Eikö tuonne tukeen kannata soittaa, philipsin sivuilla nro. Silloin kun ite omistin vielä philipsin reilu pari vuotta sit ja tarvitsin apua, philips pus 8102 kiiltokuvamusta mössö" vikaan niin soittamalla selkis kaikki nopeiten mitä tehään..
Omien kokemusteni mukaan tuo soittaminen on parempi jättää viimeiseksi keinoksi, jos vain muuten pystyy sähköisesti asioimaan. Puheluihin vastataan myös vain arkisin 9-18 välillä, joten turha olisi ollut viikonloppuna soitella. Sähköpostin olisi saanut manantai aamuksi valmiiksi jonkun luettavaksi. Sähköpostilla on myös paljon helpompi todistaa jälkikäteen mitä on sovittu. Myös esim. kuvien lähettäminen onnistuu helpommin, kuin puhelimessa puhuttaessa. Puheluista tulee myös aina kuluja, eikä kaikilla ole aikaa jonotella puhelimessa arkipäivisin virka-aikaan.
Nyt jouduin tuonne kuitenkin soittamaan, kun mitkään muut keinot ei toimineet ja ei se nyt mennyt ihan niin kuin strömsöössä.
Asiakaspalvelijalla oli niin huono suomen kielen taito, että koko hommasta ei meinannut tulla mitään. Sähköpostiosoitettakaan hän ei saanut oikein, vaan jouduin soittamaan vielä toistamiseen ja vaihdettiin asiointi kieli englantiin ja sähköpostiosoite helpompaan.
Sähköpostilla tai chatissa olisi noilta ongelmilta vältytty kokonaan. Mielestäni ei muutenkaan kuuluisi olla maksaneen asiakkaan vastuulla maksaa rahaa (puhelukustannukset) ja/tai nähdä suurta vaivaa, jotta takuunalaisen laitteen saa toimimaan. Nykyisin tämä vaan tuppaa olemaan se normi, koska ihmiset jostain syystä hyväksyvät tällaisen kohtelun.
Diagnoosi oli, että ohjelmistopäivitys ei ollut asentunut oikein ja netistä piti ladata joku päivtyspaketin, joka piti laittaa USB tikulle. Sieltä piti asentua vanhempi ohjelmistoversio takaisin, jonka jälkeen piti palauttaa television ohjelmisto tehdasasetuksille (Valikossa nimellä "Asenna TV uudelleen") ja asentaa päivitykset uudelleen. Tämän kaiken tein ohjeiden mukaan, jotka oli myös aika epäselvät ja huonolla suomella. Saamassani sähköpostissa oli myös linkki youtube videoon prosessita, josta sai vähän paremman kuvan siitä mitä piti tehdä, tosin siinäkin tökätään tikku väärään USB paikkaan.
En nyt ihan tarkkaan tiedä mitä tuo päivitys teki, vai tekikö mitään. Television ohjelmistoversio oli päivitysrumban ja palautuksen jälkeen sama, kuin ennen aloitusta ja uusia päivityksiä ei ollut saatavilla. Myöskään päivityshistoriassa ei ole merkintää, että olisi tänään päivitetty. TV:n palautuksen yhteydessä TV haki päivityksiä mielestäni vain sovelluksiin.
Kokonaisuutena ei ihan hirveästi ole vakuuttanut koko prosessi, mutta TV on tämän päivän toiminut moitteetta. Täytyy seurata tilannetta. Sähköpostissa kyllä vihjailtiin, että jos ei tule kuntoon, niin vaihtoon/huoltoon lähtee. Tiedä sitten millainen säätö se on, jos siihen rumbaan joutuu.
Mutta kohta joutuu varmaan perustamaan jo oman ketjun tälle aiheelle, joten jätän raportoinnin toistaiseksi tähän. Jos vika toistuu tai jotain uutta ilmaantuu, niin siinä tapauksessa voin ilmoitella ja kysymyksiin vastailen kyllä, jos sellaisia tulee. Kiitos kaikille avusta ja henkisestä tuesta.