Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 458
Itseasiassa kysyin eilen voivatko tilata sellasen 55" mallin noudettavaksi kun ei ollut kuin se demokappale, mutta eivät kuulemma pysty tilaamaan lisää tuolla tarjoushinnalla :tdown:
Ookei... erikoista. Millähän perusteella, kun missään ei ole erämainintaa tai muuta määrärajoitetta vaan tarjouksen pitäisi kuvaston mukaan kestää koko viikon ja mallikin jatkaa vielä myynnissä. Oman järjen mukaan tällöin pitäisi saada tuote tuolla hintaa sitten, kun niitä tulee lisää. Itse sain aikanaan loppuneen viikkotarjoustuotteen tilattua myymälään vaikka noita ei ollut enää edes tulossa muutoin lisää. Taisi sattua joku vähemmän asiakaspalvelukykyinen myyjä kohdalle sulla.. :beye:
 
Liittynyt
01.07.2018
Viestejä
4
Pähkäilen 55-tuumaisen hankinnassa. Te viisaammat. Kumpi olisi parempi valinta?

LG 55" 4K Super UHD LED Smart TV 55SJ810V 899€
Vai
Sony 55'' 4K UHD Smart TV KD-55XE9005 899€

LG:ssä 200hrz paneli ja WEB OS käyttis
Sonyä täällä kehuttu mutta Android ja myyjän mukaan myös LG paneli mutta käyttispäivittäminen hidasta ja hankalaa. Vai olisko joku muu hyvä vaihtoedto tuossa hintaryhmässä?
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
899
Pähkäilen 55-tuumaisen hankinnassa. Te viisaammat. Kumpi olisi parempi valinta?

LG 55" 4K Super UHD LED Smart TV 55SJ810V 899€
Vai
Sony 55'' 4K UHD Smart TV KD-55XE9005 899€

LG:ssä 200hrz paneli ja WEB OS käyttis
Sonyä täällä kehuttu mutta Android ja myyjän mukaan myös LG paneli mutta käyttispäivittäminen hidasta ja hankalaa. Vai olisko joku muu hyvä vaihtoedto tuossa hintaryhmässä?
XE9005 on loistava tv, ainoa miinus oikeastaan katselukulmat.
Jos et katso täsmälleen keskeltä niin värit "huononee" heti, varsinkin musta muuttuu sinertäväksi kun vähänkin sivusta katsoo.
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
915
Pähkäilen 55-tuumaisen hankinnassa. Te viisaammat. Kumpi olisi parempi valinta?

LG 55" 4K Super UHD LED Smart TV 55SJ810V 899€
Vai
Sony 55'' 4K UHD Smart TV KD-55XE9005 899€

LG:ssä 200hrz paneli ja WEB OS käyttis
Sonyä täällä kehuttu mutta Android ja myyjän mukaan myös LG paneli mutta käyttispäivittäminen hidasta ja hankalaa. Vai olisko joku muu hyvä vaihtoedto tuossa hintaryhmässä?
LG on "feikki" 4k telkku koska siinä on RGBW paneeli. Lisäksi se on oikeasti 120hz paneeli.
 
Viimeksi muokattu:

Cuthalu

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 409
LG:n kontrasti on niin huono, että ellei sitä ole jatkuvasti tarkoitus katsoa kovasta kulmasta, turha edes vilkaista siihen päin. Kyllä se Sonykin useamman asteen heiton kestää ilman ongelmia.
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
1 012
Pähkäilen 55-tuumaisen hankinnassa. Te viisaammat. Kumpi olisi parempi valinta?

LG 55" 4K Super UHD LED Smart TV 55SJ810V 899€
Vai
Sony 55'' 4K UHD Smart TV KD-55XE9005 899€

LG:ssä 200hrz paneli ja WEB OS käyttis
Sonyä täällä kehuttu mutta Android ja myyjän mukaan myös LG paneli mutta käyttispäivittäminen hidasta ja hankalaa. Vai olisko joku muu hyvä vaihtoedto tuossa hintaryhmässä?
LG:ssä on 100hz paneeli. Sonyssa sitten onkin parempi LG:n valmista paneeli käytössä mitä noissa LG:n omissa halpis malleissa (SJ/UJ) on.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 424
LG:ssä on 100hz paneeli. Sonyssa sitten onkin parempi LG:n valmista paneeli käytössä mitä noissa LG:n omissa halpis malleissa (SJ/UJ) on.
XE9005 on VA paneeli, kun LG valmistaa vain IPS (ja OLED) paneeleita. Valmistajasta ei ole tarkkaa tietoa, eli lienee Samsungin, AUO:n tai Sharpin tekosia.
SJ-sarjasta löytyy tosin pari mallia (SJ800V, SJ850V ja SJ950V, mutta ei kuitenkaan siis SJ810V), jotka ovat paremmalla RGB paneelilla RGBW sijaan.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 620
XE9005 on loistava tv, ainoa miinus oikeastaan katselukulmat.
Jos et katso täsmälleen keskeltä niin värit "huononee" heti, varsinkin musta muuttuu sinertäväksi kun vähänkin sivusta katsoo.
Mikä on vähänkin sivusta? Ihan vaan sillä, että itse olin odotuksiin nähden positiivisesti yllättynyt VA:n parjatuista katselukulmista, eikä ole häirinnyt mua ainaskaan meidän olkkarissa. Ja millasilla kuva-asetuksilla ajat töllöä?
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 620
Sonyä täällä kehuttu mutta Android ja myyjän mukaan myös LG paneli mutta käyttispäivittäminen hidasta ja hankalaa. Vai olisko joku muu hyvä vaihtoedto tuossa hintaryhmässä?
Tosi hidasta ja hankalaa joo :D Joutuu jopa hyväksymään, haluaako päivityksen asennettavan nyt vai myöhemmin. Aika paha rasti, vaatii ainakin 1-2 painallusta kakesta. Noh, kävit varmaan Gigantissa... Nehän sitö LG:tä ylistää ja koittaa myydä, kun varmaan parempi kate heille. Oreohan on luvattu myös XE-sarjalle, vaikkei nykyisessä mitään vikaa olekaan.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Sellainen huomio LG:n RGBW-paneelista, että kyllä se on ihan aito 4K, vaikka niitä neljän eri värisen pikselin könttejä olisi määrällisesti vähemmän mitä kolmen pikselin könttejä normaalissa RGB-paneelissa. Terävyyttä kyllä löytyy rutosti. Lisäksi SJ810V-sarjan kaikki mallit ovat ihan aidolla 120 Hz -paneelilla, ettei nyt sentään ruveta täällä väärää tietoa levittämään. Menee jo aika halvaksi tuo LG:n vihaaminen. En muutoinkaan tiedä saako koko Suomesta 100 Hz -paneeleita ollenkaan, mutta ainakaan yleisiä eivät ole.

Samsungista yllätyin että MU7000-, MU8000- ja NU8000-sarjojen 49" mallit ovat 60 Hz kun isommat ovat 120 Hz, että niiden kanssa tarkkana. Ei siinä kuitenkaan mitään, koska ovat kuvanlaadultaan varmasti oikein hyviä, mutta aina kannattaa tietoja hieman edes tarkastaa vaikkapa täältä: DisplaySpecifications - Specifications and features of desktop monitors and TVs
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.07.2018
Viestejä
4
Mites tämä sitten? Sonyn hinta pomppas just satasella ja tää on alessa.
Samsung 55" 4K Premium UHD Smart TV UE55MU8005
tai
Philips 55PUS7503 55" Smart Android 4K Ultra HD
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
376
Gigantissa on muuten 65" LG B7 OLED tarjouksessa 1999€ mikä on tähän asti halvin hinta tuosta telkkarista.
 
Liittynyt
01.07.2018
Viestejä
4
Miksi LG:tä moititaan. Meillä ollut 9v 42tuumanen sillon 1600€ töllö ja kesti hyvin. Nyt alkaa tulla raitoja. Kuvakin oli ihan hyvä siihen aikaan.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Mites tämä sitten? Sonyn hinta pomppas just satasella ja tää on alessa.
Samsung 55" 4K Premium UHD Smart TV UE55MU8005
tai
Philips 55PUS7503 55" Smart Android 4K Ultra HD
Vielä tähän heitän kaksisenttiseni, vaikken tämän hetken parhaita tarjouksia tiedä, että näiden väliltä Samsung. Saat varsin sulavatoimisen ja helppokäyttöisen Tizen-käyttöjärjestelmän, sekä Samsungin yksinkertaisen kaukosäätimen ja liitinkappaleen, johon on kätevä kasata kaikki eri lähteiden piuhat samaan lootaan. En ole varma Philipsistä, mutta Samsungin virkistystaajuus on 120 Hz, mikä useimmiten auttaa liiketoistossa välittömästi.

Luin enemmänkin MU7000-sarjan ominaisuuksista ja sen sarjan televisiot ovat oikein kelpoja vähän joka saralla. Ei aivan kärkeä missään, mutta kaikenlainen käyttö ja materiaali luonnistuu hyvin. En usko että MU8000 olisi huonompi.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
208
Miksi LG:tä moititaan. Meillä ollut 9v 42tuumanen sillon 1600€ töllö ja kesti hyvin. Nyt alkaa tulla raitoja. Kuvakin oli ihan hyvä siihen aikaan.
Ymmärtääkseni nykyisistä (IPS) malleista liian monessa on se RGBW paneeli eli ei aito 4K. Hinnoissa kuitenkaan tämä ei näy mitenkään. Kait myös Hz määrät ilmoitetaan usein kuluttajaa hämäten. Sitten näitä näyttöjä myydään ylistyssanoin kivijalkakaupassa.
Itse en niin ole tutustunut LG:n tarjoamaan vaan nämä syyt ovat täältä ainakin pompanneet silmään. Yleensä samaan hintaan saa aina paremmilla spekseillä olevan TV:n toiselta valmistajalta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 458
Miten tämä Samsung vertautuu siihen XE9005 Sonyyn kuvan puolesta: Samsung 55&quote; 4K Premium UHD Smart TV UE55MU8005 - Televisiot Tai esim. tuohon Panasonicciin?

Veljelle tosissaan oli se telkkari hakusessa ja kerkesi ostaa jo tuon Panan, kun oli kuvaltaan miellyttävämpi kuin Samsungin MU6195. Sony näytti hyvältä mutta oli kuulemma turhan tyyris. Tuo Samsung olisi vähän edullisempi mutta onko samalla hieman heikompi kuin se Sony? Mitkä tuossa on isoimmat erot tuohon Panasonicciin, tuumia saa ainakin 5 lisää mutta onko paneelin puolesta jotain suurempaa? "Tekohertsejä" löytyy ainakin enemmän mutta liekkö noilla eroa. Ilmeisesti kuitenkin Samsung olisi natiivi 100Hz vs Panan 60Hz(?). Samsungissa vaikuttaisi ainakin näppärältä tuo, että liitännät eivät ole piilossa telkun takana vaan ovat siinä erillisessä TV-tasolle tulevassa boksissa mutta tämä ei toki ole mikään kriittinen ominaisuus. (Sorry kyselyistä. Normaalisti katsoisin ja vertaisin itse enemmän mutta näistä kuvahommista olen TV-puolella liian kujalla sellaiseen.)
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 878
Miten tämä Samsung vertautuu siihen XE9005 Sonyyn kuvan puolesta: Samsung 55&quote; 4K Premium UHD Smart TV UE55MU8005 - Televisiot Tai esim. tuohon Panasonicciin?

Veljelle tosissaan oli se telkkari hakusessa ja kerkesi ostaa jo tuon Panan, kun oli kuvaltaan miellyttävämpi kuin Samsungin MU6195. Sony näytti hyvältä mutta oli kuulemma turhan tyyris. Tuo Samsung olisi vähän edullisempi mutta onko samalla hieman heikompi kuin se Sony? Mitkä tuossa on isoimmat erot tuohon Panasonicciin, tuumia saa ainakin 5 lisää mutta onko paneelin puolesta jotain suurempaa? "Tekohertsejä" löytyy ainakin enemmän mutta liekkö noilla eroa. Ilmeisesti kuitenkin Samsung olisi natiivi 100Hz vs Panan 60Hz(?). Samsungissa vaikuttaisi ainakin näppärältä tuo, että liitännät eivät ole piilossa telkun takana vaan ovat siinä erillisessä TV-tasolle tulevassa boksissa mutta tämä ei toki ole mikään kriittinen ominaisuus. (Sorry kyselyistä. Normaalisti katsoisin ja vertaisin itse enemmän mutta näistä kuvahommista olen TV-puolella liian kujalla sellaiseen.)
Tästä on keskusteltu jotakuinkin eniten tässä koko ketjussa viimeisen vuoden ajan :D -Sony parempi, mutta Samsungikin hyvä vaihtoehto. Itsellä sama töllö kuin sinulla W805 ja pidän siitä kokonaisuutena enemmän vrt MU8005, vaikka HDR onkin Samsungissa W805:sta parempi
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 458
Tästä on keskusteltu jotakuinkin eniten tässä koko ketjussa viimeisen vuoden ajan :D -Sony parempi, mutta Samsungikin hyvä vaihtoehto. Itsellä sama töllö kuin sinulla W805 ja pidän siitä kokonaisuutena enemmän vrt MU8005, vaikka HDR onkin Samsungissa W805:sta parempi
No joo, onhan näistä varmaan keskusteltu mutta en nyt lähtenyt tuon toivossa viimeisen vuoden ajalta lukemaan läpi ketjua, kun en ole aiemmin niin aktiivisesti seurannut. Ja eniten kiinnosti toki nuo vertaukset Panasoniciin, kun siihen ei ole päässyt vielä laajemmin tutustumaan (vielä pakkauksessaan reissujen vuoksi eikä kunnon arvostelujakaan tuosta ole suuremmin pl. Verkkiksen käyttäjäkokemukset). Siitä muutenkin aika harvassa nuo suorat vertailut muihin mutta toki tuosta Sony vs Samsung löytyy ihan yllinkyllin artikkeleita valmiiksi netistä. Lisäksi itse ainakin suhtaudun n. vuoden vanhaan tietoon tekniikan saralla hieman varauksella, kun kuitenkin kaikenmaailman päivitykset ja muut voivat muokata kokemuksia ja ominaisuuksia jossain määrin. En toki tiedä ovatko nämä telkkarit vielä niin teknisiä, että ne merkittävästi muuttuvat ikääntyessään. Toki luulisi tuon Sonyn ainakin muuttuvan käyttiksen ja siten käyttökokemuksen osalta, kun siinä kerran Android on (jos siis sillä TV:n Androidilla on mitään yhteistä päivitysten osalta puhelinten kanssa). No mutta täytyy vähän selata nyt sitten kuitenkin läpi, jos bongaisi kaiken muun seasta noita vertailuja.

Pakko muuten sanoa, että tuo W805 oli kyllä IMO kova diili ja olen vieläkin tyytyväinen tuohon. Ei edes haittaa 4K:n puute, kun FHD näyttää myös omalla katseluetäisyydellä hyvältä. Aika harvassa muutenkin tuo 4K matsku vielä, Netflix on ainoita lähteitä jossain määrin (pakatulle) 4K:ta muistuttavalle matskulle mutta eipähän tartte maksaa siitäkään extraa. Televisiokanavat ja pelit kuitenkin ovat max FHD laatua. Tuohon W805 kun vertaa niin jotenkin tulee jopa sellainen fiilis, että nämä nykyiset ovat ylihintaisia vaikka ovathan nuo tietty joissain ominaisuuksissa kehittyneetkin. :)

Kyllä mä noita speksejä kävin jo lävitse. Ongelma oli siinä, että ei nuo speksilistat aina kaikkea kerro etenkin jos ei täysin ymmärrä mitä mikäkin asia tarkoittaa. Ja en nyt tiedä kertooko toi täyttä totuutta. Tästä esimerkkinä vaikka nuo frame interpolation hommat. (Enpä mäkään heitä pelkkää speksien vertailulinkkiä avunkyselijöille vaikka puhelinpuolella, kun eivät kai he mielipiteitä kysyisi jos osaisivat itse noiden perusteella päättää. Siksihän sitä apua kysellään, että joku osaavampi hieman avaisi tuota saatavilla olevaa tietoa ja sitten samalla oppii itsekin. Speksilistakaan ei aina kerro yksinään totuutta, hyvän raudankin voi pilata vaikkapa softalla.)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 878
No joo, onhan näistä varmaan keskusteltu mutta en nyt lähtenyt tuon toivossa viimeisen vuoden ajalta lukemaan läpi ketjua, kun en ole aiemmin niin aktiivisesti seurannut. Ja eniten kiinnosti toki nuo vertaukset Panasoniciin, kun siihen ei ole päässyt vielä laajemmin tutustumaan (vielä pakkauksessaan reissujen vuoksi eikä kunnon arvostelujakaan tuosta ole suuremmin pl. Verkkiksen käyttäjäkokemukset). Lisäksi itse ainakin suhtaudun n. vuoden vanhaan tietoon tekniikan saralla hieman varauksella, kun kuitenkin kaikenmaailman päivitykset ja muut voivat muokata kokemuksia ja ominaisuuksia jossain määrin. En toki tiedä ovatko nämä telkkarit vielä niin teknisiä, että ne merkittävästi muuttuvat ikääntyessään. Toki luulisi tuon Sonyn ainakin muuttuvan käyttiksen ja siten käyttökokemuksen osalta, kun siinä kerran Android on (jos siis sillä TV:n Androidilla on mitään yhteistä päivitysten osalta puhelinten kanssa). No mutta täytyy vähän selata nyt sitten kuitenkin läpi, jos bongaisi kaiken muun seasta noita vertailuja.

Pakko muuten sanoa, että tuo W805 oli kyllä IMO kova diili ja olen vieläkin tyytyväinen tuohon. Ei edes haittaa 4K:n puute, kun FHD näyttää myös omalla katseluetäisyydellä hyvältä. Aika harvassa muutenkin tuo 4K matsku vielä, Netflix on ainoita lähteitä jossain määrin (pakatulle) 4K:ta muistuttavalle matskulle mutta eipähän tartte maksaa siitäkään extraa. Televisiokanavat ja pelit kuitenkin ovat max FHD laatua. Tuohon W805 kun vertaa niin jotenkin tulee jopa sellainen fiilis, että nämä nykyiset ovat ylihintaisia vaikka ovathan nuo tietty joissain ominaisuuksissa kehittyneetkin. :)
Oho. Täytyykin sen verran korjata, että vanha töllötin olikin w828b ja uusi on X8505. Puhuin ylempänä tästä uudemmasta yksilöstä. Yleisesti haulla löytyy hyvin tästä ketjusta tietoa, kun hakee käyttäen mallinumeron loppua :).

Tässä nyt vielä oma suositukseni mallien Sony-Samsung välillä X9005>X8505~MU8005. (Tuon 50Hz bugin vuoksi jätin X9005:n hyllyyn, enkä ole päivääkään päätöstä katunut). Panasonicista en osaa sanoa mitään, enkä itse uskaltanut hankkia kun ei tietoa oikein löytynyt...
 

TTE

Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
864
Oho. Täytyykin sen verran korjata, että vanha töllötin olikin w828b ja uusi on X8505. Puhuin ylempänä tästä uudemmasta yksilöstä. Yleisesti haulla löytyy hyvin tästä ketjusta tietoa, kun hakee käyttäen mallinumeron loppua :).

Tässä nyt vielä oma suositukseni mallien Sony-Samsung välillä X9005>X8505~MU8005. (Tuon 50Hz bugin vuoksi jätin X9005:n hyllyyn, enkä ole päivääkään päätöstä katunut). Panasonicista en osaa sanoa mitään, enkä itse uskaltanut hankkia kun ei tietoa oikein löytynyt...
Panan tx-55fx780E voitti TM:n testin. Huonoa oli kontrasti ja liiketoisto sekä ääni. Käyttömukavuus erinomainen ja kuvaltaan parhaimmistoa.

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Panan tx-55fx780E voitti TM:n testin. Huonoa oli kontrasti ja liiketoisto sekä ääni. Käyttömukavuus erinomainen ja kuvaltaan parhaimmistoa.

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla
Erikoinen testi muuten jos kuvanlaadultaan on parhaimmistoa, mutta kontrasti ja liiketoisto on määritelty huonoksi. :rofl:
 

TTE

Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
864
Sony 9005 oli testin viimeinen. Huonoa katselukulma, laajasävykuva ja toimintojen hitaus. Hyvää tv ja HD kuva sekä kontrasti suoraan katsoessa.

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla
 

TTE

Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
864
Erikoinen testi muuten jos kuvanlaadultaan on parhaimmistoa, mutta kontrasti ja liiketoisto on määritelty huonoksi. :rofl:
Näin on. Itse arvostan juurikin liiketoistoa eniten kun tulee urheilua seurattua. Siksi Philips olisikin oma valintani noista testatuista...

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla
 

TTE

Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
864
Taattua TM-laatua. Eipä noille noiden testeille vissiin liikaa painoarvoa kannata laittaa.
No itse painottaen ominaisuuksia mitkä itselle tärkeitä ja sen mukaan valitsee. Plus muiden testit mukaan vertailun vuoksi. Itse en pysty sittenkään tekemään ostopäätöstä, koska tämän hetkinen plasma niin liiketoistoltaan kuin HD tarkkuuteen asti kuvaltaankin edelleen mainio...[emoji41]

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla
 

TTE

Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
864
Tarttuiko kukaan tohon verkkokauppa. Comin 444,44 euroa maksavaan LG 50UK6740 telkkuun? Näyttäisi olevan nyt hinta 899, 90...

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
272
Mitenkäs tuo Sonyn XE7096 eroaa tuosta 9005? Ainakin nyt vanhempi malli, mutta saisi suhteellisen edukkaasti Powerilta 499€
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 965
Mitenkäs tuo Sonyn XE7096 eroaa tuosta 9005? Ainakin nyt vanhempi malli, mutta saisi suhteellisen edukkaasti Powerilta 499€
XE7096 on Edge-LED, 50Hz paneeli ja huonommat kuvanparannukset mm. XE9005 FALD taustavalo, 100Hz paneeli ja paremmat kuvanparannukset ja lisänä triluminous eri paremmat värit mm.

Edit. Varsinkin jos HDR materiaalia ajattelee katsoa niin tuo 9005 on huomattavasti parempi vaihtoehto.

Edit2. XE7096 ei ole Android tv vaan siinä on joku opera apps juttu hoitamassa älyominaisuuksia.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
86
Tarttuiko kukaan tohon verkkokauppa. Comin 444,44 euroa maksavaan LG 50UK6740 telkkuun? Näyttäisi olevan nyt hinta 899, 90...

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla
Tilattu on. Lähinnä tietsikka käyttöön ajattelin. Markkinoinnin mukaan tämä olis taustavalaistu mutta ei mitään hajua zonejen tms määrästä. No kohta tuon näkee kun saa töllön kotii.

899e taas "normaalihintoja" että voi myydä -40% jos saa taas laitetta varastoon. Saavat hyvän vertailuhinnan..
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
86
Xe9005 mallista. Itellä ollu jonku kuukauden käytössä. Eipä tuossa ole mitään erityistä ongelmaa viimeisimmän päivityksen jälkeen ollut. Android toimii ok vauhdilla. Appsit toimii ja kuvanlaatu on hyvä. En ole huomannut nykimistä tv kuvalla , netflixillä enkä youtubella. Eikä tuo katselukulma nyt ihan niin kapea ole mitä täällä annetaan ymmärtää.

Omalla kokemuksella tuota voi suositella kunhan säätää kuva ja liikeasetukset kohdilleen.
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 896
Tilattu on. Lähinnä tietsikka käyttöön ajattelin. Markkinoinnin mukaan tämä olis taustavalaistu mutta ei mitään hajua zonejen tms määrästä. No kohta tuon näkee kun saa töllön kotii.

899e taas "normaalihintoja" että voi myydä -40% jos saa taas laitetta varastoon. Saavat hyvän vertailuhinnan..
Taas muistutuksena että taustavalaistu ei tarkoita että telkussa olisi dimming zoneja. Tuossa mallissa ei ainakaan ole lainkaan local dimmingiä missään muodossa.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 620
^^^Sama, tammikuussa ostin. Ihan on nopeesti pelannu ilman ongelmia pl. kakesta loppu patterit jo kerran (lapset käyttää äänikomentoja ja -hakuja) ja sitä ennen ei meinannu painallukset tehota ja ihmettelin wtf kunnes tajusin vaihtaa patterit. Ei oo lagitellu, käytössä kaikki maholliset sovellukset, konsolit, Sonyn vahvari, dvd-soitin, wbox jne. Kaikilla lähteillä kuva hyvä, tosin kaikille lähteille säädettävä erikseen.
 

TTE

Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
864
Tietoja etin siis... :)

Mitähän toi mahtaa tarkoittaa?

  • Dolby Vision

    Ei / Kyllä / Kyllä / Kyllä(4K/2K)
 

TTE

Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
864
Sama täällä. Voihan ton palauttaa jos ei iske.

Linkki ei toimi...nyt toimii. :)
 

TTE

Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
864
LG 65SK8500 on 48 zones yhden lähteen mukaan ja se on naurettavan vähän. [emoji44]

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
13.04.2018
Viestejä
241
Etsin TV:tä vierashuoneeseen. Haarukka on tuossa 500€-1000€ välissä. Tutkimuksien jälkeen ajattelin mennä tänään ostamaan tuon Sonyn XE9005, mutta hinta pomppasi 100€ ylöspäin ja saatavuuskaan ei ole hyvä. Tärkeimmät ominaisuudet on hyvät värit ja mustan taso. Tykkiä käyttänyt viimeiset 7 vuotta, niin ei suurta painoarvoa TV:n sisäisille ohjelmistoille. Luin keskusteluja läpi ja ei taida olla saman veroista mallia muilla tarjolla tuohon alle 1000€ hintaan?

Edit: Tykkinä Epson EH-TW9300, niin tarkoitus olisi ostaa TV jossa HDR toimii ihan hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Etsin TV:tä vierashuoneeseen. Haarukka on tuossa 500€-1000€ välissä. Tutkimuksien jälkeen ajattelin mennä tänään ostamaan tuon Sonyn XE9005, mutta hinta pomppasi 100€ ylöspäin ja saatavuuskaan ei ole hyvä. Tärkeimmät ominaisuudet on hyvät värit ja mustan taso. Tykkiä käyttänyt viimeiset 7 vuotta, niin ei suurta painoarvoa TV:n sisäisille ohjelmistoille. Luin keskusteluja läpi ja ei taida olla saman veroista mallia muilla tarjolla tuohon alle 1000€ hintaan?

Edit: Tykkinä Epson EH-TW9300, niin tarkoitus olisi ostaa TV jossa HDR toimii ihan hyvin.
Philips 65PUS8102 65" Smart Android 4K Ultra HD LED ‐televisio 999,90 €
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 383
Onko mitään ohjenuoraa 55" 500e telkkareihin? Samsung kapeaan katselutilaan ja LG leveään?

Näistä varmaan saisi siis valita:
LG UK61xx 499e
Samsung MU61xx 499e
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
300
Onko kellään kokemuksia Philips 8102:lla Steam Link applikaation kautta pelailusta? Muuten toimii hienosti mutta minuutin tai parin välein tulee sellaisia kymmenenkin sekuntia kestäviä katkoksia jolloin kuva ei päivity mutta äänet ja peli jatkuu normaalisti taustalla. Lieneekö vika televisiossa vai jossakin muualla?
 
Liittynyt
13.04.2018
Viestejä
241
65” ei taida vierashuoneessa mahtua, tai sitten ei käytetä kaappeja ollenkaan kun ne ei mahdu aukeamaan.

Entäs jos pudottaa HDR vaatimuksen pois, mutta mustan tason pitää pysyä hyvänä, eikä valovuotoa reunoilta. Löytyisikö näihin spekseihin sopivaa?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 934
Viestejä
4 206 874
Jäsenet
70 997
Uusin jäsen
Raadottaja

Hinta.fi

Ylös Bottom