Viime viikon keskusteluihin viitaten, tässä on nyt perjantaista asti eletty Philipsin 803:n kanssa.
Kuva on fantastinen, ja kaikesta huolimatta ihan riittävän kokoinen. En siis lähde vaihtamaan OLEDia pois saadakseni isomman ruudun.
Mutta sitten, tämä Android TV on kyllä aikamoisen surkea kötöstys. Totta puhuen, itselläni ei ole kokemusta muista älyTV-käyttiksistä, mutta kyllä kylmäksi jättää ainakin tämä. Varoituksiahan aiheesta annettiin kyllä täällä foorumilla ja arvosteluissa, mutta näköjään se oli itse koettava. Hidasta on, ja puolet napinpainalluksista jää ottamatta jne. Kuvaa on lähes mahdoton säätää kun valikot peittävät ruudun. Kaukosäätimeen tarjoaa jatkuvasti firmware-päivitystä mutta päivitys ei ikinä onnistu, ei mukamas löydä säädintä. VPN ei Netflixin kanssa sitten kuitenkaan toimi, joten natiivista NordVPN-apista ei ole käytännössä mitään iloa ja HTPC tarvitaan edelleen jos haluaa muuta kuin Suomen tarjontaa vilkuilla.
Ambilight on kiva, ja vähentää silmien rasitusta merkittävästi. Minusta se ei kyllä ruutua sen kummemmin isommaksi tee, sulauttaa sen kylläkin ympäristöönsä. Kuvaa seuraavassa moodissa valo vie mielestäni huomiota pois itse ruudun tapahtumista. Staattinen taustavalo on tosi jees, mutta sellaisen nyt saa järjestettyä ilman Ambilightiakin. Lopputulemana ajattelin palauttaa Philipsin ja ottaa LG:n tilalle. Toivottavasti se toimii hieman jouheammin ja käyttäjäystävällisemmin, muuten jää TV:n hankinta kokonaisuudessaan tulevaisuuteen.
Erikoista toimintaa muuten Gigantissa, josta siis Philipsin ostin. Myyjä totesi että ikävä juttu, LG:tä ei ole heillä enää mitään mallia keskusvarastolla joten kotiinkuljetus sitä kautta ei onnistu. Liikkeessä olisi B8:a mutta sanoi että heidän oma kotiinkuljetus erittäin todennäköisesti särkee TV:n (!), eikä hän sillä halua sitä lähettää. Noinkohan luotti siihen etten viitsi lähteä itse palauttamaan Philipsiä. Nyt kun kotikoneelta katson niin B8:n keskusvarastosaldo on Gigantin verkkosivuilla 100+. Taitaa tulla vaihtokone toisesta kaupasta....