Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Tuli kalibroitua silmämääräisesti QE55Q70AATXXC. Vieressä oli laadukas IPS ja kuvat kloonattu Windowsissa. Tuossahan on vakiona värit selvästi punaiseen päin. Yksi mistä räikeimmin huomaa on ihon sävystä. Pääsin mielestäni melko hyvään lopputulokseen, alkutilanteeseen nähden jopa yllättävän lähelle IPS:iä:

Kuvatila: Grafiikka
Asiantuntija asetukset:
Kontrasti 50
Terävyys 10-11 (Huomattava hyppäys pehmennyksessä 11->10. Mielipidekysymys kumpi sopii itselle paremmin. Etenkin pieni teksti saattaa olla selvästi selkeämmin erottuva 11-asetuksella. Luo todella selvän reunojen pehmennyksen fontteihin välillä 11->10. Tuo myös tilanteesta riippuen valokuviin selvästi enemmän yksityiskohtia esiin 10->11.)
Väri 33
Sävy (V/P) V5
Kontrastin parannus Ei käytössä
Värisävy Vakio
Valkotapasaino 2 Pistettä:
R-Gain -15
G-Gain -5
B-Gain -25
Gamma BT-1886

Mitä ei mainita, ne vakio/oletus tai maun ja tilanteen mukaan, kuten kirkkaus.

Moi,

Osaakos joku neuvoa onko 4K 120 hz hyötyä ainoastaan videokonsoleiden käytön yhteydessä vai onko siitä kuinka paljon eroa/hyötyä myös elokuvia/urheilua/tavallisia televisiokanavia katsellessa verrattuna 4K 60 hz?

Lisäksi mietin, että mikä näistä telkuista olisi paras kuvanlaadun, pelaamisen ja urheilun katselemisen suhteen ja kantsiiko sijoittaa 75 tuumaseen vai onko 65 tuumanen parempi:

Samsung QE65QN900B
Samsung QE65QN95B
TCL C935

Samsung ei tue Dolby Visionia mutta kuinka suuri puute se on suoratoistopalveluissa, Bluray-leffoissa jne.?

Itsellä entuudestaan Sonyn 65" X94J niin mietin, että onko 8K-telkusta hyötyä vasta 75" kokoluokassa?

Kiitos paljon, jos joku osaa valaista

Osaakos joku neuvoa onko 4K 120 hz hyötyä ainoastaan videokonsoleiden käytön yhteydessä vai onko siitä kuinka paljon eroa/hyötyä myös elokuvia/urheilua/tavallisia televisiokanavia katsellessa verrattuna 4K 60 hz?
Yli 60Hz ei ole mitään hyötyä katsellessa kuvaa, mikä ei pyöri yli 60fps.
Input lagiin voi olla vaikutusta, mutta sekin ilmenee vain pelatessa jos silloinkaan.

onko 8K-telkusta hyötyä vasta 75" kokoluokassa?
Onko minkään kokoisesta 8K-televisioista jotain hyötyä?
Onko missään laajemmin tarjolla sisältöä 8K-resoluutiolla?

Input lagiin voi olla vaikutusta, mutta sekin ilmenee vain pelatessa jos silloinkaan.

Okei, hyvä tietää.

Onko minkään kokoisesta 8K-televisioista jotain hyötyä?
Onko missään laajemmin tarjolla sisältöä 8K-resoluutiolla?

8K-sisältöä ei taida olla oikeen missään muualla tarjolla toistaiseksi kuin Youtubessa jotain satunnaisvideoita.

Mietin lähinnä siltä kantilta, että näyttääkö 4K-sisältö 75" telkkarissa paremmalta 8K-ylösskaalauksen avulla 8K 75" telkkarissa kuin 4k 75" telkkarissa?

Tämähän ei ole näin yksinkertaista. 24 kuvaa per sekunti, jota löytyy mm. Blu-ray-levyiltä, tarvitsee parhaaseen toistoon 24:n monikerran. 60 Hz näyttö tekee 3:2 pulldownin, kun taas 120 Hz tekee 5:5. Toki vaihtuvalla virkistystaajuudella kelpo tuloksen antavat myös 48 Hz ja 72 Hz.

Noilla lähtötiedoilla veikkaus että eco asetuksista löytyy motion sensor.
Ei löydy "eco" asetuksia. Virranhallinnassa voi valita milloin tv menee pois päältä, mutta se on pois käytöstä.
Pitääkö mennä johonkin huoltovalikkoon bootin yhteydessä? Ongelma alkoi jonkun järjestelmäpäivityksen jälkeen. Onko näissä android telkkareissa mahdollista palauttaa vanhempaa versiota ohjelmistosta?

Tarkempi malli on 75XH9505
IMG_20230226_105302_edit_133383188173395.jpg

Tässä Sony 55" X90J ollut jo tovin ja tyytyväinen tähän asti, kunnes tässä nyt hiljattain alkanut hyvin ärsyttävä ns. coil whine jota ei aiemmin ole ollut. Ei riipu kuvalähteistä eikä televisiossa ole mitään ylimääräistä. Huomaa varsinkin iltaisella hyvin kun on hiljaista ja volyymit myös hiljaisella. Ei siis tule kaiuttimista vaan ilmeisesti virtalähde/puolen ongelma ja liittyykö mahdollisesti vaaleamman kuvan tuottoon kun selkeästi sitä on vähemmän hyvin tummalla kuvalla ja vähänkin enemmän valoisampaa niin alkaa vinkumaan selvästi enemmän. Onko kellään ollut vastaavaa ja onko mennyt takuuseen?

Sonyn puolelta ainakin lukisi, että "service may required". Hämää taas tuo "may" tuossa, eli onko porukalla mennyt noista takuuseen televisiot helposti?

edit: Televisio pistetty toisen laadukkaan jatkoroikan perään niin kyseinen ongelma selvisi näemmä sillä.

Viimeksi muokattu:

Minun mielestä taas esimerkiksi urheiluohjelmia katsoessa usein siitä on hyötyä jos televisio on 100/120 Hz televisio, jossa se televisio osaa laskea niitä keinotekoisia välikuvia esimerkiksi joka toiseksi kuvaksi.

Silloin esimekiksi eurooppalaisella urheilukanavalla 720p@50hz kuvataajuudella välitettävä jalkapallo- tai jääkiekko-ottelu näyttää liikkeen puolesta sulavammalta kun siinä kuva vaihtuukin 100 kertaa sekunnissa uuteen.

Jos taas kuvassa on paljon monimutkaista liikettä vähän joka suuntaan, niin mikään televisio ei osaa sitä liikeinterpolointia tehdä laadukkaasti. Esimerkkinä vaikka joku F1 autokisan kuljettajan heiluvasta kypäräkamerasta 300 km/h vauhdissa tuleva kuva.

Kannattaa itse kokeilla ja testailla tykkääkö itse siitä ominaisuudesta vai haluaako sen kytkeä pois päältä. 60Hz paneelilla sitä ei voi testailla kun moista ominaisuutta niissä ei ole. Ei ainakaan 50/60 Hz kuvalle.

Kannattaako uutta QLED palauttaa jos siinä on tummissa kohtauksissa "paljon" clouding efektiä eli näkyy sellasia vaaleempia läiskiä? Vai kuuluuko tuo noihin taustaled telkkujen ominaisuuksiin?

Mutta onko tuo vika nimeomaan tuossa minun yksilössä vai 90% taustavalaistuissa LED telkuissa (ja ainoastaan OLEDillä ongelma häviäisi). Malli q60b
Enemmän tai vähemmän noiden direct-/edge-led mallien ongelma, mutta ei sitä liiallista pilveilyä tarvitse sietää uudessa laitteessa kun palautusoikeus vielä on voimassa, joten vaihtoon vain jos häiritsee.
Samsungilla FALD alkaa Q80 mallista ja mini-LED QN85B mallista, joissa pilveilyn riski (tai ainakin sen näkyminen) on huomattavasti minimaalisempi.

Ajatuksia näistä

Hintaluokka siihen 900€ pintaan, jos mahdollista niin ali. Televisiota katsotaan joku 10-15h viikko, 90% HBO ja Disney, mitään konsolia ei ole (vielä) kiinni.
Kuvakulmalla ei väliä, olohuone puikelo eli suoraan edestä katsotaan.
Jos joku konsoli tulee kiinni niin Nintendo Switch.
Philips nykyinen, tykkään valoista ja käyttikseen olen tottunut. Ihan mahdotonta tuntuu netistä etsiä eroja sille mikä olisi ns. paras...

Tuleeko LG tai Samsung mukana jotain oleellista mitä tuossa Philipsissä ei ole? 100€ halvemmalla saisi 60hz version. Noi telkut on 120hz, kovasti vääntöä onko siitä oikeasti hyötyä vai ei.

Ajatuksia näistä

Hintaluokka siihen 900€ pintaan, jos mahdollista niin ali. Televisiota katsotaan joku 10-15h viikko, 90% HBO ja Disney, mitään konsolia ei ole (vielä) kiinni.
Philips nykyinen, tykkään valoista ja käyttikseen olen tottunut. Ihan mahdotonta tuntuu netistä etsiä eroja sille mikä olisi ns. paras...

Tuleeko LG tai Samsung mukana jotain oleellista mitä tuossa Philipsissä ei ole? 100€ halvemmalla saisi 60hz version. Noi telkut on 120hz, kovasti vääntöä onko siitä oikeasti hyötyä vai ei.

Itselläni on Philipsin PUS8546 joka on 4K 60 hz ja oon ollut siihen tyytyväinen. Mikä sun nykyinen Philips-mallisi on? Tätä 120 hz:stä oon kans miettinyt mut Philipsiltä on ilmeisesti ennen kesää tulossa jo uusia "The One" malleja niin ehkä kantsis niitä odottaa. Ite tykkään kans Android-käyttiksestä.

Itselläni on Philipsin PUS8546 joka on 4K 60 hz ja oon ollut siihen tyytyväinen. Mikä sun nykyinen Philips-mallisi on? Tätä 120 hz:stä oon kans miettinyt mut Philipsiltä on ilmeisesti ennen kesää tulossa jo uusia "The One" malleja niin ehkä kantsis niitä odottaa. Ite tykkään kans Android-käyttiksestä.

Tuollainen.

Telkulla ei ole vielä kiire, vähän ennen kesää olisi muutto tuohon uuteen asuntoon, eli voi olla että paremmat tarjoukset sitten keväällä kun uudet mallit tulee

Samsung S95B 55, verkkiksestä ostettu ja katsoin että onpas vähän kello, niin automaagilla tunnin jälessä. Tarkemmin tutkiessa Suomi kyllä kielenä, mutta aikavyöhykkeitä tarjolla vain Pyreneiden niemimaa ja Kanaria... wtf? Uusin firmis sisällä mitä tarjonnu. Mites muilla aikavyöhykkeet?

Liitteet

• IMG_20230226_204515.jpg
    IMG_20230226_204515.jpg
    123,7 KB · Luettu: 92
Ajatuksia näistä

Samsungin kauko hyvin pelkistetty ainakin, vaatii totuttelua. Enpä mikään asiantuntija oo niin jätän siihen. Tai näin yleisesti voisin sanoa, ottaisin Samsungin tai LG:n. Koska molemmista jonkinlaiset kokemukset. Isällä Samsungin qled(qe55q80b) ja mainio laite kyllä aivan huippu kuva, se kauko tosin vähän ärsyttävä IMO. Mutta sehän on ihan makuasia tietenkin.
LG 55" on mulla kotona oisko vuosimalli 2020, en mallia muista(uhd jotain, suht perusmalli kuitenkin taitaa olla : D) mutta koska todella luotettava ollut(en muista yhtäkään bugia) ja runsaasti appejä saatavilla sekä muutenkin käyttöliittymä omaan makuuni(webOS) sulava niin plus myös LG:lle. En osaisi päättää noista kahdesta itse, huippulaitteita varmaankin kuitenkin.

Ajatuksia näistä

Itselläni on tuo philipsin malli, 55 tuumaisena. Ihan tyytyväinen siihen ollut kyllä.

Uuden tv:n osto mielessä ja pohdin että 65" oled vai 75-85" joku muu. Oledissa musta on mustaa mutta iso kuva vähän kiehtois.

Tv:n taakse laitan kuten nykyisen telkanki takana on led valonauha niin se tekee perus lcd telkan mustasta mustemman näköistä eli en täysin pimeässä juurikaan pelaa tai katso leffoja vaan aina on led nauha päällä. Pimennysverhot 24/7/365 kiinni ikkunoissa eli päivänvalossa en tv:tä käytä.

Mietin että meneekö iso kuva mustan tason edelle kun jos vaikka videotykin ostaisin niin en niissäkään saa mustasta mustaa millään koska seinät ja katto ovat valkoiset.

Katon leffoja ja pelaan pleikalla todella paljon joka päivä kuitenkin enemmän pelaan kuin leffoja katon.

Voisi melkein sanoa että jos en pelaa niin olen töissä tai nukun :D Tv:n hinta jossai max. 1500e köyhä kun olen.

Viimeksi muokattu:
Samsung S95B 55, verkkiksestä ostettu ja katsoin että onpas vähän kello, niin automaagilla tunnin jälessä. Tarkemmin tutkiessa Suomi kyllä kielenä, mutta aikavyöhykkeitä tarjolla vain Pyreneiden niemimaa ja Kanaria... wtf? Uusin firmis sisällä mitä tarjonnu. Mites muilla aikavyöhykkeet?

Mitä jos syötät nuo manuaalisesti oikein ja vaihdat sen jälkeen automaattiseen?

Korjaantuu factory resetillä tehdasmenusta. Tehdasmenuun pääsy on vaan tehty tarpeettoman vaikeaksi uusilla kaukosäätimillä kun ei ole numeronäppäimiä. Samsungin SmartThings-sovelluksesta saa kaukosäätimen numeronäppäimillä (lisää vaan laitteen ja painaa alhaalta "Remote Control").

Sitten näin:
MUTE
1
1
9
OK
(odota että hospitality menu pomppaa ylös)
1
2
3
4
>Option
(katso varalta että "Local Set" on "EU_SPAIN" jolla suomalaiset sovellukset yms.)
>Factory reset
>OK kunnes käynnistyy uudestaan

Löytyykö keltään forumilaiselta tuota Mozi TS-2 jalkaa käytössä? Tahtoisin tietää tuon jalustan tuoman etäisyyden seinästä, mikäli jalustan selkä on seinää vasten. Eli kuinka kauas kiinnityspiste "työntyy" seinästä minimissään.

TaI jos joku osaa ehdottaa vastaavaa tuotetta, jolla tuon LG C2 42":n saa vakiojalkoja likemmäs seinää. Vakio jaloilla tuo jää n. 6 cm päähän seinästä. Seinäkiinnitys ei ole mahdollisuus, kun TV:n on tarkoitus liikkua sähköpöydän mukana ylös/alas.

Löytyykö keltään forumilaiselta tuota Mozi TS-2 jalkaa käytössä? Tahtoisin tietää tuon jalustan tuoman etäisyyden seinästä, mikäli jalustan selkä on seinää vasten. Eli kuinka kauas kiinnityspiste "työntyy" seinästä minimissään.

TaI jos joku osaa ehdottaa vastaavaa tuotetta, jolla tuon LG C2 42":n saa vakiojalkoja likemmäs seinää. Vakio jaloilla tuo jää n. 6 cm päähän seinästä. Seinäkiinnitys ei ole mahdollisuus, kun TV:n on tarkoitus liikkua sähköpöydän mukana ylös/alas.
Olisko kyseiseen tarkoitukseen parempi ihan semmoinen pöytälevyn reunaan ruuvattava jalka, niin ei tarviis pöydältä uhrata 40x26cm tilaa tuon TS:n jalustalle? :hmm:

Mulla on tuon tyyppinen geneerinen jalka CX:n kanssa
(Kärkkäisen sivu, koska mittakuva).
17cm on mitta jalan takareunasta tv-paneelin etureunaan. Kuvista arvottuna Mozi voi olla 1-2cm lähempänä seinää, tai sitten ei.
Pöytä on nykyään 90cm, niin ei ole ihan niin tarkkaa syvyyden kanssa.

Tuolta "Kysymys" kohdasta joku kysynyt samaa ja löytyi paremmilla mitoilla oleva kuva

Liitteet

• 66ab1552-ef62-54b0-95c3-55487c37ac90.jpg
    66ab1552-ef62-54b0-95c3-55487c37ac90.jpg
    12,1 KB · Luettu: 72
Korjaantuu factory resetillä tehdasmenusta. Tehdasmenuun pääsy on vaan tehty tarpeettoman vaikeaksi uusilla kaukosäätimillä kun ei ole numeronäppäimiä. Samsungin SmartThings-sovelluksesta saa kaukosäätimen numeronäppäimillä (lisää vaan laitteen ja painaa alhaalta "Remote Control").

Sitten näin:
MUTE
1
1
9
OK
(odota että hospitality menu pomppaa ylös)
1
2
3
4
>Option
(katso varalta että "Local Set" on "EU_SPAIN" jolla suomalaiset sovellukset yms.)
>Factory reset
>OK kunnes käynnistyy uudestaan
Ei auttanut, aikavyöhykket silti vain kaksi väärä. Eu_spain oli Localsettinä. :/

Oon päätyny siihen että budjettiluokan telkkarit on pitkälti samaa kuraa Euroopassa, niin kiinnostaa että mikä ois edullisin käyttökelpoinen direct-led telkkari?

Itse olen tullut siihen tulokseen että paas tv itselle on oled leffoihin ja pelaamiseen ps5:lla esim. Lg C1, C2,b1,b2 tms. En tahdo sietää jos esum. näkyy bloomingia vähänkin. Kattella vähä hintoja miten menee uutena ja käytettynä vaikka niissä on pienen pieni kiinnipalamisen riski ja pelaan todella paljon kuten aikaisemmassa viestissä totesin. Kokona mietin 55 tai 65. Kuvanlaatu menee mulla koon edelle.

Mini lediä kans mietin mutta ainakin QN85B rtings:n arvostelun perusteella jää pahasti oledien jalkoihin ja on saanu kutakuinkin samat pisteet kuin esim. Sonyn x900e(xe9005). En sitten tiedä että miten ne pisteet on verrattavissa kun sony on vuosia vanhempi tv malli.

Viimeksi muokattu:
Tässä infoa Sonyn 2023 TV mallistosta, OLED, miniLED, LED......Kaalepin asiallisesti esittelemänä.

Uutta rauttaa ja myös softaa ( mm. gaming dashboard )

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Oon päätyny siihen että budjettiluokan telkkarit on pitkälti samaa kuraa Euroopassa, niin kiinnostaa että mikä ois edullisin käyttökelpoinen direct-led telkkari?
Johonkin vajaan tonnin pintaan taitaa hinnat alkaen-paikallishimmennyslaitteita edelleen löytyä Sonyltä ja Samsungilta? Sonyltä ensin vastaan tuli 55X90K, Samsungilta 55QN85B - jos vuoden 2022 malleista puhutaan.

LG:n paikallishimmennys tai mini-LED-telkut ei ole kauheasti saanut kehuja. Philips ja Panasonic taitaa keskittyä perus-LCD:iden lisäksi nykyään vain OLEDeihin.

TCL:n 2022 malleissa 50/55C735:han kyllä mainitaan direct LED:iksi mutta ilman paikallishimmennyksiä - sellaista voi tietty kokeilla 600-700 eurolla jos markkinointitermi "direct LED" on se mitä hakee. Mutta ilman paikallishimmennystä en näe suurta etua - TCL 55C835 josta paikallishimmennys jo löytyy maksaa näköjään sitten taas sen vajaan tonnin. Hyvänä puolena se, että displayspecificationsin mukaan laitteessa on 240 dimming zonea, mikä luultavasti kertaluokkaa enemmän kuin samanhintaisissa Sonyissä ja Samsungeissa. 54.6" TCL 55C835 - Specifications

Mutta joo, viime vuosimallin entry level OLEDit on jo siinä samassa hintaluokassa.

Sinä jolla oli kello viturallaan samsungin tvssä.
Järjestelmä asetukset :sieltä kello ja kellon tila automaatti ,muuta aikapoikkeama +01.00 ja kellon tila manuaalille ja asetat ajan oikein itse käsin ja thats it .guidekin pysyy oikeassa ajassa nyt.

Liitteet

• 20230304_195836.jpg
    20230304_195836.jpg
    170,3 KB · Luettu: 135
Saisiko täältä vinkkiä töllön ostoon?
Vanhemmilta meni televisio mykäksi ja uusi olisi hakusessa. Olen pudonnut täysin kelkasta näiden kanssa eikä mitään tietoa mistään.

43 tuumaa toivottava koko, Töllöstä katsotaan normaaleja kanavia, Youtubea, Netflixiä ja HBO Max pitää löytyä. Pelaamista ja muuta ''erikoiskäyttöä'' ei tulla harrastamaan.
Hintahaarukka 350-500 euroa. Hyvä kaukosäädin ja nopeahko/selkeä käyttöliittymä tietenkin plussaa. Ja tietty hyvä kuva, mitä nyt budjettihinnalla saa. Kiitos etukäteen!

Vanhemmilta meni televisio mykäksi ja uusi olisi hakusessa. Olen pudonnut täysin kelkasta näiden kanssa eikä mitään tietoa mistään.

43 tuumaa toivottava koko, Töllöstä katsotaan normaaleja kanavia, Youtubea, Netflixiä ja HBO Max pitää löytyä. Pelaamista ja muuta ''erikoiskäyttöä'' ei tulla harrastamaan.
Hintahaarukka 350-500 euroa. Hyvä kaukosäädin ja nopeahko/selkeä käyttöliittymä tietenkin plussaa. Ja tietty hyvä kuva, mitä nyt budjettihinnalla saa. Kiitos etukäteen!
No, Samsungilla on Tizen, LG:llä Web OS, Sonyllä ja Philipsillä (ja joukolla "nimettömämpiä" merkkejä ) on Android TV/Google TV. Noi taitaa olla ne vaihtoehdot HBO Max suhteen, Panasonic ainakin putoaa siis pois. Onko 43 tuumaa ehdoton yläraja koolle? 50-tuumaisia laitteita samoilta valmistajilta löytyy lähes samaan hintaan ja hyvinkin tuohon hintahaarukkaan.

Mallikirjo tuossa hintaluokassa on niin laajaa, että en osaa oikein antaa jotain tiettyä mallia. Päivän tarjoukset kannattaa tarkistaa, ja esim. hintaopas.fi kätevä kun näkee hintahistoriaakin.

poistettu. Ei ollut vaatimusten mukainen laite.

Hintahaarukka 350-500 euroa.

Tämä samppa tarjouksessa , tosin budjetin yläpäässä:

Tässä Android tV, kamapnja hinta tämäkin. Budjetin keskivaiheille :

Tuo Samsung sinänsä huono tarjous, koska 50" koossa saa halvemmalla, mutta tuossa todennäköisesti budjetin paras.

Joo kiitti (muille vastanneille kans). Tuo Gigantin 500e Samsung taitaa lähteä matkaan. Kattelin Verkkikselta just noita halpoja Samsungeja tässä. Yhtenä oli tämä ''tarjous'' vaihtoehtoja, mutta taitaa olla vanhempi malli tuosta Gigantin töllöstä mallinumeron perusteella? Samsung QE43Q67B 43" 4K QLED-televisio 499,99

Budjetin alapäästä vilkuillu näitä kahta, kumpikohan viisaampi valinta jos ottais halvemman?

Muokkaus: Gigantin töllö tilattu! Kiitos avusta.

Viimeksi muokattu:
Joo kiitti (muille vastanneille kans). Tuo Gigantin 500e Samsung taitaa lähteä matkaan. Kattelin Verkkikselta just noita halpoja Samsungeja tässä. Yhtenä oli tämä ''tarjous'' vaihtoehtoja, mutta taitaa olla vanhempi malli tuosta Gigantin töllöstä mallinumeron perusteella? Samsung QE43Q67B 43" 4K QLED-televisio 499,99

Budjetin alapäästä vilkuillu näitä kahta, kumpikohan viisaampi valinta jos ottais halvemman?

QE = Eurooppa
43 = Tuuma
Q = QLED
6 = 6-sarja (kertoo prosessorin, Hz, rungon yms. kaiken oleellisen)
Numero = Väripigmentti/variaationumero. Näitä tulee jotta voi kauppailla eri valmistajille ja pyöritellä kampanjoita enempi. Rungon reunuksen väri useimmiten ainoa mikä vaihtuu
B = Vuosimalli 2022

Sama televisio siis kyseessä, laitan vain jälkikäteen jos joku muu ihmettelee Q6x eroja

EDIT: Variaationumero joskus tuo myös ihan oikeita ominaisuuksia. Keskimäärin Sonyllä suurin vaihtelu kun voi vaikuttaa saako jalustan kahteen asentoon, onko sisäänrakennettua mikrofonia televisiossa ja mikä kaukosäädin tulee mukana. Muilla (LG, Samsung, Philips) ero yleensä loppuu väriin ja max johonkin nimelliseen kuvanparannusnumeroon.

Mitään muuta eroa tuolla Gigantin Q68B:llä ja Verkkokaupan Q67B:llä ei taida olla, kuin että Gigantti myy aitoa Nordic-mallia, mutta sillä ei liene mitään merkitystä käytön kannalta.

Kaukosäädin voi aluksi aiheuttaa harmaita hiuksia etenkin vanhemmille ihmisille, mutta Halpa-Hallista saa ns. perinteisen kaken 14€:lla jos tuohon minimalistiseen kaukosäätimeen ei totu.

Kun ootte ostanut noita toista tonnia maksavia televisioita, ootteko maksanu myös siitä jatkotakuusta/tuotevakuutuksesta(Gigantin Elcare ja Powerin Turva)? Tuossa nyt vähän oon vieläkin kahen vaiheilla OLEDin kanssa, onko se sen arvoinen että, joutuu vaihtorumbaan kiinni palamisen takia.
Kuitenkin haluaisi ostaa television jota ei tarvisi olla vaihtamassa parin vuoden päästä, josta on maksanut tonnin ja yli.

Kun ootte ostanut noita toista tonnia maksavia televisioita, ootteko maksanu myös siitä jatkotakuusta/tuotevakuutuksesta(Gigantin Elcare ja Powerin Turva)? Tuossa nyt vähän oon vieläkin kahen vaiheilla OLEDin kanssa, onko se sen arvoinen että, joutuu vaihtorumbaan kiinni palamisen takia.
Kuitenkin haluaisi ostaa television jota ei tarvisi olla vaihtamassa parin vuoden päästä, josta on maksanut tonnin ja yli.
Normaalissa sekakäytössä kiinnipalamisen riski on varsin pieni, mutta tuollaiseen 65" tai isompaan ruutuun ainakin Gigantin 5v lisätakuu alkaa olemaan niin pieni lisäkulu (99€ ilman on-site, 149€ on-site) itse laitteen hintaan suhteutettuna, että kyllä se mielenrauhan puolesta on ihan hyvä ottaa mukaan.
Jos tulee myös monitorikäyttöön, niin silloin tuon ottaminen on perusteltua pienempiin 42"/48" malleihinkin.

Normaalissa sekakäytössä kiinnipalamisen riski on varsin pieni, mutta tuollaiseen 65" tai isompaan ruutuun ainakin Gigantin 5v lisätakuu alkaa olemaan niin pieni lisäkulu (99€ ilman on-site, 149€ on-site) itse laitteen hintaan suhteutettuna, että kyllä se mielenrauhan puolesta on ihan hyvä ottaa mukaan.
Jos tulee myös monitorikäyttöön, niin silloin tuon ottaminen on perusteltua pienempiin 42"/48" malleihinkin.
Edit.

Jos ostaa 65" tai isomman, niin ehdottomasti (mikäli ottaa lisätakuun) kannattaa ottaa lisätakuu on-sitella. Jos sattuu tulemaan takuuseen menevä vika, niin ei tarvitse itse alkaa raahailemaan/lähettelemään laitetta minnekään.

Statistiikka

Viestiketjuista
283 957
Jäsenet
78 735
Uusin jäsen
iptvhalukas

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom