Joku saattaa nauraa partaansa kun kerron etten meinaa löytää hyvää "Selviytymis-/ja kauhupeliä".
Näitähän löytyy erityylisiä Dayz, Dying light, Dead Island, This war of mine, Last of us yms yms.
Hyviä osa onkin omalla tavallaan, mutta itse toivoisin peliä joka yhdisteli noista parhaat puolet ja pelistä löytyisi nämä:
Peli sijoittuisi maailmaan jossa ihmiskunta olisi lähestulkoon hävinnyt syystä tai toisesta. Alkaa tiukka taistelu selviytymisestä kun ruokaa ja juomaa on rajoitetusti.
Pelissä ei todellakaan tarvitsi olla zombeja tai muuta vastaavia, riittäisi pelkkä pelko muista selviytyjistä.
Pelissä ei mielellään olisi mikään lineaarinen tarina vaan enemmänkin avoimen maailman selviytymistä kaikilla keinoilla.
Pelissä voisit tehdä oman majapaikan, jota sitten suojelet henkesi edestä muilta selviytyjiltä rakentamalla suojia, ansoja, yms.
Oman maun mukaan voisit sitten ottaa muita selviytyjiä(AI) sitten omaan porukkaasi ja he hoitaisivat osansa niin puolustuksessa kuin hyökkäyksissä muiden tukikohtiin.
Peli toimisi parhaiten varmaan ihan yksinpelinä jossa muut selviytyjät ovat sitten tietokoneen ohjaamia hahmoja.
Uskon myös että peli toimisi ehkä parhaiten strategiapelinä, mutta ei niin väliä vaikka olisi fps tai tps.
En itse ainakaan tuommoiseen peliin ole törmännyt, mutta toki mahdollista että olen onnistunut jonkun pelin pitämään niin pimennossa ettei vaan ole tullut vastaan. Koska aika simppelihän tuo olisi ja noita tuon tyylilajin pelejähän nyt löytyy vaikka ja kuinka.
Mielellään otan vinkkejä vastaan jos tämmöinen peli jo löytyy.