Just.
Mulla on montakin esimerkkiä miten alhaista paskaa toi valvonta voi olla. Paras esimerkki on kuntosalilta, jossa käyn. Sali on tosien firman omistamalla alueella ja sen firman työntekijöiden ja asiakkaiden pysäköintiä auttamaan on hommattu valvonta. Siis alueella on osa paikoista ollut 7-17 arkisin ollut varattuna ko. firmalle ja sen asiakkaille.
No syystä tai toisesta vaihtui parkkifirma toiseen ja kenellekkään ilmoittamatta (edes salin omistajille) vaihtui pysäköintialueen merkinnät ja pysäköinti tuli 6-20 tjms. joka päivä kielletyksi. Itse muun muassa sain joku lauantai-ilta kello 19:30 lapun, kuten joku 5-10 muutakin autoa (Firma joka alueella on ei edes ole viikonloppuisin auki). Sama sitten toistui jokusen viikon, kunnes saatiin järki hommaan ja ajat palautuivat ennalleen. Väännön jälkeen kaikki maksulaputkin peruttiin. Ja salihan on syrjässä teollisuusalueella, jossa klo 1630 jälkeen ei ole mitään muuta toimintaa kuin sali. Parkkihermannit vain kylmästi laputtivat sen viikon pari autoja noilla paikoilla, joissa oli vuosia ollut se 7-17 kielto. Mitään järkeähän koko aikoja ei ollut muuttaa.
Toinen kerta olin menossa oikeuden istuntoon Otaniemessä ja siellähän ei sitten ole kuin muutama 4h paikka ja loput on jotain 2h paikkoja tai firmoille varattuja. Siellä ei ole alle 10min kävelymatkan päässä mitään paikkaa minne auto jättää (selvitin jälkikäteen, oli mulle eka kerta ko. paikassa) Istunto kun kesti sen 4h, niin lappuhan siellä oli ikkunassa. Varmasti parkkipatet ton tietää ja käy säännöllisesti autoja laputtamassa. Ei siinä, mutta parkkis oli n. 85% tyhjä kun auton sinne jätin ja kun poistuin.
Tai takavuosina, kun vaimo ajoi Tapiolaan parkkiin, jossa oli kolikkomaksu etukäteen ja ei ollutkaan kolikoita taskussa/autossa, niin olihan se siinä 5min kolikonhakuaikana auto laputettu ja patea ei selittelyt kiinnostaneet yhtään.
Tai kun kaveri tuli Leppävaarassa mun kanssa lounaalle ja jätti auton Paten ukon simien edessä parkkiin. Kun tultiin lounaalta oli lappu ikkunassa. Kaveri oli vahingossa laittanut kiekon tunnin väärään aikaan. Joo oma moka, mutta pate oli tosiaan vieressä kun kaveri parkkeerasi. Ei auttanut valitus tässäkään.