• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Yhdysvaltain 45. presidentti Donald J. Trump

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 632
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 621
Trumpille osui pahimpaan mahdolliseen kohtaan tämä globaali pandemia, siinä samalla hyvin todennäköisesti hyvästit jatkokaudelle.
Tai Yhdysvalloille osui pahin mahdollinen presidentti pandemian aikaan. Bush nuorempi räjäytti pankin koska osasi yhdistää kansan kriisin jälkeen. En ole kuullut että muualla kuin Yhdysvalloissa ja Briteissä tilanteesta syytettäisiin hallitusta yhtä voimakkaasti
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
458
Tänään klo 22.35 MTV3 esittää Trumpin Amerikan tulevaisuus. Kirjeenvaihtaja Mari Karppisen tekemä, laadukkaaksi kehuttu dokumentti.
Näkyy myös C Moressa.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Mä en taas tiedä, miten vakavasti Trumpin sanomiset kuuluu ottaa mutta jos se juuri ennen vaaleja lupaa antaa mahdollisen voittonsa jälkeen potkut Faucille (mihin hänellä ei ole valtuuksia tosin), niin mitä tästä nyt pitäisi ajatella? Ja fanit siis huutaa kampanjatilaisuudessa kuorossa erottamaan hänet... :btooth:

Trumpin kannattajat haluaisivat presidentin erottavan vahvasti tieteellisesti toimensa perustelevan ja siihen velvoitetun virkamiehen koska... todellisuus ei miellytä? Jopa Valkoisen talon edustaja totesi Faucia bashatessaan, että niin, kyllähän hänen pitääkin työnsä puolestakin jo avata suunsa jos näkee epäkohtia :kahvi:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 236
Mä en taas tiedä, miten vakavasti Trumpin sanomiset kuuluu ottaa mutta jos se juuri ennen vaaleja lupaa antaa mahdollisen voittonsa jälkeen potkut Faucille (mihin hänellä ei ole valtuuksia tosin), niin mitä tästä nyt pitäisi ajatella? Ja fanit siis huutaa kampanjatilaisuudessa kuorossa erottamaan hänet... :btooth:

Trumpin kannattajat haluaisivat presidentin erottavan vahvasti tieteellisesti toimensa perustelevan ja siihen velvoitetun virkamiehen koska... todellisuus ei miellytä? Jopa Valkoisen talon edustaja totesi Faucia bashatessaan, että niin, kyllähän hänen pitääkin työnsä puolestakin jo avata suunsa jos näkee epäkohtia :kahvi:
Trumpin track record potkujen antamisessa on ollut varsin aikaansaava, joten jos se lupaa antavansa potkut jollekin niin aika vakavasti se kannattaa ottaa sitten... Jossei ole valtuuksia, niin sitten ei varmaan anna potkuja. Emmää tiedä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 454
Mä en taas tiedä, miten vakavasti Trumpin sanomiset kuuluu ottaa mutta jos se juuri ennen vaaleja lupaa antaa mahdollisen voittonsa jälkeen potkut Faucille (mihin hänellä ei ole valtuuksia tosin), niin mitä tästä nyt pitäisi ajatella? Ja fanit siis huutaa kampanjatilaisuudessa kuorossa erottamaan hänet... :btooth:

Trumpin kannattajat haluaisivat presidentin erottavan vahvasti tieteellisesti toimensa perustelevan ja siihen velvoitetun virkamiehen koska... todellisuus ei miellytä? Jopa Valkoisen talon edustaja totesi Faucia bashatessaan, että niin, kyllähän hänen pitääkin työnsä puolestakin jo avata suunsa jos näkee epäkohtia :kahvi:
Mielestäni hämmentävämpää on, että jos on sitä mieltä, että potkut pitäisi antaa, niin ei kuitenkaan tee sitä, jos voi. Onko kannattajat oikeasti niin tyhmiä, että eivät tiedä, että se on tälläkin hetkellä presidentti? 'Sitten, kun voitan teen sitä ja tätä, äänestäkää'
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 236
Mielestäni hämmentävämpää on, että jos on sitä mieltä, että potkut pitäisi antaa, niin ei kuitenkaan tee sitä, jos voi. Onko kannattajat oikeasti niin tyhmiä, että eivät tiedä, että se on tälläkin hetkellä presidentti? 'Sitten, kun voitan teen sitä ja tätä, äänestäkää'
Voihan se Faucille potkut järjestää, vaikka häviäisikin vaalit... Onhan sillä vielä tammikuuhun aikaa tehdä mitä lystää.

Ehkä sillä nyt viime päivinä on ollut muutakin tekemistä kuin panostaa Faucin potkuihin, eikä se muutenkaan ehkä olisi kovin fiksu veto juuri nyt, tai siis ei todellakaan olisi. Saisi sillä ehkä joitain ydinkannattajia kiihotettua, mutta näinköhän tehoaisi epävarmoihin äänestäjiin, tuskinpa!
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Trumpilla on nykyään valtuudet tuohon. Kirjotti hiljattain säädöksen joka antaa hänelle oikeuden antaa potkuja tuollaisessakin asemassa oleville virkamiehille.
Itseasiassa ei ole mutta epäilemättä hän voisikäyttää likaisia temppuja (kai se erotettavien ja erottamisella uhattavien ketju ylettyy Faucista jotain kautta Trumpiin):


Mutta kieltämättä mielenkiintoinen ojisaman pointti eli jos voisi ja haluaisi erottaa ja kokisi sen hyväksi niin miksi kiristää äänestäjiä sillä?
 
Liittynyt
22.02.2018
Viestejä
3 433
Mutta kieltämättä mielenkiintoinen ojisaman pointti eli jos voisi ja haluaisi erottaa ja kokisi sen hyväksi niin miksi kiristää äänestäjiä sillä?
Se, mikä kiihottaa Trumpin ydinkannattajakuntaa, on taas epäsuosittua suuren enemmistön parissa. Jolloin Faucin erottaminen juuri ennen vaaleja olisi poliittisesti todella typerää, jopa Trumpin mittapuulla. Kun asian ääneen sanominenkin on idioottimaista.
 

Psycho

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.09.2020
Viestejä
169
Jossain jenkkiartikkelissa todettiin, että trumpismi on tullut jäädäkseen ja linjaa kuivailtiin "talouspopulismiksi". Siinä on vaan se ongelma, että sille oikeasti konservatiiviselle kapitalistiselle porukalle tarvitaan sitten oma puolueensa. Ja vaikka valtaosa amerikkalaisista onkin sitä mieltä, että ehdokkaita pitäisi olla enemmän kuin kaksi, valtaosa myös toivoo, että hajaannus koskisi lähinnä vastapuolta :love2:
Luulen että todella konservatiiviset (minä olen konservatiivi mutta en voi äänestää ja en itke jos Biden voittaa) niin samastuivat en
enemmän Trumppiin kuin vasemmisto ja erittäin vanha Biden.

Trump ei ole nuori totta, mutta Biden on todella vanha ja voi olla että Biden varapresidentti josta en pidä joutuu presidentiksi jos Biden voittaa ja jossain vaiheessa esim. sairastuu.

En ala veikkamaan kuka voittaa vaalit. En ole sanonut että uskon että Trump voittaa vaalit. Sanoin vain että luulen että nämä todella konservaativiset mielummin äänestävät Trump kuin Biden.

Löytyisikö joku muu parempi Republican party ehdokas kuin Trump? Kyllä kai mutta nyt on vain Trump vs Biden valittavana.
 
Liittynyt
21.06.2019
Viestejä
1 917
Luulen että todella konservatiiviset (minä olen konservatiivi mutta en voi äänestää ja en itke jos Biden voittaa) niin samastuivat ennemmän Trumppiin kuin vasemmisto ja erittäin vanha Biden.

Trump ei ole nuori totta, mutta Biden on todella vanha ja voi olla että Biden varapresidentti josta en pidä joutuu presidentiksi jos Biden voittaa ja jossain vaiheessa esim. sairastuu.

En ala veikkamaan kuka voittaa vaalit. En ole sanonut että uskon että Trump voittaa vaalit. Sanoin vain että luulen että nämä todella konservaativiset mielummin äänestävät Trump kuin Biden.

Löytyisikö joku muu parempi Republican party ehdokas kuin Trump? Kyllä kai mutta nyt on vain Trump vs Biden valittavana.
Mikäs Harrisissa on vikana? Älykäs nainen (eikä liikaa vasemmalla).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 151
Uskon että nämä konservatiiviset (minä olen konservatiivi, mutta koska en voi äänestää USA:ss aivan sama) näkee enemmän yhtenäistä Trumpin kanssa kun vasemmisto ja hieman vanha ukko Biden.

Trump ei ole nuori totta, mutta Biden on todella vanha ja voi olla että Biden varapresidentti josta en pidä joutuu presidentiksi jos Biden voittaa ja jossain vaiheessa esim. sairastuu.

En ala veikkamaan kuka voittaa vaalit. En ole sanonut että uskon että Trump voittaa vaalit. Sanoin vain että luulen että nämä todella konservaativiset mielummin äänestävät Trump kuin Biden.

Löytyisikö joku muu parempi Republican party ehdokas kuin Trump? Kyllä kai mutta nyt on vain Trump vs Biden valittavana.
OT:na. Trump on 74 ja Biden 78. Vanhoja siis molemmat. Trump vaan on paskemmassa kunnosa kuin Biden.
 

Psycho

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.09.2020
Viestejä
169
Mikäs Harrisissa on vikana? Älykäs nainen (eikä liikaa vasemmalla).
Menisi offtopic ja en halua varoitusta niin annetaan olla se keskustelu. Pysytään aiheessa Trump. Jos Biden voittaa voi varmaan avata uusi threadi siitä ja spekuloida ennemmän sellaista.

Trump vai Biden? En ala veikkaamaan kuka voittaa.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 852
Luulen että todella konservatiiviset (minä olen konservatiivi mutta en voi äänestää ja en itke jos Biden voittaa) niin samastuivat ennemmän Trumppiin kuin vasemmisto ja erittäin vanha Biden.

Trump ei ole nuori totta, mutta Biden on todella vanha ja voi olla että Biden varapresidentti josta en pidä joutuu presidentiksi jos Biden voittaa ja jossain vaiheessa esim. sairastuu.

En ala veikkamaan kuka voittaa vaalit. En ole sanonut että uskon että Trump voittaa vaalit. Sanoin vain että luulen että nämä todella konservaativiset mielummin äänestävät Trump kuin Biden.

Löytyisikö joku muu parempi Republican party ehdokas kuin Trump? Kyllä kai mutta nyt on vain Trump vs Biden valittavana.
Donald Trump on 74 vuotta ja Joe Biden 77 vuotta.

Molemmilla on sen verran paljon ikää, että alkaa olla jo todennäköisempää että valituksi tuleva joutuu väistymään syrjään jossain vaiheessa tulevaa kautta joko dementian tai kuoleman vuoksi.
 

Psycho

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.09.2020
Viestejä
169
OT:na. Trump on 74 ja Biden 78. Vanhoja siis molemmat. Trump vaan on paskemmassa kunnosa kuin Biden.
Vasemmiston propaganda vai? Ei ole mitään näyttöä tuosta ja turha linkittää joku CNN artikkeli. On toki selvää että presidentin työ antaa stressiä ja riippumatta kuka on presidentti niin terveyttä seurataan.

Tarkoitin sillä myös että jos Biden voittaa hänen terveys tarkasteellaan tarkasti presidentti kauden aikana.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 454
Vasemmiston propaganda vai? Ei ole mitään näyttöä tuosta ja turha linkittää joku CNN artikkeli. On toki selvää että presidentin työ antaa stressiä ja riippumatta kuka on presidentti niin tereyttä seurataan.
Olisikin oikeastaan ihan kiva nähdä Trumpin ajavan polkupyörällä. Enkä ole tietääkseni vasemmistolainen. Ainakin olen ollut mukana perustamassa yritystä.

E. Ihan pikkuisen voisit panostaa taivutusmuotoihin. Olisi kivempi lukea.
 

Psycho

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.09.2020
Viestejä
169
Donald Trump on 74 vuotta ja Joe Biden 77 vuotta.

Molemmilla on sen verran paljon ikää, että alkaa olla jo todennäköisempää että valituksi tuleva joutuu väistymään syrjään jossain vaiheessa tulevaa kautta joko dementian tai kuoleman vuoksi.
Suomessa on valitettavasi todella paljon dementia. USA:ssa dementia on prosentti määränä vähemmän dementia kuin Suomessa, mutta presidentti ehdokkaat ovat molemmat todella vanhoja sen myönnän ja terveysongelmia voi tulla.
 
Liittynyt
21.06.2019
Viestejä
1 917
Suomessa on valitettavasi todella paljon dementia. USA:ssa dementia on prosentti määränä vähemmän dementia kuin Suomessa, mutta presidentti ehdokkaat ovat molemmat todella vanhoja sen myönnän ja terveysongelmia voi tulla.
Tuo johtuu kyllä aivan varmasti suuressakin määrin siitä, että maiden terveydenhuoltojärjestelmistä toisessa se todennäköisemmin diagnosoidaan (eli Suomessa). Lisäksi Suomessa elinajanodotekin korkeampi ja dementian esiintyvyys ikääntyneillä kasvaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 148
Nyt kun Trumpille ilmeisesti todetaan: "SAAT POTKUT", niin Trumpin status muuttuu ensivuonna USA:n presidentistä "Kohtuu iäkkääksi mieheksi, jonka terveys ei ole mitenkään erinomainen".
Bisneksiin on korona pistänyt kapuloita rattaisiin urakalla (ja tulee pistämään lisää) ja suuret määrät velkoja on erääntymässä.. lähivuosina. Näinköhän löytyy sijoittajia vai saako Trump lisää kenkää, kunnes omaisuutta ei ole, jos ei ole jemmannut jonnekin talteen..
Tietysti voi myös tulla läjä syytteitä ja jos ei ole rahaa puolustautua, niin vankilaa pyttyä ja linnaa, loppuiäksi (tuolla iällä).
Jos Melanie on pelinainen, niin se ottaa pian eron ja vie hilloa, minkä pystyy.

Tällähetkellä vaikuttaa siltä, että hyvinkin synkkiä pilviä kasaantuu Trumpin tulevaisuuden ylle seuraavan vuoden aikana..
 

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 761
Reutersin mukaan Deutsche Bank on kyllästynyt Donaldiin ja etsii reittiä miten päästä eroon 340 miljoonan lainoista Trump Organizationille. Kyllä noille lainoille varmasti ostajia on. Donaldilla on mahdollisena entisenä presidenttinä varmasti tietoa erinäisistä asioista, arkaluontoisistakin. Ettei vain käy niin, että oma tiedustelu joutuu likvidoimaan mahdollisena turvallisuusuhkana. ;)

 

Sceppe

Team Tokmanni - on kahisevaa
Tukijäsen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 151
Reutersin mukaan Deutsche Bank on kyllästynyt Donaldiin ja etsii reittiä miten päästä eroon 340 miljoonan lainoista Trump Organizationille. Kyllä noille lainoille varmasti ostajia on. Donaldilla on mahdollisena entisenä presidenttinä varmasti tietoa erinäisistä asioista, arkaluontoisistakin. Ettei vain käy niin, että oma tiedustelu joutuu likvidoimaan mahdollisena turvallisuusuhkana. ;)

Hups. Väärä ketju itsellä. Moka ja nöyrät anteeksipyynnöt. :beye:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 212
Mä olen jo pahoillani, mutta mun on pakko kehua Trumppia vielä kerran. Todennäköisesi seuraavaa pressaa jos koittaa kehua jollain jatkuvasti kasvavalla arvolla (esim. jokin pörssi-indeksi) näin niin pidetään kahjona joten kehutaan nyt sitten Trumppia ennenkuin mahkut menee:

Donald Trump valittiin Yhdysvaltain presidentiksi vuonna 2016. Ketään muuta Yhdysvaltain presidenttiä ei ole valittu yhtä korkealla vuosiluvulla presidentiksi Yhdysvalloissa.
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 621
Mä olen jo pahoillani, mutta mun on pakko kehua Trumppia vielä kerran. Todennäköisesi seuraavaa pressaa jos koittaa kehua jollain jatkuvasti kasvavalla arvolla (esim. jokin pörssi-indeksi) näin niin pidetään kahjona joten kehutaan nyt sitten Trumppia ennenkuin mahkut menee:

Donald Trump valittiin Yhdysvaltain presidentiksi vuonna 2016. Ketään muuta Yhdysvaltain presidenttiä ei ole valittu yhtä korkealla vuosiluvulla presidentiksi Yhdysvalloissa.
Veikkaan että ennätys pitää tammikuun loppupuolelle asti. Ehkä 20. pv
 
Liittynyt
19.06.2017
Viestejä
766
Trump on ollut Yhdysvaltain parhaimpia presidenttejä lähihistoriassa politiikan suhteen ja aikaansaannosten perusteella.
 

Sceppe

Team Tokmanni - on kahisevaa
Tukijäsen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 151
Se sun "parhaimmista presidenteistä" piti juuri televisiossa luultavasti Yhdysvaltojen historian säälittävimmän ja demokratiaa halveksivimman puheen mitä presidentit ovat ikinä pitäneet.
Höpisi omiaan ja juoksi karkuun sen jälkeen, kun tiesi että jutut ei päivänvaloa kestä.
 

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 761
Trumpin on näköjään alkanu twiittailemaan suomeksi. Ehkä se oli niin hämmästynyt Suomalaisen metsien haravoimisesta, että päätti opetella kielen. Olis toki kannattanu opetella jotain muutakin, kuin tuon yhden fraasin. Ei tuolla normi arjessa pärjää. Eikä sitä nyt sentää koko ajan tarvi toistella. Ihme kaveri.

"Tässä twiitissä jaettu sisältö on kiistetty kokonaan tai osittain. Sen äänestämistä tai muuta kansalaisvaikuttamista koskevat väittämät saattavat johtaa harhaan."
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Sisällissodanhan tuo vaikuttaisi haluavan jos ei kerran valtaa saa. Kolme suurta uutiskanavaa katkaisee presidentin puheen koska liian harhainen ja selkeästi hakee nyt mellakoita. Only In Trumpistan :love2:
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Trumpin lähipiirin takinkääntäjät ovat järjestään todenneet, että ainoa mikä Trumpin toiminnassa on painanut, on ollut oma uudelleenvalinta. Siinä valossa ja sen valinnan karatessa näpeistä, mitä vaan kai sopii odottaa? Onneksi republikaanien riveistä on alkanut kuulua vastalauseita.
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 621
Näyttäisi muuten siltä, että Trump ja iso osa republikaaneja on jo kumoamassa "Biden on liian vanha"-argumentinkin: Yhdysvaltain presidentinvaalit | Hävitessään Trump voi pyrkiä presidentiksi vuonna 2024, ja suuri osa republikaaneista toivoisi sitä

2024 Trump on suunnilleen saman ikäinen kuin Biden nyt, mikä ei vaikuttaisi olevan ongelma :hungry:
Oi miten toivoisin tätä. Mutta silloin myös Bidenin tulisi asettua. Ja 2028 Hunter vs Junior. Rockysta tuttu kaava
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
742
"Toinen teema oli Trump itse. Presidentti väitti, että juuri hän itse on joutunut petoksen kohteeksi. Vaaleissa on kyse vain hänestä, demokratiasta ja äänestäjien oikeudesta saada jokainen ääni lasketuksi hän ei sanonut mitään.

Trumpin tulkinta siis oli, että siellä, missä hän voitti, asiat ovat kunnossa, mutta kun tulee tappiota, niin järjestelmässä on vikaa."


Tuota... Onkohan presidentti Trump ja ainakin osa kannattajista unohtanut että missä maassa he asuvat. Yhdysvallat ei ole Pohjois-Korea taikka Venäjä, eikä presidenttiä valita millään huutoäänestyksellä
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 124
Total war? Jos tuo twiitti on aito niin huhhuh. Ei voi turpaanotto olla noin vaikeata sulattaa.
Minusta vähän tuntuu että ihmiset eivät edes tiedä mitä total war tarkoittaa terminä.

"Total war refers to a military conflict of unlimited scope."
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 514
Minusta vähän tuntuu että ihmiset eivät edes tiedä mitä total war tarkoittaa terminä.

"Total war refers to a military conflict of unlimited scope."
Toivotaan ettei juniorin seuraajatkaan tiedä. Tuskinpa tiesi juniori itsekään. Kunhan heitteli isoja sanoja.
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 621
On se aito twiitti, tässä suomeksi analyysi kun noita voi linkata vain toisen twiitin kautta:

 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 970
Viestejä
4 215 839
Jäsenet
70 985
Uusin jäsen
retuilyllairmoraa

Hinta.fi

Ylös Bottom