Yleinen Mass Effect ketju

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
97
Uutta teaseria näköjään tullut.

Vajaan viikon päästä N7 päivä, jolloin varmaan saadaan lisää tietoa itse pelistä.
 
Liittyykö tää enää mitenkään siihe trilogiaan?
 
Itseltä ei kyllä irtoa enää uskoa nyky-Biowareen eikä ME3:n jälkeen tähänkään pelisarjaan. Jos sieltä tulee 8/10 tuotos niin olen positiivisesti yllättynyt.
 
Toivottavasti ei mennä samalla linjalla mitä Dragon Age: Inquisitionissa :/. Olihan se toki ihan jees, mutta aivan liikaa mmo täytequesteja.
 
Juurikin samoilla fiiliksillä ollaan. En ikinä pelannut uusinta Dragon Agea läpi, koska meni maku näihin "mene tonne ja etsi nämä, tapa 100 karhua että saat neljä sydäntä". Aiemmissa Dragon Ageissa ei vastaavaa ongelmaa ole ollut... Katsotaan nyt mitä tulemaan pitää, toivon kovasti samanlaista eeppisyyskerrointa kuin yli kahdessa ensimmäisessä Mass Effectissa.
 
Itseltä ei kyllä irtoa enää uskoa nyky-Biowareen eikä ME3:n jälkeen tähänkään pelisarjaan. Jos sieltä tulee 8/10 tuotos niin olen positiivisesti yllättynyt.
Pelattavuus oli ME3:ssa parhainta, mutta tarina hieman tuhnu kyllä.

Saa nähä mitä tästä tulee.
 
Itselle tämä on odotetuin peli pitkään aikaan. Alkuperäinen trilogia tullut vedettyä läpi monen monta kertaa, kaanoniin kuuluvaa kirjallisuutta ja muuta materiaalia tullut kulutettua kuin pahimmallakin fanipojalla. Jos Andromeda osoittautuu pettymykseksi, en suostu ainakaan ääneen myöntämään sitä.
 
Kyllä täälläkin odotetaan peliä kuin kuuta nousevaa. Kyllä Mass Effectit on ollut sitä parhautta vikoineenkin. Voi kun olisi 1:sen tunnelman tasoa. (taitaa olla turha toive :vihellys:)
 
Mass Effectit tuli ostettua vahingossa, tietämättä että minkälainen pelisarja se onkaan ja kun ensimmäistä osaa oli tahkonnut hieman niin koukkuunhan siinä jäi. Kovana fanina odotan tuota uusinta, mutta saapa nähdä. En itse kokenut ME3 pettymykseksi, ainoastaan se lopetus oli harvinaisen sekava ja antikliimaksinen. Biowaren MMO peleissä tuntuu olevan AINA sama teema. Kerää porukka kasaan erilaisista persoonallisuuksista ja pelasta maailma. Knights of the old republic 1&2, Dragon age 1&2 ja Mass Effect 1-3. Ei se niin kovasti ole haitannut, mutta kyllähän se alkaa olla kulunut...
 
Mass Effecteissä on tärkeimpänä itselle ainakin ollut aina itse tarina, kunnon maailmanlopun meininkiä. Hankala kuvitella enää uuden ylittävän tätä.
 
Itselläkin varovaisen postiiviset odotukset tätä kohtaan. Tykkäsin itse inquisitionin tarinasta ja hahmoista, mutta olen samaa mieltä että turhia täytequesteja oli aivan liikaa. Kyllä bioware hahmo -ja tarinankerronnan osaa joten siinä mielessä olen aika luottavaisin mielin. Toivottavasti tulee joko suhteellisen lineaarinen peli tappavan tiukalla juonella ja valinnoilla tai sitten avoimempi maailma, mutta laadukkailla sivitehtävillä. Mass Effect kolme oli osittain ohilaukaus omilla rasittavuuksillaan esimerkiksi typerä moninpeliin sidottu war assets systeemi. Juonesta tykkäsin kyllä extended cutin kanssa vaikkei karpyshynin alkuperäistä visiota vastannutkaan. Ea:n joku hermanni on kerennyt jo tiedottaa että antavat biowaren tehdä pelin rauhassa loppuun joten toivoa on myös ettei pelistä tule kiireellä tehty joka monesti näkyy pelien jälkipuoliskolla juonessa tai jossain muussa.
 
Suhtauduin aika skeptisesti ME3:n moninpeliin, mutta se osoittautui erinomaisen viihdyttäväksi ja sitä tulikin hakattua satoja tunteja. Niinpä tätä uusinta odotan yhtä paljon moninpelin kuin yksinpelin takia. Toivottavasti Bioware jatkaa pelin tukemista julkaisun jälkeenkin uusilla mp-sisältöpaketeilla, kuten se teki kolmososan kanssa.

Trilogia on toki vedetty yksinpelinäkin kahdesti läpi. Yleisestä mielipiteestä poiketen pidän ykkösosaa sarjan heikoimpana. Tarina ja tunnelma olivat rautaa, mutta taistelusysteemi kankea, inventaario turha ja aseet eivät eronneet toisistaan juuri mitenkään. Kakkosessa tarina pysyi vielä hyvin koossa, ja taistelusysteemi muuttui paljon miellytävämpään suuntaan, joten se onkin mielestäni trilogian paras osa.
 
Odotan uutta Mass Effectiä kuin kuuta nousevaa, vaikka yritänkin pitää pitää odotuksia kurissa. Se vaan ei tahdo onnistua. Oli se Mass Effect trilogia vaan niin kovaa tavaraa, vaikka kolmosen lopun Bioware ryssikin totaalisesti. Sitten myös aika omissa kirjoissa aika totaalinen floppi nimeltä Dragon Age Inquisition myös vähän varjostaa tätä julkaisua. Mutta jos pitävät Mass Effectin omanlaisenaan eivätkä lähde Dragon Agea apinoimaan, niin kyllä uskoisin, että kovaa settiä on tulossa.
 
Arvelisin, että joskus illalla tulee, mikäli tulee. Kello kuudesta kahdeksaan on aika todennäköinen aikaväli.
 
Kyllähän tätä odottaa kuin kuuta nousevaa. Toivottavasti tästä lähtee uusi sarja käyntiin ja vielä vastaa koviin ennakko-odotuksiin.
 
Tätä odotan itsekkin kuin kuuta nousevaa, ei oo vaan muut pelit oikein iskeneet Mass Effectien jälkeen. Voiskin vaihteeks pelata vanhan trilogian läpi jo ties monettako kertaa :D Saisi EA julkaista vanhan trilogian remasteroituna, mutta eipä taida olla tulossa.
 
Nyt on muuten 360 Mass effectit yhteen sopivia myös xbox onelle jos jollain löytyy vielä kaapista lojumasta.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on muuten 360 Mass effectit muuten yhteen sopivia myös xbox onelle jos jollain löytyy vielä kaapista lojumasta.
Jos en väärin jymmärtänyt niin myös EA accesissa ilmaisena.
Kyllä vaikka EA:lla on taipumusta olla kusipäiden kunkku mutta kyllä niillä pelisilmää on $ mielessä siis.
 
37 NEW THINGS WE KNOW ABOUT MASS EFFECT: ANDROMEDA
ING:ltä pieni kooste. Nämä kaksi pistivät minulla eniten silmään:
-Paragon and renegade are gone, but there will still be dialogue options with different tones, GI reported.
-Character classes are different. You don’t pick one, but fall into one as you build your skill tree, GI reported.
 
-Paragon and renegade are gone, but there will still be dialogue options with different tones, GI reported.

Tuo ei hyvältä kuulosta. Mass Effectien vahvuus on nimenomaan tuo systeemi ja nyt sekin sitten varmaan menty pilaamaan ja yksinkertaistamaan, sitä oli jo kolmoseen yksinkertaistettu. VMP.
 
You can play the campaign offline.
Tämä on epäilyttävää, minkä vuoksi tuo pitää erityisesti mainita?
Ilmeisesti tulossa on Mass Effect: MMO edition, jota voi myös pelata offlinessa.
 
Tämä on epäilyttävää, minkä vuoksi tuo pitää erityisesti mainita?
Ilmeisesti tulossa on Mass Effect: MMO edition, jota voi myös pelata offlinessa.
Toivottavasti viitataan siihen ettei mp:llä olisi mitään vaikutusta singleplayeriin war assettien tai muun samantyylisen roskan kanssa.

Alkaa kyllä hypejuna vähän puksuttamaan kun luin tätä läpi http://www.ign.com/articles/2016/11/08/37-new-things-we-know-about-mass-effect-andromeda vaikka olen yrittänyt mahdollisimman vähän onkia pelistä tietoa etukäteen, mutta ei vaan malta olla lukematta.

Joku voisi kokoelman perusteella haukkua jopa fanboyksi :D

IMG_20161110_133821669.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Mun mielestä toi Paragon ja Renegade oli jotenkin tylsiä. Ei niillä tuntunut olevan niin kauheasti vaikutusta hahmoon. Mutta ihan kiva että dialogissa saa valita vähän.
 
NeoGAFin foorumille listattu kasa tietoa ME Andromedasta, jonka lähteenä on ilmeisesti Gameinformer.
Backstory
-Around 2185, at the height of galactic progress, unaware of the impending Reaper invasion (though after Sovereign), several species band together for the "Andromeda Initiative"
-4 Arks, each carrying a different race, are built, housing thousands of individuals to chart a course to Andromeda

More on the Andromeda Initiative:
"Founded in 2176 and launched in 2185, the Andromeda Initiative is a civilian, multi-species project created to send scientists, explorers and colonists on a one-way trip to settle in the Andromeda Galaxy. With powerful benefactors lending their support, the program has grown substantially in scope since its inception. The Initiative’s ultimate goal is to establish a permanent presence on the seemingly resource-rich frontier of Andromeda, and eventually create a reliable route between it and the Milky Way Galaxy."

-Turians are confirmed in the game
-The Heleus Cluster is noted as having a significant amount of "Golden Worlds", or planets ripe for life
-Each ark is led by a "Pathfinder"
-The Pathfinder, recon teams and others onboard are in cryosleep, unaware of what transpires in the Milky Way after they depart
-You play as either Scott or Sara Ryder (you can change your name), the children of Alec Ryder (pathfinder of the human ark)
-Alec Ryder is voiced by Clancy Brown
-Events at the start of the game occur that pass this role down to you, you are untested and unproven, unlike Commander Shepard of the previous trilogy
-This doesn't mean Mass Effect is Ryder's story from now on, they want the game to feel like a complete story (while teasing other stories that could happen)
-More customization options than previous games
-You can customize your father and your sibling, though not as extensively
-The "Nexus" is basically a forward command center staffed by multiple species that arrives in Andromeda early to pave the way for the Arks
-The Hyperion (humanity's ark) arrives at an incorrect location that's volatile and loses contact with the other arks and Nexus

Inspiration
-The (much improved) Mako of ME1, the loyalty missions of ME2, the multiplayer of ME3

Combat
-Global cooldowns are now replaced by individual timers
-Pausing returns but only for switching weapons or using consumables; powers are instead hotkeyed for quick use in combat while squad commands are in real time
-Dynamic cover system (ala TLOU)
-Still a cover based shooter with a goal to get the player moving around the battlefield more
-Jetpack allows for more movement variety; you can quick dash instead of rolling
-Jetpack has a hover function that allows you to hit enemies seeking cover or survey your surroundings
-Less emphasis on linear, clearly telegraphed environments that tell you a combat encounter is coming (though linear areas are still in the game)
-Game Informer's hands on was positive, feel the game has a clearer identity in combat than previous games
-You still queue up attacks, combos, order your squad, etc
-All key elements are still intact but the studio wanted to encourage more experimentation and wider variety of abilities

-Class system is gone; instead you have full access to abilities from all classes, you can mix and match skills from tech, soldier or biotics
-Goal is to allow players to try different approaches to combat without being locked in at the start
-However, you can still specialize once you invest enough points into a category of skills, you unlock a profile that can get you bonuses for your particular play style
-This is where class names like "Vanguard" (invest in combat and biotics) and "Adept" (invest in biotics) resurface
-Invest in multiple categories and you unlock the "Explorer" profile
-There is a narrative reason that allows you to reconfigure your points throughout the game so that you can try out multiple gameplay approaches without making multiple characters
-You can customize your helmet, chest, shoulders, arms and legs, more extensive than previous trilogy
-Many familiar weapons return, as well as new melee options like swords and hammers

Enemy/Environments/Crafting
-The 'Kett' are the main enemy
-The team wanted players to experience the first time encountering a new alien species vs already having it established in prior games
-Rather than painting them as mortal enemies, BioWare wanted to make them feel foreboding but not ugly as they want you to also empathize with them
-Instead of having "linear slices" of planets that you land on, you explore these planets from the surface to their underbelly
-Critical paths, optional planets, major hubs, loyalty missions return
-Your land vehicle is designated the "Nomad", and the team got special guidance from NFS developers on its handling.
-The Nomad isn't sluggish and cumbersome like the Mako, it's very fast, still boosts and maneuvers much better
-The Nomad doesn't have weapons, you can customize things like its speed and appearance
-BioWare did not want to repeat having things like mineral nodes and multiple identical outposts scattered across planets
-Points of interest include combat encounters, puzzles, narrative beats etc on planets
-One planet, called 'Elaaden', is flagged as a possible habitat zone, however the surface is hazardous (no water, extremely hot); you can be pointed in this direction in multiple ways, for example, a Krogan can request the Pathfinder to find a missing colony ship or you can just choose to land on the planet yourself and see what you find
-On planets, one of your priorities is to scout for drop zones for your crew that drop "forward stations" that establishes a foothold for you
-These stations allow for changing up your loadout, fast travel point, etc
-Planets can have multiple dangers like acid pools, burning wreckage, weather etc that can all kill you
-Most planets have at least one major enemy base
-Planets can have areas, encounters and "super bosses" that are too tough for you to handle at first, encouraging players to come back later
-Since Andromeda is a new galaxy, Ryder can actively scan and discover things in the environments; that gets sent back for analysis and unlocks new technologies for the player
-Scanning and discovering these things also allows you to obtain blueprints to craft weapons and armor for yourself
-You can create a wide array of items, not just ammo types and weapon mods, items that haven't been seen before in the Milky Way (thanks to new alien tech)
-Some plot threads and missions lead you across multiple planets

Squadmates
-Peebee (nickname): Asari squadmate shown in previous footage. Went off on her own after arriving on the Nexus and described as having a "bubbly personality". She's smart and not concerned with social norms and "niceties".
-Liam: Arrived with the Pathfinder, former police officer and described as having a "light attitude", bringing levity to situations

The Tempest (Your Ship)
-Important to harken back to the Normandy as it was a fan favorite
-There are no loading screens as you move through the ship
-Galaxy map returns but rather than piloting a mini ship on a map, it is more immersive, you select a planet, the game gives you sense of traveling towards that planet, and when you back out, you're immediately at your destination
-You don't pilot the ship manually, but it feels seamless as you go from planet to planet and see them from your bridge getting closer in the window
-They wanted a seamless experience from picking a planet to walking down to your cargo hold, hopping into the Nomad and landing on a planet. There is a landing sequence and you get off the ship. No more loading screens and instantly popping up on the surface of a planet.

Relationships/Characters
-There are more relationships in the game than any other Bioware game (as they noted fans make a big emphasis on romance in the games)
-The squadmate with the least amount of lines in Andromeda has more lines than the squadmate with the most amount of lines in ME3
-Due to complications in the awakening process, your sibling won't join you in combat but you can interact with them and build a relationship
-Many of these dealings are optional, and discovering more about the Ryder family is a plot thread
-BioWare is confident the details of this story are what differentiates it from a traditional "hero's journey"
-Loyalty missions return but they are not critical to the ending of the game; you can complete them after you complete the main story path for example
-Emphasis that relationships don't just culminate in a sex scene, but rather characters can just want to get in the sack, while others are interested in long term relationships and others still aren't interested at all. Bioware wanted to capture more "shooting bottles with Garrus" moments in the game, of which there are plenty

Multiplayer
-More evolved and refined form of ME3
-Card based economy where you earn XP and credits
-There are microtransactions but no real world money is required, you can unlock normally
-You still set the map, enemy, as before but you can also activate modifiers that can give you decreased health (for greater reward) or more damage (less reward)
-Bioware also plans to release custom crafted missions with unique modifiers that players can't change themselves
-These custom missions give you a 3rd currency, "mission funds" which allow you directly purchase items and weapons vs the mercy of random card packs; however these items are only available for a limited time in the store and can change often
-In MP, you play as the "Apex Force", a militia strike team from the Nexus
-Different enemies require you to use different tactics (some are shield heavy, some use heavy biotics etc)
-Playing MP will have advantages for the single player but it absolutely does not affect the ending of the game
-New "Prestige" mechanic added: With several types of characters, you earn regular XP and prestige XP. The prestige XP goes into every character of that 'type', for example 'tanky' characters. Earning enough prestige can grant you added health for all tank characters, etc.

Choices
-No more Paragon/Renegade system
-They want more nuance and subtlety and giving the player more opportunity to express themselves
-You can agree or disagree with someone without being punished or cornered into a paragon or renegade choice
-Dialogue option tones: heart, head, professional and casual.
-These don't affect you or sway a meter one way or another, rather they allow you freedom without worrying about unintended consequences
-"Narrative actions" (previously "interrupts) return but rather than giving a "red"=bad or "blue"=good choice, it can say "shoot", leaving more ambiguity to your choice
-Decisions aren't necessarily obvious "right" or "wrong", there are pros and cons to each and you'll just have to play the game the way you want

The future
-Mass Effect: Andromeda leaves the door open for more games (obviously)
-New game+ mode allows you to change your gender if you choose
-BioWare is coy about multiple endings; "it's a suprise", "it's different than the trilogy"
 
Clancy Brownin ääninäyttelystä kyllä iso plussa. Clancy tekee aivan loistavia rooleja, varsinkin kun pääsee vähän revittelemään.

 
Joku voisi kokoelman perusteella haukkua jopa fanboyksi :D

IMG_20161110_133821669.jpg

Mä arvostan tollaista tosi paljon. Mielestäni on ihan hiton hienoa, että joku keräilee tuollaista yhtä pelisarjaa ja siihen sisältyy nuo sarjikset, kirjat ja kaikki. Varsinkin art-bookit ovat sydäntä lähinnä.
 
Mä arvostan tollaista tosi paljon. Mielestäni on ihan hiton hienoa, että joku keräilee tuollaista yhtä pelisarjaa ja siihen sisältyy nuo sarjikset, kirjat ja kaikki. Varsinkin art-bookit ovat sydäntä lähinnä.
Kiitosta, tuosta puutuu me 2 ja 3 xbox 360 collectors editionit joita en kerenny vielä laittaa hyllyyn. PC:llä fyysinen keräily on auttamasti hupenemassa, kun melkein kaikki pelit tarvii steamin ja originin tyylisiä palveluita ja pelit voi vain kerran aktivoida. Tulee varmaan uusinkin hommattua originiin sekä vielä keräily mielessä xboxin fyysinen kopio hyllyyn. Uusimmassa mass effectin fyysisessä pc versiossa ei taida olla edes mediaa mukana, ainoastaan kuoret ja koodi originiin.
 
Paragonista ja renegadesta luopuminen on upea juttu. Kakkosessa ja kolmosessa vitutti melkoisesti, kun peli pakotti pelaamaan joko D&D-termein lawful good tai chaotic evil hahmoa. Muulla tavalla pelaamalla jäi paragon/renegade liian pieneksi ja juttuja jäi joko näkemättä tai asiat menivät päin helvettiä.
 
Samaa mieltä. Koomista oli itselläni se että vaikka kuinka koitti päättää että nyt teen sen kunnon badass renegaden niin ainahan se oli kuitenkin 50/50 kumpaakin loppujen lopuks
 
ME3:ssa tuo paragon/renegade-systeemi toimi aika hyvin, koska speech checkeissä absoluuttisen jaottelun sijasta pisteet laskettiin yhteen, näin pystyi valita minkä vain valinnan ja silti pelata pyhimystä, mulkkua tai jotain siltä väliltä.
 
Parhaiten homma on toiminut kotoreissa (kakkosessa oli yleensä kunnolla valinnan varaa - jos vain Obsidian voisi tehdä uuden kotorin....). ME1 ja 2 oli aika taukkia ettei pystynyt olemaan kusipää tai pyhimys vain sen takia, että ei ollut tarpeeksi pisteitä.
 
Laitettaan tällekin puolelle kanssa.

http://www.pcgamer.com/mass-effect-andromedas-tempest-ship-has-no-loading-screens/?

"We could have had the Normandy 3," BioWare general manager Aaryn Flynn told PC Gamer earlier this year. "But we decided to take a step to the left." That sidestep marks the introduction of Mass Effect Andromeda's Tempest—a ship that's similarly sleek in design but is instead built primarily for exploration as opposed to combat. In conversation with Game Informer, BioWare shared details on the new ship's structure—not least that it won't contain loading screens.

Which of course means no tiresome lifts à la the first Mass Effect, or time-consuming loading screens as per its sequel. Game Informer reports "seamless travel" between the vessel's areas—such as the bridge, garage, gallery, and cockpit—helps maintain a sophisticated sense of immersion, which is something BioWare's technical director Harold Chaput seems keen to perpetuate, both within and beyond the Tempest's bounds.

"With memory limitations, with loading limitations, there was a real problem; if you wanted to go from one place to another, you had to unload everything, you had to reload everything—it was a long time," Chaput says. "It really broke the flow of the game. Now, it’s so much smoother to be on the ship, land on a planet, jump around, go inside a building. It’s all very seamless, so breaking down the barriers frees up the player to explore and do activities. It makes it easier to make a rich and full environment."

Game Informer's report in full can be found this way.


Mass Effect Andromeda is due at some point in March, 2017, however expect to see more in-game footage at this year's Game Awards on December 1.

 
Ihan kiva että on tulossa enemmän avoimen maailman tuntua (siis vähemmän latausaikoja, ei mitään open world konseptia) mutta ei oo kyllä omat odotukset siltikään kovinkaan korkeella. EA:n omistuksessa Biowaren tekemät Mässyt ja erityisesti DA: Inquisition meni kaikki vaan alamäkeä mitä tuoreempaan versioon mentiin. Tää tulee ehdottomasti olemaan niitä pelejä joista luen joka ikisen revikan ja käyttökokemuksen ennen kuin kosken pitkällä tikullakaan.
 
Itsekin koitin DA:inquisitionia pelata mutta witcherin jälkeen ei oikein maistunut. Mass Effect 2 oli paras , 1 ja 3 tasoissa. Niistä remasteroidut versiot uudella pelimoottorilla oisi ollut aika kova. Varmaan tämä silti ostoon menee. Edit : mutta todellakin vasta revikoidrn jälkeen ja mieluiten alesta
 
Näissä Biowaren viime vuosien peleissä kannattaisi odottaa vuosi ja sitten ostaa se kaiken DLC-tauhkan sisältävä GoT-edition.
 
Ei sellaista tule. Edellisistä Mass Effecteistäkin yhä odotellaan GotY-versioita.
 
Käske pistämään PC-puolellakin delsut tarjoukseen. Originissa olisi trilogiapaketti tarjouksessa, mutta delsut ovat aina ja ikuisesti täyteen hintaan.
 
Käske pistämään PC-puolellakin delsut tarjoukseen. Originissa olisi trilogiapaketti tarjouksessa, mutta delsut ovat aina ja ikuisesti täyteen hintaan.

Mass Effect 3:sta olen nyt pelannut uudestaan läpi kaikilla DLC-kamoilla ja kyllä se melko torso ilman niitä olisi. Eilen kokeilin PS3:lla jopa ME 3:n moninpeliä ja peli löytyy melkein heti. Kolme pronssimappia pelailin samassa tiimissä heti putkeen. Olisiko Andromedan lähestyvä julkaisu saanut enemmänkin porukkaa pelaamaan näitä uudestaan läpi?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 614
Viestejä
4 493 760
Jäsenet
74 265
Uusin jäsen
NiuNau

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom