Yleinen Nintendo ketju (Switch 2, julkaisu 05.06.25)

Olisi kiinnostava tietää missä tuo maaginen euro-raja menee. Kuitenkin OP:n luottokortilla on ongelmitta tullut ostettua jenkeistä muutaman sadan euron tuotteita pikku puljuista sen suurempia ongelmia (pl. tullin sekoilut). Harmillista tosiaan ettei Nintendo (Saksan) puolelta aiemmin koitettu tehdä veloitusta eikä asiakas pysty uudestaan yrittää maksun suorittamisesta store.nintendo kautta. Katsellaan alkuviikosta pitääkö taas aamuyöstä soitella OP:n aspaan :D
 
Soitin OP:lle ja kerroin että näitä tapauksia on todennäköisesti kymmeniä tai satoja suomessa, että pistävät nuo nintendon kaupat luotettujen listalle. Kertoi ainakin whitelistanneen mulle tuon saksan nintendon ja että seuraava yritys pitäisi mennä läpi.
Mitenhän Nintendon kokoinen lafka ei ole ollut siellä alunperin 🙄.

Turhauttavaa toimintaa.
 
No sanoppa. Pistin vielä nintendon aspaan saksaan mailia että jos voisivat millään kokeilla uudestaan että saisi laitteen julkaisupäiväksi..
Laitoin myös samat palautteet, tosin Irlannin kaupasta tilattu. Liekkö väliä, taitaa olla samat varastot kaupoilla ja kaikki aiemmat veloitukset tullut samasta paikasta kuin eShop ostokset.
 
No sanoppa. Pistin vielä nintendon aspaan saksaan mailia että jos voisivat millään kokeilla uudestaan että saisi laitteen julkaisupäiväksi..
Onko tuo nyt muutenkaan tulossa julkaisupäiväksi tänne?

Nintendon sivulta käännettynä:
"
Nintendo Switch 2 -konsolit ja muut samaan tilaukseen kuuluvat tuotteet toimitetaan julkaisupäivänä seuraavilla markkinoilla: Saksa, Alankomaat, Belgia, Itävalta, Luxemburg, Ranska, Italia, Espanja, Portugali, Sveitsi, Yhdistynyt kuningaskunta ja Irlanti.

Toimitus voi tapahtua julkaisupäivän jälkeen seuraavissa maissa kuriirin saatavuuden vuoksi: Tšekki, Tanska, Viro, Bulgaria, Kroatia, Kypros, Suomi, Kreikka, Unkari, Latvia, Liettua, Malta, Romania, Slovakia, Slovenia, Ruotsi, Andorra, Gibraltar, Monaco, San Marino, Vatikaanivaltio, Puola, Liechtenstein, Guernsey (Kanaalisaaret), Jersey ja Mansaari."


Onhan tuossa tuo "voi"- sana. Ehkä se hyvällä tuurilla on julkaisupäivänä ainakin Suomen puolella.
 
Viimeksi muokattu:
Onko tuo nyt muutenkaan tulossa julkaisupäiväksi tänne?

Nintendon sivulta käännettynä:
"
Nintendo Switch 2 -konsolit ja muut samaan tilaukseen kuuluvat tuotteet toimitetaan julkaisupäivänä seuraavilla markkinoilla: Saksa, Alankomaat, Belgia, Itävalta, Luxemburg, Ranska, Italia, Espanja, Portugali, Sveitsi, Yhdistynyt kuningaskunta ja Irlanti.

Toimitus voi tapahtua julkaisupäivän jälkeen seuraavissa maissa kuriirin saatavuuden vuoksi: Tšekki, Tanska, Viro, Bulgaria, Kroatia, Kypros, Suomi, Kreikka, Unkari, Latvia, Liettua, Malta, Romania, Slovakia, Slovenia, Ruotsi, Andorra, Gibraltar, Monaco, San Marino, Vatikaanivaltio, Puola, Liechtenstein, Guernsey (Kanaalisaaret), Jersey ja Mansaari."


Onhan tuossa tuo "voi"- sana. Ehkä se hyvällä tuurilla on julkaisupäivänä ainakin Suomen puolella.
Onhan se mahdollista
 
No enpä ollutkaan eka tai ainoa asian kanssa painiva. Heräilin äsken ja kello ilmoitti että maksukortti poistettu kellosta. Ajattelin että olenko taas PIN-koodin päällä nukkunut, mutta OP:n äpistä tarkistaessani oli Ilmo että kortti lukittu väärinkäytösepäilyn vuoksi.

Soitto aspaan ja kortti aukesi saman tien. Aspan tyttö oli että kyllä tästä nyt lähtee reklamaatio heille, että ei tässä pitäisi olla mitään poikkeavaa sinällään. Valmistelin että voinko asiakkaana jotenkin tulevaisuudessa whitelistata tiettyjä laskuttajia tms. mutta ei ole mahdollista; he vain kehittävät toimintaa ja toivottavasti näitä tulee vähemmän tulevaisuudessa.

Tämä on nyt toinen vastaava ikinä mikä mulla on näin käynyt; ekalla kertaa oli verkkopankkiin mennyt vahvistuspyyntö erillisenä, mikä oli ollut jonkun mutkan takana (omissa viesteissä tjsp) enkä ollut huomannut sitä ennen kuin laskuttajalta tuli viesti että mitäsv*ttua.

Mutta nyt OP lupasi että tuo on laitettu tilaan bueno kun seuraavan kerran yrittävät laskuttaa. Mainitsin erikseen vielä että olinkin spostin saanut että 4 päivän kuluttua uusivat.
 
Nordea mennyt myös läpi ja "Status: waiting for shipping".
Vaikka itsellä ei maksu mennyt läpi niin tuo status vaihtui silti tuohon waiting for shippingiin. Muualta oon saanu kuvan että tuon pitäisi olla vain pari tuntia maksimissaan kunnes vaihtuu completed statukseen eli ovatkohan laittaneet kaikki Suomeen lähtevät tilaukset jäihin kun niin suuri prosentti hylättiin 🤔
 
Laitoin Nintendolle palautetta kysellen tuosta aiheesta että siirtyykö lähetys nyt tuon blokin takia vai riittääkö tuo 4 päivän kuluttua tehty uusintalaskutus siihen ettei lähetys viivästy.
Unohdin kyllä kysyä että saavatko manuaalisesti kokeiltua uudelleenlaskutusta, mutta ehkä osaavat lukea rivien välistä sen kun mainitsin että ongelma oli pankin päässä ja tilapäinen ja nyt jo korjattu.

Jos ehtivät tässä kiireessä vastailla ajallaan niin voin kyllä päivitellä tänne heidän vastauksensa jos siitä mitään hyötyä on.

@Tunarit Ootko varma että olet vielä oikean Nintendokaupan puolella? Itse tarkistelin äsken omaa tilausta ja tyhjää näytti kunnes tajusin että olinkin UK:n kaupan sivuilla. Vaihdoin Irlantiin niin sieltähän se löytyi.
 
Missä tälläinen teksti on? En löytänyt mistään

Screenshot_20250530-091629~2.png
 
Vaikka itsellä ei maksu mennyt läpi niin tuo status vaihtui silti tuohon waiting for shippingiin. Muualta oon saanu kuvan että tuon pitäisi olla vain pari tuntia maksimissaan kunnes vaihtuu completed statukseen eli ovatkohan laittaneet kaikki Suomeen lähtevät tilaukset jäihin kun niin suuri prosentti hylättiin 🤔
Kai tuo status muuttuu completed tilaan sitten kun ovat sen lähettäneet. Ei kai tuohon voi mitään vakio aikaa olla milloin se muuttuu. Ja miksi ihmeessä kaikki tilaukset olisivat jäihin laittaneet
 
Vähemmän yllättäen sähellystä kotimaisilta pankeilta :rolleyes: Onneksi sattui PayPal olemaan päällä, vielä eilen kävin katsomassa onko kortti voimassaoleva ja meinasin kortille vaihtaa maksutavan.
 
Kai tuo status muuttuu completed tilaan sitten kun ovat sen lähettäneet. Ei kai tuohon voi mitään vakio aikaa olla milloin se muuttuu. Ja miksi ihmeessä kaikki tilaukset olisivat jäihin laittaneet
Todennäköisestihän se menee niin että Waiting for Shipment odottaa lähetystarraa paketin kylkeen ja sitten kun sen maksun jälkeen siihen länttäävät niin paketti menee varastoon odottamaan. Ne joilla maksu menee uudelleenprosessointiin (tulee ns. Credit Check) saavat tarran pakettiin hiukan myöhemmin, mutta toivottavasti silti ehtivät samaan varastoon odottamaan kerralla lähetystä kuin aiemmin prosessoidut tilauksetkin.

Tuo parin tunnin odottelukin on sitten täysin riippuvainen siitä mihin aikaan se tarrojen lätkijä käy kahvilla tai lounaalla jne.
 
@Tunarit Ootko varma että olet vielä oikean Nintendokaupan puolella? Itse tarkistelin äsken omaa tilausta ja tyhjää näytti kunnes tajusin että olinkin UK:n kaupan sivuilla. Vaihdoin Irlantiin niin sieltähän se löytyi.
Tilaus siis kyllä löytyy mutta status teksti kadonnut kokonaan siitä tilauksesta, Irlannin kaupassa olin.
 
Täällä myös maksu epäonnistui vaikka maksutapana Paypal. Toki taustalla OP :n pankki ja pankkikortti. Pitääpä ottaa yhteyttä OP.

E. Mulla verkkopankissa luki, että:

Korttimaksusi ei onnistunut 29.5.2025 matalan turvarajan vuoksi.


Saaja: Paypal *NINTENDOEURSumma: 509,99 €


Mitä haluat tehdä?

Nostin nyt verkkopankkimaksujen turvarajan 600 euroon. Pitää laittaa viestiä Nintendolle jos voisivat yrittää manuaalisesti veloittaa uudestaan.
 
Sama homma OP:n kanssa. Maksu epäonnistui ja kortti lukittu. OP:n asiakaspalvelija kuulosti siltä, että on saanu muutamaan vastaavaan puheluun tänään jo vastailla.
 
Itellä oli OP:n uudehkossa kortissa liian pieni turvaraja ja tyssäsi siihen. Nyt on rajat nostettu, toivottavasti toinen yritys ei tyssää johonkin muuhun turvasekoiluun.
 
Tilasin vasta eilen Nintendon Saksan shopista konsolin (vaihdoin Ranskan Amazonin tilauksen tähän) ja vielä ei ole veloitusta yritetty. Tosin tuohon OP:n sekoiluun se olisi tyssännytkin. Toivottavasti kuitenkin pian jotain tapahtuu :)
 
Täälläkin OP pankilta kortti eikä mennyt läpi ja kortti sulkuun. Soitin että saa veloittaa. Nyt arvelluttaa uskaltaako vaihtaa maksutavaksi PayPalin vai sekoittaako enemmän pakkaa.

Edit. Vaihdoin maksu tavaksi PayPal.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt arvelluttaa uskaltaako vaihtaa maksutavaksi paypalin vai sekoittaako enemmän pakkaa
Tämäpä se. Jos OP pettää taas, peruuntuuko tilaus kokonaan vai tuleeko vain todella myöhässä? Todella turhauttava järjestelmä, perinteisellä järjestelmällä kun voisi vain itse yrittää sitä veloitusta ja vaihtaa jos ei lähde toimimaan.
 
Aiemmin aamulla tuli laitettua kyselyä Nintendon aspaan, missä tuli mainittua OP:n tilanne + kysyttyä onko heidän mahdollista tehdä uusi veloitus vielä tämän viikon puolella:

”Thank you for contacting My Nintendo Store.

In regards to you query, the payment will be re-attempted by the system again shortly. The payment will be taken via the pre-order payment method set in your account, so we advise that you please make sure this is correctly selected.

Unfortunately, we are unable to provide an exact date or more information on the matter as this is done automatically by the system. Please make sure to have all in order for when the payment is attempted.”


Katsellaan ma-ti onko veloitusta tapahtunut.
 
Laitoin Nintendolle palautetta kysellen tuosta aiheesta että siirtyykö lähetys nyt tuon blokin takia vai riittääkö tuo 4 päivän kuluttua tehty uusintalaskutus siihen ettei lähetys viivästy.
Unohdin kyllä kysyä että saavatko manuaalisesti kokeiltua uudelleenlaskutusta, mutta ehkä osaavat lukea rivien välistä sen kun mainitsin että ongelma oli pankin päässä ja tilapäinen ja nyt jo korjattu.

Jos ehtivät tässä kiireessä vastailla ajallaan niin voin kyllä päivitellä tänne heidän vastauksensa jos siitä mitään hyötyä on.

@Tunarit Ootko varma että olet vielä oikean Nintendokaupan puolella? Itse tarkistelin äsken omaa tilausta ja tyhjää näytti kunnes tajusin että olinkin UK:n kaupan sivuilla. Vaihdoin Irlantiin niin sieltähän se löytyi.
Sieltäpä vastattiin aika sukkelaan, joskin aika geneerisellä vastauksella. Erikseen mainitsin että nyt on pankin osalta kunnossa niin siitä huolimatta tuollainen.

En tiedä onko tuo "de" tuolla niiden vastauksessa ".de" vai "the" vai jotain muuta. Saksasta en kuitenkaan tilannut vaan Irlannista.

Mutta ei tosiaan pitkälle päästy tuolla vastauksella.

Screenshot_20250530-120417.png
 
Onkos kukaan tilannut verkkokaupasta bundlea? Onko tullut mitään tietoa onko laite saatavissa tuolloin 5.6? Itsellä näkyy vain "odottaa tuotetta"
 
Sieltäpä vastattiin aika sukkelaan, joskin aika geneerisellä vastauksella. Erikseen mainitsin että nyt on pankin osalta kunnossa niin siitä huolimatta tuollainen.

En tiedä onko tuo "de" tuolla niiden vastauksessa ".de" vai "the" vai jotain muuta. Saksasta en kuitenkaan tilannut vaan Irlannista.

Mutta ei tosiaan pitkälle päästy tuolla vastauksella.

Screenshot_20250530-120417.png
Hieman tuota epäilin, että jos toistamiseen tämä epäonnistuu, niin koko ennakkotilaus myös perutaan :/

50/60 jaksaako enää tässä kohtaa vaivautua päivittämään maksutavaksi PayPalia tai S-pankin korttia.
 
Itsellä meni Paypallilla veloitus läpi (OP) ja tilauksen status: completed. Sitten jännäämään millon kilahtaa haettavaksi.
 
Tietää joku tuovatko ihan ovelle kuten Amazonista?
Samasta Irlannin kaupasta on pienempää kamaa tullut tilattua ja aina tosi hienosti ovelle asti. Oletan että näin myös tämän kanssa.

Hieman tuota epäilin, että jos toistamiseen tämä epäonnistuu, niin koko ennakkotilaus myös perutaan :/

50/60 jaksaako enää tässä kohtaa vaivautua päivittämään maksutavaksi PayPalia tai S-pankin korttia.
Älä sano että mä lupasin varmaksi, mutta kyllä OP:n edustaja puhelimessa sanoi mulle että hän on tuon merkannut kyllä luvalliseksi nyt ja aikoi reklamoida tuosta asiasta kun ei millään muotoa pitäisi mennä heidän haaviinsa. Lieneekö tosiaan ollut syynä kuten joku aiemmin arveli tuo että monelta tililtä yritetään samassa hetkessä ottaa paljon rahaa. Eivät olleet perillä siitä että tällainen isompi keissi olisi nyt tuloillaan kuin Switchin julkistus.

Sinällään jännä kyllä kun samaa korttia on Nintendon eShopista päin nyljetty vuosien mittaan useampaankin kertaan, enkä varmaan ole ainoa.

Toivotaan nyt ettei venähdä, kun yksi kesälomaviikko oli juuri julkaisua varten siirretty hiukan aiemmaksi.
 
Postnordin sovelluksessa näkyy jo tietoja. Tosin tässä nyt kyseessä tilaamani ohjain ja muistikortti ainakin päiväyksen mukaan (IE kauppa, status completed). Nyt vaan seuraamaan Postnordia aktiivisesti...

Oma konsolin tilaus oli Nordean Masterilla mennyt moitteetta läpi. Tilauksen status (de-kauppa) vielä odottaa lähetystä.

Screenshot_20250530_140824_PostNord.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Älä sano että mä lupasin varmaksi, mutta kyllä OP:n edustaja puhelimessa sanoi mulle että hän on tuon merkannut kyllä luvalliseksi nyt ja aikoi reklamoida tuosta asiasta kun ei millään muotoa pitäisi mennä heidän haaviinsa. Lieneekö tosiaan ollut syynä kuten joku aiemmin arveli tuo että monelta tililtä yritetään samassa hetkessä ottaa paljon rahaa. Eivät olleet perillä siitä että tällainen isompi keissi olisi nyt tuloillaan kuin Switchin julkistus.

Sinällään jännä kyllä kun samaa korttia on Nintendon eShopista päin nyljetty vuosien mittaan useampaankin kertaan, enkä varmaan ole ainoa.

Toivotaan nyt ettei venähdä, kun yksi kesälomaviikko oli juuri julkaisua varten siirretty hiukan aiemmaksi.
Olin yhteydessä Osuuspankin Chat-tukeen, josta vielä ohjattiin kysymys korttiasioihin perehtyneelle taholle. Alla hänen vastaus:

"Whitelistaus on voimassa vain muutaman tunnin, eli jos veloitus tapahtuu 4 päivän päästä, ei kortin whitelistaaminen nyt ikävä kyllä auta. Lähtökohtaisesti kortin lukkiutumista etukäteen ei voida estää. Kortin whitelistaaminen ennen tapahtumaa saattaa kuitenkin joskus auttaa, ja parantaa todennäköisyyttä sen läpi menemiselle. Jos tiedät tarkalleen, koska myyjä yrittää uudelleen veloittaa tapahtuman, suosittelen soittamaan korttiturvallisuuspalveluumme p. 0100 0530 (24/7) noin tuntia ennen, niin tehdään whitelistaus."

Toki myös tämä(kin) pitää ottaa varauksella, koska varmasti paljon tuollakin on porukkaa töissä eikä ymmärrettävästi kaikesta pysty olla perillä. Olisi kyllä aika erikoista, jos OP:n puolella -ei- tehdä mitään tämän eteen etukenossa, koska muutoin samat yhteydenotot tulee toistamiseen alkuviikosta.
 
Jos Paypalia käyttää pitäisikö sinne siirtää tuo summa etukäteen vai riittääkö että kortti on tilissä kiinni?
 
Olin yhteydessä Osuuspankin Chat-tukeen, josta vielä ohjattiin kysymys korttiasioihin perehtyneelle taholle. Alla hänen vastaus:

"Whitelistaus on voimassa vain muutaman tunnin, eli jos veloitus tapahtuu 4 päivän päästä, ei kortin whitelistaaminen nyt ikävä kyllä auta. Lähtökohtaisesti kortin lukkiutumista etukäteen ei voida estää. Kortin whitelistaaminen ennen tapahtumaa saattaa kuitenkin joskus auttaa, ja parantaa todennäköisyyttä sen läpi menemiselle. Jos tiedät tarkalleen, koska myyjä yrittää uudelleen veloittaa tapahtuman, suosittelen soittamaan korttiturvallisuuspalveluumme p. 0100 0530 (24/7) noin tuntia ennen, niin tehdään whitelistaus."

Toki myös tämä(kin) pitää ottaa varauksella, koska varmasti paljon tuollakin on porukkaa töissä eikä ymmärrettävästi kaikesta pysty olla perillä. Olisi kyllä aika erikoista, jos OP:n puolella -ei- tehdä mitään tämän eteen etukenossa, koska muutoin samat yhteydenotot tulee toistamiseen alkuviikosta.
Mä nyt tätä lähdin haastamaan OP:n korttipalvelun chatista. Vastaus oli: "Korttiturvallisuusjärjestelmän lukittaessa kortin, kortin avaamisen jälkeen tieto maksun oikeellisuudesta päivittyy järjestelmään, jolloin maksun tulisi onnistua seuraavalla maksukerralla."

Mainitsin vielä että olisi harmillista jos maksu epäonnistuisi toisen kerran kun kyse on ennakkotilatusta julkaisupäivän tuotteesta. Vastasivat että puhelun aikana tuollainen saataisiin menemään heti läpi jos ongelma tulee vastaan, mutta että tuollaisessa tilanteessa että kerran on epäonnistunut niin silloin ei sama maksu uudestaan enää epäonnistu.

Sitä nyt en tuossa yhteydessä maininnut että enhän mä puhelua voi soittaa tuossa yhteydessä kun yön aikana on koitettu veloittaa, mutta kai tuo jälkimmäinen puhe pätee, ettei toista kertaa enää lukita sitä. Pakko vain toivoa niin.
 
Jos Paypalia käyttää pitäisikö sinne siirtää tuo summa etukäteen vai riittääkö että kortti on tilissä kiinni?
Sehän on linkitetty sun luottokorttiin, eli ei tarvitse mitään saldoa siirtää sinne.

Muutenkin toi paypal paras ja turvallisin maksu vaihtoehto jos vasn se on käytettävissä.
 
Sehän on linkitetty sun luottokorttiin, eli ei tarvitse mitään saldoa siirtää sinne.

Muutenkin toi paypal paras ja turvallisin maksu vaihtoehto jos vasn se on käytettävissä.
Sitä tässä nyt vain pelkään, että OP blockkaa sen Paypal veloituksen jos yrittää keskellä yötä taas nykäistä sen 500€. Eli olisiko viisaampaa vain laittaa se summa suoraan Paypal saldoksi? 🤔
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
278 715
Viestejä
4 796 453
Jäsenet
77 794
Uusin jäsen
NurmiNiina

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom