Yleinen Resident Evil threadi

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 450
Voihan vanhat ressat saat toimimaan uudemilla PC:llä kun lataa Sourcenext version pelistä(googlella löytää bio harzard sourcenext) ja hakee täältä pätsit:

Samalla toimii myös Xboxin ohjain.

Ja jos haluaa vielä hifistellä niin suomitekstin kera!
Tämä suomentaa peli liittymät ja kirjat, paperit jne

1716484921027.png


1716484963742.png

Nykypäivänä tuohonkin saa AI:lla luodut HD tekstuuripaketit niin ei ihan armotonta suttua ole, nostalgia huuruissa ei niin haitanut.
 
Liittynyt
18.01.2023
Viestejä
407
Toistan tähän, että en yhtään alkuperäistä ole pelannut sanotaan paria tuntia enempää, mutta yksikään ei tehnyt silloin sellaista vaikutusta, että jes tätä lisää itselle.
Hyvin ymmärrettävää varsinkin jos ei ole silloin noita pelaillut kun ne tuli vaan on jälkeen päin ns. takki auki kokeillut. Noissa pitää olla tiettyä seikkailupeli taustaa, esim Monkey islandit ym. Eikä saa tankkikontrollit häiritä. Mielestäni ne vaatii enemmän pelaajalta mutta ne myös antaa enemmän.
Tuon trilogian juoni ja tarina on myös aika täydellinen paketti ja sarjan olisi hyvin voinut lopettaa kolmoseen. Jos haluaa yhtään päästä siihen Resident evil "juttuun" sisälle nuo kannattaa ehdottomasti kyllä kokea alusta loppuun. Ehkä helpoiten onnistuu emulaattorilla, Duckstation tulille ja ROMmit varmaan löytyy jostain kun katselee hieman. Noista saa myös emulaattorilla kuvaa skaalaamalla ihan OK näköisiä, PC versioon on olemassa modeja joilla saa paranneltua kuvaa.
Ja tietysti vauvoille löytyy koodit ja emulaattorissa on kätevä save state systeemi :D
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 487
Suurin osa peleistä joihin viittaat on live service/moninpelejä joita PÄIVITETÄÄN koko ajan. Tämä on aivan eri asia kun joku yksinpeli, halusit sitä huomioida tai et.
Tartuin lähinnä tähän määritelmääsi "vintage", joka on huvittavin mitä hetkeen aikaan olen kuullut. Toki retroa on aina vaikea määritellä, missä raja kulkee, mutta ei mielestäni vuodessa joiden pelejä pelataan edelleen maailman suosituimpina - oli päivityksiä tai ei.

Loppu viestistäni ei varsinaisesti liittynyt alkuun. Kun itse vertailet kahta Resident evilin huippupelaajien määrää, on hyvä huomioida että toinen oli jo Steamiin tullessaan 13 vuotta vanha peli, ja steamin käyttäjämäärät ovat yleisesti nousseet 10v aikana aivan toisenlaisiin lukuihin. Vuoden 2015 Steamin peak concurent users oli 8,4 miljoonaa, vuonna 2023 se oli 33 miljoonaa. Konsoleilla Remaken melko pienen vaivan remasteria myytiin 4 miljoonaa kappaletta, mikä on vissiin "ihan hyvä" tulos 13 vuotta vanhalle uusiojuljaisulle.

Itse en vain yleisesti innostu ajatuksesta, että samaa peliä toistetaan remakena uudestaan ja uudestaan, joka kerta se modernisoiden.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
1 092
Tartuin lähinnä tähän määritelmääsi "vintage", joka on huvittavin mitä hetkeen aikaan olen kuullut. Toki retroa on aina vaikea määritellä, missä raja kulkee, mutta ei mielestäni vuodessa joiden pelejä pelataan edelleen maailman suosituimpina - oli päivityksiä tai ei.

Loppu viestistäni ei varsinaisesti liittynyt alkuun. Kun itse vertailet kahta Resident evilin huippupelaajien määrää, on hyvä huomioida että toinen oli jo Steamiin tullessaan 13 vuotta vanha peli, ja steamin käyttäjämäärät ovat yleisesti nousseet 10v aikana aivan toisenlaisiin lukuihin. Konsoleilla Remaken melko pienen vaivan remasteria myytiin 4 miljoonaa kappaletta, mikä on vissiin "ihan hyvä" tulis 13 vuotta vanhalle uusiojuljaisulle.

Itse en vain yleisesti innostu ajatuksesta, että samaa peliä toistetaan remakena uudestaan ja uudestaan, joka kerta se modernisoiden.
Viestin pointti ei ollut se vintage sana. Mutta hyvä että olet samaa mieltä siitä että RE1 moderni remake luultavasti myy hyvin koska yleisö steamissa on suurempi ja voidaan myös myydä uusille konsoleille, täten myyntimäärät on myös suuria jos peli on hyvä. Se että hardcore fanit ei koe remakeja tarpeellisiksi ei tarkoita sitä etteikö niitä kannattaisi tehdä. Eikä kukaan estä niiden vanhojen pelien pelaamista vaikka uusia julkaistaan...

Oon pelannut RE2 remaken läpi ja RE3 remake on kesken, ihan hyviä pelejä. En aio palata tuohon 2015 versioon, mutta RE2/3 remake tyyliin tehdyt RE pelit tulee varmaan joskus koluttua läpi.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
478
Tuoreet RE2/3/4 remaket ovat kilisyttäneet kassakonetta siihen tahtiin, että Capcomin pukumiehille ei kelvanne, että uusittiin tämä RE1 jo 2015, eikä tarvi tehdä toista uusintaversiota. Tyhmiähän he olisivat, jos eivät takoisi kun rauta on kuumaa. Tarina ja pelimaailmakin on tiedossa, niin kehitystyö on sutjakampaa, kuin kokonaan uuden väkertäminen..
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 487
usittiin tämä RE1 jo 2015
Korjaan sen verran, Resident Eviliä ei edelleenkään ole uusittu 2015, vaan 2002. HD-remaster on käytännössä vain porttaus tuoreemmille laitteilla. Jos vertaa Gamecuben versiota Dolphinin läpi HD Remasteriin, ei juuri mikään ole muuttunut, paitsi että kontrastia ja terävyyttä on hieman muutettu. Toki tämä riippuu aluettain, mutta osa taustoista on ihan yhtä low-res kuin alkuperäiset. Tuo remasteroinnin laatu on jotenkin hyvin vaihteleva. Muistaakseni oli jotain haasteita, ettei alkuperäisiä videotiedostoja ollut enää saatavilla remasterointiin, eli kaikki piti tehdä low-res videoiden pohjalta. Toisaalta myös Resident Evil 4n "hd remaster" (siis ei viime vuonna julkaistu remake) oli jo julkaisussa todella suttuinen ja pienellä effortilla tehty remaster, jonka korjauksen hoitivat fanit HD projektin muodossa.

Talousmielessä ja myyntimielessä pelin uusiminen on varmasti kannattavaa, kunhan sen tekee hyvin, jota en ottaisi itsestäänselvyytenä vaikka Capcomilla onkin varsin erinomainen track record (Re 3 remaken kompasteluja lukuunottamatta). Eri asia sitten se, kuinka monta kertaa pelaajat jaksavat sitä, että uuden sijaan julkaistaan remake, remaken remake ja remaken remaken remake. Resident Evilin kohdalla myynnit vielä varmasti menisi, kun peli todennäköisesti muuttuisi merkittävästi pelilllisesti ja käytetyn kuvakulman suhteen. Mutta arvelen että siinä kohtaa mennään metsään, jos tästä tehdään johtopäätös, että seuraavaksi kannattaa tehdä Resident Evil 2 Remake Remake.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
1 092
Korjaan sen verran, Resident Eviliä ei edelleenkään ole uusittu 2015, vaan 2002. HD-remaster on käytännössä vain porttaus tuoreemmille laitteilla. Jos vertaa Gamecuben versiota Dolphinin läpi HD Remasteriin, ei juuri mikään ole muuttunut, paitsi että kontrastia ja terävyyttä on hieman muutettu.

Talousmielessä ja myyntimielessä pelin uusiminen on varmasti kannattavaa, kunhan sen tekee hyvin, jota en ottaisi itsestäänselvyytenä vaikka Capcomilla onkin varsin erinomainen track record (Re 3 remaken kompasteluja lukuunottamatta). Eri asia sitten se, kuinka monta kertaa pelaajat jaksavat sitä, että uuden sijaan julkaistaan remake, remaken remake ja remaken remaken remake. Resident Evilin kohdalla myynnit vielä varmasti menisi, kun peli todennäköisesti muuttuisi merkittävästi pelilllisesti ja käytetyn kuvakulman suhteen. Mutta arvelen että siinä kohtaa mennään metsään, jos tästä tehdään johtopäätös, että seuraavaksi kannattaa tehdä Resident Evil 2 Remake Remake.
Kuten aiemmin yritin viestiä, monesti unohtuu tässä että koko ajan kasvaa ns. uusia pelaajasukupolvia jotka pelaa näitä ekaa kertaa. Eli siellä on aina jonkin verran yleisöä jota ei kiinnosta vanhat tankkikontrollit, fiksatut kamerakulmat ja vanhahtavat grafiikat. Toisaalta kolmannen persoonan survival horror tutulla reseptillä maistuu.

Kun huomioi että tuo 2015 peli on tosiaan 2002 meikattuna, voidaan puhua vintagesta :lol:
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 487
Mielenkiintoinen havainto näistä vanhojen pelien pelaamisesta:

Screenshot from 2024-05-24 13-08-54.png


RE4 koki piikin maaliskuussa 2023, jolloin pelaajamäärät tuplaantuivat aikaisempaan piikkiin verrattuna, ja pieniä piikkejä 2022. 2022 peliin julkaistiin teaserit tulevasta remakesta sekä fanien HD project-päivitys, joka korjasi ulkoasua, mutta ei muuttanut pelattavuutta mitenkään. Maaliskuussa 2023 taas julkaistiin Remake, eli fanit ovat palanneet pelaamaan alkuperäistä kun remake julkaistiin. Onko se sitten ollut vanhojen muistojen verestämistä ennen uutta versiota, vertailua pelien välillä pelaamalla niitä yhtä aikaa, vai onko vanhaan palattu kun uusi on läpi - tätä voi vain arvailla. Jännä huomio kuitenkin, että remaken julkaisu aiheuttaa noinkin suuren piikin vanhalle pelille.

All-time peak on kuitenkin aika pieni verratuna siihen, että vuosien varrella RE4 on puskettu lähes joka alustalle ja myynyt arviolta 13,5 miljoonaa kopiota, siinä missä remakella on 110 000 concurrent players peak ja myyntimäärä on 7 miljoonaa (tieto taitaa vuodelta 2023).

Concurrent players on tosin muutenkin vähän turha metriikka näiden ~10h yksinpelien kohdalla, jotka pelataan julkaisuviikolla sen yhden kerran, ja vain murto-osa pelaa peliä toiste tai myöhemmin. Luonnollisesti julkaisuviikko on se piikki, jonka jälkeen pelaajia on varsin mitätön määrä - RE 4 remakellakin on enää parisen tuhatta päivittäistä pelaajaa.
 
Viimeksi muokattu:

AsiJu

Premium-jäsen
Liittynyt
09.04.2024
Viestejä
93
Noissa pitää olla tiettyä seikkailupeli taustaa, esim Monkey islandit ym.
LucasArtsin klassikot kuului omiin suosikkeihin aikanaan, ei silti oikein maistunut originaalit RE:t enkä nyt oikein ymmärrä muutenkaan miten nämä kaksi liittyy toisiinsa, täysin eri genret.
En myöskään sanoisi kokeilleeni niitä "takki auki", peliaikaa ei kertynyt paljon, koska en itse omistanut pelejä, mutta toisaalta myös, koska ei ruvennut nappaamaan, usein vain katsoin vierestä loppuajasta kun kaverit pelasivat.

Voisin toki kokeilla uudelleen nyt, mutta remakeja jo pelattua mahtaisi tuntua entistä tönkömmältä ilman sen kummempaa nostalgia-arvoa itselle.
Tavallaan kiinnostaisi nähdä erot uuden ja vanhan välillä kyllä, toisaalta.
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 313
Itse olen nähnyt resident evilit aina vahvasti alone in the dark -pelisarjaa lainaavana. Vaikea aikalaisena noita pelejä tahkoneena on olla näkemättä yhtäläisyyksiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
RE4 remake tuli pelattua läpi (kerran) tovi sitten ja oli kyllä mainio kokemus, tykkäsin myös RE2 remakesta.
Nyt olen koittanut pelata RE Villagea, mutta jotenkin se ei uppoa samalla tavalla. RE 7 en tykännyt, se oli ihan hyvä ensimmäisen persoonan kauhupeli, kai, mutta ei tuntunut RE:ltä oikein itselle.
Onko samaa mieltä olevia? Tai eri mieltäkin :D
Ite jostain syystä jaan RE7 kahteen eri segmenttiin. Eka on se enemmän kauhupainotteinen Guest House-intro ja ite päätalo. Toinen osa sit alkaa heti kun pääset sieltä päätalosta ulos, jollon meno on jo sit enemmän klassista RE-tyylistä ja aika helposti tunnistettavissa sarjan peliks. Alkuosa ei välttämättä niinkään ja toistuvilla pelikerroilla ne heikkoudet tulee joka kerta vaan pahemmin esiin.
Ehkä eniten ottaa päähän miten paljon turhaa filleriä uudemmissa on, josta syystä (hot take) mutta tuo REmake3 on näistä uudemmista helposti paras ja tuo REmake2 vahva kakkonen. Ai miksi? No siksi koska ovat tiukkoja paketteja joita on ilo pelata uudelleen ja uudelleen, etenkin tuo 3 - Ymmärrettävästi sai paljon paskaa niskaansa julkaisussa kun oli karsittu asioita ja oli kuitenkin täysihintainen peli, Capcom törsäsi paljon resursseja REsistance online ammuskeluun verottaen RE3:lta.

Tuo fillerisisältö ei ole ainoa ongelma, näihin on myös alettu tunkea entistä enemmän niitä ns. rata-autoilu/kummitustalo -kohtauksia. Esimerkkeinä sellaiset kohdat kuten RE7 Lucaksen synttäri pippalot ja RE8 Beneviento talo. Todella pitkästyttävää tunnelman tappajaa, jotka toimii ainoastaan sen yhden ainoan kerran kun teet sen pitkän suoritusjonon joka on aina tismalleen sama. Nämä ovat pelissä jotka on tarkoitettu pelattavaksi useamman kuin yhden kerran ärsyttävää ja aika puhtaasti kokemuksen pilaajaa.

Ei noi toki paskoja ole, klassinen että ne on ihan hyviä pelejä mutta ei hyviä Residen Evil pelejä sopii tähän. Paitsi 7, joka tasapainoili tuhnun-ok välillä. Siinä oli hieman liikaa Outlast -tyylistä sekoilua omaan makuun. Village olikin aika positiivinen ylläri tuon jälkeen, siinä oli tuotu enemmän seikkailua mukaan ja vihollisissa käytetty hyvin mielikuvitusta ja nätit Goottilaiset rakennukset ja lopun techno-gore oli mieleen.

Toivot onkin korkealla RE9 kanssa. Villagenkin lopussa mukavat yllärit miten nuo tarinat sidotaan yhteen samaan kokonaisuuteen. Ja tietenkin hauska seurata mihin kaikki johtaa.

Mukava nähdä tämän sarjan faneja ja eri näkemyksiä, Capcom kuitenkin semi-OK hoitanut hommat ja hyvähän se on että pelisarja pidetään freshinä. Harmi vaan kun monelta uudelta sarjaan imatuneelta jää nuo alkuperäiset kokematta kun niistä ei ole tullut suoraa porttausta uusille laitteille Jää monilta mestariteokset pelaamatta kun PS1 emulaattorin virittäminen saattaa tuottaa hankaluuksia.
Ja joo, aikalailla samat mietteet mitä ekoissa kappaleissa ja tossahan ne heikkoudet oikeastaan onkin. Noi ns. setpiecet (Lucasin synttärit, House Beneviento, koko RE7 intro) toimii sen kerran, ihan maksimissaan kaks. Sit toistuvilla pelikerroilla ne on vaan hidasteita. Mulle tulee välillä ajatus et vois RE7 tai RE8 pelata uusiks, mut sit muistan noi kaikki fillerikohdat jotka on puuduttavia ja tosi pitkän tuntusia, niin yleensä se sit jää ajatuksen tasolle pelkästään. Ne on kyllä molemmat mun mielestä hyviä pelejä, oikeastaan keskivertoa parempiakin ja miellän ne myös hyviks RE-sarjan peleiks, mut tälleen molemmat n. 5 kertaa läpipelanneena ei kauheasti inspiroi noi raiteilla kulkevat setit.

7 ja 8 on kuitenkin loppujenlopuks tosi erilaisia pelejä sit kuitenkin. RE7 on enemmän klassista RE 1-3 meininkiä inventoryjumpan kanssa, kun taas 8 heittää key itemit suoraan erilliseen valikkoon jossa ei tilarajotuksia ole ja muutenkin se pelaajan käytettävissä oleva inventory on sen verran iso et sulla on joku neljä tykkiä kokoajan kannossa ja random sälät siihen päälle. Kasi on oikeestaan jokaselta kantilta katottuna lähempänä orkkis RE4 kun oikeastaan mitään muuta. En sano et välttämättä huono homma, mut makuasioita kuitenkin loppujenlopuks. Mä jokatapauksessa ehkä enemmän tykkään seiskasta, huolimatta siitä et siinä sitä filleriä on niin perkeleesti et en sitä ihan lähivuosina halua uusiksikaan pyöräyttää.

RE9 on omatkin odotukset korkeella. Ollaanhan tässä tovi taas päästy odottelemaan ja huhut on ollu vähintäänkin mielenkiintosia et mitä tuleman pitää. Eiköhän sitä jo tänä vuonna esitellä jossain määrin ja sit tietää suurinpiirtein et mihin suuntaan ollaan jatkamassa. Mulla on kyllä noi RE4 ja RE8 lisäritkin pelaamatta vaikka ne on ostettu, et pitää ne tässä naputella myös läpi kunhan kerkeää.

Mitä noihin OG RE1-3 tulee, niin onhan ne jo tunnelmaltaan ja mekaniikoiltansa aivan eri maata mitä nää nykyset remaket on. Ääninäyttely ja yleisesti cutscenet tuo mieleen jonkun B-luokan kauhuleffan, silleen hyvällä tavalla kuitenkin. Tohon lisäks tankkikontrollit ja muut mukavuudet niin en mä sinällänsä ihmettele et jos joku on tyytyväinen pelattuaan remaket, eikä kiinnosta orkkiksia tsekata.
 
Liittynyt
18.01.2023
Viestejä
407
Ite jostain syystä jaan RE7 kahteen eri segmenttiin. Eka on se enemmän kauhupainotteinen Guest House-intro ja ite päätalo. Toinen osa sit alkaa heti kun pääset sieltä päätalosta ulos, jollon meno on jo sit enemmän klassista RE-tyylistä ja aika helposti tunnistettavissa sarjan peliks. Alkuosa ei välttämättä niinkään ja toistuvilla pelikerroilla ne heikkoudet tulee joka kerta vaan pahemmin esiin.

Ja joo, aikalailla samat mietteet mitä ekoissa kappaleissa ja tossahan ne heikkoudet oikeastaan onkin. Noi ns. setpiecet (Lucasin synttärit, House Beneviento, koko RE7 intro) toimii sen kerran, ihan maksimissaan kaks. Sit toistuvilla pelikerroilla ne on vaan hidasteita. Mulle tulee välillä ajatus et vois RE7 tai RE8 pelata uusiks, mut sit muistan noi kaikki fillerikohdat jotka on puuduttavia ja tosi pitkän tuntusia, niin yleensä se sit jää ajatuksen tasolle pelkästään. Ne on kyllä molemmat mun mielestä hyviä pelejä, oikeastaan keskivertoa parempiakin ja miellän ne myös hyviks RE-sarjan peleiks, mut tälleen molemmat n. 5 kertaa läpipelanneena ei kauheasti inspiroi noi raiteilla kulkevat setit.

7 ja 8 on kuitenkin loppujenlopuks tosi erilaisia pelejä sit kuitenkin. RE7 on enemmän klassista RE 1-3 meininkiä inventoryjumpan kanssa, kun taas 8 heittää key itemit suoraan erilliseen valikkoon jossa ei tilarajotuksia ole ja muutenkin se pelaajan käytettävissä oleva inventory on sen verran iso et sulla on joku neljä tykkiä kokoajan kannossa ja random sälät siihen päälle. Kasi on oikeestaan jokaselta kantilta katottuna lähempänä orkkis RE4 kun oikeastaan mitään muuta. En sano et välttämättä huono homma, mut makuasioita kuitenkin loppujenlopuks. Mä jokatapauksessa ehkä enemmän tykkään seiskasta, huolimatta siitä et siinä sitä filleriä on niin perkeleesti et en sitä ihan lähivuosina halua uusiksikaan pyöräyttää.

RE9 on omatkin odotukset korkeella. Ollaanhan tässä tovi taas päästy odottelemaan ja huhut on ollu vähintäänkin mielenkiintosia et mitä tuleman pitää. Eiköhän sitä jo tänä vuonna esitellä jossain määrin ja sit tietää suurinpiirtein et mihin suuntaan ollaan jatkamassa. Mulla on kyllä noi RE4 ja RE8 lisäritkin pelaamatta vaikka ne on ostettu, et pitää ne tässä naputella myös läpi kunhan kerkeää.

Mitä noihin OG RE1-3 tulee, niin onhan ne jo tunnelmaltaan ja mekaniikoiltansa aivan eri maata mitä nää nykyset remaket on. Ääninäyttely ja yleisesti cutscenet tuo mieleen jonkun B-luokan kauhuleffan, silleen hyvällä tavalla kuitenkin. Tohon lisäks tankkikontrollit ja muut mukavuudet niin en mä sinällänsä ihmettele et jos joku on tyytyväinen pelattuaan remaket, eikä kiinnosta orkkiksia tsekata.
Paljon hyvää tekstiä sekä mietteitä. Itseänikin kummastutti hieman tuo miten paljon tykkäsin kasista. Sehän on käytännössä kurkipotkuja vaille tismalleen sama kun nelonen, josta en taas sittemmin pitänyt. Kai ne on jotkut tietyt nyanssitason eroavaisuudet mitkä sitten tekevät kokonaisuudesta erilaisen.

Mulle tulee välillä ajatus et vois RE7 tai RE8 pelata uusiks, mut sit muistan noi kaikki fillerikohdat jotka on puuduttavia ja tosi pitkän tuntusia
Tämä myös, näistä peleistä korostuu myös ne muut bullshitti kohdat sekä puutteet pelisuunnittelussa erittäin hyvin, kun pelaa vaikeammalla tasolla etenkin tuo mainittu Villagen Village of shadows vaikeustaso... Myös speedrun scenessä erittäin halveksuttua tavaraa.
Itselläni kävi vielä tuossa RE2 sellainen bugi että hardcorella kun havittelin S+ rankkia pelailin viemärikohtaa ja olin menossa liekinheitin/shakki puzzle huoneeseen G1 monsterit jäi bugittamaan kynnykseen josta noustaan edellämainittuun huoneeseen. Tämä tapahtui kaksi kertaa putkeen, tämä ei hyvä koska nuo tappaa ekasta hardcorella.
Ehkä osa syynä miksi itse rankkaan tuon RE3 parhaimmaksi näistä uusista on se miten bugi vapaa oma kokemukseni oli sen kanssa sekä siihen päälle vielä miten hauska sitä oli pelata ja vaikein taso tuntui haastavalta,mutta kertaakaan ei tuntunut että peli yrittää kusettaa tai vastaavaa. Itselleni tuo 3 kyllä todisti miten vähemmän voi joskus olla enemmän.
 

AsiJu

Premium-jäsen
Liittynyt
09.04.2024
Viestejä
93
Liittyypä hyvinkin, noissa on paljon lainattuja elementtejä seikkailupeleistä eikä se zombi teema poista näitä. Selvästikkin olet uudelleen pelailun tarpeessa. ;)
On samoja elementtejä, mutta en silti sanois, että yhdestä tykkääminen tarkoittaa myös toisesta tykkäämistä tai että old school seikkailupelit on edellytys RE:lle.
Mut joo eipä olis pahitteeksi kokeilla uudestaan, kenties.

Ite jostain syystä jaan RE7 kahteen eri segmenttiin. Eka on se enemmän kauhupainotteinen Guest House-intro ja ite päätalo. Toinen osa sit alkaa heti kun pääset sieltä päätalosta ulos, jollon meno on jo sit enemmän klassista RE-tyylistä ja aika helposti tunnistettavissa sarjan peliks. Alkuosa ei välttämättä niinkään ja toistuvilla pelikerroilla ne heikkoudet tulee joka kerta vaan pahemmin esiin.
Joo alku on aika plääh ja siitä syystä en kovin pitkälle koskaan pelannutkaan, täytyy varmaan seiskaakin koittaa uudelleen joskus
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Paljon hyvää tekstiä sekä mietteitä. Itseänikin kummastutti hieman tuo miten paljon tykkäsin kasista. Sehän on käytännössä kurkipotkuja vaille tismalleen sama kun nelonen, josta en taas sittemmin pitänyt. Kai ne on jotkut tietyt nyanssitason eroavaisuudet mitkä sitten tekevät kokonaisuudesta erilaisen.


Tämä myös, näistä peleistä korostuu myös ne muut bullshitti kohdat sekä puutteet pelisuunnittelussa erittäin hyvin, kun pelaa vaikeammalla tasolla etenkin tuo mainittu Villagen Village of shadows vaikeustaso... Myös speedrun scenessä erittäin halveksuttua tavaraa.
Itselläni kävi vielä tuossa RE2 sellainen bugi että hardcorella kun havittelin S+ rankkia pelailin viemärikohtaa ja olin menossa liekinheitin/shakki puzzle huoneeseen G1 monsterit jäi bugittamaan kynnykseen josta noustaan edellämainittuun huoneeseen. Tämä tapahtui kaksi kertaa putkeen, tämä ei hyvä koska nuo tappaa ekasta hardcorella.
Ehkä osa syynä miksi itse rankkaan tuon RE3 parhaimmaksi näistä uusista on se miten bugi vapaa oma kokemukseni oli sen kanssa sekä siihen päälle vielä miten hauska sitä oli pelata ja vaikein taso tuntui haastavalta,mutta kertaakaan ei tuntunut että peli yrittää kusettaa tai vastaavaa. Itselleni tuo 3 kyllä todisti miten vähemmän voi joskus olla enemmän.
Kasissakin on mun mielestä aika rajusti laatuvaihtelua. Se Dimitrescun linna on varmaan pelin parasta tarjontaa, sit se Benevienton talo on pakkopullaa, Moreaun setti taas on vähän sellanen setpiece jossa aika paljon on vaan ihmettelyä ja venailua, varsinkin siinä vaiheessa ku se alkaa sieltä vedestä pomppimaan. Heisenbergin linna sit taas on ihan ok, vaikkakin omaan makuun ehkä hippasen liian venytetty. Mut ei varsinaisesti tee pelille palveluksia et paras osuus on suoraan alussa ja sit on vähän vaihtelevaa. Village of Shadowsin pelasin tasan kerran ja toisten ei tartteekkaan, se on vähän jokaselta kantilta bullshittiä se vaikeustaso eikä tunnu kovinkaan reilulta. Samasta syystä se RE7 vaikein (Madhouse) on itelle paljon mieluisempi kun se on ihan oikeista syistä vaikea eikä oikeestaan mitenkään bullshittiä samalla tavalla mitä VoS on.

Kakkosesta ite jätin S+ rankin hakematta. Se 3 saven rajotus on sen verran ikävä et en keksiny päässä et miten sen sais fiksusti käytettyä ilman et tartteis riskillä vetää muutamaa kohtaa. Birkin 1 jälkeen todnäk haluais tallentaa, mut sit viemäreihin on taas matkaa ja ne vedessä lilluvat möykyt on sit taas sellasia et niihin kuolee vähän turhan helposti ja sit se olis takas birkinin jälkeen. Jos taas tallentais ennen viemäreitä niin sit pitäis selvitä varmaan Birkin 3 asti ilman tallentamista ja se tarkottais et siinä olis sit taas aika paljon uusittavaa jos jotain käy. Päätin säästää mielenterveyttä, mut ehkä joku päivä vielä.

En myöskään itekään ihan täysin tota RE3 kritiikkiä tajunnu. Alkuperänen oli kans tosi lyhyt, ja eihän se hyvä oo et jotain leikkaillaan menemään jo valmiiks lyhyestä pelistä, mut ei tollanen 5h kasuaalipelikerta survival horror-pelille oo oikeasti mitenkään outoa. Ei mulla sen pidempään menny esimerkiks Silent Hill 2 pelatessa ekaa kertaa, tai edes siinä ihan alkuperäsessä RE3. Ja toi RE3 edelleenkin ottaa paskaa niskaan siitä, eikä ne äänekkäimmät huutelijat sitä usein ees oo pelannukkaan. Siinähän on kaikista eniten vaikeustasoja ja Nightmare muuttaa vihollisten ja esineiden sijainteja yms, et kyllä siinäkin uudelleenpeluuarvonsa löytyy. Mut täytyy silti myöntää et olisin ennemmin ottanu sen pelkkänä yksinpelinä ja käyttäny sen moninpelin budjetin sekä ajallisesti että rahallisesti siihen yksinpeliin. Toivottavasti nyt kahden flopanneen (Resistance ja RE:Verse) yrityksen jälkeen Capcom myös myöntyy siihen et ehkä kannattais keskittyä siihen mitä osaa ja mikä myy.
 

AsiJu

Premium-jäsen
Liittynyt
09.04.2024
Viestejä
93
Paljon hyvää tekstiä sekä mietteitä. Itseänikin kummastutti hieman tuo miten paljon tykkäsin kasista. Sehän on käytännössä kurkipotkuja vaille tismalleen sama kun nelonen, josta en taas sittemmin pitänyt. Kai ne on jotkut tietyt nyanssitason eroavaisuudet mitkä sitten tekevät kokonaisuudesta erilaisen.
Juu ite pistin saman merkille, kasi ja nelonen on hyvin samantapaisia ja se on itselle hyvä asia nimenomaan.
Kuitenkin taas jokin kasissa ei samalla lailla houkuttele painamaan eteenpäin kuin nelosessa, mutta täytyy pelata loppuun joku päivä ja kattoa sitten uudelleen mikä fiilis jää.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 103
Ei nyt malta lopettaa tämän sarjan pelaamista. Vuoden sisään pelannut järjestyksessä 2, 4, 7 ja 8 ja nyt piti ostaa 3.

Näistä RE4 oli niukasti paras. Maailmassa oli paljon vaihtelua, yllätyksiä ja hyytävää tunnelmaa. Myös grafiikat ja pelattavuus oli kohdallaan. Village oli lähes yhtä hyvä ja nautin kovasti.

Myös tämä 3 koukutti heti. Tuttuja paikkoja kakkosesta, mutta nyt pääsee heti tutkimaan kaupunkia laajemmin. Siinä mielessä ikä painaa hieman, että liikkuminen on välillä kömpelöä. Esimerkiksi kävelevien mutanttikalojen kohdalla olin jo loikannut näiden ohi, mutta sitten tuli viiveellä syömisanimaatio. Erilliseen sprinttinappulaan piti totutella.

Huhut avoimen maailman RE9:stä ja RE1:n remakesta miellyttävät kovasti. Itsestä tuli näköjään tämänkin pelisarjan fani :D
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 789
Ei nyt malta lopettaa tämän sarjan pelaamista. Vuoden sisään pelannut järjestyksessä 2, 4, 7 ja 8 ja nyt piti ostaa 3.

Näistä RE4 oli niukasti paras. Maailmassa oli paljon vaihtelua, yllätyksiä ja hyytävää tunnelmaa. Myös grafiikat ja pelattavuus oli kohdallaan. Village oli lähes yhtä hyvä ja nautin kovasti.

Myös tämä 3 koukutti heti. Tuttuja paikkoja kakkosesta, mutta nyt pääsee heti tutkimaan kaupunkia laajemmin. Siinä mielessä ikä painaa hieman, että liikkuminen on välillä kömpelöä. Esimerkiksi kävelevien mutanttikalojen kohdalla olin jo loikannut näiden ohi, mutta sitten tuli viiveellä syömisanimaatio. Erilliseen sprinttinappulaan piti totutella.

Huhut avoimen maailman RE9:stä ja RE1:n remakesta miellyttävät kovasti. Itsestä tuli näköjään tämänkin pelisarjan fani :D
Mulla ollut vähän vastaava paitsi pelannut 1, 2, 4, 7 ja 8 kesken, jatkan ehkä vielä joskus.
Kakkonen ja nelonen aivan täyttä rautaa. Ykkönen ihan kiva.
Seiska ei iskenyt ihan samalla tavalla, ihan ok kuitenkin. Village jäi aika alkuun. Vaikutti kyllä jotenkin kiinnostavammalta kuin 7, mutta sitten tuli jotain muita pelejä ja tämä jäi taka-alalle.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
478
Seiskan aikoinaan pelasin läpi julkaisun tienoilla. Nyt kun käynnistin uudestaan, niin oliko tässä PC:llä todella näin tuhruiset grafiikat vai mättääkö joku asetuksissa? Tekstuurithan nyt on lowres, mutta ikään kuin pehmeä kuva muutenkin.
 
Liittynyt
26.12.2020
Viestejä
489
Nyt olisi hyvä hakata tuo 4 remake +S tierillä. Aloitin sen pelin julkaisun aikana ja olisko joku 90% siitä savesta suoritettu ja peliaikaa rapiat 4h. Eikös se pitänyt vetää läpi alle 5h?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Nyt olisi hyvä hakata tuo 4 remake +S tierillä. Aloitin sen pelin julkaisun aikana ja olisko joku 90% siitä savesta suoritettu ja peliaikaa rapiat 4h. Eikös se pitänyt vetää läpi alle 5h?
Professionalilla NG (ei NG+), 15 tallennusta tai alle ja olikohan alle 5h 30min.

Kai ton muillakin vaikeustasoilla saa ton S+ mut tais pelkästään professionalilla saada jotain hyödyllistä.
 
Liittynyt
14.05.2021
Viestejä
476
hardcore s+ saa kanahatun mistä saa muistaakseni 50%(?) damage reductionin mikä helpottaa professionalilla, easy/normal saa damageboostit melee/knife (en muista kumpi oli kumpi).

tietysti jos taidot riittää ni menee se prof s+ ilman kotkotusta. sivuhuomiona muistaakseni et saa s+ kamoja alemmilta vaikeustasoilta vaan jos haluat ne kaikki niin joudut pelaamaan joka tason erikseen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
244 758
Viestejä
4 278 488
Jäsenet
71 530
Uusin jäsen
NYK013

Hinta.fi

Ylös Bottom