Ei pidä paikkaansa.... Itse tein radikaalin ratkaisun ja meni vaihtamaan lg cx n veke kun pari kertaa pelattaessa hud poltti pleikkarilla hasmukuvat kiinni...onneksi lähti pois putsauksessa plus muita erinäisiä ongelmia....suurin syy pettymys olediin mustan eri tasoihin...eli kuva pimeä kohtauksissa monesti aivan liian tumma ja mitään yjsityuskohtia ei näkynyt.
Yritin tottua ledin jälkeen olediin puolen vuoden ajan mutta ei ollut vaan minua varten.
Ja asiaan.... Tilalle tuli samsung qe 80a 75" ....joka siis on eurooppa malleissa VA...ei todellakaan ips joka rtingsin arvostelussa. Varmistin vielä samsungilta ja verkkiksestä että näin on ennen ostoa. Ja toi telkkari on oikeastaan hyvä... Verrokkina ollut mulla 2020 malleista q80 ja 90 t ja toi on kuvanlaadullisesti parempi .... Ainakin mun silmään. Eli rtingsin arvostelulla voi pyyhkiä vaikka persettä. Ei ole sama telkkari kyseessä.
Oli hetki sitten vielä tarjouksessa 1399€ ...mihin hintaan on tosi kova tarjous.
Hetki sitten oli jotain loppu erää q90t samaan hintaan tarjouksessa mutta henk kohtaisesti en kyllä sitä ostaisi... 2020 mallissa järkkyä bandingiä, dse tä ja käyttis tosi paljon hitaampi kuin 2021 mallissa.
Ainakin toi mun paneeli on parasta mitä oon nähnyt noissa samsungin faldeissa....oikeastaan olematon banding ja ja tosi pientä dse tä hyvin harvoissa matskuissa.
Eli älkää tuijottako tota rtingsin arvostelua pelkästään.