Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 951
Hain eilen Powerista uuden töllön:
LG 55" 4K OLED TV OLED55C16LA - Power.fi

Olipahan taas reissu.

Tilasin aamulla click&collect. Myyjä soitti hetken päästä ja kysyi haluanko kalibroinnin 199e? Kieltäydyin kohteliaasti.
No ajettiin vaimon kanssa hakemaan töllöä ja myyjä alkoi taas kalibrointia kauppaamaan. Vaimo sen halusi ja hintaa väännettin ja saatiin se kohdalleen.
Myyjä sanoi, että kestää n. 2h ja telkku on valmis. "tulee tekstari sitten kun on valmis".

No kierreltiin kauppoja, käytiin syömässä jne. 2h meni ja ei kuulunut tekstaria. Ajoin noutovarastoon ja siellä sanoivat, ettu telkku on valmis. Nostettiin se autoon ja nappasin kalibrointipöytäkirjat luettavaksi. Niissä oli päivämäärä 4.4.2021. Laput mukaan ja kalibroijan kanssa keskustelemaan. Sanoi, ettei todellakaan ole tänään telkkua kalibroinut. Kävi ilmi, että ko. telkku oli ainoa varastossa ja kalibroitu viikkoja sitten.

Tässä vaiheessa alkoi vähän keittämään. Telkkuhan ois ollut valmiiksi kalibroitu, eli myyjä myi meille kalibroinnin "uudelleen" + odoteltiin 2h turhaan.

Myymälään paperien kanssa ja aika heti kyllä myyjä ehdotti, että saatte 199e takaisin. No hyväksyin lahjakortin ja loppu hyvin, kaikki hyvin. Sain telkun 199e alle ovh:n ja kalibroituna. Toki toi 199e on nyt lahjakorttina, mutta se on mulle ok. Aikamoista kusetusta vaan hommassa.

Telkku asennettu + Sonos Arc soundbar. Kyllä näyttää ja kuulostaa hyvältä!
 
Liittynyt
11.11.2018
Viestejä
541
No nyt on gigantissakin sonyn 55" xh95 899€. Mites tuo gigantin hintatakuu tms. menee, kun viikko sitten ostin gigantista sama töllön satkun kalliimmalla?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
20
75XH95:sta saa taas Verkkiksestä 1800€ tämän viikon.

Edit: Ne ei kauaa hyllyllä keikkunut.
Gigantti myy myös. Onko hinta/laatusuhteeltaan parempia 75" laitoksia tällä hetkellä tarjolla? Tilana valoisa olohuone, katseluetäisyyttä hieman yli 3 metriä (sohvalta seinään, seinästä seinään 3,5m) joten 65" CX taitaa olla huono vaihtoehto? Lähinnä 75" XH90/95 ja tuon 65" CX välillä arvon tällä hetkellä.. Budjetin kipuraja on tuo 1800€.
 
Liittynyt
14.11.2020
Viestejä
61
Tuli tilattua tuo Panasonicin hz1000e oledi , löytyisikö jostain säätöarvoja tai menisikö hz2000e arvoilla lähelle , ne löytyisi tekniikan maailman sivuilta ?
 

MPJ

Liittynyt
23.02.2021
Viestejä
23
Tippui vihdoin Samsung 65Q80T alle 1000 €. Olin jo melkein ostamassa mutta sitten törmäsin keskusteluihin DSE:stä.

Nyt arvon foorumilaiset, kannattaako tuohon 65Q80T:hen sijoittaa 999€ (mielestäni hinta on aika kohdillaan jo)?
Pääasiallinen käyttö urheilu (TV+viaplay), Netflix ja yleinen TV:n katselu. Konsolia ei tule ainakaan heti vaan sille löytyy oma näyttö.

Onko millaisia kokemuksia tv:n palauksesta Giganttiin, Poweriin tai Verkkokauppaan jos tuo DSE vaikuttaa pahalta. Tarkoitan siis yksilön vaihtoa ensin ja sitten mahdollisesti kokonaan palautusta jos paneelilotossa ei osu. Eniten pelottaa miten tuo DSE alkaa näkymään jääkiekossa varsinkin kun katsoo Viaplayn streamia joka muutenkaan ei ole mielestäni kaapelikuvaan verrattavissa.
 
Liittynyt
15.02.2021
Viestejä
66
Gigantti myy myös. Onko hinta/laatusuhteeltaan parempia 75" laitoksia tällä hetkellä tarjolla? Tilana valoisa olohuone, katseluetäisyyttä hieman yli 3 metriä (sohvalta seinään, seinästä seinään 3,5m) joten 65" CX taitaa olla huono vaihtoehto? Lähinnä 75" XH90/95 ja tuon 65" CX välillä arvon tällä hetkellä.. Budjetin kipuraja on tuo 1800€.
Vaikea kuvitella tuolla hinnalla parempaa saavansa(olen sonymies). Itse pistin tilauksen sisään gigaan kun myöhästyin verkkiksestä.(75XH95 siis) Luultavasti ei valtavaa määrää ole tulossa siksi heti varaukseen. Ja mitat ja tila suht sama kuin sulla.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 015
Vaikea kuvitella tuolla hinnalla parempaa saavansa(olen sonymies). Itse pistin tilauksen sisään gigaan kun myöhästyin verkkiksestä.(75XH95 siis) Luultavasti ei valtavaa määrää ole tulossa siksi heti varaukseen. Ja mitat ja tila suht sama kuin sulla.
Voi kun löytyisi tuosta hdmi 2.1 niin menisi heti ostoon...pakko nyt oottaa vaan tän vuoden xj malleja.
 
Liittynyt
11.11.2018
Viestejä
541
Gigantin asiakaspalveluun yhteyttä ja kysyt miten toimitaan. Vastaavassa tilanteessa erotus on annettu minulle lahjakorttina. Gigantin lahjakortit ei vain toimi nettikaupassa.
Sehän kävi kivuttomasti. 100€ lahjakortti tuli välittömästi sähköpostiin, kun sain ihmisen aspasta kiinni ja kerroin asian. 50 päivää on hintatakuu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 621
Sehän kävi kivuttomasti. 100€ lahjakortti tuli välittömästi sähköpostiin, kun sain ihmisen aspasta kiinni ja kerroin asian. 50 päivää on hintatakuu.
Eli yhtä kuin palautusaika, sillä helpompaa ja halvempaa heille antaa tuo erotus kuin ottaa vastaan käytetty tuote ja kaupata se outletin kautta pois samalla kun asiakas kantaa samanlaista sinetöityä pakettia farmariinsa.
 
Liittynyt
14.11.2020
Viestejä
61
Mitenkä muilla , löytyykö 5v takuu-maininta ostokuitista kun ostat Powerin verkkokaupasta tv:n tuo mainostettu 5 vuoden takuu kuten takuu ehdoissa kertovat että löytyisi maininta ostokuitista ,omasta kuitista ei löydy , kysyin asiaa niin kertoivat vain tylysti etteivät pysty muuttamaan kuittia , mitä tehdä ? Eikö ostajalle kuuluisi mustaa valkoisella asiasta kuten ehdoissaan mainitsevat vai millä sen todistat vuosien jälkeen mikäli takuuasioita joutuu hoitamaan ?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 621
Mitenkä muilla , löytyykö 5v takuu-maininta ostokuitista kun ostat Powerin verkkokaupasta tv:n tuo mainostettu 5 vuoden takuu kuten takuu ehdoissa kertovat että löytyisi maininta ostokuitista ,omasta kuitista ei löydy , kysyin asiaa niin kertoivat vain tylysti etteivät pysty muuttamaan kuittia , mitä tehdä ? Eikö ostajalle kuuluisi mustaa valkoisella asiasta kuten ehdoissaan mainitsevat vai millä sen todistat vuosien jälkeen mikäli takuuasioita joutuu hoitamaan ?
Oliko ostos tehty verkkokaupassa kirjautuneena?
Jos kyllä, niin omilla sivuilla (Login - Power.fi) pitäisi näkyä takuun kesto, että mitähän se mahtaa näyttää?
Kyllähän siitä tosiaan pitäisi pystyä vaatimaan joku tosite takuun kestosta, jos se poikkeaa valmistajan takuusta tai lainsäädännöllisestä takuuajasta.
 
Liittynyt
14.11.2020
Viestejä
61
Ei näytä kuin Takuu voimassa : tässä mainittu vain 2vuotta oleva päivämäärä . Kuinkas muilla , oletteko tarkastaneet ? asiakaspalvelu chatti oli aivan avuton asian suhteen , jankkasivat vaan ettei kuittia pysty muuttamaan mutta 5v kuulemma olisi , ketä uskoa , luulisi mustaa valkoisella kuuluvan asiasta myös asiakkaalle ?
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 226
kysyin juuri tänään tätä asia chatissa. Sanoivat että näkyy heillä 5v vaikka mypowerissa 2v. Asian pitäisi olla kunnossa. Otin itse varmuudeksi screenshotit chatista.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
505
Viikonloppuna ilmestyi Samsungin vanhempaan ei-Androidiin joku hiton Samsung Tv+ -appi, jota ei näytä saavan poistettua. Joka kerta kun telkkarin avaa, appi menee automaattisesti päälle. Typerä systeemi, tälle ei liene mitään tehtävissä?
 
Liittynyt
14.11.2020
Viestejä
61
Noin sanoivat minullekin mutta kun takuuehdoissakin moista väittävät niin epäilempä miten siinä selittelyt auttaa ja tuskin salapoliiseiksi alkavat . ei pitäisi olla kummonen homma toimittaa asiallista kuittia ostoksesta myös asiakkaan mielenrauhaksi asian suhteen.
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
616
Viikonloppuna ilmestyi Samsungin vanhempaan ei-Androidiin joku hiton Samsung Tv+ -appi, jota ei näytä saavan poistettua. Joka kerta kun telkkarin avaa, appi menee automaattisesti päälle. Typerä systeemi, tälle ei liene mitään tehtävissä?
Kyllä sen omasta sain poistettua.
 
Liittynyt
14.11.2020
Viestejä
61
Oliko ostos tehty verkkokaupassa kirjautuneena?
Jos kyllä, niin omilla sivuilla (Login - Power.fi) pitäisi näkyä takuun kesto, että mitähän se mahtaa näyttää?
Kyllähän siitä tosiaan pitäisi pystyä vaatimaan joku tosite takuun kestosta, jos se poikkeaa valmistajan takuusta tai lainsäädännöllisestä takuuajasta.
Koskeekohan kyseinen "ongelma" muitakin tuotteita , olisi kiva kuulla , kun noin iso 5v-kampanja niin luulisi Powerin tiedottavan asiasta selvästi asiakkaille . kyllä tuosta muuten jää pelko persuuseen ja mitä lie lainsäädäntö sanoo asiakkaan oikeuksista kyseisen asian suhteen , siis takuuta ei asiakas voi todentaa millään muuta kun luottaa mitä myyjä sanoo , pelkkään sanaanko ja mainokseen on uskominen vastoin takuuehtojen tekstiä ?
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 951
Mulla tuli ihan kuitille asti eilen ostetuss telkussa toi lisätakuu.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
20
Voi kun löytyisi tuosta hdmi 2.1 niin menisi heti ostoon...pakko nyt oottaa vaan tän vuoden xj malleja.
Tämä on kyllä itsellenikin dealbreaker, ehkä sitten tuota postimerkkioledia.. 120" valkokankaan jäljiltä voi olla melkoista tihrustamista. Eri tilassa tosin, katseluetäisyyttä oli se ~5m aikaisemmin joten ei ihan suoraan vertailukelpoinen tilanne.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 015
Tämä on kyllä itsellenikin dealbreaker, ehkä sitten tuota postimerkkioledia.. 120" valkokankaan jäljiltä voi olla melkoista tihrustamista. Eri tilassa tosin, katseluetäisyyttä oli se ~5m aikaisemmin joten ei ihan suoraan vertailukelpoinen tilanne.
Itsellä oli sonyn xh 90 ...75" ja katseluetäisyys oli mulla reilut 2 metriä eli koko on juuri passeli. Tykästyin kuvaan kyllä ihsn kybällä mutta valitettavasti oli paneelivikainen ja omat ongelmat 4k/120 hz ja puuttuvat vrr ym. Raskain Sydämmin lähti takaisin ja odotukset on kyllä suuret xj90/95.

Mulla oli myös testissä cx ja täytyy myöntää että sonystä tykkäsin enemmän. En vaan pystynyt elämään oledin black crushin kanssa.

Edit...itseltä löytyy molemmat uudet konsolit niin 120 hz on kyllä aivan pakko olla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22
Mullakin tuli toi omaan nu8005 samsungiin, mutta hävis seuraavana päivänä pois eikä tullut sen jälkeen takaisin? Ehkä hyvä näin...
Täysin sama töllötin itselläkin ja hävisi myös päivän jälkeen. Jostain syystä vanhemmissa ja halvemmissa sukulaisten Samsungeissa löytyy edelleen. Eipä tuolla nyt mitään ihmeellistä katsottavaa ole, mutta ihan periaatteesta kiinnostaisi mihin/miksi tuo katosi päivän maistiaisen jälkeen
 
Liittynyt
15.02.2021
Viestejä
66
Itsellä oli sonyn xh 90 ...75" ja katseluetäisyys oli mulla reilut 2 metriä eli koko on juuri passeli. Tykästyin kuvaan kyllä ihsn kybällä mutta valitettavasti oli paneelivikainen ja omat ongelmat 4k/120 hz ja puuttuvat vrr ym. Raskain Sydämmin lähti takaisin ja odotukset on kyllä suuret xj90/95.

Mulla oli myös testissä cx ja täytyy myöntää että sonystä tykkäsin enemmän. En vaan pystynyt elämään oledin black crushin kanssa.

Edit...itseltä löytyy molemmat uudet konsolit niin 120 hz on kyllä aivan pakko olla.
Itse en pelaa. (Ainakaan vielä mut ehkä saan pojan vanhan pleikan kun hän ostaa uusimman). Päätellyt ettei 120hz anna lisäarvoa futikseen eikä leffoihin eli onkos näin?
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 015
Itse en pelaa. (Ainakaan vielä mut ehkä saan pojan vanhan pleikan kun hän ostaa uusimman). Päätellyt ettei 120hz anna lisäarvoa futikseen eikä leffoihin eli onkos näin?
Ei anna ei niihin joo lisäarvoa.... Leffakoneena ja 60 fps peleille toi xh95 takuulla hyvä laitos...en tiedä sit onko siinä sama vai vähän heikompi input lag kuin xh90?

Mitä itse testailin noilla 120 hz telkkareilla niin suurin hyöty peleissä fps pelit ja itselleni kaikki ajosimulaattorit. Aivsn järkyttävä ero noissa ajopeleissä vedätkö 60 tai 120 fps... Kerran kun tottuu ajas ratilla niiyä niin paluuta ei ole. Eli mulle pakko olls hyvä peli tv.

Esim . Jotkut dirt rallyt joissa ei ole 120 fps tilas, mutta series x valikoista laitat sen 120 hz päälle, niin viive ja vaste/tarkkuus on ihan eri luokkaa. Sit esim. Orissa en kyl hirveemmin huomannut vefät 60/120 hz tilassa vaikka peli on natiivi 120fps.
 
Liittynyt
25.08.2017
Viestejä
125
Sehän kävi kivuttomasti. 100€ lahjakortti tuli välittömästi sähköpostiin, kun sain ihmisen aspasta kiinni ja kerroin asian. 50 päivää on hintatakuu.
Hintatakuu toimii Gigantissa kyllä esimerkillisesti. Vaikka halvempi hinta olisi tuon 50 päivän aikana jossain muussa kivijalassa jossa tuotetta heti saatavilla, on Gigantin myymälään marssimalla saanut aina myös rahana erotuksen.
 
Liittynyt
08.10.2017
Viestejä
831
Philips Android TV sekä Yle Areena. Mitenkä saa esille elokuvista esiin lisätietoja kuten esim. elokuvan koko nimen, muutamin rivin selostuksen ym tiedot? Sama koskee muita ohjelmia jossa vain yksi jakso. Areenasta kun löytää jonkin mahdollisesti mielenkiintoisen elokuvan jossa pitkä nimi, näkee nimestä vain osan eikä mitään muuta tietoa. Olisi hyvä nähdä koko nimi ja selostus mistä elokuva kertoo, ennenkuin katsomisen aloittaa. Sarjoissa tämä ei ole ongelma, sillä niihin avautuu "alavalikko" jossa kaikki tiedot ja sarjojen jaksot.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Philips Android TV sekä Yle Areena. Mitenkä saa esille elokuvista esiin lisätietoja kuten esim. elokuvan koko nimen, muutamin rivin selostuksen ym tiedot? Sama koskee muita ohjelmia jossa vain yksi jakso. Areenasta kun löytää jonkin mahdollisesti mielenkiintoisen elokuvan jossa pitkä nimi, näkee nimestä vain osan eikä mitään muuta tietoa. Olisi hyvä nähdä koko nimi ja selostus mistä elokuva kertoo, ennenkuin katsomisen aloittaa. Sarjoissa tämä ei ole ongelma, sillä niihin avautuu "alavalikko" jossa kaikki tiedot ja sarjojen jaksot.
Käytät ilmeisesti esiasennettua YLE Areenaa.
Poista se ja lataa Google Playstä Android TV:n YLE Areena niin näyttää erilailla.
 
Liittynyt
09.01.2021
Viestejä
158
On se näköjään omassakin tuolla. Täysin turha tuo on omasta mielestä.
Kaikki nuo ylimääräiset härpäkkeet ja mainokset mistä jotkut valittaa on helpointa poistaa kun ei käytä television älytoimintoja ollenkaan :D itsellä on tv aina tietokoneessa kiinni, niin eipä tule ikinä mitään turhia juttuja, ymmärrän toki että kaikki ei näin tv halua tai pysty käyttämään.
 
Liittynyt
08.07.2020
Viestejä
4
Morjens!

Saiskos täältä jälleen viisaimmilta apuja :)

Ois telkkarinhankinta mökille ajankohtaisena. Viime vuoden lopulla ostettiin kotikäyttöön 55” LG:n B9(?) OLED, josta kovasti kyllä tykätään. Hinta-laatusuhde oli kohdillaan myös, muistaakseni noin 900€ luokkaa.

Saman tyyppinen töllö mielellään hakusessa siis nytkin. AirPlay -ominaisuus myös plussaa elikkä ios(?) käyttöjärjestelmälle iso peukku.

Hinta max. 1000€ ja koko max 55”

Tällainen kohde olisi kiikarissa vaihtoehtona. Onko pelkkä tuhnu? PANASONIC 55" OLED TV TX-55HZ1000E - Power.fi

Kiitos jo etukäteen!
 
Liittynyt
14.11.2020
Viestejä
61
Mä tilasin isompana tuon panansonicin ainaskin kun sai hullujenpäivien tarjoushinnalla ja lisäksi 5v takuun , käsittääkseni ihan ok tv jos ei pelaile tai tarvi viimesen päälle "älyominaisuuksia" ainakin uskoisin kestävyyden ja laadun olevan hyvä kuten aiemmissa valmistajan malleissa yleensä , lg vähän karsaita kokemuksia historiasta ja sonyn oled on taas kalliimpi ainakin toistaiseksi. Tälläisissä "kuvitelmissa" itse olen tuon suhteen.
 
Liittynyt
20.10.2017
Viestejä
215
Power tosiaan tarjoaa nyt 5 vuoden takuun Panasonic oled tarjousmalleille.
55/65 HZ1000, 65HZ2000
LG oledeille sitä ei ole tarjolla.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 711

"Lisätakuun ikävähennys on valmistajan takuuajan päättymisestä alkaen 3 % per kuukausi. "

Vähän samanlainen systeemi kuin verkkokauppa.comin "3 vuoden takuu" oli ennen (nyt se näyttää muuttuneen ja verkkiksen ehdoissa puhutaan epämääräisestä "käyttöhyödystä"). No, edes se kolmas lisätakuuvuosi ilman hirmuisia ikävähennyksiä. Neljäs ja varsinkin viides vuosi saattaisi olla edullisempia kotivakuutuksen kautta jos sitä kautta ikävähennykset ovat pienempiä, ellei vakuutusyhtiö nikottele ja vaadi että "lisätakuu" pitää käyttää...
 

Verity

Mitä häh?
Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
346
Television osto harkinnassa ja vähän ihmetyttää nämä mallit. Budjetti sellainen, että mitä alemmas alle tonnin päästään, sen parempi. Kiinnostaisi kuitenkin televisio, jossa on HDMI 2.1 ihan mahdollista tulevaa pelaamista ajatellen. Käyttökohteena suoratoistopalvelut, elokuvat, ihan tv:n katselu ja jonkin verran myös pelaaminen. Nykyinen television on 10 vuotta vanha alkaen malli, joten mikä tahansa on todennäköisesti iso päivitys. Tilan vuoksi suurempi kuin 55" ei mahdu. Olen katsellut eri malleja tässä ja Sonyn XH90, voisi olla kiinnostava. Kuitenkin verkkiksesta löytyy kahta eri mallia haulla, joissa on nähdäkseni eri värinen kehys ja 200€ ero hinnassa. Onko tässä nyt jotain mitä en vaan tajua? Jos jollain on ehdotuksia paremmista vaihtoehdoista niitäkin otan mielelläni vastaan ja tarvittaessa on myös mahdollista odotella jonkin aikaa ostoksen kanssa.


 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
263
Television osto harkinnassa ja vähän ihmetyttää nämä mallit. Budjetti sellainen, että mitä alemmas alle tonnin päästään, sen parempi. Kiinnostaisi kuitenkin televisio, jossa on HDMI 2.1 ihan mahdollista tulevaa pelaamista ajatellen. Käyttökohteena suoratoistopalvelut, elokuvat, ihan tv:n katselu ja jonkin verran myös pelaaminen. Nykyinen television on 10 vuotta vanha alkaen malli, joten mikä tahansa on todennäköisesti iso päivitys. Tilan vuoksi suurempi kuin 55" ei mahdu. Olen katsellut eri malleja tässä ja Sonyn XH90, voisi olla kiinnostava. Kuitenkin verkkiksesta löytyy kahta eri mallia haulla, joissa on nähdäkseni eri värinen kehys ja 200€ ero hinnassa. Onko tässä nyt jotain mitä en vaan tajua? Jos jollain on ehdotuksia paremmista vaihtoehdoista niitäkin otan mielelläni vastaan ja tarvittaessa on myös mahdollista odotella jonkin aikaa ostoksen kanssa.


Ei vaikuttaisi Sonyn omien sivujen mukaan olevan muuta eroa, kuin reunuksen väri ja xh9077:ssa on kahden asennon jalka.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 711
Television osto harkinnassa ja vähän ihmetyttää nämä mallit. Budjetti sellainen, että mitä alemmas alle tonnin päästään, sen parempi. Kiinnostaisi kuitenkin televisio, jossa on HDMI 2.1 ihan mahdollista tulevaa pelaamista ajatellen. Käyttökohteena suoratoistopalvelut, elokuvat, ihan tv:n katselu ja jonkin verran myös pelaaminen. Nykyinen television on 10 vuotta vanha alkaen malli, joten mikä tahansa on todennäköisesti iso päivitys. Tilan vuoksi suurempi kuin 55" ei mahdu. Olen katsellut eri malleja tässä ja Sonyn XH90, voisi olla kiinnostava. Kuitenkin verkkiksesta löytyy kahta eri mallia haulla, joissa on nähdäkseni eri värinen kehys ja 200€ ero hinnassa. Onko tässä nyt jotain mitä en vaan tajua? Jos jollain on ehdotuksia paremmista vaihtoehdoista niitäkin otan mielelläni vastaan ja tarvittaessa on myös mahdollista odotella jonkin aikaa ostoksen kanssa.


Toinen on kampanjatarjouksessa ja toinen ei. Sonyn sivuillakin vain yksi sivu XH90/92 sarjan telkuille, josta näkee teknisistä tiedoista että XH9077:ssä on hopeanvärinen kehys ja 2 mahdolliseen asentoon asennettava jalusta, muuten teknisesti identtinen.
 
Liittynyt
08.10.2017
Viestejä
831
Pahiksen Philips töllö kun katsoo Areenaa, niin vähän väliä tulee tommonen ilmoitus ja pitää käynnistää katselu uudelleen:mad:
Eilen opin tältä palstalta, että tuota Areenna on kaksi eri versiota. Eli mahodllisesti esiasennettu versio sekä google kaupasta asennettava versio. Minulla oli toisenlaista ongelmaa areenan kanssa ja se ratkesi asentamalla versio google kaupasta. Riippuen kumpaa käytät, kokeile toista.
 
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
941
Eilen opin tältä palstalta, että tuota Areenna on kaksi eri versiota. Eli mahodllisesti esiasennettu versio sekä google kaupasta asennettava versio. Minulla oli toisenlaista ongelmaa areenan kanssa ja se ratkesi asentamalla versio google kaupasta. Riippuen kumpaa käytät, kokeile toista.
Tää TV on Saphi käyttiksellä eikä voi asentaa mitään versioita.
 
Liittynyt
14.05.2020
Viestejä
346
Television osto harkinnassa ja vähän ihmetyttää nämä mallit. Budjetti sellainen, että mitä alemmas alle tonnin päästään, sen parempi. Kiinnostaisi kuitenkin televisio, jossa on HDMI 2.1 ihan mahdollista tulevaa pelaamista ajatellen. Käyttökohteena suoratoistopalvelut, elokuvat, ihan tv:n katselu ja jonkin verran myös pelaaminen. Nykyinen television on 10 vuotta vanha alkaen malli, joten mikä tahansa on todennäköisesti iso päivitys. Tilan vuoksi suurempi kuin 55" ei mahdu. Olen katsellut eri malleja tässä ja Sonyn XH90, voisi olla kiinnostava. Kuitenkin verkkiksesta löytyy kahta eri mallia haulla, joissa on nähdäkseni eri värinen kehys ja 200€ ero hinnassa. Onko tässä nyt jotain mitä en vaan tajua? Jos jollain on ehdotuksia paremmista vaihtoehdoista niitäkin otan mielelläni vastaan ja tarvittaessa on myös mahdollista odotella jonkin aikaa ostoksen kanssa.


XH90 on melko himmeä HDR:ää ajatellen, jos haluaa sillä tavalla "future-proof" TV:n. Ja käsittääkseni siinä on jotain blurria 4K/120hz asetuksilla, vai onko se jopa kaikilla 120hz asetuksilla. Lisäksi siihen on luvattu muut HDMI 2.1 jutut loppuvuodesta, mutta voiko noihin lupauksiin aina luottaa.

Tuohon hintaan on tänä vuonna aika haastava saada joka osa-alueella huipputelevisiota. XH95 on melko loistava muuten, mutta siinä ei ole HDMI 2.1.
 

Verity

Mitä häh?
Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
346
XH90 on melko himmeä HDR:ää ajatellen, jos haluaa sillä tavalla "future-proof" TV:n. Ja käsittääkseni siinä on jotain blurria 4K/120hz asetuksilla, vai onko se jopa kaikilla 120hz asetuksilla. Lisäksi siihen on luvattu muut HDMI 2.1 jutut loppuvuodesta, mutta voiko noihin lupauksiin aina luottaa.

Tuohon hintaan on tänä vuonna aika haastava saada joka osa-alueella huipputelevisiota. XH95 on melko loistava muuten, mutta siinä ei ole HDMI 2.1.
Oon kyllä miettiny sitäkin, jos ostais tuon xh95, koska ei mitään hajua, millon edes pystyy ostaan ps5 ja vaikka pystyiski niin millon oikeasti ostan. Siihen voi mennä paljon aikaa niin siihen asti vois muuten nauttia paremmasta kuvasta. Nyt kun tällä hetkellä hintaeroa on vaan 100e ja menisi vielä budjettiin.
 
Liittynyt
14.05.2020
Viestejä
346
Oon kyllä miettiny sitäkin, jos ostais tuon xh95, koska ei mitään hajua, millon edes pystyy ostaan ps5 ja vaikka pystyiski niin millon oikeasti ostan. Siihen voi mennä paljon aikaa niin siihen asti vois muuten nauttia paremmasta kuvasta. Nyt kun tällä hetkellä hintaeroa on vaan 100e ja menisi vielä budjettiin.
Olen miettinyt myös samaa asiaa.

Ensi vuonna QN90A ja X90J on ehkä tämän hintaisia. Tuo X90J olisi varmaan sinulle aika hyvä, se on näillä näkymin kirkkaampi kuin XH90, mutta ei ihan yhtä kirkas kuin XH95. Ja siinä toimii kai HDMI 2.1 kunnolla sitten.

Tänä vuonna Q90T oli 1200 € minimissään, joten QN90A ei välttämättä tipu tonniin edes. Sitten siinä voi olla Dirty Screen Effectiä ja Netflixin kuvanlaadusta on valitettu. Netflix ongelmaan tulee toivottavasti joku patchi, koska ei tuon pitäisi niin huono siinä olla vaikka ei ole Dolby Vision.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 015
Ihan hyvältä näyttää sony xj90 uudistukset... Tiedot otettu avsforum (rtings previkka )

Contrast :
X900H = 4786:1
X90J = 6221:1

That's over a 30% improvement. That is very significant!

Real Scene SDR Brightness :
X900H = 493 nits
X90J = 519 nits

That's a 6% improvement.

Real Scene HDR Brightness :
X900H = 526 nits
X90J = 784 nits

That's a 49% improvement!!! That is HUGE!

X900H Pre-Calibration = 8.7
White Balance dE
1.73
Color dE
1.89
Gamma
2.23
Color Temperature
6460 K

X90J Pre-Calibration = 9.0
White Balance dE
1.49
Color dE
1.21
Gamma
2.18
Color Temperature
6745 K

Another great improvement! Basically this proves you don't really need to pay to have X90J professionally calibrated unless you are super OCD with accurate colors.

Sound Quality
X900H Frequency Response 7.3
X90J Frequency Response 7.6
X900H Distortion 5.8
X90J Distortion 6.1

A nice bonus!! Even the speakers are improved! I was already impressed with speakers on the X900H when I had it for a few weeks before returning. For TV speakers they were good already. So can't wait to hear these!
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
247 571
Viestejä
4 320 700
Jäsenet
72 052
Uusin jäsen
FransH

Hinta.fi

Ylös Bottom