Yleinen Nintendo ketju (Switch 2, julkaisu 05.06.25)

Olette molemmat väärässä. Turhat pelikotelon sisällä olevat paperinisvaskat ja "I agree"-napit yms. ei ole miltään osin laillisesti sitovia sopimuksia Suomessa.
Siellä voi lukea vaikkapa että ”peliä saa kopioida ja levittää rajatta”, ja silloin se tosiasiassa pitää paikkansa ja sitoo myyjää/valmistajaa. Vain erilaisilla rajoituksilla ei ole laillista merkitystä.

Edit: tässä switch2 tapauksessa esimerkiksi pelistä tehdään joskus kopio toiselle konsolille game sharing toiminnon kautta. Tuo olisi käyttäjän itse tekemänä laitonta Suomessa, mutta käyttöehdoissa on laajennettu kopiointioikeuksia tältä osin. DS ja 3DS omasivat vastaavan systeemin ja oli vähän omituista että se puuttui switchistä. Switchissä kenties laitteen wifi oli aivan liian hidas suhteessa asennuspakettien kokoon ja homma olisi ollut käyttökokemukseltaan kankea.

Viimeksi muokattu:
Nyt kun WiiU tuli puheeksi, mikä olisi hyvä HDD sille? Luin että y-kaapeli tai erillinen virtalähde olisi hyvä mutta josko pärjäisi ilman, Wii jo pelasi ihan suoralla usbilla.
Paljonhan se ei tilaa tarvitse niin josko halvalla pääsisi.

Nyt kun WiiU tuli puheeksi, mikä olisi hyvä HDD sille? Luin että y-kaapeli tai erillinen virtalähde olisi hyvä mutta josko pärjäisi ilman, Wii jo pelasi ihan suoralla usbilla.
Wii U:n USB 2-porttien standardia vähäisempi virransyöttö aiheuttaa tuon vaatimuksen lisävirralle. Y-kaapelilla itse olen homman ratkaissut ja toimii hyvin. Ethernet-adapteria joutuukin sitten pitämään konsolin edessä olevassa portissa...

Zelda Breath of the Wild tuli joskus pelattua läpi Switchillä, onko tuo Tears of Kingdom yhtä vapaata ja laadukasta seikkailua?

Saakohan Switch 2 jopa 4k 60fps tuolle pelille :hmm:

Zelda Breath of the Wild tuli joskus pelattua läpi Switchillä, onko tuo Tears of Kingdom yhtä vapaata ja laadukasta seikkailua?

Saakohan Switch 2 jopa 4k 60fps tuolle pelille :hmm:

On. Tears of the Kingdom on hyvä peli, mutta itselleni tuo uusi pelimekaniikka vei mielenkiinnon. Ymmärrän mitä on yritetty tehdä, mutta jotenkin se vaan vie peliä liikaa pois perinteisestä Zeldasta. Jos kokee, että rakentelu ja moottorit kuuluvat Zeldaan, niin TotK on pieni parannus BotW:sta.

Tälläinen vastaus tuli nyt liittyen tuohon minkälainen telakan virtapalikka Nintendolta tulee mukaan jos invite linkin takana oletuksena olevasta Irlannin storesta tilaa kuten itse tein
"Thank you for contacting My Nintendo Store.
We would like to inform you that the console comes with the power plug matched to the country on the website from wich you used to purchase.
For any further information do not hesitate to contact us."

Eli muille tiedoksi että kannattanee Saksan Nintendo Store vaihtaa oikealta ylhäältä, napsauttaa selaimen translate päälle ja tilailla. Eipä siinä mitä katselin niin noita G-> C/F plugi adaptereita saa täältäkin suoraan verkkiksestä/class ohlsonin hyllystä 10€ pintaan ja jos Kiinasta tilailee niin eurolla irtoaa, joten eiköhän tuollainen tule sitten hankittua.
Tein saman virheen ja tilasin linkistä Switch 2:n Irlannin storesta, kun linkki johti suoraan siihen tajuamatta, että sähköpistoke voisi olla erilainen. Kiitos vinkistä, sillä otin myös yhteyttä aspaan, ja siellä kertoivat töpselin olevan brittimallia. He saivat kuitenkin peruttua tilaukseni ja vapautettua ostokiintiön, jonka käytin Saksan kauppaan. Mielestäni adapteria ei kannata turvallisuussyistä käyttää jatkuvasti, enkä halua maksaa lisää sopivan johdon hankkimisesta.

