Joo, äärilaita on aina se ratkaisu kaikkeen

</sarkasmi>
Ongelmana köyden päässä olemisesa on että olet äärilaidassa, yleensä aatteelisesti sokea ajattelemaan asioita järjellä ja näkemään muitakin näkökulmia kuin omasi.
Keskellä oleminen ei tarkoita etteikö mielipiteitä voi olla, keskellä olemisessa on se hyvä puoli että voi poimia rusinoita pullasta molemmista laidoista. Minä esimerkiksi olen sitä mieltä että ihmisellä tulee olla oikeus vaikuttaa elämäänsä ja esim yliverottaminen on väärin vain siksi että olet menestynyt. Mutta olen myös sitä mieltä että kunnollinen sosiaaliturva ehkäisee yhteiskunnallisia ongelmia, joten verojakin tarvitaan. Äärilaitojen mielestä vastapuoli pitää tappaa joko siksi että se on liian rikas tai siksi että se on köyhä *facepalm*
Oikeisto (stereotyyppisesti jenkeissä) saarnaa että "revi itse leipäsi, tai kuole nälkään", mutta unohtaa että ihminen voi tulla sairaaksi, olla syntynyt vammaisena, jne. Eikä se ole mikään syy sille että joutaa kuolemaan ojassa kun ei pysty tekemään töitä täysillä.
Vasemmisto (stereotyyppisesti) taas on sitä mieltä että jos joku menestyy liian hyvin niin sitä pitää rangaista verottamalla ettei muille tule paha mieli.
Äärilaidat myös huvittavasti ovat sokeita sille että ne ovat samaa paskaa molemmat, niin äärivasemmalla kuin äärioikealla vain eliitillä on hyvät oltavat, muut joutuvat turvaantumaan eliitiltä tippuviin rippeisiin. Kun valitetaan aina vapaudesta, niin todellista vapautta on se ettei sinun päätöksiäsi voi suoraan tai välillisesti ohjata valtio eikä omistava luokka.
Äärioikealla kun yhteiskunnan suojaverkot on purettu niin kaikki ei-eliitin jäsenet ovat kahlittuina kultaisiin kahleisiin, koska oravanpyörästä tippuminen tarkoittaa taloudellista tuhoa ja kuolemaa. (Tjeu: Jenkkien sairasvakuutusjärjestelmä).
Äärivasemmalla taas ihmisen elämä määritelään ylhäältä käsin muiden etujen mukaan, jos oma etusi on ristiriidassa puolueen/kansan edun kanssa, olet uhrattavissa yhteisen hyvän vuoksi. (Tjeu: Maon kiina)
Lopuksi toteaisin että käytin luonnolliseseti vain ääristereotypioita, mutta pidän tuollaista "keskellä ei voi olla mielipiteitä" todellä typeränä näkökantana.