Applen boxissa voi itse täsmäyttää kuvataajuuden.Aiempien kokemusten perusteella näistä boxeista ei ole yhtään kriittisempään katseluun (poislukien kuulemma applen boxi?) Itse olen niin herkkä kaikenmaailman kuvataajuus nytkähtelyille tai epätasaisuudelle elokuvissa että nämä ei vaan pysty toimittamaan kuvaa yhtä hyvin kuin telkun sisäiset sovellukset. Joko 24hz kuva nypyttää 60hz näyttötilassa tai sitten joku kerran sekunnissa tms nytkähdys.. sama toki 25hz kuvamatskussa. Teoriassa monissa on nykyisin tuki kuvatilan hz automaatti vaihdolle mutta eihän nuo tunnu toimivan.
"Apple TV täsmäyttää kuvataajuuden, jos sisällön koodattu nopeus on 60, 50, 30, 25 tai 24 kuvaa sekunnissa. Kehysnopeudet vastaavat alueesi virkistystaajuutta, joka esimerkiksi NTSC:lle on 29,97 kuvaa sekunnissa. Sisällöissä, joiden kuvataajuus on 25 tai 30 kuvaa sekunnissa, käytetään mahdollisuuksien mukaan kaksinkertaista kehysnopeutta 50 Hz:n ja 60 Hz:n virkistystaajuuksilla sisällön alkuperäisen ulkoasun ja sujuvan käyttöliittymän säilyttäen."
Dynaamisen alueen tai kuvataajuuden täsmäytyksen ottaminen käyttöön Apple TV:ssä - Apple-tuki (FI)
Tässä artikkelissa kerrotaan, kuinka voit ottaa käyttöön kuvataajuuden tai dynaamisen alueen täsmäytyksen.