Mitä avoimen maailman seikkailua kannattaisi kokeilla uutta Zeldaa odotellessa? ei haittaa jos ei ole uusinta uutta... Seikkailua, hahmon kehittämistä, tavaroiden keräämistä, komeita maisemia, pientä pulman ratkontaa, taistelua... ei grindausta, ei tarvitse moninpeliä.
Läppäri (2080 super) tai Switch alustana.
Tykkään kaikista Fallouteista, Zelda BOTW, Witcher kolmosesta, RDR2...
Soulsseja, God of Wareja tai Assasins Creedejä en ole pelannut.
Elden Ring? Harry Potter? joku God of War, joku Assasins Creed? muita? Missä olisi vähiten grindausta ja pyörisi jommalla kummalla yllämainitulla alustalla.
Tykkämäsi pelit sekä pelaamattomat pelit menee lähes yksi yhteen itseni kanssa, poislukien Witcher kolmoseen en ikinä päässyt kunnolla sisälle ja Assassins Creedejä olen kokeillut ja halunnut tykätä niistä, mutta ne ovat alkaneet tökkimään heti ensimmäisten tuntien aikana (kuten kaikki Ubisoftin pelit).
Tältä pohjalta suosittelisin mainitsemistasi peleistä Elden Ringiä ja Hogwarts Legacya. Hogwarts Legacya pelatessa olen sen ajatellut olevan "lasten versio" Elden Ringistä muistuttaen paikoitellen myös Zelda BOTW:ia. Noiden kahden väliltä on paha suositella vain toista, kun ovat kuitenkin niin erilaisia.
Hogwarts Legacyn kohdalla itselläni oli hieman ennakkoluuloja, kun sain siitä hieman sellaisia Ubisoftmaisia vivahteita trailereiden ja pelikuvan perusteella, mutta huomasin onneksi jo heti pelin alkumetreillä ennakko-odotukseni vääriksi. Elden Ringin kohdalla en ollut koskaan ennen pelannut mitään From Softwaren peliä (koska olin kuullut niiden olevan vaikeita), mutta Elden Ring -hype ja pelimaailman visuaalinen ilme oli niin mahtava, että oli pakko ottaa riski ja kokeilla. No kyllähän se Elden Ring melko haastava paikoitellen on, mutta niin hienosti tehdyllä avoimella maailmalla se ei yhtään haitannut jos jotain bossia ei heti läpi päässyt, ja halutessaan taisteluihin hommattavat lisäavut oli myös paikallaan itselle kun olin kiinnostunut enemmän maailman tutkimisesta kuin yksittäisen bossin hakkaamisesta.
Jos nyt kuitenkin jotain yksittäistä peliä pitäisi suositella niin
Elden Ring. Yksi parhaita pelejä mitä olen pelannut. Mutta jos siihen päädyt ja huomaat alkumetreillä ettei oikein meinaa iskeä niin aloita vain rohkeasti alusta uudella hahmolla. Itse valitsin aluksi ritarin tms. ja jotenkin pelaaminen ei vain ollut hirveän kivaa, tönkköä ja hidsta. Aloitin sitten uuden pelin kevyemmällä varustuksella olevalla hahmolla ja pelaaminen muuttui kertaheitolla kivemmaksi.
No kysyit missä olisi vähiten grindausta... Siihen en kyllä osaa sanoa. Elden Ringissä varmaan enemmän tai vähemmän sitä joutui tekemään, jos ei taidot riittäneet bossien kaatoon, mutta en muista sen ikinä mitenkään häirinneen juurikin mielenkiintoisen maailman takia. Hogwarts Legacy taas tuntuu sen verran helpolta ettei siinä varmasti mitään grindausta joudu tekemään (olen suht alussa vielä sen kanssa).
Edit: sen verran vielä lisään, että jos kaipaat peliltä niin sanotusti kädestä ohjausta Ubisoftin tapaan (ruutu ja kartta täynnä ikoneita mihin mennä ja mitä tehdä) niin sitten Elden Ring ei toimi. Tuo oli ehkä isoin syy miksi sen pelaaminen oli niin mukavaa, ei ollut yhtään sellaista pakottamisen ja kiireen tuntua hommassa. Vastapuolena toki sitten se, että usein sai turvautua wikiin tms. kun halusi tietää mihin kuuluisi mennä