Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

[
Auttakaa joku valitsemaan. Käyttö: pieni huone, johon televisio kotiteatteriin kuvaa näyttämään. 65 tuumaa saisi olla kokoa. Harvemmin täydessä pimeydessä tulee katseltua. Hinta? Mitä enemmän alle 1500 euron, sitä parempi.

Tässä on tullut hulluksi yrittäessä valita. Apua.
65 OLED:it ovat myös olleet taannoin tarjouksissa 1500€ tuntumassa, välillä vähän päälle :vihellys:

Onko tuossa about 43" kokoluokassa enää kaarevia telkkuja? Muistaakseni ainakin viime kesänä noita näkyi vielä valikoimissa jossain, mutta nyt tuntuu olevan pelkkää suoraa paneelia tuon kokoisissa.

Vähän harkitsin sellaista koneen näytöksi / makkarin telkuksi.
Mahtaakohan suora 43" toimia kuinka hyvin tietokoneen ruutuna, jos etäisyys naamasta on se noin 1m?
Itse ehkä lähtisin PC-monitoriksi katsomaan ihan PC-monitoria. Itse ostin juuri Samsugin 32-tuumaisen kaarevan näytön 499€ (SVA QLED -paneeli) ja ollut oikein tyytyväinen (vaikkakin jouduin vaihtamaan tuotteen kahdeen kertaan Samsungin huonon laaduntarkkailun takia). Tietokone-käyttöön tarkoitetuissa monitoreissa input lag ja MRPT on yleensä huomattavasti telkkuja parempi. 43'' rupeaa olemaan jo melkoinen monsteri perus pc-käyttöön näppis- ja hiiri -combolla, jolloin pienillä etäisyyksillä joutuu jo liikuttelemaan silmiä nähdääkseen kaiken näytön sisällön. Tuo oma 32'' oli jo vähän siinä rajoilla etäisyyden ja pikselicountin kanssa (1440p). Katselukulmat ja valovuodot ovat tietenkin myös omat haasteensa kaarellisten paneeleiden toteuttamisessa, mutta mielestäni 32'' lähitetäisyydeltä tuo kivaa immersiota. PC-näytöt tarjoavat myös pelaajille DP:n kautta 4K/144hz tuen ja kirsikkana kakun päällä Gsyncin/Freesyncin.

Minä taas olen päinvastaisessa leirissä. Immersio isosta ruudusta ja varsinkin kuvanlaatu nykytelkkareilla on niin roimasti parempi kuin mitä näytöissä on tarjolla. Välillä täytyi olosuhteiden pakosta vaihtaa 40" VA-paneelinen telkkari 27" 165hz IPS G-Synciin, mutta kuvanlaatu ja koko molemmat ottivat koville. Nyt on iso OLED ja kaikki taas hyvin. :love:

En toki katso telkkaria naama kiinni ruudussa, vaan telkkari on omalla pöydällään ja sitten oma pieni pöytä näppikselle ja hiirelle, jonka äärestä käytän konetta.

Mä olin kans ensin ostamassa monitoria pelikäyttöön, kun tää graafiseen käyttöön tarkoitettu Dell ei ole siinä omiaan. Päädyin kuitenkin TV:n ostoon, koska hinta 32" monitorilla, josta löytyi HDR ja 144Hz/freesync oli 600e paikkeilla. 65" TV (nu8000) jossa parempi kontrasti ja HDR-kirkkaus + löytyy myös 120hz/freesync sattui oleen tarjouksessa 800e. Tuntui vaan järkevämmältä ostokselta.

Silti.. En varmaan 40" TV:tä ostaisi metrin päästä katsottavaksi monitoriksi. Voipi mennä niska kipeeksi. :)

Ostinpas ketjun suosittelemana Samsungin 55nu7100-sarjalaisen korvaamaan wanhan 32" philipsin. Täytyy sanoa että olen enemmän kuin tyytyväinen kuvanlaatuun ja katselukulmatkin ovat ihan ok. Tietty ero uusiin qledeihin on melkoinen, mutta sopii omaan käyttöön varsin mainiosti.

Nyt vaan tässä asennettuani aloin kuuntelemaan ääniä ja eikös perskule ole toinen kaiutin rikki --- pienelläkin volyymillä särkee tiettyjä ääniä soitettaessa ihan tolkuttomasti. Ei varmaan auta muuta kuin paska pakettiin ja palautuksena verkkokauppaan. :D

Itselle tulossa Philipsin 55PUS7503/12. Sen kummempia kriteereitä ei ollut muutoin kun tuo Ambilight kun siihen jo niin tottunut ja suurempi koko. :D Ilmeisesti ihan hyvä töllö hintaisekseen mitä nyt lueskellut. Saas nähdä.

Philips-televisioihin on vaivihkaa alkanut tulla TP Visionin valmistamia VA-paneleita, sattuneesta syystä. 55PUS7503 on esimerkki sellaisista malleista. Mielenkiinnolla lukisin kokemuksia kuvanlaadusta.

Broidille pitäisi suositella uutta töllöä. Koko kuulemma mieluiten 50" mutta Max 55.

Hintaa Max 800€.

Löytyykö mitään järkevää ja laadukasta tällaisilla vajavaisilla spekseillä?

Broidille pitäisi suositella uutta töllöä. Koko kuulemma mieluiten 50" mutta Max 55.

Hintaa Max 800€.

Löytyykö mitään järkevää ja laadukasta tällaisilla vajavaisilla spekseillä?
55" samsung nu8000, q6. Satku lisää sony xf9005, toinen satku ja saa oled tarjouksesta.

Viimeksi muokattu:
Eipä löytynyt tuota päivitystä vielä nu8000 töllölle. En tosin käytä tekstityksiä eli sinänsä ei auta mua. Mitähän muuta tuosta päivityksestä löytyy? Olisiko linkkiä?

Millanenkohan räpellys siitä syntyis jos laittaa 55” Samsung Nu8005 jonkun jalustan kanssa työpöydän taakse ja käyttäis sitä monitorina...

Input lagi lienee jo hiirellekin kelvollinen ja ainakin Xbox one X kanssa täydellinen partneri. Mutta mites PC kanssa, DP liitintä ei tietenkään voi käyttää, saako 2080Ti:stä HDMI kautta 4k@120Hz ja freesync enabled?

Tuo töllö olis halvempi kuin oma 27” 4k 120/144hz freesync näyttö, ja kuvanlaatu saletisti parempi mustien ja HDR:n suhteen.

Mites tuo Philipsin POS9002 jota saa verkkokauppa.com:sta 999e

Lisäpanostuksen arvoinen laite takuuvarmasti! Lcd televisioita parempi kontrasti tuo kuvaan "wau" efektiä, ambilight on erittäin kiva lisä jos sitä tykkää käyttää tunnelman luomiseen. Android käyttis ei ole ihan sulavimmasta päästä mutta erittäin käytännöllinen ja helppo linkittää kaikki sovellukset google tilin kautta jos sattuu löytymään android-puhelin entuudestaan, sisäänrakennettu chromecast myös käytännöllinen.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Philips 55POS9002 Ambilight OLED Review

Philips 55POS9002 Review | Trusted Reviews

Philips 55POS9002 OLED TV review | What Hi-Fi?

Itse ostin vajaa kolme vuotta sitten juurikin tuon Vincent Teohin arvostelun ja suosituksen perusteella pus7601 fald philipsin eikä ole kyllä tarvinnit katua hankintaa.

Viimeksi muokattu:
Tv ei tue tuota.

Jep, jostain pitäis karsia. 4k @ 60hz vai 120hz menis HDMI kautta?

Freesync siis ei tuohon enää taida onnistua.

Siinä tapauksessa jos Shieldin kautta pelaa PC:llä olohuoneessa niin saa kuitenkin sen 4k 60Hz ja HDR käyttöön Sony 75XE9405 kanssa mutta padikelpoisella input lagilla, hiirellä ei onnistu enää.

Powerin tarjoama kalibrointi mietityttää että mikä juttu tämä on.

Ostin Panasonicin FZ800 Oled televisionin ja pakettiin oli liimattu tarra joka kertoi laitteen olevan valmiiksi kalibroitu. Kun olin maksua suorittamassa niin myyjä kertoi että se kalibrointi sitten maksaa sen 129€ lisää. Kerroin että en halua siihen kalibrointia johon myyjä sitten tokaisi että asia selvä ja sanoi että puretaan kalibrointi otti ilmeisesti vain jonkun raportin laatikosta pois. niin se ainakin sanoi. Sitä en nähnyt mutta tv ei käynyt laatikosta ulkona kun niin nopeaa olin sitä autoon viemässä.
Jäin miettimään että onko tämä heidän kalibrointinsa sellainen että yksi yksilö kalibroidaan ja siitä saadut raportit ja kuva säädöt laitetaan pakettiin ja asiakas itse säätä kuvan saatujen ohjeiden mukaan.

Ostin Panasonicin FZ800 Oled televisionin ja pakettiin oli liimattu tarra joka kertoi laitteen olevan valmiiksi kalibroitu. Kun olin maksua suorittamassa niin myyjä kertoi että se kalibrointi sitten maksaa sen 129€ lisää. Kerroin että en halua siihen kalibrointia johon myyjä sitten tokaisi että asia selvä ja sanoi että puretaan kalibrointi otti ilmeisesti vain jonkun raportin laatikosta pois. niin se ainakin sanoi. Sitä en nähnyt mutta tv ei käynyt laatikosta ulkona kun niin nopeaa olin sitä autoon viemässä.
Jäin miettimään että onko tämä heidän kalibrointinsa sellainen että yksi yksilö kalibroidaan ja siitä saadut raportit ja kuva säädöt laitetaan pakettiin ja asiakas itse säätä kuvan saatujen ohjeiden mukaan.

Powerilla tekevät tuon kalibroinnin ihan oikeasti toisin kuin gigantilla. Vaatii kyllä asetusten nollauksen jos kalibroinnin haluaa poistaa. Ootko varma etteivät vaan vaihtaneet koko pakettia ei-kalibroituun versioon? Voithan käydä asetuksista katselemassa että onko jollekkin kuvatilalle tehty valkotasapainon ja värien säätöjä.

Voi myös olla Powerille helpompaa repiä vain lappu pois ja myydä se kuin jättää myymättä jos varastossa ei ole avaamattomia.

Mites noissa esim. Powerilta ostetuissa kalibroiduissa näytöissä, voiko saada pikselivikaisen vai rankkaavatko ne pois samalla?

Veikkaan että myyjä säästi itseltään vaivaa eikä siksi ruvennut resetoimaan telkkaria.

Nopea kysymys: jos kytken ps4 telkkariin suoraan ja telkkarilta hdmi arc paikasta piuhan av vahvistimeen, niin kuuluuko pleikkarin äänet sitten arcin kautta vahvistimesta?

Säähän näet helposti asetuksista onko siellä kalibrointiasetukset vai vakiot.

Käytetäänköhan tuota "kalibrointia" palautettujen telkkujen uuteen myyntiin? Tarkastetaan ja tehdään kalibrointi, niin pakkaus on avattu eikä uusi ostaja tiedä että laite/tv on kiertänyt edellisen asiakkaan kautta.
Kun sulla kuitenkin on oikeus palautukseen, ilman selvää vikaa, 60/50pv riippuen myyvästä liikkestä. Ei kait kaikissa palautetuista laitteissa ole vikaa?

Ite tota palautushomman ja kalibroinnin suhdetta kanssa miettinyt.
Voi hyvin kysyä itseltä, ostatko avatun laatikon joka maksaa enemmän kuin sinetissä olevan?

Jep, jostain pitäis karsia. 4k @ 60hz vai 120hz menis HDMI kautta?

Freesync siis ei tuohon enää taida onnistua.

Siinä tapauksessa jos Shieldin kautta pelaa PC:llä olohuoneessa niin saa kuitenkin sen 4k 60Hz ja HDR käyttöön Sony 75XE9405 kanssa mutta padikelpoisella input lagilla, hiirellä ei onnistu enää.

Järkevimmät resot PC-käyttöön lienee 4k@60hz /w freesync (48-60hz) ja 1440p/120Hz (48-120hz freesync). Input lagi on freesynciä käytettäessä n. 6-7ms

Järkevimmät resot PC-käyttöön lienee 4k@60hz /w freesync (48-60hz) ja 1440p/120Hz (48-120hz freesync). Input lagi on freesynciä käytettäessä n. 6-7ms

Totta. Jollei tuo Samppa taivu 4k@120Hz niin ei pysty monitoria korvaamaan.

Ehkä seuravat mallit sitten.

Ainoastaan Sampan tämän vuoden kärkimallit kykenevät 4K @ 120Hz.

Niimpä se olikin, menee sekaisin noista malleista kun tulee kuin puhelimia.

Pitääkin kattoa mihin ne kykenee + hinta, tosin menee jo eri levelille. Jos näytöksi meinaa nääs.

Kalibroinnista puhe. Mun Samsungin UE55NU7475 tv oli kalibroitu Gigantissa. Taisi olla myyntitilakalibraatio, kovin oli pestyn näköinen kuva pimeässä. Brightnessia, taustavaloa ja gammaa alas sekä contrastia ylös. Väreihin ja valkotasapainoon en koskenut, ne näyttivät hyvältä. Hiukan haluaisin brightnessia vieläkin alas, mutta se on aivan pohjalla jo. Pitäsi varmaan menä säätäämään väri/valkotasapainopuolelle yksittäisiä komponentteja.

Kalibroinnista puhe. Mun Samsungin UE55NU7475 tv oli kalibroitu Gigantissa. Taisi olla myyntitilakalibraatio, kovin oli pestyn näköinen kuva pimeässä. Brightnessia, taustavaloa ja gammaa alas sekä contrastia ylös. Väreihin ja valkotasapainoon en koskenut, ne näyttivät hyvältä. Hiukan haluaisin brightnessia vieläkin alas, mutta se on aivan pohjalla jo. Pitäsi varmaan menä säätäämään väri/valkotasapainopuolelle yksittäisiä komponentteja.

Nyt menee kyllä ihan päin sitä itseään puheistasi päätellen. Kannattaa varmaan laittaa joku elokuva-kuvamoodi ja säätää vaan taustavalon kirkkaus sopivaksi.

Samsungissakin on varmaan sekä kirkkauden että taustavalon säätö. Jos kirkkautta on liikaa, kannattaa tsekata taustavalon kirkkaus.

Käsittääkseni tuo Powerin kalibrointi on sitä että yksi malli kalibroidaan ja ne samat asetukset kopioidaan muihin identtisiin malleihin. Ne ei todellakaan joka ikistä laitetta kalibroi erikseen.

Viimeksi muokattu:
Käsittääkseni tuo Powerin kalibrointi on sitä että yksi malli kalibroidaan ja ne samat asetukset kopioidaan muihin identtisiin malleihin. Ne ei todellakaan joka ikistä laitetetta kalibroi erikseen.

Tuo on Gigantin malli. Powerissa tehdään yksilöllisesti, mutta näkemieni raporttien perusteella ei kovin perusteellisesti eikä ammattitaitoisesti.

Gigantissa ainakin väittivät että jokainen tv kalibroidaan erikseen. espoo suomenojan gigantissa kun kyselin.

Mahtaako jääkiekon MM-kisoihin tulla hyviä tarjouksia? Joka tapauksessa olen työasuntoon etsimässä uutta telkkaria. Joko valinta menee ihan budjettimallilla tai sitten panostan enemmän seuraavaa asuntoa varten, koska muutto voi olla vuoden päästä.

Koroton ja kuluton rahoitus telialta, joten siksi tämä sieltä. Ilmeisesti vastaava kuin gigantin testivoittaja?

Samsung 55" 4K UHD Smart TV UE55NU6035KXXC - Telia

tai hieman parempi 100 hertsin paneelilla

Philips 55PUS7503 55" Smart Android 4K Ultra HD LED -televisio 599,90 €

tai panostan hieman enemmän

Samsung QE55Q6FN 55" Smart 4K Ultra HD LED -televisio 899,00 €

Philips 55POS9002 55" Smart Android 4K Ultra HD OLED -televisio 999,90 €

Mahtaako jääkiekon MM-kisoihin tulla hyviä tarjouksia? Joka tapauksessa olen työasuntoon etsimässä uutta telkkaria. Joko valinta menee ihan budjettimallilla tai sitten panostan enemmän seuraavaa asuntoa varten, koska muutto voi olla vuoden päästä.

Koroton ja kuluton rahoitus telialta, joten siksi tämä sieltä. Ilmeisesti vastaava kuin gigantin testivoittaja?

Samsung 55" 4K UHD Smart TV UE55NU6035KXXC - Telia

tai hieman parempi 100 hertsin paneelilla

Philips 55PUS7503 55" Smart Android 4K Ultra HD LED -televisio 599,90 €

tai panostan hieman enemmän

Samsung QE55Q6FN 55" Smart 4K Ultra HD LED -televisio 899,00 €

Philips 55POS9002 55" Smart Android 4K Ultra HD OLED -televisio 999,90 €

1. Ei toinen on 7000 sarjaa ja toinen 6000 sarja eroja en nyt juuri muista, joku toinen voi valaista lisää.

2. Tossa philipsissä on kyllä 50hz paneeli ei 100hz. Toi 100hz fr on joku markkinointikusetus lukema.

3. Ei ainakaan tota samsungia kannnata ottaa kun samaan hintaan saa paremman sony fald:in
Sony 55 4K UHD Smart TV KD-55XF9005 - Televisiot

Tai jos lompakko vaan kestää, niin toi oled on tietysti paras.

Samsungissakin on varmaan sekä kirkkauden että taustavalon säätö. Jos kirkkautta on liikaa, kannattaa tsekata taustavalon kirkkaus.
Nyt menee kyllä ihan päin sitä itseään puheistasi päätellen. Kannattaa varmaan laittaa joku elokuva-kuvamoodi ja säätää vaan taustavalon kirkkaus sopivaksi.

Nyt ei ole taustavalossa ongelma. Taustavalon pudotus tappaa valkoisen, sitä en halua tehdä. Nyt löyty mustan tason asetus joka laittoi kuvan mun silmille mieleiseksi. Mutta kumma juttu on se, että ko. mustan tasosäätö on aktiivisena ainoastaan HDMI tulolle, mun tapauksessa se on OK, koska HTPC oikeastaan aina sourcena. Olisi kuitenkin ollut kiva, jos mustaa olisi TV:nkin puolella voinut säätää.

Nyt ei ole taustavalossa ongelma. Taustavalon pudotus tappaa valkoisen, sitä en halua tehdä. Nyt löyty mustan tason asetus joka laittoi kuvan mun silmille mieleiseksi. Mutta kumma juttu on se, että ko. mustan tasosäätö on aktiivisena ainoastaan HDMI tulolle, mun tapauksessa se on OK, koska HTPC oikeastaan aina sourcena. Olisi kuitenkin ollut kiva, jos mustaa olisi TV:nkin puolella voinut säätää.
Nu7300 taustavalon pitäisi olla 19, lienee sama tuossakin. Siis sdr 100cd/m2.

TV:n puolella se on aina oikein eikä tarvitse säätää. Äläkä nyt vaan sano että säädit yhtä hyvin kuin se yksi kaveri vasta jolla oli(on edelleen koska tykkää?) mustat tukossa.
Erotatko tässä testissä mustat laatikot taustasta alkaen numerosta 2-4: Black level - Lagom LCD test
Jos näin niin oikein on, jos kaikki on yhtä mustaa johonkin 10 plus ruutuihin asti niin väärin on ja menetät paljon erottelukykyä tummassa päässä.

Ja samsungillakin kannattanee olla HDMI tulo nimettynä PC:ksi, omien Samsung kokemuksien mukaan(vanhempi vuosimalli) parempi tarkkuus ja värit ja ylimääräisen prosessoinnin poistuminen -> matala input lag.

Ja tässä vielä rtings mietteitä, hdmi uhd color vielä päälle: "For use as a PC monitor, PC Mode can be enabled by setting the Device Type to PC from the Input Device Manager submenu in the External Device Manager menu. For proper chroma 4:4:4 support, HDMI UHD Color must be enabled for the port. When in PC Mode, a Sharpness setting of 10 is the default neutral setting. It is not possible to add sharpness, instead decreasing the setting will soften the image."

Viimeksi muokattu:
TV:n puolella se on aina oikein eikä tarvitse säätää. Äläkä nyt vaan sano että säädit yhtä hyvin kuin se yksi kaveri vasta jolla oli(on edelleen koska tykkää?) mustat tukossa.
Erotatko tässä testissä mustat laatikot taustasta alkaen numerosta 2-4: Black level - Lagom LCD test
Jos näin niin oikein on, jos kaikki on yhtä mustaa johonkin 10 plus ruutuihin asti niin väärin on ja menetät paljon erottelukykyä tummassa päässä.
Trust me I know what I'm doing :) Joo mustan erottelu on nyt kunnossa. Vaalea pääkin kunnossa. Väreistä, en nyt niin välitä, vaikka edellisessä ammatissa tein töitäkin värienhallinnan kanssa työnkulussa.

No ei varmaan parasta mahdollista kuvanlaatua, mutta silti aina paremman kuin vastaavanlaisesta TV:sta joka käyttää IPS-paneelia. Ja kuten itsekin hienosti totesit ja jatkoit tuota Cuthalun luettelemaa listaa, niin nuo luetellut asiat ovat pääsääntöisesti parempia VA-paneeleissa (verrattuna vastaavaan IPS:n) ja näin ollen se kokonaiskuvanlaatu on parempi.

Kuluttaja- ja TM-lehti nyt ovat vitsejä televisio arvostelujen osalta. Painotus pisteytyksessä kun menee vahvasti "Matti Meikäläinen" -kategoriaan ja se kuvanlaatu saa hyvin vähäisen merkityksen TV:n kokonaisarvion osalta ja silloinkin kuvanlaadun osalta se ratkaisevin tekijä on katselukulmien laajuus. Siksi IPS:t noissa menestyy ja eikä ne mitään huonoja vaihtoehtoja ole jos tosiaan se television käyttö menee siihen uutisten ja urheilun katsomiseen perinteisiä kanavia pitkin.

TM-lehden tilaajana haluaisin kyllä kuulla mihin "vitsi"-tuomio perustuu? Esimerkiksi juuri TM:n vertailussa LG:n halpis IPS-malli haukuttiin melko rankasti ja Samsungin VA-malli voitti. Aika harva muu media myöskään oledien kohdalla esittää mitattua dataa APL:n vaikutuksesta kirkkauteen.

TM myös julkaisee testaamiensa televisiomallien säätöarvot, niin että jokainen voi käydä katsomassa millä säädöillä tulos on saavutettu ja menivätkö säädöt omasta mielestä oikein. Erikoista tuolle ips-LG-mallille on, että sen katselukulmat ovat heikot, ja panelissa ilmenee voimakasta valovuotoa, sekä TM:n että ICRT:n mittauksissa. Kyseessä on Direct LED-malli.

Noihin vitsikurapaskahuuhaa- juttuihin täytyy vain tottua, kaveri joka noita käyttää haluaa vain kertoa ettei hänellä ole mitään asiallista informaatiota kyseenä olevasta asiasta

Aika ristiriitaiset ovat TM:n ja Kuluttajan näkemykset halpis LG-telkkarien hyvyydestä. TM sanoo huono ja Kuluttaja ei oikein muuta suosittelekaan kuin LG-telkkareita halvassa hintaluokassa?

Kuluttajan jättitesti: Edulliset Full-HD-telkkarit eivät enää pärjää uusille malleille – näin paljon pitää pulittaa, jos haluaa huipputelevision

• Samsung UE55NU8505, 55 tuumaa [999 euroa]
  • LG 55SK8100PLA, 55 tuumaa [995 euroa]
  • LG 55SK8000PLB, 55 tuumaa [999 euroa]
  • LG 55UK7550PLA, 55 tuumaa [797 euroa]
  • LG 55UK6750PLD, 55 tuumaa [700 euroa]
  • LG 55UK6500PLA, 55 tuumaa [698 euroa]
  • LG 49SK7900PLA, 49–50 tuumaa [598 euroa]
  • LG 50UK6300PLB, 49–50 tuumaa [599 euroa]
  • LG 50UK6470PLC, 49–50 tuumaa [900 euroa]
  • LG 49UK7550PLA, 49–50 tuumaa [648 euroa]
  • LG 50UK6500PLA, 49–50 tuumaa [556 euroa]
  • LG 50UK6750PLD, 49–50 tuumaa [600 euroa]
  • Samsung UE49NU7105, 49–50 tuumaa [549 euroa]

Viimeksi muokattu:
Tästä nimenomaisesta LG-mallista ICRT antaa kuvanlaaduksi arvosanan 6. Mielestäni se ei ole kovin ristiriidassa TM:n kanssa.
Pitää aina verrata tv-malleja keskenään, ei tv-merkkejä. TM:n testissä voittaja Samsungissa on VA-paneli, se on muita parempi normaali tv-kuvalla. Toiseksi tulleessa Panasonicissa on ips-paneli, se saa yhtä hyvät arvosanat HD-ja HDR-kuvasta. Philipsissä on VA, Grundigissa ips. Missä televisiossa on suurin kontrastisuhde HDR-kuvassa? Grundigissa, 1:10900 ! Tämä ips-panelilla !
Joidenkin foorumilaisten mielestä paras kontrasti = paras kuva, mutta TM rankkaa Grundigin joukon huonoimmaksi, johtuen muiden kuvaominaisuuksien heikkouksista. Suurin kirkkaus HDR:llä on LG:ssa, mutta taas se muu kuvanlaatu...

Statistiikka

Viestiketjuista
295 841
Jäsenet
80 988
Uusin jäsen
Ygyttäjä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom