Yleinen Nintendo ketju (Switch 2, julkaisu 05.06.25)

Vahva suositus eilen Nintendo Switch 2:lle julkaistulle Sektorille.
Sektori Nintendo eshop
Nintendo life arvostelu

Tuli pelattua koko päivä ja peli on kuin luotu käsikonsolille. Lähes täydellinen twin-stick räiskintä ja vielä suomalaisten tekemä. Piti tosin luntata netistä pelimekaniikkoja, kun tutoriaali on aika ohut ja pelatessa ei oikein ehdi opetella. Peli on myös suomennettu ja virkistävää pelata kerrankin jotain peliä kotimaisella kiellellä.

Kylläpäs tuli Super Stardust HD mieleen, niin sama mieshän tuonkin takana on :D Ostoon menee, kiitti vinkistä.

Kiitti vinkistä. Tulipa eilen ostettua ja hyvin maistuu. Plussaa vielä kun saa kotimaista tukea
Ostin eilen kun mainittiin kotimaisuus ja Super Stardust HD - peli kieltämättä varsin koukuttava, mutta handheldinä normit joyconit kiinni kädet väsyy alta 10min niin pakko kai hommata gripit kun TV;n kautta tämmöstä peliä ei huvita pelata.

Muutenkin handheldinä melkonen tuhnahdus kuvanlaadussa Switch 2 vs Switch OLED, hyh hyh.
 
Alkoi himottaa tuo SNES-ohjain, kai toi toimii Switch 2:ssakin? Mitenhän pitkään saa odotella, että niitä olisi taas saatavilla...
Kaikki Switch 1 Nintendon omat ohjaimet toimivat kyllä

Aina ajoittain noita tulee tarjolle, joten joutuu vain aina silloin tällöin tarkastamaan tilanteen.
 
Mikähän hommat tuon eilen julkaistun uuden Yoshi-pelin kanssa, kun sitä ei näytä olevan mistään saatavilla. Sen mitä itse muistin, niin ensimmäinen kerta, kun jotain Nintendon peliä ei saakaan myymälöistä julkaisupäivänä. Jokainen paikka mitä tarkistin, sanoo vain että toimitus viivästynyt.

Nettikaupoista löytyy, mutta kivijalkamyymälöistä ei.
 
Mikähän hommat tuon eilen julkaistun uuden Yoshi-pelin kanssa, kun sitä ei näytä olevan mistään saatavilla. Sen mitä itse muistin, niin ensimmäinen kerta, kun jotain Nintendon peliä ei saakaan myymälöistä julkaisupäivänä. Jokainen paikka mitä tarkistin, sanoo vain että toimitus viivästynyt.

Nettikaupoista löytyy, mutta kivijalkamyymälöistä ei.

No eipä siinä varmaan sen kummempaa kuin, mitä on jo kerrottu eli "toimitus viivästynyt". Jostain syystä ei ole maahantuoja / tukkuri saanut tavaraa ajoissa. VPD:llä, Konsolinetillä ja Gigantin joissain myymälöissä näyttäisi nyt olevan varastossa. Ja voihan tässä olla sitäkin, että entistä vähemmän fyysisiä pelejä otetaan nykyään varastoon.
 
Joo, tänään näkyi jo myymälöissä. Yllätti vaan kun aina ennen kaikki olleet heti julkaisupäivänä :) Eipä siinä, poika pääsi jo pelin kimppuun ja saatanpa illalla kun muut nukkuvat, niin kokeilla itsekin.
 
Nintendohan alkoi ajamaan hinnoittelullakin nyt ihmisiä digipelien suuntaan, kun diginä tämä on halvempi kuin fyysisenä.
 
No niin, tilaus muhimassa, olisin tilannut SNES-ohjaimenkin mutta ei tällä hetkellä saatavana... Vielä kesän mittaan pitänee hommata muutkin ohjaimet, sitten passaa pelailla

Kiitos vaan @AeshmA linkeistä :)


1779455779605.png
 
Kellään vinkkiä, mistä saisi Switch 2 originaalitelakkaa, kun tuntuu olevan Nintendon omassa storessakin loppu. UK-versiota saisi, mutta sitten pitäisi ostaa ylimääräinen virtalähde.
 
Kellään vinkkiä, mistä saisi Switch 2 originaalitelakkaa, kun tuntuu olevan Nintendon omassa storessakin loppu. UK-versiota saisi, mutta sitten pitäisi ostaa ylimääräinen virtalähde.

Jos on kerran Nintendolta itseltäänkin loppu, niin tuskinpa oikein mistään ainakaan järkihintaan. Kannattanee odotella vaan, että tulee Nintendolle varastoon.
 
Jos on kerran Nintendolta itseltäänkin loppu, niin tuskinpa oikein mistään ainakaan järkihintaan. Kannattanee odotella vaan, että tulee Nintendolle varastoon.

Esim. Konsolinet näyttää että tulisi varastoon vasta joulukuussa. Ja toisaalta Konsolinetin hinta on 149 €, kun taas Nintendo Storesta sen saa 109 €:llä.
 
Mitäs niitä toimivia telakoita muita oli, ja olenko käsittänyt oikein että joidenkin kanssa ollut pahoja ongelmia ja ihan hajottanut jotain konsolista?
 
En ole varma, että mitkä kaikki ovat toimivia, mutta luulisi, että jos esim. Suomesta saa ostettua jonkin 3rd party-telakan, niin se kanssa toimii. Mutta takuulla löytyy jostain AliExpressistä tilaamalla aika arveluttaviakin laitteita. Ehkä vaan fiksuinta katsoa, että mitä on tarjolla ja sitten googlata tietoa laitteesta, mitä suunnittelee ostavansa. Tai sitten odottaa sitä Nintendon telakkaa...
 
Mitäs niitä toimivia telakoita muita oli, ja olenko käsittänyt oikein että joidenkin kanssa ollut pahoja ongelmia ja ihan hajottanut jotain konsolista?
Ykkösen ajoilta tämä, kun oli vähän tyhmempi laturi joka tuuppasi virtaa väärin.

Kakkosen kanssa on ollut haasteita saada docked mode päälle - siis niin, että kellotaajuksia nostetaan, kun kuva menee telkkariin. Lisäksi softapäivitykset on välillä tehneet (joistain) kolmennen osapuolen telakoista käyttökelvottomia.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Ostohousut meni saman tien jalkaan :hungry:
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/r8eMoxo4ipE


Ocarina of timesta remake tulossa.


Ai perkele, nyt kyllä tekisi mieli omistaa Switch 2, mutta ei raaski edes Ocarinan takia hankkia. Eka Switchikin jäi mulla käytännössä Breath of the Wild-konsoliksi ja sen jälkeen kerännyt vaan pölyä.
Oletan että tuota Ocarinan remakea ei julkaista ekalle Switchille.
 
Splatoon Raiders näytti ihan kivalta. Samoin nuo Kingdom Heartsit, niitä en oo ikinä pelannu.

Edit. Pelasin KH3 demon läpi, ihan hyvä oli. Paikoittain vaan aika lagisen tuntunen.
 
Viimeksi muokattu:
Vähän ehkä jäi vajaaksi itselleni direct koska odotin OoT:stä pelikuvaa. Sama juttu myös Duskbloods, ei mitään uutta tuonut traileri mutta onneksi server testi saadaan kesän aikana.
Hyvä myös että Xenoblade trilogialle saadaan SW2 patchi mutta ovat nostaneet hintaa päivitykselle, X oli 5€ ja nyt 10€. Vähän kipurajoilla mitä haluaisin maksaa resoluutio/fps päivityksestä.
 
Vähän ehkä jäi vajaaksi itselleni direct koska odotin OoT:stä pelikuvaa. Sama juttu myös Duskbloods, ei mitään uutta tuonut traileri mutta onneksi server testi saadaan kesän aikana.
Hyvä myös että Xenoblade trilogialle saadaan SW2 patchi mutta ovat nostaneet hintaa päivitykselle, X oli 5€ ja nyt 10€. Vähän kipurajoilla mitä haluaisin maksaa resoluutio/fps päivityksestä.
Peukkupainista oli enemmän asiaa kuin Zeldasta tai Duskbloodista.
 
Hyvä myös että Xenoblade trilogialle saadaan SW2 patchi mutta ovat nostaneet hintaa päivitykselle, X oli 5€ ja nyt 10€. Vähän kipurajoilla mitä haluaisin maksaa resoluutio/fps päivityksestä.
Jos se olisi pelkkä reso/fps-päivitys niin varmaan tuolla vitosella menisikin, nythän sinne oli tehty kaikenlaista muutakin (lisää ääninäyttelyä, uutta pelimekaniikkaa, uusia bladeja ja heroja jne). Suurin piirtein linjassa esim. BOTW-päivityksen kanssa, joka oli myös kympin.

Hyvä Direct oli kyllä, loppuvuosi onkin sitten täynnä pelattavaa.
 
Onko kokemusta pystyykö Nintendo Online tilauksia niputtamaan? Ainakin näyttää, että antaisi ostaa. Nintendolla on taas tuo 12+2 months kamppis ja ilmeisesti myös tilausta jatkamalla saa tuon extra. 2kk

"From May 28th, receive two extra months (60 days) when you buy or actively extend* any Nintendo Switch Online 12-month membership from Nintendo eShop and activate automatic renewal during the purchase process. Offer ends June 30th!

*Only purchases from Nintendo eShop and the official Nintendo website are eligible for this bonus offer. Automatic renewal must be activated during the purchase process to be eligible for this offer. Individual and family 12-month memberships of Nintendo Switch Online and Nintendo Switch Online + Expansion Pack are eligible, whether starting a new membership or actively extending an already existing one. Automatic renewals, Nintendo Store purchases and download codes purchased from other external retailers are not eligible. Excludes codes included in console bundles. The bonus two months (60 days) will be added to your membership within 72 hours of purchase, and will match the plan type of the qualifying purchase."

Vai tulkitsenko tuota väärin?
 
Onko kokemusta pystyykö Nintendo Online tilauksia niputtamaan? Ainakin näyttää, että antaisi ostaa. Nintendolla on taas tuo 12+2 months kamppis ja ilmeisesti myös tilausta jatkamalla saa tuon extra. 2kk

"From May 28th, receive two extra months (60 days) when you buy or actively extend* any Nintendo Switch Online 12-month membership from Nintendo eShop and activate automatic renewal during the purchase process. Offer ends June 30th!

*Only purchases from Nintendo eShop and the official Nintendo website are eligible for this bonus offer. Automatic renewal must be activated during the purchase process to be eligible for this offer. Individual and family 12-month memberships of Nintendo Switch Online and Nintendo Switch Online + Expansion Pack are eligible, whether starting a new membership or actively extending an already existing one. Automatic renewals, Nintendo Store purchases and download codes purchased from other external retailers are not eligible. Excludes codes included in console bundles. The bonus two months (60 days) will be added to your membership within 72 hours of purchase, and will match the plan type of the qualifying purchase."

Vai tulkitsenko tuota väärin?

Mulla loppuu tilaus huomenna, eikä tarjoa mitään muuta kuin 12kk tilausta ilman 2kk lisää. En sitten tiedä että lisätäänkö myöhemmin kuten tekstissä luki, mutta ainakaan tässä vaiheessa ei kerrota tuota.

1781109410288.png
 
En sitä epäile. Välillä vaan kun noita pelejä katsoo, niin ihmettelee, että miksi ihmeessä kukaan haluaisi tuollaisia pelata, edes ilmaiseksi.

Nintendo Switchiä myydään ihan helvetisti, ja sen pelaajakunta on profiililtaan nuorempaa kuin kilpailijoilla ja siellä on vanhemmassakin sakissa aivan varmasti enemmän sellaisia kasuaalipelaajia, jotka muutoin pelaavat korkeintaan mobiilipelejä ja sillä Switchilläkin ehkä Mario Kartia, Animal Crossingia tai nyt uutena jotain Pokopiaa. Siihen sakkiin ne Directeissä usein nähdyt halvat pilipalipelit uppoavat. Kyllä Nintendo varmasti asiakkaansa tuntee. Se että Directissä on aina 70 % - 80 % "roskaa" ja sitten lisäksi ne pari "oikeaa" pelia, noudattelee varmasti aika pitkälti sitä jakaumaa, mitä asiakkaat edustavat.
 
Mulla loppuu tilaus huomenna, eikä tarjoa mitään muuta kuin 12kk tilausta ilman 2kk lisää. En sitten tiedä että lisätäänkö myöhemmin kuten tekstissä luki, mutta ainakaan tässä vaiheessa ei kerrota tuota.

1781109410288.png
Muistelisin, että joskus olen vastaavan kamppiksen hyödyntänyt eikä silloinkaan näkynyt tuossa tilauskohdassa.

Kerro tänne jos selviää, itselläkin kiinnostaisi, mutta nykyinen tilaus päättyy vasta syksymmällä.
Kyllä mä varmaan otan tuon tässä joku päivä kun kerkeää. Joka tapauksessa sen uusisin päättymisen jälkeen niin ei tässä mitään menetäkkään. Tai siis tuskin tuota nyt pystyisi ostamaan aktiivisen tilauksen ollessa voimassa, jos se ei jatkaisi sitä nykyistä :D
 
Onko kokemusta pystyykö Nintendo Online tilauksia niputtamaan? Ainakin näyttää, että antaisi ostaa. Nintendolla on taas tuo 12+2 months kamppis ja ilmeisesti myös tilausta jatkamalla saa tuon extra. 2kk

"From May 28th, receive two extra months (60 days) when you buy or actively extend* any Nintendo Switch Online 12-month membership from Nintendo eShop and activate automatic renewal during the purchase process. Offer ends June 30th!

*Only purchases from Nintendo eShop and the official Nintendo website are eligible for this bonus offer. Automatic renewal must be activated during the purchase process to be eligible for this offer. Individual and family 12-month memberships of Nintendo Switch Online and Nintendo Switch Online + Expansion Pack are eligible, whether starting a new membership or actively extending an already existing one. Automatic renewals, Nintendo Store purchases and download codes purchased from other external retailers are not eligible. Excludes codes included in console bundles. The bonus two months (60 days) will be added to your membership within 72 hours of purchase, and will match the plan type of the qualifying purchase."

Vai tulkitsenko tuota väärin?

Kyllä siinä luvataan myös olemassaoleville tilaajille 72h sisään ostosta 60:n päivän lisäys tilaukseen, kun automaattisen uusimisen laittaa (oletettavasti myös pitää) päälle tilauksen yhteydessä. (Jos uusiutuu automaattisesti kamppiksen aikana, ei kuukausia saa.)
 
Oon kyllä vielä vähän harmissani kun ei Twilight Princess ja Wind Waker HD:n portteja ole tuotu switchille. Eiköhän sieltä ole myöhemmin tulossa joku isompi Zelda aiheinen direct jossa voisi nuo olla mutta jos OoT remake on tän vuoden zelda peli niin voi olla 2027 juttuja.
 
Oon kyllä vielä vähän harmissani kun ei Twilight Princess ja Wind Waker HD:n portteja ole tuotu switchille.

Toivoisin, että jos nuo tulevat, niin olisivat remakeja, eikä pelkkiä porttauksia/remastereita. Vasta kokeilin Twilight Princessiä Wii U:lla ja olihan se jotenkin kankean oloinen kun tottunut BOTW/TOTK:iin. Hetki meni ihmetellessä, että mistä napista hypätään :)
 
Toivoisin, että jos nuo tulevat, niin olisivat remakeja, eikä pelkkiä porttauksia/remastereita. Vasta kokeilin Twilight Princessiä Wii U:lla ja olihan se jotenkin kankean oloinen kun tottunut BOTW/TOTK:iin. Hetki meni ihmetellessä, että mistä napista hypätään :)
Niin, eihän noissa kummassakaan (Twilight Princess HD ja Wind Waker HD) hypätä mistään napista, ellen nyt aivan väärin muista. :smoke:
Pitäskin melkein ottaa ja pelata noi molemmat taas läpi. Ei oo WiiU:ta tullu taas hetkeen käynnistettyä.
 
Kyllä siinä luvataan myös olemassaoleville tilaajille 72h sisään ostosta 60:n päivän lisäys tilaukseen, kun automaattisen uusimisen laittaa (oletettavasti myös pitää) päälle tilauksen yhteydessä. (Jos uusiutuu automaattisesti kamppiksen aikana, ei kuukausia saa.)
Tämä on muuten syytä huomata tehdä. Itse refleksinomaisesti otin ruksin pois automaattisesta uusimisesta ja sinne meni 2 ilmaiskuukautta. 😕

Eipä tuo onneksi maailmaa kaada kun olisin k.o. palvelun tilausta joka tapauksessa jatkanut.
 
Toivoisin, että jos nuo tulevat, niin olisivat remakeja, eikä pelkkiä porttauksia/remastereita. Vasta kokeilin Twilight Princessiä Wii U:lla ja olihan se jotenkin kankean oloinen kun tottunut BOTW/TOTK:iin. Hetki meni ihmetellessä, että mistä napista hypätään :)
Kolmisen vuotta sitten kirjoitin tämmöistä ja edelleen pätee - on ne vanhat 3D-Zeldat todellakin tönkköjä:
Mulla muistikuva Shrinejen (120kpl) olleen juurikin täynnä Rune Abilityjen käyttämistä, eikös ne vertaudu nuihin upgradeihin?

Mun mielestä BotW pelimoottori teki vanhoista 3D-Zeldoista pelikelvottomia, ei vaan kykene niitä enää pelaamaan. Skyward Sword jäi aikoinaan Wii:llä kesken kun pelitallennus korruptoitui mutta ei sitä Switchillä enää kykene pelaamaan, kankeus on vaan ihan järkyttävää. Samaten Wii U:lla pitäis naputella Wolf Amiibolle Twilight Princessissä sydämet täyteen, muttei samasta syystä kykene - alkuperäinen pelikokemus Wiillä menee muistoissa kuitenkin sinne top15 jossa myös Majora ja Ocarina majailevat. 2D-Zeldat ei puolestaan vanhene lainkaan, kaikki maistuu edelleen.

BotW perheen pelatuin peli ja eiköhän Tears of Kingdomin parissakin viihdytä useampi sata tuntia - ite tykkään jopa enemmän seurata kun muksut pelaa rennolla ja leikkisällä lähestymistavalla kokeillen fysiikkamoottorin rajoja, aivan upeita oivalluksia tekevät siinä missä oma pelaaminen harmaata insinöörintarkkaa etenemistä ja hyvien aseiden säästämistä ( = talon seinässä ne edelleen roikkuu käyttämättöminä :D ).
 
Itse olen toivonut että Link to the Past ja Link Between Worlds tulisi switchille remasteroituna. Vaikka samaan tapaan kuin Link’s Awakening. Olen suunnitellut LBW:n uudelleen peluuta, mutta viivytellyt josko sitä pääsisi pelaamaan isolta näytöltä.
 
Tulee kyllä ihan varmasti ostettua Ocarina of time remake, mutta itsellekin tuo Lttp remake olisi kaikkien mieluisin 😊 Toivottavasti tuo tulee jossain vaiheessa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 077
Viestejä
5 239 646
Jäsenet
83 440
Uusin jäsen
ttumppi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom