1. Kauppa-alueen säännöt, ohjeet ja tiedotteet (LUE ENSIN!)

Yleinen Kauppa-alueen keskustelu

Viestiketju alueella 'Kauppa-alueen tiedotteet ja keskustelu' , aloittaja Asmola, 19.08.2017.

1. pespoit

pespoit

Rekisteröitynyt:
    25.05.2018
    Tämä on nyt vähän offtopic, mutta tietääkö kukaan kuinka aktiivisesti posti kirjaa noita XXS-paketteja, jotka jätetään suoraan kirjelaatikkoon? Lähti näyttis tuollaisessa ja ei ole seurannassa tapahtunut pariin päivään mitään.

2. Janetski

Janetski

Rekisteröitynyt:
    28.10.2016
    Aika laiskasti, saattaa olla ettei seuranta näytä mitään. Helpottaa vaan mahdollisissa ongelmatilanteissa selvittämistä. Tosin, en kyllä tiedä miten jos kerran seurannat ei mitään näytä niin eihän tuosta mitään jälkiäkään jää. Erittäin hidas toimitustapa; viikon saattaa kestää tai jopa enemmän kun on lähetys perillä, ainakin omien muutamien lähetyksien kokemuksella. S-koon paketilla vaan tyyliin kaikki vähänkin arvokas tai jos haluaa ylipäätään seurannalla jotain lähettää.

3. pespoit

pespoit

Rekisteröitynyt:
    25.05.2018
    Juu, sain positiivista palautetta että paketti _ilmeisesti_ oli mennyt perille. Seurannassa ei vieläkään näy mitään.

4. tonttu2

tonttu2

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Luulisi olevan itsestäänselvyys, että osto-ilmoitusten jättäjät ilmoittaisivat sijaintinsa vähintään keskikokoisien kaupunkien vaikutuspiirissä. Ilmoituksiin vastaajien ei pitäisi joutua kyselemään ostajan sijaintia erikseen. Jopa Helsingissä asuvat jättävät turhan usein mainitsematta asian. Postittamista kannattaisi välttää lähestulkoon aina. Erityisesti pakettikokoisen tavaran kanssa.

Joulun alla parinkympin prosessori matkasi kirjeitse 10km itään lumikaaoksen vuoksi kahden viikon ajan, koska osto-ilmoituksen jättäjä kertoi kaupunkinsa/osoitteensa vasta maksun jälkeen. En vaivautunut kysymään asiaa, jonka tiedottaminen kuuluu mielestäni ilmoituksen jättäjälle.

Viimeksi muokattu: 25.05.2019
  5. edup

edup

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Lähtökohtainen oletus on että kauppaa käydessä menee postitteluksi joka tapauksessa, koska riippumatta siitä missä asut, suurin osa suomalaisista asuu jossakin muualla.

Ja tuon prossukeissisi kanssa, kumpiko nyt sitten oli ostajalle parempi, se että sai kaipaamansa prossun Postin sekoilujen takia vähän myöhemmin, vai että ei olisi saanut prossua ollenkaan?

Jos rojujen postittelusta on liikaa vaivaa, laita ne myyntiin pelkällä noudolla.

6. tonttu2

tonttu2

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Useinmiten laitankin. Mainitsemassani tapauksessa vastasin osto-ilmoitukseen ja prossu olisi ollut noudettavissa metron varrelta lähellä keskustaa.

Ostaja ehti jo kysyä prosessorin perään. Vastasin että on lähtenyt ja hän olisi voinut kertoa sijaintipaikkakuntansa(Helsinki). Siinä hän vastasi kysyen, että miksi en kertonut sitä itse heti. Totesin vaan, että hyvä kun saapui perille.

Viimeksi muokattu: 25.05.2019
  7. edup

edup

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Itse olisin varmaan tuossa tilanteessa ehdottanut että mitäs jos tuonkin prossun suoraan/tulet hakemaan kun kerran samassa kaupungissa ollaan. Ei se ole mitenkään poissuljettu vaihtoehto vaikka kamat olisikin jo maksettu.

8. DaimlerStool

DaimlerStool

Rekisteröitynyt:
    28.03.2019
    Onko suhteellisen normaaliakin toimintaa täällä, että myyjät ja ostajat jättävät vähän laiskanpuoleisesti nuita osto-ja myyntikokemuksia?

Itse ostanut täältä nyt tämän vuoden puolella 4 eri tuotetta, joista vain ensimmäisestä sain positiivisen palautteen, muista en ollenkaan. Itse annoin kaikista neljästä positiivisen palautteen myyjille.

En noita kyllä ala kerjäämäänkään. Oma häpeänsä, jos kokee ettei jaksa/halua antaa palautetta. Vai annetaanko sitten herkemmin vain negatiivista, jos sellainen sattuu kohdalle.

9. Rantakemisti

Rantakemisti Moderator Ylläpidon jäsen

Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Ihan myyjästä ja ostajasta kiinni. Itse olen jättänyt kaikille palautteen ja muistuttanut siitä samalla kun olen kiittänyt kaupoista. Hatusta heitettynä veikkaisin, että noin viidesosa on jättänyt palautteet antamatta.

Ragnarokkr tykkää tästä.
  10. Eräilves

Eräilves

Rekisteröitynyt:
    18.01.2019
    Onkos kellään kokemusta tuollaisesta kauppiaasta kuin [sensuroitu t. mode]? Hänellä ollut mustasaaressa jokin viihde-elektroniikan liike, joka mennyt konkurssiin, ja hän tarjosi miulle näyttistä. Juttelua kyllä piisasi ja laskuakin tarjosi yms, ja vaikutti asialliselta.
    Maksoin etukäteen n. 1/3 osa tuotteesta, ja lupasi eilen lähettää vakuutettuna paketin postiin.
    Sanoi että laittaa kyllä koodin että on lähtenyt, kunhan kotio pääsee.. mutta mitään ei ole kuulunut, eikä ole vastannut viesteihin enään?
    Pitäisikö vaan odotella vielä pari päivää ja sitten laittaa asia eteenpäin jollei rupea kuulumaan?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen: 09.06.2019
  11. Kaotik

Kaotik Banhammer Ylläpidon jäsen

Rekisteröitynyt:
    14.10.2016
    Eiköhän se pari arkipäivää kannata odotella ja sitten ruveta miettimään jatkotoimia (rikosilmoistusta) jos ei yhteys myyjään palaudu ja hommaan tule selvyyttä.