Requiem pelattu läpi.
Meni siinä melkein 15 tuntia (pelin mukaan 11 tuntia) ja oli kyllä helvetin hyvä. Iso kiitos kuuluu kyllä vr modille* jonka kanssa varsinkin hiippailu on paljon tunnelmallisempaa kun voit ihan itse kurkkia kulmien taakse.
Rytmitys oli myös kohdillaan vaikka alunperin olin hyvin varma, että vaihtelu kahden eri pelityylin välillä vaan häiritsee, mutta onneksi Gracen osuuden aikana ne Leonilla pelattavat pätkät on niin lyhyitä, että ne on vaan kivaa vaihtelua ja sama homma kun Leonin osuudessa pelataan hetki Gracella.
Monet on kritisoineet myös raccoon citya, mutta mulle se oli raikas tuulahdus sen sairaalan pimeiden ja ahtaiden käytävien jälkeen ja kyllä tuollakin vielä oli pimeitä alueita sen valoisan maiseman lisäksi.
Myöskään se blisterhead mekaniikka ei ärsyttänyt mikä varmasti johtuu siitä kun tiesin tuosta jo etukäteen joten Gracella pelatessa vaan nopeasti ammuin zombia jalkaan ja juoksin ohi.
Meitsihän vihasi RE1 remaken crimsonhead mekaniikkaa joten olin varma, että nuo vituttaa myös.
Kakkosen ja kolmosen remaken kohdalla tuli ekan läpäisyn jälkeen ostettua se "unlock all bonus stuff" paketti ja pelattua peli uudestaan loputtomilla ammuksilla.
No tämän kohdalla tuollaista ei ole myynnissa ja loputtomat ammukset maksaa 50 000 CP pojoa ja ekan läpäisyn jälkeen mulla oli niitä alle 9000.
Onneksi pc version kanssa tilanteen voi helposti korjata modilla joka merkkasi kaikki bonus kamat ostetuksi.
Tuon lisäksi tuli vielä laitettua modit joiden kanssa se tähtäin ei heilu ollenkaan eikä laajene kävelyn tai ampumisen aikana sekä tietenkin pari asu modia.
Gracella oli ilmeisesti toimistolla hieman kasuaalimpi päivä, Leon sai uuden värisen takin kun ei muuta hienoa ollut ja Emilykin näyttää normaalimmalta.
Toinen kierros tuli pelattua ihan telkkarin kautta third person kuvakulmalla ja olihan se kivaa Gracella pelatessakin vaan ampua jokainen vastaan tuleva zombi requiemilla
Pelin kello näytti hieman yli viis tuntia eikä siihen paljoa pidempään mennytkään.
Ainoa asia mikä harmittaa on se ettei mulla ole fyysistä versiota hyllyssä kun steamista tän ostin.
Oikein mitään en odottanut, mutta tällä hetkellä tämä on mun vuoden peli.
*Käytin sitä praydogin vr modia jonka kanssa käytetään edelleen perus ohjainta tai näppistä ja hiirtä jos niillä haluaa pelata.
En tiedä mistä johtui, mutta tuon kanssa oli myös sellainen ongelma, että aina kun pelissä hahmo katsoi vaikka tietokoneen näyttöä niin se näyttö oli mulla täysin musta.
Sama homma myös kun Gracella on pari valinnaista pulmaa sen mikroskoopin kanssa joten noiden kohdalla oli pakko vaan käynnistää peli ilman vr modia jotta sai ne tehtyä.
Nexus modsin puolelta löytyy nykyään myös 6dof vr modi.
Tuossa linkki:
https://www.nexusmods.com/residentevilrequiem/mods/1017
Tämä ilmeisesti korjaa ne mustat ruudut näytöissä:
Release RE9 AFW v1.0-beta.3 · PureDark/REFramework