Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Et euroakaan? Oot varmaan jokaisen naisen unelmapuoliso. Ihan elämänohjeena, ettei ehkä kannata olla noin jyrkkä :D Huvittavaa miten sitten sille ulkonäöllä on super paljon merkitystä kun se tulee kuvaruudulta. Sä tuskin ymmärrät sen olevan ristiriitaista.

Itselläni on vähän se, että kunhan se jalusta ei ole ruma ja noissa top of the buck malleissa se ei ole mikään itsestään selvyys. En osaa kyllä sanoa, että onko toi frame loppupeleissä niin siisti sitten kuitenkaan. Itselläni se tulisi varmaan jalkojen kanssa ja silloin noi lisälaitteena myytävät kehykset menee aikalailla hukkaan. Toki pidän enemmän tuon jaloista kun monesta muusta. Pitää varmaan käydä verkkokaupassa katsomassa miltä nuo näyttää livenä. En haluaisi porata seiniin reikiä ja pidän televisiojalustastani (just pikkaisen leveämpi kuin 75" telkkari). En osaa sanoa miltä näyttäysi jos tuon päällä olisi seinään liimattu "taulu".

Millä korkeudella television muuten pitäisi olla sohvalta katsottuna, mikä olisi optimi? Ton 44 senttisen jalustan ja pienten jalkojen kanssa saa aika ryhdikkäästi istua, että katse osuisi keskelle 75" ruutua kun itse ei ole mikään hongankolistaja. Yläreuna on oikeasti liian ylhäällä.

Toi feature, että telkkari näyttää tauluja "sammutettuna" on kyllä mielenkiintoinen. Kyllä mä ymmärrän jos joku haluaa pelkästään sen takia ostaa tuon telkkarin. Pelikäyttöönkin tuossa on näköjään kaikki tarvittavat (löytyy hdmi 2.1:kin vastaten itselleni) ja ilmeisesti kuvanlaadussa ei hirveitä kompromisseja joudu tekemään. Itse ajattelisin niin, että ostat tonnin telkkarin ja maksat 500e päälle designista, sekä tauluominaisuudesta (vs. että tingit kuvanlaadusta toisen samanhintaisen kanssa). Se oli muinoin murobbs kanssa ihan sama juttu, että insinöörit ja insinöörilikeille speksit on parasta ulkonäköä. Vaikea oli saada ymmärrystä jos piti applen tuotteista (tuo asia on kyllä jossain määrin mainstreamatumpi nykyään)

Taulu on ideana kiva, ja toimiikin varmasti jossain isossa huoneessa. Perus olohuoneessa voi 65" taulu olla turhan hallitseva seinälläkin.

Aiemmin OLED-ketjussa useammankin käyttäjän toimesta vakuuteltiin, että paneelivarianssi OLEDien kirkkaudessa on jopa 300nit.

No ei ne ammattilaisetkaan televisioita noin vertaile joten ihan hirveästi en painoarvoa tuollaiselle anna. Ihmisen muisti kun voi tehdä temppujaan että miltäs se viikko sitten nähty kuva tarkalleen näyttikään, ja jos tietää toisen olevan kirkkaampi niin siinä voi tulla äkkiä plaseboa. Mutta kuten alkuperäisessä viestissä sanoi, C9 ON VÄHÄN KIRKKAAMPI. Jännä että tästä saatiin väkisin väännettyä sanomiset siihen muotoon ettei eroa muka olisi ollenkaan.
Toki osa voi olla plaseboakin, mutta sen paremmin ei pystynyt vertailla.

No joka tapauksessa jos budjetti riittää B9s mutta ei C9 tai CX niin ei tuolla B9s:kään metsään mene.

Aiemmin OLED-ketjussa useammankin käyttäjän toimesta vakuuteltiin, että paneelivarianssi OLEDien kirkkaudessa on jopa 300nit.

Ei se ihan niin tainnut mennä. Ihmeteltiin ennemminkin, miten eri sivustot ovat saaneet samalle mallille mitattua niin erisuuruisia kirkkauksia. En rehellisesti sanottuna itse tiedä, mikä tuo paneelivarianssin suuruus todellisuudessa on.

Unelmapuolisosta en tiedä, mut ei kyse oo kun vaan siitä et miten asiat sovitaan, muu sisustus on mulle pitkälti ihan sama ja sitä saa säestää ihan miten lystää, mut telkkareissa ja teknologiassa yleensäkkin se arvojärjestys menee ominaisuudet -> ulkonäkö. Aiemminkin täällä mainittu et TV:t on keskenään pitkälti aika samannäkösiä nykyään ku ovat niin siroja, niin ne ulkonäölliset erot ei nyt niin suuria ole et näkisin sen investoinnin arvoseks, varsinkaan jos kuvanlaadusta täytyy tinkiä. Jos tollanen neutraalin näkönen ja siro OLED ei jostain syystä kelpaa niin mielellään sit kuulen että miks, ja mikä sit olis parempi vaihtoehto. Mut jos jotain 1500€ Framea ehdotellaan vaihtoehdoks, samalla kun 65" OLEDin on saanu samalla hinnalla ja varmaan tulee myöhemminkin saamaan, niin joo, ei siinä kauheesti keskustella et otetaanko frame vai ei, vaan keskustellaan siitä miksei sitä framea oteta. Ei toki vielä ole tilannetta tullu eteen.

Kiitti elämänohjeesta, en muista kyllä kysyneeni asiasta. Enkä myöskään tiedä et mistä ristiriidasta puhut, ei tossa mun mielestä ristiriitaa ole jos mua kiinnostaa enemmän sen TV:n ominaisuudet ja kuvanlaatu kun sen ulkonäkö.

Täällä hehkutettu LG on tosi techyn oloinen (tunnustetaan, että tollasta mä olisin kuolannu kymmenen vuotta sitten). Siinä markkinoijilla ollu selvästi kohderyhmä tiedossa. En viitsi kirjoittaa niistä telkkareista, joita en näkisi ottavani ihan ulkonäön takia (toi menisi kyllä). Se fiilis on tärkeä/tärkein ja siihen vaikuttaa kaukosäädinkin. Seinään kiinnitettynä se on mullakin aikalailla sama kuhan ei jää tyhmää rakoa.

Löysit kyllä sen tärkeimmän pointin, jota en tajunnut ja joka antaa hylsyn tolle telkkarille. Oletin tuon olevan OLED (tai samsungin QLED). Sen kyllä laittaisin ihan vaatimukseksi.

Onko niin, että LG:ltä ei löydy 75"ish mallia CX/BX? Onko tietoa onko tulossa? Mitään järkeä ostaa 77" GX? En nyt väkisin haluaisi maksaa premium-mallista. Tuon laittaisin suosiolla kyllä seinälle.

PS. Sori elämänohjeesta! Et selvästi tarvinnut sitä.

Täällä hehkutettu LG on tosi techyn oloinen (tunnustetaan, että tollasta mä olisin kuolannu kymmenen vuotta sitten). Siinä markkinoijilla ollu selvästi kohderyhmä tiedossa. En viitsi kirjoittaa niistä telkkareista, joita en näkisi ottavani ihan ulkonäön takia (toi menisi kyllä). Se fiilis on tärkeä/tärkein ja siihen vaikuttaa kaukosäädinkin. Seinään kiinnitettynä se on mullakin aikalailla sama kuhan ei jää tyhmää rakoa.

Löysit kyllä sen tärkeimmän pointin, jota en tajunnut ja joka antaa hylsyn tolle telkkarille. Oletin tuon olevan OLED (tai samsungin QLED). Sen kyllä laittaisin ihan vaatimukseksi.

Onko niin, että LG:ltä ei löydy 75"ish mallia CX/BX? Onko tietoa onko tulossa? Mitään järkeä ostaa 77" GX? En nyt väkisin haluaisi maksaa premium-mallista. Tuon laittaisin suosiolla kyllä seinälle.

77" cx tai gx, maksaa toki 4ke vähintään.
65" kokoisena saa E9, ellei ole liian techy.

Mitä enemmän mä katon tota CXn, niin sitä enemmän mä pidän siitä. Taidan ottaa 65" version (urfgh "downgrade" vanhasta 75").

EDIT: Näköjään verkkokauppa.comissa lähtee kaks tonnia hinnasta pois 77" GX kohdalla. Siellä halvempi kun samankokonen CX. Melkein tekisi mieli ottaa tuo vaan kun saa "halvalla".

Hmm, ei kyllä ihan aukene mitä tolla techyllä tarkoitat? Mun silmään nää OLEDit on kaikki aika saman näkösiä, varsinkin edestä. Reunaa ei oo ylimäärästä oikeastaan ollenkaan, mutta jos seinälle laittaa kiinni niin onhan se myönnettävä et toi paksumpi alaosa jättää sen tosi ohuen yläosan näyttämään suht tyhmälle sen seinän ja TV:n välille jäävän raon takia. Tää siis C ja B malleissa. Toi GX mitä katoit on sit suunniteltu erikseen just tohon et saa seinälle, eikä jätä ylimääräsiä rakoja jotka sit pistäis silmään.

GX jopa nyt halvempi kun 77" CX, eli ulkonäön ja hinnan saa jopa samassa paketissa. Vaikea ennustaa BF osalta et kääntyykö sit hinnat päälaelleen.

Ja vielä aikasempaan palatakseni, ei se täysin yhdentekevä oo se telkkarinkaan ulkonäkö, mutta tosiaan jää tärkeysjärjestyksessä aika alhaalle. Toki jos se on ihan helvetin ruma niin sit mietitään jos olis toista vaihtoehtoa, mutta toistaseks en oo nykyaikana törmänny todella rumiin telkkareihin, ne kaikki on on tosi kapeereunasia ja about samannäköisiä edestäpäin, ja erot on sit sivusta katottuna. Itellä on tv-tasolla laitteet, niin seinäkiinnitykseen jäävä rako ei oo itelle vielä ongelma. Mut uskon kyllä siihenkin et tarpeeks kauan kun sitä jäätävää rakoa kattelis yläreunassa samalla kun alareuna on täysin seinässä kiinni, niin alkaishan se nyppimään pikkuhiljaa. En vaan tiedä oisko se niin iso asia et sille viittis tehdä mitään.

Juuh, eiköhän me olla loppupeleissä aikalailla samoilla preferensseillä (vähän provosoivasti kirjoitin, koska tollasilla asioillakin on merkitystä kelle tahansa). Kun mä puhun ulkonäöstä, niin tarkotan lähinnä jalustaa (koska juurikin muuten reunuksilla ei ole eroa paitsi erikoismalleilla kuten LG E9 tai Samsung Frame). Seinällä tuokin ongelma katoaisi, mutta asun vuokralla (tässä on niin halpa vuokra suhteessa kämpän ostoarvoon, joten yritän puolestani parhaani olla aiheuttamatta ylimääräistä vahinkoa kämpälle). Mulla on nykyisessä Samsungissa hienot jalat ja monessa ne voi olla ihan häiritsevän halppiksen näköiset. Veis vähän fiilistä vaihtaa siinäkin huonompaan kun nyt ajatuksissa 10" pienempi muutenkin. LG:llä tuo kaukosäädin on vanhahtava, mutta antaa olla. Ehkä ihan hyvä, ettei koko juttua ole tarvinnut laittaa muutaman nappulan taakse niin kun monella muulla (tuossa sitten käytännöllisyys on a ja o).

Kiitos joka tapauksessa avusta! Viimeeksi mietin telkkaria monta kuukautta ja luin varmaan yli satatuntia eri arvosteluita (silloin panasonicin plasma oli ykkösjuttu, mutta ei tullut tarjoukseen, niin ostin vähän huonomman ledin suurella kuvapinta-alalla kun sain wtf halvalla hinnalla jonkun yksittäiskappaleen verkkokaupasta (joku 3600e vuonna 2013 samsungin 75" ledistä)).

Katson Black Fridayn tarjoukset varmaan jos en päädy tuohon 77" GX. Otan tuon E9 tai CX 65" riippuen hintaerosta ja siitä miltä tuo E9 näyttää livenä (tuossa olisi kanssa se hyvä, että tuo jalusta ei nosta kuvaruutua yhtään ylemmäs). Mä oon vähän eri mieltä kaikkien arvioijien kanssa siitä, etteikö telkkari voisi olla liian suuri. Silloin yli viis vuotta takaperin kaverit halusi aina poseerata tuon vieressä ja se toimi muutenkin hyvänä ice-breakerina vähän vieraampien kanssa illanistujaisissa. Ihan hauska ulkoishyöty (ihan niin kun telkkari ostettais kavereita varten), mutta oikeasti tuli ex-vaimon kanssa alkujärkytys kun tuohon 75" piti totutella. 65" ei nousisi niin korkealle, joten sekin plussa sitä kohdin. Varmaan optimi olisi jos näkökenttä olisi piirun verran telkkarin keskikohdan yläpuolella (nyt päinvastoin). Ja on tuo hintaero oikeasti merkittävä, vaikka budjettia mulla ei varsinaisesti olekaan.

Viimeksi muokattu:
Ihan vielä yksi kysymys:
Jos mä haluaisin jossain välissä ostaa kunnon pelikoneen vaikkapa vr-laitteistoa varten (oled ketjusta luin kiinnipalamisesta, mutta teen työt ynm. läppärillä kuitenkin) television viereen, niin silloin kannattaa suunnata valinta ennemmin CX/GX malliin vs. E9?

Nvidian kortilla ei merkitystä mikä noista. Freesync ei taida toimia amd:llä ilman virittelyä.

Jees, 65" -> Ostan E9 jos ei mitään järjetöntä BF-tarjousta tule CX mallista (keränyt tosi paljon kehuja ja jenkkifoorumeilla muutkin on kääntyneet siihen designin takia + hieman halvempi hinta). Pitää katsoa, ettei vaan lopu verkkokaupasta kesken. Konepaketti osiota selailtua tuli selväksi, että AMD kortti joka tapauksessa mahdolliseen olohuone-koneeseen.

Googlailin what is optimum height for wall mounted tv ja näköjään mulla on nykyinen töllö alempana mitä pitäisi (oon kyllä vähän eri mieltä, tai ainakin pelatessa nojaan eteenpäin vs. röhnötän sohvalla, jolloin asiaan tulee kiinnitetty huomiota), mutta varmaan 77" menisi ihan ok korkeudelle kaikesta huolimatta, jolloin GX. Yritin olla erilainen ja kyseenalaistaa tuota LG:n valintaa, mutta muutaman tunnin selailun jälkeen tuo tuntuu kaikinpuolin parhaalta ratkaisulta selvällä marginaalilla.

Näistä nykyajan LED-telkkareista varmaan käyttötarkoitukseesi voisi sopia myös joku 100Hz -IPS-paneelinen TV. LG:n ja Sonyn mallit kannattaa tsekata.
Toisaalta IPS:eissa on hitokseen pilveilyä ja pohjamusta hohkaa hiukankin pimeässä.

Olisko vaikka tämä Sony, aivan karmea mustan taso, mutta urheilun ja draaman katsomiseen valot päällä voisi ehkä mennäkin?

LG:n NANO, tässä voi kai kytkeä local dimmingin pois häiritsemästä?

Jokerina TCL:n QLED, 100Hz. En tiedä yhtään kannattaako tätä hankkia, joku EISA-palkintokyltti kumminkin on kuvassa?

MUOKS: Toisaalta Samsung Q70T on saman hintainen, liiketoistossa pieniä puutteita Rtingsin mukaan kylläkin.

Ja jatkoksi vielä VA-paneeliset TV-merkit, joissa liiketoisto pitäisi olla kunnossa. TM-testien perusteella.

Taisin käydä kaikki merkit nyt läpi. Tuosta vaan valitset oman maun mukkaan.

Tämä on aika hyvä lista mutta eikö nuo VA (pana ja philips) ole 60Hz?

Alkuun noita 65” 2000€ molemmin puolin olevia OLED kattelin mutta kun mietin käyttöä:
-50 % päällä taustalla vaikka kukaan ei katso
-40 % vaimo tai lapset kattoo eikä niitä kiinnosta laatu
-5 % minä katon jotain suoratoistoa
-5 % katsotaan 4K HDR leffaa

Ehkä tällä käyttöprofiililla ei kannata maksaa OLEDista. Ei Sony, 65”, 100Hz, FALD ja hinta siinä tonnissa olis ok.

Tämä on aika hyvä lista mutta eikö nuo VA (pana ja philips) ole 60Hz?

Alkuun noita 65” 2000€ molemmin puolin olevia OLED kattelin mutta kun mietin käyttöä:
-50 % päällä taustalla vaikka kukaan ei katso
-40 % vaimo tai lapset kattoo eikä niitä kiinnosta laatu
-5 % minä katon jotain suoratoistoa
-5 % katsotaan 4K HDR leffaa

Ehkä tällä käyttöprofiililla ei kannata maksaa OLEDista. Ei Sony, 65”, 100Hz, FALD ja hinta siinä tonnissa olis ok.
Saako tonnilla 65" faldia?

Sitä mä vähän haeskelen. Harmi kun noiden isoimpien ketjujen hakukoneilla ei voi parametreiksi syöttää noista kriteereistä kuin merkin, koon ja hinnan.

Tuo taitaa olla ainoa fald tonnilla. Kannattaa katsoa muutama revikka tuosta. Ei hirveästi vakuuta tuo laite ainakaan minua. Ips ja huono local dimming on vähän huono yhdistelmä.

Tuo taitaa olla ainoa fald tonnilla. Kannattaa katsoa muutama revikka tuosta. Ei hirveästi vakuuta tuo laite ainakaan minua. Ips ja huono local dimming on vähän huono yhdistelmä.
Joo siltä vaikuttaa ettei kovin häävi laite ole. Ehkä pitää kartella muutaman satkun päälle tonnin olevia ja toivoa että tulee tarjoukseen.

Yrittänyt selailla ketjuja mutta en ole löytänyt vastausta. Eli hakusessa uusi TV seuraavilla vaatimuksilla: OLED, 55", Dolby Atmos tulee toimia sekä Netflixiä että Disney+ katsellessa, hinta max 2000€. Telkkari kytketään A/V vahvistimeen (Denon avr-x2700h) johon on kytketty Dolby Atmos 5.1.2 kaiutinsetti. Telkkari tulee ainoastaan leffojen katselua varten (ei konsoli/pc pelaamista), joten pelaamiseen vaadittavat ominaisuudet jääköön huomiotta. Kiitos.

Moikka! Tilanne on se että pikkuveli on hommaamassa PS5 ja ton kaveriks pitäisi päivittää telkkari. Ongelmana tietenkin budjetti mikä on noin 300e. Noi 4K 120hz televisiot hdmi 2.1 liitännällä taitaa olla aika suolasen hintasia, joten onko mitään ehdotuksia mimmosta televisiota kannattaisi hankkia? 4K ja HDMI 2 varmaan puskee ulos ihan siedettävää kuvaa? Muun muassa tämmöstä kattonut : LG 43" UN71 4K UHD Smart TV

Moikka! Tilanne on se että pikkuveli on hommaamassa PS5 ja ton kaveriks pitäisi päivittää telkkari. Ongelmana tietenkin budjetti mikä on noin 300e. Noi 4K 120hz televisiot hdmi 2.1 liitännällä taitaa olla aika suolasen hintasia, joten onko mitään ehdotuksia mimmosta televisiota kannattaisi hankkia? 4K ja HDMI 2 varmaan puskee ulos ihan siedettävää kuvaa? Muun muassa tämmöstä kattonut : LG 43" UN71 4K UHD Smart TV
Joo, ei tolla budjetilla saa kun hinnat alkaen-malleja. Kannattais melkeen venata BF asti ja ostella sit, sillon tolla 300€ saa varmaan edes vähän paremman ja/tai isomman vehkeen.

Tein tuossa kauppareissula mutkan Powerin ja Gigantin kautta ja siinä kun oli vierekkäin LGn CX, joku Sony ja Philips (OLEDeja kaikki), niin pisti jokaisessa silmään, että tummemmissa kohdissa se kävi melkein peilistä. Eli siis selän takana olevat asiat yms näkyivät yllättävän selvästi.

Kiinnostaisi tietää niiltä joilla Oledi jo on, että edellyttääkö sen käyttäminen epäsuoraa valaistusta ja pimentäviä verhoja ikkunoiden edessä? Ei sillä että edellämainitut olisi mikään ohgelma hommata.

Samsungilta TU7090 tai TU7100, ero ilmeisesti vain jalustassa, tai Philipsiltä 50".
Jos 43" oli hakusessa, niin Black Fridayna ei ole tulossa aleen sellaisia. 49-55" voi muutaman kympin säästää.

Kiinnostaisi tietää niiltä joilla Oledi jo on, että edellyttääkö sen käyttäminen epäsuoraa valaistusta ja pimentäviä verhoja ikkunoiden edessä? Ei sillä että edellämainitut olisi mikään ohgelma hommata.

En laittaisi mihinkään paikkaan, missä heijastumaan pääsee ikkunat tai lamput. En mitään muutakaan telkkaria tosin.

Osaako joku sanoa kuinka toimii Philips 55OLED934 (tai vastaava) kun on liitetty sekä antenni- että satelliitti -kaapeli telkkariin? Näkyykö kaikki kanavat kanavalistassa yhtä aikaa vai pitääkö valita kumpi viritin on käytössä?

Osaako joku sanoa kuinka toimii Philips 55OLED934 (tai vastaava) kun on liitetty sekä antenni- että satelliitti -kaapeli telkkariin? Näkyykö kaikki kanavat kanavalistassa yhtä aikaa vai pitääkö valita kumpi viritin on käytössä?

Itselläni ei ole satelliittia, mutta muistaakseni sateliitti on oma lähteensä.
Eli ei varmaan näy samassa listassa.

edit. Eli kuten alla mainittu niin olin väärässä ja näkyy :)

Viimeksi muokattu:
Gigantista näkyy saavan Sonyn XH95 mielestäni hyvään hintaan.

65" 1400€

75"1800€

Jos vaihtoehtoina olisivat nämä Sonyt tai LG BX Oled 65", niin kumpaan kallistuisitte?
Sonyen tarjoukset ovat näköjään voimassa 22.11 asti.
Voi kun olisi kristallipallo ja näkisi mihin 65" CX tai BX Oledin hinta tulee Black Fridayna asettumaan...

[/QUOTE
Itsellä antenni ja satelliitti käytössä. Philips 854 näyttää yhdessä kanavalistassa (suosikki) molemmat.

65" 1400€

75"1800€

Jos vaihtoehtoina olisivat nämä Sonyt tai LG BX Oled 65", niin kumpaan kallistuisitte?
Voi kun olisi kristallipallo ja näkisi mihin 65" CX tai BX Oledin hinta tulee Black Fridayna asettumaan...
Tuon 75" sonyn hinta on kyllä hyvä jos hyvälaatuisia tuumia haluaa.

65" 1400€

75"1800€

Taitaa puuttua hdmi 2.1, jos meinaat pelata.

Onko tämä ihan kuraa? Jos kaipaa tuumia ja suht ok kuvaa?
Kuraa:

Onko tämä ihan kuraa? Jos kaipaa tuumia ja suht ok kuvaa?
Huomattavasti parempi satasen halvemmalla:

Okei, 4 tuumaa vähemmän, mutta 82-tuumaiset telkut ovat yleisesti ottaen kaikki parempikontrastisia VA-paneelisia (ja tuo Rtingsin arvostelukin asian vahvistaa).

Samsungilta TU7090 tai TU7100, ero ilmeisesti vain jalustassa, tai Philipsiltä 50".
Jos 43" oli hakusessa, niin Black Fridayna ei ole tulossa aleen sellaisia. 49-55" voi muutaman kympin säästää.

Onko noissa mainitsemissasi malleissa joku ominaisuus mikä tekee niistä paremman kun esim. tosta minkä linkkasin? Noita malleja ei taida suomessa olla ja jos noissa ei isoja eroja ole niin melkeen helpompi hommata gigantista:hmm:

Taitaa puuttua hdmi 2.1, jos meinaat pelata.

Juuri huomasin tämän itsekin ja mietin että mitä vittua... Aika ihmeellistä, että Sony ei omiin 2020 TV malleihin ole tuota HDMI 2.1 laittanut, vaikka julkaisevat vielä tänä vuonna uuden konsolinkin joka tuota tukee!
Tosin, minulla ei ole konsolia ollut yli 4 vuoteen. Mutta mitä häviän, jos sattuisin vaikka PS5 ostamaan?
Tai menetänkö mitään jos katselen vain striimipalveluita ilman lisälaitteita, konsolia, Bluray soitinta tms?

Juuri huomasin tämän itsekin ja mietin että mitä vittua... Aika ihmeellistä, että Sony ei omiin 2020 TV malleihin ole tuota HDMI 2.1 laittanut, vaikka julkaisevat vielä tänä vuonna uuden konsolinkin joka tuota tukee!
Tosin, minulla ei ole konsolia ollut yli 4 vuoteen. Mutta mitä häviän, jos sattuisin vaikka PS5 ostamaan?
Tai menetänkö mitään jos katselen vain striimipalveluita ilman lisälaitteita, konsolia, Bluray soitinta tms?
Hdmi vrr verran häviät, suoratoistolla et mitään.

Kuraa:

Huomattavasti parempi satasen halvemmalla:

Okei, 4 tuumaa vähemmän, mutta 82-tuumaiset telkut ovat yleisesti ottaen kaikki parempikontrastisia VA-paneelisia (ja tuo Rtingsin arvostelukin asian vahvistaa).
Tuossa ois rtings mukaan va paneeli:

Edit hidas
Eli 82" olisi parempi. Eikä haittaa vaikka katsoo valossa, pimeässä tai päivällä? Va ei kyllä oled ole mutta lienee ihan ok paneeli?

Tuo 82" oli toinen vaihtoehto kun katselin näitä.
Edit. Arvostelussa mainittu.
Sadly, it doesn't display native 4k content perfectly as you may notice the pixels even when sitting at a distance.

Mitäköhän tuo tarkoittaa?

Viimeksi muokattu:
Hdmi vrr verran häviät, suoratoistolla et mitään.
Hävii siinä muutakin. 120hz tilat peleistä ainakin aika mukavasti, kerran PS5 ei 1440p resoa tue, vaan vaihtoehdot on 1080p tai 4K. Enkä tiiä kuinka mielekästä on 4k TV:llä pelata 1080p resolla.

PS5 review versioissa ei ainakaan taida olla VRR tukea. Tiedä sitten julkaisuversiosta.

Hävii siinä muutakin. 120hz tilat peleistä ainakin aika mukavasti, kerran PS5 ei 1440p resoa tue, vaan vaihtoehdot on 1080p tai 4K. Enkä tiiä kuinka mielekästä on 4k TV:llä pelata 1080p resolla.

No vaan jossei pelaa... Ja vaikka pelaisinkin, niin luulen minulle riittävän vallan hyvin 60hz 4K, johonka tuo tietenkin pystyy. En usko, että peliä on suunniteltu niin tyhmästi, että 120hz on se prioriteetiltaan suurempi vaatimus...

Viimeksi muokattu:
No vaan jossei pelaa... Ja vaikka pelaisinkin, niin luulen minulle riittävän vallan hyvin 60hz 4K, johonka tuo tietenkin pystyy. En usko, että peliä on suunniteltu niin tyhmästi, että 120hz on se prioriteetiltaan suurempi vaatimus...

Ei 120fps 4k tasan varmasti tule pyörimään mikään AAA-peli tuolla ps5. Mielestäni esim tuossa demons souls oli 60fps performance mode ja alemman fps high detail mode. Miettikää vaikka äkkiseltään, millaista PC rautaa tuo 4k 120fps vaatii. Vaikkapa esim RDR2.

Näin 65' OLED pelailleena voin myös sanoa, että jostain parista metristä 1080p ja 4k oli vaikea pelikuvassa edes huomata merkittävää eroa. Varmaan ottaisin 120fps 1080p ennemmin kuin 60fps 4k. Ja varmaan ps5 tuo 4k tulee kuitenkin olemaan "rock solid 30fps"...

Onko noissa mainitsemissasi malleissa joku ominaisuus mikä tekee niistä paremman kun esim. tosta minkä linkkasin? Noita malleja ei taida suomessa olla ja jos noissa ei isoja eroja ole niin melkeen helpompi hommata gigantista:hmm:
On iso ero, osta se Samsung vaan LG:n sijasta. 349€ ihan hyvä hinta 50” hinnat alkaen mallista, VA-paneeli ja pieni input lag.
Mitä enemmän maksaa, niin sen parempaa kuvaa saa. Noissa halvemissa myös valikot hieman tulee perässä ja perus kaukosäädin. Kuvanlaadultaan ei kuitenkaan pitäisi olla mikään täys paska.

Viimeksi muokattu:
Hei! Mahtaakohan tämä toimia myös Sampan RU8000-mallissa jossa on Tizen?

Yritän saada estettyä esim siinä olevan Youtube-appin videoiden alussa ja videoiden keskellä näkyviä mainoksia? Yritin jo Parental controlilla suoraan modeemilta (ZYXEL VMG3625-T20A) blokata jostain ohjeesta lukemani pari osoitetta muttei se tuohon auttanut - näistä kun en liikaa ymmärrä. :D

Statistiikka

Viestiketjuista
295 793
Jäsenet
80 981
Uusin jäsen
Jasu1000

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom