• Live: io-techin podcast viikon tekniikkakatsaus. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa tänään n. klo 15:00 alkaen. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Hei, onko kellään tietoa Samsungin 2019 Q-sarjan televisiovirittimen ohjelmaoppaan hakutoiminnosta? En löydä mistään mitään hakukenttää millä tulevia ohjelmia voi etsiä, niinkuin tallentavaa digiboksia käytettäessä? Osaakohan tuo edes tallentaa ohjelmia televisio suljettuna?

Kenelläkään tietoa, laskeeko Philipsin 804/854 lossy atmos ääntä läpi arc-liitännästä? Atmos tuki telkkareissa on, mutta aika käyttökelvoton jos voi vain sisäisillä kaiuttimilla kuunnella. Tuosta 873 menee lossy atmos läpi dolbyn sivuilta ladattavista mp4 muodossa olevista demoista ja ilman e-arc olevasta Marantz 1609. Tämäkin selvästi lisenssi asia, ettei 2018 Philipsin oledeista saa netflixistä atmosta pihalle, kun rauta sitä todistetusti tukee.

Kenelläkään tietoa, laskeeko Philipsin 804/854 lossy atmos ääntä läpi arc-liitännästä? Atmos tuki telkkareissa on, mutta aika käyttökelvoton jos voi vain sisäisillä kaiuttimilla kuunnella. Tuosta 873 menee lossy atmos läpi dolbyn sivuilta ladattavista mp4 muodossa olevista demoista ja ilman e-arc olevasta Marantz 1609. Tämäkin selvästi lisenssi asia, ettei 2018 Philipsin oledeista saa netflixistä atmosta pihalle, kun rauta sitä todistetusti tukee.
Piti oikein kokeilla 854:lla ja Onkyo TR646:lla (vaikka en omista Atmos kajareita). Kyllä nuo demo-videot ainakin sytyttää vahvarissa Atmos-ledin, eli kaiketi siis toimii? Piti kyllä laittaa vahvarista (kaiutin)asetukset kohdalleen.

-Edit
Apple TV:n (ARCin) kautta toimii myös Atmos, mutta Amazon Primessa ei mikään missä pitäis olla. Ei tv:n sisäisillä apilla tai Apple TV:n kautta. Tämä taitaa olla Amazonista kiinni? Netflixissä ei ole tarvittavaa tilausta, niin en pääse testaamaan.

Viimeksi muokattu:
Apple TV:n paras puoli, että ei ole pakko-HDR:ää. Tuli katottua ex-PUS8102:lla sen kautta, kun HDR oli ”rikki” ja TV:n sisäisillä apeilla ei saanut pois.
Xiaomi Mi box 3 (Android 8.0) näyttää ja olevan HDR to SDR ja SDR to HDR asetukset,toimivuudesta en osaa sanoa kun oma TV 5 vuotta vanha perus LCD.
Eikö Philipsin TV:ssä ole sama Android tosin nykyään 9.0,löytyy settings -> display.

Näköjään kaikissa tämän vuoden Sony-töllöissä on eARC:
Ökymalleissa ja XH90-malleissa (Suomessa ilmeisesti XH9005) on myös HDMI 2.1 tuettuna kaikkine herkkuineen (4K120, VRR, ALLM). Outoa on, ettei paremmassa XH95-mallissa tukea kuitenkaan ilmeisesti ole. XH90:kin on kuitenkin FALD-töllö.

Xiaomi Mi box 3 (Android 8.0) näyttää ja olevan HDR to SDR ja SDR to HDR asetukset,toimivuudesta en osaa sanoa kun oma TV 5 vuotta vanha perus LCD.
Eikö Philipsin TV:ssä ole sama Android tosin nykyään 9.0,löytyy settings -> display.
Ei ainakaan ihan heti silmiin osunut Philips Android 9 ja muistaakseni ei löytynyt myöskään Android 8:sta. Siis sisäisillä apeilla.

Hei, onko kellään tietoa Samsungin 2019 Q-sarjan televisiovirittimen ohjelmaoppaan hakutoiminnosta? En löydä mistään mitään hakukenttää millä tulevia ohjelmia voi etsiä, niinkuin tallentavaa digiboksia käytettäessä? Osaakohan tuo edes tallentaa ohjelmia televisio suljettuna?
Ei ole hakutoimintoa. Osaa tallentaa sammutettuna ja voi sammuttaa vaikka tallennus olisi käynnissä, tallennus jatkuu taustalla. Ajastaa voit joko suoraan ohjelmaoppaasta ohjelman kohdalta, tai "tallennukset" valikon kautta manuaalisesti määriteltynä aikana. Saman valikon kautta voi tehdä myös ajastuksen jos tallennuksen täytyy toistua tiettynä viikonpäivänä/päivinä.

Sony 85" 9505 vs Samsung 82" Q70R?
Molemmat tällä hetkellä 2999€ kun Sony tarjouksessa.

Samsungille ääni. Parempi kontrasti ja musta.

PHILIPS The One 50" Ultra HD Android™ SMART Ambilight LED LCD televisio 50PUS7334/12 | hobbyhall.fi onko mitään mutu tuntumaa täällä philipsin töllöistä?
Ei löydy arvosteluita oikeen millään mistään... pääkäyttönä pelaaminen konsolilta ja leffat mutta ainakin paperilla vaikuttais hintaisekseen aika kovalta.
Tuo on sama kuin 7304, mutta 7334:ssa on kaukosäädin kaksipuolinen eli taustapuolella on qwerty-näppäimistö.

Tuohon 429 euron hintaan hyvä hankinta. Suurimmat puutteet arvosteluiden perusteella ovat, että musta on harmaata ja HDR ei tuo juuri lisäarvoa.

Viimeksi muokattu:

latee77

Make ATK Great Again
Team H2O
RTX ON

Vaikea valinta ellei pääse testaamaan kotioloissa, Sampalla parempi mustantoisto mutta kuinka paljon. 85” on jo sen kokoinen että hattu päästä.

Tuo on sama kuin 7304, mutta 7334:ssa on kaukosäädin kaksipuolinen eli taustapuolella on qwerty-näppäimistö.

Tuohon 429 euron hintaan hyvä hankinta. Suurimmat puutteet arvosteluiden perusteella ovat, että musta on harmaata ja HDR ei tuo juuri lisäarvoa.
Laitatko linkkiä revikkaan? en itse löytännyt oikein mistään mitään, luulis olevan silti harmaa mustempaa kuin esim lg ips paneeleissa?

Vaikea valinta ellei pääse testaamaan kotioloissa, Sampalla parempi mustantoisto mutta kuinka paljon. 85” on jo sen kokoinen että hattu päästä.
Minulla on tuo Sampan Q70-sarjan 82". Aivan loistava telkkari ja kuten yllä jo mainittiinkin, niin musta on siinä mustaa, kirkkautta piisaa ja värintoisto todella hieno. Suurimpana miinuksena vertical banding, mikä joissakin tilanteissa hetkellisesti häiritsee. Eli jos seuraa paljon jalkapalloa ja jääkiekkoa, niin en ehkä Samppaa suosittelisi. Kaikkeen muuhun ihan täydellinen vehje.

Kannattaa googletella tuota Philipsiä, jonkun tiedon mukaan jo 50" on VA paneeli.

43" 55" 65" are IPS
50" 58 "70" are VA

En tarkastanut tarkemmin onko kumottu tuolla tai muualla tietoa.

Itsellä 58pus7304, voit lukea kommentteja katsomalla mun viestit tästä ketjusta.

Lyhyesti, hintansa väärti ainakin oma 58" VA-paneeli hintaan 599€. Mustakin ihan hyvää kun lähdemateriaali on hyvä, ei yllä OLED-tasoon tietenkään muttei yllä hintakaan sinne.

Mulla jonkun verran valovuotoa keskeltä ruutua kun direct led kyseessä, näkyy vain jos musta ruutu. Ei häiritse edes elokuvien hämärissä kohtauksissa. katson tuota telkkua 2,5-3m etäisyydeltä.

Katsos vaan, on tuo 50 sittenkin VA. Mitäs kuvasäätöjä formulaunas on käyttänyt? Maanantaina pitäisi tulla 70” versio tännepäin.

Minulla on tuo Sampan Q70-sarjan 82". Aivan loistava telkkari ja kuten yllä jo mainittiinkin, niin musta on siinä mustaa, kirkkautta piisaa ja värintoisto todella hieno. Suurimpana miinuksena vertical banding, mikä joissakin tilanteissa hetkellisesti häiritsee. Eli jos seuraa paljon jalkapalloa ja jääkiekkoa, niin en ehkä Samppaa suosittelisi. Kaikkeen muuhun ihan täydellinen vehje.
Joo, samaan lopputulokseen tulin kyllä illan Googlettelun perusteella, että kyllä kyllä valinta taitaa osua tällä kertaa Samppaan. Futista ja lätkää vain sillointällöin, joten en usko vertical bandingin olevan itselleni kovin suuri ongelma.

Katsos vaan, on tuo 50 sittenkin VA. Mitäs kuvasäätöjä formulaunas on käyttänyt? Maanantaina pitäisi tulla 70” versio tännepäin.
Pariakin eri säätöjä. Ensinnäkin telkun omat on paljon parempia kuin vanhoissa lcd-telkuissani joten niitä käytän edelleenkin uusien säätöjen rinnalla.
Tässä ketjussa on jaettu ainakin yhdet hyvät säädöt, muistaakseni on spoileri tagin alla ja nimimerkki sellainen vihreä nakki. :)
Muutenkin tästä ketjusta ollut paljon apua. Täällä jaettiin myös TM:n säädöt jotka IPS paneelille, käytin niitäkin hetken.
Sekä ihan tuoreeltaan muutama päivä sitten tarkennusta "2 pisteen säätöihin", en termeissä ole kovin hyvä.
Eli pääset todella pitkälle kun luet tätä ketjua taaksepäin kuukauden /sorttaat jotenkin philips jutut.

Kelpo tv:n ostit kunhan et vain maksanut liikaa.

Viimeksi muokattu:
On ollut kova ovh. Itse oletin että tonnilla lähtee 55" OLED tarjouksesta joko LG tai Philips.
Konalan Veikon Koneessa oli LG 65" OLED mallikappale myynnissä puoleentoista tonniin.

Ja kuten täällä olen maininnut niin itse odotan että nuo 65" OLED:it tippuu tonniin sitten siirryn niihin, mallikappaleet tai vähän käyteyt voi vuodessa parissa jo siellä olla.

Onko jollain tietoa onko tuota LG C9 ollut halvemmalla jossain vaiheessa? Mielestäni vaikuttaa kilpailukykyiseltä hinnalta.

On ollut kova ovh. Itse oletin että tonnilla lähtee 55" OLED tarjouksesta joko LG tai Philips.
Konalan Veikon Koneessa oli LG 65" OLED mallikappale myynnissä puoleentoista tonniin.

Ja kuten täällä olen maininnut niin itse odotan että nuo 65" OLED:it tippuu tonniin sitten siirryn niihin, mallikappaleet tai vähän käyteyt voi vuodessa parissa jo siellä olla.
Onko jollain tietoa onko tuota LG C9 ollut halvemmalla jossain vaiheessa? Mielestäni vaikuttaa kilpailukykyiseltä hinnalta.
B9 mallia on saanut 999€, mutta C9 ei ole sinne vielä tippunut. Ainoa ero lienee prosessorissa, molemmista löytyy Hdmi 2.1 yms tärkeät ominaisuudet.

65" C9 taisi olla Black Fridayn aikaan 1699€ (vai 1799€), jolloin omanikin ostin.

Onko tv:n paneelille jotain suurempaa mahdollista haittaa, jos käyttää väri- ja kontrastiasetuksia ns. lähes tapissa?

Itse katson lähinnä blu-ray-levyiltä elokuvia ja olen huomannut että joissain materiaalissa on näyttänyt omaan silmään äkkiseltään hyvältä kun väri ollut 80 ja kontrasti 90 eli asetukset normaalia selvästi suuremmat. Nämä siis perusasetusten kohdalla (videokontrasti on muutenkin jo tv:n oletuksena 100).

Kyseessä LCD LED Philips 70pus7304.

Xf9005 sanoi että uusi päivitys saatavilla. Jätin päivittämättä toistaiseksi.

Onko täällä uusinta päivitystä ladanneita? Onko sony toiminut odotetusti?

Onko tv:n paneelille jotain suurempaa mahdollista haittaa, jos käyttää väri- ja kontrastiasetuksia ns. lähes tapissa?

Itse katson lähinnä blu-ray-levyiltä elokuvia ja olen huomannut että joissain materiaalissa on näyttänyt omaan silmään äkkiseltään hyvältä kun väri ollut 80 ja kontrasti 90 eli asetukset normaalia selvästi suuremmat. Nämä siis perusasetusten kohdalla (videokontrasti on muutenkin jo tv:n oletuksena 100).

LCD TV:issä ei mitään väliä. Paneeli ei käytössä kulu sen enempää kuin järvi soittamalla.

Ei ole.

Onko muilla PUS7304 omistajilla ongelmaa saada kello asetettua oikeaan aikaan? Jostain syystä automaattiasetuksilla kello on tunnin jäljessä eikä se päivity.

Muutaman kerran on myös ollut paneelin kuvassa jotain häikkää kun alimmat 4 pikseliriviä ovat mustana ja värisevät hieman valkoisena. Tämä on vähän häirinnyt. Muilla samaa ongelmaa?

Muutaman kerran on myös ollut paneelin kuvassa jotain häikkää kun alimmat 4 pikseliriviä ovat mustana ja värisevät hieman valkoisena. Tämä on vähän häirinnyt. Muilla samaa ongelmaa?
Tätä näkyi ihan lähetyksessä olisko ollut Nelosella livekuvassa ja jossain Ruudun ohjelmassa. Tuskin on televisiossa siis häikkää. Kelloa en ole tarkastellut kun en sitä televisiosta katso, mutta tarvii tsekata.

Tätä näkyi ihan lähetyksessä olisko ollut Nelosella livekuvassa ja jossain Ruudun ohjelmassa. Tuskin on televisiossa siis häikkää. Kelloa en ole tarkastellut kun en sitä televisiosta katso, mutta tarvii tsekata.
Okei, vika siis oli lähetyksessä. Hyvä homma. Taisi olla juurikin Ruudun ohjelmistoa missä tuo vika ilmeni.

Itse sain melkein yhtä pahoja kuvia mun 58pus7304 direct led Philipsista(hinta alessa 599€), taisin tännekin postata. Vaalea alue keskellä koska ei ole edge led.

Mikä merkki ja malli tuo on?

Nyt kun olen telkkua katsellut jo kolmisen viikkoa niin yllättävän vähän se täysin mustassa näkyvä valovuoto häiritsee tv:n katselussa, oikeastaan ei ollenkaan.
Vain jos on jokin aloituslogo-kuva kun mustalla lukee keskellä jotain kirkasta valkoisella, silloin voi vähän häiritä.

Myös kameran(puhelimen kameran) linssi näkee kuvan eri tavalla kuin itse näen, kuvissa alue paljon vaaleampi kuin itse silmällä näen.

Esimerkiksi ne mun postaamat kukkakuvat on ihan täydellisiä. Löytynee mun nimimerkillä tästä ketjusta.

Kysymys kuuluukin häiritseekö tuo sinua?

Itse olen niin laiska että harmittaa isosti jos joudun lähetämään telkkua jonnekin philipsille ja sitten tulee vaihdossa samanlainen paneeli takaisin.

Tein jo heidän ohjeistuksen mukaan uudelleen asennuksen ja sekin vit**** kun kaikki kuva-asetukset ja sovellukset sisäänkirjauksineen hävisi. Lähettivät myös harmaakuvan eli jokin harmaakuvatesti greypicture.jpg mistä pitäisi ottaa heille kuva kun se ruudulla, en ole jaksanut.
Kuvissa tosiaan näkyy hieman liioiteltuna tuo vuoto mitä oikeasti on. Televisio on siis Philips 65PUS7304. Kyllähän se alkuun häiritsi, mutta koen niin suunnattoman isona vaivana oikeasti alkaa tuota pakkailemaan pakettiin ja lähettämään takaisin myyjäliikkeelle kun en oikeasti voi tietää tuleeko tilalle yhtään sen parempi. Katselin pari leffaa alkuviikosta ja unohdin valovuodot. Tämä on 700€ töllö eikä muuksi muutu, mutta en lähde vaihtorumbaan kuitenkaan. Ambilightit toimii ja näyttää helvetin siistille. En kuitenkaan voi suositella tätä pimennettyyn huoneeseen jollaisessa se minulla nyt on. Jos alkaa liikaa vitsauttaa niin siirrän olohuoneen Q80R:n tän tilalle joka on aivan eri luokkaa sekä hintaluokassa, että laadullisesti.

en vielä ole philipsiä hommannut vaan ikkunashoppailu muita samalla hintaluokalla olevia niin kysytääns mielipiteitä, verkkiksel ois lg 50UM7450 (399€), powerilla se sampan ru7405 (444€) ja toki tämä philips 50pus7354 (429€) kaikki aika samoissa hinnoissa niin onko yksi ylitsemuiden vai kaikki samaa tavaraa, nuohan kaikki on VA paneeleilla, tietääkseni ja samppa on edge lit mikä kait tarkoittanee et voi olla reunat vähän kirkaampia kuin keskusta?

en vielä ole philipsiä hommannut vaan ikkunashoppailu muita samalla hintaluokalla olevia niin kysytääns mielipiteitä, verkkiksel ois lg 50UM7450 (399€), powerilla se sampan ru7405 (444€) ja toki tämä philips 50pus7354 (429€) kaikki aika samoissa hinnoissa niin onko yksi ylitsemuiden vai kaikki samaa tavaraa, nuohan kaikki on VA paneeleilla, tietääkseni ja samppa on edge lit mikä kait tarkoittanee et voi olla reunat vähän kirkaampia kuin keskusta?
Melko samaa kamaa nuo tuntuvat olevan Comparison between: 49.5" LG 50UM7450PLA, 49.5" Samsung UE50RU7400, 49.5" Philips 50PUS7354/12
LG:llä vain HDR10 ja HLG tuki, Samsungilla lisänä HDR10+ ja Philipsillä vielä niiden lisäksi DV.
Philipsillä näyttäisi olevan myös Atmos tuki ja tietysti Ambilight. Käyttis ja kaukosäädin on pitkälti makukysymys.
Varsin tasainen yleensä Samsungin edge-led valaistuskin on ollut, mutta tuossa hintaluokassa miltei jokaisessa laitteessa saattaa esiintyä jonkinlaista pilveilyä.

Tuli tosiaan tuo Samsungin 50RU7405 haettua Powerista. Kuvassa esiintyy kuitenkin häiritsevää valovuotoa? Pimeässä huoneessa myös suoraa edestä katsottuna molemmat reunat näyttävät valoisilta. Ei aivan noin pahalta näytä kuin kuvassa, mutta häiritsee kuitenkin. Onko palautukseen?

IMG_20200213_212557.jpgIMG_20200213_212138.jpg

Sampalle äänet kontrastista ja mustasta (ei paljoa eroa sonyn kanssa). Kaikki muut meneekin Sonylle varsinkun uuden päivityksen jälkeen. Tuolla tarjouksella Sony on yksi parhaimmista isoista televisioista.

Tuli tosiaan tuo Samsungin 50RU7405 haettua Powerista. Kuvassa esiintyy kuitenkin häiritsevää valovuotoa? Pimeässä huoneessa myös suoraa edestä katsottuna molemmat reunat näyttävät valoisilta. Ei aivan noin pahalta näytä kuin kuvassa, mutta häiritsee kuitenkin. Onko palautukseen?

Semmosia lamppujahan nuo halvat VA paneeliset taitaa olla, IPS taas valaisee kokoajan suoraan edestäkin, vähän kuten oikeanpuoleisessa kuvassa.
Jos joku alue tai paikallis himmennys on telkussa niin kannattaa sitä kokeilla,säätää taustavaloa kuvan valoisuuden perusteella.

Sampalle äänet kontrastista ja mustasta (ei paljoa eroa sonyn kanssa). Kaikki muut meneekin Sonylle varsinkun uuden päivityksen jälkeen. Tuolla tarjouksella Sony on yksi parhaimmista isoista televisioista.
Kyllähän 85" alkaa olemaan jo asiallinen television koko ja alle 3k€ hintaan yksi parhaita diilejä isoissa televisioissa. Mitä Sonyn päivitys piti sisällään?

Kyllähän 85" alkaa olemaan jo asiallinen television koko ja alle 3k€ hintaan yksi parhaita diilejä isoissa televisioissa. Mitä Sonyn päivitys piti sisällään?
Nopeutta ja vakautta kiitettävästi lisää, dolby atmos television omilla kajareilla sekä apple airplay ja homekit. Olisi mukava päästä testaamaan myös tuota IMAX enhanced-matskua, mutta eihän sitä Suomessa ole tarjolla.

Ei olisi pitänyt Philipsin 8102:sta päivittää Nougatista Oreolle;
- DD+:stä DD:hen downmixaus lopetti toimimisen --> arc hyödytön kun vahvari ei tue arc:n kautta dd+:aa. Hdmi cec toimii vain sammuttaessa laitteita enää kun ei ole arc päällä. Kodin kautta saa kyllä pakotettua downmixauksen mutta mm. Netflixin appi ei moista osaa tehdä.
- Töllö ei osaa enää Kodin kautta toistaa 24fps materiaalia 24fps:llä vaan vain 60fps:llä --> 24fps matskut nykii
- Kuvasuhde myös pielessä Kodin kautta. Tupla mustat reunat ohjelmissa. Tämän saisi kodin asetuksista kierrettyä kait zoomilla...

Päädyin käyttämään mi boxia kodia varten ja optista kaapelia äänille, että saa 5.1:stä kuunneltua.
Nougatilla pärjäsi yhdellä kaukosäätimellä ja kaikki pelasi. Nyt on kolme kaukosäädintä käytössä :(

- DD+:stä DD:hen downmixaus lopetti toimimisen --> arc hyödytön kun vahvari ei tue arc:n kautta dd+:aa. Hdmi cec toimii vain sammuttaessa laitteita enää kun ei ole arc päällä. Kodin kautta saa kyllä pakotettua downmixauksen mutta mm. Netflixin appi ei moista osaa tehdä.
- Töllö ei osaa enää Kodin kautta toistaa 24fps materiaalia 24fps:llä vaan vain 60fps:llä --> 24fps matskut nykii
- Kuvasuhde myös pielessä Kodin kautta. Tupla mustat reunat ohjelmissa. Tämän saisi kodin asetuksista kierrettyä kait zoomilla...

Päädyin käyttämään mi boxia kodia varten ja optista kaapelia äänille, että saa 5.1:stä kuunneltua.
Nougatilla pärjäsi yhdellä kaukosäätimellä ja kaikki pelasi. Nyt on kolme kaukosäädintä käytössä :(

Saa sen palautettua Nougatiin.

Huono yksilö kyllä selvästi. Todennäköisesti saisit vaihtamalla tasaisemman. Ei tuolla kulmissa pitäisi tuollaisia valoja olla, jos paneeli on terve ja hyvä.

Melko samaa kamaa nuo tuntuvat olevan Comparison between: 49.5" LG 50UM7450PLA, 49.5" Samsung UE50RU7400, 49.5" Philips 50PUS7354/12
LG:llä vain HDR10 ja HLG tuki, Samsungilla lisänä HDR10+ ja Philipsillä vielä niiden lisäksi DV.
Philipsillä näyttäisi olevan myös Atmos tuki ja tietysti Ambilight. Käyttis ja kaukosäädin on pitkälti makukysymys.
Varsin tasainen yleensä Samsungin edge-led valaistuskin on ollut, mutta tuossa hintaluokassa miltei jokaisessa laitteessa saattaa esiintyä jonkinlaista pilveilyä.
HDR-formaattien tuella ei tuossa hintaluokassa ole mitään väliä, koska mikään noista ei osaa oikeasti HDR:ää kuitenkaan todellisuudessa näyttää. Muihin ominaisuuksiin kannattaa ennemmin tuo valinta perustaa.

HDR-formaattien tuella ei tuossa hintaluokassa ole mitään väliä, koska mikään noista ei osaa oikeasti HDR:ää kuitenkaan todellisuudessa näyttää. Muihin ominaisuuksiin kannattaa ennemmin tuo valinta perustaa.
Minun mielestäni tuo on paskaa, koska ainakin parin vuoden vanha LG jossa on HDR tuki näyttää HDR peleillä (PS4:lla) paljon paremmalta kuin ei HDR versiot.
Se että näyttääkö se niitä ns. oikein tai kirkkaudet jne olisivat sitä mitä niiden kuuluisi olla on taas eri asia.
Mielestäni huonokin HDR on parempaa kuin ei HDR.

Minun mielestäni tuo on paskaa, koska ainakin parin vuoden vanha LG jossa on HDR tuki näyttää HDR peleillä (PS4:lla) paljon paremmalta kuin ei HDR versiot.
Se että näyttääkö se niitä ns. oikein tai kirkkaudet jne olisivat sitä mitä niiden kuuluisi olla on taas eri asia.
Mielestäni huonokin HDR on parempaa kuin ei HDR.
Kyllähän tuo HDR lisää tuo halvempaankin hintaluokkaan etenkin, jos aito 10bit paneeli. Juurikin niitä värejä vaikkei kirkkaus eroihin/kontrastiin pystyisikään. Se että mitä noista formaateista sitten tukee taitaa olla aika yhdentekevää onko tavan hdr10 vai hdr10+/DV. Perustaisin valinnan vaihtoehtojen välille muilla kriteereillä kuin edellämainittujen formaattien tuki, kunhan jotain "tukee". Aiemmin tässä ketjussa olleet kuvat 7303 ja 7304 välillä myös kertovat, että television sisäisellä prosessoinnilla samalle signaalille on pirun iso merkitys. 7303 jäi hdr vaikutus todella vaisuksi ja taas 7304 se toi paljon lisää.

Minkä tv.n ostan, kun töllö tulee toimimaan myös pelitietokoneen näyttönä? Freesync tms tarvitaan? 55"-65" on ok kokonen, koska tietokine tulee olemaan olohuoneessa ja samasta töllöstä kattellaan muutkin ohjelmat.

Tämä kohta pisti silmään, mielenkiintoisesti myös Samsungin uusin päivitys teki saman vaikka on Tizen. Netflixin kautta vahvari ei enää osaa antaa ääntä ulos, koska DD+ downmixaus DD:hen ei toimi. Jostain syystä myöskään optisella yhdistettynä ei tule ääntä ulos. Onkohan tässä vaan jokin yhteensopimattomuus tuossa Netflixin apissa päivitysten kanssa?

Edit. Lisäksi tosiaan kaikki muut sovellukset, Amazon Prime jne, toimii normaalisti DD:n kanssa. Vika on täällä ainakin vain tuossa Netflixissä.

Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
90 178
Jäsenet
39 182
Uusin jäsen
inkaruoste

Hinta.fi

Ylös Bottom