Onko täällä joku jaksanut koota listan mitä kaikkea kannattaa ottaa huomioon?
Olen ihan noviisi töllöissä ja tulee mieleen vain
Kuvanlaatu:
*(Panelityyppi, Resoluutio ect, virkistystaajuus, Freesync ect..)
Mahdollisuus kiinnittää (Mikä vesa, slim mout jne)
Raamien ulkonäkö varmaan jollekkin,
Käyttöliittymä? Android TV, "muut smartit"?
Mitä virittimiä digivirittimiä löytyy?
Paljonko on liittimiä?
Minkä kokonen itselle sopii?
Mihin käyttöön?
Liitettävät laitteet?
Mitä muuta? Noita helvetin töllöjä on niin paljon, että en osaa valita.
Mitä taas minulle? No sellainen töllö olis hakusessa, jossa on hyvä kuvanlaatu, mielummin "pelaamiseen soveltuva, eli ei järjettömän hidas kuvaltaan saati käyttöliittymältään.
Töllö olis tarkoitus kiinnittää seinäkiinnityksellä, mutta välttämättä ei ole saatava mahdollisimman slimmiä kiinnitystä ja jopa 5% tiltti olis kiva.
Käyttöliittymää / Töllön suorituskykyä vastata kaukon näppäimiin epäilen eniten. Sonyn puhelin löytyy itseltäni ja netflixiä katselisin varmaan eniten tai jonkun suoratoiston kautta elokuvia.
Kaapelitalous ja vissiin joku dvb-t2 kaapeliverkko yhteensopiva näyttö pitäis olla jos aikoo kaapelin kautta telkkaria jatkossa lurkkia? Ei olisi minulle must, joten ajattelin jopa käytetyn ostamisen harkitsemista, jos jotkun luopuu vanhoista kun eivät halua erillistä boksia.
55" sopii optimaalisesti omaan käyttöön.
HDMI tietokoneesta, HDMI steam linkistä, HDMI vahvistimesta (5.2), kotiverkko joko RJ45 tai wlan. Mielummin piuhalla.
Missä hintaluokassa pyöritään ja mitä kannattaisi katsella. Halvimmat 55" tuntuu olevan jossain 500e kieppeillä ja kalleimmat sitten +3000
Sony KD-55XG8096 55" Android 4K Ultra HD Smart LED -televisio 599,00 Esim. tuo voisi vaikuttaa sellaiselta mitä haen. Joskin freesync puuttuu ja paneli on vain 50Hz, kuitenkin melko kohtuullisen hintainen.