Yleinen Nintendo ketju (Switch 2, julkaisu 05.06.25)

Vaikeus varmaan suhteellista mitä on kenellekkin. Snes aikana osa peleistä myös tehtiin vähän haastavampina, jotta pelit kestäisi pidempään, eikö niitä läpäisisi viikonlopun aikana. Sitä en tiedä kuuluivatko donkey kongit tähän.
Lisäksi esim Nintendon bisnesmalliin kuului olennaisesti vinkkipuhelin, joka kuulemma osasi oikeasti neuvoa hyvin mutta puhelut oli kalliita. Se oli hyvä syy pitää pelit vaikeina.
 
Voisi veikata et pelien ja koneiden vuokraus oli semmoinen bisness minkä vuoksi alkoi pelien vaikeustason vääntäminen korkeammalle Nintendon ja kehittäjien toimesta.
 
  • Tykkää
Reactions: Zat
Voisi veikata et pelien ja koneiden vuokraus oli semmoinen bisness minkä vuoksi alkoi pelien vaikeustason vääntäminen korkeammalle Nintendon ja kehittäjien toimesta.
Juu tuokin oli osatekijä: siis sillä ajatuksella, että pelien haluttiin olevan sen verran hankalia ettei niitä läpäistäisi yhden tai kahdenkaan viikonlopun vuokrauksella vaan oikeastaan saisi mieluummin ostaa omaksi.

Japanissa taas pelejä ei saanut vuokrata, minkä vuoksi monien japanilaispelien alkuperäinen versio on helpompi kuin siitä USA:han lokalisoitu.
 
Löytyi muuten tarvikekotelo ja lasikalvo switch 2lle edullisesti Gigantista 9e,

 
Vaikeus varmaan suhteellista mitä on kenellekkin. Snes aikana osa peleistä myös tehtiin vähän haastavampina, jotta pelit kestäisi pidempään, eikö niitä läpäisisi viikonlopun aikana. Sitä en tiedä kuuluivatko donkey kongit tähän. Jos vertaat vaikeustasoon bananzaa tai countryjä niin kumpi vaikeampi?
Mitä tulee 30v takaiseen pelailuun niin itse vetänyt nuo kaikki läpi kymmeniä kertoja ja en ole varma pääsisinkö uudestaan nyt 30v myöhemmin:rofl:. On sen verran refleksit hidastuneet ja pelitaito heikentynyt siihen verrattuna kun nuorena noita veti läpi. Siltikin bananzan vaikeustaso vähän turhan helppo.

DK Countryn pelaa läpi luokkaa tunneissa (ehkä 4-6h), joten helposti pelaa sen päivän aikana läpi. Sinällään pelejä on vaikea verrata, kun ne ovat lopulta niin erilaisia. DK Countryssa haaste liittyy puhtaasti tasoloikkaan ja vihollisiin. Bananzassa taas asioiden etsimiseen. Jos Bananzan haluaa vaan vetää lopputeksteihin, on se helppo, mutta jos yrittää etsiä kaikki banaanit, fossiilit ym., on päänvaivaa enemmän ja aikaa kuluu varmaankin kymmeniä tunteja.
 
DK Countryn pelaa läpi luokkaa tunneissa (ehkä 4-6h), joten helposti pelaa sen päivän aikana läpi. Sinällään pelejä on vaikea verrata, kun ne ovat lopulta niin erilaisia. DK Countryssa haaste liittyy puhtaasti tasoloikkaan ja vihollisiin. Bananzassa taas asioiden etsimiseen. Jos Bananzan haluaa vaan vetää lopputeksteihin, on se helppo, mutta jos yrittää etsiä kaikki banaanit, fossiilit ym., on päänvaivaa enemmän ja aikaa kuluu varmaankin kymmeniä tunteja.
Totta, vaikeustaso on erilainen. Itse määrittelin juurikin etenemisellä ja vaikka kuolemien määrällä, mutta yhtä hyvin voi olla vaikea löytää kaikkea. Countreissa oli myös hyvin piilotettuja kolikoita.

Suoraan voin sanoa, että jää bananzassa fossiilit keräämättä. Banskut olisi kiva löytää kaikki. Mahtaako saada apuja jokaisen löytämiseen
noita karttoja löytämällä
?

DK Countreissa myös ei kauheasti netistä katsominen auta etenemistä, missä bananzassa varmaan voi nuo kaikki kerättävät löytää yksityiskohtalaisella videolla jos haluaa helpottaa löytämisen vaikeusastetta. Vertailuna Mario Odysseussa ainakin piti turvautua muutamaan vinkkiin kun aikaa (ja kärsivällisyyttä) ei ole enää samalla lailla pelien kanssa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
282 588
Viestejä
4 854 328
Jäsenet
78 429
Uusin jäsen
Nizaic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom