Yleinen Kauppa-alueen keskustelu

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
Täällä voi keskustella yleisesti kauppa-alueeseen liittyvistä asioista.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 737
Millos sitä saikaan vittuuntua, jos ei myyjästä kuulu mitään? Yksityisviestiä ja tekstiviestiä olen tässä laitellut, mitään ei ole kuulunut takaisin yli viikkoon..

Se ei sinänsä vituta, jos lähettämisessä nyt kestääkin, se vituttaa ettei vastata mitään. Tosin harvinaisesti kerrankin kun ois osalla kiire, niin kestää.. :btooth:

Olenko nyt hätäilijä-vittupää, jos tuumaan että käynkin kaupassa kun ei saa selvää milloin sen tuotteen saan ja tarve ois, laita rahat takaisin? Vai vedänkö kaupat loppuun ja pistän sen joskus saapuvan myyntiin..

Kusetusta en sinänsä epäile, eli olen melko varma että koko rahat tai tuotteen vielä joskus näen, myyjästä päätellen.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 251
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
@AkTechGears Kiinasta Barrow tuotteiden trokaaminen ja myyminen ei ole kuluttajien välistä kaupankäyntiä johon tämän foorumin kauppa-alue on tarkoitettu
Täytyy nyt vielä kysäistä tästä kun jäin miettimään. Missä menee raja tämän suhteen, kun täälläkin aika moni ihan tuollaista säännöllistä trokaamista harrastaa? Suurempivolyymisiä nyt tulee äkkiseltään mieleen ainakin erinäiset Windows-lisenssit ja mekaanisten näppäimistöjen vaimennusrenkaat...
 
Viimeksi muokattu:

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 737
Tollanen raja voi kieltämättä olla aika vaikea mihinkään piirtää. Onneksi ei ole mun hommaa.

Mutta varmaan tapauskohtaisesti? Ylläpidolle tietoon ja arpokoot..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Tollanen raja voi kieltämättä olla aika vaikea mihinkään piirtää. Onneksi ei ole mun hommaa.

Mutta varmaan tapauskohtaisesti? Ylläpidolle tietoon ja arpokoot..
Niin ei mua itteäni kiinnosta paskan vertaa jos joku täällä trokailee. Jos on hyvä diili niin saatanpa itekin ostaa. Mutta lähinnä kiinnostaa se, etten ite turhaan nappaa banneja jos lähen jotain trokaamaan, kun ainakin tää vesijäähyjen trokauskielto tuli vähän puskista.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
Niin ei mua itteäni kiinnosta paskan vertaa jos joku täällä trokailee. Jos on hyvä diili niin saatanpa itekin ostaa. Mutta lähinnä kiinnostaa se, etten ite turhaan nappaa banneja jos lähen jotain trokaamaan, kun ainakin tää vesijäähyjen trokauskielto tuli vähän puskista.
Eiköhän se vastaus ole siinä.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 125
No niin ne jotka myy mahdollisesti vesijäähdytettyä kamaa niin jos laitatte myyntiin niin ottakaa ne blokit herranen aika irti niistä komponenteista irti toimituksen ajaksi eri pakettiin.

Nyt en tiedä kuinka käytiin ku ostin tosiaan viallisen näyttiksen, kun oli kuulemma pikkuvika liittimessä jonka sai helposti korjattua. No perhana kaveri laitti näyttiksen blokin kanssa samaan pakettiin ja perillä oli koko piiri ja laatikko vesimärkä.
Se liittimen hapettuminen tosin oli alunperin kosteuden aiheuttama, mutta väitti että kortti pelas kyll, mut kaatuili satunnaisesti ennenkä itse koski siihen liittimeen, jonka jälkeen ei tullu enää kuvaa.

Noh nyt ei tiedä mikä on kortin hajottanu. Menikö rikki jo kerrasta ja kokeili itse raklata liitintä -> ei kuvaa -> myyntiin -> kyllä se äsken toimi. Vai vaikuttiko tuo lisäveden määrä kun kerran konkissa voi olla jokusen verran virtaa ja vesi oli menny VRM asti.

Noh oli miten oli niin tulin nyt purkaan, ku luulis että ihmiset ny ymmärtää että niiden palikoiden sisällä voi olla vettä.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 763
No niin ne jotka myy mahdollisesti vesijäähdytettyä kamaa niin jos laitatte myyntiin niin ottakaa ne blokit herranen aika irti niistä komponenteista irti toimituksen ajaksi eri pakettiin.

Nyt en tiedä kuinka käytiin ku ostin tosiaan viallisen näyttiksen, kun oli kuulemma pikkuvika liittimessä jonka sai helposti korjattua. No perhana kaveri laitti näyttiksen blokin kanssa samaan pakettiin ja perillä oli koko piiri ja laatikko vesimärkä.
Se liittimen hapettuminen tosin oli alunperin kosteuden aiheuttama, mutta väitti että kortti pelas kyll, mut kaatuili satunnaisesti ennenkä itse koski siihen liittimeen, jonka jälkeen ei tullu enää kuvaa.

Noh nyt ei tiedä mikä on kortin hajottanu. Menikö rikki jo kerrasta ja kokeili itse raklata liitintä -> ei kuvaa -> myyntiin -> kyllä se äsken toimi. Vai vaikuttiko tuo lisäveden määrä kun kerran konkissa voi olla jokusen verran virtaa ja vesi oli menny VRM asti.

Noh oli miten oli niin tulin nyt purkaan, ku luulis että ihmiset ny ymmärtää että niiden palikoiden sisällä voi olla vettä.
Itse olen hieman toista mieltä. Jos ostaa esim. vesijäähdytetyn näyttiksen, niin mieluiten otan sen toki kuivattuna, mutta blokki kiinnitettynä. Säästää itseltä vaivaa kun ei tarvitse hannkkia/laittaa tahnaa ja mahdollisesti lämpötyynyjä. Vaivaa säästyy myös myyjältä kun ei tarvitse ruuvailla irti.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 125
Itse olen hieman toista mieltä. Jos ostaa esim. vesijäähdytetyn näyttiksen, niin mieluiten otan sen toki kuivattuna, mutta blokki kiinnitettynä. Säästää itseltä vaivaa kun ei tarvitse hannkkia/laittaa tahnaa ja mahdollisesti lämpötyynyjä. Vaivaa säästyy myös myyjältä kun ei tarvitse ruuvailla irti.
Se on eri asia jos kykenee sen verran ajattelemaan, jotta voisi tosiaan kuivata koko homman ja tukkia ne reiät vaikka jesarilla, ettei tarvitse ihmetellä onko tullut vaurioita veden seurauksena.
Jos on AIO looppi niin asia on aivan eri.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
80
Hmm.. Tässä tuli mieleen kun mietiskelin miten pystyisi huijareilta mahdollisimman hyvin välttää niin mieleeni tuli ns. ystäväpiirit. (itse kun on uhri niin alkaa sitä vähän miettimään)
Minulla on kaksi ystävää täällä joiden toiminnasta olen täysin varma ettei he tee kusetuskauppoja.
Varmasti heilläkin on tuttuja joiden toiminnasta he ovat aivan varmoja. Näin syntyy kehä jolloin tiedetään varmasti että kyseessä on luotettava taho.
Rinki kasvaa ja luotettavuus kanssa toimijoihin olisi paremmin olemassa.

Eikös se ollut niin että 7 kaverin kautta, kaikki tuntee kaikki. o_O
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Hmm.. Tässä tuli mieleen kun mietiskelin miten pystyisi huijareilta mahdollisimman hyvin välttää niin mieleeni tuli ns. ystäväpiirit. (itse kun on uhri niin alkaa sitä vähän miettimään)
Minulla on kaksi ystävää täällä joiden toiminnasta olen täysin varma ettei he tee kusetuskauppoja.
Varmasti heilläkin on tuttuja joiden toiminnasta he ovat aivan varmoja. Näin syntyy kehä jolloin tiedetään varmasti että kyseessä on luotettava taho.
Rinki kasvaa ja luotettavuus kanssa toimijoihin olisi paremmin olemassa.

Eikös se ollut niin että 7 kaverin kautta, kaikki tuntee kaikki. o_O
Jaa a, eiköhän noiden huijarienkin tapauksessa suurin osa tuttavapiiristä ajattele että eihän tuo nyt ikinä ketään huijaisi, kun eivät vaan yksinkertaisesti tiedä toisen tekevän niin. Toki tietysti nämä kaikista patologisimmat tapaukset varmaan tekee siihenkin poikkeuksen. Plus että milläs tuota "luottamuksen ketjua" valvoisi...
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
80
Jaa a, eiköhän noiden huijarienkin tapauksessa suurin osa tuttavapiiristä ajattele että eihän tuo nyt ikinä ketään huijaisi, kun eivät vaan yksinkertaisesti tiedä toisen tekevän niin. Toki tietysti nämä kaikista patologisimmat tapaukset varmaan tekee siihenkin poikkeuksen. Plus että milläs tuota "luottamuksen ketjua" valvoisi...
Onhan minullakin kavereita joihin en täysin luota. Heitä en rinkiin päästäisi. Ringistä voisi nähdä kenen kautta myyjän tai ostajan sitten tietäisi. Eihän tämäkään täysin aukoton tilanne olisi, mutta antaisi se enemmän luottoa siihen ketä vastassa oikein on. Facebookin marketplacen paras puoli on se että myyjän kaveripiiristä voi löytyä joku tuttu. Tässä olisi hieman sama tilanne.
 
Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
101
Neuvokaa pojat.. mulle olis tyrkyllä strix rx580 8gb kortti + välirahaa mun 1070 strixiä vastaan.. paljon tänäpäivänä noista 580 korteista saa? Sori offtopic :)
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 125
Neuvokaa pojat.. mulle olis tyrkyllä strix rx580 8gb kortti + välirahaa mun 1070 strixiä vastaan.. paljon tänäpäivänä noista 580 korteista saa? Sori offtopic :)
Kyllä noiden rx 580 8gb hinnat huitelee 350-450€. GTX 1070 käytetyt ovat olleet muistaakseni alle 500€ eli sen mukaan sitten välirahaa, mutta strix malli taitaa olla kalleimmasta päästä eli joitain yksilöitä olen nähnyt 600€ huiteessa. Sanotaan 100-200€ välirahaa niin pitäisi kaupat tulla ja sinä itseasiassa hyödyt tehollisesti enemmän vaikka hinnat olisivat normaalit eli MSRB.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Kivahan se olisi jos ilmoituksen otsikossa näkyisi aina paikkakunta,niin ei tarvitse ihan joka ilmoitusta selata.
 
Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
101
Kyllä noiden rx 580 8gb hinnat huitelee 350-450€. GTX 1070 käytetyt ovat olleet muistaakseni alle 500€ eli sen mukaan sitten välirahaa, mutta strix malli taitaa olla kalleimmasta päästä eli joitain yksilöitä olen nähnyt 600€ huiteessa. Sanotaan 100-200€ välirahaa niin pitäisi kaupat tulla ja sinä itseasiassa hyödyt tehollisesti enemmän vaikka hinnat olisivat normaalit eli MSRB.
Miten mä hyödyn tehollisesti enemmän kun vaihdan hitaampaan korttiin? :D
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
53
Hei, näin ihan ajatuksena heitän, että voisko olla mahdollista että noita vanhoja, +5 vuotta vanhoja komponentteja kaupattais esim. SER-osastolla johon ne kuuluvat?

Noin karkeasti arvioiden tuollainen 4 vuotta on kilpailu- ja kuluttajaviraston näkemyksen mukaan jo ikä jolloin elektroninen laite on tehnyt tehtävänsä, eikä sillä ole enään siinä vaiheessa juuri muuta kuin käyttöarvo.
www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/ratkaisuja-riitoihin/kodinkoneet/kestoika/

On tosi raskasta käydä läpi esim. näyttis osastoa, kun sivut on piukassa HD6000/7000 ja GTX600/700 ilmoituksia.
Kyllähän niissä on varmasti voimaa vielä esim fullhd pelaamiseen, mutta faktahan on se että ikä ja sen mukaan myös elinkaari alkaa olla sitä luokkaa, että ne hajoaa hetkenä minä hyvänsä jo ihan luonnolliseen ikääntymiseen.

Voisiko siis ihan yleisen käytettävyyden kannalta ilmoittajia rohkaista pistämään ne SERrien myynti-ilmoitukset sinnen SER-osastolle?

Oisko joku ikäraja komponenteille sääntöihin paikallaan?
Esim. Kaikki yli 4 vuotta vanhat komponentit aina SER-jätte-osastolle myyntiin.

En tiedä muista mutta itsellä alkaa hajottaan kattoa näitä loputtomia ilmoitusjonoja ikivanhasta raudasta joka osastolla, onhan tää kuitenkin alan harrastajien foorumi eikä mikään random nettikirppis.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 125
Turhaa tuo on kun SER jäte puolelle mentäessä oletus on että tuote on joko rikki tai sen toiminta on vajaavaista. ATK puolella jotkin osta voivat säilyä 10v kulumatta ja otetaan esimerkiksi i7 3770k joka pärjää varsin hyvin moderneissa peleissä ja pienellä kellotuksella ei jää edes GTX 1070-1080 kyykkyyn. Prossu on kuitenkin 6v vanha ja ikä sitä ei varsinaisesti vielä paina. Mielestäni turhaa aletaan tavaraa kutusmaan SER "jätteeksi" kun se kerran pelaa vielä ja voi olla hyvinkin relevantti.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
53
Juu, kyllähän prosessorit kestävät isältä pojalle ja muistitkin todennäköisesti jos ne antaa toimia niille specsatuilla arvoilla, mutta entä komponentit, joissa virransyötön komponentit kuluvat käytössä koko ajan esim. virtalähde, emolevy ja näytönohjain tai joissa on mekaanisen vikaantumisen riski, kuten kiintolevyissä?

Kuten sanoin, niin vanhoissakin komponenteissa voi olla vielä helpostikkin raakaa laskentatehoa niin paljon, että ne toteuttavat tehtävänsä kelvollisesti, mutta jossain vaiheessa ne tunnit vaan tulevat täyteen.
Toisin kuin esim. autoissa, joissa matkamittari antaa käytetystä tuotteesta jonkinlaisen faktuaalisen parametrin laitteen käyttöajasta, ei tietokoneen komponenteissa moisia yleisesti ole (pl. kiintolevyt).

Tottakai, ainahan käytetyn komponentin hankinta on suurempi riski kuin uuden komponentin, mutta jotenkin vain koin huolta asiasta tietämättömien puolesta, että ajattelin vähän nostaa asiaa esille.

Ei sellainen kuitenkaan ihan hirveästi hyvää karmaa tuo foorumin sisälle, jos hiljattain hankittu satkun-parin komponentti laukeaa muutamassa kuukaudessa jonkun Jonnen tai vähävaraisen reppanan koneessa ja pahimmillaan viedä vielä jotain mukanaan?

Kyse onkin siis enemmän eettisestä kysymyksestä kuin siitä, että onko tuotteella tehollisessa mielessä myyntiarvoa.

Mikä siinä olisi oikeasti niin paha juttu jos ne iän ja ominaisuuksien puolesta vanhentuneet komponenti pitäis pistää myyntiin sinne, missä kaikki muukin vanha rauta olisi kaupan?
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 125
Ymmärrän mitä sanot, mutta tässä vaiheessa tulisi olla kaksi eri kauppa ketjua, toisessa moderni eli alle 4v tavarat ja toisessa siitä vanhemmat. Kyllähän tuota myynti sivustoa saataisiin sillä selkeytettyä, mutta tuo SER hommaa tuohon on turha laittaa kun moni erehtyy sitten mitä siellä oikeasti voisi olla myynnissä.
Sitten taas tuo jakaa porukkaa siten, että vanhemmalla tavaralla on yleensä huonompi näkyvyys. Se että joku myy DDR ja DDR2 kampoja siellä missä joku myy GTX 1080ti kortteja on vähän turhan iso väli ja siten taas vanhalle raudalle suunnattu ketju voisi taas tuoda erittäin vanhalle raudalle enemmän näkyvyyttä.
Oli miten oli niin SER "jätteeksi" toimivaa tavaraa on turha luokitella. Lisäksi meillä on kaikki komponentit jaettu eri ketjuiksi ja jos nyt aletaan myymään tavaraa vanhan ja uuden tavaran mukaan niin ketjut tuplautuvat ja voi tehdä kaupankäynnistä erittäin monimutkaista ja sitten niitä välilehtiä on auki kasapäin vaikeuttaen selailua.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
721
Oisko joku ikäraja komponenteille sääntöihin paikallaan?
Esim. Kaikki yli 4 vuotta vanhat komponentit aina SER-jätte-osastolle myyntiin.
Eli ensi vuonna esim. 980Ti kortit ja i7-6700K prosut löytyisivät tämän jaottelun perusteella SER-jäte osastolta? :) Ei kai nyt sentään? Eikä tuollainen hyvälaatuinen poweri mihinkään 4 vuodessa mene. Varsinkaan jos sillä on valmistajan myöntämä 10 vuoden takuu. Tai muistit, joilla on elinikäinen takuu. Eiköhän näillä nykyisillä DDR4 muistella mennä vielä aika monta vuotta.

Ymmärrän kyllä myöskin pointin, mutta kun minusta edes 7 vuotta vanha i7-2600K prosu ei mene kategoriaan SER-jäte :)
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
53
@Diglo1 Jos nyt ei tartuta tähän esimerkin neljään vuoteen, vaan nostetaan raja esim. viiteen vuoteen?
Tai vaikkapa mainitsemaasi kuuteen vuoteen?

Sekin jo siistisi osastoilta pois älyvapaimmat pierurauta ilmoitukset, jolloin perus io-tech foorumikäyttäjä tasoinen ja tietoinen ihminen löytäisi vähintään sen tasoista rautaa jota perus tehokäyttäjä voisi tarvita.

Nyt palstat on pullollaan ylihintaista vanhaa rautaa joka ei kiinnosta ketään ja niitä ilmotuksia euron kuvat silmissään viikosta toiseen uppaavia oman elämänsä huutokauppakeisareita ja komponentti trokaajia, mutta tavallisten harrastajien ilmoitukset jäävät pimentoon.

Täällä on kuitenkin todella siisti kauppa-alue ja täällä saa kauppaa tehdä varsin huolettomasti, niin nyt tää kaikki valuu hukkaan kun kaikki järkevä rauta hautautuu trokaajien putsaamien-MYYTY ilmoitusten, heidän mielipuolista hintapyyntöä huutavien ilmoitusten, sekä näiden kuudetta viikkoa HD5770/Q6600/LC-power etc. ilmoituksiaan uppaavien sankarien sekaan.

Tottakai tuollainen samanlaisen myynti osaston kloonaaminen serrille olisi järjettömän työläs ratkaisu, mutta riittäisikö tuollaiselle viittävaille-SER matskulle vähän karkeempikin ratkaisu, varsinkin kun kyse on raudasta joka ei ole tehokäyttäjien hankintalistalla ja tämä on nimenomaan tehokäyttäjien foorumi?

Ennen kuitenkin pärjättiin kaikessa raudassa muutamalla eri osiolla, sieltä löysi helposti sellaista rautaa jota pystyi harkitsevansa hankkia ja homma toimi.

Nyt meillä on miljoona eri alaosastoa puolillaan paskaa joista joutuu raakkaamaan hirveellä vaivalla kelpo rautaa jos haluaa vaikkapa kelata vähän ympäristöystävällisemmin.

Viimekertainenkin pyörähdys kauppa-alueella päätyi todella nopeasti tilaukseen liikkeestä, juuri näistä edellämainituista syistä.

Tää nyt kuitenkin on alan foorumi niin tuntuu jotenkin hassulta että kauppa alue on pullollaan paskat kirppislöydöt-tasosta matskua. Ehkä sellainen tietyy rajanveto vois siirtää tuon nyt osastoja tukkivaa nonsenseä edes vähän muihinkin myyntikanaviin, siellä kun sen serrin kohdeyleisökin on?

Minun näkemykseni mukaan siis tällä muutoksella foorumin myyntialue siistiytyis ja viittävaille-serrin myyjät sekä trokarit saisivat kohteensa nopeammin myytyä työntäessään nämä aarteensa tavallisten kuolevaisten eteen.
Näin me kaikki voittaisimme.

Irtoisko muiltakin mielipiteitä asiaan?

Edit: Juuh oli tuo @Tapio_75 kerenny myös kommentoimaan, mutta johan mä nää prossu ja muisti asiat jo tossa aiemmin huomioinkin.
Pystyisitkö siis sanomaan 7-vuotta vanhasta emolevyn hankinnasta samalla palolla, että se on on järkihankinta, varsinkin kun kyseisen kannan elossa olevien emojen pyyntihinnoilla saa uuden, moderneilla liitännöillä ja tuoreilla komponenteilla varustetun luotettavan lankun kaupasta?
Ja muuten tuossa jo vastasinkin sulle oikeestaan samalla.
Avautuuko tää nyt yhtään?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 125
@Diglo1 Jos nyt ei tartuta tähän esimerkin neljään vuoteen, vaan nostetaan raja esim. viiteen vuoteen?
Tai vaikkapa mainitsemaasi kuuteen vuoteen?

Sekin jo siistisi osastoilta pois älyvapaimmat pierurauta ilmoitukset, jolloin perus io-tech foorumikäyttäjä tasoinen ja tietoinen ihminen löytäisi vähintään sen tasoista rautaa jota perus tehokäyttäjä voisi tarvita.

Nyt palstat on pullollaan ylihintaista vanhaa rautaa joka ei kiinnosta ketään ja niitä ilmotuksia euron kuvat silmissään viikosta toiseen uppaavia oman elämänsä huutokauppakeisareita ja komponentti trokaajia, mutta tavallisten harrastajien ilmoitukset jäävät pimentoon.

Täällä on kuitenkin todella siisti kauppa-alue ja täällä saa kauppaa tehdä varsin huolettomasti, niin nyt tää kaikki valuu hukkaan kun kaikki järkevä rauta hautautuu trokaajien putsaamien-MYYTY ilmoitusten, heidän mielipuolista hintapyyntöä huutavien ilmoitusten, sekä näiden kuudetta viikkoa HD5770/Q6600/LC-power etc. ilmoituksiaan uppaavien sankarien sekaan.

Tottakai tuollainen samanlaisen myynti osaston kloonaaminen serrille olisi järjettömän työläs ratkaisu, mutta riittäisikö tuollaiselle viittävaille-SER matskulle vähän karkeempikin ratkaisu, varsinkin kun kyse on raudasta joka ei ole tehokäyttäjien hankintalistalla ja tämä on nimenomaan tehokäyttäjien foorumi?

Ennen kuitenkin pärjättiin kaikessa raudassa muutamalla eri osiolla, sieltä löysi helposti sellaista rautaa jota pystyi harkitsevansa hankkia ja homma toimi.

Nyt meillä on miljoona eri alaosastoa puolillaan paskaa joista joutuu raakkaamaan hirveellä vaivalla kelpo rautaa jos haluaa vaikkapa kelata vähän ympäristöystävällisemmin.

Viimekertainenkin pyörähdys kauppa-alueella päätyi todella nopeasti tilaukseen liikkeestä, juuri näistä edellämainituista syistä.

Tää nyt kuitenkin on alan foorumi niin tuntuu jotenkin hassulta että kauppa alue on pullollaan paskat kirppislöydöt-tasosta matskua. Ehkä sellainen tietyy rajanveto vois siirtää tuon nyt osastoja tukkivaa nonsenseä edes vähän muihinkin myyntikanaviin, siellä kun sen serrin kohdeyleisökin on?

Minun näkemykseni mukaan siis tällä muutoksella foorumin myyntialue siistiytyis ja viittävaille-serrin myyjät sekä trokarit saisivat kohteensa nopeammin myytyä työntäessään nämä aarteensa tavallisten kuolevaisten eteen.
Näin me kaikki voittaisimme.

Irtoisko muiltakin mielipiteitä asiaan?

Edit: Juuh oli tuo @Tapio_75 kerenny myös kommentoimaan, mutta johan mä nää prossu ja muisti asiat jo tossa aiemmin huomioinkin.
Pystyisitkö siis sanomaan 7-vuotta vanhasta emolevyn hankinnasta samalla palolla, että se on on järkihankinta, varsinkin kun kyseisen kannan elossa olevien emojen pyyntihinnoilla saa uuden, moderneilla liitännöillä ja tuoreilla komponenteilla varustetun luotettavan lankun kaupasta?
Ja muuten tuossa jo vastasinkin sulle oikeestaan samalla.
Avautuuko tää nyt yhtään?
Niin kuin tuli sanottua, vaikka paskaa tavaraa on pullollaan niin esimerkiksi iän tai käyttötuntien perusteella ei voida valikoida sitä mikä on ns. sekundaa tai mikä on sitä mitä suurin osa täällä halajaa tai hunajaa. Esim. osia jotka eivät välttämättä kulu iän tai käyttötuntien perusteella tai menetä arvoaan jääden ns. kehityksestä jälkeen ovat virtalähteet, kotelot, tuulettimet, jäähdyttimet, vesijäähdytys kamppeet ja jotkin tallennusmediat. Sitten taas mikä kuluu (tai ei pysy kehityksessä mukana) ovat ihan muistit, prossut, näyttikset, emot ja siinäpä se ovatkin. Sitten taas tekniikka ei kulu samassa suhteessa. 6v vanhalla prossulla/emolla pyörität moderneja näytönohjain kortteja ja taas näytönohjaimet 4v takaa alkaa olemaan siinä rajoilla mitä niillä kykenee tekemään.
Se että mikä on vanhaa ja mikä on ns. käypää tavaraa on kaksi eri asiaa niin kun tuossa ihmiset alkavat näiden kanssa sekoilemaan niin ovat nuo palstat mitkä pyrkivät ns. paskan ja hyvän tavaran jakamaan ovat aivan takussa hetken päästä, eli ollaan lähtöruudussa yksi.
Esimerkki. 6v vanha prossu emo ja muistit 1. 3770k, Z77 emo, 8-16gb ddr3 1600mhz (vanhaa mutta silti kelpaa todella monelle) 2. 6v vanha GTX 680 ei kelpaa kellekkään, mutta 4v vanha GTX 970 menee paljon paremmin kaupaksi, mutta tähänkin on vain se syy, että näytönohjaimia on lähes mahdoton saada. Todennäköisesti ihmiset olisivat GTX 1060, RX 580 perään.
Siksi esimerkiksi tuo mitä ehdotat tulisi rajata niihin komponentteihin mitkä vaikuttaa ns. tehollisesti teitokoneen toimintaan. Siitä nousee helvetti jos näitä ikuisia komponentteja alettaisiin jakamaan uusin ja vanhoihin.
Minulla ei ole tähän mitään yhtä ratkaisua, mutta jos jollain ikärajalla tässä pitäisi liikkua niin kyllä se valitettavasti tulisi laittaa tuonne 6v tietämille ja silloinkin paljon turhaa tavaraa mahtuu ns. halutuimpien sekaan.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
721
Reikäpää on kyllä ihan oikeassa sen suhteen, että nyt tuolla näytönohjaimissa myydään myös GTX600/700 sarjaa, jotka eivät tietenkään enää edusta sitä kaikkein terävintä kärkeä tällä rintamalla :) Mutta kyllä ne nopean vilkaisun perusteella siellä tekevät kauppansa, ovat ihan oikeassa kategoriassa, enkä ainakaan itse tunnista sellaista ongelmaa, että ylihintaista vanhaa rautaa upataan viikosta toiseen. Enemmänkin täällä on ollut ongelmana se, että tätä vuoden pari vanhaa rautaa yritetään myydä jopa kalliimmalla mitä se maksaa uutena kaupassa :)

Jos taas etsii uudempaa 1070/1080 korttia, niin äkkiä ne hakutoiminnolla hakenut, jos näistä vanhoista korteista on jotain haittaa. Itse ainakin kokisin hieman hankalana, että olisi kaksi eri kategoriaa esim. näytönohjaimille, yli 6 vuotta vanhat ja alle 6 vuotta vanhat. Tämä on toki vain minun mielipide, mutta nykyinen systeemi toimii minusta oikein hyvin, enkä ainakaan itse koe tarvetta lähetä muuttamaan tätä jaottelua. Mutta kuten sanottua, ymmärrän kyllä HoleHeadin näkemyksen.

Pitäis olla samanlainen systeemi kuin verkkokaupoissa, eli myyjän pitäisi ilmoittaa tuotteesta tarkat vakioidut tiedot ja sitten ostaja voisi vaan hakukohdassa täpätä rastit kohtiin GTX1070 ja GTX1080, jolloin saisi listauksen vain niistä tuotteista, mitkä kiinnostavat :)
 

Electrolytic

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
175
Joku tämän palstan kauppahermanneista on ilmeisesti ottanut Casinohuoneesta jonkun bonuksen antamalla puhelinnumeroni sinne tiedoksi. Kyseinen numero on salainen ja se on ollut varanumerona enkä ole sitä muualle antanut aikoihin ennen Casinohuoneen spämmiviestien alkamista. Minulla on vahva epäilys siitä, kuka asian takana on, mutta todistaminen onkin eri asia.

Kannattaa siis olla varovainen tälläkin palstalla jopa puhelinnumeron antamisen suhteen.
 
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
15
Onko omaa ketjua kuinka paljon vanhoista peleistä kehtaa pyytää? Olisi 56 PS3 peliä, mutta ei mitään hajua kuinka paljon noista kehtaisi pyytää... Osa nyt ei ole varmaan minkään arvoisia (jotkut vanhat FIFAt ja NHLt), mutta muutamasta kai kehtaisi yli kympinkin pyytää.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 737
Mites tää nyt menee kun myyjä on banaanisaarilla? Pistin ilmoon viestiä jo muutama päivä sitten eikä mitään vastausta ole tullut, nyt sitten viel bannit sillä.
Jos te ootta kaupat sopinu niin kai sulla on jotain yhteystietoja?

Jos taas ette, niin eikun oottelemaan millon jannu pääsee banneistaan.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 737
Ei olla sovittu mitään kun ei edes vastannut ketjuun mitään kenellekään. Täytynee etsiä joku toinen kauppakumppani
Näin kannattaa toimia, kaveri kun ei pääse millään kauppoja tekemään bannien aikana.

Toki voishan sitä ketjuun heittää jonkun oman spostin tjsp, mutta sekim vaatisi kaverilta altterin ja houkuttelisi huijareita kuin paska kärpäsiä
 
Liittynyt
20.08.2018
Viestejä
3
apuja kaivataan. eilen oli myydään ohjelmia osastolla ilmoitus win pro lisenseistä 15 euroa kpl ja n. 2305 illalla ilmoitin ostavani yhden ja odotin saavani maksutiedot maksua varten mutten löydä koko ilmoitusta tänään ollenkaan. enkö vain osaa vai hävisikö ilmoitus kuin tuhka tuuleen kun en löydä myydyistäkään ilmoitusta. kiitollinen avusta
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 067

Jrhh

<Raudanusuttaja>
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 704
@ moderaattorit, Jäähdytys osiosta puuttuvat "Myydään" vihreällä olevat labelit muutes noista keskusteluista?
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 796
Mitä sellaisessa tapauksessa suosittelette tekemään jos ostaja ei hae maksamaansa tavaraa postista...? Ei ole mitenkään miellyttävää ainakaan uudestaan alkaa postittelemaan +kulujakin tulee
 

Jyrmo

Volvo
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
311
Mitä sellaisessa tapauksessa suosittelette tekemään jos ostaja ei hae maksamaansa tavaraa postista...? Ei ole mitenkään miellyttävää ainakaan uudestaan alkaa postittelemaan +kulujakin tulee
Maksanut ilmeisesti tuotteen + kulut suoraan tilille? Laittaisin viestiä että palautetaanko rahat vai laittaako uudestaan postiin uusien kulujen kera. Mikäli rahojen palautus niin niistä "periä" aiheutuneita kuluja.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 796
Maksanut ilmeisesti tuotteen + kulut suoraan tilille? Laittaisin viestiä että palautetaanko rahat vai laittaako uudestaan postiin uusien kulujen kera. Mikäli rahojen palautus niin niistä "periä" aiheutuneita kuluja.
Juu, maksettu etukäteen. Rahapalautus ei kuulosta kyllä houkuttelevalta vaihtoehdolta
 

Jyrmo

Volvo
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
311
Juu, maksettu etukäteen. Rahapalautus ei kuulosta kyllä houkuttelevalta vaihtoehdolta
Riippuu tieten kuinka suuresta määrästä kyse. Pidä tuote että rahat kunnes alkaa kuulumaan ostajasta jotain.
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
314
Postituspalvelun tarjoajien kannattaa funtsia myyjien ja ostajien kanssa valmiiksi oma vastuu tuotteen katoamisesta yms. ongelmatilanteiden osalta. Muuten kannatettava idea, mutta yleensä välikäsi tuo mahdollisien ongelmatilanteiden osalta vaikeuksia.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 763
Muut-alueella on tekeillä (minusta) aika erinomainen idea:

Myydään - Postituspalvelu tuotteille jotka vain noudolla-ketju

Pitäiskö tuota laittaa vaikka stickyksi tai kehittää ideaa eteenpäin? @Sampsa?
Tuo ei ole kauaskantoinen idea noilla kustannuksilla. Homma vaatii niin paljon aikaa ja rahaa, että mainituilla kustannuksilla kyse on hyväntekeväisyystyöstä. Välikäsi tekee lähes varmasti tappiota jokaisesta paketista mikäli kilometrejä on edes 10. Sen lisäksi yhteenkin pakettiin saa laskea 0,5-1h työtä, mistä ei jää kompensaatiota. Kiva ajatus, mutta aika nopeasti jokaisella iskee päälle muut prioriteetit.

Monen vain noudolla myytävän tuotteen ongelma on pakkausmateriaalin puute. Pitäisi olla pahvilaatikkoa, ESD-pussia ja pehmustetta. Niiden puutetta ei välikäsi pelasta.
 
Liittynyt
25.05.2018
Viestejä
180
Tämä on nyt vähän offtopic, mutta tietääkö kukaan kuinka aktiivisesti posti kirjaa noita XXS-paketteja, jotka jätetään suoraan kirjelaatikkoon? Lähti näyttis tuollaisessa ja ei ole seurannassa tapahtunut pariin päivään mitään.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 178
Tämä on nyt vähän offtopic, mutta tietääkö kukaan kuinka aktiivisesti posti kirjaa noita XXS-paketteja, jotka jätetään suoraan kirjelaatikkoon? Lähti näyttis tuollaisessa ja ei ole seurannassa tapahtunut pariin päivään mitään.
Aika laiskasti, saattaa olla ettei seuranta näytä mitään. Helpottaa vaan mahdollisissa ongelmatilanteissa selvittämistä. Tosin, en kyllä tiedä miten jos kerran seurannat ei mitään näytä niin eihän tuosta mitään jälkiäkään jää. Erittäin hidas toimitustapa; viikon saattaa kestää tai jopa enemmän kun on lähetys perillä, ainakin omien muutamien lähetyksien kokemuksella. S-koon paketilla vaan tyyliin kaikki vähänkin arvokas tai jos haluaa ylipäätään seurannalla jotain lähettää.
 
Liittynyt
25.05.2018
Viestejä
180
Aika laiskasti, saattaa olla ettei seuranta näytä mitään. Helpottaa vaan mahdollisissa ongelmatilanteissa selvittämistä. Tosin, en kyllä tiedä miten jos kerran seurannat ei mitään näytä niin eihän tuosta mitään jälkiäkään jää. Erittäin hidas toimitustapa; viikon saattaa kestää tai jopa enemmän kun on lähetys perillä, ainakin omien muutamien lähetyksien kokemuksella. S-koon paketilla vaan tyyliin kaikki vähänkin arvokas tai jos haluaa ylipäätään seurannalla jotain lähettää.
Juu, sain positiivista palautetta että paketti _ilmeisesti_ oli mennyt perille. Seurannassa ei vieläkään näy mitään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
777
Luulisi olevan itsestäänselvyys, että osto-ilmoitusten jättäjät ilmoittaisivat sijaintinsa vähintään keskikokoisien kaupunkien vaikutuspiirissä. Ilmoituksiin vastaajien ei pitäisi joutua kyselemään ostajan sijaintia erikseen. Jopa Helsingissä asuvat jättävät turhan usein mainitsematta asian. Postittamista kannattaisi välttää lähestulkoon aina. Erityisesti pakettikokoisen tavaran kanssa.

Joulun alla parinkympin prosessori matkasi kirjeitse 10km itään lumikaaoksen vuoksi kahden viikon ajan, koska osto-ilmoituksen jättäjä kertoi kaupunkinsa/osoitteensa vasta maksun jälkeen. En vaivautunut kysymään asiaa, jonka tiedottaminen kuuluu mielestäni ilmoituksen jättäjälle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Luulisi olevan itsestäänselvyys, että osto-ilmoitusten jättäjät ilmoittaisivat sijaintinsa vähintään keskikokoisien kaupunkien vaikutuspiirissä. Ilmoituksiin vastaajien ei pitäisi joutua kyselemään ostajan sijaintia erikseen. Jopa Helsingissä asuvat jättävät turhan usein mainitsematta asian. Postittamista kannattaisi välttää lähestulkoon aina. Erityisesti pakettikokoisen tavaran kanssa.

Joulun alla parinkympin prosessori matkasi kirjeitse 10km itään lumikaaoksen vuoksi kahden viikon ajan, koska osto-ilmoituksen jättäjä kertoi kaupunkinsa/osoitteensa vasta maksun jälkeen. En vaivautunut kysymään asiaa, jonka tiedottaminen kuuluu ostajalle.
Lähtökohtainen oletus on että kauppaa käydessä menee postitteluksi joka tapauksessa, koska riippumatta siitä missä asut, suurin osa suomalaisista asuu jossakin muualla.

Ja tuon prossukeissisi kanssa, kumpiko nyt sitten oli ostajalle parempi, se että sai kaipaamansa prossun Postin sekoilujen takia vähän myöhemmin, vai että ei olisi saanut prossua ollenkaan?

Jos rojujen postittelusta on liikaa vaivaa, laita ne myyntiin pelkällä noudolla.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 367
Viestejä
4 158 563
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom