Yleinen Resident Evil threadi

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://x.com/Genki_JPN/status/2054464755461746842


Eniten myydyimmät RE pelit:

1. Resident Evil 5 – 19,01 miljoonaa

2. Resident Evil 2 – 18,32 miljoonaa

3. Resident Evil 7 – 17,4 miljoonaa

4. Resident Evil 6 – 16,88 miljoonaa

5. Resident Evil Village – 14,93 miljoonaa

6. Resident Evil 4 – 13,6 miljoonaa

7. Resident Evil 3 – 13,36 miljoonaa

8. Resident Evil Requiem – 6,91 miljoonaa

Nytten se on tapahtunut että RE4R ohitti RE3R:n.
RE4R seuraava päänahka on sitten RE village mutta ihmeelistä että RE2R ei ole saavuttanut vieläkään RE5:tä vaikka vuosia on ollut takapuskurissa kiinni, kai sitten RE5 myydään vielä silti.

Requiemia myyty ihan kivasti parissa kuukaudessa.

Edit: Itseasissa ei ihan kivasti vaan Requiem saavuttanut 7m myynit nopeiten kuin mikään RE peli ikinä.


Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://x.com/cvxfreak/status/2054469891034378328


Q4 was monstrous for Resident Evil. Catalog RE sales from Jan to March:

Resident Evil Requiem: 6.91m
Resident Evil 3 (2020): 2.46m (!!!)
Resident Evil 2 (2019): 1.52m
Resident Evil Village: 1.43m
Resident Evil 4 (2023): 1.4m
Resident Evil 6: 1.28m
Resident Evil 5: ~1.1m

Capcomi ei kävele pankkiin vaan voisi jo sanoa että tanssii pankkiin.
Ei siinä, hyviä pelejähän nää ollut.

Kannattaa muistaa että aikasemmat Ressa pelit olivat juuri tuossa RE9 pelin kyynnyksellä isoissa aleissa joten ei ihme jos kauppa on käynyt.
 
Viimeksi muokattu:
RE5 on karvan vaille mestariteos jos co-op kaveri mukana lätkimässä. Siinä on pari ärsyttävää/turhauttavaa kohtaa professionaalilla jos ei tiedä tasan tarkkaan mitä tehdä mutta muuten se on todella kova ja persoonallinen, myöskin ainakin omasta mielestä ne kentät on siinä todella mieleenpainuvia. Suosittelen muuten pelaamaan ne lisärit muistin virkistämiseksi, RE1 kartano aikasta kova.
RE5:ssa oli myös vielä asianmukainen hahmosuunnittelu ja kunnon jigglet😄
i-want-resident-evil-5-jill-skin-battle-suit-in-dead-by-v0-7ag7h5ofxlfb1.jpg
latest
235
Oli kyl hiton kova taas pitkästä aikaa (viimeksi siis PS4:lla pelannut kun tuo tuli). Helpoimmalla kun ei pelannut, niin aika pirullisia muutamia kohtia oli juu. Varsinkin final boss eri vaiheet ennen ku tajusin miten se on mahkuja saada hengiltä. Finalien finalissakin kuolin perketti 10 kertaa ennen ku kudit riitti 11. kerralla tappoon (viimeisellä kudilla, joka sattu oleen magnumissa, antautui...).

Tässä kun peräkkäin veti Requiem, RE3 Remake, RE5 niin heittämällä RE5 on paras. Ei mitään jossiteltavaa, ei pienintäkään. Kontrollit oli alkuunsa kankeet mut äkkiä niihin tottui. Toki sillain aika putkijuoksu (eipähän tarvi sahata eestaas) jne. mutta haastetta oli todella eksponentiaalisesti enemmän kuin Requiem tai RE3 Remake. Jumantsuika ku bossit vaan kesti ja kesti ja kesti, ja just kun luulet sen kuolevan niin eikös siinä mokaa jotain huti tai väärä nappula ja saa mäiskiä vielä puoli päivää. Requiemin bossit ihan onnettomia kyllä ja kaikki tosiaan ykkösellä kuoliaaks ilman mitään yritystä. Bossi ei oo bossi, jos siinä ei kuole vähintään muutaman kerran. Seuraavaks alotan RE6.
 
Tässä kun peräkkäin veti Requiem, RE3 Remake, RE5 niin heittämällä RE5 on paras. Ei mitään jossiteltavaa, ei pienintäkään. Kontrollit oli alkuunsa kankeet mut äkkiä niihin tottui. Toki sillain aika putkijuoksu (eipähän tarvi sahata eestaas) jne. mutta haastetta oli todella eksponentiaalisesti enemmän kuin Requiem tai RE3 Remake. Jumantsuika ku bossit vaan kesti ja kesti ja kesti, ja just kun luulet sen kuolevan niin eikös siinä mokaa jotain huti tai väärä nappula ja saa mäiskiä vielä puoli päivää. Requiemin bossit ihan onnettomia kyllä ja kaikki tosiaan ykkösellä kuoliaaks ilman mitään yritystä. Bossi ei oo bossi, jos siinä ei kuole vähintään muutaman kerran. Seuraavaks alotan RE6.
Requiem oli itselle pienoinen pettymys mitä tulee siihen kun etsitään nimenomaan hyvää Resident evil peliä ja mikä tekee sen kokemuksen. Siinä oli omaan makuun aivan liikaa niitä ekalla kerralla toimivia mutta sen jälkeen vain turhauttavia "ai taas tämä kohta" -kohtauksia, pelin rytmitys poukkoili turhankin usein, tuntui vähän väkisin väännetyltä. Joitain hyviä ideoita siellä oli paikkapaikoin mutta kokonaisuus ei ollut niin koherentti kuin saattoi toivoa. Pelasin PC:llä, menin muutaman kerran läpi, tein kaikki challenget joiden suorittamiseen meni muuten yllättävän vähän aikaa (noin reilu 20h) ja tämä on sellainen tapaus jonka pariin en usko koskaan palaavani. Olen palannut useastikkin aikaisempien sarjan pelien pariin vaikka niistäkin olen 100% pelannut ja saavuttanut kaiken jo useampaan kertaan. RE8 jälkeen odotin paljon enemmän 9:ltä kerra RE8ssa oli kaikki uutta ja hienoa ja hieman pohjustettiin uusia ideoita. Nyt 9 olikin vähän sellainen eilisen eineksen uudelleen lämmittely joka oli kuorrutettu puolukkahillolla. Eihän tuossa ollut rank systeemiäkään ollenkaan, vaikuttaakin enemmän sellaiselta twitch streemaajille rakennetulta flavor of the month peliltä, jossa vahvalla nostalgia koukutuksella yritetään viestiä vanhoille faneille että "kattokaa on täällä teillekkin jotain". Tuollainen myönnettäköön hieman kyyninen vaikutelma pelistä jäi itselle.
 
Eikös täällä joku sanonut ostavansa requiemin sitten kun sille on kunnon vr modi? Nyt taitaa olla aika raottaa lompakkoa.
RE9VR on nyt siinä pisteessä, että parryt tehdään itse ja siinä on myös sama ajoitus mitä telkkarin kautta pelatessa, aseille on kolme holsteria ja ne voi myös ladata manuaalisesti, parantaminen tehdään tökkäämällä ihan itse sillä injectorilla jne.
 
Oli kyl hiton kova taas pitkästä aikaa (viimeksi siis PS4:lla pelannut kun tuo tuli). Helpoimmalla kun ei pelannut, niin aika pirullisia muutamia kohtia oli juu

Tässä kun peräkkäin veti Requiem, RE3 Remake, RE5 niin heittämällä RE5 on paras. Ei mitään jossiteltavaa, ei pienintäkään
Seuraavaks alotan RE6.
Kyllä tää antaa hyvyydessä mittakaavaa pelata näitä peräkkäin - kylläpä RE6 maistuu timantilta (ja kliseiseltä ja "tissiseltä" :D) ja perkutti että on välillä jopa vaikee (bossit ja pikkubossit mukaan lukien). Nyt kun aattelee, niin eipä kovin kaksinen ole tuo Requiem näiden mestariteosten joukossa tapahtumallisesti. Kunhan kutvosen kahlaa PS5:llakin vimpan päälle huolella niin vois viimeistellä RE4 Remakella.
 
Jos mahdollista niin suosittelen kaverin kanssa pelaamista tuota RE6 ja viikonloppuisin olut huurteisen äärellä niin pelin vihtyvyys nousee x2.

Itse olin siinä mielessä onnekas että pääsin steam kaverin kanssa pelamaan tuon läpi.
 
Toki huhuina kannattaa ottaa ja ihmettelinkin että Capcom tänä vuonna julkistaisi mitään uutta RE peliä koska käsittääkseni RE Requiem saa kuitenkin lisäsisältöä kaiketi mutta anyway:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://x.com/RinoTheBouncer/status/2059617492557844968

"
RUMOR: Resident Evil: Code Veronica Remake is claimed to be ready for announcement at Summer Game Fest, according to reports from YouTube channel “Residence of Evil”, who stated that their own sources confirmed prior reports about the remake and this announcement🚀

Additionally, Andy, from ScreenFire Germany reported similar info on the rumored remake:

✅Capcom Dev 1 is working on it
✅Same team as RE2/RE4 remakes
✅Preserves core narrative
✅Expands parts of the game
✅Modernize structure
✅Heavily leans into gothic horror
✅Body horror elements
✅Gameplay style like RE2/RE4 remakes
✅Capcom doesn’t want to cut content
✅Capcom doesn’t want it to feel like a cut-down version of the game

Insider Andy from YouTube channel ScreenFire Germany added that they’re “99% sure” Resident Evil Code: Veronica Remake is set to be revealed at Summer Game Fest 2026.

Andy was among the first to leak Resident Evil Requiem long before its announcement, along with reporting on it originally being planned as an open-world online co-op multiplayer game, which Capcom later confirmed.

Few weeks-months back, Dusk Golem reported several things about RE:CV remake:

✅Rockfort Island is semi-open world map
✅Claire rides a motorcycle from early on
✅She can/must repair it
✅Claire fights Alexia Ashford/final boss
✅This will very much be “Claire’s game”
✅Chris has a more significant role
✅Wesker’s role is more prominent
✅Chris vs. Wesker playable boss fight
✅OG enemies will all be present
✅Zombies twisted as part of experiments
✅Far more serious horror than the OG
✅Gulp Worm inspired by RE3 worm
✅Nazi-connections of the Ashfords added
✅Claire merchandise likely revealed with it
✅Meant to be RE 30th anniversary surprise
✅Likely to be announced soon
✅Expected to launch 2027"

Jos taas miettii että RE2/RE4 tiimi olisi CVR takana niin RE4R julkaistiin 2023 elikkä hyvin mahdollista että Code Veronica olisi niin pitkällä.

Summer Game Fest(5.6.26) odottelemaan sitten että pitikö huhut paikkansa.
 
Toki huhuina kannattaa ottaa ja ihmettelinkin että Capcom tänä vuonna julkistaisi mitään uutta RE peliä koska käsittääkseni RE Requiem saa kuitenkin lisäsisältöä kaiketi mutta anyway:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://x.com/RinoTheBouncer/status/2059617492557844968

"
RUMOR: Resident Evil: Code Veronica Remake is claimed to be ready for announcement at Summer Game Fest, according to reports from YouTube channel “Residence of Evil”, who stated that their own sources confirmed prior reports about the remake and this announcement🚀

Additionally, Andy, from ScreenFire Germany reported similar info on the rumored remake:

✅Capcom Dev 1 is working on it
✅Same team as RE2/RE4 remakes
✅Preserves core narrative
✅Expands parts of the game
✅Modernize structure
✅Heavily leans into gothic horror
✅Body horror elements
✅Gameplay style like RE2/RE4 remakes
✅Capcom doesn’t want to cut content
✅Capcom doesn’t want it to feel like a cut-down version of the game

Insider Andy from YouTube channel ScreenFire Germany added that they’re “99% sure” Resident Evil Code: Veronica Remake is set to be revealed at Summer Game Fest 2026.

Andy was among the first to leak Resident Evil Requiem long before its announcement, along with reporting on it originally being planned as an open-world online co-op multiplayer game, which Capcom later confirmed.

Few weeks-months back, Dusk Golem reported several things about RE:CV remake:

✅Rockfort Island is semi-open world map
✅Claire rides a motorcycle from early on
✅She can/must repair it
✅Claire fights Alexia Ashford/final boss
✅This will very much be “Claire’s game”
✅Chris has a more significant role
✅Wesker’s role is more prominent
✅Chris vs. Wesker playable boss fight
✅OG enemies will all be present
✅Zombies twisted as part of experiments
✅Far more serious horror than the OG
✅Gulp Worm inspired by RE3 worm
✅Nazi-connections of the Ashfords added
✅Claire merchandise likely revealed with it
✅Meant to be RE 30th anniversary surprise
✅Likely to be announced soon
✅Expected to launch 2027"

Jos taas miettii että RE2/RE4 tiimi olisi CVR takana niin RE4R julkaistiin 2023 elikkä hyvin mahdollista että Code Veronica olisi niin pitkällä.

Summer Game Fest(5.6.26) odottelemaan sitten että pitikö huhut paikkansa.

Kuullostaa hyvältä, toivottavasti on hyvä eikä ole leikattua sisältöä kovin paljoa. Toki puheita on aina helppo pitää mutta niiden lunastaminen toinen juttu.
why-was-this-line-even-needed-its-not-even-in-the-original-v0-t6mut2lq82af1.jpeg
 
onhan tuo mahdollista ja requiem taidettiin juurikin 2025 summer game festeillä ilmoittaa joten jos alkuvuodesta 2027 ollut veronican suunniteltu julkaisu niin 2026 sgf olisi siinä mielessä luonnollinen.

pianhan tuo selviää ja itse odotan veronican remakea joten kyllä maistuisi :tup:

edit: pieni tarkennus.
 
onhan tuo mahdollista ja requiem taidettiin juurikin 2025 summer game festeillä ilmoittaa joten jos alkuvuodesta 2027 ollut veronican suunniteltu julkaisu niin 2026 sgf olisi siinä mielessä luonnollinen.

pianhan tuo selviää ja itse odotan veronican remakea joten kyllä maistuisi :tup:

edit: pieni tarkennus.
Minulle vielä ihmetyksen aihe on tämä että niin vähän aikaa antaisivat RE Requiemin olla parrasvaloissa jos siihen huhutut DLC:t pitää paikkansa.


Toisaalta Ressa8 (Kesällä 2020 bitw)ilmoitettu ilmestyvän jo pari kuukautta RE3R jälkeen että ei toi toisaalta täysin mahdottomuskaan olisi.

Tajusin että 2024 ja 2025 ei tullut uutta Ressa peliä, RE4R tuli 2023. ja sitä ennen RE8 2021.

Edit:
Ite en osanut kiinnittää tähän huomiota:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://x.com/Resident_bio/status/2061018843838099808

Jos joku ei näe twiittiä niin:
"It's amazing how Grace visibly grows stronger once she frees Emily. If you set Emily down to go fight enemies, Grace's typical scared walk she has outside of the save room will be gone. She forgets her own fears and gains confidence when protecting Emily."
Pieniä yksityiskohtia.
 
Viimeksi muokattu:
Se sitten piti paikkansa:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/BV0avmol_iA


Resident Evil (Code) Veronica Remake on totta.

Edit: Samat Devit kuin RE2R->RE4R:llä
Joten päätelmät piti paikkansa joten laatua pitäisi olla tulossa jos aikasempia töitä katsoo.
 
Viimeksi muokattu:
Uskon että myös tämä on tehty yhtä hyvin aikaisemmat remaketkin, jotka ainakin itelle tuntui samalta kuin pelasi aikoinaan alkuperäisiä.
 
En ole alkuperäistä Code Veronicaa koskaan pelannut ja luulin jo, että huhut RE Veronica Remakesta olisivat vain tyhjää spekulaatiota, mutta kiva trailerihan sieltä jo tuli ja julkaisuvuosikin. Capcom on ollut viime vuosina kovassa iskussa ja luotto tulevan pelin laatuun on korkealla. Olen tyytyväinen siihen, että Claire Redfieldin näyttelijä näyttäisi olevan sama kuin RE2 Remakessa, joka oli huikea peli.
 
En ole alkuperäistä Code Veronicaa koskaan pelannut ja luulin jo, että huhut RE Veronica Remakesta olisivat vain tyhjää spekulaatiota, mutta kiva trailerihan sieltä jo tuli ja julkaisuvuosikin.
Alkuperäistä en ole minäkään pelanut mutta Code Veronica X joka on laajennettu versio siitä pidän edelleen pelaamistani RE- peleistä parhaimpana. Veikkaan ettei tuon tasoista ole tulossa mutta eiköhän vähintäänkin pelaamisen arvoinen tekele tule kuitenkin.
 
Alkuperäistä en ole minäkään pelanut mutta Code Veronica X joka on laajennettu versio siitä pidän edelleen pelaamistani RE- peleistä parhaimpana. Veikkaan ettei tuon tasoista ole tulossa mutta eiköhän vähintäänkin pelaamisen arvoinen tekele tule kuitenkin.
Todellakin toivon ettei tuon tasoista tule sillä mulle se on ylivoimaisesti huonoin resident evil. Pelaan jopa sen ps1:n survivorin mieluummin läpi 5 kertaa putkeen kuin kosken enää ikinä code veronicaan.
Peli on täynnä edestakaisin ravaamista kun kaikki tarvittavat kamat on aina toisella puolella saarta.
Steve on aivan paska hahmo ja sen ääninäyttely on paskaa.
Alfred saattaisi olla jopa hyvä hahmo, mutta sen ääninäyttely on vieläkin huonompaa mitä Steven kohdalla.
Mainitsinko jo kuinka Steve on täysi idiootti joka aiheuttaa kaasuvuodon, koska se tuijottaa Clairen persettä kun pitäisi keskittyä siihen mitä on tekemässä.
Faaaaaatheeeeeeeer!!!!!!!!!!

Mulla ei oikeasti ole edes remaken suhteen luottoa sillä kakkosen ja kolmosen remaken kohdalla lähdemateriaali oli oikeasti erittäin hyvää, mutta code veronican kohdalla se lähdemateriaali on kasa paskaa joten siellä saa pojat ja tytöt tehdä ihmeitä, että siitä saadaan hyvä.
 
Todellakin toivon ettei tuon tasoista tule sillä mulle se on ylivoimaisesti huonoin resident evil. Pelaan jopa sen ps1:n survivorin mieluummin läpi 5 kertaa putkeen kuin kosken enää ikinä code veronicaan.
Peli on täynnä edestakaisin ravaamista kun kaikki tarvittavat kamat on aina toisella puolella saarta.
Steve on aivan paska hahmo ja sen ääninäyttely on paskaa.
Alfred saattaisi olla jopa hyvä hahmo, mutta sen ääninäyttely on vieläkin huonompaa mitä Steven kohdalla.
Mainitsinko jo kuinka Steve on täysi idiootti joka aiheuttaa kaasuvuodon, koska se tuijottaa Clairen persettä kun pitäisi keskittyä siihen mitä on tekemässä.
Faaaaaatheeeeeeeer!!!!!!!!!!

Mulla ei oikeasti ole edes remaken suhteen luottoa sillä kakkosen ja kolmosen remaken kohdalla lähdemateriaali oli oikeasti erittäin hyvää, mutta code veronican kohdalla se lähdemateriaali on kasa paskaa joten siellä saa pojat ja tytöt tehdä ihmeitä, että siitä saadaan hyvä.
Heh meillä menee maku niin ristiin mutta se on vain hyvä että makuja on monia. Code Veronica X:ssä oli haastetta selkeesti eniten ja sai miettiä strategiaa monesti. Tunnelmasta pidin myös paljon. Top 3 tässä sarjassa mielestäni 1. Code Veronica X (Xbox One) / 2. Resident evil Zero (Xbox One) / 3. Resident Evil 4 (Xbox 360). Alkuperäinen kakkonen oli mielestäni parempi kuin Remake.
 
Viimeksi muokattu:
Heh meillä menee maku niin ristiin mutta se on vain hyvä että makuja on monia. Code Veronica X:ssä oli haastetta selkeesti eniten ja sai miettiä strategiaa monesti. Tunnelmasta pidin myös paljon. Top 3 tässä sarjassa mielestäni 1. Code Veronica X (Xbox One) / 2. Resident evil Zero (Xbox One) / 3. Resident Evil 4 (Xbox 360). Alkuperäinen kakkonen oli mielestäni parempi kuin Remake.
Mua tympäsee tyyliin vieläkin, kun ekan kerran pelatessa jätin vaahtosammuttimen metallipaljastimen turvalootaan... Ja enkös perkule joskus PS4:lla uudelleenpeluussa tehnyt vielä saman ja jäi ***** magnumi saamatta tjsp.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 080
Viestejä
5 239 800
Jäsenet
83 440
Uusin jäsen
ttumppi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom