Noniin, pientä vinkkiä kaipaisin telkkarin ostoon. TLDR tekstin lopussa.
Eli peruskäyttäjälle uutta töllöä hakusessa. Entinen melkein 10v vanha halpis-Philipsi on palvellut hyvin ja riittävästi mutta alkaa olla tulossa tiensä päähän. Nyt kun sitä on tullut kaiken lisäksi muutettua uuteen asuntoon ja katseluetäisyys on kasvanut niin telkun koko saisi kanssa kasvaa.
Listassa oleelliset asiat:
- Katseluetäisyys n. 3m. Edellinen tv 37" joten tulin siihen tulokseen että 49-55" olis riittävä päivitys. Tv-taso täytyy ostaa kans, ei mahdollista laittaa seinälle.
- 4k + HDR, ei varmaan kannata ostaa ilmankaan
- Älyä sais tarjota mieluiten Android. Olis universaali ja päivitettävissä. Saa toki koittaa ylipuhua valmistajien omien järjestelmien puolesta (Tizen, WebOS yms) mutta jotenki Android tuntuis tulevaisuutta ajatellen turvallisimmalta valinnalta.
- Käytössä vahvistin ja lattiakaiuttimet + subwoofer. Eli sisäänrakennettujen kaiuttimien laadulla ei niin väliä.
- TV:n sijoituspaikkana olohuone, TV:n takana ikkuna jossa sälekaihtimet, huoneen pimennys ei ongelma.
- Käyttötarkoitus perus TV:n katselu + Netflix. Omistuksessa PS3, kenties joskus PS4 tai 5 ostoslistalla.
- Hintahaarukka siinä 500-600€
Näillä perusteilla paras vaihtoehto jonka olen itse löytänyt on Philipsin
49PUS7503 (550€ Verkkokaupasta). Yksi negatiivinen puoli, minkä itse keksin on tuo Ambilightin käyttö ikkunaa vasten. Oletan, että se on huono idea, tosin saahan kyseisen toiminnon pois päältä. Olisko kellään kokemuksia Ambilightista ja ikkunasta? Lisäksi Philipsi taitaa olla vain 60hz paneeli.
Tai sitten muita malleja samasta hintahaarukasta ehdotella?
TL;DR: Perustöllö peruskäyttöön mieluiten Androidilla. Philips 49PUS7503 hyvä valinta?