On, ja suht objektiivisella silmällä isompi avomaailma ja vapaampi pelattavuus. Silti aika paljon myös toistetaan jo nähtyä, ja joillekuille peli ei tepsi BOTW:n veroisesti tiettyjen pelimekaniikka-valintojen takia.

Silti ainakin minusta se oli helposti täyden hintansa väärti ja kestää uudelleenpelaamistakin ihan kuten BOTW.

Jep, Y-kaapelin kanssa kuitenkaan ei ole ollut ongelmia.

On, ja suht objektiivisella silmällä isompi avomaailma ja vapaampi pelattavuus. Silti aika paljon myös toistetaan vanhaa, ja joillekuille peli ei tepsi BOTW:n veroisesti tiettyjen pelimekaniikka-valintojen takia.

Silti ainakin minusta se oli helposti täyden hintansa väärti ja kestää uudelleenpelaamistakin ihan kuten BOTW.
Jaha, vielä vapaampi ja isompi maailma. Menee varmaan ostoon jossain vaiheessa.

On. Tears of the Kingdom on hyvä peli, mutta itselleni tuo uusi pelimekaniikka vei mielenkiinnon. Ymmärrän mitä on yritetty tehdä, mutta jotenkin se vaan vie peliä liikaa pois perinteisestä Zeldasta. Jos kokee, että rakentelu ja moottorit kuuluvat Zeldaan, niin TotK on pieni parannus BotW:sta.
Niin joo siinä olikin tuota puolta aika vahvasti mukana :hmm:

Selvyyden vuoksi selitän että maanpinnan maastokartta pysyy lähes identtisenä BOTW:n kanssa (joitain luonnonmullistuksia on tapahtunut), mutta pinnan lisäksi on kaksi uutta (joskin vähemmän yksityiskohtaista) kerrosta sekä paljon luolia joita voi penkoa.

Luonnollisesti varsinaiset dungeonit, shrinet ym. on ihan uutta.

Selvyyden vuoksi selitän että maanpinnan maastokartta pysyy lähes identtisenä BOTW:n kanssa (joitain luonnonmullistuksia on tapahtunut), mutta pinnan lisäksi on kaksi uutta (joskin vähemmän yksityiskohtaista) kerrosta sekä paljon luolia joita voi penkoa.

Luonnollisesti varsinaiset dungeonit, shrinet ym. on ihan uutta.
No alkaa olla lääniä koluttavaksi, menee vissiin jokunen tunti läpipeluuseen.

• Tykkää
Reactions: Zat
Niin ja eipä tuossa Totkissa tainu tarvita (main questeissa ainakaan) rakentaa lähes mitään jos ei halunu.

Kannattaa ehdottomasti ostaa. Itse olen kahdesti yrittänyt pelata Botwin läpi, mutta jostain syystä siinä tuli aina este vastaan.
Sen sijaan Totk imaisi mukanaan ja pelasinkin pelin läpi melko vauhdilla. Uudistuneet erikoiskyvyt omasta mielestä nopeutti/helpotti tutkimista ja peli oli paljon mukavampi pelata.

Tein saman virheen ja tilasin linkistä Switch 2:n Irlannin storesta, kun linkki johti suoraan siihen tajuamatta, että sähköpistoke voisi olla erilainen. Kiitos vinkistä, sillä otin myös yhteyttä aspaan, ja siellä kertoivat töpselin olevan brittimallia. He saivat kuitenkin peruttua tilaukseni ja vapautettua ostokiintiön, jonka käytin Saksan kauppaan. Mielestäni adapteria ei kannata turvallisuussyistä käyttää jatkuvasti, enkä halua maksaa lisää sopivan johdon hankkimisesta.

Minäkin peruin kokonaan tilaukseni, kun tuli tuo sama virhe tehtyä storen maavalinnan kanssa.

Itse tykkäsin Totk:sta enemmän. Varsinkin miten maailma oli muuttunut ja paljon elävämpi verrattuna botw:hen.

Kyllä Tears of the Kingdomin mekaniikat mielestäni ovat huomattavasti mielenkiintoisempia jotka on toteutettu tuollaisessa joka suuntaan valtavassa maailmassa hienosti.
Ainut huono puoli on tuo sama päämaailma mikä oli ensimmäisessä osassa. Jos ei ole pelannut kumpaakaan mutta pitäisi valita BotWin ja Totkin väliltä, niin ehdottomasti jälkimmäinen.

Wii U:n USB 2-porttien standardia vähäisempi virransyöttö aiheuttaa tuon vaatimuksen lisävirralle. Y-kaapelilla itse olen homman ratkaissut ja toimii hyvin. Ethernet-adapteria joutuukin sitten pitämään konsolin edessä olevassa portissa...
Tälle on jokerivaihtoehto laittaa SSD ulkoisella kotelolla. Käyttää vähemmän virtaa ja pitäisi toimia ilman Y-kaapelia. Itse tein tämän "päivityksen" vuosi sitten ja hyvin toiminut yhdellä piuhalla. Saa myös hyvin marginaalista nopeushyötyä: Reddit - The heart of the internet

Otin halvimman 256GB levyn mikä löytyi ja siihen Alista kotelo.

Mulle sanoivat, että jos peruvat Irlannin kaupan tilauksen, niin aiemmin saamani ennakkoetuostolinkki ei enää toimi Saksan kaupassa, koska se linkki oli voimassa vain sen yhden päivän, kun se lähetettiin. Toimiko sulla se linkki siis edelleen ja nyt Saksan kaupassa, eli sait sähköpostiin koodin, jolla kirjautua sisään ja onnistui sieltä varata? Itse testasin ja näytti kyllä kirjautuvan sisään, mutta tämä hieman ristiriidassa nyt aspan viestin kanssa.

Kannattaa ehdottomasti ostaa. Itse olen kahdesti yrittänyt pelata Botwin läpi, mutta jostain syystä siinä tuli aina este vastaan.
Sen sijaan Totk imaisi mukanaan ja pelasinkin pelin läpi melko vauhdilla. Uudistuneet erikoiskyvyt omasta mielestä nopeutti/helpotti tutkimista ja peli oli paljon mukavampi pelata.
No ehkä juuri tän kaltaista edistymistä kaipaakin. Suuremmin aikaa ei ole pelailla niin sujuvuutta ja etenemistä osaa arvostaa.

Edit: pidin Botw kyllä, parhaita seikkailupelejä ikinä ja se pelisarjalle tyypillinen maaginen tunnelma löytyy. Tuli ekaa Zeldaa pelailtua niihin aikoihin kun se suomeen tuli pienempänä.

Tälle on jokerivaihtoehto laittaa SSD ulkoisella kotelolla. Käyttää vähemmän virtaa ja pitäisi toimia ilman Y-kaapelia. Itse tein tämän "päivityksen" vuosi sitten ja hyvin toiminut yhdellä piuhalla. Saa myös hyvin marginaalista nopeushyötyä: Reddit - The heart of the internet

Otin halvimman 256GB levyn mikä löytyi ja siihen Alista kotelo.
No tätä jo mietinkin kun noita virransyöntejä puntaroin. Olisi hyötyä jatkossakin tuolla kotelolla ja pari pientä levyä löytyy. Kiitos!

Mulle sanoivat, että jos peruvat Irlannin kaupan tilauksen, niin aiemmin saamani ennakkoetuostolinkki ei enää toimi Saksan kaupassa, koska se linkki oli voimassa vain sen yhden päivän, kun se lähetettiin. Toimiko sulla se linkki siis edelleen ja nyt Saksan kaupassa, eli sait sähköpostiin koodin, jolla kirjautua sisään ja onnistui sieltä varata? Itse testasin ja näytti kyllä kirjautuvan sisään, mutta tämä hieman ristiriidassa nyt aspan viestin kanssa.
Otin yhteyttä aspaan, kun luin täällä viestin, että pistoke on brittimallia. Kerroin heille, että miksi lähetätte suomalaisille linkin malliin, jossa on väärä sähköpistoke, ja että haluan tilata laitteen Saksasta. He kertoivat, että voin peruuttaa tilauksen ja he vapauttavat kiintiön. Sain parin päivän päästä viestin, että voin käyttää ostokiintiön uudelleen. Menin suoraan Saksan kaupan sivuille (en saanut uutta linkkiä) ja sain sieltä tilattua Switch 2:n. Mitään aikarajaa tai uusia koodeja tuossa ei enää ollut.

Viimeksi muokattu:
Otin yhteyttä aspaan, kun luin täällä viestin, että pistoke on brittimallia. Kerroin heille, että miksi lähetätte suomalaisille linkin malliin, jossa on väärä sähköpistoke, ja että haluan tilata laitteen Saksasta. He kertoivat, että voin peruuttaa tilauksen ja he vapauttavat kiintiön. Sain parin päivän päästä viestin, että voin käyttää ostokiintiön uudelleen. Menin suoraan Saksan kaupan sivuille (en saanut uutta linkkiä) ja sain sieltä tilattua Switch 2:n. Mitään aikarajaa tai uusia koodeja tuossa ei enää ollut.
Kiitos! Laitan peruutukseen omani myös. Amazonin tilausta en vielä ollutkaan perunut, joten se saa edelleen olla varana, jos ei itsellä tuo Nintendon Saksan kauppa natsaa.

Päivitys: Aspa perui Irlannin tilauksen ja hetken päästä tuli viesti, että kiintiö vapautettu. Kirjaudin vanhalla mailiin tulleella kutsulla ja onnistui tilata Saksan kaupasta. Homma kunnossa, kiitos kaikille, jotka tuon töpseliasian huomioivat.

Viimeksi muokattu:
Mulla oli aikoinaan wiiussa ihan perus 256gb usb tikku aivan hyvin ajoi hommansa, eikä vaadi lisävirtaa. Eikai nyt herran vuonna 2025 enää mitään HDD levyjä mihinkään:x3:

Mulla oli aikoinaan wiiussa ihan perus 256gb usb tikku aivan hyvin ajoi hommansa, eikä vaadi lisävirtaa. Eikai nyt herran vuonna 2025 enää mitään HDD levyjä mihinkään:x3:
Tuosta oli jotain juttua että ei kovin pitkäikäistä ole ainakaan useimmilla tikuilla. HDD-levyjä kun lojuu nurkissa niin niillehän tässä koitetaan käyttöä keksiä.

Tuosta oli jotain juttua että ei kovin pitkäikäistä ole ainakaan useimmilla tikuilla. HDD-levyjä kun lojuu nurkissa niin niillehän tässä koitetaan käyttöä keksiä.
Parisen vuotta taisi olla se tikku käytössä ainakaan tuona aikana ei ollut mitään ongelmia.

Tosiaan jos HDD-levyjä löytyy nurkista niin mikäs siinä:thumbsup:

Jotkut vanhat tikut ei osannu tehdä kirjoituksenstasausta ja sen vuoksi voi hajota tommosessa käytössä aika nopeastikkin. Modernimmat isot tikut on lähes aina ongelmattomia.

Jotkut vanhat tikut ei osannu tehdä kirjoituksenstasausta ja sen vuoksi voi hajota tommosessa käytössä aika nopeastikkin. Modernimmat isot tikut on lähes aina ongelmattomia.
WII ja WII U ovat ilmeisesti koiva kirjoittamaan ja lukemaan eestaas ja käyttävät omaa tiedostojärjestelmää salattuna. Tuo combo on vika-altis ja on tunnettu ongelma, että tikkuja hajoaa (esim Reddit - The heart of the internet ja Nintendon oma tukisivu: Important information about USB storage devices).

Tikku saattaa toimia pitkäänkin, mutta suositus on käyttää järeämpiä levyjä. Normi 2.5" SSD on kestävämpi, toimii yhdellä piuhalla ja ei maksa nykyään mahdottomasti enempää.

WII ja WII U ovat ilmeisesti koiva kirjoittamaan ja lukemaan eestaas ja käyttävät omaa tiedostojärjestelmää salattuna. Tuo combo on vika-altis ja on tunnettu ongelma, että tikkuja hajoaa (esim Reddit - The heart of the internet ja Nintendon oma tukisivu: Important information about USB storage devices).

Tikku saattaa toimia pitkäänkin, mutta suositus on käyttää järeämpiä levyjä. Normi 2.5" SSD on kestävämpi, toimii yhdellä piuhalla ja ei maksa nykyään mahdottomasti enempää.
Juu tuo pätee tosiaan niihin vanhoihin tikkuihin. Uudet isot tikut on usein toiminnaltaan vastaavia tai parempia kuin tommonen normi 2.5” ssd.

Konsolinetiltä tuli tällaista viestiä tilausta koskien:
Hei,

kiitos Switch 2 Mario Kart World-bundlen ennakkotilauksesta! Konsolin hinta on 619,95 euroa ja pyydämme sinua vielä vahvistamaan tilauksesi voimassaolon lopullisen hinnan varmistuttua. Pyydämme vastaamaan 20.4.mennessä, jotta voimme vahvistaa konsolin saatavuuden kaikille tilaajille.

Statistiikka

Viestiketjuista
274 704
Jäsenet
77 216
Uusin jäsen
Vella

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom