoisa mikäli sillä on merkitystä? Netflixit ja Areenat sun muut pitäisi laitteesta löytyä ja bluetooth olisi hyvä lisuke. Hintaluokka reilu tonnin mikäli vähän lisää ei tuo merkittävää hyötyä. Suosituksia?
Android TV OLEDiä vaan kehiin.
Philips 55POS9002 55" Smart Android 4K Ultra HD OLED ‐televisio 1 279,90 €

Revikkaa: Philips 55POS9002 Ambilight OLED Review
 
Liittynyt
24.08.2018
Viestejä
14
Kiitos vastauksista; miten nämä kaksi poikkeavat käytössä toisistaan? Olen lukenut että Philipsin käyttis on aika kökkö, pitääkö paikkansa tämänkin mallin kohdalla? Millainen on Sonyn käyttis?
 

TTE

Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
864
Kiitos vastauksista; miten nämä kaksi poikkeavat käytössä toisistaan? Olen lukenut että Philipsin käyttis on aika kökkö, pitääkö paikkansa tämänkin mallin kohdalla? Millainen on Sonyn käyttis?
Sekä Philips että Sony käyttävät markkinoiden surkeinta käyttistä. Jos omistat lehmän hermot, niin sitten ei väliä... [emoji13]
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Kiitos vastauksista; miten nämä kaksi poikkeavat käytössä toisistaan? Olen lukenut että Philipsin käyttis on aika kökkö, pitääkö paikkansa tämänkin mallin kohdalla?
Itse käyttishän noissa on eri. Vain sen päälle lätkäisty Android TV smart-osio on sama.

Itselläni on 2kpl Philipsin Android TVitä (toinen juurikin tuo OLED) ja kumpikin toimii todella jouheasti. Kunhan vaan laittaa alkuasennuksessa kaikki kohdat kuten pyydetään (eikä hypi yli, kuten myymälöissä tehdään) niin käytössä ei ole mitään ongelmaa. Tärkeää päivittää firmis ja avata Google Play&App gallery, sen jälkeen homma rokkaa. Eli jos jossain liikkeessä käyt Androideja katsomassa, tarkista että nuo on tehty.

Niin ja Android TV:n sovellustuki on ihan eri tasolla vs. esim WebOS. Tuon lisäksi Android TV:n kanssa ei ole sovellusten osalta valmistajan päivitysten/metkujen armoilla, mikä lisää käyttöikää huomattavasti. Joku syyhän siihen on, miksei esim edes C Morea saa vieläkään WebOSille... tuleeko sitten 2018-malleille, jotta saadaan myytyä uutta tms.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 208
Sonyssa on sitten parempi android kokemus kuin Philipsissä näin kummatkin omistaneena. Philipsin käyttis on hitaampi ja bugisempi eli siltä osin Sony on varmempi valinta.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Sonyssa on sitten parempi android kokemus kuin Philipsissä näin kummatkin omistaneena. Philipsin käyttis on hitaampi ja bugisempi eli siltä osin Sony on varmempi valinta.
En nyt tiedä, mitä tarkoitat ”Android”-kokemuksella, mutta oma 55POS9002 ei ole jumittunut koko kotonaoloaikana kertaakaan, töpseliä ei ole tarvinnut ottaa seinästä saati bootata. Eikä täällä ole kyllä mielestäni kukaan monista 65PS8102:nkaan omistaja käynyt valittamassa käytettävyydestä.

Päinvastoin, Sonyn bugeista on valiteltu kovinkin taajaa. Vaikka näitä toki Sonyissä saanee kikkailtua pois jonkin verran (jos viitsii ropeltaa).

Lisäksi Sonyn Android TV OLEDin hinta pomppaa taas puolitonnia ylemmäs kuin Philipsin.
 
Liittynyt
19.11.2017
Viestejä
429
65PS8102:n omistajana, en koe että käyttis olisi mitenkään erityisen buginen tai hidas. Ainoa milloin kannattaa antaa olla laitteen rauhassa hetken aikaa on käynnistyksen jälkeen. Silloin tahmaamista esiintyy, mutta se onneksi ainakin meillä haittaa elämää kerran tai kaksi päivässä. Tosin edellinen telkkari oli Sonyn Smart TV vuodelta 2014 ja se vasta kestikin käynnistyä ja oli muutenkin hidas. No jos nipottaa haluaa, niin Philipsin EPG on hidas käynnistymään ja kanavat vois ehkä vaihtua napsun nopeammin. Itse Android ja appsit toimii mielestäni ihan yhtä hyvin kuin NVIDIA Shieldissä, jota kai pidetään parhaimpana Android TV-purkkina.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 208
En nyt tiedä, mitä tarkoitat ”Android”-kokemuksella, mutta oma 55POS9002 ei ole jumittunut koko kotonaoloaikana kertaakaan, töpseliä ei ole tarvinnut ottaa seinästä saati bootata. Eikä täällä ole kyllä mielestäni kukaan monista 65PS8102:nkaan omistaja käynyt valittamassa käytettävyydestä.

Päinvastoin, Sonyn bugeista on valiteltu kovinkin taajaa. Vaikka näitä toki Sonyissä saanee kikkailtua pois jonkin verran (jos viitsii ropeltaa).

Lisäksi Sonyn Android TV OLEDin hinta pomppaa taas puolitonnia ylemmäs kuin Philipsin.
Sonyssa kanavanvaihto on nopeampi ja guiden toiminta on jouhevampaa ja sen osalta käyttis on järkevämpi. Philips latailee joskus guiden ohjelmatietoja ärsyttävän pitkään tai guide pitää avata kahdesti jotta tiedot tulee esille. Sonyn toiminta vahvistimen ja esim. Pleikan kanssa on toteutettu paremmin. Philipsin kake kaataa ohjelmia kun antaa tuplapainalluksia ja sitten käyttis sekoaa. Onhan näitä. Mulla kuitenkin ollut kaksi Sonya ja kaksi Philipsiä ja kaikissa samat erot eli ei ole mikään yksilövika.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Philipsin kake kaataa ohjelmia kun antaa tuplapainalluksia ja sitten käyttis sekoaa.
Kummassakaan Philipsissä en ole tuollaista nähnyt. Enkä muista täälläkään moisesta lukeneeni...
Toki noiden kaukosäätimien softat päivittyivät kesällä, liekö tällä ollut vaikutusta sitten muihin malleihin kuin omani.

Joo EPG saisi olla ehkä vähän nopeampi (ei haittaa minua, katselen enimmäkseen ohjelmat sovellusten kautta) ja kanavanvaihto digiaikana on ollut aina hidasta. Tämäkään ei juuri omaan elämään vaikuta koska sovellukset. Toisaalta Philipsissä saa TV Remotella EPG:n myös kännykkään/tablettiin ja löytyy toimiva TimeShift/ohjelman pausetus. Näitä mahdollisuuksia ilmeisesti taas Sonyissä ei ole lainkaan?

Itselläni myös samat kokemukset kuin @Husse lla vs NVidia Shield. Philipsi on jopa nopeampi käyttää perusvalikoissa kuin Shield. Lienee juurikin kyse animaatioiden nopeudesta.
 
Liittynyt
19.11.2017
Viestejä
429
Jos vielä Philipsiä haluaa haukkua, niin kaukosäätimen kanssa tulen toimeen , mutta se OK-nappi on vaan persee... Eli kun se ei erotu nuolinpäppäinten keskeltä sormituntumalla, niin tulee vahingossa painettua nuolinäppäintä johonkin suuntaan. Ok-nappi saisi olla vaikka vähän koholla, niin ongelmaa ei olisi.
 

TTE

Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
864
Tuo cmoren puuttuminen webosista on ihan totta ja nähtävästi ollut "tulossa" jo jonkun aikaa, samoin kun Sonyn 9005:lle dolby vision... [emoji1]
No kukapa hullu tuota cMorea katsokaan maksukanavien kautta, kun formulatkin näkee netin tai rtl:n kautta ilmaiseksi.
 

TTE

Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
864
Mitäs muuten olette mieltä eri merkkien kapuloista? Joku ylitse muiden?
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
No kukapa hullu tuota cMorea katsokaan maksukanavien kautta, kun formulatkin näkee netin tai rtl:n kautta ilmaiseksi.
Itse meinasin katsella tänään ja tulevina vuosina formulani/futikseni/lätkäni jne ihan suoraan television sovelluksen kautta, isolta ruudulta ja ennen kaikkea kikkailematta.
 

TTE

Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
864
Itse meinasin katsella tänään ja tulevina vuosina formulani/futikseni/lätkäni jne ihan suoraan television sovelluksen kautta, isolta ruudulta ja ennen kaikkea kikkailematta.
Eipä siinä mitään tarvitse kikkailla, satelliitista valitsen normaalisti rtl kanavan ja se siinä...
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Eipä siinä mitään tarvitse kikkailla, satelliitista valitsen normaalisti rtl kanavan ja se siinä...
Melko ysäriä... heh. En ajatellut kikkailla kerrostaloasuntoon sateliittia. Sovelluksen kautta kun voi myös ne formulat katsella myös silloin kun ei satu olemaan television äärellä.
 

TTE

Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
864
Mitä tulee kapuloihin, niin olen tuota lg:n äänitoimintoa yllättävän paljon käyttänyt ja se toimii hienosti.
Samoin hiiri toiminto helpottaa todella paljon, esim. netissä surffatessa ja on nopea käyttää.
 

TTE

Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
864
Philipsin näppis on kyllä hyvä idea, tulee ihan Nokian navigaattori mieleen... [emoji6]
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Mitä tulee kapuloihin, niin olen tuota lg:n äänitoimintoa yllättävän paljon käyttänyt ja se toimii hienosti.
Samoin hiiri toiminto helpottaa todella paljon, esim. netissä surffatessa ja on nopea käyttää.
Sama Google Voice Search/Assistant siellä on taustalla kuin Android TV:issä. Ja niissäkin se toimii hyvin.

Nettiselaimen käyttäminen näin älypuhelin/tablettiaikana on kyllä itseltäni siirtynyt näihin laitteisiin television sijaan. Itse en edes selainta nykyisessä televisiossa ole avannut.
 
Liittynyt
24.08.2018
Viestejä
14
Kiitos kaikille vastauksista, taidetaan päätyä Philipsiin. Play Store oli se taikasana joka sai unohtamaan käyttiksen mahdollisen kömpelyyden, androidi-perheeseemme yksi lisäjäsen. Itse malli taitaa olla se joka sai "paras kuva" voiton viime vuoden Kuluttaja-suurtestissä, äänen laatu ei paljon napostele kun kaikki mökä tulee kuitenkin erillisen kaluston kautta.
 
Liittynyt
24.08.2018
Viestejä
14
Itse asiassa sen verran vielä pyytäisin vertailemaan LG OLED55B7V ja Philips 55POS9002 malleja että miten nuo suoriutuvat DVD-tasoisen kuvan skaalaamisessa?
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Itse asiassa sen verran vielä pyytäisin vertailemaan LG OLED55B7V ja Philips 55POS9002 malleja että miten nuo suoriutuvat DVD-tasoisen kuvan skaalaamisessa?
DVD alkaa olla sen verran matalaresoista tavaraa, että molemmissa näyttää varmasti yhtä pehmoiselta (vs FullHD ja tietenkin varsinkin 4K).
 
Liittynyt
24.08.2018
Viestejä
14
DVD alkaa olla sen verran matalaresoista tavaraa, että molemmissa näyttää varmasti yhtä pehmoiselta (vs FullHD ja tietenkin varsinkin 4K).
Tiedetään, enkä minä sitä kysynyt, vaan että kumpi näistä selviää tästä epäkiitollisesta urakasta paremmin? Leffoja on niin pirukseen hyllyssä että niiden kaikkien vaihtaminen HD-tasoiseen (4k:sta puhumattakaan) vaatisi vähintään Kenon päävoiton..
 

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
Tiedetään, enkä minä sitä kysynyt, vaan että kumpi näistä selviää tästä epäkiitollisesta urakasta paremmin? Leffoja on niin pirukseen hyllyssä että niiden kaikkien vaihtaminen HD-tasoiseen (4k:sta puhumattakaan) vaatisi vähintään Kenon päävoiton..
Tietokoneella skaalaamalla 4k:ksi saa siedettävintä jälkeä, kun käyttää parempia skaalaus-algoritmejä.
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
521
Kiitos vastauksista. Tuota 65" tarjosi kaverikin, mutta pientä pitää kompensoida, eiku siis pitkää etäisyyttä.. Uskoisin tuon VA-paneelillisenkin 70XF8305:n menevän täysin meidän käytössä, mutta rupesin kovasti pohtimaan vaihtoehtona LG:n 65" OLED B7:aa.. Sit ei ainakaan harmittaisi :D
No on tässä ainakin viikko aikaa tutkia ja miettiä, se viis vuotta tarkoitus taas töllöä tuijottaa, kuten kahden edellisenkin osalta on menty.

Netflixiähän meillä ei ole, eikä edes valokuitua. 4K ei ole se syy, kun ei tuo 7v vanha läppärikään jaksa sitä HDMI:stä ulos työntää.. Sarjatkin yleensä helppouden kautta 720p.
Tulipahan vähän mietittyä asiaa, ja kun vanha lähtee ns vahingossa, eikä sitä ollut tarkoitus uusia, tulee tilalle 65" LG 65UK6100, kyllä on hinnat alkaen-malli jne, mutta ei tuo tässä käytössä ainakaan vanhaa huonompi ole. Webos 3.5, se on kiva käyttää, ja Magic Remoten saa 40€ lisäinvestoinnilla. Ja aina sen voi palauttaa.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Tiedetään, enkä minä sitä kysynyt, vaan että kumpi näistä selviää tästä epäkiitollisesta urakasta paremmin? Leffoja on niin pirukseen hyllyssä että niiden kaikkien vaihtaminen HD-tasoiseen (4k:sta puhumattakaan) vaatisi vähintään Kenon päävoiton..
Ei tuossa 55POS9002:ssa ainakaan metsään mene. Jonkun lastenleffan olen DVD:ltä katsonut ja ihan katsottavaa se on ollut - joskin pehmeää. Myös XBOX360 -konsolia on käytetty (taitaa olla pelit 720p muistaakseni) ja ihan ”OK” kuvaa piirtää. Liiketoistohan tuossa on ihan huippuluokkaa.

”The performance above black was also impressive and the upscaling and motion handling were excellent.”
Philips 55POS9002 4K OLED TV Review
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
Philips 65PUS8102 Bildeinstellung (Settings) Thread, Philips - HIFI-FORUM

Tuolta löytyy keskustelua ja säätöjä, tosin saksankielisenä.
No niin philips pus 8102 ollut kolme päivää ja olin erittäin huolestunut ennakkoon luettuani eri netti foorumeja kyseisen mallin kuva ongelmista ja androidin toimivuudesta.mutta silti otin riskin tilattuani tuohon tonnin himtaan. Nyt virheitä etitty erioten " joidenkin mainitsemaan Vohvelin" näkymiseen .ja ainakin itellä kävi todella hyvä tuuri paneeli arpjaisissa.ei näy minkäänlaista ristikkoa edes kirkkaalla vaalealla kuvalla.ja androit toiminut hyvin.ja erioten Heebelin" tällä pastalla ja muropuolella mainitsemat ohjeet käytyöönotossa on varmaan auttaneet tuon androidin toimivuudessa.toimii sulavasti .Ei nopein varmaan näistä tv puolen käyttilsistä mutta ei ole lagaillut kertakaan. .Olen tyytyväinen kyllä tuohon philipsiin ja erioten löysin hyvät säädöt tuolta saksalaiselta palstalta.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
Hei .Omistan tuon verkkiksen" Philips pus 8102 mallin ja Androit Tv.n Elisa viihteen sisäisellä Apsilla kuva töksähtelee sekunnin parin välein ,samoiten Grome Castätessä Elisa viihdettä telkkariin puhelimella .Sitä ei tapahdu C morella eikä yle areenassa ja muilla mitä nyt oon kolmenpäivän aikana kerennyt tätä uutta laitetta katella.Luin ennen ostoa jostain foorumilta että kyseisen tv.n asetusia pääsis muuttelemaan Play kaupasta saavalla apilla että ton töksähtelyn saisi korjattua ,liittyykö jotenkin virkistystasjuuteen tai jottain. Ja nyt en löydä sitä linkkiä miten miten löytäisin sen Apsin .Osaisko joku neuvoa....
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Hei .Omistan tuon verkkiksen" Philips pus 8102 mallin ja Androit Tv.n Elisa viihteen sisäisellä Apsilla kuva töksähtelee sekunnin parin välein ,samoiten Grome Castätessä Elisa viihdettä telkkariin puhelimella .Sitä ei tapahdu C morella eikä yle areenassa ja muilla mitä nyt oon kolmenpäivän aikana kerennyt tätä uutta laitetta katella.Luin ennen ostoa jostain foorumilta että kyseisen tv.n asetusia pääsis muuttelemaan Play kaupasta saavalla apilla että ton töksähtelyn saisi korjattua ,liittyykö jotenkin virkistystasjuuteen tai jottain. Ja nyt en löydä sitä linkkiä miten miten löytäisin sen Apsin .Osaisko joku neuvoa....
Oletettavasti kyse on juurikin hertseistä/fps:stä. Google Playstä löytyy sovellus nimeltä ”TVHZ”, jolla voi pakottaa sisäisen castin/toiston 50fps. En ole kokeillut kun en Elisa Viihdettä omista, mutta tuosta voisi olla apua.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Mihin sitä näppistä tarvii jos voi puhuakin hakusanat yms?
Juu no joskus esim englanninkielisiä YouTube-filkkoja etsiessä saa olla aikamoinen smokahontas, notta onnistuu puhumaan sen oikean lähes-englanninkielisen hakusanan. Erikoismerkkeineen.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
Oletettavasti kyse on juurikin hertseistä/fps:stä. Google Playstä löytyy sovellus nimeltä ”TVHZ”, jolla voi pakottaa sisäisen castin/toiston 50fps. En ole kokeillut kun en Elisa Viihdettä omista, mutta tuosta voisi olla apua.
En kyllä löytänyt tuota appia tuolla nimellä kaupasta.kopioin vaan tuon nimen TVHZ" ja etsin .ei ...
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
En kyllä löytänyt tuota appia tuolla nimellä kaupasta.kopioin vaan tuon nimen TVHZ" ja etsin .ei ...
Erikoista. Itse kyllä tuon löysin TV:n Google Playstä. En aio asentaa, sillä en tarvitse sitä - koska voi myös vaikuttaa koko systeemin toimivuuteen, mutta kyllä se itselläni ainakin näkyy.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
En kyllä löytänyt tuota appia tuolla nimellä kaupasta.kopioin vaan tuon nimen TVHZ" ja etsin .ei ...
Erikoista. Itse kyllä tuon löysin TV:n Google Playstä. En aio asentaa, sillä en tarvitse sitä - koska voi myös vaikuttaa koko systeemin toimivuuteen, mutta kyllä se itselläni ainakin näkyy.

HeEBELI
: muuten suuri kiitos tuon kyseisen tv.n käyttöönotossa noudatin hyvin pitkälle tällä ja murosta löytyviä ohjeita .Androit toimii ihan vikkelästi .Ei minulla minkäänlaista tahmaamista oikeastaan. Käyttööotossa tulikin heti päivitys ja myös kaukosäätöön päivitys .Ihmettelen et moni on valitellut tuon kaken tarkkaa suuntaamista ennen kuin ottaa, .mut mulla saa suunnata melkein minne vaan niin käskyt menee perille.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
HeEBELI: muuten suuri kiitos tuon kyseisen tv.n käyttöönotossa noudatin hyvin pitkälle tällä ja murosta löytyviä ohjeita .Androit toimii ihan vikkelästi .Ei minulla minkäänlaista tahmaamista oikeastaan. Käyttööotossa tulikin heti päivitys ja myös kaukosäätöön päivitys .Ihmettelen et moni on valitellut tuon kaken tarkkaa suuntaamista ennen kuin ottaa, .mut mulla saa suunnata melkein minne vaan niin käskyt menee perille.
Eipä mitään - vassoguut! Itselläni kakea saa myös suunnata melkein mihin tahansa. Mutta toisaalta olkkarista löytyy iso ikkuna ja ihan TV:n ”näköpiirissä” on myös yksi peili. Näillä voi toki olla osuutensa asiaan.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
Kattelin justiinsa HDR UHD blurayn Sony 9405 kanssa, ja ei voinut olla huomaamatta että ala/yläpalkit oli hivenen harmahtavia. Asetukset pitäis olla kunnossa ja fald alueitakin pitäis riittää tässä mallissa. Onko tuo jotenkin leffa kohtaista? Ei osaa mukamas sammuttaa alueita palkkien kohdalta?

Samasta LG:n soittimesta Youtubella 4k HDR pätkissä on kyllä mustat niin ”ink blackkejä” ettei paremmasta väliä.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
Oletettavasti kyse on juurikin hertseistä/fps:stä. Google Playstä löytyy sovellus nimeltä ”TVHZ”, jolla voi pakottaa sisäisen castin/toiston 50fps. En ole kokeillut kun en Elisa Viihdettä omista, mutta tuosta voisi olla apua.
Latasin sen Apsin TVHZ" ja eipä tuo anna mitään tehä tulee vaan tämä näyttöön....
IMG_20180826_070321.jpg
IMG_20180826_070321.jpg
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 610
Juu no joskus esim englanninkielisiä YouTube-filkkoja etsiessä saa olla aikamoinen smokahontas, notta onnistuu puhumaan sen oikean lähes-englanninkielisen hakusanan. Erikoismerkkeineen.
Oikee englanti harvemmin tuottaa tulosta, mut rallienglanti toimii parhaiten eli lausuu suomalaisittain niin ku englanniks kirjoitetaan niin toimii ainaki Sonyssa 100%.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Latasin sen Apsin TVHZ" ja eipä tuo anna mitään tehä tulee vaan tämä näyttöön....
Melkein pistäisin poistoon tuon sovelluksen. Voi aiheuttaa enemmän harmia (kaatuilla jne) kuin hyötyä. Ehkä Elisa Viihde voi toimia paremmin, mutta sitten taas muut sovellukset ei toimikaan. Nimenomaan tuo ”force 60hz” on se asetus, mitä tässä haetaan. Voithan kokeilla, että miten tuo vaikuttaa.

