Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 492
Koneeseen rca:lla, töllöön optisella?
https://d287ku8w5owj51.cloudfront.net/inline/products/21712/fea_sbomnides.jpg
Käytössä on tällä hetkellä Sound Blaster Omni Surround 5.1 -äänikortti, saanko tuohon kiinni siis RCA:n jotenkin? Olen näistä äänipuolen asioista ihan pihalla.

e. Eli siis tällä hetkellä sekä kaiuttimet että subwoofer ovat kiinni esivahvistimesta. Tuo ulkoinen äänikortti on optisella ulostulolla kiinni esivahvistimessa. Jos hankin TV:n, haluan, että silloin kun käytän sitä tietokoneen näyttönä, tulevat kaikki tietokoneen äänet kaiuttimista, eli kuten nytkin. Sitten jos käytän TV:tä kanavien katseluun, haluan, että äänet tulevat myös silloin kaiuttimista. Eli silloin TV pitäisi kytkeä esimerkiksi sillä optisella tuohon esivahvistimeen, mutta miten tällöin kytkisin tuon esivahvistimen tietokoneen äänikorttiin?
 
Liittynyt
14.05.2017
Viestejä
86
Mitä telkkareita kannattaisi laittaa seurantalistalle, jos tulisi viimeistään black fridayna tarjoukseen hintaan 1000€ - 1500€ (mielellään lähempänä haitarin alapäätä) ? Pitäisi hommata 55" netflix ja xbox one x käyttöön. LG olis noita oled telkkareita, toisaalta samsungilla taitaa olla qled telkkareita, jotka tukee freesync VRR. En varmaan mikään kovin vaativa käyttäjä ole, mutta tekisi mieli kuitenkin jotain järkevää ostaa. En osaa sanoa kumpi olis sitten tärkeämpi ominaisuus tuo VRR peleissä vai yleisesti ottaen hyvät kontrastit ja HDR sekä peleissä että netflixiä katsellessa.
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
1 002
Mitä telkkareita kannattaisi laittaa seurantalistalle, jos tulisi viimeistään black fridayna tarjoukseen hintaan 1000€ - 1500€ (mielellään lähempänä haitarin alapäätä) ? Pitäisi hommata 55" netflix ja xbox one x käyttöön. LG olis noita oled telkkareita, toisaalta samsungilla taitaa olla qled telkkareita, jotka tukee freesync VRR. En varmaan mikään kovin vaativa käyttäjä ole, mutta tekisi mieli kuitenkin jotain järkevää ostaa. En osaa sanoa kumpi olis sitten tärkeämpi ominaisuus tuo VRR peleissä vai yleisesti ottaen hyvät kontrastit ja HDR sekä peleissä että netflixiä katsellessa.
No riippuu vähän, kuvanlaadun osalta OLED telkkareita myydään jo nyt tuohon hintaan. Jos sitten tahtoo Freesyncin hyödyt Xboxin kanssa niin Samsungin parhaimmat QLED mallit (9 ja 8 sarjat) voisi olla mitä kannattaa seurata.
 
Liittynyt
29.04.2019
Viestejä
341
Hei. Samsung Q8DN 65" kokoisena tuli hommattua ja muutamaa asetusta en oikein osannut päättää.
Digital clean view Off
Auto Motion Plus Off
Local Dimming Standard (SDR) / High (HDR)

Näihin olen törmännyt jonkin verran, mutta mitä tuo Digital Clean view käytännössä nyt tekee oletteko huomanneet? Olen ajoittain huomannut sellaista välkyntää ja tämän haluaisin minimoida, eli kannattaako nimenomaan silloin olla nuo kaikki off, vai parantaako jokin noista vähentämään välkyntää ja millä kustannuksella.

Vielä on harkinta-aika menossa pidänkö tämän vai en. Tizen ärsyttää hieman, kun on pitää niin monen napin takaa mennä asetuksiin ja esim TV-oppaan avattua pitää parilla painalluksella ja kursorilla mennä katsomaan esim leffan tmv tarkemmat tiedot.
 
Liittynyt
28.01.2019
Viestejä
287
Hei. Samsung Q8DN 65" kokoisena tuli hommattua ja muutamaa asetusta en oikein osannut päättää.
Digital clean view Off
Auto Motion Plus Off
Local Dimming Standard (SDR) / High (HDR)

Näihin olen törmännyt jonkin verran, mutta mitä tuo Digital Clean view käytännössä nyt tekee oletteko huomanneet? Olen ajoittain huomannut sellaista välkyntää ja tämän haluaisin minimoida, eli kannattaako nimenomaan silloin olla nuo kaikki off, vai parantaako jokin noista vähentämään välkyntää ja millä kustannuksella.

Vielä on harkinta-aika menossa pidänkö tämän vai en. Tizen ärsyttää hieman, kun on pitää niin monen napin takaa mennä asetuksiin ja esim TV-oppaan avattua pitää parilla painalluksella ja kursorilla mennä katsomaan esim leffan tmv tarkemmat tiedot.

Digital clean view tuntuis siivoavan bandingia. Riippuu lähdemateriaalista kannattaako käyttää.

Auto motion pois päältä kumoaa 5:5 pulldownin 24p materiaalilla eli judderia on silloin kuvassa. Paras asetus lie automotion custom ja molemmat nollalla, mikäli on kovin allerginen saippuaoopperaefektille. Itse tykkään 0-1 on judder ja korkeempi asetus blur:ille. Judder toimii 24-25p materiaalilla ja blur reduction 50-60p matskulla.

Kokeile local dimming low ja katso myös ettei contrast enhancer tai mikään ekoratkaisusta ole päällä. Myös uusin 2151 firmis rauhoittaa local dimming toimintaa käyttäjien mukaan.

EDIT: Kokeile myös movie tilaa jos se ei ole jo valittuna. Noiden tilojen välillä vaikuttaisi olevan muitakin eroja kuin vain säädetyt asetukset. Esim. dynaamisella en saanut mitenkään säädettyä kuvaa hyväksi nu8000 töllöllä.
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 882
Mitä telkkareita kannattaisi laittaa seurantalistalle, jos tulisi viimeistään black fridayna tarjoukseen hintaan 1000€ - 1500€ (mielellään lähempänä haitarin alapäätä) ? Pitäisi hommata 55" netflix ja xbox one x käyttöön. LG olis noita oled telkkareita, toisaalta samsungilla taitaa olla qled telkkareita, jotka tukee freesync VRR. En varmaan mikään kovin vaativa käyttäjä ole, mutta tekisi mieli kuitenkin jotain järkevää ostaa. En osaa sanoa kumpi olis sitten tärkeämpi ominaisuus tuo VRR peleissä vai yleisesti ottaen hyvät kontrastit ja HDR sekä peleissä että netflixiä katsellessa.
Q9FN on 55" koossa 1599e tällä hetkellä, LG B8 OLED 1099e. Koska kuvanlaadullisesti realistisin haastaja OLEDille on tuo Q9FN, ei tuolla hintaerolla sen ostoa pysty tuossa kokoluokassa oikein perustelemaan, ellei sitten OLED ole esim burn-in riskin takia täysin pois laskuista. 65" koossa hintaero on pienempi ja peli enemmän auki. Q8DN hommaamista OLED yli pelkän VRR takia on vaikea myöskään perustella, koska ero kuvanlaadussa kasvaa aika isoksi OLEDin eduksi.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 212
Hei. Samsung Q8DN 65" kokoisena tuli hommattua ja muutamaa asetusta en oikein osannut päättää.
Digital clean view Off
Auto Motion Plus Off
Local Dimming Standard (SDR) / High (HDR)

Näihin olen törmännyt jonkin verran, mutta mitä tuo Digital Clean view käytännössä nyt tekee oletteko huomanneet? Olen ajoittain huomannut sellaista välkyntää ja tämän haluaisin minimoida, eli kannattaako nimenomaan silloin olla nuo kaikki off, vai parantaako jokin noista vähentämään välkyntää ja millä kustannuksella.

Vielä on harkinta-aika menossa pidänkö tämän vai en. Tizen ärsyttää hieman, kun on pitää niin monen napin takaa mennä asetuksiin ja esim TV-oppaan avattua pitää parilla painalluksella ja kursorilla mennä katsomaan esim leffan tmv tarkemmat tiedot.
Tuolta suosituksia, mutta lopulliset päätökset toki tekee katsoja itse.

Samsung Q8FN Calibration Settings
 
Liittynyt
29.04.2019
Viestejä
341
Tuolta suosituksia, mutta lopulliset päätökset toki tekee katsoja itse.

Samsung Q8FN Calibration Settings
Tuolta nuo tulikin luntattua. Mutta tuntuu vaihtelevan nuo suositukset lähteistä riippuen (Flatpanelshd, rtings...). Myös rtings kertoo aluksi, että kannattaa olla off, mutta sitten tarjoavat custom 0/0 asetusta, koska ilmeisesti vaikuttaa eri tavalla kuin pelkkä off.

Useassa paikassa puolestaan puolletaan customia ja blur 10, judder 0.

Mitä toi blur asetus käytännössä tekee ja millä materiaalilla? Missä siitä on hyötyä?

Itse en tykkää saippuasta lainkaan ja olen jonkin verran tottunut "häntimiseen" vanhan lcd kanssa, joten häiritsee vähemmän kuin saippua.

Ah ja vielä yks... miten joku voisi kuvitellakaan pitävänsä tässä BFI päällä, melkonen epilepsia pukkaa vilkkumisesta. Muutenkin tuntuu, että tämä Q8 samppa (kuin myös Q9) on vähän herkkä vilkkumiselle. Tulee hieman 60hz virkistystaajuus fiilis 2000-luvun putkimonitoreista.
 
Liittynyt
30.04.2019
Viestejä
1
Olin päättänyt ostaa Sampan 75" Q7F QLED, mutta en millään viitsi laittaa 2200€ telkkuun:
Samsung 75&quote; Q7F QLED 4K UHD Smart TV QE75Q7FNAT - Televisiot
Olenkin odotellut, että hinta laskisi, mutta ainakaan vielä näin ei ole tapahtunut.

Tässä odotellessa olen katsonut arvosteluita ja lukenut täältäkin juttuja ja nyt alankin ehkä kääntymään OLED mallien pariin.
Niissä vaan pitäisi ottaa 65" malli. Katseluetäisyydet on aika iso, toisaalta katselukulmat on myös isot eli siinä mielessä OLED
olisi parempi vaihtoehto. Vanhassa sampan edge led mallissa kuvan kirkkauden pumppaaminen on aina häirinnyt, joten siinäkin
mielessä OLED olisi parempi. Nyt huomasin, että tämä Philips OLED olisi vain 1600€:
Philips 65&quote; OLED 4K UHD Smart TV 65OLED873/12 - Televisiot

Haenko vain tuon Philipsin vai odotanko Sampan hinnan laskua vai onko joku muu malli mikä olisi alle 2000€?
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 158
Olin päättänyt ostaa Sampan 75" Q7F QLED, mutta en millään viitsi laittaa 2200€ telkkuun:
Samsung 75&quote; Q7F QLED 4K UHD Smart TV QE75Q7FNAT - Televisiot
Olenkin odotellut, että hinta laskisi, mutta ainakaan vielä näin ei ole tapahtunut.
Tuota myytiin yli 4 tonnilla viime vuonna, eli hinta on jo laskenut aika roimasti. Saattaahan sitä toki jossain vaiheessa saada 2 tonnilla, mutta en luottaisi siihen, kun todennäköisesti laskuvaraa ei paljoa ole ja mallisto on pikemminkin poistumassa myynnistä. Nyt hinta on ollut aika stabiili jo pitkään.
Samsung Q7F QE75Q7FNATXXC - Hintaseuranta | Hinta.fi
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 212
Tuolta nuo tulikin luntattua. Mutta tuntuu vaihtelevan nuo suositukset lähteistä riippuen (Flatpanelshd, rtings...). Myös rtings kertoo aluksi, että kannattaa olla off, mutta sitten tarjoavat custom 0/0 asetusta, koska ilmeisesti vaikuttaa eri tavalla kuin pelkkä off.

Useassa paikassa puolestaan puolletaan customia ja blur 10, judder 0.

Mitä toi blur asetus käytännössä tekee ja millä materiaalilla? Missä siitä on hyötyä?

Itse en tykkää saippuasta lainkaan ja olen jonkin verran tottunut "häntimiseen" vanhan lcd kanssa, joten häiritsee vähemmän kuin saippua.

Ah ja vielä yks... miten joku voisi kuvitellakaan pitävänsä tässä BFI päällä, melkonen epilepsia pukkaa vilkkumisesta. Muutenkin tuntuu, että tämä Q8 samppa (kuin myös Q9) on vähän herkkä vilkkumiselle. Tulee hieman 60hz virkistystaajuus fiilis 2000-luvun putkimonitoreista.
Itse vertailin NHL:ää katsoessa noita asetuksia omalla 75" Q8DN:llä, enkä havainnut mitään hyötyä noista Digital clean viewistä ja Auto Motion Plussasta kuvan sulavuuteen, joten jätin kuten tuo RTings suosittelee. Jääkiekko lienee yksi parhaista lähteistä jolla noita asetuksia kannattaa viritellä, katso vaikka youtuben 60 fps jääkiekkovideoita niin saat säädeltyä parhaan lopputuloksen.

Blur kai pehmentää kuvaa liikkeessä, käsittääkseni?

BFI on täysin käyttökelvoton, jos sen saisi toimimaan 120Hz niin se voisi olla käyttökelpoinen, mutta 60Hz ei missään nimessä.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 975
Jos kuvan nykiminen haittaa urheilussa, eikös kolmenkympin Chromecast ole kuitenkin aika pieni investointi nykimättömän kuvan eteen?
 
Liittynyt
29.04.2019
Viestejä
341
Itse vertailin NHL:ää katsoessa noita asetuksia omalla 75" Q8DN:llä, enkä havainnut mitään hyötyä noista Digital clean viewistä ja Auto Motion Plussasta kuvan sulavuuteen, joten jätin kuten tuo RTings suosittelee. Jääkiekko lienee yksi parhaista lähteistä jolla noita asetuksia kannattaa viritellä, katso vaikka youtuben 60 fps jääkiekkovideoita niin saat säädeltyä parhaan lopputuloksen.

Blur kai pehmentää kuvaa liikkeessä, käsittääkseni?

BFI on täysin käyttökelvoton, jos sen saisi toimimaan 120Hz niin se voisi olla käyttökelpoinen, mutta 60Hz ei missään nimessä.
Jätit siis Motion plussan off, vai Custom ja nollille molemmat?
 
Liittynyt
29.04.2019
Viestejä
341
Jos kuvan nykiminen haittaa urheilussa, eikös kolmenkympin Chromecast ole kuitenkin aika pieni investointi nykimättömän kuvan eteen?
Mitä tuo chromecast siihen auttaa?

Onko heittää muuten jotakin sopivaa testisivustoa tai muuta, josta voi katsoa jotakin hyväksi todettua testivideota jolla löytää esim virheet näytöstä ja testata kuva-asetuksia.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 975
Mitä tuo chromecast siihen auttaa?

Onko heittää muuten jotakin sopivaa testisivustoa tai muuta, josta voi katsoa jotakin hyväksi todettua testivideota jolla löytää esim virheet näytöstä ja testata kuva-asetuksia.
Chromecastin saa asetettua 50 Hz tilaan, mikä mahdollistaa sulavan kuvan eurooppalaisten standardien (50 fps) mukaisille striimeille Viaplay, Telia Liiga, CMore jne.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22
Vaihtaessani vanhasta philipsistä uuteen (nu7000) samsungiin alkoi kaapeliverkon signaalissa näkymään aika reilusti häiriötä. Epäilen, että johtuu samassa antennipaikassa olevasta kaapelimodeemista ja T-liitoksesta. Minkähänlaista johtosetuppia tuohon kannattaisi laittaa?

Erikoista että vuoden 2011 philips ei välitä mitään, edes hd-puolella, näistä häiriöistä. :)
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 158
Vaihtaessani vanhasta philipsistä uuteen (nu7000) samsungiin alkoi kaapeliverkon signaalissa näkymään aika reilusti häiriötä. Epäilen, että johtuu samassa antennipaikassa olevasta kaapelimodeemista ja T-liitoksesta. Minkähänlaista johtosetuppia tuohon kannattaisi laittaa?
Parempi T-liitin voi auttaa, tai sitten ei.
 
Liittynyt
29.04.2019
Viestejä
341
Chromecastin saa asetettua 50 Hz tilaan, mikä mahdollistaa sulavan kuvan eurooppalaisten standardien (50 fps) mukaisille striimeille Viaplay, Telia Liiga, CMore jne.
Voiko tuon 50Hz tilan jättää pysyväksi, voiko siitä olla haittaa muulle toiminnalle ja materiaalille kuin esim tuolle urheilulle?
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 975
Voiko tuon 50Hz tilan jättää pysyväksi, voiko siitä olla haittaa muulle toiminnalle ja materiaalille kuin esim tuolle urheilulle?
Mä en osaa sanoa, kun striimaan vain urheilua. Mun mielestä asetuksissa sanotaan "käytä 50 Hz tilaa jos mahdollista". Mitä sitten tarkoittaakaan. Mutta jos on älytelkku ja appsit, niin sehän on muun sisällön kohdalla helpompaa käyttää sitten telkkarin omia, eikö?
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
52
Nyt muutaman käyttöpäivän jälkeen täytyy sanoa että oli hyvä ostos tuo 55PUS7503. Ainoana miinuksena mitä nyt keksin on tuo kaukosäätimen takanäppäimistö. Ehkäpä vaatii vain totuttelua mutta ensituntuma ei ole hyvä.
Suuri plussa tuosta Ambilightista, todella paljon miellyttävämpi hämärässä katsella ruutua. Tämä jo oli toki entuudestaan tiedossa mutta tuo kolmen sivun valaistus on vielä paljon parempi mitä vanhan TV:n 2 sivun valaistus. Olkkarissa on vielä Philipsin HUE lamppuja niin aika elämyksellistä on leffoja katsella kun nuo saa synkronoitua TV:n Ambilightin kanssa.

Nyt koittanut koittanut etsiä kalibroituja asetuksia netistä mutta ei tunnu mistään löytyvän. Löytyy ainoastaan 55PUS7502 joka taas on eri paneelilla. Onko kukaan säädellyt omastaan asetuksia?
 
Liittynyt
09.03.2018
Viestejä
75
Vaihtaessani vanhasta philipsistä uuteen (nu7000) samsungiin alkoi kaapeliverkon signaalissa näkymään aika reilusti häiriötä. Epäilen, että johtuu samassa antennipaikassa olevasta kaapelimodeemista ja T-liitoksesta. Minkähänlaista johtosetuppia tuohon kannattaisi laittaa?

Erikoista että vuoden 2011 philips ei välitä mitään, edes hd-puolella, näistä häiriöistä. :)
Mulla oli aikanaan kaapelimodeemi ja häiriöiden takia vaihdoin vdsl:ään. Pari vuotta sitten tuli taloyhtiölaajakaista kaapelimodeemilla. Joskus oli häiriöitä dna:n paketissa tulleella jakopalalla ja joissain keskusteluissa kehuttiin Axingin jakoa ANTENNIJAKO KAAPELIMODEEMILLE JA TELEVISIOLLE - PARTCO verkkokauppa. Meni aikaa, että sain käytyä Partcossa ja sitten odottelin muutaman kuukauden, että tulisi häiriöitä, että voisi verrata onko palikoilla eroa. Vaikea sanoa, onko eroa, mutta ei ole ollut häiriöitä kertaakaan vaihdon jälkeen, häiriöitä oli harvoin sitä ennenkin, viime lokakuussa tuli palikka vaihdettua. Antenniverkko on vanha ketjutettu ja olen viimeisenä johdon päässä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
282
Samsung 55&quote; Q6F 4K UHD Smart TV QE55Q6FNAT - Televisiot
Tämmönen olis tarjouksessa 699e, onko kannattava ostos vai kannattaako silti katsella samanhintaista, kovasti kehuttua, NU8000 -mallia? Q6FN ilmeisesti 2018 malli.

Samsung 55&quote; 4K Premium Smart TV UE55NU8005 - Televisiot

Tulee siis satunnaiseen Netflixin katsomiseen ja pelaamiseen PS4 Pro:lla.
Ottaisin Q6FN, käytännässä pitäisi olla samaa tasoa, mutta paremmalla väriavaruudella. Kaijuttumista tiedä onko nu8000:ssa paremmat, mutta laiton q6fn tulemaan.... juuri hain nu8005:n :( Toivottavasti tuo Q6FN omaa vähemmän judderia

Samsung NU8000 vs Samsung Q6FN/Q6/Q6F QLED 2018 Side-by-Side TV Comparison
 

Tuuhea kasetti

Tuuhea Jäsen
BANNED
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
210
Samsung 55&quote; Q6F 4K UHD Smart TV QE55Q6FNAT - Televisiot
Tämmönen olis tarjouksessa 699e, onko kannattava ostos vai kannattaako silti katsella samanhintaista, kovasti kehuttua, NU8000 -mallia? Q6FN ilmeisesti 2018 malli.

Samsung 55&quote; 4K Premium Smart TV UE55NU8005 - Televisiot

Tulee siis satunnaiseen Netflixin katsomiseen ja pelaamiseen PS4 Pro:lla.
Tuosta voi vertailla mitä pieniä eroja noista löytyy: Samsung Q6FN/Q6/Q6F QLED 2018 vs Samsung NU8000 Side-by-Side TV Comparison

Kyllä tuo q6f mieluummin kannattaa ottaa, jos samaan hintaan saa.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
56
Voiko tuon 50Hz tilan jättää pysyväksi, voiko siitä olla haittaa muulle toiminnalle ja materiaalille kuin esim tuolle urheilulle?
50Hz moodissa tökkii 60Hz sisältö ja 60Hz moodissa tökkii 50Hz sisältö. Musta on ihan käsittämätöntä, ettei chromecast osaa noita vaihtaa itse.
 
Liittynyt
28.09.2017
Viestejä
312
Kertokaas onko tuossa mun Q60R:ssä joku vika vai ominaisuus. Aina silloin tällöin kun telkkarin sammuttaa, niin menee hetki ja se käynnistyy itsestään uudelleen. Uudelleen sammutuksen jälkeen pysyy kyllä kiinni.
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 882
Olin päättänyt ostaa Sampan 75" Q7F QLED, mutta en millään viitsi laittaa 2200€ telkkuun:
Samsung 75&quote; Q7F QLED 4K UHD Smart TV QE75Q7FNAT - Televisiot
Olenkin odotellut, että hinta laskisi, mutta ainakaan vielä näin ei ole tapahtunut.

Tässä odotellessa olen katsonut arvosteluita ja lukenut täältäkin juttuja ja nyt alankin ehkä kääntymään OLED mallien pariin.
Niissä vaan pitäisi ottaa 65" malli. Katseluetäisyydet on aika iso, toisaalta katselukulmat on myös isot eli siinä mielessä OLED
olisi parempi vaihtoehto. Vanhassa sampan edge led mallissa kuvan kirkkauden pumppaaminen on aina häirinnyt, joten siinäkin
mielessä OLED olisi parempi. Nyt huomasin, että tämä Philips OLED olisi vain 1600€:
Philips 65&quote; OLED 4K UHD Smart TV 65OLED873/12 - Televisiot

Haenko vain tuon Philipsin vai odotanko Sampan hinnan laskua vai onko joku muu malli mikä olisi alle 2000€?
OLED toki peittoaa tuon Q7FN kuvanlaadussa mennen tullen (paitsi maksimikirkkaudessa), joten jos 65" kokona riittää, OLED on parempi vaihtoehto. Tuo Philips on pari kertaa ollut lyhytkestoisesti tuossa tarjouksessa, eikä tuo hinta nytkään varmaan kauaa kestä. Seuraavaksi halvin vaihtoehto on LG B8 OLED hintaan 1899e. Itse pitäisin sitä hieman parempana kuin tuota Philipsiä, joskaan ambilightiä siinä ei ole. Tuo Philips 873 taisi olla 2017 malli, ja B8 2018 malli.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 410
Kertokaas onko tuossa mun Q60R:ssä joku vika vai ominaisuus. Aina silloin tällöin kun telkkarin sammuttaa, niin menee hetki ja se käynnistyy itsestään uudelleen. Uudelleen sammutuksen jälkeen pysyy kyllä kiinni.
Ei varmasti ole ominaisuus. Palauta tehdasasetukset.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
842
Tilanteet elää uuden kämpän kanssa ja nyt näyttäisikin että sohvan ja TV välille jää vähemmän tilaa kuin ajattelin. 3m muuttui noin 2m ja tässä nyt mietin kumpi parempi kun samaa TVtä käytän yleensä vähintään 5v ellei sitten poksahda.

Käyttö aiemmin mainittu 30% TV lähetykset,50% suoratoisto(80% tästä urheilu) ja 20% PS4

Tässä lähinnä finaali kaksikko:

Samsung UE65NU8000 65" Smart 4K Ultra HD LED -televisio

LG OLED55C8 55" Smart 4K Ultra HD OLED -televisio

Budjetti ei millään veny 65" OLEDiin siksi se 10" pienempi...
Tilanteet elävät lisää mutta valitettavasti budjetti ei.

Katseluetäisyys varmistunut nyt 150cm.

Eli nyt pitäisi löytää ylläolevaan käyttöön hyvä 55" TV Max 700€ hintaan väliaikaiseen käyttöön ennenkuin lähdetään oledia hakemaan. Väliaikainen TV menee hyvään katoin kyllä sitten...

Löytyykö tälläistä vai onko mahdottomuus?
 
Viimeksi muokattu:

Tuuhea kasetti

Tuuhea Jäsen
BANNED
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
210
Tilanteet elävät lisää mutta valitettavasti budjetti ei.

Katseluetäisyys varmistunut nyt 150cm.

Eli nyt pitäisi löytää ylläolevaan käyttöön hyvä 55" TV Max 700€ hintaan väliaikaiseen käyttöön ennenkuin lähdetään oledia hakemaan. Väliaikainen TV menee hyvään katoin kyllä sitten...

Löytyykö tälläistä vai onko mahdottomuus?
Tää menisi juuri budjettiin: Samsung 55&quote; Q6F 4K UHD Smart TV QE55Q6FNAT - Televisiot

Varmaan paras vaihtoehto, mitä tuolla budjetilla saa.
 
Liittynyt
29.04.2019
Viestejä
341
No niin. Selvisi sitten syy, miksi tuntuu että tuo Samsungin Q8 tuntuu ajoittain hieman välkkyvän (flickeriä). Juurisyy on tälle taustavalo ja sen taajuus. taustavalon taajuus on maksimissaan 480Hz. MUTTA, jos asetuksista laittaa Auto Motion Plus säädön päälle (aivan sama laittaako Custom 0/0, vaiko 10/10, tai Auto), niin taustavalo ohjautuukin 120Hz taajuudelle, joka omaan silmään tekee jo hieman vilkkumista. Tämä vaihtelee sisällöstä jne, mutta kyllä minä sen ainakin olen huomannut ja se on itselleni iso miinus. En tiedä tottuisiko tuohon sitten, enkä tiedä haluanko edes tottua. Jos jätän Auto Motion Plus pois kokonaan niin silloin tuo korkeampi taajuus ei ole ongelma. Voi perc.
 
Liittynyt
28.01.2019
Viestejä
287
Onpas kyllä typerää Samsungilta että toi toimii noin. Näissä 240hz pwm-malleissa 240Hz pysyy asetuksista riippumatta, miksiköhän ihmeessä Q8 on pitänyt tehdä tolleen.
 

Cuthalu

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 407
Onpas kyllä typerää Samsungilta että toi toimii noin. Näissä 240hz pwm-malleissa 240Hz pysyy asetuksista riippumatta, miksiköhän ihmeessä Q8 on pitänyt tehdä tolleen.
Samsungilla on ihmeellistä säätöä pwm:n kanssa. Kaikissa 2018 qledeissä auto motion ja game mode (paitsi ilmeisesti @ 120 Hz) lukitsee 120 Hz pwm:n. 2019 qledeissä standard ja movie mode aiheuttaa myös saman, ja taitaa olla vielä joitain muitakin poikkeuksia.
 
Liittynyt
29.04.2019
Viestejä
341
Samsungilla on ihmeellistä säätöä pwm:n kanssa. Kaikissa 2018 qledeissä auto motion ja game mode (paitsi ilmeisesti @ 120 Hz) lukitsee 120 Hz pwm:n. 2019 qledeissä standard ja movie mode aiheuttaa myös saman, ja taitaa olla vielä joitain muitakin poikkeuksia.
Juu katsoin samaa, että eipä mene parempaan suuntaan 2019 malleissa, jossa taajuus huitelee maksimissaan lähes 1kHz, mutta ajetaan alas 120Hz monissa tilanteissa. Ei jeesus mitä pelleilyä. Saisipa edes itse säätää valikosta tuohon poikkeuksen.
Täytyy nyt vielä pohtia, tuo oikeastaan aika lailla ainoa asia joka saattaa tehdä sen että palautan töllön ja mietin toista tilalle.
 
Liittynyt
29.04.2019
Viestejä
341
No niin. Tarkistin asiaa kännykän hidastetulla kuvauksella. Välkkyy niin perkeleesti kun auto motion päällä. Välkkyy myös aika hyvin kun se on pois.

Kävin kuvaamassa Gigantissa vertailuksi muita. Kaikki Samsungit vilkkuu kuin jouluvalot. Samoin jotkut Philipsit.

Mutta yksikään OLED ei vilku. Ei tietenkään yllätys, kun ei siellä ole mitään vilkkuvaa.
Nyt nodotan jos tulee C8 tarjoukseen alle 2k tai sitten vain pidän tämän jos tuohon tottuu. Tykkään tästä sampasta muuten paljon ja jos ton LGn käyttiksen pointerin saisi tähän niin avot. (Välkkymättömän kuvan lisäksi).
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
56
No niin. Tarkistin asiaa kännykän hidastetulla kuvauksella. Välkkyy niin perkeleesti kun auto motion päällä. Välkkyy myös aika hyvin kun se on pois.

Kävin kuvaamassa Gigantissa vertailuksi muita. Kaikki Samsungit vilkkuu kuin jouluvalot. Samoin jotkut Philipsit.

Mutta yksikään OLED ei vilku. Ei tietenkään yllätys, kun ei siellä ole mitään vilkkuvaa.
Nyt nodotan jos tulee C8 tarjoukseen alle 2k tai sitten vain pidän tämän jos tuohon tottuu. Tykkään tästä sampasta muuten paljon ja jos ton LGn käyttiksen pointerin saisi tähän niin avot. (Välkkymättömän kuvan lisäksi).
C8 on verkkiksessä nyt alle sen kahden tonnin LG OLED65C8 65" Smart 4K Ultra HD OLED -televisio 1 979,90 €
 
Liittynyt
29.04.2019
Viestejä
341
Jahas, kappas. 100€ alennus, ei kovin huima vielä. Pitää kyl tosissaa nyt harkita.
Missä tossa Q8:ssa on se valoanturi joka mittaa huoneen kirkkautta?
 
Liittynyt
07.01.2018
Viestejä
147
Elikkä elikkä, oon aika uuno näitten telkkareiden kanssa, joten tulin pyytämään viisaammilta apua. Kesällä olisi ehkä tarkoitus siirtyä nykyaikaan 50 tuumasesta 1080p -> 4K töllöön. Katseluetäisyys on n. 3 metriä ja kovasti houkuttaisi +70" TV.

Oon katellu Gigantista Sampan 75"
Samsung 75&quote; UHD Smart TV UE75NU7175 - Televisiot

Tai LG:ltä saman kokosta
LG 75&quote; 4K UHD Smart TV 75UK6200 - Televisiot

Telkkarissa olis kiinni TeliaTV:n digiboksi, joten ei varmaan tulis käytettyä telkkarin sovelluksia tai tallennusta. Satunnaista kasuaalia konsolipelaamista myös. Onko noi kuinka vanhentunutta teknologiaa, kannattaako vielä ostaa? Toki myös tarjouksia kyttäilen. Noitten hinta aika kipurajoille, ei ole varaa nostaa budjettia tosta enempää.
 
Liittynyt
25.07.2018
Viestejä
440
No niin. Tarkistin asiaa kännykän hidastetulla kuvauksella. Välkkyy niin perkeleesti kun auto motion päällä. Välkkyy myös aika hyvin kun se on pois.

Kävin kuvaamassa Gigantissa vertailuksi muita. Kaikki Samsungit vilkkuu kuin jouluvalot. Samoin jotkut Philipsit.

Mutta yksikään OLED ei vilku.
Aikaisempi Samsung oli muuten mukava telkku mutta en tykännyt hirveästi tuosta 120hz vilkutuksesta.. vilkkumisena en sitä havainnut mutta 60fps pelit oli ikävää katsottavaa tuplakuvineen tuon 2x PWM taajuuden takia. Vuosi sitten tuli sitten ostettua TV merkki/malli joka välkyttele eli Sony. Joka lienee niitä ainoita joissa ei välky oledien ohella.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 212
Onkohan niin, että tuo pwm-taajuus on sähköverkon taajuuden monikerta ?
Tuskin on sähköverkon taajuudella mitään tekemistä sen kanssa. Taustavalon taajuus on todennäköisesti määritetty 60/120Hz kuvan/paneelien kanssa jaolliseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 444
Viestejä
4 199 634
Jäsenet
70 907
Uusin jäsen
Deut

Hinta.fi

Ylös Bottom