Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miten eroaa?No nyt on uus 85" Sony xh9505 seinällä. On tää vaan parempi laitos vrt Lg 77" olediin. Olis vaan pitänyt heti uskoa Propatriaa, no tulipa testailtua ja nyt toivotaan ettei tämän Sonyn softa petä.
Veti kaikki suoratoistosovellusten videot jumiin. Kokeiltiin Netflix, HBO, YLE Areena ja Prime. Muilla laitteilla ne toimi moitteetta, samalla nettiyhteydellä. Appsit oli myös päivitetty. Ainoa mikä toimi oli KODI:n kautta Mythtv. Vaikka ns. paappa olenkin, niin tuollaiset perusasiat, kuten softien päivitykset, viimeistään ongelmien ilmetessä, on kyllä ihan itsestään selvä asia.Veikkaan, että sulla on ollut esiasennettu (vanha) versio Primestä mikä on vetänyt telkun jumiin. Uusin päivitys näkyy olevan 26.1.ja se kun on asentunut, olet joutunut laittamaan myös tunnukset jne uusiksi. Kannattaa käydä kurkkaamassa Google Playn ”Omat sovellukset” -valikosta että kaikki päivitykset on asentuneet eikä haittaa ole Philipsin oman Smart TV-kaupan aktivoinnista.
Juu ei. Virrat katkotaan vain pidempien poissaolojen ajaksi. Tuossa roikassa on kiinni soudbarin subbanen, joka hukkaa linkityksen soundbaariin jos virrat on katki vähänkään pidempään. Kiitos kuitenkin huomiosta. Voi olla hyödyksi jollekkin toiselle.Kun sinulla tuo jatkoroikka on noin näkösällä tuli mieleen vain sanoa ettethän katkaise tuosta virtoja aina käytön jälkeen, tv kun tekee niitä 4h välein ajettavia puhdistuksia arviolta 5-15 min ajan tv:n sulkemisesta.
Edit: Tämä oli oledille ohjeena joka tämä kyseinen tv ei ollutkaan.
Eikö tuonne tukeen kannata soittaa, philipsin sivuilla nro. Silloin kun ite omistin vielä philipsin reilu pari vuotta sit ja tarvitsin apua, philips pus 8102 kiiltokuvamusta mössö" vikaan niin soittamalla selkis kaikki nopeiten mitä tehään..Veti kaikki suoratoistosovellusten videot jumiin. Kokeiltiin Netflix, HBO, YLE Areena ja Prime. Muilla laitteilla toimi moitteetta, samalla nettiyhteydellä. Appsit oli myös päivitetty. Ainoa mikä toimi oli KODI:n kautta Mythtv. Vaikka ns. paappa olenkin, niin tuollaiset perusasiat, kuten softien päivitykset, viimeistään ongelmien ilmetessä, on kyllä ihan itsestään selvä asia.
Sain ystävälliseltä foorumilaiselta sähköpostiosoitteen tuonne Philipsin tukeen ja laittelin sinne viestiä. Odotellaan mitä sieltä vastaavat.
Joskus soittaminen voi olla nopein keino, mutta usein on vaan suoraviivaisinta kuvata ongelma viestitse niin samalla voi laittaa kuvan tms liitteeksi joka helpottaa merkittävästi ongelman sisäistämistä/ymmärtämistä. Viestittely on hyvä keino myös jos ei pysty olemaan puhelimessa johonkin tiettyyn aikaan esim. töiden vuoksi, ja viestiin vastauksesta jää mustaa valkoisella mitä on neuvottu tekemään. Puhumattakaan jos nuo numerot on maksullisia (en tiedä onko). Epäilen että tukeen voisi jättää takaisinsoittopyynnön.Eikö tuonne tukeen kannata soittaa, philipsin sivuilla nro. Silloin kun ite omistin vielä philipsin reilu pari vuotta sit ja tarvitsin apua, philips pus 8102 kiiltokuvamusta mössö" vikaan niin soittamalla selkis kaikki nopeiten mitä tehään..
Viilentääkö koko huoneen vai mitäköhän tämä tarkoittaa?ja toi oledin kylmyys kyllä vähän häiritsee myös.
Joskus soittaminen voi olla nopein keino, mutta usein on vaan suoraviivaisinta kuvata ongelma viestitse niin samalla voi laittaa kuvan tms liitteeksi joka helpottaa merkittävästi ongelman sisäistämistä/ymmärtämistä. Viestittely on hyvä keino myös jos ei pysty olemaan puhelimessa johonkin tiettyyn aikaan esim. töiden vuoksi, ja viestiin vastauksesta jää mustaa valkoisella mitä on neuvottu tekemään. Puhumattakaan jos nuo numerot on maksullisia (en tiedä onko). Epäilen että tukeen voisi jättää takaisinsoittopyynnön.
Ei joudu vääntämään eikä selittelemään mitään. Itse olen muutamia kuulokkeita ja yhden television palauttanut.Ei ole mitään kokemusta verkkokaupan palautusrumbasta tv:n suhteen, mutta nettisivujen "myyntipuheista" sain ainakin sen käsityksen että 32 päivää voisi ostosta rauhassa kokeilla ja jos toteaa, että ei ole mieleinen, niin voisi palauttaa.
Voisiko joku vahvistaa toimiiko näin, vai joutuuko vääntämään palautuksesta verkkokaupan kanssa ?
Onko tälläinen "backlight bleeding" vielä normaaliuden rajoissa? Kameran kautta tilanne tietysti näyttää pahemmalta kuin ihmissilmällä katsoessa sekä televisiossa oli HDR-tila päällä jonka takia kirkkaus oli maksimissa mutta testattuani ei tuo kirkkaudenkaan alassäätäminen paljoa auttanut.
Kyseessä on Samsungin 65" Q70T
Tietysti tämän voisi vielä palauttaa ja ostaa uuden samanlaisen mutta enpä taida jaksaa alkaa siihen rumbaan ellei tämä sitten ole erityisen huono yksilö tässä mallisarjassa. Pitää nyt vielä katsoa jotain ohjelmaa jossa on paljon pimeitä kohtauksia ja tutkailla paljon tuo häiritsee loppujen lopuksi.Hirveältähän tuo näyttää, mutta ei tuollaista takuuseen saa.
Omien kokemusteni mukaan tuo soittaminen on parempi jättää viimeiseksi keinoksi, jos vain muuten pystyy sähköisesti asioimaan. Puheluihin vastataan myös vain arkisin 9-18 välillä, joten turha olisi ollut viikonloppuna soitella. Sähköpostin olisi saanut manantai aamuksi valmiiksi jonkun luettavaksi. Sähköpostilla on myös paljon helpompi todistaa jälkikäteen mitä on sovittu. Myös esim. kuvien lähettäminen onnistuu helpommin, kuin puhelimessa puhuttaessa. Puheluista tulee myös aina kuluja, eikä kaikilla ole aikaa jonotella puhelimessa arkipäivisin virka-aikaan.Eikö tuonne tukeen kannata soittaa, philipsin sivuilla nro. Silloin kun ite omistin vielä philipsin reilu pari vuotta sit ja tarvitsin apua, philips pus 8102 kiiltokuvamusta mössö" vikaan niin soittamalla selkis kaikki nopeiten mitä tehään..
Netflix 4K vienyt meillä sellaisen 9-7Mb. Muista palveluista ei ole tullut katsottua. Karkeasti sanoisin että 10Mb yhteys riittää nipin napin 4K:lle jos ei nettiä käytä samaan aikaan mihinkään muuhun, mutta suosittelisin vähintään 50Mb yhteyttä.Minkälaista kaistaa teillä on nuo 4k/dolby netflix elokuvat/sarjat?
Olin tuossa netflixiin yhteydessä ja sanoivat että vähintään 25mbs pitäisi olla 4k kuvaan, itsellä ei ole parhammillaan ollut kuin se max 15mbs. Syyttivät internettiä, joka antoi tasaisesti 49mbs, pitäisi kuulemma vaan olla palvelun tarjoajaan yhteydessä. Ei ole heidän vikansa.Netflix 4K vienyt meillä sellaisen 9-7Mb. Muista palveluista ei ole tullut katsottua. Karkeasti sanoisin että 10Mb yhteys riittää nipin napin 4K:lle jos ei nettiä käytä samaan aikaan mihinkään muuhun, mutta suosittelisin vähintään 50Mb yhteyttä.
4k/vision/atmos-kombolla yleensä 15,25mbps. Joku pätkä oli millä meni joskus yli 16mbps. Eikä pitäis olla netistä kiinni eli veikkaan tuon olevan se maksimi.
Tätä just kyselin niin kaveri vastas et pitäis tulla se 25mbps, alle tuleva ei ole 4k kuva.4k/vision/atmos-kombolla yleensä 15,25mbps. Joku pätkä oli millä meni joskus yli 16mbps. Eikä pitäis olla netistä kiinni eli veikkaan tuon olevan se maksimi.
Tasan 7,62mbps vaihtuu 4k kuvaksi ja maksimi on 15,25mbps.Tätä just kyselin niin kaveri vastas et pitäis tulla se 25mbps, alle tuleva ei ole 4k kuva.
Käski muuttaa asetuksista korkeaksia tuon datansiirroon ja meni vaan huonommaksi
Asiakaspalvelu kun pitää halvalla järjestää niin monesti vastauksetkin on mitä sattuu.Tätä just kyselin niin kaveri vastas et pitäis tulla se 25mbps, alle tuleva ei ole 4k kuva.
Käski muuttaa asetuksista korkeaksia tuon datansiirroon ja meni vaan huonommaksi
näin itelläkin, jotkut 15mbps mut harvatTasan 7,62mbps vaihtuu 4k kuvaksi ja maksimi on 15,25mbps.
Ainakin rtings testin mukaan raitoja tulee.Tuli viimein Sony 75" XH95 taloon, ja odotukset olivat kovat. Petyin kuitenkin pahasti. En käsitä, kuinka tämän mallin heijastuksia vain kehutaan arvosteluissa. Laitan kuvan, josta ei välttämättä saa erityisen hyvin selvää, mutta ongelma on sohvalta tv:tä katsoessa kattoon upotettujen led-lamppujen aiheuttamat koko näytön leveydelle leviävät "valoviivat", vaikka lamput ovat metrien päässä sivulla! Ja viivat ovat pahemmat kuin mitä kuvasta saa selvää. Ne näkyvät myös mainiosti kun tv on päällä.
Vertailun vuoksi minulla oli aikaisemmin testissä Samsungin Q60T, joka on selvästi halvempi malli, mutta siinäkään ei näin pahoja heijastuksia ollut. Sony-expertit; onko tämä ns. normaalia?
Toinen iso ongelma on DTS-äänet. Katsoessa kovalevyltä 4K-elokuvaa, ääni rätisee pahasti vähän väliä. Kaiuttimina on Logitechin 5.1. z906-järjestelmä optisen liitännän kautta. Tämän tv-mallin pitäisi tukea DTS-ääntä tietääkseni, mutta ei ainakaan usbin kautta taida tukea(?) Q60T kanssa äänet toimivat mainiosti samoissa elokuvissa, laatu ei varmaankaan hyvä, mutta riittävä...
Olisiko hyviä vinkkejä äänenlaadun korjaukseen? En halua ostaa enää lisää laitteita, kuten Shieldiä. Mahdollisesti uusi soundbar jos on pakko. Tosin en ole varma, vaihdanko koko tv:n esim. Q80T:hen, sillä hintaansa nähden XH95 oli pettymys.
Ainakin rtings testin mukaan raitoja tulee.
Tuli viimein Sony 75" XH95 taloon, ja odotukset olivat kovat. Petyin kuitenkin pahasti. En käsitä, kuinka tämän mallin heijastuksia vain kehutaan arvosteluissa. Laitan kuvan, josta ei välttämättä saa erityisen hyvin selvää, mutta ongelma on sohvalta tv:tä katsoessa kattoon upotettujen led-lamppujen aiheuttamat koko näytön leveydelle leviävät "valoviivat", vaikka lamput ovat metrien päässä sivulla! Ja viivat ovat pahemmat kuin mitä kuvasta saa selvää. Ne näkyvät myös mainiosti kun tv on päällä.
Vertailun vuoksi minulla oli aikaisemmin testissä Samsungin Q60T, joka on selvästi halvempi malli, mutta siinäkään ei näin pahoja heijastuksia ollut. Sony-expertit; onko tämä ns. normaalia?
Onko tälläinen "backlight bleeding" vielä normaaliuden rajoissa? Kameran kautta tilanne tietysti näyttää pahemmalta kuin ihmissilmällä katsoessa sekä televisiossa oli HDR-tila päällä jonka takia kirkkaus oli maksimissa mutta testattuani ei tuo kirkkaudenkaan alassäätäminen paljoa auttanut.
Kyseessä on Samsungin 65" Q70T
Huomasin äsken että takapaneeli liikkuu ja naksuu sitä hiukan painaessa oikealta puolelta eli taitaa vain olla viallinen laite. Takareunasta näkee myös laitteen valon kun katsoo oikeasta kulmasta. Normaalikäytössä tuo ei kuitenkaan paljoa näy, isoin "ongelma" taitaa olla se että elokuvia katsoessa mustat palkit eivät ole tasaisen väriset vaikka ei siinäkään se sävyero mikään hirveän suuri ole.Just kattelin että ois verkkokaupassa Q70 alessa. Nyt rupes mietityttään että kannattaakohan ostaa vai oliko tämä vaan joku yksittäis vika
Hieman kallistumassa tuohon Philips 70PUS8545/12 malliin, koska Android. Millainen mahtaa olla tuo kuvanlaatu näissä halvoissa telkkareissa. Onko mahdollisesti LG tai Samsung kuvan laadultaan parempia kuin nuo Philipsit?Ajattelin korvata 2013 ostetun 46” Samsungin (46UE6515) isommalla tv:llä, 70” ehkä paras vaihtoehto. Käyttö pääasiassa tv-ohjelmien (antenni+Elisa viihde boksi), suoratoistopalvelujen katsominen ja Blu-Ray soittimen virkaa tällä hetkellä hoitaa PS3. Puhelinoperaattorien valikoimista pitäisi löytyä, koska 36kk koroton maksuaika ja hinta max. 1000e.
Vaihtoehtoja joita ihmetellyt
Philips:
70PUS8545/12 999e
70PUS7805/12 699e
75PUS7805/12 849e
LG:
70UN71006LA 799e
Samsung:
UE75TU7005KXXC 999e
Itse tipahtanut täysin näistä TV jutuista. Olisko noista tv:istä joku ylitse muiden tai tekeekö tuon hintaluokan tv:llä yhtään mitään?
Itsellä sama malli 65-tuumaisena. Ei mitään valittamista. Kuva on hyvä ja softat pelaa kuin junan vessa.Hieman kallistumassa tuohon Philips 70PUS8545/12 malliin, koska Android. Millainen mahtaa olla tuo kuvanlaatu näissä halvoissa telkkareissa. Onko mahdollisesti LG tai Samsung kuvan laadultaan parempia kuin nuo Philipsit?
Itsellä viime vuoden Philips 58pus7304 jossa Android. Halvaksi telkuksi on ollut pääosin positiivinen kokemus. Android on selkein ja paras tv-käyttis mitä olen nähnyt. Kaikki suosikkisovellukset heti esiin yhdellä napilla kun herätät telkun. Ambilight yksi isoimmista plussista myös, en taida edes muita merkkejä jatkossa katsoa koska tähän valotunnelmointiin tykästynyt.Hieman kallistumassa tuohon Philips 70PUS8545/12 malliin, koska Android. Millainen mahtaa olla tuo kuvanlaatu näissä halvoissa telkkareissa.
Hieman kallistumassa tuohon Philips 70PUS8545/12 malliin, koska Android. Millainen mahtaa olla tuo kuvanlaatu näissä halvoissa telkkareissa. Onko mahdollisesti LG tai Samsung kuvan laadultaan parempia kuin nuo Philipsit?
Onko tälläinen "backlight bleeding" vielä normaaliuden rajoissa? Kameran kautta tilanne tietysti näyttää pahemmalta kuin ihmissilmällä katsoessa sekä televisiossa oli HDR-tila päällä jonka takia kirkkaus oli maksimissa mutta testattuani ei tuo kirkkaudenkaan alassäätäminen paljoa auttanut.
Kyseessä on Samsungin 65" Q70T
Ei ole xh90 mutta firmiksen voi päivittää tikulta siinä missä OTAnakin. OTAna nuo tulee yleensä myöhemmin jakoon. Taakse päin ei ole paluuta eli vanhemman firmiksen asennus ei ole mahdollista.Onko kukaan xh90-sarjalaisten omistajat päivittänyt tuohon 6.0429 firmwarea? Vähän epäilyttää kun sitä ei saa päivityshaulla, ainoastaan usb-tikulla?
Pystyykö telkuissa asentamaan vanhemman firmwaren jos haluaa?
Joo ei LG:n halvemmalla nano IPS:lläkään ole yhtään näkyvää vuotoa missään kohdin, mitä päässyt nyt pari sellaista näkemään. Jos nuo VA paneelit on yleensäkin tuollaisia niin kyllähän se LG IPS vie voiton mustan toistossa.Laita ihmeessä takaisin, sillä onhan toi nyt ihan järkyttävän näkönen. En ite ainakaan suostuis kattelemaan yhtään. En mä saa omalla NU8000:lla mitenkään samanlaista epätasaisuutta aikaiseksi, vaikka HDR-maksimikirkkauden pitäis olla parempi kuin Q70T:ssä. Tasaista se sinerryskin on minkä sieltä saa esiin leivottua taustavaloa maksimilla huudattaen.