En nyt oikein tiedä mitä kannattaisi hankkia. Tarkoituksena pelaaminen(konsoli että mahdollisesti pc) ja HDR 4k tuotannon katselu mutta budjetti noin 900e luokkaa. Tuo Sony XE90 vissiin järkevin vaihtoehto? Oon kyllä kuullu aika paljon paskaa tuosta niiden android käyttiksestä.
Itse odottelen kaikessa rauhassa jos 49" malli irtoaisi edes mustana perjantaina hintaan 800 €. Tuo on selkeä pelaajan valinta, koska se antaa syöttää tietokoneelta 1440p@120 Hz kuvaa. Lisäksi kontrasti, vasteaika ja liiketoisto ovat television vahvuuksia.
Yhtä hyviä vaihtoehtoja ovat vuoden 2018 Samsungin Q7FN- ja NU8000-sarjojen televisiot, kunhan varmistaa mallikohtaisesti että paneeli on 120 Hz. Noiden sarjojen televisioista löytyy FreeSync-tuki, mitä tällä viisiin Xbox ja AMD:n näytönohjaimet osaavat hyödyntää. Samsungilla näyttää kuitenkin hinnat olevan jatkuvasti korkeammalla mitä Sonylla, joten nuo sarjat eivät alle tonnin hevillä tipu koosta riippumatta.
Sony XE90 tosiaan parasta antia ja en huolehtisi käyttöjärjestelmästä tippaakaan. Pari vuotta vanhempi ja huomattavasti hitaampi vanhempieni omistama Androidilla varustettu Sony toimii omaan makuuni ihan tarpeeksi hyvin. Toki selaaminen on hitaan puoleista, mutten itse koe televisiossa tätä merkittäväksi miinukseksi. Pääsääntöisessä pelaamisessa painat kaukosäätimestä oikean kuvalähdön ja kerran tarvitsee säätää kuva-asetukset kohdilleen, niin eipä tarvitse enempää television ohjelmistosta välittää. Ymmärrän täysin Androidin olevan kankea niille, jotka nojaavat täysin television tarjoamiin ohjelmiin ja paljon pyörivät valikoissa. Mieluummin kankea käyttis kuin huono liiketoisto jos pelaamisesta nauttii.