Moi, piti oikein rekisteröityä tänne, kun ei tämä valinnan vaikeus meinaa oikein millään helpottaa, vaikka kuukauden päivät näitä televisioasioita on tullut mietittyä. Tarkoitus olisi luopua 2009 vuoden LCD Sony Braviasta ja siirtyä nykyaikaan, mutta mikä nyt sitten olisi paras laite. Televisio tulee pääsääntöisesti elokuvien katseluun, mutta pelaamistakaan ei voida poissulkea. Koon täytyy olla 65", 55" olen kokenut liian pieneksi ja 75"+ ei yksinkertaisesti mahdu. Aika lailla dark/semi bright room käyttöön, harvemmin päivällä pidän "muuten vaan" televisiota päällä.
Järjellä jos asiaa ajattelee, niin mikä tahansa tv olisi varmasti upgrade nykytilanteeseen verrattuna. Olen kuitenkin tehnyt asiasta helvetin vaikeaa lukemalla revikoita/katsomalla arvosteluja youtubessa. Liikkeellä ollaan ~2000e budjetilla, tietysti vähemmänkin saa maksaa. Tarkoitus on, että tv palvelisi ainakin 5 seuraavaa vuotta. Joka tapauksessa, olen ymmärtänyt niin, että edellä mainittuihin tarkoitusperiin järkivaihtoehdot ovat Sony XH90/95, Samsung Q80T/Q95T ja sitten Oled-puolelta LG CX. Näiden välillä on nyt aivan helvetin vaikeaa tehdä valinta, kun mielipide muuttuu joka päivä.
LG CX:ssä mietityttää kirkkauden taso, onko riittävä? Mitä olen youtubesta katsonut arvosteluja, niin välillä on jäänyt sellainen vaikutelma, että kirkkaus jättää toivomisen varaa. Rtingsin arvostelun mukaan HDR/SDR kirkkauden taso on jotain 7 luokkaa eli jättää toivomisen varaa? Huomaako black crushin todellisessa käytössä ja onko se häiritsevää? Myös kuvan palaminen mietityttää, esim. muodostuuko tekstityksistä ongelma jos katsoo elokuvia niiden kanssa?
Ilmeisesti ainakin Samsungin televisiot ovat kirkkautensa puolesta hyviä HDR-sisältöä ajatellen, eikä tarvitsisi huolehtia kuvan palamisesta. Toisaalta yleisesti LED-telkkareiden kohdalla mietin, että riittääkö FALDin mustan taso.
Eli aika first world problems, mutta muttaisitteko selvittämään vähän päätä. Loputon arpominen alkaa jo vähän kyllästyttää