Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 624
No mitä ne samankokoiset muut TV:t makso silloin, ei niitäkään ihan ilmasiks saanu?Ja sen verran täytyy pilkkua viilata, kun toinen osapuoli liiottelee asiaa. En ole kännissä vaan muokkasin viestiä, että sain lisättyä viesti johon olin vastaamassa. Ootko sä ite kännissä, ku tuntuu noin kiristävän? Ota paukku ni relaat vähän tai sammut.
Lainauksen pystyy lisäämään myös muokkaamalla, ei tarvitse tehdä uusia viestejä sitä varten. Nää henkilöön kohdistuvat viestit kovin harvoin saa tällä palstalla ylläpidon osalta mitään suurta kunnioitusta, joten suosittelen siirtymään takaisin keskustelemaan nykypäivän televisioista. Muut vastaavat plasmat oli tuohon aikaan suunnilleen puolet Pioneerin hinnoista.
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
673
Miten pitkään teillä on mennyt, että tekemänne arvio on ilmestynyt LG:n sivuille (liittyen cashback kamppikseen)?
Nostetaas vähän tätä kysymystä, kun se jäi näköjään villin taistelun jalkoihin.

Mutta joo, 12h mennyt ja vieläkään ei näy arvostelu sivulla.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 624
Nostetaas vähän tätä kysymystä, kun se jäi näköjään villin taistelun jalkoihin.

Mutta joo, 12h mennyt ja vieläkään ei näy arvostelu sivulla.
No ei ole juuri LG:n sivujen suhteen kokemusta, mutta jos kyseessä on tuotearvio niin kyllähän noissa usein menee päiviä, jos ja kun ne halutaan tarkastaa sisällön osalta ennen julkaisua. Ei siellä nyt varmaan kukaan oo arvosteluja moderoimassa perjantain ja lauantain välisenä yönä ja tuskin muutenkaan ennen ensi viikkoa.
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
673
No ei ole juuri LG:n sivujen suhteen kokemusta, mutta jos kyseessä on tuotearvio niin kyllähän noissa usein menee päiviä, jos ja kun ne halutaan tarkastaa sisällön osalta ennen julkaisua. Ei siellä nyt varmaan kukaan oo arvosteluja moderoimassa perjantain ja lauantain välisenä yönä ja tuskin muutenkaan ennen ensi viikkoa.
Jees, niin vähän aattelinkin mutta ajattelin varmistaa. Ei olis eka kerta kun cashback olisi tehty hankalaksi :D
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 351
Pitäisi laittaa n. 65-tuumaista telkkaria tilaukseen. TV:lle tulee jonkun verran valoa ikkunoista, joten OLED tuskin paras vaihtoehto. LG QNED91 näyttää saaneen hyviä arvosteluja ja olisi vielä tänään 899 €: LG 65" QNED91 4K Mini-LED älytelevisio (2021) - Gigantti verkkokauppa

Tästä mielipiteitä tai suosituksia paremmasta samasta hintaluokasta?
Myös Qned91 on enemmänkin OLED:ien tapaan heijastava ruudun pinta, eli ei erityisen hyvä suoraan ruudulle tulevia valonlähteitä vastaan. Kirkkautta on toki enemmän kuin halvemmissa OLED, eli sikäli taistelee paremmin valoa vastaan. Jos kuitenkin pitää valoa vastaan saada telkkari, niin siihen ei tämä qned91 täysin riitä, vaan tarvii jo jonkun Samsung qn95a , Sony X95j tms, jotka RTINGS-testien perusteella selvästi parempia heijastuksiin, ja tuo Samsung pystyy myös erittäin korkeisiin kirkkauksiin, eli ideaali valoisiin ympäristöihin. Hintaa vaan on selvästi enemmän kuin qned91 tai vaikka OLED B1, joten kannattaa kattoa saisiko pahimmat auringonvalot suljettua pois, niin pärjäisi vaikka OLED B1.
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
41
Myös Qned91 on enemmänkin OLED:ien tapaan heijastava ruudun pinta, eli ei erityisen hyvä suoraan ruudulle tulevia valonlähteitä vastaan. Kirkkautta on toki enemmän kuin halvemmissa OLED, eli sikäli taistelee paremmin valoa vastaan. Jos kuitenkin pitää valoa vastaan saada telkkari, niin siihen ei tämä qned91 täysin riitä, vaan tarvii jo jonkun Samsung qn95a , Sony X95j tms, jotka RTINGS-testien perusteella selvästi parempia heijastuksiin, ja tuo Samsung pystyy myös erittäin korkeisiin kirkkauksiin, eli ideaali valoisiin ympäristöihin. Hintaa vaan on selvästi enemmän kuin qned91 tai vaikka OLED B1, joten kannattaa kattoa saisiko pahimmat auringonvalot suljettua pois, niin pärjäisi vaikka OLED B1.
Ei tuo kirkkaus ja heijastamattomuus ykkösasia ole mutta huomioitava varmaan kuitenkin. Kokemusta viime vuosien telkkareista aika vähän, joten voi myös olla että ei olisi mitään ongelmaa tässä tilassa. Tuo 899 € rupeaa olemaan aika rajoilla mitä viitsii maksaa, mutta pitää ehkä vielä selvitellä ja ohittaa tämä tarjous.

TV ei tule pelikäyttöön vaan lähinnä sarjojen katseluun, joten 120 Hz paneelia tai muuta erikoista ei tarvitse olla. QNED91 (/90) löytyi aika paljon puhetta dirty screen effectistä, mutta paha tuota on verrata muiden mallien ongelmiin. Pitääkö kaikissa alle tonnin TV:ssä varautua palautuksiin vai onko joku teknologia selvästi muita varmempi paneelien tasalaatuisuuden suhteen?
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 351
TV ei tule pelikäyttöön vaan lähinnä sarjojen katseluun, joten 120 Hz paneelia tai muuta erikoista ei tarvitse olla. QNED91 (/90) löytyi aika paljon puhetta dirty screen effectistä, mutta paha tuota on verrata muiden mallien ongelmiin.
Joo paha tuosta dirty screen -efektistä on mennä sanomaan, että onko jossain TV-mallissa pahempi kuin toisessa. Tuolla on esim. AV-foorumilla roppakaupalla kokemuksia sekä LG, Samsung että Sonyn DSE-efektistä, eli mikään valmistaja ei ole immuuni tuolle. Halvemmissa malleissa varmaan huonompi laadunvalvonta, valmistajasta riippumatta.

Pitääkö kaikissa alle tonnin TV:ssä varautua palautuksiin vai onko joku teknologia selvästi muita varmempi paneelien tasalaatuisuuden suhteen?
Käsittääkseni OLED on tasaisuudessa paras, ja tässäkin edellä muita paneelityyppejä. Muut käyttäjät voi korjata tätä jos on tarvetta.

@markusha jos pystyt varmistamaan että telkkariin ei tule kovin paljon valoa esim. ikkunasta, eli telkkarille valoa puskevat ikkunat on verhoilla tms eikä huoneessa pidetä kirkasta valoa päällä, niin suosittelen ostamaan OLED, esim. LG B1 saa 65'' 999e, eikä tuo häviä juurikaan C1 tai kalliimmille LG.

Eikä tuo Qned91 ole myöskään huono valinta tavalliseen käyttöön, mulla tuo malli on ja olen OLED verrannut, kuvan prosessointi on myös tuossa qned taattua LG:tä sekä värivolyymi ja kirkkaus todella hyvää, lähinnä kaikista tummimmat sävyt sekä kontrasti on noissa OLED:eissa selvästi parempaa. Tavalliselle käyttäjälle erot ei ole huikeita, entusiasteille voi olla. Mutta qned91 tarjouksellakin on vain satasen halvempi kuin OLED B1, joten sen takia suosittelen OLED. Itse tarvin kovaa kirkkautta, sekä käytän PC:llä staattisena kuvanlähteenä, joten burn in olisi OLED:illa liian iso riski mulle.
 
Liittynyt
31.08.2017
Viestejä
1 113
Edullinen 50" kakkostelkkari etsinnässä. Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin LG:llä on yleensä IPS-paneeli, mutta tuo vaihtelee koon mukaan eli olisiko esim. tässä LG 50UQ7000 50" mallissa kuitenkin VA-paneeli? Makkarissa kuitenkin aika paljon katsellaan tv:tä hämärässä/pimeässä, eli mieluummin hyvä värintoisto kuin laajat katselukulmat.
Ainakin rtingsin UQ9000 arvostelusta löytyi näin, mutta pitääkö kutinsa sitten myös tuon UQ7000 kanssa: "The 50, 60, and 70-inch variants of this model use a VA panel and have much better contrast, so blacks look darker in a dark room."

Toki voisi olla paikallaan odotella black fridayta, kun ei tässä kiirettä ole.
 
Liittynyt
20.07.2020
Viestejä
738
Edullinen 50" kakkostelkkari etsinnässä. Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin LG:llä on yleensä IPS-paneeli, mutta tuo vaihtelee koon mukaan eli olisiko esim. tässä LG 50UQ7000 50" mallissa kuitenkin VA-paneeli? Makkarissa kuitenkin aika paljon katsellaan tv:tä hämärässä/pimeässä, eli mieluummin hyvä värintoisto kuin laajat katselukulmat.
Ainakin rtingsin UQ9000 arvostelusta löytyi näin, mutta pitääkö kutinsa sitten myös tuon UQ7000 kanssa: "The 50, 60, and 70-inch variants of this model use a VA panel and have much better contrast, so blacks look darker in a dark room."

Toki voisi olla paikallaan odotella black fridayta, kun ei tässä kiirettä ole.
Kyllä se näin pitäisi olla, eli 50" on aina VA. 49" on IPS. Tosin IPS:n väritoistohan on yleensä parempi, ja VA:n kontrasti.
50" VA sanottiin myös tuoreessa keskustelussa AVSForumilla, ja displayspecifications sanoo että 50" Q7000 on VA, ja toisissa koissa oli IPS.
Ilmeisesti 49" IPS paneelien valmistus on lopetettu, kun ei näkynyt enää myynnissä. Siksi ovat siirtyneet toiseen. Yksi 49" 4K IPS on muuten joutilaana. Hyvä kuva, paitsi kontrasti kauhea.
 
Viimeksi muokattu:

Sir

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 633

Onkohan tästä mihinkään? Kuhan perus leffoihin sais telkkarin ja ehkä ny sillon tällön jotain konsolipelailua isommalta ruudulta. Saa toki ehdotella samoihin hintoihin tuon kokosta telkkaria.
Sano ei Philipsille. Vanha nyrkkisääntö pätee edelleen.

Itse etsin kans 55" - 65" mahd halpaa peru 4k diipadaapaa "takkahuoneeseen". LG tai Samsung .
 
Liittynyt
12.09.2022
Viestejä
5
Nykyinen noin kuusi vuotta sitten hankittu Samsung UE55JS8005 alkaa olemaan käyttöliittymältään sen verran hidas ja jumitteleva, että töpseliä saa vetää irti seinästä viikottain kun Youtube on jumissa. Tähän tosin auttaa se yleensä, että sammuttaa sovelluksen eikä jätä sitä taustalle pyörimään. Ulkoinen mediatoistin voisi tosin tuoda sulavamman kokemuksen. Tämä töllö saa siirtyä nyt kuitenkin toiseen huoneeseen.

Haussa olisi 65" TV, josta pääasiassa katsellaan Netflixiä ja Youtubea perheen kesken. Budjetti olisi noin 500-900€. TV tulisi varsin valoisalle paikalle, jossa valo välillä häiritsee TV:n katsomista. Nykyisessä telkkarissa olen laittanut välillä urheilutilan päälle, joka on poistanut ongelman. En ole enää moneen vuoteen seurannut aktiivisesti töllö markkinoita ja siksi kysynkin täältä neuvoa. Aikoinaan ainakin kun nykyistä TV:tä olin hankkimassa niin Android TV:t olivat vielä melko bugisia. Luulisin että se aika on jo ohi? Ehdotuksia otetaan vastaan merkistä riippumatta.

Nykyisessä TV:ssä on Samsung Smart Remote kaukosäädin, jossa on Pointer toiminto jolloin osoitin näkyy ruudulla. Onko tälläistä ominaisuutta vielä uusissa Samsungeissa? En ole ainakaan nähnyt, kun joskus telkkareita katselin.
 
Liittynyt
30.06.2019
Viestejä
28
Hakusessa olisi vihdoin ensimmäinen OLED töllötin talouteen. TV tulee pääasiassa PS5 kaveriksi ja satunnaiseen netflixin käyttöön. Budjetti luokkaa 1000€ mutta jos alle päästään, niin aina parempi. Miettinyt nyt Panasonic JZ980E ja B1 välillä, mutta parempia ehdotuksia otetaan ilomielin vastaan.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 711
Nykyinen noin kuusi vuotta sitten hankittu Samsung UE55JS8005 alkaa olemaan käyttöliittymältään sen verran hidas ja jumitteleva, että töpseliä saa vetää irti seinästä viikottain kun Youtube on jumissa. Tähän tosin auttaa se yleensä, että sammuttaa sovelluksen eikä jätä sitä taustalle pyörimään. Ulkoinen mediatoistin voisi tosin tuoda sulavamman kokemuksen. Tämä töllö saa siirtyä nyt kuitenkin toiseen huoneeseen.

Haussa olisi 65" TV, josta pääasiassa katsellaan Netflixiä ja Youtubea perheen kesken. Budjetti olisi noin 500-900€. TV tulisi varsin valoisalle paikalle, jossa valo välillä häiritsee TV:n katsomista. Nykyisessä telkkarissa olen laittanut välillä urheilutilan päälle, joka on poistanut ongelman. En ole enää moneen vuoteen seurannut aktiivisesti töllö markkinoita ja siksi kysynkin täältä neuvoa. Aikoinaan ainakin kun nykyistä TV:tä olin hankkimassa niin Android TV:t olivat vielä melko bugisia. Luulisin että se aika on jo ohi? Ehdotuksia otetaan vastaan merkistä riippumatta.

Nykyisessä TV:ssä on Samsung Smart Remote kaukosäädin, jossa on Pointer toiminto jolloin osoitin näkyy ruudulla. Onko tälläistä ominaisuutta vielä uusissa Samsungeissa? En ole ainakaan nähnyt, kun joskus telkkareita katselin.
LG:n (tai muiden valmistajien) OLEDit ei taida ihan mahtua tuohon budjettiin , mutta esimerkiksi 65B1 olisi kuvanlaadultaan kyllä parempi kuin LCD-vaihtoehdot. Magic Remote-osoitinkaukosäädin taitaa edelleen löytyä, toimii hyvin. Kirkkauskin mielestäni luulisi riittävän verrattuna vanhaan JS8005:een, ainakin jos Rtingsin vanhoihin arvosteluihin on luottaminen. Vertauskohtana jenkkimalli JS8500 joka pystyi ~500 cd/m2 kirkkauteen pienellä ikkunalla ja ~350 cd/m2 50% kokoisella ikkunalla - melko samoihin lukuihin tuo B1:kin pääsee ja on mustan tasossa ihan eri planeetalta.

Muuten koitin katsella local dimming LCD:itä, mutta ei juuri nyt näytä olevan kovin erikoisissa tarjouksissa (tai sitten silmäni ovat ristissä). Sonyn ja Samsungin local dimming malleja on välillä ollut tarjouksissa budjetin yläpäätä hipoen.

Jos taas katsotaan perustelkkua sieltä budjetin alapäästä niin varmaankin Samsungit edelleen ajaa asiansa, malleja vain on miljoona ja tarjoukset vaihtelee viikottain.
 
Liittynyt
25.07.2022
Viestejä
6
Olen hankkimassa TV:hen perustason kaiuttimia erityisesti musiikin kuunteluun. Kummat näistä valitsisitte? Vähän erityyppiset vehkeet kyseessä.


 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 020
Olen hankkimassa TV:hen perustason kaiuttimia erityisesti musiikin kuunteluun. Kummat näistä valitsisitte? Vähän erityyppiset vehkeet kyseessä.


Huomioi että nuo Jamot ovat passiivikaiuttimet eli tarvitset vahvistimen niille. Jos sinulla on jo vahvistin niin kattelisin mielummin Torista vaikka jotain vähän isompia käytettyjä kaiuttimia minkä taajuusvaste ylettää tuonne 40 hertsin alueelle edes, muuten jää todella aneemiseksi musiikinkuuntelu. Varsinkin isommassa tilassa. Nuo jamot ovat sopivat jostain metrin päästä kuunteluun ja sillonkin puuttuu alataajuudet pahasti. Soundbareja tosiaan ei voi oikein musiikin kuunteluun suositella koska stereokuva jää ainakin väkisin melko huonoksi vaikka sattuisikin löytymään joku malli jossa on suurinpiirtein järkevä taajuusvaste.

Jos ei ole vahvistinta valmiina jo niin aktiivikaiuttimilla kannattaa mennä, esimerkiksi Swissonic ASM7 vaikuttaisi hintaisekseen järkevälle ja noista irtoaa jo ihan eri tavalla potkua kun noista pikkujamoista.
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 351
Te jotka käytätte kuulokkeita telkkarin kanssa, millä viritelmillä olette saaneet kuulokkeet näihin ilman bkuetooth kuulokkeiden viivettä? 3.5mm liitäntää ei omassa telkkarissa ole headset varten. Kaksia bluetooth kuulokkeita olen kokeillut, ja lipsync sarjoissa yms. aika häiritsevä. Vähän vaihtelee eri sovelluksissa.

APT X -low latency headphones voisin hankkia, mutta kaksi eri sivustoa mainitsi, ettei telkkarit heidän tietääkseen tue vakiona tuota kodekkia BT.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 361
Nykyinen noin kuusi vuotta sitten hankittu Samsung UE55JS8005 alkaa olemaan käyttöliittymältään sen verran hidas ja jumitteleva, että töpseliä saa vetää irti seinästä viikottain kun Youtube on jumissa. Tähän tosin auttaa se yleensä, että sammuttaa sovelluksen eikä jätä sitä taustalle pyörimään. Ulkoinen mediatoistin voisi tosin tuoda sulavamman kokemuksen. Tämä töllö saa siirtyä nyt kuitenkin toiseen huoneeseen.

Haussa olisi 65" TV, josta pääasiassa katsellaan Netflixiä ja Youtubea perheen kesken. Budjetti olisi noin 500-900€. TV tulisi varsin valoisalle paikalle, jossa valo välillä häiritsee TV:n katsomista. Nykyisessä telkkarissa olen laittanut välillä urheilutilan päälle, joka on poistanut ongelman. En ole enää moneen vuoteen seurannut aktiivisesti töllö markkinoita ja siksi kysynkin täältä neuvoa. Aikoinaan ainakin kun nykyistä TV:tä olin hankkimassa niin Android TV:t olivat vielä melko bugisia. Luulisin että se aika on jo ohi? Ehdotuksia otetaan vastaan merkistä riippumatta.

Nykyisessä TV:ssä on Samsung Smart Remote kaukosäädin, jossa on Pointer toiminto jolloin osoitin näkyy ruudulla. Onko tälläistä ominaisuutta vielä uusissa Samsungeissa? En ole ainakaan nähnyt, kun joskus telkkareita katselin.
Nopealla vilkaisulla tuo saattaisi olla budjettiisi paras vaihtoehto, mutta saatavilla enää vain Gigantin myymälöistä. Android TV toimii nykyisin hyvin ja siihen saat halutessasi osoittimella varustetun kaukosäätimen parilla kympillä.

 
Liittynyt
08.09.2022
Viestejä
20
Olen hankkimassa TV:hen perustason kaiuttimia erityisesti musiikin kuunteluun. Kummat näistä valitsisitte? Vähän erityyppiset vehkeet kyseessä.


Ehdottamistasi ei ole kokemusta. Täältä kuitenkin lämmin suositus Marshall Stanmore II:lle, mikäli televisiostasi löytyy sopiva liitäntä. Itselläni käytössä "soundbaarikkeena" ja musiikin kuuntelussa. Katson osan sarjoista/elokuvista kuulokkeet päässä, muuten käytän Marsua.
 
Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
160
Edullinen 50" kakkostelkkari etsinnässä. Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin LG:llä on yleensä IPS-paneeli, mutta tuo vaihtelee koon mukaan eli olisiko esim. tässä LG 50UQ7000 50" mallissa kuitenkin VA-paneeli? Makkarissa kuitenkin aika paljon katsellaan tv:tä hämärässä/pimeässä, eli mieluummin hyvä värintoisto kuin laajat katselukulmat.
Ainakin rtingsin UQ9000 arvostelusta löytyi näin, mutta pitääkö kutinsa sitten myös tuon UQ7000 kanssa: "The 50, 60, and 70-inch variants of this model use a VA panel and have much better contrast, so blacks look darker in a dark room."

Toki voisi olla paikallaan odotella black fridayta, kun ei tässä kiirettä ole.
Kyllä, LG:n 50", 60" ja 70" malleissa on VA-paneeli, muissa IPS. Harvemmin tosin LG:n 60" ja 70" löytyy jälleenmyyjiltä siinä missä vakiintuneita 65" ja 75" malleja.

Itse ostin hiljattain äidille LG 50UQ7500 ja VA-paneeli tuossakin. Mainitsemasi 50UQ7000 on hieman erilaista kehystä ja jalkoja lukuunottamatta sama malli. Voin suositella. Yleinen kuvanlaatu on hintaansa nähden erinomainen. Kontrasti, värit ja esimerkiksi kaapelitelevision kuva on oikeinkin hyvin kohdallaan pienten säätöjen jälkeen. Testattu myös Bluray-leffoja sekä PC-pelaamista television pelitilassa via 60hz. Ongelmitta toimii molemmissa.

Mallin heikoin lenkki on liiketoisto, jonka saa kyllä sulavaksi tehokkaan ja laajan porrastetusti säädettävän "Trumotion"-asetuksen kautta, mutta nopeammin liikkuvien kohteiden perässä on haamuilua sekä muuta artifaktiroskaa/"digitaalimuhjua". Paneeli ei siis ole sieltä nopeimmasta VA-päästä, mutta normaalikäytössä ja keskivertokäyttäjän silmään, hinta huomioiden, LG:n 50-tuumaiset ovat oikein passeli valinta.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 868
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
249
Tuli Elisalta ostettu Samsung q70a 75". No paneelissa pikseli vikaa ja telkku lähtee takaisin. Elisalta telkut loppu, mitä tilalle? Onko kilpailua tolle q70a mallille hintaluokassa ~1200. Ei saa olla alle 75".
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
41
Joo paha tuosta dirty screen -efektistä on mennä sanomaan, että onko jossain TV-mallissa pahempi kuin toisessa. Tuolla on esim. AV-foorumilla roppakaupalla kokemuksia sekä LG, Samsung että Sonyn DSE-efektistä, eli mikään valmistaja ei ole immuuni tuolle. Halvemmissa malleissa varmaan huonompi laadunvalvonta, valmistajasta riippumatta.



Käsittääkseni OLED on tasaisuudessa paras, ja tässäkin edellä muita paneelityyppejä. Muut käyttäjät voi korjata tätä jos on tarvetta.

@markusha jos pystyt varmistamaan että telkkariin ei tule kovin paljon valoa esim. ikkunasta, eli telkkarille valoa puskevat ikkunat on verhoilla tms eikä huoneessa pidetä kirkasta valoa päällä, niin suosittelen ostamaan OLED, esim. LG B1 saa 65'' 999e, eikä tuo häviä juurikaan C1 tai kalliimmille LG.

Eikä tuo Qned91 ole myöskään huono valinta tavalliseen käyttöön, mulla tuo malli on ja olen OLED verrannut, kuvan prosessointi on myös tuossa qned taattua LG:tä sekä värivolyymi ja kirkkaus todella hyvää, lähinnä kaikista tummimmat sävyt sekä kontrasti on noissa OLED:eissa selvästi parempaa. Tavalliselle käyttäjälle erot ei ole huikeita, entusiasteille voi olla. Mutta qned91 tarjouksellakin on vain satasen halvempi kuin OLED B1, joten sen takia suosittelen OLED. Itse tarvin kovaa kirkkautta, sekä käytän PC:llä staattisena kuvanlähteenä, joten burn in olisi OLED:illa liian iso riski mulle.
Onko tämmösestä LG:stä mitään kokemusta tai mielipiteitä?

LG 65QNED91 65" 4K Ultra HD QNED Mini-LED -televisio 899,00
Edellisellä sivulla kyselin itse samaa. Vähän kahden vaiheilla mutta kai sitä pitää kytätä alennusta OLED:sta
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
160
Edellisellä sivulla kyselin itse samaa. Vähän kahden vaiheilla mutta kai sitä pitää kytätä alennusta OLED:sta
No näköjään olikin juttua juu. Tota LGn B1 oon kyttäilly jos tulis alennuksiin vielä. Dustiniltahan sitä kyllä on saanu auht edullisesti mutta närästää aika paljon 79€ toimitus.
 
Liittynyt
18.04.2019
Viestejä
728
Nyt on nettivarasto loppuunmyyty. Kahdessa ja puolessa viikossa myytiin 150 kpl.

edit: Verkkiksen arvostelu:

"Lg oledissä ei riittänyt kirkkaus olohuone käyttöön joten siirsin sen makuuhuoneeseen ja ostin tämän pääruuduksi olkkariin. En voisi olla tyytyväisempi. Kuva on erinomainen. Parempi kuin lg cx. Mustat eivät tietenkään yllä oledin tasolle mutta yllättävän lähelle päästään eikä häiritsevää 'halo' efektiä ole liiemmin havaittavissa kun local dimming asetataan high tilaan. Lg nanocell tv löytyy myös talaudesta ja siinä halo efekti on niin selkeä, ettei local dimmingiä viitsi pitää päällä olenkaan. Tv on myös erinomainen peli käyttöön nyt kun VRR tuki tuli päivityksessä vielä kun pleikkariinkin saisivat sen päivityksen puskettua. Viive on isompi kuin LGissä jos ruetaan mittareilla mittaamaan mutta käytännössä eroa ei huomaa normaaleissa single player peleissä. Erillinen shield tv boxikin jäi käyttämättömäksi koska tässä on jo vakiona Android tv joka siis on ehdottomasti paras käyttöjärjestelmä mitä nyky 'äly' teeveissä on. Tvn omista kaiuttimista en osaa sanoa mitään koska on kytketty erilliseen vahvistimeen eArcin kautta mutta voisi niiden olettaa olevan OK koska tv itsessään on aika paksu verrattuna kilpailioiden malleihin ja täten voisi olettaa sinne mahtuvan isommat ämyritkin. Mutta tämä on vain puhdas oletus. Yksi tähti pois käyttömukavuudesta koska kaukosäätimessä ei ole taustavaloa."

Taustavalollisen kaukosäätimen saa ostettua alla olevasta linkistä. Tilauksen jälkeen tulee maksulinkki sähköpostiin. Luotettava tšekkiläinen kauppapaikka.

- Sony 2021 kaukosäädin (EU-versio)
- Model: RMF-TX621E
- The remote control lights up automatically when it is moved. This feature can be turned on and off.

Sony RMF-TX621E original backlit remote control
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.01.2020
Viestejä
236
Nyt kun on kuukaus tullut räplättyä tätä lg c1 niin onhan tämä pätevä peli. Nyt vaan on ruvennut mietityttämään tuo vasemman reunan niin sanottu red tint. Tahtoo näkyä vaaleissa kohtauksissa aika selvästi. Ens viikko ois vika viikko palauttaa. On näitten vehkeitten kanssa ihmeissään. Jos tämän vaihtas niin oisko se sitten samsungin joku malli. Nyt ei oo edes oikein mitään tarjouksessa.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 361
Nyt kun on kuukaus tullut räplättyä tätä lg c1 niin onhan tämä pätevä peli. Nyt vaan on ruvennut mietityttämään tuo vasemman reunan niin sanottu red tint. Tahtoo näkyä vaaleissa kohtauksissa aika selvästi. Ens viikko ois vika viikko palauttaa. On näitten vehkeitten kanssa ihmeissään. Jos tämän vaihtas niin oisko se sitten samsungin joku malli. Nyt ei oo edes oikein mitään tarjouksessa.
Samsung S95B irtoaa 55" 1499€ ja 65" 1999€, jos rahaa löytyy niin tuollaisella kuva paranee huomattavasti.
 
Liittynyt
15.01.2020
Viestejä
236
Samsung S95B irtoaa 55" 1499€ ja 65" 1999€, jos rahaa löytyy niin tuollaisella kuva paranee huomattavasti.
Tuo varmasti olisi hyvä töllö. En vaan kehtaa laittaa 2000€ näillä käytöillä rahaa telkkariin. C1 ei ole mitään moitittavaa paitsi se punainen tin vasemmassa reunassa. Kehtuuttaa pelata näitten kanssa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
201
Te jotka käytätte kuulokkeita telkkarin kanssa, millä viritelmillä olette saaneet kuulokkeet näihin ilman bkuetooth kuulokkeiden viivettä? 3.5mm liitäntää ei omassa telkkarissa ole headset varten. Kaksia bluetooth kuulokkeita olen kokeillut, ja lipsync sarjoissa yms. aika häiritsevä. Vähän vaihtelee eri sovelluksissa.

APT X -low latency headphones voisin hankkia, mutta kaksi eri sivustoa mainitsi, ettei telkkarit heidän tietääkseen tue vakiona tuota kodekkia BT.
Mulla Sonyn WH-1000XM3, enkä kyllä ole latenssia huomannut ollenkaan. Pelaan myös PS5 pelejä näin, että kuulokkeet ovat bluetoothilla TV:seen (Sony X92J) liitettynä, enkä ole huomannut siinäkään mitään häiritsevää. Aikaisemmin oli TV:ssä joku äänen auto-sync päällä ja silloin ei kyllä kotiteatterikaan pysynyt synkassa.
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 351
Mulla Sonyn WH-1000XM3, enkä kyllä ole latenssia huomannut ollenkaan. Pelaan myös PS5 pelejä näin, että kuulokkeet ovat bluetoothilla TV:seen (Sony X92J) liitettynä, enkä ole huomannut siinäkään mitään häiritsevää. Aikaisemmin oli TV:ssä joku äänen auto-sync päällä ja silloin ei kyllä kotiteatterikaan pysynyt synkassa.
Selvä homma! Nuo Sonyn WH -1000xm3 on ollutkin harkinnassa, jos käytettynä saisi asialliseen hintaan. Vastamelu ilmeisesti noissa hyvä, eikä äänenlaatukaan huono, joskin bassovoittoinen. Kunhan diskantti ja keskiäänet tarkkoja (rtings mukaan on), niin leffat ja sarjat menisi hyvin.

LG -telkkarissa saa äänen/kuvan -ajoitusta säädettyä, mutta harmi että asetus ei ole aktiivinen bluetooth -laitteen kytkettyä.

Sennheiserilla olisi telkkariin erillisellä lähettimellä headsetteja minimaalisella viiveellä, mutta kyllä mää haluan Bluetooth yhteyden, jotta voi myös puhelimella jne. käyttää.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
215
Nyt on nettivarasto loppuunmyyty. Kahdessa ja puolessa viikossa myytiin 150 kpl.

edit: Verkkiksen arvostelu:

"Lg oledissä ei riittänyt kirkkaus olohuone käyttöön joten siirsin sen makuuhuoneeseen ja ostin tämän pääruuduksi olkkariin. En voisi olla tyytyväisempi. Kuva on erinomainen. Parempi kuin lg cx. Mustat eivät tietenkään yllä oledin tasolle mutta yllättävän lähelle päästään eikä häiritsevää 'halo' efektiä ole liiemmin havaittavissa kun local dimming asetataan high tilaan. Lg nanocell tv löytyy myös talaudesta ja siinä halo efekti on niin selkeä, ettei local dimmingiä viitsi pitää päällä olenkaan. Tv on myös erinomainen peli käyttöön nyt kun VRR tuki tuli päivityksessä vielä kun pleikkariinkin saisivat sen päivityksen puskettua. Viive on isompi kuin LGissä jos ruetaan mittareilla mittaamaan mutta käytännössä eroa ei huomaa normaaleissa single player peleissä. Erillinen shield tv boxikin jäi käyttämättömäksi koska tässä on jo vakiona Android tv joka siis on ehdottomasti paras käyttöjärjestelmä mitä nyky 'äly' teeveissä on. Tvn omista kaiuttimista en osaa sanoa mitään koska on kytketty erilliseen vahvistimeen eArcin kautta mutta voisi niiden olettaa olevan OK koska tv itsessään on aika paksu verrattuna kilpailioiden malleihin ja täten voisi olettaa sinne mahtuvan isommat ämyritkin. Mutta tämä on vain puhdas oletus. Yksi tähti pois käyttömukavuudesta koska kaukosäätimessä ei ole taustavaloa."

Taustavalollisen kaukosäätimen saa ostettua alla olevasta linkistä. Tilauksen jälkeen tulee maksulinkki sähköpostiin. Luotettava tšekkiläinen kauppapaikka.

- Sony 2021 kaukosäädin (EU-versio)
- Model: RMF-TX621E
- The remote control lights up automatically when it is moved. This feature can be turned on and off.

Sony RMF-TX621E original backlit remote control
Näyttäisi olevan edelleen saatavilla.
Kyse on siis tästä

75" Local dimmig hintaan 1299
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.05.2018
Viestejä
231
Näyttäisi olevan edelleen saatavilla.
Kyse on siis tästä

75" Local dimmig hintaan 1299
Kyseinen tv ollut mulla nyt n. 6kk. silloin maksoi 1500e tarjouksesta. Enpä ole ikinä ollut telkkariin näin tyytyväinen. Ainut miinus on ainakin omassa versiossa halo, joka kyllä tulee selkeästi esiin jos menee vähänkin keskikatselupaikasta sivummalle. Pitää varmaan kokeilla tuota Local Dimming High asetusta.
 
Liittynyt
25.07.2018
Viestejä
467
Kyseinen tv ollut mulla nyt n. 6kk. silloin maksoi 1500e tarjouksesta. Enpä ole ikinä ollut telkkariin näin tyytyväinen. Ainut miinus on ainakin omassa versiossa halo, joka kyllä tulee selkeästi esiin jos menee vähänkin keskikatselupaikasta sivummalle. Pitää varmaan kokeilla tuota Local Dimming High asetusta.
Halo sivusta on ns. ominaisuus suurimmassa osassa VA paneeleista, ei siihen local dimming asetukset varsinaisesti auta.. high on toki se asetus mikä kannattaa pitää, sillä se halo hieman rajoittuu paremmin niihin valaistuihin kohtiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
143
Kyseinen tv ollut mulla nyt n. 6kk. silloin maksoi 1500e tarjouksesta. Enpä ole ikinä ollut telkkariin näin tyytyväinen. Ainut miinus on ainakin omassa versiossa halo, joka kyllä tulee selkeästi esiin jos menee vähänkin keskikatselupaikasta sivummalle. Pitää varmaan kokeilla tuota Local Dimming High asetusta.
Miten häiritsevää tuo käytännössä oikein on? Onko tosi että tv:tä täytyy katsoa täysin keskeltä ja suoraan, ettei kuvan värit ala vääristymään ja synny näitä haloja? Mietin vain kun kuitenkin olohuoneessa on yleensä nejänkin istuttavaa sohvaa, niin eihän siinä ole kuin yksi katsoja silloin viivasuorassa töllöttimen edessä.
 
Liittynyt
31.08.2017
Viestejä
1 113
Edullinen 50" kakkostelkkari etsinnässä. Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin LG:llä on yleensä IPS-paneeli, mutta tuo vaihtelee koon mukaan eli olisiko esim. tässä LG 50UQ7000 50" mallissa kuitenkin VA-paneeli? Makkarissa kuitenkin aika paljon katsellaan tv:tä hämärässä/pimeässä, eli mieluummin hyvä värintoisto kuin laajat katselukulmat.
Ainakin rtingsin UQ9000 arvostelusta löytyi näin, mutta pitääkö kutinsa sitten myös tuon UQ7000 kanssa: "The 50, 60, and 70-inch variants of this model use a VA panel and have much better contrast, so blacks look darker in a dark room."

Toki voisi olla paikallaan odotella black fridayta, kun ei tässä kiirettä ole.
Gigantilla olisi taas Samsung 50" AU9075 hintaan 399e. Olisiko tuossa hyvä 100e lisäsijoitus esim. edellä mainittuun LG:n nähden? Lähinnä leffojen, sarjojen ja urheilun katsomiseen. Samsungissa ainakin miellyttävän ohut design (kehykset sekä itse television syvyys) ulkonäöllisesti ja seinälle asennusta ajatellen. Toki Samppa on vuoden 2021 mallia eli hetken päästä "jo" 2v vanha.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
201
Miten häiritsevää tuo käytännössä oikein on? Onko tosi että tv:tä täytyy katsoa täysin keskeltä ja suoraan, ettei kuvan värit ala vääristymään ja synny näitä haloja? Mietin vain kun kuitenkin olohuoneessa on yleensä nejänkin istuttavaa sohvaa, niin eihän siinä ole kuin yksi katsoja silloin viivasuorassa töllöttimen edessä.
Halo näkyy jo hiemankin sivusta katsottuna, mutta ei erotu pahasti, jos ei ole täysin pimeää. Värit on omasta mielestä ihan hyvät sivustakin katsottuna, ei täydelliset mutta ihan hyvin voi katsoa sivustakin.
 
Liittynyt
12.12.2017
Viestejä
44
Pitäisi löytää 55-75" perus töllö kotiin. 2 virittimellä ehdoton vaatimus. Käytössä Netflix,Hbomax,Prime ja Disney jotka pitäisi toimia, nykyinen 4v vanha Sony ei enää avaa Hbomaxia kuin ajoittain. Hinta mielellään reilusti alle tonnin. Pleikka 4 käyttöön myös saisi toimia, mutta ei pakko. Android nykyisessä Sony töllössä, mutta muutkin käyttöliittymät käy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
535
Pitäisi löytää 55-75" perus töllö kotiin. 2 virittimellä ehdoton vaatimus. Käytössä Netflix,Hbomax,Prime ja Disney jotka pitäisi toimia, nykyinen 4v vanha Sony ei enää avaa Hbomaxia kuin ajoittain. Hinta mielellään reilusti alle tonnin. Pleikka 4 käyttöön myös saisi toimia, mutta ei pakko. Android nykyisessä Sony töllössä, mutta muutkin käyttöliittymät käy.
Onko tallennusominaisuuksien käyttö miten tärkeässä roolissa? Tallennus telkuksi suosittelen aina Panasonicia (OLED-mallisto), koska niissä on oikeasti näppärä tallentaa ja katsoa ohjelmia. Kaukosäätimen pikapainikkeella pääsee suoraan tallennuksiin käsiksi ja tallennuksien pituutta voi ite muokata vapaasti halutessaan. Tallennus myös toimii luotettavasti.

HBO max näistä uupuu, mutta sitä varten saa Chromecastin ym. toistimen.

Nyt vain tämä alessa: PANASONIC 55" 4K OLED TV TX-55JZ980E - Power.fi
 
Liittynyt
14.11.2020
Viestejä
59
Miltä sony xr-75x93j 75 eli tuo tarjous telkku liiketoisto urheilussa näyttää . esim .lätkässä , tuossa tuo motionflw xr400 , eikös paremmissa pienemmissäkin ole ollut jo aikoja xr800 jos oikein muistan . Kiinnostava tarjous , koko vähän hirvittää ja kuvan laatu noin isossa ruudussa miltä sd-lähetykset näyttävät.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 361
Miltä sony xr-75x93j 75 eli tuo tarjous telkku liiketoisto urheilussa näyttää . esim .lätkässä , tuossa tuo motionflw xr400 , eikös paremmissa pienemmissäkin ole ollut jo aikoja xr800 jos oikein muistan . Kiinnostava tarjous , koko vähän hirvittää ja kuvan laatu noin isossa ruudussa miltä sd-lähetykset näyttävät.
Eipä ole tullut SD-lähetyksiä (720×480) katsottua kun kaikki katsomani taitaa nykyisin olla vähintään HD-tasoa (1080×720), mutta voisin olettaa että melko heikolta se toki näyttäisi läheltä katsottuna TV:stä riippumatta. HD-lähetykset sen sijaan reilu 2m etäisyydeltä on vielä siedettävää.
 
Liittynyt
18.04.2019
Viestejä
728
Pitäisi löytää 55-75" perus töllö kotiin. 2 virittimellä ehdoton vaatimus. Käytössä Netflix,Hbomax,Prime ja Disney jotka pitäisi toimia, nykyinen 4v vanha Sony ei enää avaa Hbomaxia kuin ajoittain. Hinta mielellään reilusti alle tonnin. Pleikka 4 käyttöön myös saisi toimia, mutta ei pakko. Android nykyisessä Sony töllössä, mutta muutkin käyttöliittymät käy.
Sonyssa on tuplavirittimet, sekä 2021 malleissa perinteinen kaukosäädin, jonka avulla on helppo katsella tallennettuja ohjelmia. Sonyn kaukosäätimen GUIDE -painikkeella avautuu ohjelmaopas ja REC LIST -painikkeella pääsee tallennettujen ja ajastettujen ohjelmien luetteloon. Sonyn 2022 mallien kaukosäätimessä REC LIST -painiketta ei enää ole. edit: Jos haluaa tallennettavan ohjelman alkuun ja/tai loppuun automaattisesti lisää tallennusaikaa, niin asetus löytyy tallennusasetuksista.

Verrattuna X90J malliin, X92J/X93J/X94J malleissa on erilainen jalusta ja "täyteläisten värien parannus" (Rich Colour Enhancer). Malleissa X93J/X94J on lisäksi handsfree-äänihaku (ei toimi suomenkielellä).



 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 114
Viestejä
4 299 921
Jäsenet
71 780
Uusin jäsen
Riksa82

Hinta.fi

Ylös Bottom