BTW vinkkinä, että sovellusten järjestäminen/poisto onnistuu painamalla appin kohdalla pitkään OK-nappia.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Oikee englanti harvemmin tuottaa tulosta, mut rallienglanti toimii parhaiten eli lausuu suomalaisittain niin ku englanniks kirjoitetaan niin toimii ainaki Sonyssa 100%.
Joo siis sama hakumoottorihan noissa kaikissa on taustalla ja se toimii omasta mielestänikin hyvin. Jopa juuri rallienglannilla/ruotsilla/saksalla. Mutta silti vaistomaisesti se QWERTY-näppis on aina silti vaan ensimmäisenä kourassa.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 961
Hei .Omistan tuon verkkiksen" Philips pus 8102 mallin ja Androit Tv.n Elisa viihteen sisäisellä Apsilla kuva töksähtelee sekunnin parin välein ,samoiten Grome Castätessä Elisa viihdettä telkkariin puhelimella .Sitä ei tapahdu C morella eikä yle areenassa ja muilla mitä nyt oon kolmenpäivän aikana kerennyt tätä uutta laitetta katella.Luin ennen ostoa jostain foorumilta että kyseisen tv.n asetusia pääsis muuttelemaan Play kaupasta saavalla apilla että ton töksähtelyn saisi korjattua ,liittyykö jotenkin virkistystasjuuteen tai jottain. Ja nyt en löydä sitä linkkiä miten miten löytäisin sen Apsin .Osaisko joku neuvoa....
Kannattaa Elisan tukeen olla yhteydessä jokaisen jolla on tuo ongelma että korjaavat, ei tuon nyt luulisi mahdoton homma olevan niiden puolelta että saavat sen toimimaan android telkkareissa appsilla tai sisäisellä chromecastilla.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
105
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 208
Jos 55" ei ole liian iso niin melkein panostaisin satkun lisää ja ostaisin Sonyn xe9005.
 
Liittynyt
26.08.2018
Viestejä
71
Vieläkö VK:n PUS8102 on paras bang for buck 65 tuumainen TV, ~1000€ budjetilla, jos otetaan vkl tarjoukset mukaan? Gigantilla mm. Samsung Q6FA 1300e, Sonyn XE9005 1400€.
 

TTE

Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
864
Vieläkö VK:n PUS8102 on paras bang for buck 65 tuumainen TV, ~1000€ budjetilla, jos otetaan vkl tarjoukset mukaan? Gigantilla mm. Samsung Q6FA 1300e, Sonyn XE9005 1400€.
Eiköhän paras bang for buck ole LG SK8500, kun se on muualla kuin vk:ssa tasan tonnin kalliimpi. [emoji6] Sony jo vanha malli, ei esim. ajansiirtoa, dolby visionia eikä dolby atmosta.
 
Liittynyt
25.07.2018
Viestejä
440
Kattelin justiinsa HDR UHD blurayn Sony 9405 kanssa, ja ei voinut olla huomaamatta että ala/yläpalkit oli hivenen harmahtavia. Asetukset pitäis olla kunnossa ja fald alueitakin pitäis riittää tässä mallissa. Onko tuo jotenkin leffa kohtaista? Ei osaa mukamas sammuttaa alueita palkkien kohdalta?

Samasta LG:n soittimesta Youtubella 4k HDR pätkissä on kyllä mustat niin ”ink blackkejä” ettei paremmasta väliä.
En nyt muuta selitystä keksi kuin että HDMI mustan taso olisi väärä tai mustat alueet olisi poltettu leffaan,.. kumpikin varsin epätodennäköinen.. tai sitten mustan raja menee hivenen eri paikassa kuin youtubessa??
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 447
Viestejä
4 199 779
Jäsenet
70 907
Uusin jäsen
Deut

Hinta.fi

Ylös Bottom