Joo paha tuosta dirty screen -efektistä on mennä sanomaan, että onko jossain TV-mallissa pahempi kuin toisessa. Tuolla on esim. AV-foorumilla roppakaupalla kokemuksia sekä LG, Samsung että Sonyn DSE-efektistä, eli mikään valmistaja ei ole immuuni tuolle. Halvemmissa malleissa varmaan huonompi laadunvalvonta, valmistajasta riippumatta.
Käsittääkseni OLED on tasaisuudessa paras, ja tässäkin edellä muita paneelityyppejä. Muut käyttäjät voi korjata tätä jos on tarvetta.
@markusha jos pystyt varmistamaan että telkkariin ei tule kovin paljon valoa esim. ikkunasta, eli telkkarille valoa puskevat ikkunat on verhoilla tms eikä huoneessa pidetä kirkasta valoa päällä, niin suosittelen ostamaan OLED, esim. LG B1 saa 65'' 999e, eikä tuo häviä juurikaan C1 tai kalliimmille LG.
Eikä tuo Qned91 ole myöskään huono valinta tavalliseen käyttöön, mulla tuo malli on ja olen OLED verrannut, kuvan prosessointi on myös tuossa qned taattua LG:tä sekä värivolyymi ja kirkkaus todella hyvää, lähinnä kaikista tummimmat sävyt sekä kontrasti on noissa OLED:eissa selvästi parempaa. Tavalliselle käyttäjälle erot ei ole huikeita, entusiasteille voi olla. Mutta qned91 tarjouksellakin on vain satasen halvempi kuin OLED B1, joten sen takia suosittelen OLED. Itse tarvin kovaa kirkkautta, sekä käytän PC:llä staattisena kuvanlähteenä, joten burn in olisi OLED:illa liian iso riski mulle.