Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 405
Ja harmaissa tasaisissa yms ainakin itsellä, normikatselussa/peleissä kyllä huomaa mitään. Myöskin joskus kuvassa on muutenkin efektinä sitä reunojen tummuutta että ota sitten selvää milloin mistäkin syystä.
 
Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
719
Helkkari, pitäis vaan osata päättää ostaako 55" vai 65" isompi on parisataa lisää, ehkä vähän huonompi mutta ainakin isompi.

Katseluetäisyys on nyt alle 2,5m eli 55" riittäisi todella hyvin mutta kun ikinä ei tiedä milloin tästä vuokrakämpästä siirtyy muualle ja mikä etäisyys sillon on..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
985
Piti vielä sen verran sanoa tosta sonysta, että ku niitä on yleensä haukuttu hitaudesta. Olin tosi yllättyny, telkkari menee päälle samantien, valikoiden selaaminen on yleisesti tosi smoothia. Tietyissä paikoissa joutuu odottelemaan, esimerkiksi jos sukeltaa syvemmälle asetuksiin. Mut joo, en pettynyt.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
Olikos se nyt niin ettei Sonyltä ole vielä tullut uutta lippulaivamallia 75XE9405 tilalle vaan tulossa keväällä tms?

Hinta noissa onki taas varmaan se viis kuus tonnia joten voi unohtaa hetkeksi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 405
Sitähän tässä odottelee, varsinkin kun sanotaan että joutuu säätelemäänkin vähän uusiksi sen jälkeen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 405
Piti vielä sen verran sanoa tosta sonysta, että ku niitä on yleensä haukuttu hitaudesta. Olin tosi yllättyny, telkkari menee päälle samantien, valikoiden selaaminen on yleisesti tosi smoothia. Tietyissä paikoissa joutuu odottelemaan, esimerkiksi jos sukeltaa syvemmälle asetuksiin. Mut joo, en pettynyt.
Näinpä, kuten täälläkin sanoin niin XF on selvästi vanhaa W828B:tä nopeampi mikä itsellä ennen oli. Ja kun ei päästä taustaohjelmilla tukkoon niin ihan tarpeeksi rivakasti toimii.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 410
Helkkari, pitäis vaan osata päättää ostaako 55" vai 65" isompi on parisataa lisää, ehkä vähän huonompi mutta ainakin isompi.

Katseluetäisyys on nyt alle 2,5m eli 55" riittäisi todella hyvin mutta kun ikinä ei tiedä milloin tästä vuokrakämpästä siirtyy muualle ja mikä etäisyys sillon on..
65" tuolle etäisyydelle.
 
Liittynyt
04.10.2018
Viestejä
348
Tässä vielä esimerkki. Onneksi tuota ei näy kuin kirkkaissa tasaisissa väreissä:
Sori hieman off-topic, mutta onko tv 65" ja tv-tasosi 180 cm leveä Bestå? Itselläni 120 cm Bestå ja pohdinta meneillään näyttäisikö 65" hölmöltä 20 cm liian pienellä tasolla.. Etäisyyden puolesta 65" olisi optimaalinen. Miten muuten olet saanut kaikki johdot piiloon? Onko tuossa Sonyssa Samsungin tavoin johtojen piiloitusmahdollisuus jalkoihin?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
545
Minkälaisia ongelmia on ollut?
Areenasta ei saa oikeastaan näkymään muuta kuin suorat lähetykset, jotain sain joskus toimimaan mutta jää siis vaan lataamaan videota ja lopettaa sen johonkin virheilmoitukseen. Ja nyt ruutu tehnyt kuulemma samaa ettei saa aloitettua ohjelman katsomista. Olisko ollu dplay tms. missä oli myös ongelmia. 2017 vuoden 6 sarjalaisella toimii kaikki hienosti ja muutenkin pitäisin tizenin mieluusti mutta... :think:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
985
Sori hieman off-topic, mutta onko tv 65" ja tv-tasosi 180 cm leveä Bestå? Itselläni 120 cm Bestå ja pohdinta meneillään näyttäisikö 65" hölmöltä 20 cm liian pienellä tasolla.. Etäisyyden puolesta 65" olisi optimaalinen. Miten muuten olet saanut kaikki johdot piiloon? Onko tuossa Sonyssa Samsungin tavoin johtojen piiloitusmahdollisuus jalkoihin?
180 joo. Tossa beståssa toi keskiosa on sellanen tv-taso, missä menee reikä sisään. Johdot saa menemään tosiaan telkkarin jalkoja pitkin ton tason taakse.

Ei oo valmista kokonaisuutta ikeassa. Koottiin eri bestå sarjan osista. Tässä esimerkkikuva ikean sivuilta.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 035
Areenasta ei saa oikeastaan näkymään muuta kuin suorat lähetykset, jotain sain joskus toimimaan mutta jää siis vaan lataamaan videota ja lopettaa sen johonkin virheilmoitukseen. Ja nyt ruutu tehnyt kuulemma samaa ettei saa aloitettua ohjelman katsomista. Olisko ollu dplay tms. missä oli myös ongelmia. 2017 vuoden 6 sarjalaisella toimii kaikki hienosti ja muutenkin pitäisin tizenin mieluusti mutta... :think:
En ole kyllä huomannut kyseisiä ongelmia omassa NU8005:ssä. Apit toimii mielestäni kuin ajatus eikä hirveästi ole enää Chromecastiin tullut koskettua.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 158
Olikos se nyt niin ettei Sonyltä ole vielä tullut uutta lippulaivamallia 75XE9405 tilalle vaan tulossa keväällä tms?
Kuulemma tulee XG95-malli, mutta se olisi korvaamassa XF9005:n. Jää siis nähtäväksi, että miten hyvät speksit siinä käytännössä on. Ihan hyvin voi olla, että siinä on taustavalaistus toteutettu samalla tavalla kuin XF9005:ssä, ja parannukset ovat muualla. Vähän on tullut sellainen vaikutelma, että Sonykin satsaa nyt high end -luokassa OLEDeihin, kun kansa on oppinut, että OLED on se coolein teknologia.
 
Liittynyt
04.10.2018
Viestejä
348
180 joo. Tossa beståssa toi keskiosa on sellanen tv-taso, missä menee reikä sisään. Johdot saa menemään tosiaan telkkarin jalkoja pitkin ton tason taakse.

Ei oo valmista kokonaisuutta ikeassa. Koottiin eri bestå sarjan osista. Tässä esimerkkikuva ikean sivuilta.

Ok eli olet koonnut ton 2x3x60 cm palikoista :tup: vai onko päällä 180 cm tv-taso ja alla toinen (tai 60 cm X 3)? Meillä aivan samalla sapluunalla eli päällä tv-taso ja alla perusbestå, mutta 120 cm leveydellä. Toimiva systeemi - olisi vain pitänyt suosiolla ottaa heti alkuun 180 cm, kun 55" tuntuu ainakin OLEDina olohuoneeseen hieman liian pieneltä :joy:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
985
Ok eli olet koonnut ton 2x3x60 cm palikoista :tup: vai onko päällä 180 cm tv-taso ja alla toinen (tai 60 cm X 3)? Meillä aivan samalla sapluunalla eli päällä tv-taso ja alla perusbestå, mutta 120 cm leveydellä. Toimiva systeemi - olisi vain pitänyt suosiolla ottaa heti alkuun 180 cm, kun 55" tuntuu ainakin OLEDina olohuoneeseen hieman liian pieneltä :joy:
BESTÅ Tv-taso - valkoinen - IKEA

Tollanen. Siihen hommattiin sit hyllylevyt ja sopivat ovet.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
40
No niin. Kävin hakemassa sen sonyn ja lyhyellä kokeilulla out-of-the-box niin hieman pettynyt... Tahmasi alussa hitkoseen ja heti netflix hdr videon katsotaan niin kuva nykii ja pätkii. Varmaan se nyt latailee kaikkea ja muuta. Myöhemmin pääsee tutkimaan paremmin ja säätämään kuvaa sekä muita asetuksia.
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 333
Ai XF9005?
No niin. Kävin hakemassa sen sonyn ja lyhyellä kokeilulla out-of-the-box niin hieman pettynyt... Tahmasi alussa hitkoseen ja heti netflix hdr videon katsotaan niin kuva nykii ja pätkii. Varmaan se nyt latailee kaikkea ja muuta. Myöhemmin pääsee tutkimaan paremmin ja säätämään kuvaa sekä muita asetuksia.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
40
Juu. Paikallisessa oli heti saapusalla. Nyt kävin vielä hätäsesti säätämässä kuvaa rtings ohjeilla ja jos youtube pyörittää 4k videoa ja yrittää säätää kuvaa samalla niin lagaa ihan törkeästi. Äänet kuuluu ja kuva välillä jumahtaa sekunnin ajaksi:rage:. Kun jättää säätämiset pois niin silti havaittavissa nykimistä videon toistossa... Jospa bootti auttaisi. Kaapelilähetyksen kuva myös jotenkin yli terävää tai jotain. Jatketaan illemmalla säätöä...
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 233
Perkele kun pistivät tonkin sit tarjoukseen, olis edes sit ollut 75" tarjouksessa :(
Vähän sellainen fiilis, että tuo varmaan olis riittävä (vanha on JS8505, jossa on ihan helvetin hyvä kuva), mutta kutina on että rupeis harmittaan miksei ostanut OLED:ia...
Hinta vaan olis niin pirun kohdillaan :(
 
Liittynyt
07.01.2019
Viestejä
98
Ei saakeli, tuun kyllä hulluksi tämän tv:n kanssa. Kaiken järjen mukaan tuo on se IPS paneeli, mutta miten mä voin olla varma.. Philipsiltä ei heru tietoja, en kyllä jatkossa osta heidän tuotteita. Verkkokaupasta sanoivat vaan, että pakkaat viet huoltoon ja haet uuden tilalle. Ei viihtis turhaan alkaa kuitenkaan tohon ruljanssiin.

Paljoko teiän VA paneeleissa on valovuotoa nurkissa? Toi kyllä hohkaa pimeässä aika näyttävästi. Ei näistäkään kuvista taida paljoa apua olla? Tuo katselukulma ei kyllä paljoa vaikuta... Toki jonkinverran, mutta oon eläny siinä uskossa, että VA:ssa sillä ois isoki merkitys?

IMG_20190125_181451.jpg IMG_20190125_181133.jpg IMG_20190125_181049.jpg IMG_20190125_181038.jpg
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 405
Itsellä satunnaisesti joskus netflix pykinyt. Laitoin myöskin telkkarin piuhalla nettiin, näytti yleinen mielipide olevan että Sonyssa(kin) parempi se kuin Wifissä. Ainakin minimoi mahdolliset ongelmat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
494
Ei saakeli, tuun kyllä hulluksi tämän tv:n kanssa. Kaiken järjen mukaan tuo on se IPS paneeli, mutta miten mä voin olla varma.. Philipsiltä ei heru tietoja, en kyllä jatkossa osta heidän tuotteita. Verkkokaupasta sanoivat vaan, että pakkaat viet huoltoon ja haet uuden tilalle. Ei viihtis turhaan alkaa kuitenkaan tohon ruljanssiin.

Paljoko teiän VA paneeleissa on valovuotoa nurkissa? Toi kyllä hohkaa pimeässä aika näyttävästi. Ei näistäkään kuvista taida paljoa apua olla? Tuo katselukulma ei kyllä paljoa vaikuta... Toki jonkinverran, mutta oon eläny siinä uskossa, että VA:ssa sillä ois isoki merkitys?

Ensimmäisen kuvan perusteella 100% ips. Kattele tuolta miltä näyttää IPS ja VA: Black Uniformity of TVs: Clouding and Flashlighting
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 333
Omassa va-paneelissa on kyllä laikkuja, mutta häipyvät sitten kun tulee mustaa kuvasignaalia. Eipä näitä gloweja käytännössä huomaa millään, ainoastaan marginaalisissa testailuissa.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
Kuulemma tulee XG95-malli, mutta se olisi korvaamassa XF9005:n. Jää siis nähtäväksi, että miten hyvät speksit siinä käytännössä on. Ihan hyvin voi olla, että siinä on taustavalaistus toteutettu samalla tavalla kuin XF9005:ssä, ja parannukset ovat muualla. Vähän on tullut sellainen vaikutelma, että Sonykin satsaa nyt high end -luokassa OLEDeihin, kun kansa on oppinut, että OLED on se coolein teknologia.
Okei, joo voi olla että High End sarjassa on vaikeeta myydä kallista LCDtä kun OLEDien hinnat laskeneet, paitsi 75” koossa kun taitaa OLEDit olla vieläkin hinnoiteltu pilalle.

9504 pitäis vielä pärjäillä siis.
 
Liittynyt
07.01.2019
Viestejä
98
Ja sulla on HDR-skaalaus pois päältä?
Oli se päällä, mutta samalla tavalla se hohkaa nurkista ilmanki. Ainaki tämä mun tv näyttäis olevan eri batchia, entä loput verkkiksessä olevat.. Varmaan se pitää vaan kiikuttaa takasi ja ottaa toinen tilalle.

IMG_20190124_170642.jpg

Loput oli tyyliin 03/1850 tjsp.
 
Liittynyt
04.07.2018
Viestejä
259
DA708C54-F024-4795-B92C-2410D178E455.jpeg

Mulla myös 65pus7803 ja mulla on kanssa jonkinnäköistä ”pilveilyä” tässä mutta olen huomannut että sitä on lähinnä huomattavissa sovellusvalikoissa jne.

Heti kun tulee mustaa kuvasignaalia niin musta on ihan hyvällä tasolla eikä isompaa valovuotoakaan ole kun säädin kirkkauden oikealle tasolle.

Mun entinen telkkari oli fullhd Sony kdl-55w805b joka oli VA-paneelilla.
Tässä philipsissä on kyllä mielestäni syvempi musta kuin tuossa vanhassa Sonyssa.

Kaiken kaikkiaan todella tyytyväinen olen tähän 799e:n telkkariin.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
554
Jaa, mulla oli Philipsiltä PUS8303 hetken pyödällä, susipaska paneeli, vuosi älyttömästi. XE9005 tilalle ja ero oli huomattava.. Sony XE9005 täysin tasainen. Toki edge led vs fald mutta silti.. Sonyllä mennään jatkossakin.
 
Liittynyt
07.01.2019
Viestejä
98

Mulla myös 65pus7803 ja mulla on kanssa jonkinnäköistä ”pilveilyä” tässä mutta olen huomannut että sitä on lähinnä huomattavissa sovellusvalikoissa jne.

Heti kun tulee mustaa kuvasignaalia niin musta on ihan hyvällä tasolla eikä isompaa valovuotoakaan ole kun säädin kirkkauden oikealle tasolle.

Mun entinen telkkari oli fullhd Sony kdl-55w805b joka oli VA-paneelilla.
Tässä philipsissä on kyllä mielestäni syvempi musta kuin tuossa vanhassa Sonyssa.

Kaiken kaikkiaan todella tyytyväinen olen tähän 799e:n telkkariin.
Joo, mäki muuten olen vallan tyytyväinen, mutta sillä VA:lla ois varmaan vielä tyytyväisempi. Kyllähän tämä mun paneeli vähän eriltä vaikuttaa entä nämä muiden postaamat?

IMG_20190125_204204.jpg
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Joo, mäki muuten olen vallan tyytyväinen, mutta sillä VA:lla ois varmaan vielä tyytyväisempi. Kyllähän tämä mun paneeli vähän eriltä vaikuttaa entä nämä muiden postaamat?

Mikä on tuo juttu, joka heijastuu ruudun oikeaan alalaitaan? Se ei liene kuitenkaan Ozark-matskussa oleva? Tässä kuvassa siis HDR-skaalaus päällä?
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
Hohtaako taustavalo oikeasti yhtä paljon läpi?
Taitaa suurin osa olla heijastuksia kun oli täysvalaistus olkkarissa kuvatessa. Tuo teksti nyt hohkaa kun kamera ylivalottaa kuvaa. Ois tarvinnu kameran asetukset säätää semmoseks minkä silmäkin näkee niin sais todellisemman kuvan.
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
425
Olin jo ostamassa Samsung Q7FN7:ää mutta sitten törmäsin ulkomaisiin foorumeihin, joissa moititaan Samsungin 2018 malleja siitä että tekstitys saa aikaan kuvan kirkkauden häiritsevää pumppaamista. Tämä koskisi QLED-malleja ja myös muita viime vuoden Samsungeja. Jonkun sortin Logal dimming ongelma. Mitä sanotte 2018 Samsungien omistajat, oletteko huomanneet tätä ilmiötä?
Täältä nousee käsi ylös! Pitää vielä tarkistaa mitä materiaalia tuo äsken katsomani oli, mutta ilmiö oli niin ärsyttävä että teki mieli jo käydä pakkaamaan telkkaria takaisin laatikkoon palautusta varten. Ei hävinnyt täysin vaikka laittoi niin minimiin nuo local dimming systeemit yms. Täällä siis 65Q6FN joka tuli gigantista alkuviikosta.

Pirun hyvä kuva tuossa muuten on, kun suoraan edestä katsoo. Meillä nyt pyörähti olkkarin järjestys silleen että sohvalla jos haluaa löhötä, joutuu vähän sivuun ja silloin on kuin sumun läpi kuvaa katsoisi. Itse kyllä tykkään istua "paraatipaikalla" nojatuoleissa, eli ei häiritse, mutta kauniinpi osapuoli "hieman" valitti asiasta kun sohvalla tänään oli :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
985
Täältä nousee käsi ylös! Pitää vielä tarkistaa mitä materiaalia tuo äsken katsomani oli, mutta ilmiö oli niin ärsyttävä että teki mieli jo käydä pakkaamaan telkkaria takaisin laatikkoon palautusta varten. Ei hävinnyt täysin vaikka laittoi niin minimiin nuo local dimming systeemit yms. Täällä siis 65Q6FN joka tuli gigantista alkuviikosta.

Pirun hyvä kuva tuossa muuten on, kun suoraan edestä katsoo. Meillä nyt pyörähti olkkarin järjestys silleen että sohvalla jos haluaa löhötä, joutuu vähän sivuun ja silloin on kuin sumun läpi kuvaa katsoisi. Itse kyllä tykkään istua "paraatipaikalla" nojatuoleissa, eli ei häiritse, mutta kauniinpi osapuoli "hieman" valitti asiasta kun sohvalla tänään oli :D
Softallahan se hoitaa ton local dimmingin koska toi q6 on edge lit. En kyllä tiedä miten. :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
985
Harmittaa vähän kun tilasin Powerista tuon töllön vajaa viikko sit ja oli alennuksessa 1399e. Nyt ku se on 200e halvemmalla, niin soitin ja kysyin et mitä voi tehdä. Koska se 30pv palautus on edelleen voimassa. Ainoa vaihtoehto oli raahata nykynen telkkari sinne paikanpäälle ja saada uusi kuitti skannattua siitä stikkeristä. Eivät harrasta mitään lahjakortteja yms. ;P

Näköjään luottavat siihen, että asiakkaat eivät jaksa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 447
Viestejä
4 199 757
Jäsenet
70 907
Uusin jäsen
Deut

Hinta.fi

Ylös Bottom