Tämä on sinun mielipiteesi.
Totta. Tosin valtaosa jakaa saman mielipiteen.
Tuohon vaikea sanoa mutta 99,9% elokuvista tehdään 24fps:llä vaikka vaihtoehtoja on nykyään tarjolla ja digitaalisesti kuvaamalla ei enää filmiäkään tarvitse säästellä.
Tämä seuraava menee jo OT puolelle mutta tiedän kyllä, että suomalaisille pitää aina olla asiasta kuin asiasta faktaa, ja jos sitä ei satu olemaan käsillä niin ei uskota mihinkään tai sitten sopivan tahon kertomana mikä tahansa menee läpi. Vähän kuin tuo maskisuositus Covidin aikaan, ei voinut tehdä suositusta aluksi, kun ei löytynyt
faktaa vaikka aika päivänselvästä asiasta oli silti kyse.
Ihan mielenkiinnosta, näyttääkö mielestäsi myös urheilu paremmlta 24fps vs vaikka 50?
Menee jo vähän olkiukkoilun suuntaan tämä keskustelu tai ainakin aihetta yrität nyt sotkea. Tässä puhutaan nyt elokuvista ja niiden fps:stä. Urheilu on eri asia ja siinä nopeampi fps on totta kai eduksi, kunhan sitä ei tehdä jollain pennin prossulla näyttölaitteessa matalan fps:n kuvalähteelle vaan materiaali on kuvattu ja esitetty korkealla fps:llä.
Kuulostaa siltä että liiottelet nyt tarkoituksella. Sonyllä nimenomaan kehutaan Interpolointia.
Kerroin tasan tarkkaan mitä kuvassa näin ja uskon, että näkisit saman asian, kun sormella osoittaisin ruutua mitä tarkoitin. Sitä en tiedä haittaisiko ilmiö sinua, eikä sillä väliä koska jokainen saa puolestani katsoa käyttäen asetuksia miten lystää.
Mutta joo, itsekin olin hämmästynyt, kun Sonyn interpolointia kehutaan niin paljon, en tosiaan odottanut, että se noin hirveälle näyttää.
OLEDilla tuo 24fps näyttää ekstra tökkivältä, ei vain pysty katsoa tuollaista jatkuvaa mikrostutteria.
En ole kyllä huomannut mitään eroa plasman, DLP-videotykin ja nyt kahden LG OLEDin kokemuksella 24fps liikkeessä. Yhtä sujuvaa niissä kaikissa ilman mitään "liikkeenparannus" toimintoja käytössä.
Asorb laittoi hyviä pointteja tästä, pitää laittaa joku elokuva 24fps pyörimään, ja vertailla telkkarin frametuplaajaan.
Asorbin kirjoitus oli erinomainen ja hän osaa laittaa "paperille" asiat mitä itselläkin oli tästä mielessä mutta kirjoittaminen ei ole vahvuuksiani.
Suosittelen lämpimästi vertaamaan kuvaa mainitulla tavalla. Sen verran kuitenkin tuosta käyttämäsi "frametuplaus" termistä, että kaikki OLEDit käytännössä toistaa ne 24fps framet moninkertaisena, esimerkiksi oma C3 toistaa ne 24 x 5 = 120fps. Mutta tuossa ei mulkata frameja vaan ne esitetään kerrannaisena eikä tästä ole haittaa. Sanoin tästä kyllä jo kertaalleen tässä ketjussa joku päivä sitten viimeksi. Siinä homma menee metsään omasta mielestä (ja monen muunkin), että näyttölaite alkaa itse keksimään kuvaa kahden alkuperäisen framen väliin ja siitä nuo ihmeelliset häröt kuvaan tulee.
Mä en usko että elokuva maailma tulee aina olemaan 24fps (jo nyt tehdään yli tuon), eli aika tulee luultavammin ajamaan teidän näkemyksistä ohi. Tämä minun henk.koht veikkaus.
Riippuu mistä ajanjaksosta puhutaan. Vaikea kuvitella minkälainen maailma on 200 vuoden kuluttua. Ei ehkä katsota Kummisetää enää mutta liekö elokuviakaan on muodossa joka nyt tunnetaan vai onko jonkilainen keinotodellisuus missä katsoja onkin itse mukana tai sitten ollaan jossain Mad Maxin kaltaisessa maailmassa. Mutta lähitulevaisuuden osalta, kun elokuvia vielä tehdään ihan sillä tavalla kuin me ne tunnemme, niin en näe muutosta fps:ssä tämän vuosisadan aikana ainakaan.