Yleinen Resident Evil threadi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Tässä kun peräkkäin veti Requiem, RE3 Remake, RE5 niin heittämällä RE5 on paras. Ei mitään jossiteltavaa, ei pienintäkään. Kontrollit oli alkuunsa kankeet mut äkkiä niihin tottui. Toki sillain aika putkijuoksu (eipähän tarvi sahata eestaas) jne. mutta haastetta oli todella eksponentiaalisesti enemmän kuin Requiem tai RE3 Remake. Jumantsuika ku bossit vaan kesti ja kesti ja kesti, ja just kun luulet sen kuolevan niin eikös siinä mokaa jotain huti tai väärä nappula ja saa mäiskiä vielä puoli päivää. Requiemin bossit ihan onnettomia kyllä ja kaikki tosiaan ykkösellä kuoliaaks ilman mitään yritystä. Bossi ei oo bossi, jos siinä ei kuole vähintään muutaman kerran. Seuraavaks alotan RE6.
Requiem oli itselle pienoinen pettymys mitä tulee siihen kun etsitään nimenomaan hyvää Resident evil peliä ja mikä tekee sen kokemuksen. Siinä oli omaan makuun aivan liikaa niitä ekalla kerralla toimivia mutta sen jälkeen vain turhauttavia "ai taas tämä kohta" -kohtauksia, pelin rytmitys poukkoili turhankin usein, tuntui vähän väkisin väännetyltä. Joitain hyviä ideoita siellä oli paikkapaikoin mutta kokonaisuus ei ollut niin koherentti kuin saattoi toivoa. Pelasin PC:llä, menin muutaman kerran läpi, tein kaikki challenget joiden suorittamiseen meni muuten yllättävän vähän aikaa (noin reilu 20h) ja tämä on sellainen tapaus jonka pariin en usko koskaan palaavani. Olen palannut useastikkin aikaisempien sarjan pelien pariin vaikka niistäkin olen 100% pelannut ja saavuttanut kaiken jo useampaan kertaan. RE8 jälkeen odotin paljon enemmän 9:ltä kerra RE8ssa oli kaikki uutta ja hienoa ja hieman pohjustettiin uusia ideoita. Nyt 9 olikin vähän sellainen eilisen eineksen uudelleen lämmittely joka oli kuorrutettu puolukkahillolla. Eihän tuossa ollut rank systeemiäkään ollenkaan, vaikuttaakin enemmän sellaiselta twitch streemaajille rakennetulta flavor of the month peliltä, jossa vahvalla nostalgia koukutuksella yritetään viestiä vanhoille faneille että "kattokaa on täällä teillekkin jotain". Tuollainen myönnettäköön hieman kyyninen vaikutelma pelistä jäi itselle.

Eikös täällä joku sanonut ostavansa requiemin sitten kun sille on kunnon vr modi? Nyt taitaa olla aika raottaa lompakkoa.
RE9VR on nyt siinä pisteessä, että parryt tehdään itse ja siinä on myös sama ajoitus mitä telkkarin kautta pelatessa, aseille on kolme holsteria ja ne voi myös ladata manuaalisesti, parantaminen tehdään tökkäämällä ihan itse sillä injectorilla jne.

Oli kyl hiton kova taas pitkästä aikaa (viimeksi siis PS4:lla pelannut kun tuo tuli). Helpoimmalla kun ei pelannut, niin aika pirullisia muutamia kohtia oli juu

Tässä kun peräkkäin veti Requiem, RE3 Remake, RE5 niin heittämällä RE5 on paras. Ei mitään jossiteltavaa, ei pienintäkään
Seuraavaks alotan RE6.
Kyllä tää antaa hyvyydessä mittakaavaa pelata näitä peräkkäin - kylläpä RE6 maistuu timantilta (ja kliseiseltä ja "tissiseltä" :D) ja perkutti että on välillä jopa vaikee (bossit ja pikkubossit mukaan lukien). Nyt kun aattelee, niin eipä kovin kaksinen ole tuo Requiem näiden mestariteosten joukossa tapahtumallisesti. Kunhan kutvosen kahlaa PS5:llakin vimpan päälle huolella niin vois viimeistellä RE4 Remakella.

Jos mahdollista niin suosittelen kaverin kanssa pelaamista tuota RE6 ja viikonloppuisin olut huurteisen äärellä niin pelin vihtyvyys nousee x2.

Itse olin siinä mielessä onnekas että pääsin steam kaverin kanssa pelamaan tuon läpi.

Toki huhuina kannattaa ottaa ja ihmettelinkin että Capcom tänä vuonna julkistaisi mitään uutta RE peliä koska käsittääkseni RE Requiem saa kuitenkin lisäsisältöä kaiketi mutta anyway:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://x.com/RinoTheBouncer/status/2059617492557844968

"
RUMOR: Resident Evil: Code Veronica Remake is claimed to be ready for announcement at Summer Game Fest, according to reports from YouTube channel “Residence of Evil”, who stated that their own sources confirmed prior reports about the remake and this announcement🚀

Additionally, Andy, from ScreenFire Germany reported similar info on the rumored remake:

✅Capcom Dev 1 is working on it
✅Same team as RE2/RE4 remakes
✅Preserves core narrative
✅Expands parts of the game
✅Modernize structure
✅Heavily leans into gothic horror
✅Body horror elements
✅Gameplay style like RE2/RE4 remakes
✅Capcom doesn’t want to cut content
✅Capcom doesn’t want it to feel like a cut-down version of the game

Insider Andy from YouTube channel ScreenFire Germany added that they’re “99% sure” Resident Evil Code: Veronica Remake is set to be revealed at Summer Game Fest 2026.

Andy was among the first to leak Resident Evil Requiem long before its announcement, along with reporting on it originally being planned as an open-world online co-op multiplayer game, which Capcom later confirmed.

Few weeks-months back, Dusk Golem reported several things about RE:CV remake:

✅Rockfort Island is semi-open world map
✅Claire rides a motorcycle from early on
✅She can/must repair it
✅Claire fights Alexia Ashford/final boss
✅This will very much be “Claire’s game”
✅Chris has a more significant role
✅Wesker’s role is more prominent
✅Chris vs. Wesker playable boss fight
✅OG enemies will all be present
✅Zombies twisted as part of experiments
✅Far more serious horror than the OG
✅Gulp Worm inspired by RE3 worm
✅Nazi-connections of the Ashfords added
✅Claire merchandise likely revealed with it
✅Meant to be RE 30th anniversary surprise
✅Likely to be announced soon
✅Expected to launch 2027"

Jos taas miettii että RE2/RE4 tiimi olisi CVR takana niin RE4R julkaistiin 2023 elikkä hyvin mahdollista että Code Veronica olisi niin pitkällä.

Summer Game Fest(5.6.26) odottelemaan sitten että pitikö huhut paikkansa.

Toki huhuina kannattaa ottaa ja ihmettelinkin että Capcom tänä vuonna julkistaisi mitään uutta RE peliä koska käsittääkseni RE Requiem saa kuitenkin lisäsisältöä kaiketi mutta anyway:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.

Linkki: https://x.com/RinoTheBouncer/status/2059617492557844968

"
RUMOR: Resident Evil: Code Veronica Remake is claimed to be ready for announcement at Summer Game Fest, according to reports from YouTube channel “Residence of Evil”, who stated that their own sources confirmed prior reports about the remake and this announcement🚀

Additionally, Andy, from ScreenFire Germany reported similar info on the rumored remake:

✅Capcom Dev 1 is working on it
✅Same team as RE2/RE4 remakes
✅Preserves core narrative
✅Expands parts of the game
✅Modernize structure
✅Heavily leans into gothic horror
✅Body horror elements
✅Gameplay style like RE2/RE4 remakes
✅Capcom doesn’t want to cut content
✅Capcom doesn’t want it to feel like a cut-down version of the game

Insider Andy from YouTube channel ScreenFire Germany added that they’re “99% sure” Resident Evil Code: Veronica Remake is set to be revealed at Summer Game Fest 2026.

Andy was among the first to leak Resident Evil Requiem long before its announcement, along with reporting on it originally being planned as an open-world online co-op multiplayer game, which Capcom later confirmed.

Few weeks-months back, Dusk Golem reported several things about RE:CV remake:

✅Rockfort Island is semi-open world map
✅Claire rides a motorcycle from early on
✅She can/must repair it
✅Claire fights Alexia Ashford/final boss
✅This will very much be “Claire’s game”
✅Chris has a more significant role
✅Wesker’s role is more prominent
✅Chris vs. Wesker playable boss fight
✅OG enemies will all be present
✅Zombies twisted as part of experiments
✅Far more serious horror than the OG
✅Gulp Worm inspired by RE3 worm
✅Nazi-connections of the Ashfords added
✅Claire merchandise likely revealed with it
✅Meant to be RE 30th anniversary surprise
✅Likely to be announced soon
✅Expected to launch 2027"

Jos taas miettii että RE2/RE4 tiimi olisi CVR takana niin RE4R julkaistiin 2023 elikkä hyvin mahdollista että Code Veronica olisi niin pitkällä.

Summer Game Fest(5.6.26) odottelemaan sitten että pitikö huhut paikkansa.

Kuullostaa hyvältä, toivottavasti on hyvä eikä ole leikattua sisältöä kovin paljoa. Toki puheita on aina helppo pitää mutta niiden lunastaminen toinen juttu.
why-was-this-line-even-needed-its-not-even-in-the-original-v0-t6mut2lq82af1.jpeg

onhan tuo mahdollista ja requiem taidettiin juurikin 2025 summer game festeillä ilmoittaa joten jos alkuvuodesta 2027 ollut veronican suunniteltu julkaisu niin 2026 sgf olisi siinä mielessä luonnollinen.

pianhan tuo selviää ja itse odotan veronican remakea joten kyllä maistuisi :tup:

edit: pieni tarkennus.

onhan tuo mahdollista ja requiem taidettiin juurikin 2025 summer game festeillä ilmoittaa joten jos alkuvuodesta 2027 ollut veronican suunniteltu julkaisu niin 2026 sgf olisi siinä mielessä luonnollinen.

pianhan tuo selviää ja itse odotan veronican remakea joten kyllä maistuisi :tup:

edit: pieni tarkennus.
Minulle vielä ihmetyksen aihe on tämä että niin vähän aikaa antaisivat RE Requiemin olla parrasvaloissa jos siihen huhutut DLC:t pitää paikkansa.

Toisaalta Ressa8 (Kesällä 2020 bitw)ilmoitettu ilmestyvän jo pari kuukautta RE3R jälkeen että ei toi toisaalta täysin mahdottomuskaan olisi.

Tajusin että 2024 ja 2025 ei tullut uutta Ressa peliä, RE4R tuli 2023. ja sitä ennen RE8 2021.

Edit:
Ite en osanut kiinnittää tähän huomiota:

Linkki: https://x.com/Resident_bio/status/2061018843838099808

Jos joku ei näe twiittiä niin:
"It's amazing how Grace visibly grows stronger once she frees Emily. If you set Emily down to go fight enemies, Grace's typical scared walk she has outside of the save room will be gone. She forgets her own fears and gains confidence when protecting Emily."
Pieniä yksityiskohtia.

Viimeksi muokattu:
Se sitten piti paikkansa:

Linkki: https://youtu.be/BV0avmol_iA

Resident Evil (Code) Veronica Remake on totta.

Edit: Samat Devit kuin RE2R->RE4R:llä
Joten päätelmät piti paikkansa joten laatua pitäisi olla tulossa jos aikasempia töitä katsoo.

Viimeksi muokattu:
Uskon että myös tämä on tehty yhtä hyvin aikaisemmat remaketkin, jotka ainakin itelle tuntui samalta kuin pelasi aikoinaan alkuperäisiä.

En ole alkuperäistä Code Veronicaa koskaan pelannut ja luulin jo, että huhut RE Veronica Remakesta olisivat vain tyhjää spekulaatiota, mutta kiva trailerihan sieltä jo tuli ja julkaisuvuosikin. Capcom on ollut viime vuosina kovassa iskussa ja luotto tulevan pelin laatuun on korkealla. Olen tyytyväinen siihen, että Claire Redfieldin näyttelijä näyttäisi olevan sama kuin RE2 Remakessa, joka oli huikea peli.

En ole alkuperäistä Code Veronicaa koskaan pelannut ja luulin jo, että huhut RE Veronica Remakesta olisivat vain tyhjää spekulaatiota, mutta kiva trailerihan sieltä jo tuli ja julkaisuvuosikin.
Alkuperäistä en ole minäkään pelanut mutta Code Veronica X joka on laajennettu versio siitä pidän edelleen pelaamistani RE- peleistä parhaimpana. Veikkaan ettei tuon tasoista ole tulossa mutta eiköhän vähintäänkin pelaamisen arvoinen tekele tule kuitenkin.

Alkuperäistä en ole minäkään pelanut mutta Code Veronica X joka on laajennettu versio siitä pidän edelleen pelaamistani RE- peleistä parhaimpana. Veikkaan ettei tuon tasoista ole tulossa mutta eiköhän vähintäänkin pelaamisen arvoinen tekele tule kuitenkin.
Todellakin toivon ettei tuon tasoista tule sillä mulle se on ylivoimaisesti huonoin resident evil. Pelaan jopa sen ps1:n survivorin mieluummin läpi 5 kertaa putkeen kuin kosken enää ikinä code veronicaan.
Peli on täynnä edestakaisin ravaamista kun kaikki tarvittavat kamat on aina toisella puolella saarta.
Steve on aivan paska hahmo ja sen ääninäyttely on paskaa.
Alfred saattaisi olla jopa hyvä hahmo, mutta sen ääninäyttely on vieläkin huonompaa mitä Steven kohdalla.
Mainitsinko jo kuinka Steve on täysi idiootti joka aiheuttaa kaasuvuodon, koska se tuijottaa Clairen persettä kun pitäisi keskittyä siihen mitä on tekemässä.
Faaaaaatheeeeeeeer!!!!!!!!!!

Mulla ei oikeasti ole edes remaken suhteen luottoa sillä kakkosen ja kolmosen remaken kohdalla lähdemateriaali oli oikeasti erittäin hyvää, mutta code veronican kohdalla se lähdemateriaali on kasa paskaa joten siellä saa pojat ja tytöt tehdä ihmeitä, että siitä saadaan hyvä.

Todellakin toivon ettei tuon tasoista tule sillä mulle se on ylivoimaisesti huonoin resident evil. Pelaan jopa sen ps1:n survivorin mieluummin läpi 5 kertaa putkeen kuin kosken enää ikinä code veronicaan.
Peli on täynnä edestakaisin ravaamista kun kaikki tarvittavat kamat on aina toisella puolella saarta.
Steve on aivan paska hahmo ja sen ääninäyttely on paskaa.
Alfred saattaisi olla jopa hyvä hahmo, mutta sen ääninäyttely on vieläkin huonompaa mitä Steven kohdalla.
Mainitsinko jo kuinka Steve on täysi idiootti joka aiheuttaa kaasuvuodon, koska se tuijottaa Clairen persettä kun pitäisi keskittyä siihen mitä on tekemässä.
Faaaaaatheeeeeeeer!!!!!!!!!!

Mulla ei oikeasti ole edes remaken suhteen luottoa sillä kakkosen ja kolmosen remaken kohdalla lähdemateriaali oli oikeasti erittäin hyvää, mutta code veronican kohdalla se lähdemateriaali on kasa paskaa joten siellä saa pojat ja tytöt tehdä ihmeitä, että siitä saadaan hyvä.
Heh meillä menee maku niin ristiin mutta se on vain hyvä että makuja on monia. Code Veronica X:ssä oli haastetta selkeesti eniten ja sai miettiä strategiaa monesti. Tunnelmasta pidin myös paljon. Top 3 tässä sarjassa mielestäni 1. Code Veronica X (Xbox One) / 2. Resident evil Zero (Xbox One) / 3. Resident Evil 4 (Xbox 360). Alkuperäinen kakkonen oli mielestäni parempi kuin Remake.

Viimeksi muokattu:
Heh meillä menee maku niin ristiin mutta se on vain hyvä että makuja on monia. Code Veronica X:ssä oli haastetta selkeesti eniten ja sai miettiä strategiaa monesti. Tunnelmasta pidin myös paljon. Top 3 tässä sarjassa mielestäni 1. Code Veronica X (Xbox One) / 2. Resident evil Zero (Xbox One) / 3. Resident Evil 4 (Xbox 360). Alkuperäinen kakkonen oli mielestäni parempi kuin Remake.
Mua tympäsee tyyliin vieläkin, kun ekan kerran pelatessa jätin vaahtosammuttimen metallipaljastimen turvalootaan... Ja enkös perkule joskus PS4:lla uudelleenpeluussa tehnyt vielä saman ja jäi ***** magnumi saamatta tjsp.

Heh meillä menee maku niin ristiin mutta se on vain hyvä että makuja on monia. Code Veronica X:ssä oli haastetta selkeesti eniten ja sai miettiä strategiaa monesti.

Juu mulla cvx aiheutti burnoutin koko ns. klassista resident evilia kohtaan moneksi vuodeksi kun sen pelaaminen oli sitä, että ensin tallennuksen jälkeen koitat ottaa selvää mihin pitää mennä ja mitä tehdä ja sitten lataat tallennuksen ja yrität tehdä sen mahdollisimman vähillä resursseilla ja koko peli oli tuota alusta loppuun.
Alunperin pelasin tuon varmaan joskus 2002 ps2:lla ja uudestaan emulaattorilla kaks vuotta sitten ja vaikka mulla oli loputtomat ammukset magnumissa heti alusta asti niin silti sen pelaaminen oli kamalaa pakkopullaa.

Zerosta sentään ollaan samaa mieltä näköjään sillä vaikkei se mun top3 ressoissa olekaan niin on se silti mun mielestä parempi mitä ykkösen remake ja oikeasti hyvä peli jonka vapaa tavaroiden maahan jättäminen vähentää edestakaisin ravaamista huomattavasti.
Tosin ykkösen remake tuli myös pelattua uudestaan just viikko sitten ja se oli viimeinkin ihan hyvä kun latasin modin joka poistaa crimson headit.
Nyt se oli sellanen millainen sen olis pitänyt aina olla :D

Orkkis kakkosesta en voi sanoa mitään sillä se oli aikoinaan eka ressa jonka pelasin joten tietenkin se oli helvetin loistava enkä ole sen jälkeen sitä ns. rehellisesti pelannut ettei mene kultaiset muistot pilalle.
Dualshock versiossa kun on se easy vaikeustaso jossa arkusta löytyy loputtomilla ammuksilla oleva raketinheitin ja konepistooli niin mä pelaan sen aina noin.

Juu mulla cvx aiheutti burnoutin koko ns. klassista resident evilia kohtaan

Eikai tos mitään ku vaan ei pelkää kuoloa ja rohkeesti tuurilla vaan niin kyl se siit ja lopun viimein jopa helppo (kuten melkein kaikki ressat) kuhan kaavoihin oppii.

Tosin ykkösen remake tuli myös pelattua uudestaan just viikko sitten ja se oli viimeinkin ihan hyvä kun latasin modin joka poistaa crimson headit.
Nyt se oli sellanen millainen sen olis pitänyt aina olla :D
Resident Evil Remake for Wussies :D Ku GameCubelle ostin sen julkasusta niin ekan crimson headin jälkeen peli jäi aika pirun pitkälle tauolle (ensin kelattuani, että wtf kun olinhan mä orggis RE1:n psx:llä kolunnut läpi kerta toisensa perään ku ei sitä alkuunsa muita pelejä ollu ku se ja F1 '97 ja sit RE2 minkä jälkeen hommasinkin mod-piirin) mut kyl sekin siitä sitten...

Mulle crimson headit ei lisänneet mitään positiivista vaan ainoastaan hidasti pelaamista, koska jos käytävällä oli vaikka kolme zombia niin tietenkin paras taktiikka oli odottaa ja tappaa ne yhteen kasaan jotta kaikki voi sitten polttaa ns. yhden ruumiin hinnalla.
Oikeasti koko ruumiiden poltto oli ihan samaa ajan hukkaa mitä ne oven avaus animaatiot joista onneksi pääsi nyt myös modin avulla eroon.

Tänään tai oikeastaan eilen tuli taas aloitettua requiemissa uusi kierros ja tällä kertaa latasin SANITY modin joka helpottaa insanity tasoa seuraavalla tavalla:

(Vanilla on left and modded on right)
Enemy Movement Speed: 20% Faster (1.2X) -> 10% Faster (1.1X)
Enemy Damage Received: 40% Baseline (0.4X) -> 80% Baseline (0.8X)
Player Damage Received: 360% Baseline (3.6X) -> 150% Baseline (1.5X)
Enemy Stagger Received: 10% Baseline (0.1X) -> 80% Baseline (0.8X)

Tuosta on myös kaks eri variaatiota ladattavissa ja mä latasin sen jossa stagger on 0.5x tuon 0.8x sijaan.
Kaikki muut insanityn rajoitukset on voimassa, mutta mä kiersin tallennus rajoituksen lataamalla modin jolla saa loputtomat kamat ja aktivoin siitä ink ribbonit sillä mä en todellakaan halua tuhlata tunteja elämästäni rajoitettujen tallennusten kanssa vaan pelasin kuten aina eli kun saan hieman edettyä niin juoksen tallentamaan ja silti sai tahkota joitakin kohtia monen monta kertaa sillä vaikka tuon sanity modin kanssa Grace kuolee vasta toisesta osumasta niin eihän pelissä parannus kamat riitä jos joka pureman jälkeen parantaa joten parempi vaan ladata tallennus ja yrittää uudestaan.

Koska insanity tasolla ei voi käyttää aim assistia eikä pc versio tue gyro tähtäystä niin ratkaisin ongelman laittamalla steam inputin asetuksista hiiren toimimaan gyron avulla ja gyro aktivoituu kun pitää vasenta liipaisinta pohjassa.
Sain säädettyä tuon sellaiseksi jolta muistaakseni gyro tähtäys tuntui pleikkarin re4 remakessa ja se parantaa pelaamista huimasti.

Gracen osuudessa meni 8 tuntia ja pelasin vielä niin, että keräsin ne craftaus reseptit ja hyppäsin sinne monttuun ja sitten Leonilla tapoin kaikki stealth hyökkäyksillä joten ei tarvinnut enää huolehtia blisterhead vihollisista ja sitten ratkoin rauhassa kaikki pulmat ja keräsin verta niin julmetusti.
Huomenna sitten jatkuu raccoon city osio ja se on se oikea koettelemus ja mä olen 100% varma, että siinä pomo tappelussa jossa on pakko onnistua parryssa monen monta kertaa mun on pakko sortua ja laittaa kuolemattomuus päälle.
Netissä sanotaan kuinka mortal edge kirveellä on niin antelias parry ajoitus, että riittää kunhan sitä nappia painaa jossain välissä.
Joo ei ole sillä mä sain tuossa matsissa turpaani jo standard tasolla ja parannus kamojen ansiosta pääsin läpi ja mä oikeasti yritin ajoittaa ne parryt oikein joten tällä vaikeustasolla ei varmasti ole toivoakaan.
Ellei sitä sitten voi ampua singolla :D Äskeisen session lopussa sain sen verran lisää cp pisteitä jotta voisin sen avata.
Muuten mennään perus aseilla. Tosin Gracella oli käytössä se konepistooli joka oikeasti pelasti koko läpäisy yrityksen sillä insanitylla pistoolia ei saanutkaan sieltä mistä muilla tasoilla.

Toki uusi läpäisy vaatii myös uudet asumodit :D
Oikeasti mun mielestä tuo five nights at freddys springtrap on paljon "pelottavampi" ilmestys mitä se vakio stalkeri. Sen silmätkin loistaa pimeässä.

20260615095622_1.jpg

20260615174623_1.jpg

20260615174809_1.jpg

Viimeksi muokattu:
On se kivaa olla joskus väärässä sillä se Gracen alku puolisko olikin se koettelemus ja Leonin osuus meni mukavan helposti ja jopa tuo pelkäämäni pomo meni helpommin kuin koskaan.
Lopari olisi kyllä pilannut fiilikset ellen olisi ostanut sinkoa ja hoitanut ekan vaiheen sillä.
Kyllä tämä on edelleen ykkösenä mun vuoden peli listalla.

Mielestäni re9 on yksi helpoimpia sarjan pelejä vetää 100%. Gracen tallennuksia saa tehtyä reilusti ja Leonilla on automaatti save systeemi jopa infernolla aina kun käytät tarvike boxia. Pelin jos vetää eka casualilla nuohoten kaikki nurkat keräten kaiken jonka jälkeen vedät toisen runin speedrunina sulla on tarpeeksi pisteitä ostaa loputtomat paukut jonka jälkeen se on yhtä lastenleikkiä. Oikeastaan tuossa ei ole kuin kellari, labra ja hunk/loppari taistelut on semmoisia joita varten täytyy hieman opetella pelaamaan jos ei ole loputtomia paukkuja ja vaikeustaso on jokin muu kuin casual tai standardi. Nuokin tosin muuttuu helpoksi kun tietää mitä tehdä ja mihin mennä.

Kannattaa aina casuaalilla kokeilla eri taktiikoita joka kohdassa koska siinä on ne checkpointit miltein jatkuvasti, sieltä löytyy yllättäviä kohtia joissa vain rynnimällä eteenpäin peli helpottuu massiivisesti, toki joskus se vaikein taso saattaa lisätä vihuja/muuttaa tavaroiden paikkoja jotka saattaa vaikuttaa testailuihin. Kellari ja labra tosin muuttuu melko helpoksi kun tietää sen reitin ja osaa varautua tulevaan, kellarissa esim pitää kantaa tyhjää pulloa niin helpottuu tietyssä kohtaa sen tytön väistäminen, labrassa sitten taas jos tietää reitin ja taktiikan pystyy ninjailemaan melko huoletta. Gracen konepistooli+pistooli hoitelee lippaallisella lickerit joten ei nekään niin kauheita ole, lisäksi ne on vielä nerffattu tähän vertaen RE2 lickereihin jossa ne oli vähän vauhdikkaampia.

Hyvähän peli tuo Re9 oli. Ainoa joka oli hieman mielestäni turha, oli se orpokotihomma, jotenkin kamalan pitkäveteinen

Olen pelin mennyt noin 10 kertaa läpi ja 100%... ja joo, se The Final puzzlekin tuli sit tehtyä. Hyvä pelihän se on

Ei tee kyl liiemmin mieli palata RE9 kun sen jälkeen nyt pelannut RE3 Remake, RE5 (=jopa pirun haastava) ja nyt RE6 Leonin skenaario (sisältää haastavia ja kuumottavia kohtia) vedetty ja Chris loppusuorillaan (sisältää haastavia kohtia). Hieman tylsää kyllä sinällään pointsien kerääminen ja vaan "taitojen" parantelu tossa kutvosessa. Alan olla sitä mieltä, että RE9 on jotenki tossun helppo bosseiltansa.

Kannattaa aina casuaalilla kokeilla eri taktiikoita joka kohdassa koska siinä on ne checkpointit miltein jatkuvasti, sieltä löytyy yllättäviä kohtia joissa vain rynnimällä eteenpäin peli helpottuu massiivisesti, toki joskus se vaikein taso saattaa lisätä vihuja/muuttaa tavaroiden paikkoja jotka saattaa vaikuttaa testailuihin. Kellari ja labra tosin muuttuu melko helpoksi kun tietää sen reitin ja osaa varautua tulevaan, kellarissa esim pitää kantaa tyhjää pulloa niin helpottuu tietyssä kohtaa sen tytön väistäminen, labrassa sitten taas jos tietää reitin ja taktiikan pystyy ninjailemaan melko huoletta. Gracen konepistooli+pistooli hoitelee lippaallisella lickerit joten ei nekään niin kauheita ole, lisäksi ne on vielä nerffattu tähän vertaen RE2 lickereihin jossa ne oli vähän vauhdikkaampia.
Juu mullakin oli labrassa enemmän kuin tarpeeksi happopulloja kun siinä alussa just hoitelin kaikki vihut leonilla pois ja sain ihan rauhassa kerätä verta niin paljon kuin halusin ja ihan tarkoituksella vielä säästin kaikki tyhjät pullot lickereitä varten.
Ja eihän ne lickerit mitään kovin nopeita ole, mutta jopa tuon mun sanity modin kanssa ne vetää yhdellä osumalla kestävyyden punaiselle joten ilmeisesti sitten oikealla insanity tasolla ne tappaa laakista.
Helpostihan ne nyt meni kun oli varaa vaan heitellä niitä hapolla, mutta se johtu just siitä kun tiesi mitä on tulossa kun tämäkin oli mulla jo neljäs vai viides läpäisy.

Tämä taitaa myös olla eka ressa jossa halusin vaan nostaa haastetta, mutta se perus insanity olis jo liian vaikea ilman bonus aseita joten päätin ladata tuon modin joka on standardin ja insanityn välimaastossa.
Olen mä myös seiskan pelannut madhouse tasolla, mutta siinä oli ne kaikki bonus aseet käytössä. Toki silti meinasi loppua tallennukset kesken vaikka niitä tein säästeliäästi.
Revelations 2 on tullut myös pelattua vaikeimmalla, mutta siinä oli motivaationa loputtomat ammukset chicago typewriteriin jonka sai läpäisystä.
Tämän kohdalla halusi vaan kokeilla kovemmalla tasolla.

Jatkossa sitten tuleekin vaan pelattua casual tasolla bonus aseiden ja loputtomien ammusten kanssa eri asumodeja käyttäen.
Tuo on se mun suosima tapa pelata ressoja uudestaan ja nytkin ostin steamin tarjouksesta vitosen ja kutosen kun niihn sai asu modeja ja samalla otin 100% tallennukset jotta sain loputtomat ammukset.
Molemmissa on nuo hankittu ihan normaalisti switchilla, mutta en mä tuota prosessia uudestaan halua alottaa.

Kaverin kanssa aikoinaan pelattiin re6 läpi ja tykkäsin siitäkin, vaikka siitä puhutaan kaikkea. RE5, RE4r sekää RE0 lukuunottamatta mennyt pääsarjan pelit läpi

Kaverin kanssa aikoinaan pelattiin re6 läpi ja tykkäsin siitäkin, vaikka siitä puhutaan kaikkea. RE5, RE4r sekää RE0 lukuunottamatta mennyt pääsarjan pelit läpi
Korjaa nyt HETI tuo valtava aukko sivistyksessä ja RE0, RE4r ja RE5 ostoon. Noihan on ihan parhautta ja RE4 on yksinkertaisesti paras.

RE5 suosittelisin kyllä kaverin kanssa pelattavaksi coppina voisi olla parempi kokemus kuten RE6 kohdalla.

Ja coopista puheenollen:

Linkki: https://youtu.be/M5YeYh3Cb-c

Saapi nähdä miten hyvällä tasolla tämä on mutta todella mielenkiintoista jos onnistuvat RE4R kohdalla niin pitäs onnistiua myös Re2R ja RE3R kohdalla myöskin.

Itse en ole mikään erittäin kova RE-fani ollut ikinä mutta sitä ensimmäistä tuli pelattua PC:llä aikoinaan ja olihan se nyt loistava peli ei siinä mitään mutta ei synnyttänyt itselle sellaista "kipinää" pelisarjaan, kuin vaikka Doom-sarjaan tai LucasArtsin seikkailuihin.

RE5 suosittelisin kyllä kaverin kanssa pelattavaksi coppina voisi olla parempi kokemus kuten RE6 kohdalla.

Mulla on mennyt vitonen ihan sujuvasti tekoälyn kanssakin kunhan sille antaa pelkän kiväärin sillä sen kanssa se osuu hyvin eikä tuhlaa ammuksia kuten vaikka konepistoolin kanssa.

Tässä Requiemin tuoman Steam-alen turvin olen paikkaillut aukkoja sivistyksessä ja pelannut RE-sarjan pelejä. Aiemmat kosketukset olivat ihan alkuperäinen Resident Evil PS1:llä julkaisun aikaan, jolloin lähinnä katsoin vierestä kun kaverit pelasivat, ja PS3:lle hankittu RE5, jota jaksoin muutaman kymmentä minuuttia. Taisi ärsyttää, kun ei voinut liikkua ja tähdätä samaan aikaan. Ykköstä katsoessa panin jo aikoinaan lapsena merkille, että kylläpä on kovasti samaa kuin Alone In The Darkissa PC:llä. Ei tainnut ihan vieras pelisarja olla Capcomillekaan, veikkaan...

Nyt aloitin RE2 Remakesta, kun ykkösestä ei sellaista uudenkarheaa näkynyt olevan (ostin kyllä ykkösenkin Steamista). Ja olipas mainio peli, harmi kun ei tullut jo vuosia sitten aloitettua näitä! Ja on tuossakin edelleen sitä Alone In The Darkia inventaariosysteemissä ja meiningissä muutenkin niin paljon, että ihan huvittaa. Vaan eihän siinä. Sen jälkeen parjattu kolmosen remake; ihan viihdyttävä, vaikka olikin blockbuster action set piece -pläjäys hillitymmän kakkososan jälkeen. Suuremmitta kivuitta senkin silti pelasi. RE4 remake oli taas oikein hyvä, vaikka pieni taisteluväsymys meinasi iskeä matkalla ja jostain syystä RE2 iski paremmin. Ammukset tuntuivat olevan jatkuvasti lopussa näissä sarjan peleissä, mutta luultavasti omaa osaamattomuutta.

Skippasin kutosen ja vitosen, koska niistäkään ei modernisointia näkynyt + kuullut kommentteja, ettei noita yksin pelaa. Ostin nyt kuitenkin äsken tuon vitosen vielä, jos kokeilisi joskus. Seiska on nyt tulilla. Tässä taas varsin runsaalla kädellä lainailtu Evil Deadeja ja Texas Chainsaw Massacrea, mutta kelpaa vaikka tosiaan RE-sarjan peliksi ehkä hieman outolintu ilman zombeja. Menee kuitenkin epävirallisena Evil Dead -pelinä ihan meikäläisen makuun. 1st person kamera tuntui ajatuksena erikoiselta, mutta ihan toimivaksi osoittautui. Village on myös jo hankittuna ja vampyyrinaisia odottelen jo mielenkiinnolla, jahka saan seiskan pakettiin. Ellen nyt tuota vitosta varovasti kokeile ensin.

Requiem tulee varmasti myös pelattua, jahka hinta hieman laskee. (Nämä kaikki pelasin Linuxilla, ilman mitään teknisiä ongelmia. Which is nice. Edelleenkin jaksan hämmästellä, että Linuxilla ylipäätään voi pelata nykyään.)

Skippasin kutosen ja vitosen, koska niistäkään ei modernisointia näkynyt + kuullut kommentteja, ettei noita yksin pelaa.
Kutonen on yksin pelattuna parempi mitä vitonen sillä tekoäly kaveri on kuolematon ja sillä on loputtomat ammukset joten siitä ei tartte välittää kuin parissa scriptatussa kohtauksessa jossa sun pitää tehdä jotain ettei se kuole.
Kutosessa on muutenkin melkein sarjan paras pelattavuus kunhan kontrollit omaksuu, mutta samalla siinä on koko sarjan monimutkaisin ohjaus jos siitä haluaa ottaa kaiken hyödyn irti.

Ja coopista puheenollen:

Linkki: https://youtu.be/M5YeYh3Cb-c

Saapi nähdä miten hyvällä tasolla tämä on mutta todella mielenkiintoista jos onnistuvat RE4R kohdalla niin pitäs onnistiua myös Re2R ja RE3R kohdalla myöskin.

Kauankohan menee, että Capcom ampuu tuon alas. Alkuperäisestä nelosestahan on co-op modi mutta tämä on huomattavasti tuoreempaan peliin, jolla on vielä potentiaalista myyntiä.

Modit taisivat tosin olla ihan virallisiakin teitä sallittuja ja työkalut annettuja mutta näissä projekteissa on tullut vuosien varrella huomattua, että kaikenlaista voi sattua.

Viimeksi muokattu:
Juu mullakin oli labrassa enemmän kuin tarpeeksi happopulloja kun siinä alussa just hoitelin kaikki vihut leonilla pois ja sain ihan rauhassa kerätä verta niin paljon kuin halusin ja ihan tarkoituksella vielä säästin kaikki tyhjät pullot lickereitä varten.
Ja eihän ne lickerit mitään kovin nopeita ole, mutta jopa tuon mun sanity modin kanssa ne vetää yhdellä osumalla kestävyyden punaiselle joten ilmeisesti sitten oikealla insanity tasolla ne tappaa laakista.
Helpostihan ne nyt meni kun oli varaa vaan heitellä niitä hapolla, mutta se johtu just siitä kun tiesi mitä on tulossa kun tämäkin oli mulla jo neljäs vai viides läpäisy.
Tossa labrassa oli jotain erilaisuuksia kun pelas insanityllä vertaen casuaaliin että saattoi pienen yllätyksen seurauksesta joutua painamaan restarttia mutta oikeastaan tuo peli antaa niin paljon anteeksi jopa insanityllä jos vain tallentelee oikein ettei siinä oikeastaan ole niin suuremmin millään mitään väliä. Leonilla oli niin jytky arsenaali ettei mitään rajaa ja tosiaan ei ne labran lickerit pääse kimppuun gracellakaan jos on loputtomat paukut avattuna kun tosiaan se yks lippaallinen riittää tappamaan ja ne kuolee vielä nopeampaa jos on damage coin mukana. Lickerit ei aina ekasta tapa ku niillähän on niitä eri liikkeitä.
Tämä taitaa myös olla eka ressa jossa halusin vaan nostaa haastetta, mutta se perus insanity olis jo liian vaikea ilman bonus aseita joten päätin ladata tuon modin joka on standardin ja insanityn välimaastossa.
Olen mä myös seiskan pelannut madhouse tasolla, mutta siinä oli ne kaikki bonus aseet käytössä. Toki silti meinasi loppua tallennukset kesken vaikka niitä tein säästeliäästi.
Revelations 2 on tullut myös pelattua vaikeimmalla, mutta siinä oli motivaationa loputtomat ammukset chicago typewriteriin jonka sai läpäisystä.
Tämän kohdalla halusi vaan kokeilla kovemmalla tasolla.
Eikö tuo ole vähän velliperse touhua modeilla huijata vaikeustasoa? :DTuhlasitko pisteitä johonkin turhaan? Tuon pelinhän voi periaatteessa tehdä itselleen melko haastavaksi jos ostaa kaikki muut kaupan itemit paitsi loputtomia paukkuja. Siinä pitäisi olla tarpeeksi pisteitä kasassa että saa ostettua ne parhaimmat kaupan antimet, jos eka kasuaalilla kerää filet, nuket ja tekee sen veren vuodatus haasteen (let the pair hear the voice tjsp.) ja sitten perään vielä speedrun casuaalilla +siinä sivussa saadut pisteet. Leonilla muuten kannattaa heivata se pistooli hittoon heti ekassa laatikossa, sillä ei tee yhtään mitään ja ottaa käyttöön haulikko ja sitten myöhemmin kivääri kaveriksi.
Vaikka peli on läpäistävissä insanityllä ilman bonuksia niin selvästi insanity on kohdennettu ng+ ja bonusaseet loputtomilla kudeilla. RE4 remakessahan se oli eri juttu kun siitä sai sen parhaan rankin jos läpipeluu runi oli tuore tallennus. Requiemissa kun ei ole rank systeemiä niin tuolla ei ole merkitystä.

Jatkossa sitten tuleekin vaan pelattua casual tasolla bonus aseiden ja loputtomien ammusten kanssa eri asumodeja käyttäen.
Tuo on se mun suosima tapa pelata ressoja uudestaan ja nytkin ostin steamin tarjouksesta vitosen ja kutosen kun niihn sai asu modeja ja samalla otin 100% tallennukset jotta sain loputtomat ammukset.
Molemmissa on nuo hankittu ihan normaalisti switchilla, mutta en mä tuota prosessia uudestaan halua alottaa.
Itse tykkään nimenomaan siitä grindaus vaiheesta, kiva avata ne unlockit ja alottaa tyhjältä pöydältä. Vielä kivempi jos onnistuu min-maxaamaan asiat mahdollisimman vähällä. Joskus näitä huvittaa vaan pelailla kun ovat melko hauskoja pelejä ja harva peli yltää pelattavuudeltaan samalle tasolle. Oonkin ostanu nämä pää ressat jokaiselle laitteelle ja kummallekkin konsolille löytyy sitten melkein kaikki. RE4 HD ja REV1 kun ei löydy Xbox one versiota mistää (pitää olla fyysinen) niin sitä ei ole tullu hankittua.

Eikö tuo ole vähän velliperse touhua modeilla huijata vaikeustasoa? :DTuhlasitko pisteitä johonkin turhaan?

Siis mä pelasin ekan kerran tuon läpi casual tasolla praydogin vr modin kanssa ja sen läpäisystä kertyi alle 9000 cp pistettä.
Ja vielä parin seuraavankin läpäisyn jälkeen sain vain pari tonnia lisää (koska haluan pelata normaalisti enkä suorittaa eri haasteita) ja mä muutenkin ihan tarkoituksella halusin tällä kertaa pelata ilman niitä ylivoimaisia aseita vaikka mä olin ne kaikki avannut jo modin avulla.
Kuten sanottu niin mä halusin ihan perus aseiden kanssa hieman lisää haastetta. Ja vaikka mulla oli jo kaikki bonukset auki niin pidin kirjaa siitä kuinka paljon mä olin oikeasti saanut niitä pisteitä.
Ja kuten siitä mun viestistä näkyy niin insanitylla sä teet vihollisiin vain 40% vahinkoa ja ne on 20% nopeampia joten niitä saa ampua paljon enemmän jotta ne saa hengiltä.
Sanity modin kanssa sä teet 80% vahinkoa ja vihut liikkuu 10% nopeammin ja ne tekee "vain" 150% vahinkoa verrattuna insanityn 360%.

Kyse nyt kuitenkin oli siitä, että mä halusin räätälöidä vaikeustason mulle sopivaksi ihan vaan omaksi iloksi kun se kerran on mahdollista.
Muutenkin netissä on aika moni valittanut siitä kuinka tästä puuttuu se ns. hardcore vaikeustaso ja tuo modi tarjoaa just sen.
Jos pitäs vaikka seiskaan verrata niin nythän vaikeustaso pomppaa standardista madhouselle joka on monelle jo liian iso hyppy ja siihen väliin kaivataan jotain.

Mä olen myös fallout 4:ssa tehnyt täysin päinvastoin ja pelasin sen läpi madness modin kanssa jossa on paljon kovemmat damage arvot mitä pelin omassa survival moodissa ja lisäksi käytin ihan perus asua jossa taisi olla armor rating 15.
Jos edes mutantti koira pääsi puremaan perseeseen niin kuolin. Ja tuonkin tein vain ihan omaksi iloksi ja koska se oli mahdollista.
Siitähän yksinpeleissä on lopulta kyse. Pelaajalla on tarkoitus olla kivaa ja siksi mä aloitan kaikki pelit aina helpoimmalla ja jos tulee tunne, että haluaa lisää haastetta niin sitten sitä nostetaan ja jos tarjolla on modi joka paremmin sopii itselle niin sitten sitä käytetään.
Modien ansiosta mä saatan myös jossain vaiheessa ostaa silent hill f:n, koska niillä saa loputtoman staminan eikä aseet hajoa. Ilman noita mä en varmasti ostais sitä, koska joku stamina pohjainen taistelu kuuluu souls like peleihin eikä silent hilliin.

Viimeksi muokattu:
Kutonen on yksin pelattuna parempi mitä vitonen sillä tekoäly kaveri on kuolematon ja sillä on loputtomat ammukset joten siitä ei tartte välittää kuin parissa scriptatussa kohtauksessa jossa sun pitää tehdä jotain ettei se kuole.
Kutosessa on muutenkin melkein sarjan paras pelattavuus kunhan kontrollit omaksuu, mutta samalla siinä on koko sarjan monimutkaisin ohjaus jos siitä haluaa ottaa kaiken hyödyn irti.
Hmm, no pitäisiköhän tuo ~5€ maksaa vielä kutosestakin.. 🤔 Ja onhan se ykkönen myös korkattava ennemmin tai myöhemmin, vaikka ajatus Alone In The Dark -kontrolleista hieman ahdistaakin; 90-luvun alussa se meni, kun ei muusta tiennyt.

vaikka ajatus Alone In The Dark -kontrolleista hieman ahdistaakin
jos meinaat aitd kontrolleilla tankki ohjausta (ylös eteenpäin, vasen/oikea kääntyminen ja alas taaksepäin) niin 1 remakea pystyy ohjaamaan tateilla suhteessa kameraan, eli jos tatti vasemmalle niin hahmo liikkuu vasemmalle, vaatii totuttelua kun kameran vaihtuessa liikkumisen suunta voi vaihtua. esim jos juokset ylöspäin ja kamera vaihtuu niin vaikka tatti edelleen ylös niin uudessa kamerakulmassa hahmo voi juostakkin vasemmalle tai oikealle ja jos vähän siirrät tattia niin hahmo alkaakin yhtäkkiä juosta ylös. itsellä tuli monesti tilanteita jossa juoksin yhteen suuntaan ja kun kamera vaihtui niin vaistomaisesti korjasin tattia ja juoksinkin päinvaistaiseen suuntaan mikä aiheutti taas kameran vaihtumisen joten kirmasin edestakas kuin päätön kana, melkosta komediaa etenkin alussa mutta tuohonkin tottuu.

edit: löysin juubatuubasta esimerkin millaista meno välillä on, päättäköön itse kukin haluaako tuolla pelata vai onko tankit parempi :D

Linkki: https://www.youtube.com/shorts/_Mhos2xoWFI

jos meinaat aitd kontrolleilla tankki ohjausta (ylös eteenpäin, vasen/oikea kääntyminen ja alas taaksepäin) niin 1 remakea pystyy ohjaamaan tateilla suhteessa kameraan, eli jos tatti vasemmalle niin hahmo liikkuu vasemmalle, vaatii totuttelua kun kameran vaihtuessa liikkumisen suunta voi vaihtua.
Jep, tiesinkin, että tuossa voi valita myös suhteelliset kontrollit. Tarkoitin oikeastaan yhdistelmää kontrolleista sekä kiinteistä kuvakulmista, jotka vaativat totuttelua vuosikymmenten mittaisen tauon jälkeen. Mutta pelihän on kuitenkin ilmeisesti hyvä, joten eiköhän tuo tule kokeiltua jossain vaiheessa.

edit: löysin juubatuubasta esimerkin millaista meno välillä on, päättäköön itse kukin haluaako tuolla pelata vai onko tankit parempi :D
Pelaajassa vika.
Niillä moderneilla kontrolleilla hahmo kyllä jatkaa matkaansa ihan samaan suuntaan kamerakulman vaihtumisen jälkeenkin jos tattia vaan pitää samassa asennossa.
Noin se toimi jo ekassa devil may cry pelissäkin, mutta aluksi jokainen varmasti ihan refleksinä alkaa kääntää tattia eri suuntaan kun kuvakulma muuttuu ja sitten se pelaaminen on just tuon näköistä.

Pelaajassa vika.
Niillä moderneilla kontrolleilla hahmo kyllä jatkaa matkaansa ihan samaan suuntaan kamerakulman vaihtumisen jälkeenkin jos tattia vaan pitää samassa asennossa.
Noin se toimi jo ekassa devil may cry pelissäkin, mutta aluksi jokainen varmasti ihan refleksinä alkaa kääntää tattia eri suuntaan kun kuvakulma muuttuu ja sitten se pelaaminen on just tuon näköistä.
Tämän takia pelasin X360 ohjaimella tankkiohjauksella ristikon kera vaikka siinä se ristikko ei kovin hyvä ole mutta vanhat klassikko ressat oli sen verta takaraivossa ettei ongelmia tuottaneet tankki ohjaus RE1R:ssä ja siinä muutenkin oli se nopea 180 käännös niin pääsi äkkiä örkkejä karkuun=Hunter

Ja toinen missä vanhaa pelattavuutta yritettiin modernisoida oli uusimmat TR remasterit jossa ei oikein istunut moderni pelattavuus vanhoihin peleihin koska pelit oli alunperin suunnitteltukin tankkiohjaukselle.
Mutta joillekin ihmisille noi uudemmat ovat olleet parempia, hyvähän vaihtoehtoja aina olemassa.

Tämän takia pelasin X360 ohjaimella tankkiohjauksella ristikon kera vaikka siinä se ristikko ei kovin hyvä ole mutta vanhat klassikko ressat oli sen verta takaraivossa ettei ongelmia tuottaneet tankki ohjaus RE1R:ssä ja siinä muutenkin oli se nopea 180 käännös niin pääsi äkkiä örkkejä karkuun=Hunter
Itsekin pelaan ne orkkis ps1 ajan ressat ilman ongelmia tankki ohjauksella, mutta ykkösen ja zeron hd versiot pelaan sillä modernilla ohjauksella kun se vaan tuntuu niin paljon paremmalta.
Tosin zerossa tuntuu olevan ihan järkyttävä deadzone tatissa ja siinä oli liki mahdotonta vaan normaalisti kävellä ympäriinsä sillä aina kun tattia käänsi hieman viistoon niin hahmo pysähtyi ja sitten kun käänsit hieman lisää niin se otti juoksuaskeleen.
Eka luulin, että ongelma oli mun 8bitdo ohjaimessa jolla pelasin ekaa kertaa, mutta sitten käynnistin ykkösen remaken hd version ja siinä ei ollut mitään ongelmaa.
Koitin googlettaa, että onko zerossa samanlainen massiivinen neliön muotoinen deadzone mitä nelosen hd versiossa, mutta en löytänyt vastausta.
Nelonen meinaan oli ainakin switchillä melkein pelikelvoton sillä oikeassa tatissa on muistaakseni neliön mallinen 40% deadzone. Kiva yrittää tähdätä kun puolet tatin liikeradasta ei tee mitään.

Linkki: https://x.com/immalkwalahi/status/2070596382084268236

1782516007118.png

Toisaalta eihän Clairella olekkaan "armeija" tason koulutusta kuten veljellään, Jillillä RE1/RE3 tai Leon:lla RE2 jälkeen ja REV ottaa vain noin 3kk jälkeen RE2R tapahtumien.

Joten makes sense ainakin tuon puolesta mutta Chris todenäköisesti osaa jonkun kikka 3 REV:ssä, kommenteissa oli että voisi muistuttaa Carlosia RE3R:stä.

RE6 kun pelasin pitkästä aikaa, Leon-skenaario aivan loistava ja Chrisinkin pelasin perään, alkoi maistua vähän puulta paikoitellen kun oli aika ikävämäisiä vihullistyyppejä ja niitä rynni ihan saatanalliset määrät varsinki vikassa chapterissa... Kudit loppu tietysti ja jouduin vikan chapterin final bossinkin hoiteleen luonnollisesti puukolla (mikä on sairaan tehokas tässä kyllä).

Sit perään Jake niin voi ***** että **ituttaa koko homma sen skenaarion alusta asti. Mutta se **tun jääluola Chapter 2:ssa Ustanak perässä... Kuolin niissä neljässä ovessa jotain ****u 100 kertaa monta tuntia ja sit sormet tattien vispaamisesta ihan paskana ja sitä ei vaan pääse mun PS5:lla jostain ihme bugisyystä, aina se tulee ja tappaa Sherryn ennen vikaa ovea. Sitte päätin, että eiköhän se ollu siinä ku ei tossa mitään ropleemaa ennen oo ollut. Enkä jaksa edes Googlettaa. Ja Mullerin Jaska ei ees käytä puukkoa ja meleekontrollit vähän joskus ryysiksissä meh.

sormet tattien vispaamisesta ihan paskana ja sitä ei vaan pääse mun PS5:lla jostain ihme bugisyystä, aina se tulee ja tappaa Sherryn ennen vikaa ovea.
Sellanen vinkki, että se mittari täyttyy nopeammin kun käyttää kumpaakin tattia.

Sen luin, mutta kun lopetin niin koko jääluola palas alkuun niin joutus pelaan uudestaan pienen pätkän :D
Jep pyöritä kumpaakin tattia niin se QTE mittari menee nopeaa läpi. Ja toinen vinkki kun mainitsit isoista örkkilaumoista niin oletan että tarkoitit niitä kovanahkaisia liskoja, niitä kannattaa jysäyttää selkään.:tup:

Jep pyöritä kumpaakin tattia niin se QTE mittari menee nopeaa läpi. Ja toinen vinkki kun mainitsit isoista örkkilaumoista niin oletan että tarkoitit niitä kovanahkaisia liskoja, niitä kannattaa jysäyttää selkään.:tup:
Ne isot mörrimöykyt laivalla hyvä juoksuttaa yhteen nippuun ja ampuu grenulauncherilla nitrogen roundsin siihe kasaan, että kaikki jäätyy ja sit snipulla räjäyttää sirpaleiksi :D Toki hankalaa jos ampiaisparvidudeja pari ja perusvihut ampuu. Jos muistatte sen paikan missä perusjampat vetää vivuista ja liukuhihnoilta tulee pahempia vihuja. Parempi vetää itte ne vivut jo valmiiks :D

Ei ollu Chrisin skenaariokaan tosiaan mitään lastenleikkiä vaikka ennenki kuitenkin pelannu monesti, tosin en PS5:lla. Tosin esim. lopun ameeba kyllä suht naurettava se(kin). Silti oisin Ressa 9:iin toivonut vastaavaa haastetta edes osan tuosta. Sen muistan, että Jakella ja Adalla pelasin aikoinaankin vaan kerran noi läpi.

Ohan toi Leonin skenaario silti aivan eri tasoa.

Viimeksi muokattu:
Ne isot mörrimöykyt laivalla hyvä juoksuttaa yhteen nippuun ja ampuu grenulauncherilla nitrogen roundsin siihe kasaan, että kaikki jäätyy ja sit snipulla räjäyttää sirpaleiksi :D Toki hankalaa jos ampiaisparvidudeja pari ja perusvihut ampuu. Jos muistatte sen paikan missä perusjampat vetää vivuista ja liukuhihnoilta tulee pahempia vihuja. Parempi vetää itte ne vivut jo valmiiks :D

Ei ollu Chrisin skenaariokaan tosiaan mitään lastenleikkiä vaikka ennenki kuitenkin pelannu monesti, tosin en PS5:lla. Tosin esim. lopun ameeba kyllä suht naurettava se(kin). Silti oisin Ressa 9:iin toivonut vastaavaa haastetta edes osan tuosta. Sen muistan, että Jakella ja Adalla pelasin aikoinaankin vaan kerran noi läpi.

Ohan toi Leonin skenaario silti aivan eri tasoa.
Siinä Leonin osuudessa on varmaankin eniten sitä klassista fiilistä tunnelman osalta, oon samaa mieltä että se on nuosta paras. Se myös alkaa jokseenkin rauhallisemmin kun Jakella ja Chrisillä. Huomasitko muuten että siinä on staattinen kamera tietyissä kohdissa? Halpa mutta hauska """easter eggi""".

Muistelisin myös että se RE6 olisi jotenkin haastavempi verrattuna muihin, tosin en ole sitä koskaan opetellut pelaamaan niinsanotulla speedrun taktiikalla. Tuohan on sitäpaitsi ihan hemmetin pitkä kokonaisuutena verrattuna muihin. Leoninkin osuuden speedrun ennätys on jo tuplat siitä mitä muiden ressojen koko pelin läpäisyyn menee noilla jotka hinkkaa työkseen näitä josta johtuen se kenttien opettelu ja miten tehdä asiat parhaiten on melko työlästä.

Voisi itsekkin pitkästä aikaa pelata uudestaan nuo 5&6, siinä olisi muutamalle viikonlopulle mielekästä puuhaa. Olisi siltäkin kantilta mielenkiintoista koska tuli hiljattain pelattua PC:llä 7,8 ja 9 joten nuo on vielä tuoreessa muistissa voisi vertailla omakse iloksi vähän että miten on asiat muuttunu näissä.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
310 882
Jäsenet
83 913
Uusin jäsen
sarri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom