En tiedä oliko kysymys tarkoitettu minulle, mutta vastailen silti, kun tänään kyseisen telkkarin hankin.
Taustasta sen verran, että aiempi televisio oli Samsungin UE46C5105, joka käsittääkseni on 2010 ilmestynyt malli, jonka ostin muistaakseni 2010/2011 vaihteessa. Televisio toimi edelleen, mutta olin päättänyt päivittää muuton yhteydessä isompaan.
Katseluetäisyys itselläni on tällä hetkellä noin 2,1 metriä ja tuolta etäisyydeltä vaikuttaa koon puolesta 58 tuumaa olevan ihan ok. 65 saattaisi olla optimaalisempi ja vähän kyllä hämmästyin, kun hyppäys 46:sta 58:aan ei tuntunutkaan kummoiselta.
Käyttölogiikka ja valikot vaikuttavat ihan toimivilta ja kaikki sujuu ihan joutuisasti. En ole havainnut mitään hitautta tai ongelmia. Kaukosäädin tuntuu kädessä vähän heppoiselta, mutta näppäinasettelu ja loogisuus mielestäni ok.
Kuva normaalissa kaapeliverkon HD-lähetyksissä näyttää hyvältä, kuten myös youtuben 4k-videot. SD-kuva kaapeliverkossa aika heikko, mutta ei varmaankaan näyttäisi missään saman kokoisessa televisiossa juurikaan paremmalta. Netflixissä näytti Ozarkissa tummissa kohtauksissa kuvan mukaisia ”häiriöitä”. Netflix-tilauksena se keskimmäinen jossa HD-tarkkuus (pitääkin muistaa nyt päivittää 4k versioon).
Äänet vaikuttaa samalta kuin edellisessä televisiossa, eli ei kummoiset, mutta kyllä niillä pärjää. Ambilightista tykkään, tuo ihan uuden ulottuvuuden television katseluun. Päivällä valoisassa ei oikein pääse oikeuksiinsa mutta näin pimeällä näyttää hyvältä.
Ihan tyytyväinen olen hankintaan, varsinkin kun miettii käytettyä rahasummaa. Kannattaa tosiaan pohtia sitä omaa tarvetta ja käyttöä. Omaan tarpeeseeni tämä soveltuuerinomaisesti.
Korostan vielä, että itse en näistä televisioiden teknisistä ominaisuuksista hirveästi ymmärrä ja sen vähän mitä tiedän olen lukenut täältä. Tuntuu, että @HeEBELI on aikamoinen Philips-tietäjä ja osaa varmaankin kertoa tarkempia teknisiä speksejä laitteesta. Sen mitä itse muutamassa päivässä selvittelin, niin Philipsin The One sarjassa 58 ja 70-tuumaisissa on VA-paneeli ja ilmeisesti muissa IPS. Mietin itse katselukulmien riittävyyttä ja soitin kaverille jolla on juurikin tuo 70pus7304 ja hänen rohkaisemana ostin. Itsellä 3-istuttava 225cm leveä sohva niin, että silmät noin 2,1m televisiosta ja tv sijoiteltu niin, että on sohvan keskilinjassa ja en huomaa mitään eroa istuuko reunassa vai keskellä. Itsellä aika valoisa asunto ja en kokenut päivällä mitään ongelmia katselussa vaikka aurinko paistoi sisään asuntoon.
Hyvä telkku kokonaisuutena. Miinuksena se, että jos on tarkoitus katsoa 4K Ultra HD blu-ray -levyiltä leffoja, niin tämä telkku ei ole siihen oikea valinta. Kuvanlaatu ei parane käytännössä yhtään SD blu-rayhin verrattuna - päinvastoin värit saattavat näyttää jopa huonommilta Ultra HD-levyiltä toistettaessa. Eli HDR ei tuo mitään lisää tällä telkulla.
Plussana tässä on tosin samalla se, että eipähän tule uhrattua rahaa Ultra HD -levyihin vaan voi ostaa edelleen edullisempia "normi" blu-ray:ta